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Architektur: 37 Jobs in Steudach

Berufsfeld
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Branche
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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 35
  • Ohne Berufserfahrung 10
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 36
  • Home Office möglich 10
  • Teilzeit 9
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 35
  • Ausbildung, Studium 1
  • Praktikum 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Architektur

Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur als Projektsteuerer/-manager (w/m/d) im Bereich Hochbau

Fr. 12.08.2022
Nürnberg
Bauprojekte sind spannende Werke. Diederichs managt seit mehr als vier Jahrzehnten renommierte Großprojekte in den Bereichen Verwaltung, Kultur, Gewerbe, Wohnen, Gesundheit, Anlagen und Infrastruktur und ist mit über 170 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern an zehn Standorten eines der führenden Ingenieurbüros der Branche. Über 40 Jahre erfolgreiches Projekt- und Real Estate Management – so lautet heute die Bilanz von Diederichs. Mit den Kompetenzen Projektsteuerung, BIM-Management, nachhaltige Immobilien­beratung, Projektentwicklung, Technical Due Diligence und vieles mehr rund um Immobilienberatung steht Diederichs für Professionalität und Unabhängigkeit. Seien Sie dabei! Ob Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur (w/m/d). Ergreifen Sie die Chance, mit uns an unserem neu geplanten Standort in Nürnberg zu wachsen. Wir suchen engagierte Persönlichkeiten zur Verstärkung und Erweiterung unseres Teams für Projekte in Nürnberg als Architekt, Bauingenieur oder Wirtschaftsingenieur als Projektsteuerer/-manager (w/m/d) im Bereich Hochbau Eigenverantwortliche Bearbeitung nach systematischer Einarbeitung von Projektsteuerungs- und Projektmanagementaufgaben von Bauprojekten in allen Projektstufen Termin- und Kostensteuerung anspruchsvoller Bauvorhaben Fortlaufende Betreuung und Beratung unserer Kunden und Bauherren Koordination sowie interne Organisation im Projektteam Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Studienrichtungen Bauingenieurwesen, Architektur, Projektmanagement im Hochbau, Immobilienwirtschaft oder Wirtschaftsingenieurwesen (Bau) oder vergleichbar Praktische Berufserfahrungen, auch in Form von Praktika, in der Bau- oder Beratungsbranche runden Ihr Profil idealerweise ab Kenntnisse der einschlägigen technischen und bauvertraglichen Regelwerke wie HOAI und VOB Überzeugungskraft, Durchsetzungsvermögen und Verhandlungsgeschick Kommunikationsstärke und Teamgeist Sehr gute EDV-Kenntnisse (MS Office, gerne MS-Project) Festanstellung in Teil- bzw. Vollzeit mit langfristiger Perspektive Gleitende Arbeitszeit und mobiles Arbeiten Dienstrad-Leasing mit Arbeitgeberzuschuss Spannende, abwechslungsreiche Projekte und renommierte Auftraggeber Intensive Einarbeitung und Unterstützung durch das Diederichs-Team Individuelle Gestaltung der eigenen Karriere jenseits festgefahrener Laufbahnmodelle Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Familiäre und teamorientierte Atmosphäre Modern ausgestattete Arbeitsplätze
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Projektmanager (m/w/d) Bauprojekte (Automotive & Industrie)

Fr. 12.08.2022
München, Stuttgart, Nürnberg, Offenbach am Main, Essen, Ruhr, Dresden, Berlin
