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Architektur: 37 Jobs in Bruck

Berufsfeld
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Branche
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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 35
  • Ohne Berufserfahrung 10
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 36
  • Home Office möglich 10
  • Teilzeit 9
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 35
  • Ausbildung, Studium 1
  • Praktikum 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Architektur

Projektmanager (m/w/d) Bauprojekte (Automotive & Industrie)

Fr. 12.08.2022
München, Stuttgart, Nürnberg, Offenbach am Main, Essen, Ruhr, Dresden, Berlin
Know-how, Erfahrung, Effizienz und flexible Leistungen für unterschiedliche Anforderungen sind die Stärken des Firmenverbunds Ingérop Deutschland. Zu ihm gehören auch die EDR GmbH und Codema International GmbH. Durch unsere interdisziplinäre Kompetenzvielfalt im Bauwesen erhalten unsere Kunden ein individuell zugeschnittenes Angebot zur Umsetzung ihrer Projekte. Gemeinsam wachsen wir und gestalten die Zukunft schon heute. Wir suchen Dich als Projektmanager (m/w/d) Bauprojekte (Automotive & Industrie)  zur Verstärkung unserer Firmen EDR und Codema als Teil von Ingérop Deutschland. Steuern von anspruchsvollen Hochbauprojekten im Bereich Automotive sowie Industrie Sichern von Kosten, Qualitäten und Terminen Interdisziplinärer Austausch mit Fachspezialisten Abstimmung und Koordination mit Kunden und Projektbeteiligten Abgeschlossenes Studium Architektur, Bauingenieur- oder Wirtschaftsingenieurwesen Mind. 3 Jahre Berufserfahrung in der Planung, Überwachung oder Steuerung von Projekten im Hochbau Gute Kenntnisse von AHO Heft Nr. 9, VOB, HOAI Freude am Umgang mit digitalen Arbeitsmethoden Kommunikationsstark mit guten Deutschkenntnissen Anspruchsvolle Projekte im In- und Ausland Flexibles Arbeitszeitmodell und mobiles Arbeiten als Beitrag zur Work-Life-Balance Moderne Arbeitsumgebung mit leistungsfähiger IT-Ausstattung Wertschätzende Unternehmenskultur Ausgeprägter Teamgeist, flache Hierarchien und schnelle Entscheidungen Mentor*in als Ansprechpartner*in während der Einarbeitungszeit Stetige Weiterbildungsmaßnahmen Individuelle Förderung Deiner beruflichen Entwicklung Nachhaltige Mobilitätsangebote, z.B. JobRad
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Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur als Projektsteuerer/-manager (w/m/d) im Bereich Hochbau

Fr. 12.08.2022
Nürnberg
Bauprojekte sind spannende Werke. Diederichs managt seit mehr als vier Jahrzehnten renommierte Großprojekte in den Bereichen Verwaltung, Kultur, Gewerbe, Wohnen, Gesundheit, Anlagen und Infrastruktur und ist mit über 170 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern an zehn Standorten eines der führenden Ingenieurbüros der Branche. Über 40 Jahre erfolgreiches Projekt- und Real Estate Management – so lautet heute die Bilanz von Diederichs. Mit den Kompetenzen Projektsteuerung, BIM-Management, nachhaltige Immobilien­beratung, Projektentwicklung, Technical Due Diligence und vieles mehr rund um Immobilienberatung steht Diederichs für Professionalität und Unabhängigkeit. Seien Sie dabei! Ob Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur (w/m/d). Ergreifen Sie die Chance, mit uns an unserem neu geplanten Standort in Nürnberg zu wachsen. Wir suchen engagierte Persönlichkeiten zur Verstärkung und Erweiterung unseres Teams für Projekte in Nürnberg als Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur als Projektsteuerer/-manager (w/m/d) im Bereich Hochbau Eigenverantwortliche Bearbeitung nach systematischer Einarbeitung von Projektsteuerungs- und