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Analyst: 93 Jobs in Glonn

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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 86
  • Ohne Berufserfahrung 47
Arbeitszeit
  • Vollzeit 91
  • Home Office möglich 20
  • Teilzeit 4
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 85
  • Praktikum 7
  • Befristeter Vertrag 1
  • Berufseinstieg/Trainee 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Analyst

Data Analyst (m/w/d)

Do. 14.10.2021
Unterföhring
Die Allianz Versicherungs-AG ist ein Eckpfeiler des Produktgeschäfts der Allianz Deutschland AG. Mit mehr als 120 Jahren Erfahrung im Rücken sind wir die Nummer Eins in der Schaden- und Unfallversicherung in Deutschland. Mit Ihrem Know-how und Ihrer Professionalität können Sie dazu beitragen, unseren Vorsprung auszubauen. Das Team Digitale Prozesse und Vertriebssteuerung will den Maklervertrieb Sach der Zukunft gestalten. Mit Bestleistung aus Überzeugung treiben wir als Stabseinheit innovative, zukunftsfähige und wachstumsorientierte Themen innerhalb der Allianz und auch am Markt voran. Nutzen Sie als Data Analyst (m/w/d) unsere Vielfalt an Themen in den Bereichen Projekt- und Prozessmanagement. Ihre Hauptaufgabe als Data Analyst (m/w/d) mit deutlichem Entscheidungs- und Gestaltungsspielraum in unserer modernen Aufstellung ist die Vertriebssteuerung: Sie strukturieren, analysieren und bewerten Daten, berichten über die Entwicklung der vertrieblichen Kennzahlen und leiten Handlungsempfehlungen ab. Vertriebsanalyst:in: Sie definieren Vertriebsziele, entwickeln Handlungsempfehlungen und treiben diese unter Berücksichtigung der Wertschöpfungskette aktiv voran Business Partner:in: Sie übernehmen übergreifende Beratungsfunktionen, stellen Zusammenhänge her, erstellen aussagekräftige Entscheidungsvorlagen und tragen diese in ausgewählten Runden vor Projektmanager:in: Sie sind willkommener Spezialist (m/w/d) in vertriebsbezogenen Projekten. Sie vertreten in diesen Projekten die Anforderungen des Maklervertriebs der Allianz Versicherungs-AG Innovator:in: Sie übernehmen eine tragende und aktive Rolle in der Weiterentwicklung der bestehenden Instrumente unserer Vertriebssteuerung Change Agent (m/w/d): Sie treiben Veränderung mit an und sind offen für new work und leben ein agiles Mindset Innovative Kompetenzen: Komplexitätskompetenz, Digitales Transfervermögen, Veränderungsbereitschaft Lebenslanges Lernen: Neugier, Offenheit, Selbstreflexion Klassische Kompetenzen: Fachwissen, Projektmanagement, Belastbarkeit Sozial-kommunikative Kompetenzen: Teamgeist, Feedback Skills, Begeisterungsfähigkeit Praxis: Erfahrungen im Controlling, sehr gute Kenntnisse in Excel, Access und SQL Sprache: Deutsch und Englisch verhandlungssicher in Wort und Schrift
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Analyst* - Residential Investment

Do. 14.10.2021
München
Sie interessieren sich für Investment-Transaktionen im Immobiliensektor? Sie haben eine analytische Denkweise und bringen überdurchschnittliches Engagement mit?  Zur Verstärkung unseres Teams Capital Markets - Residential Investment suchen wir ab sofort einen Analyst* für unseren Standort in München. Das Team verfügt über langjährige Transaktionserfahrung im Wohnimmobilien-Segment. Daher planen sie die Investments unserer Kunden mit Weitsicht und führen diese zu den bestmöglichsten Ergebnissen. Sie werden von uns zu einem exzellenten Transaktionsberater ausgebildet Sie begleiten vielfältige und bundesweite Transaktionsprozesse  Sie bereiten Akquise-Terminen und Pitch-Unterlagen vor Sie arbeiten mit allen relevanten Investorengruppen zusammen Sie betreuen strategische Beratungsmandate mit wohnungswirtschaftlichem Hintergrund Sie erhalten bereichsübergreifende Einblicke in ein internationales Unternehmen Abgeschlossenes Studium mit immobilienwirtschaftlicher Ausrichtung Erste Berufserfahrung in der Immobilienwirtschaft durch Werkstudententätigkeiten oder Praktika  Analytische Denkweise und schnelle Auffassungsgabe Zuverlässige und gewissenhafte Arbeitsweise Überdurchschnittliches Engagement, Flexibilität sowie ein freundliches und souveränes Auftreten Fundierte Kenntnisse in den gängigen MS-Office