Know-how, Erfahrung, Effizienz und flexible Leistungen für unterschiedliche Anforderungen sind die Stärken des Firmenverbunds Ingérop Deutschland. Zu ihm gehören auch die EDR GmbH und Codema International GmbH. Durch unsere interdisziplinäre Kompetenzvielfalt im Bauwesen erhalten unsere Kunden ein individuell zugeschnittenes Angebot zur Umsetzung ihrer Projekte. Gemeinsam wachsen wir und gestalten die Zukunft schon heute. Wir suchen Dich als Projektmanager (m/w/d) Bauprojekte (Automotive & Industrie)  zur Verstärkung unserer Firmen EDR und Codema als Teil von Ingérop Deutschland. Steuern von anspruchsvollen Hochbauprojekten im Bereich Automotive sowie Industrie Sichern von Kosten, Qualitäten und Terminen Interdisziplinärer Austausch mit Fachspezialisten Abstimmung und Koordination mit Kunden und Projektbeteiligten Abgeschlossenes Studium Architektur, Bauingenieur- oder Wirtschaftsingenieurwesen Mind. 3 Jahre Berufserfahrung in der Planung, Überwachung oder Steuerung von Projekten im Hochbau Gute Kenntnisse von AHO Heft Nr. 9, VOB, HOAI Freude am Umgang mit digitalen Arbeitsmethoden Kommunikationsstark mit guten Deutschkenntnissen Anspruchsvolle Projekte im In- und Ausland Flexibles Arbeitszeitmodell und mobiles Arbeiten als Beitrag zur Work-Life-Balance Moderne Arbeitsumgebung mit leistungsfähiger IT-Ausstattung Wertschätzende Unternehmenskultur Ausgeprägter Teamgeist, flache Hierarchien und schnelle Entscheidungen Mentor*in als Ansprechpartner*in während der Einarbeitungszeit Stetige Weiterbildungsmaßnahmen Individuelle Förderung Deiner beruflichen Entwicklung Nachhaltige Mobilitätsangebote, z.B. JobRad
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Architekt/Innenarchitekt als Senior Workplace Consultant (w/m/d) Interior Design

Fr. 12.08.2022
München, Nürnberg
Als führendes europäisches Beratungs-, Planungs- und Projektmanagementunternehmen bietet Drees & Sommer Lösungen für erfolgreiche Gebäude, renditestarke Portfolios, leistungsfähige Infrastruktur und lebenswerte Städte. In interdisziplinären Teams unterstützen unsere über 4.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter an weltweit 46 Standorten Auftraggeber unterschiedlichster Branchen. Bei uns gestalten Sie Ihren individuellen Karriereweg aktiv mit. Nutzen Sie die Möglichkeit, spannende und abwechslungsreiche Aufgaben zu bearbeiten und den Entscheidungsspielraum diese zu gestalten: "YOU DECIDE" Arbeitsort: München, NürnbergDie Arbeitswelten von morgen sind für Sie zukunftsweisende Interior Design-Konzepte, die begeistern und Nutzerbedürfnisse und Funktionalität vereinen? Dann suchen wir Sie als Senior Consultant (w/m/d) für die Büroraumplanung. In unserem interdisziplinären Team sind Sie in der inhaltlichen und gestalterischen Verantwortung für spannende Projekte aus den verschiedensten Branchen. Diese Position besetzen wir an unseren Standorten in München oder in Nürnberg. Ihre Aufgaben im Einzelnen: Ganzheitliche Beratung in Projekten rund um den Nutzer und Neue Arbeitswelten – von der Erstellung der Bestands- und Bedarfsanalysen bis hin zur Steuerung der Herstellung und Inbetriebnahme der umgesetzten Projekte Fachliche Führung von Projektteams mit bis zu 3-5 Planern im Bereich neuer Workplace Konzepte und Interior Design Projektleitung von der Angebotserstellung über die Führung im Projekt bis zur Schlussrechnung Eigenverantwortliche Steuerung von Projekten hinsichtlich Kosten, Qualität und Terminen  Proaktives Managen von bestehenden Kundenbeziehungen und Unterstützung in der Neukundenakquise Einbringen der eigenen Expertise in unsere internen Competence Center (z.B. zu BIM, Digitalisierung, Nachhaltigkeit etc.) Abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Architektur, Innenarchitektur oder eine vergleichbare Qualifikation Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Dienstleistungsumfeld, insbesondere im Workplace Consulting Gute Kenntnisse im Umgang mit AutoCAD oder Revit sowie MS Office Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Kompetenz und Kreativität in der Entwicklung moderner Arbeitswelten Sehr gutes Planungs-, Organisations-, und Verhandlungsgeschick, Überzeugungsfähigkeit und Durchsetzungsvermögen Drees & Sommer-Academy mit vielfältigen Angeboten Mobiles Arbeiten, unterschiedliche Teilzeitmodelle, Kinderbetreuungszuschuss Firmenrad-Leasing, Firmen-Pkw oder finanzieller Ausgleich Gesundheitsbonus für sportlich Aktive, moderne und ergonomische Arbeitsplätze Zugang zum Corporate-Benefits-Portal, kostenlose Getränke und frisches Obst Mitarbeiterempfehlungs-Programm, Networking-Events, Teamworkshops