Projektmanagementaufgaben von Bauprojekten in allen Projektstufen Termin- und Kostensteuerung anspruchsvoller Bauvorhaben Fortlaufende Betreuung und Beratung unserer Kunden und Bauherren Koordination sowie interne Organisation im Projektteam Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Studienrichtungen Bauingenieurwesen, Architektur, Projektmanagement im Hochbau, Immobilienwirtschaft oder Wirtschaftsingenieurwesen (Bau) oder vergleichbar Praktische Berufserfahrungen, auch in Form von Praktika, in der Bau- oder Beratungsbranche runden Ihr Profil idealerweise ab Kenntnisse der einschlägigen technischen und bauvertraglichen Regelwerke wie HOAI und VOB Überzeugungskraft, Durchsetzungsvermögen und Verhandlungsgeschick Kommunikationsstärke und Teamgeist Sehr gute EDV-Kenntnisse (MS Office, gerne MS-Project) Festanstellung in Teil- bzw. Vollzeit mit langfristiger Perspektive Gleitende Arbeitszeit und mobiles Arbeiten Dienstrad-Leasing mit Arbeitgeberzuschuss Spannende, abwechslungsreiche Projekte und renommierte Auftraggeber Intensive Einarbeitung und Unterstützung durch das Diederichs-Team Individuelle Gestaltung der eigenen Karriere jenseits festgefahrener Laufbahnmodelle Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Familiäre und teamorientierte Atmosphäre Modern ausgestattete Arbeitsplätze
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Architekt/Innenarchitekt als Senior Workplace Consultant (w/m/d) Interior Design

Fr. 12.08.2022
München, Nürnberg
Als führendes europäisches Beratungs-, Planungs- und Projektmanagementunternehmen bietet Drees & Sommer Lösungen für erfolgreiche Gebäude, renditestarke Portfolios, leistungsfähige Infrastruktur und lebenswerte Städte. In interdisziplinären Teams unterstützen unsere über 4.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter an weltweit 46 Standorten Auftraggeber unterschiedlichster Branchen. Bei uns gestalten Sie Ihren individuellen Karriereweg aktiv mit. Nutzen Sie die Möglichkeit, spannende und abwechslungsreiche Aufgaben zu bearbeiten und den Entscheidungsspielraum diese zu gestalten: "YOU DECIDE" Arbeitsort: München, NürnbergDie Arbeitswelten von morgen sind für Sie zukunftsweisende Interior Design-Konzepte, die begeistern und Nutzerbedürfnisse und Funktionalität vereinen? Dann suchen wir Sie als Senior Consultant (w/m/d) für die Büroraumplanung. In unserem interdisziplinären Team sind Sie in der inhaltlichen und gestalterischen Verantwortung für spannende Projekte aus den verschiedensten Branchen. Diese Position besetzen wir an unseren Standorten in München oder in Nürnberg. Ihre Aufgaben im Einzelnen: Ganzheitliche Beratung in Projekten rund um den Nutzer und Neue Arbeitswelten – von der Erstellung der Bestands- und Bedarfsanalysen bis hin zur Steuerung der Herstellung und Inbetriebnahme der umgesetzten Projekte Fachliche Führung von Projektteams mit bis zu 3-5 Planern im Bereich neuer Workplace Konzepte und Interior Design Projektleitung von der Angebotserstellung über die Führung im Projekt bis zur Schlussrechnung Eigenverantwortliche Steuerung von Projekten hinsichtlich Kosten, Qualität und Terminen  Proaktives Managen von bestehenden Kundenbeziehungen und Unterstützung in der Neukundenakquise Einbringen der eigenen Expertise in unsere internen Competence Center (z.B. zu BIM, Digitalisierung, Nachhaltigkeit etc.) Abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Architektur, Innenarchitektur oder eine vergleichbare Qualifikation Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Dienstleistungsumfeld, insbesondere im Workplace Consulting Gute Kenntnisse im Umgang mit AutoCAD oder Revit sowie MS Office Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Kompetenz und Kreativität in der Entwicklung moderner Arbeitswelten Sehr gutes Planungs-, Organisations-, und Verhandlungsgeschick, Überzeugungsfähigkeit und Durchsetzungsvermögen Drees & Sommer-Academy mit vielfältigen Angeboten Mobiles Arbeiten, unterschiedliche Teilzeitmodelle, Kinderbetreuungszuschuss Firmenrad-Leasing, Firmen-Pkw oder finanzieller Ausgleich Gesundheitsbonus für sportlich Aktive, moderne und ergonomische Arbeitsplätze Zugang zum Corporate-Benefits-Portal, kostenlose Getränke und frisches Obst Mitarbeiterempfehlungs-Programm, Networking-Events, Teamworkshops