Anwendungen Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Freuen Sie sich auf eine offene, kollegiale und dynamische Firmenkultur mit flachen Hierarchien und kurzen Entscheidungswegen Ihre Ideen finden bei uns Gehör, denn wir bieten Raum zur Verwirklichung von eigenen Ideen Vereinbarkeit von Familie und Beruf ist uns wichtig, weshalb Sie bei uns sehr flexibel arbeiten können und die Möglichkeit zum Home-Office besteht. "NEW WORK“: Unsere hochwertigen Büros sind mit den neuesten Technologien ausgestattet und von uns auf Basis moderner Konzepte so gestaltet, dass effizientes Arbeiten im Büro möglich ist und noch mehr Spaß macht! Wir bauen unser ESG Roadmap weiter aus und bieten dazu unseren Mitarbeitern die Möglichkeit mit einem JobRad die Umwelt zu schonen und gleichzeitig sich selbst fit zu halten. Lernen Sie Ihre Kollegen* bei regelmäßigen Mitarbeiterevents besser kennen und schaffen Sie gemeinsame Erlebnisse in einer lockeren Atmosphär
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Junior Analyst - Capital Markets (m/f/x)

Do. 14.10.2021
München
Scalable Capital was founded in 2014, entering the FinTech industry with the aim of democratizing investment management and brokerage. Our mission is to use modern technology to make investments both easier and more affordable. Today, Scalable Capital is Europe's largest digital asset manager with assets valued over 5 billion Euros under management, a neo-broker for independent decision makers, and a European leader in providing B2B digital asset management platform solutions. Visit our finance blog or tune in for our podcast to find out what our Expert Team has to say. If you are looking for scalability in your professional career, join us in re-defining how investors think about wealth creation and in making first class investment services available to everyone. Conduct the order execution for our wealth businesses in which you will develop ownership of daily operations, such as pre- and post-trade analysis Work closely with Financial Engineering and Operations on trading related ad-hoc tasks Support the team with ongoing research on trading metrics, as well contribute to enhancing our execution setup Gain and strengthen knowledge in the full spectrum of on-exchange ETF trading and building tools to ensure execution quality Prepare meetings with ETF issuers and provide supportive analysis for our internal Investment Management Committee. Excellent academic background preferably in Finance, Business and Economics, or related Demonstrable passion for trading and financial markets in general   Understanding of Exchange Traded Products, in particular ETFs Relevant work experience from prior internships Ability to deliver under pressure, with excellent analytical skills, attention to detail and an independent work attitude Basic knowledge of Bloomberg and Python or a similar programming language is considered a plus Collaborative team player with strong communication skills You are fluent in English and minimum C1 Level German (written and spoken) Be part of one of the fastest-growing and most visible Fintech startups in Europe, creating innovative services that have a substantial impact on the lives of our customers The ability to work with an international, diverse, inclusive, and ever-growing team that loves creating the best products for our clients Enjoy an office in a great location in the middle of Munich or Prenzlauer Berg, one of the hippest neighborhoods of Berlin or choose to work remote Learn and grow by joining our in-house knowledge sharing sessions and spending your individual Education Budget  Work productively with the latest hardware and tools Say goodbye to order commissions and say hello to your complimentary subscription of Scalable Capital's PRIME Broker Benefit from an attractive compensation package Learn and Experience German culture first hand by joining our free German language classes
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Investment Operations Manager (m/f/x)

Do. 14.10.2021
München, Berlin