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Innenarchitekt*in mit Schwerpunkt Retaildesign (m/w/d)

Mi. 10.08.2022
Nürnberg
ab sofort suchen wir für Nürnberg in Vollzeit eine*n Innenarchitekt*in mit Schwerpunkt Retaildesign (m/w/d) Die Firma J. Oed GmbH ist eine Full-Service-Agentur mit einem Schwerpunkt im Bereich Fashion und Sport. Zu unserem Leistungsportfolio gehören die Konzeption, Ausstattung und Durchführung von nationalen und internationalen Marketing-Events, Design und Produktion von POS-Elementen, Digital Signage und Digital Retail Experience Tools, die Gestaltung von Instore-Flächen und Schaufenstern, sowie Messebau und Ladeninnenausbau. Hauptansprechpartner*in für unsere Kunden und Schnittstelle zwischen Kunden und den internen Abteilungen Zusammenarbeit mit den Designern für ein kreatives Konzept Koordination aller Bearbeitungsstufen eines Projekts – vom Briefing über Produktion bis zur Umsetzung Erstellung von Kalkulationen und Projektplänen (in Zusammenarbeit mit Fachabteilungen) für den optimalen Projektverlauf zum Thema Kosten, Timing und Ressourceneinsatz Abgeschlossenes Studium in Architektur, Innenarchitektur oder Design (Mediendesign/Produktdesign) oder ein vergleichbarer Ausbildungshintergrund Berufserfahrung auf Agenturseite wäre von Vorteil Kaufmännisches Denken Führerschein Klasse B Gute MS-Office Kenntnisse Deutsch & Englisch in Wort und Schrift (verhandlungssicher) Hochmotiviertes und professionelles Arbeitsumfeld in einem expandierenden, internationalen Unternehmen mit renommierten Kunden Offenes, kollegiales Arbeitsklima und flache Hierarchien Abwechslungsreiche, verantwortungsvolle Aufgaben und spannende Projekte im Bereich Retail, Fashion und Event Betriebliche Zusatzleistungen
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Bauingenieure / Architekten als Projektsteuerer Baumanagement (m/w/d)

Mi. 10.08.2022
Nürnberg, Berlin, Lüneburg, Heidelberg
Die BA – Gebäude-, Bau- und Immobilienmanagement GmbH ist eine Beteiligungsgesellschaft der Bundesagentur für Arbeit (BA). Die Aufgabe der Gesellschaft ist das Liegenschaftsmanagement für die im Eigentum befindlichen und angemieteten Immobilien der BA (ca. 1.500 Liegenschaften bundesweit). Es werden Leistungen im Bau-, Instandhaltungs-, Mietvertrags-, Flächen- und Bewirtschaftungsmanagement erbracht. Zur weiteren Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt Bauingenieure / Architekten als Projektsteuerer Baumanagement (m/w/d) für folgende Einsatzgebiete: -Region Südbayern / Nürnberg-Region Berlin-Region West-Niedersachen / Lüneburg-Region Heidelberg Erster Ansprechpartner und Berater für die BA rund um die Baumaßnahmen Vertretung von Bauherreninteressen bei der Realisierung von Projekten Steuerung und Überwachen der Projektplanung und -durchführung Veranlassung und Begleitung von Ausschreibungs- und Vergabeprozessen in Zusammenarbeit mit der Vergabestelle und Gewährleistungsverfolgung Kosten- und Termincontrolling, Qualitätssicherung, Projektdokumentation Abgeschlossenes Studium Bauingenieurwesen, Projektmanagement Bau, Architektur oder vergleichbar Möglichst Erfahrung in Projektmanagement bzw. Steuerung von Baumaßnahmen Gute Kenntnisse im öffentlichen Vertrags- und Vergaberecht (HOAI, VgV, VOB) sowie im Bauordnungs- und Baunebenrecht (BauO, ArbStättV, ASR etc.) Überzeugendes Auftreten und Verhandlungsgeschick Ausgeprägte Kundenorientierung Zukunftssichere und abwechslungsreiche Tätigkeit Umfassende Einarbeitung Gute Work Life Balance inkl. Möglichkeit zum mobilen Arbeiten 30 Tage Urlaub und arbeitsfreie Tage an Heiligabend und Silvester Dienstfahrzeug zur privaten Nutzung Zuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge
