Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Beschaffungslogistik: 6 Jobs in Bayern

Berufsfeld
  • Beschaffungslogistik
Branche
  • Groß- & Einzelhandel 1
  • It & Internet 1
  • Maschinen- und Anlagenbau 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Sonstige Dienstleistungen 1
  • Verkauf und Handel 1
  • Versicherungen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 6
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 6
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
Beschaffungslogistik

Global Procurement Processes & Tools Manager (m/w/d)

So. 05.04.2020
Wolfratshausen
EagleBurgmann, ein Joint Venture der deutschen Freudenberg Gruppe und der japanischen Eagle Industry Gruppe, zählt zu den international führenden Unternehmen für industrielle Dichtungstechnologie. Unsere Produkte sind überall im Einsatz, wo es auf Sicherheit und Zuverlässigkeit ankommt: in den Branchen Öl & Gas, Raffinerie, Petrochemie, Chemie, Pharmazie, Nahrungsmittel, Energie, Wasser, Bergbau, Papier, Luft- und Raumfahrt und weiteren. Rund 6.000 Mitarbeiter sorgen in 86 Ländern dieser Welt mit ihrer Leidenschaft und Kompetenz für innovative Produktlösungen und Serviceleistungen in der Dichtungstechnologie. Mit dem modularen TotalSealCare Service unterstreichen wir unsere starke Kundenorientierung und bieten maßgeschneiderte Dienstleistungen für jede Aufgabe. Für unseren Bereich „SCM & Procurement“ am Standort Wolfratshausen suchen wir ab sofort einen kompetenten und zuverlässigen Global Procurement Processes & Tools Manager (m/w/d) Weltweite Optimierung und Standardisierung von Geschäftsprozessen und Tools im Bereich Procurement und SCM Weiterentwicklung und Umsetzung der Prozesse anhand definierter Kennzahlen in enger Zusammen­arbeit mit der IT sowie die Sicher­stellung der konse­quen­ten Nutzung Steuerung der Prozesse und Tools des Bereiches Procurement zur Verbesserung der Performance, zur Etablierung des globalen Einkaufs und zur Risikominimierung Erstellung und Umsetzung von entsprechenden Maßnahmen in enger Zusammenarbeit mit den globalen Commodity Teams, den weltweiten Einkaufsstandorten und relevanten Schnittstellen innerhalb des Konzerns Auswahl und Implementierung geeigneter informationstechnologischen Procurement-Plattformen zur Erhöhung der Gesamteffizienz Aktive Mitwirkung an internationalen SAP Rollouts (ByD | S/4 HANA) und enge Zusammenarbeit mit der GPM Organisation Weltweite Beratung, Unterstützung und Schulung der Einkäufer zur Sicherstellung der Implementierung von Prozessstandards Abgeschlossenes Studium der Wirtschaftsinformatik, Betriebswirtschaft, oder Wirtschaftsingenieurwissenschaften Einschlägige Berufserfahrung im Management von Einkaufs- und Supply-Chain-Prozessen und fundierte Kenntnisse von SAP/ERP-Systeme   Ausgeprägtes Denken in Geschäftsprozessen (Analyse, Entwicklung, Optimierung, Einführung) insbesondere in der globalen Prozessgestaltung (End-to-End) Geschäftsprozessverständnis in der produzierenden Industrie (Maschinen- oder Anlagenbau) und Kenntnisse im Projektmanagement sind von Vorteil  Hohes Maß an Eigeninitiative, eine zielorientierte Arbeitsweise sowie unternehmerische Denk- und Handlungsweise Interkulturelle Kompetenz, ausgeprägte Kommunikations- und Teamfähigkeit Erfahrung im Bereich von Supplier Relationship Management (SRM) und E-Auction/E-Biddings sind wünschenswert Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit Microsoft 365 und Bereitschaft zu internationalen Dienstreisen EagleBurgmann zeichnet sich durch eine aufgeschlossene, respektvolle Kultur aus. Bei uns gehen die Menschen mit Freude und Engagement an neue Aufgaben heran. Wenn Sie weltoffen sind und Technik Ihre Leidenschaft ist, werden Sie sich bei uns sofort wohl fühlen. Wir bieten Ihnen interessante, vielseitige Tätigkeiten und Raum zur Verwirklichung eigener Ideen sowie gute Sozialleistungen und Arbeitsbedingungen. Die Freudenberg Gruppe zeichnet sich zudem durch Offenheit und Chancengleichheit aus. Wir begrüßen daher Bewerbungen von jeder und jedem unabhängig von Alter, Geschlecht, Herkunft und Abstammung, einer Behinderung oder anderer gesetzlich geschützter Gründe. Bitte lassen Sie uns Ihre Bewerbungsunterlagen mit Angaben zu Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin und Ihrer Gehaltsvorstellung über das Freudenberg Jobportal zukommen. Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an human.resources@eagleburgmann.com.
Zum Stellenangebot