Scalable Capital was founded in 2014, entering the FinTech industry with the aim of democratizing investment management and brokerage. Our mission is to use modern technology to make investments both easier and more affordable. Today, Scalable Capital is Europe's largest digital asset manager with assets valued over 5 billion Euros under management, a neo-broker for independent decision makers, and a European leader in providing B2B digital asset management platform solutions. Visit our finance blog or tune in for our podcast to find out what our Expert Team has to say. If you are looking for scalability in your professional career, join us in re-defining how investors think about wealth creation and in making first class investment services available to everyone. You will coordinate projects with the investment management team to guarantee operational excellence You will participate on projects with the product and engineering team to support the fast paced growth of our business You will be responsible for business communication with our external partners and custodian banks to match stakeholders expectations You will develop scalable processes and execute time sensitive tasks to maintain full control of risk mitigation  You will provide supplemental portfolio analyses and gather information to support decisions on management level You successfully completed a Bachelor’s or Master’s degree in business management, finance, accounting, economics or equivalent You previously have gained fundamental experience in a full time position at a bank, consultancy or equivalent and have an affinity for capital market products You already worked in time-sensitive environments and you are able to balance competing priorities while providing excellent results You pay attention to detail and enjoy working on innovative solutions by using your analytical and problem solving abilities You have excellent verbal and written communication skills You are fluent in English and minimum C1 Level German (written and spoken) Be part of one of the fastest-growing and most visible Fintech startups in Europe, creating innovative services that have a substantial impact on the lives of our customers The ability to work with an international, diverse, inclusive, and ever-growing team that loves creating the best products for our clients Enjoy an office in a great location in the middle of Munich or Prenzlauer Berg, one of the hippest neighborhoods of Berlin or choose to work remote (in Germany) Learn and grow by joining our in-house knowledge sharing sessions and spending your individual Education Budget  Work productively with the latest hardware and tools Say goodbye to order commissions and say hello to your complimentary subscription of Scalable Capital's PRIME Broker Benefit from an attractive compensation package Learn and Experience German culture first hand by joining our free German language classes
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Corporate Finance Analysten (m/w/d)

Do. 14.10.2021
München
Vielseitigkeit, Dynamik und Flexibilität. Das zeigen wir. Wir – die IKB Deutsche Industriebank AG - sind ca. 600 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter und wir schreiben täglich unsere eigene Erfolgsgeschichte – mit und für unsere Kunden.      Unsere Kunden sind erfolgreiche Unternehmen und Unternehmer/innen des gehobenen deutschen Mittelstandes. Für eine erfolgreiche Zukunft brauchen sie einen kompetenten und verlässlichen Finanzierungspartner: Eine Bank, die nicht nur die Finanzierungstechniken beherrscht, sondern auch die Märkte und das Wettbewerbsumfeld kennt und die Prozesse in den Unternehmen versteht. Unsere Branchenexpertise, Finanzierungserfahrung und Fördermittelkompetenz machen uns zum idealen Partner und Berater für Unternehmen mit einem Umsatz > 250 Mio. €. Wir kennen die Herausforderungen der Unternehmen, bieten ein ausgeprägtes Verständnis für Mittelstandsthemen und legen Wert auf langjährige und stabile Kundenbeziehungen. Und das seit mehr als  90 Jahren. Unser Unternehmenssitz ist in Düsseldorf, weitere Standorte sind in Berlin, Frankfurt, Hamburg, München und Stuttgart. Sie arbeiten eng mit dem Firmenkundenbetreuer-Team zusammen und sind für die Identifizierung von Geschäftsmöglichkeiten mit unseren Kunden des gehobenen Mittelstands mitverantwortlich Bei der Vorbereitung von Besuchsterminen und Pitches arbeiten Sie intensiv mit