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Bauingenieure / Architekten als Projektsteuerer Baumanagement (m/w/d)

Mi. 10.08.2022
Nürnberg, Berlin, Lüneburg, Heidelberg
Die BA – Gebäude-, Bau- und Immobilienmanagement GmbH ist eine Beteiligungsgesellschaft der Bundesagentur für Arbeit (BA). Die Aufgabe der Gesellschaft ist das Liegenschaftsmanagement für die im Eigentum befindlichen und angemieteten Immobilien der BA (ca. 1.500 Liegenschaften bundesweit). Es werden Leistungen im Bau-, Instandhaltungs-, Mietvertrags-, Flächen- und Bewirtschaftungsmanagement erbracht. Zur weiteren Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt Bauingenieure / Architekten als Projektsteuerer Baumanagement (m/w/d) für folgende Einsatzgebiete: -Region Südbayern / Nürnberg-Region Berlin-Region West-Niedersachen / Lüneburg-Region Heidelberg Erster Ansprechpartner und Berater für die BA rund um die Baumaßnahmen Vertretung von Bauherreninteressen bei der Realisierung von Projekten Steuerung und Überwachen der Projektplanung und -durchführung Veranlassung und Begleitung von Ausschreibungs- und Vergabeprozessen in Zusammenarbeit mit der Vergabestelle und Gewährleistungsverfolgung Kosten- und Termincontrolling, Qualitätssicherung, Projektdokumentation Abgeschlossenes Studium Bauingenieurwesen, Projektmanagement Bau, Architektur oder vergleichbar Möglichst Erfahrung in Projektmanagement bzw. Steuerung von Baumaßnahmen Gute Kenntnisse im öffentlichen Vertrags- und Vergaberecht (HOAI, VgV, VOB) sowie im Bauordnungs- und Baunebenrecht (BauO, ArbStättV, ASR etc.) Überzeugendes Auftreten und Verhandlungsgeschick Ausgeprägte Kundenorientierung Zukunftssichere und abwechslungsreiche Tätigkeit Umfassende Einarbeitung Gute Work Life Balance inkl. Möglichkeit zum mobilen Arbeiten 30 Tage Urlaub und arbeitsfreie Tage an Heiligabend und Silvester Dienstfahrzeug zur privaten Nutzung Zuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge
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Innenarchitekt*in mit Schwerpunkt Retaildesign (m/w/d)

Mi. 10.08.2022
Nürnberg
ab sofort suchen wir für Nürnberg in Vollzeit eine*n Innenarchitekt*in mit Schwerpunkt Retaildesign (m/w/d) Die Firma J. Oed GmbH ist eine Full-Service-Agentur mit einem Schwerpunkt im Bereich Fashion und Sport. Zu unserem Leistungsportfolio gehören die Konzeption, Ausstattung und Durchführung von nationalen und internationalen Marketing-Events, Design und Produktion von POS-Elementen, Digital Signage und Digital Retail Experience Tools, die Gestaltung von Instore-Flächen und Schaufenstern, sowie Messebau und Ladeninnenausbau. Hauptansprechpartner*in für unsere Kunden und Schnittstelle zwischen Kunden und den internen Abteilungen Zusammenarbeit mit den Designern für ein kreatives Konzept Koordination aller Bearbeitungsstufen eines Projekts – vom Briefing über Produktion bis zur Umsetzung Erstellung von Kalkulationen und Projektplänen (in Zusammenarbeit mit Fachabteilungen) für den optimalen Projektverlauf zum Thema Kosten, Timing und Ressourceneinsatz Abgeschlossenes Studium in Architektur, Innenarchitektur oder Design (Mediendesign/Produktdesign) oder ein vergleichbarer Ausbildungshintergrund Berufserfahrung auf Agenturseite wäre von Vorteil Kaufmännisches Denken Führerschein Klasse B Gute MS-Office Kenntnisse Deutsch & Englisch in Wort und Schrift (verhandlungssicher) Hochmotiviertes und professionelles Arbeitsumfeld in einem expandierenden, internationalen Unternehmen mit renommierten Kunden Offenes, kollegiales Arbeitsklima und flache Hierarchien Abwechslungsreiche, verantwortungsvolle Aufgaben und spannende Projekte im Bereich Retail, Fashion und Event Betriebliche Zusatzleistungen