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(Senior) Grundstück-Akquisiteur/in

Di. 09.08.2022
Karlsruhe (Baden), Fürth, Bayern
Unsere Mandantin, die Bernis SA, baut innovative Gewerbegebäude (www.greenplaces.ch) für KMUs und Gemeinden in der Schweiz und in Deutschland. Die Zuverlässigkeit und Nachhaltigkeit der Gewerbegebäude stehen dabei im Vordergrund, welche sich unter anderem durch die Wahl der Ressourcen und die sorgfältige Landevaluierung bemerkbar machen. Die Bernis SA bietet ein flexibles, standardisiertes und ästhetisch schönes Produkt aus Holz zum Kauf oder zur Vermietung an. Das 2017 gegründete Unternehmen befindet sich in einer starken Wachstumsphase und kann durch die schnelle Umsetzung der Gebäude bei den Kunden punkten. Wir suchen für die beiden Regionen Baden-Württemberg und Bayern jeweils eine oder einen: (Senior) Grundstück-Akquisiteur/in Unterstützen Sie die strategische Expansion eines innovativen Unternehmens Akquise und Analyse von neuen Grundstücksflächen in Baden-Württemberg oder Bayern Kommunikation und Ausbau des Netzwerkes mit Unternehmen (insbesondere KMU‘s) und Gemeinden in der Region zur Positionierung der Produkte auf dem Markt Eigenverantwortliche Erstellung von Markt- und Standortanalysen sowie die Identifizierung, Prüfung und Akquise attraktiver Grundstücke für das Portfolio im Bereich Gewerbe für KMU‘s und Gemeinden Aufbau und Pflege von Kontakten zu Grundstücksverkäufern Gespräche und Verhandlungen mit Bauämtern, Gemeinden und Kommunen Unterstützung beim Ankaufsprozess von Grundstücken Ausbau des lokalen Netzwerkes, um kontinuierlich für einen Vorlauf an attraktiven Grundstücken zu sorgen Verantwortung für die planrechtlichen (Vor-)Prüfungen von Bauvorhaben unter Berücksichtigung städtebaulicher und baurechtlicher Aspekte Ausbildung im Bereich der Immobilien, Wirtschaftswissenschaften, Architektur, Bauingenieurwesen oder in einem vergleichbaren Gebiet Mehrjährige Berufserfahrung in der Immobilienbranche und vorzugsweise im Bereich der Grundstücksakquise sowie Freude an der Immobilienentwicklung Kenntnisse von baurechtlichen Inhalten Sehr gute Kenntnisse des regionalen Marktes sowie Zugriff auf ein lokales Netzwerk zu allen relevanten Marktakteuren Analytische Fähigkeiten, strukturierte und präzise Arbeitsweise sowie ein sicheres, verbindliches Auftreten mit einer „Hands-on-Mentalität“ Reisebereitschaft in Baden-Württemberg, respektive Bayern sowie fließende Deutsch- und Englischkenntnisse Die Bernis SA ist ein junges, dynamisches Unternehmen in voller Entwicklung. Ihr Team ist engagiert, mit erfrischendem Spirit und eng mit der DNA ihrer Projekte verbunden. Im Rahmen Ihrer Funktion werden Sie die zweite Wachstumsphase des Unternehmens mitgestalten, indem Sie Verantwortung übernehmen und in der Lage sein werden, nachhaltige Lösungen zu finden, die in spannenden Projekten umgesetzt werden. Werden Sie Teil eines bereits etablierten und stark-wachsenden Start-ups sowie eines hoch-motivierten, innovativen und visionärem Team. Sie erhalten die Möglichkeit einen grossen Teil am Erfolg einer nachhaltigen Unternehmensstrategie zu werden, welches einen grossen Einfluss auf die Gewerbebau-Branche nimmt.