den Markt- und Produktbereichen der Bank zusammen und erstellen z.B. Kundenpräsentationen und Bonitätsanalysen und Ratings Bei Projektumsetzungen sind Sie das Bindeglied zwischen Vertrieb und Produktbereich sowie der Risikoabteilung - Sie kennen das Geschäftsmodell und Kreditprofil Ihrer Kunden und setzen sich hiermit auseinander Sie sind darüber hinaus auch für administrative Aufgaben im Zusammenhang mit der Kundenbeziehung zuständig Erfolgreicher, wirtschaftswissenschaftlicher Hochschulabschluss oder vergleichbarer Abschluss mit entsprechenden Qualifikationen (bspw. Bankakademie) Ihr Fokus liegt dabei sowohl auf dem klassischen Kreditgeschäft als auch auf Finanzierungsalternativen über den Kapitalmarkt Sie verfügen über mehrjährige Berufserfahrung in einer Bank oder Sparkasse in den Bereichen Unternehmensanalyse, Bilanzierung und Risikomanagement Sehr gute deutsche und englische Sprachkenntnisse, ein sicherer Umgang mit MS Excel, PowerPoint und Word, ein hohes Maß an Engagement und Eigeninitiative sowie Kommunikationsgeschick runden Ihr Profil ab Gratis-Kaffee und Kicker kann jeder. Die haben wir auch.Unsere Mitarbeiter schätzen besonders diese Vorzüge: Flexible Arbeitszeiten mit der Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Eine leistungsgerechte attraktive Vergütung und eine betriebliche Altersvorsorge Eine sehr moderne Arbeitsumgebung mit ergonomischer Ausstattung Kontinuierliche Weiterentwicklungsmöglichkeiten und Wissensaustausch Professionelle Teams, die sich in allen Belangen gegenseitig unterstützen Firmenevents: Von entspannten Kneipenbesuchen bis hin zu idyllischen Sommerfesten  
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Praktikant / Werkstudent Investment Banking / M&A / Corporate Finance (m/w/d)

Mi. 13.10.2021
Stuttgart, München
bachert&partner, 2002 von ehemaligen Partnern führender deutscher Unternehmensberatungen gegründet, unterstützt mittelständische Unternehmen mit ganzheitlichen Strategien. Im Fokus stehen dabei Restrukturierung, Finanzierung, Strategieentwicklung und Effizienzsteigerung. Die individuelle Zufriedenheit unserer Klienten sichern wir durch maßgeschneiderte, pragmatische Lösungen. Als etabliertes Unternehmen mit starker Gegenwart und exzellenter Zukunftsperspektive suchen wir für unseren weiteren Erfolgsweg in unseren Niederlassungen Stuttgart und München ab sofort eine/n: Praktikant / Werkstudent Investment Banking / M&A / Corporate Finance (m/w/d) Arbeitsort(e): Stuttgart, MünchenAls Praktikant / Werkstudent sind Sie vollwertiges Mitglied unseres Transaktionsteams und unterstützen uns bei der erfolgreichen Umsetzung nationaler und internationaler M&A und Corporate Finance Mandate: Analyse und detaillierte Aufbereitung von Markt-, Branchen- und Geschäftsmodellen von Unternehmen Erstellung von Vermarktungsunterlagen (Teaser, Information Memorandum etc.) Unterstützung bei M&A-Projekten und Unternehmensbewertungen (DCF-Verfahren und Multiples) Anfertigung von Pitch-Präsentationen Vorbereitung von Datenräumen und Due Diligence Prüfungen Pflege und Aufbau von Datenbanken Die Werkstudententätigkeit / das Praktikum kann wahlweise an unserem Stuttgarter oder Münchener Standort in zentraler Lage stattfinden.Sie haben Ihr Bachelorstudium mit Schwerpunkt Finanzwesen, Corporate Finance, M&A oder Accounting mit überdurchschnittlichen Leistungen abgeschlossen. Idealerweise haben Sie bereits im Rahmen eines Praktikums im M&A- / Corporate Finance- / Investment Banking- / Wirtschaftsprüfungs-Umfeld Erfahrungen gesammelt. Sie überzeugen durch ein sicheres Auftreten, sind kommunikationsstark und geübt im Umgang mit Menschen. Sie haben eine starke quantitative Auffassungsgabe und sind mit Finanzmodellen bestens vertraut. Zudem verfügen Sie über exzellente Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift. Ihr Potenzial unterstreichen Sie durch gesunden Ehrgeiz, Eigeninitiative und Teamgeist. Weiterhin sind Sie mit Microsoft Excel und Power Point bestens vertraut. In einem Team von Experten und Machern realisieren Sie das Potenzial unserer Kunden - und Ihr eigenes.Anspruchsvolle Projekte in unterschiedlichen Branchen und Krisenstadien, ein dynamisches und erfahrenes Team sowie unsere zentral in den Metropolen gelegenen Standorte erwarten Sie neben einer soliden Einarbeitung und Unterstützung durch einen Mentor, regelmäßige Schulungen und aussichtsreiche Perspektiven durch definierte Karrierestufen.