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(Senior) Grundstück-Akquisiteur/in

Di. 09.08.2022
Karlsruhe (Baden), Fürth, Bayern
Unsere Mandantin, die Bernis SA, baut innovative Gewerbegebäude (www.greenplaces.ch) für KMUs und Gemeinden in der Schweiz und in Deutschland. Die Zuverlässigkeit und Nachhaltigkeit der Gewerbegebäude stehen dabei im Vordergrund, welche sich unter anderem durch die Wahl der Ressourcen und die sorgfältige Landevaluierung bemerkbar machen. Die Bernis SA bietet ein flexibles, standardisiertes und ästhetisch schönes Produkt aus Holz zum Kauf oder zur Vermietung an. Das 2017 gegründete Unternehmen befindet sich in einer starken Wachstumsphase und kann durch die schnelle Umsetzung der Gebäude bei den Kunden punkten. Wir suchen für die beiden Regionen Baden-Württemberg und Bayern jeweils eine oder einen: (Senior) Grundstück-Akquisiteur/in Unterstützen Sie die strategische Expansion eines innovativen Unternehmens Akquise und Analyse von neuen Grundstücksflächen in Baden-Württemberg oder Bayern Kommunikation und Ausbau des Netzwerkes mit Unternehmen (insbesondere KMU‘s) und Gemeinden in der Region zur Positionierung der Produkte auf dem Markt Eigenverantwortliche Erstellung von Markt- und Standortanalysen sowie die Identifizierung, Prüfung und Akquise attraktiver Grundstücke für das Portfolio im Bereich Gewerbe für KMU‘s und Gemeinden Aufbau und Pflege von Kontakten zu Grundstücksverkäufern Gespräche und Verhandlungen mit Bauämtern, Gemeinden und Kommunen Unterstützung beim Ankaufsprozess von Grundstücken Ausbau des lokalen Netzwerkes, um kontinuierlich für einen Vorlauf an attraktiven Grundstücken zu sorgen Verantwortung für die planrechtlichen (Vor-)Prüfungen von Bauvorhaben unter Berücksichtigung städtebaulicher und baurechtlicher Aspekte Ausbildung im Bereich der Immobilien, Wirtschaftswissenschaften, Architektur, Bauingenieurwesen oder in einem vergleichbaren Gebiet Mehrjährige Berufserfahrung in der Immobilienbranche und vorzugsweise im Bereich der Grundstücksakquise sowie Freude an der Immobilienentwicklung Kenntnisse von baurechtlichen Inhalten Sehr gute Kenntnisse des regionalen Marktes sowie Zugriff auf ein lokales Netzwerk zu allen relevanten Marktakteuren Analytische Fähigkeiten, strukturierte und präzise Arbeitsweise sowie ein sicheres, verbindliches Auftreten mit einer „Hands-on-Mentalität“ Reisebereitschaft in Baden-Württemberg, respektive Bayern sowie fließende Deutsch- und Englischkenntnisse Die Bernis SA ist ein junges, dynamisches Unternehmen in voller Entwicklung. Ihr Team ist engagiert, mit erfrischendem Spirit und eng mit der DNA ihrer Projekte verbunden. Im Rahmen Ihrer Funktion werden Sie die zweite Wachstumsphase des Unternehmens mitgestalten, indem Sie Verantwortung übernehmen und in der Lage sein werden, nachhaltige Lösungen zu finden, die in spannenden Projekten umgesetzt werden. Werden Sie Teil eines bereits etablierten und stark-wachsenden Start-ups sowie eines hoch-motivierten, innovativen und visionärem Team. Sie erhalten die Möglichkeit einen grossen Teil am Erfolg einer nachhaltigen Unternehmensstrategie zu werden, welches einen grossen Einfluss auf die Gewerbebau-Branche nimmt.