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Solution Architect Payments (m/f/d)

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
Part of Digital Tech Web & Mobile Services team and with focus on Payments, design and communication of high-level structures to enable and guide the design and development of integrated solutions that meet current and future business needs. In addition to technology components, solution architecture encompasses changes to service, process, organisation, and operating models. The provision of comprehensive guidance on the development of, and modifications to, solution components to ensure that they take account of relevant architectures, strategies, policies, standards and practices (including security) and that existing and planned solution components remain compatible. Specialist advice Actively maintains recognised expert level knowledge in one or more identifiable specialisms. Provides definitive and expert advice in their specialist area(s). Oversees the provision of specialist advice by others, consolidates expertise from multiple sources, including third party experts, to provide coherent advice to further organisational objectives. Supports and promotes the development and sharing of specialist knowledge within the organisation. Research Within given research goals, builds on and refines appropriate outline ideas for research, including evaluation, development, demonstration and implementation. Applies standard methods to collect and analyse quantitative and qualitative data. Creates research reports to communicate research methodology and findings and conclusions. Contributes sections of material of publication quality. Uses available resources to update knowledge of any relevant field and curates a personal collection of relevant material. Participates in research communities. Emerging technology monitoring Supports monitoring of the external environment and assessment of emerging technologies to evaluate the potential impacts, threats and opportunities to the organisation. Contributes to the creation of reports, technology roadmapping and the sharing of knowledge and insights. Solution architecture Contributes to the development of solution architectures in specific business, infrastructure or functional areas. Identifies and evaluates alternative architectures and the trade-offs in cost, performance and scalability. Produces specifications of cloud-based or on-premises components, tiers and interfaces, for translation into detailed designs using selected services and products. Supports a change programme or project through the preparation of technical plans and application of design principles that comply with enterprise and solution architecture standards (including security). Business analysis Investigates operational needs and problems, and opportunities, contributing to the recommendation of improvements in automated and non-automated components of new or changed processes and organisation. Assists in defining acceptance tests for these recommendations. Requirements definition and management Contributes to selection of the requirements approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Defines and manages scoping, requirements definition and prioritisation activities for initiatives of medium size and complexity. Facilitates input from stakeholders, provides constructive challenge and enables effective prioritisation of requirements. Reviews requirements for errors and omissions. Establishes the requirements base-lines, obtains formal agreement to requirements, and ensures traceability to source. Investigates, manages, and applies authorised requests for changes to base-lined requirements, in line with change management policy. Systems design Designs components using appropriate modelling techniques following agreed architectures, design standards, patterns and methodology. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Creates multiple design views to address the concerns of the different stakeholders of the architecture and to handle both functional and non-functional requirements. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed systems components to enable approval by stakeholders. Produces detailed design specification to form the basis for construction of systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Software design Designs software components and modules using appropriate modelling techniques following agreed software design standards, patterns and methodology. Creates and communicates multiple design views to identify and balance the concerns of all stakeholders of the software design and to allow for both functional and non-functional requirements. Identifies and evaluates alternative design options and trade-offs. Recommends designs which take into account target environment, performance security requirements and existing systems. Reviews, verifies and improves own designs against specifications. Leads reviews of others’ designs. Models, simulates or prototypes the behaviour of proposed software to enable approval by stakeholders, and effective construction of the software. Verifies software design by constructing and applying appropriate methods. Programming/software development Designs, codes, verifies, tests, documents, amends and refactors complex programs/scripts and integration software services. Contributes to selection of the software development approach for projects, selecting appropriately from predictive (plan-driven) approaches or adaptive (iterative/agile) approaches. Applies agreed standards and tools, to achieve well-engineered outcomes. Participates in reviews of own work and leads reviews of colleagues' work. Data modelling and design Investigates corporate data requirements, and applies data analysis, design, modelling, and quality assurance techniques, to establish, modify or maintain data structures and their associated components (entity descriptions, relationship descriptions, attribute definitions). Provides advice and guidance to database designers and others using the data structures and associated components. Database design Develops and maintains specialist knowledge of database and data warehouse concepts, design principles, architectures, software and facilities. Assesses proposed changes to object/data structures, in order to evaluate alternative options. Implements physical database designs to support