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(Junior) Business Analyst (m/w/d)

Mi. 13.10.2021
München
Die Digitalisierung bringt viel Bewegung in die Immobilienbranche. Gefragt sind nicht mehr individuelle Produkte, sondern umfassende Lösungen. Unser agiles Team von Außen- und Innendienstlern erkennt die Chancen, die sich daraus ergeben und verwandelt sie in geschäftlichen Erfolg. Voraussetzung dafür ist Kundennähe, die aktuelle Herausforderungen versteht und zukünftige Bedürfnisse antizipiert. So entsteht Partnerschaft auf Augenhöhe. Erster Ansprechpartner (m/w/d) für Reporting­an­fragen und Ad-hoc-Analysen im Vertriebs­innen­dienst, primär für die Teamleiter (m/w/d) des Vertriebsinnendienstes Erstellung von Analysen und Auswertungen zur Unterstützung der Steuerung aller Ver­triebs­aufträge (beispielsweise für Ver­triebs­kampagnen) Betreuung, Optimierung und Weiter­ent­wick­lung der vorhandenen Kennzahlen und Re­ports (beispielsweise Performanceberichte, KPIs, Kapazitätsplanungen) Unterstützung der Abteilungsleitung bei der Definition von strategischen Prozess- und Leistungskennzahlen zur Steuerung der operativen Bereiche des Vertriebs­innen­dienstes Mitarbeit beim Aufbau eines Qualitäts­re­portings sowie datengetriebenen Ver­triebsprojekten Abgeschlossenes Wirtschaftsstudium oder ähnliche kaufmännische Qualifikation mit erster Berufserfahrung in einer vergleichbaren Aufgabenstellung Hohe analytische Fähigkeiten sowie sehr gute Excel-Kenntnisse, vor allem in VBA Fähigkeit zur selbstständigen Entwicklung von Kennzahlen sowie sicherer Umgang mit Zahlen Starke Lösungsorientierung und Hands-on-Mentalität Gute Moderations- und Präsentations­fähig­keiten sowie Teamfähigkeit Wichtiger denn je: flexible Arbeitszeiten und mobile Working Sichere Arbeitsplätze – wir stellen ein Kontinuierliche Weiterbildung mit digitalen Schulungen Gesundheitsschutz und Altersvorsorge liegen uns am Herzen
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Payments Analyst (m/f/d)

Mi. 13.10.2021
Aschheim
Hello. We are BestSecret. And we will tell you the secret.We, BestSecret, are Europe's most exclusive shopping community. More than 1,600 employees from over 70 nations work for us. We are driven by the passion to make designer fashion available to our customers throughout Europe at unbeatable prices and to inspire them with extraordinary shopping experiences both online and offline. Ready to grow with us? Join us as PAYMENTS ANALYST (M/F/D)Creation and maintenance of dashboards and reports for stakeholders, using SQL and Power BIDevelopment and automation of data processes in the areas of payments, order-to-cash, and reconciliationsOptimization of ETL processesMonitoring and steering of payments KPI’sOptimization of our fraud management systemCreation of ad-hoc analyses and business casesCorrespondence with Payment Service Providers (PSPs)Successfully completed studies in economics, computer science or a comparable qualificationPassion for data management and problem-solving, as well as excellent abilities to conduct detailed analysesExperience in working with data warehousesStrong Excel and SQL skillsAbility to work both autonomously and in a team environmentData-drivenness and hands-on mentalityVery good level of German and EnglishExperiences with working in an e-commerce environment is a plusBe part of our success story and work with us in a flexible and depending on your role, mobile working environment within GermanyExperience an environment with state-of-the-art equipment where you feel comfortable and can develop bestStay healthy with our corporate memberships at exclusive fitness- and wellness clubs in GermanyHighly motivated colleagues in an innovative environment are waiting for youIndividual training and innovation formats for your personal developmentDress up with BestSecret‘s attractive staff discountsAttractive salary package and 30 days off vacation
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Business Analyst Accounting & Closing (m/f/d)

Mi. 13.10.2021
München