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Sr. Manager Business Architecture - Value Design (m/f/d) - temp. until 31.05.2023

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
This is a key position for an organized, passionate and goal-oriented future leader who drives the effectiveness and transformation of our teams who are creating or leveraging solutions to create value for adidas. This role is responsible for driving Consumer-centric growth for Global Sales, by enabling highly effective, connected, and informed teams across Sales and partnering functions. Key to success will be ensuring the teams understand their value proposition within the connected organization and receive / send needed information smoothly to work effectively. Ensure every product team in Global Sales clearly understands how and in which value step and capability they create value for the adidas consumer & customer, and which other product teams are connected. Ensure global capabilities are mapped and updated within the value chains, linked to a Key Performance Indicator structure. Develop and maintain a meaningful structured and connected ideation funnel within Global Sales and towards partnering functions to allow continuous improvement of the value generation linked to the strategic targets of the organization. Support the quarterly and yearly planning cycles for strategic planning on product level empowering the product and leadership teams to have transparency into progress, impediments and gaps through aligned portfolio and roadmap planning methods and tools. Identify & manage the need for new and/or improvements in processes to continuously ensure an efficient Product-Led Organization with standardized practices. Design taxonomy guidelines within Global Sales and aligned with partnering functions to promote consistency across products, product areas and domains. Support in defining clear roles and responsibilities for the execution of strategic initiative Drive the Product governance and change process for Digital Sales to ensure the evolution of the product organization ​is aligned and follows global guidelines. Monitor and evaluate changes implemented. Provide formal, continuous communication with leadership teams and Digital Product community on success metrics. Evolve existing frameworks based on learnings during implementation. Key Relationships: Global Sales Teams, Product Led program team, Digital, Global Sales Head Office, Global Change Management Team Knowledge, Skills and Abilities : Decisive, able to think strategically with the big picture on hand, and understand impact on the organization Comfortable working in a fast-paced environment with visibility and exposure to senior management Experience with Agile Transformations and agile ways of working Experience with product team organization and scaled agile frameworks Strong leadership skills, with ability to bring frameworks towards execution Creative, energetic personality, able to influence the agenda Foster a highly motivational and highly inclusive working environment Excellent verbal and written communication, presentation and storytelling skills in English Knowledge of adidas Sales business operations Education and Experience: University degree with focus on Business Administration, Communication or IT or related areas, or equivalent combination of education and experience 5-8 years of in-depth experience related to Product Ownership and/or Project Management Experience working with stakeholders at various seniority levels as well as subject matter experts across various functions (Product Owners, Delivery Leads, business stakeholders, Strategy, etc.) ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Digital,Country/Region: DE
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Director Service Design - Herzogenaurach/Amsterdam (m/f/d)

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
This is a key position for a natural and passionate leader who manages and evolves a Service Design practice & mindset across products teams in adidas who are creating (digital) solutions. In the past 4 years, adidas has leveraged Service Design to translate customer-centricity from a strategic objective into a daily reality of teams across Global Sales. Adidas is bringing the Service Designers skillset in house to embed and grow this mindset and practice. Adidas is looking for a Director Service design to establish a service design team and evolve and scale the practice across sales domains. Adidas’ company strategy to 2025 – Own the Game – puts to consumer at the heart of everything we do and how we do it. Service Design has proven to be a key enabler this strategy and of the larger business transformation adidas is in. The Service Design mindset and practice empowers teams to deal with the ambiguity a transformation brings. In adidas, service design tools serve as a compass to navigate through a transformation in a way that it delivers its full (and sustained) impact for both the consumer, business, operation and environment. Act as the face of Service Design for the organisation and proactively ensure key Service Design team outputs are embedded into Sales and the wider organization Leverage your experience and best practice to create the strategy and vision for the Service Design approach Translate strategy into clear objectives and actions and manage timely execution in close alignment with the business transformation leadership team Be accountable for establishing and evolving the Service Design practice in adidas as the way to be consumer-centric Set standards of how design is done at adidas and drive Service Design Excellence Drive thought leadership to evolve the practice inspiring the team and senior stakeholders inside global sales Spot Service Design opportunities in the organisation, make (first) connections across the organisation and secure buy-in Take ownership for Talent Management processes, in order to grow, develop and retain talents Promote a high-performance culture by setting clear expectations and individual goals Key Relationships: In this role you will be involved with and oversee the Service Design practice in all sales functions in adidas - from Global teams like Digital, Retail, Transformation, Digital Sales Solutions, Sales Tech and local market teams. Knowledge, Skills and Abilities: A natural leader, with great interpersonal skills and ability to lead and inspire teams