transactional data requirements for performance and availability. Implements data warehouse designs that support demands for business intelligence and data analytics. Systems integration and build Provides technical expertise to enable the configuration of software, other system components and equipment for systems testing. Collaborates with technical teams to develop and agree system integration plans and report on progress. Defines complex/new integration builds. Ensures that integration test environments are correctly configured. Designs, performs and reports results of tests of the integration build. Identifies and documents system integration components for recording in the configuration management system. Recommends and implements improvements to processes and tools. Relationship management Implements stakeholder engagement/communications plan. Deals with problems and issues, managing resolutions, corrective actions, lessons learned and the collection and dissemination of relevant information. Collects and uses feedback from customers and stakeholders to help measure effectiveness of stakeholder management. Helps develop and enhance customer and stakeholder relationships. Key Relationships: Tech organization Respective business function (GOPS, Finance, HR, Brand Marketing, Wholesale/Retail) HR Management Controlling Requisite Education and Experience / Minimum Four-year college or university degree with focus on Business Administration or IT or related areas, or equivalent combination of education and experience Proficient spoken and written command of English At least 7-year experience in IT 5 years of experience in relevant area Technical knowledge and experience with following tech stack: Java - Spring Boot, Microservices architectures, Kubernetes, AWS (EC2, VPC management..), Data streaming (Kafka, complex event processing), Serverless (Lambda), API - OpenAPI, Security standards, Authentication and PingIdentity suit (PingFederate, PingDirectory) 2 years of experience in team management Strong understanding & knowledge of regional and global market landscape and the respective customer Managed critical elements and cross functional and regional projects ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Information Technology,Country/Region: DE
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Solution Architect (m/f/d) - Sales Services

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
At adidas, our believe is that “through sports we have the power to change lives” and we are doing it every single day. As a member of Sales Services Team, you will use your experience and knowledge to build, improve and own OMNI channel capabilities like Click & Collect, Ship-from Store, in Store Returns, fulfilment from Wholesale Partners, etc. to ensure best-in-class services to our consumers across all the channels. In this role you will also work with our strategic business transformation program TRANS4M where we are leveraging latest SAP technology S/4 HANA to become the best and most digital sports company of the world. Will be part of the S/4 HANA transformation on the tech side together with business counterparts Act as a counterpart to the Product Owners, guiding them through the complex adidas IT eco-system to enable Sales Service capabilities across the world and achieve maximum business value in most efficient and effective technology approach Guide product and feature teams to build, operate and especially innovate our complex landscape Deliver, contribute, and design the architectural deliverables in Sales Services product area Evaluate local market requirements and produce solution designs which allow them to operate in harmony with our global capabilities. Maintain effective relationships with internal stakeholders and 3rd party Vendors Ensure the adherence of Standards and SAP Best Practices Ensure that our ever-evolving landscape remains in line with our Architecture Guardrails Create proof-of-concept to demonstrate solutions or ideas Facilitate technical discussions and bridge the gap between the IT and business worlds Ensure right balance between new features implementation and stability of Live solution Closely collaborate with engineers and technology consultants to have new features and improvements implemented Contribute to your team and department processes, methodologies, and culture continuous improvement. Four-year college or university degree with focus on Business Administration or IT or related areas, or equivalent combination of education and experience At least 5-year experience in in the SAP SD area and ideally large-scale strategic initiatives 2 years of experience in solution architecture role Hands-on experience in one of the following SAP systems: SAP Retail, SAP AFS, S/4HANA Very strong cross-functional knowledge with focus to sales or finance processes and cross-functional integration Strong understanding of tech & business including outbound & inbound interfaces OMNI Channel / Retail / eCom experience would be beneficial Proficient spoken and written command of English Strong communication skills Eager to learn What we offer: • You will be part of a highly engaged, multinational with international career opportunities • Individual development, training and a tech community • Sport friendly environment, great work-life balance and flexibility • Competitive salary, benefits and valuable discounts on adidas & Reebok products To be the best sports company in the world, you need the best talents within your teams. If you are looking for growing professionally within adidas, we are happy to receive your application.,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Global Operations,Country/Region: DE
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Senior Design Director - Classics Footwear, Originals (M/f/d)

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