Allianz Group is one of the most trusted insurance and asset management companies in the world. Caring for our employees, their ambitions, dreams and challenges, is what makes us a unique employer. Together we can build an environment where everyone feels empowered and has the confidence to explore, to grow and to shape a better future for our customers and the world around us. Join us. Let’s care for tomorrow. We at Allianz believe in a diverse and inclusive workforce and are proud to be an equal opportunity employer. We encourage you to bring your whole self to work, no matter where you are from, what you look like, who you love or what you believe in. Allianz SE is the global headquarters of the Allianz Group. Our employees reflect the Group's geographic and functional diversity. Located in Munich, Allianz SE provides the perfect opportunity to start or continue with your international career.Group Accounting & Reporting provides reliable, high quality financial information to management, investors, analysts, regulators and the general public through external reporting. As Business Analyst Accounting & Closing you will be part of the Closing and Principles Reinsurance team of Allianz SE. The Closing and Principles Reinsurance team is in charge of reinsurance based accounting and reporting requirements under IFRS, HGB and Solvency II for Allianz SE, the holding and reinsurance company of Allianz Group. The responsibilities of this team range from accounting policy guidance, preparation of quarterly and annual closings, planning and analysis of financial data to presentation of results to various internal and external stakeholders (Management/Supervisor/Public). As Business Analyst of the Closing and Principles Reinsurance team you will ensure that our accounting principles are transformed into our system architecture efficiently. Key Responsibilities You are responsible for the business support and development of our SAP applications (FI / BW) as well as our data warehouse and reporting tools in the non-SAP environment You are responsible for our data interfaces between SAP-FI and other SAP and non-SAP applications You will continuously analyze processes and workflows and, together with our accounting specialist, develop customized solutions for the further development of our accounting processes You will transform our Accounting requirements with focus on high quality into technically detailed, system-based concepts, which can be used as basis for the technical implementation You discuss and align these concepts and processes with all stakeholders and act as a interface to the IT colleagues You participate in projects directly impacting SAP-FI / BW or relevant interfaces Qualification You have completed a university degree – preferably in Accounting, Finance, IT, Business Administration, Economics, Mathemathics Fluent written and verbal conversational skills in German and English You have a strong command of MS Excel (including VBA skills) and MS Access Experience & Key skills You have already gained professional experience (minimum 3 years) in the fields of accounting, financial process consulting or project management, preferably in the insurance industry You have profound knowledge in the SAP environment and in this context an understanding of customizing You have gained experience in the area of Data Warehouse management You have a good understanding on accounting business processes Besides your accounting knowledge, you also provide an understanding for technical issues You enjoy designing and optimizing processes independently
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Senior Business Analyst (m/f/d)

Mi. 13.10.2021
München