Comfortable working in a fast-paced/ agile environment, business transformations, with high visibility and exposure to senior management Decisive, able to think strategically with the big picture on hand, and understand impact on the organization A demonstrated ability to collaborate with and lead a diverse range of resources and design and consumer research methodologies Foster a highly motivational and highly inclusive working environment Strong (design) leadership skills, with ability to hold managers accountable Sound methodological knowledge & experience in the areas of service design, CX, consumer research, experience design and human-centred design Excellent verbal and written communication, presentation and storytelling skills in English Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: A degree in Service Design or a design-related discipline (e.g.: Industrial design (engineering), User-centred design, Design strategy, Design management, etc.) or equivalent combination of education & experience 10+ years of professional experience in Service Design at an established agency, management consulting firm, in-house service design team and/or hands-on industry experience 3-5+ years leading medium/ large internal Service Design and or Consumer Centricity teams, embedding a culture of consumer-centricity as well as methodologies and tools Experience working in product-led/agile working environment Experience in leading and developing teams and external consultants ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Digital,Country/Region: DE
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Solution Architect Payments (m/f/d)

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
Part of Digital Tech Web & Mobile Services team and with focus on Payments, design and communication of high-level structures to enable and guide the design and development of integrated solutions that meet current and future business needs. In addition to technology components, solution architecture encompasses changes to service, process, organisation, and operating models. The provision of comprehensive guidance on the development of, and modifications to, solution components to ensure that they take account of relevant architectures, strategies, policies, standards and practices (including security) and that existing and planned solution components remain compatible. Specialist advice Actively maintains recognised expert level knowledge in one or more identifiable specialisms. Provides definitive and expert advice in their specialist area(s). Oversees the provision of specialist advice by others, consolidates expertise from multiple sources, including third party experts, to provide coherent advice to further organisational objectives. Supports and promotes the development and sharing of specialist knowledge within the organisation. Research Within given research goals, builds on and refines appropriate outline ideas for research, including evaluation, development, demonstration and implementation. Applies standard methods to collect and analyse quantitative and qualitative data. Creates research reports to communicate research methodology and findings and conclusions. Contributes sections of material of publication quality. Uses available resources to update knowledge of any relevant field and curates a personal collection of relevant material. Participates in research communities. Emerging technology monitoring Supports monitoring of the external environment and assessment of emerging technologies to evaluate the potential impacts, threats and opportunities to the organisation. Contributes to the creation of reports, technology roadmapping and the sharing of knowledge and insights. Solution architecture Contributes to the development of solution architectures in specific business, infrastructure or functional areas. Identifies and evaluates alternative architectures and the trade-offs in cost, performance and scalability. Produces specifications of cloud-based or on-premises components, tiers and interfaces, for translation into detailed designs using selected services and products. Supports a change programme or project through the preparation of technical plans and application of design principles that comply with enterprise and solution architecture standards (including security). Business analysis Investigates operational needs and problems, and opportunities, contributing to the recommendation of improvements in automated and non-automated components of new or changed processes and organisation. Assists in defining acceptance tests for these recommendations. Requirements definition and management Contributes to selection of the requirements approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Defines and manages scoping, requirements definition and prioritisation activities for initiatives of medium size and complexity. Facilitates input from stakeholders, provides constructive challenge and enables effective prioritisation of requirements. Reviews requirements for errors and omissions. Establishes the requirements base-lines, obtains formal agreement to requirements, and ensures traceability to source. Investigates, manages, and applies authorised requests for changes to base-lined requirements, in line with change management policy. Systems design Designs components using appropriate modelling techniques following agreed architectures, design standards, patterns and methodology. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Creates multiple design views to address the concerns of the different stakeholders of the architecture and to handle both functional and non-functional requirements. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed systems components to enable approval by stakeholders. Produces detailed design specification to form the basis for construction of systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Software design Designs software components and modules using appropriate modelling techniques following agreed software design standards, patterns and methodology. Creates and communicates multiple design views to identify and balance the concerns of all stakeholders of the software design and to allow for both functional and non-functional requirements. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Recommends designs which take into account target environment, performance security requirements and existing systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Leads reviews of others’ designs. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed software to enable approval by stakeholders, and effective construction of the software. Verifies software design by constructing and applying appropriate methods. Programming/software development Designs, codes, verifies, tests, documents, amends and refactors complex programs/scripts and integration software services. Contributes to selection of the software development approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Applies agreed standards and tools, to achieve well-engineered outcomes. Participates in reviews of own work and leads reviews of colleagues' work. Data modelling and design Investigates corporate data requirements, and applies data analysis, design, modelling, and quality assurance techniques, to establish, modify or maintain data structures and their associated components (entity descriptions, relationship descriptions, attribute definitions). Provides advice and guidance to database designers and others using the data structures and associated components. Database design Develops and maintains specialist knowledge of database and data warehouse concepts, design principles, architectures, software and facilities. Assesses proposed changes to object/data structures, in order to evaluate alternative options. Implements physical database designs to support transactional data requirements for performance and availability. Implements data warehouse designs that support demands for business intelligence and data analytics. Systems integration and build Provides technical expertise to enable the configuration of software, other system components and equipment for systems testing. Collaborates with technical teams to develop and agree system integration plans and report on progress. Defines complex/new integration builds. Ensures that integration test environments are correctly configured. Designs, performs and reports results of tests of the integration build. Identifies and documents system integration components for recording in the configuration management system. Recommends and implements improvements to processes and tools. Relationship management Implements stakeholder engagement/communications plan. Deals with problems and issues, managing resolutions, corrective actions, lessons learned and the collection and dissemination of relevant information. Collects and uses feedback from customers and stakeholders to help measure effectiveness of stakeholder management. Helps develop and enhance customer and stakeholder relationships. Key Relationships: Tech organization Respective business function (GOPS, Finance, HR, Brand Marketing, Wholesale/Retail) HR Management Controlling Requisite Education and Experience / Minimum Four-year college or university degree with focus on Business Administration or IT or related areas, or equivalent combination of education and experience Proficient spoken and written command of English At least 7-year experience in IT 5 years of experience in relevant area Technical knowledge and experience with following tech stack: Java - Spring Boot, Microservices architectures, Kubernetes, AWS (EC2, VPC management..), Data streaming (Kafka, complex event processing), Serverless (Lambda), API - OpenAPI, Security standards, Authentication and PingIdentity suit (PingFederate, PingDirectory) 2 years of experience in team management Strong understanding & knowledge of regional and global market landscape and the respective customer Managed critical elements and cross functional and regional projects ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Information Technology,Country/Region: DE
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Senior Solution Architect (m/f/d) - Digital Retail / Tech Foundation

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
The design and communication of high-level structures to enable and guide the design and development of integrated solutions that meet current and future business needs. In addition to technology components, solution architecture encompasses changes to service, process, organisation, and operating models. The provision of comprehensive guidance on the development of, and modifications to, solution components to ensure that they take account of relevant architectures, strategies, policies, standards and practices (including security) and that existing and planned solution components remain compatible. You will be responsible to define the architectural fundament for solutions running in our retail stores – ranging from network and infrastructure over hardware devices and solutions to exploring and evaluating emerging trends and their applicability in our retail store context. Specialist advice Actively maintains recognised expert level knowledge in one or more identifiable specialisms. Provides definitive and expert advice in their specialist area(s). Oversees the provision of specialist advice by others, consolidates expertise from multiple sources, including third party experts, to provide coherent advice to further organisational objectives. Supports and promotes the development and sharing of specialist knowledge within the organisation. Research Within given research goals, builds on and refines appropriate outline ideas for research, including evaluation, development, demonstration and implementation. Applies standard methods to collect and analyse quantitative and qualitative data. Creates research reports to communicate research methodology and findings and conclusions. Contributes sections of material of publication quality. Uses available resources to update knowledge of any relevant field and curates a personal collection of relevant material. Participates in research communities. Emerging technology monitoring Supports monitoring of the external environment and assessment of emerging technologies to evaluate the potential impacts, threats and opportunities to the organisation. Contributes to the creation of reports, technology road mapping and the sharing of knowledge and insights. Solution architecture Contributes to the development of solution architectures in specific business, infrastructure or functional areas. Identifies and evaluates alternative architectures and the trade-offs in cost, performance and scalability. Produces specifications of cloud-based or on-premises components, tiers and interfaces, for