You will lead the Classics Footwear Design department within the Originals Design area in adidas World HQ - Herzogenaurach, Germany. Close cooperation with Marketing and Development to implement main strategies, concepts and projects for vertical areas and horizontal collections You will work together with Development and Tech Services on resolving issues with our main products, from Tech Packs to the point of marketing Maintain an open dialogue and collaboration with the Human Resource department Criticize and improve the design and create a new platform for direct reporting lines Represent the design team in collaborations with other departments Secure a proper and appropriate use of brand technology across the different areas Furthermore secure the appropriate compliance of attributes of our brand identity and their application Maintain communication with the line manager and the department Be up to date on consumers, cultural trends, sports culture and athletic findings Alignment with the close-by design departments to develop best product opportunities between the departments Represent a strong design team when in contact with other departments Minimum of 12 years' experience in the respective field, or an equivalent combination of education and experience At least 5 years experience leading Design teams Comprehensive knowledge in Product Design with a clear understanding of the Athletics and Lifestyle market and its culture Practical knowledge in the field of design software/systems and MS Office Fluency in English (business-level) Authorities: Budget responsibility Signature authority “i.V.” Key contacts: Product marketing and development Different departments within Design and Creative Direction ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Design,Country/Region: DE
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Digital Product Developer Footwear (24 months temp) (m/f/d)

Di. 09.08.2022
Herzogenaurach
Implement company’s strategic business and systems direction into digital through product creation and technical infrastructure for footwear 3D within adidas. Manage the product operations process for assigned models and articles from seasonal kick off through to commercialization. Collaborate with internal teams and suppliers to provide effective transition from brief/design through to development “buy-ready” commercialisation, on time, within the agreed margin parameter and at the required quality standards. Manage product operations process for selected digital ranges at adidas transition into 100% digital creation end2end. Drive process, methodologies and technical information in collaboration with Marketing, Design, Horizontal Functions and T1 to ensure the completion of sampling and production of footwear through Digital software. Take accountability for the entire development management process for assigned category, Achieve article readiness according to milestones on time to achieve KPIs Consult and support engineering of design concepts into 3D creations and digital products. Increase the speed and efficiency of processes by eliminating non-value adding steps and aim to execute “Right the First Time” for the physical product Support the footwear team with technical solutions by analyzing designs for manufacturability, production and material properties, offering economic and efficient solutions to achieve cost targets. Collaborate with Sourcing to enable them to execute product demands and ensure construction meets adidas quality standards through 2D and/or 3D technical packs. Mentor new employees in technical product development by teaching them about adidas specific technical standards, processes and systems related to the Tech Pack creation Able to evaluate work processes and calendars for future improvements in close communication with Product Development, Materials. Testing, Marketing, Design & T1. Ensure target price and product designs are aligned through predictive costing. Review, validate and approve T1 costing information throughout the entire creation process. Ensure compliance to agreed standards. Negotiate with T1 as needed. Ensure that all materials and accessories as well as prototypes are tested and adhere to adidas quality, safety and A01 standards. Manage quality exceptions with senior management as needed Request Form completion; use Product Data Management System (PDM) e.g. create and update Bill of Materials; Management of Colourway Activation process; Engineer new innovated components for performance functionality. Evaluate concept and design options for functionality beyond visual aesthetics. Support the Creation process on mould making and injection part developments through experience in engineering and simulating Prototyping, engineering and implementation of new & innovative footwear designs, Ensure that all materials, processes, prototypes and development samples are fully tested Ensure adherence to adidas’s quality standards Work closely with Business Units, Materials Research, Product Testing, and offshore Key Relationships: Product Operations – Development, Materials, Costing. Pattern Maker, Testing, Quality Digital Creators Marketing and Design T1 -Merchandising and Patternmaking LO/OC Merchandising, Technical Services and Costing Business Units Materials Research Product Testing Innovation Development Strong Knowledge of material construction and related testing Confident in all aspects of production, footwear construction and manufacturing Ability to work independently under minimal guidance on several projects simultaneously while adhering to a specified deadline Ability to effectively present information and trainings in one-on-one and large group situations to vendors, designers, and other employees of the organization Knowledge in the latest trends in technology and design Knowledge, Skills and Abilities: Advanced IT skills Adobe Illustrator, Adobe Photoshop (MS packages) and ability to work with Product Data Management Systems Proficient knowledge of 3D creation software such as Rhino, Modo Advanced competence of virtual creation with Strong visual skills and the ability to transfer into a readable digital file that a factory can produce a product from. Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: University degree in mechanical engineering or a related field Ideally 3-5 years work experience in the footwear industry, specializing in product engineering, design and / or marketing. Proven record of accomplishment in the field of footwear engineering. Project management experience Strong experience in using and understanding CAD and visualization tools Experience in product development, ideally in related industry Highly collaborative Ability to travel domestically and internationally as needed (one overseas trip per season on average) ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Product Development,Country/Region: DE
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