Being a Personio means being part of something big. It means shaping the future of HR, the future of our company, and at the very same time: your future. As one of the fastest-growing B2B SaaS companies in Europe, we have raised $125 million in ‘Series D’ funding in January 2021, making Personio the most valuable HR technology company in Europe. We have a great product and a fantastic team that will continue to grow through 2021, from 500 to 1,000+. We already have more than 4,000 customers with a market that is only waiting to be developed further, but we aim high: Our goal is to build the leading HR platform in Europe. At Personio, we believe in hiring people like you - ambitious, forward thinkers who want to be more than just another employee. Will you be one of them?This position will be part of the Customer Experience (CX) Enablement business unit.  The CX Enablement team empowers and facilitates all CX teams to focus on what is most important: our customers! We provide our teams with the product knowledge, data, and insights they need, work to continuously evolve our processes as we scale, and look after systems. As a Business Analyst, you will be reporting to the Head of CX Enablement. You will work closely with the COO Office, our department leaders and other enablement roles. You will centralize our department planning and reporting activities and will be the connection point with our central Controlling team. You will have a huge impact by defining a framework that will make planning a robust process that creates reliable figures. On top of that, you will provide data and analysis to help leaders educate their strategic and operational decisions. Responsibilities You coordinate and assist all CX leaders during our financial planning, and act as liaison with Finance and Controlling You coordinate and assist all CX hiring managers during our workforce planning, and act as liaison with HR You partner with our central Controlling Team and HR Workforce Planning to monitor the business performance You define a framework and standards to support CX Leaders to model and plan their workforce capacities and financial plan You align with our Process & Systems team to make our internal planning and reporting process is efficient You generate ad-hoc reporting and analysis to help develop new and growing business areas You work with the COO Office and all CX Leads to define and monitor our core investment principles Minimum of 4 years of relevant professional experience as a generalist in Controlling, preferably in a fast-growing B2B tech, software, or SaaS environment Experience with data warehouses and implementing reporting/cost planning tools is strongly preferred Ability to collaborate in a team environment with competing priorities and with a high impact at all levels within the company Strong skills in Excel or G-Sheets. Ideally experiences with Workday (Finance), Tableau, and/ or Adaptive Insights Strong analytical skills with an ability to turn data into actionable insights Effective communication skills are demonstrated by the ability to explain complex topics in an understandable way Proactive mindset with a passion to build from scratch and drive continuous improvement Aside from our people, culture, and mission, there are a variety of additional benefits that help make Personio a great place to work! Work with us and receive: Competitive compensation package that includes salary, benefits, and virtual shares 26 days of paid vacation + 2 days off for Christmas and New Year's Eve (because we love what we do, but we also love vacation!) Inclusive, equal opportunity, and multicultural workplace Annual personal development budget of €1,500 for conferences, courses, books, career coach, etc. High-impact work environment with short decision-making processes Opportunity to invest in your retirement via the Personio Pension Scheme Choose between three mobility options: UNU electric scooter, JobRad® bike or monthly public transportation ticket Subsidised Qualitrain membership gives you access to 90 fitness studios and sports facilities across Munich for €25 per month Regular company and team events like Oktoberfest, ski trips, Christmas parties, and more! (COVID permitting) Find your best way to work with office-led, remote-friendly PersonioFlex! We offer a roughly 50% remote, 50% in-office working framework to suit your needs Mental health support, as we know that mental wellbeing plays a major role in both our personal and professional success. #PersonioCares Two Impact days you can use to have an impact on the environment and society. One day is for an individual project and one for a company-wide initiative! #SocialResponsibility
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