translation into detailed designs using selected services and products. Supports a change programme or project through the preparation of technical plans and application of design principles that comply with enterprise and solution architecture standards (including security). Business analysis Investigates operational needs and problems, and opportunities, contributing to the recommendation of improvements in automated and non-automated components of new or changed processes and organisation. Assists in defining acceptance tests for these recommendations. Requirements definition and management Contributes to selection of the requirements approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Defines and manages scoping, requirements definition and prioritisation activities for initiatives of medium size and complexity. Facilitates input from stakeholders, provides constructive challenge and enables effective prioritisation of requirements. Reviews requirements for errors and omissions. Establishes the requirements base-lines, obtains formal agreement to requirements, and ensures traceability to source. Investigates, manages, and applies authorised requests for changes to base-lined requirements, in line with change management policy. Systems design Designs components using appropriate modelling techniques following agreed architectures, design standards, patterns and methodology. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Creates multiple design views to address the concerns of the different stakeholders of the architecture and to handle both functional and non-functional requirements. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed systems components to enable approval by stakeholders. Produces detailed design specification to form the basis for construction of systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Software design Designs software components and modules using appropriate modelling techniques following agreed software design standards, patterns and methodology. Creates and communicates multiple design views to identify and balance the concerns of all stakeholders of the software design and to allow for both functional and non-functional requirements. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Recommends designs which take into account target environment, performance security requirements and existing systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Leads reviews of others’ designs. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed software to enable approval by stakeholders, and effective construction of the software. Verifies software design by constructing and applying appropriate methods. Programming/software development Designs, codes, verifies, tests, documents, amends and refactors complex programs/scripts and integration software services. Contributes to selection of the software development approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Applies agreed standards and tools, to achieve well-engineered outcomes. Participates in reviews of own work and leads reviews of colleagues' work. Data modelling and design Investigates corporate data requirements, and applies data analysis, design, modelling, and quality assurance techniques, to establish, modify or maintain data structures and their associated components (entity descriptions, relationship descriptions, attribute definitions). Provides advice and guidance to database designers and others using the data structures and associated components. Database design Develops and maintains specialist knowledge of database and data warehouse concepts, design principles, architectures, software and facilities. Assesses proposed changes to object/data structures, in order to evaluate alternative options. Implements physical database designs to support transactional data requirements for performance and availability. Implements data warehouse designs that support demands for business intelligence and data analytics. Systems integration and build Provides technical expertise to enable the configuration of software, other system components and equipment for systems testing. Collaborates with technical teams to develop and agree system integration plans and report on progress. Defines complex/new integration builds. Ensures that integration test environments are correctly configured. Designs, performs and reports results of tests of the integration build. Identifies and documents system integration components for recording in the configuration management system. Recommends and implements improvements to processes and tools. Relationship management Implements stakeholder engagement/communications plan. Deals with problems and issues, managing resolutions, corrective actions, lessons learned and the collection and dissemination of relevant information. Collects and uses feedback from customers and stakeholders to help measure effectiveness of stakeholder management. Helps develop and enhance customer and stakeholder relationships. If required:People Management / Resource Management: Is involved in recruiting process and proposes support for hiring decision and pre-selection of candidates Allocate the different work to the respective employees considering experience, complexity, workload and organizational efficiency Continuously monitors and evaluates team workload and organizational efficiency with the support of IT systems, data and analysis and team feedback and makes appropriate changes to meet business needs. Provides team members/direct reports with clear direction and targets that are aligned with business needs and GIT objectives Key Relationships: Global IT Respective business function (GOPS, Finance, HR, Brand Marketing, Wholesale/Retail) HR Management Controlling Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: Four-year college or university degree with focus on Business Administration or IT or related areas, or equivalent combination of education and experience Proficient spoken and written command of English At least 7-year experience in IT 5 years of experience in relevant area 2 years of experience in team management Strong understanding & knowledge of regional and global market landscape and the respective customer Managed critical elements and cross functional and regional projects ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Global Operations,Country/Region: DE
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