Senior Procurement Specialist (OP) (m/f/d)

Sa. 04.04.2020
München
Allianz is the home for those who dare – a supportive place where you can take the initiative to grow and to actively strengthen our global leadership position. By truly caring about people – both its 85 million private and corporate customers and more than 142,000 employees – Allianz fosters a culture where its employees are empowered to collaborate, perform, embrace trends and challenge the industry. Our main ambition is to be our customers’ trusted partner, instilling them with the confidence to grow. If you dare, join us at Allianz Group.  Allianz is an equal opportunity employer. Everybody is welcome, regardless of other characteristics such as gender, age, origin, nationality, race or ethnicity, religion, disability, or sexual orientation. Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) is the Allianz Group's dedicated carrier for corporate and specialty insurance business. AGCS provides insurance and risk consultancy across the whole spectrum of specialty, alternative risk transfer and corporate business: Marine, Aviation (incl. Space), Energy, Engineering, Entertainment, Financial Lines (incl. D&O), Liability, Mid-Corporate and Property insurance (incl. International Insurance Programs). Worldwide, AGCS operates in 30 countries with own units and in over 210 countries and territories through the Allianz Group network and partners. In 2016, it employed around 5,000 people and provided insurance solutions to more than three quarters of the 'Fortune Global 500' companies, writing a total of €7.6 billion gross premium worldwide.  AGCS SE is rated AA by Standard & Poor's and A+ by A.M. Best. Senior Procurement Specialist (OP) is responsible for definition and execution of relevant activities for the successful delivery of Operational Procurement tasks on a regional and global scale. This includes implementation and management of global purchasing tools and respective processes including the realization of improvements with a goal to achieve targeted Operational Procurement KPIs and overall Procure to Pay (P2P) efficiency. KEY RESPONSIBILITIES Drive creation and execution of global operational procurement activities across the organization and act as a contact for all operational purchasing/P2P topics Align and follow strategies related to vendor usage with Strategic Procurement Preparation and management of vendor set-up and global supplier catalogue(s) base in SAP Ariba Drive excellence in global purchasing processes by identification and execution of process and tool improvements e.g. to better cycle times and overall customer experience Creation and improvements of P2P documentation incl. procurement policies, guidelines, processes, templates, etc. Ensure compliance to business specific requirements (purchase order templates, general terms and conditions, system and manual communications etc.) as well as company guidelines and legal regulations Work in a close co-operation with different cross functional teams Regular alignment with Allianz Group Global Sourcing & Procurement Relevant experience Minimum 3-5 years depth procurement experience and Operational Procurement tools/platforms (ideally in a similar role) Founded experience of contract and vendor management processes and tools Working experience in international teams Practical experience in project management and change management Education / Certification Master degree in related field (e.g. Procurement, Economic or technical study) Very good command of English and German language (verbal and written) is mandatory Technical Skills Good understanding of overall procurement topics with a special focus on procure-to-pay processes and relevant tools Technical understanding of workings and logic in procurement and payment tools including SAP Ariba and SAP ERP Good understanding of procurement cycle, procurement theory and best practice (both Strategic and Operational) Experience within insurance procurement, consultancy category, IT and outsourcing ideally within financial sector Hands on knowledge of vendor selection processes (RfX) and good understanding of relevant contractual terms and conditions Practical knowledge in areas of procurement reporting, controlling and cost savings Advanced knowledge of MS Office Products, Strategic Procurement Suite Ariba, SAP or similar SRM/MM knowledge of advantage General Skills Proactive and committed working style in an international team Good analytical skills, team player Proven negotiation skills, preferably in a global environment and in a multinational business Customer focused and good team player Communication skills both verbal and written tailored to the intended audience Stakeholder management, ability to negotiate on different hierarchical levels AGCS promotes an individual work-life balance for example the possibility of working part-time. Provided that the job with its respective basic conditions is suitable for this, all positions advertised on a full-time basis can also be filled on a part-time basis.  If you are currently exempted from statutory pension obligations under section 6 (1) sentence 1 no. 1 SGB VI, please take a look at the important and binding notes in the HR lexicon under: Money / Social Security / Annuity Insurance / Pension Insurance exemption. 
Zum Stellenangebot

Speditionskaufmann als Logistik Manager (m/w/d) im Bereich Fruchthandel

Fr. 03.04.2020
München
Als traditionsreiches Familienunternehmen steht Qualität und Frische seit über 85 Jahren   im Zentrum unseres täglichen Handelns. In unserem Geschäftsbereich Fruchthandel betreiben wir Reifereien in deren wir unsere Direktimporte veredeln und im Anschluss an den europäischen Lebensmitteleinzelhandel weiterreichen. Im Zuge unserer erfolgreichen Expansionsstrategie wollen wir mit Ihnen unsere Logistik auf völlig neue Füße stellen. Aus diesem Grund suchen wir Sie als Speditionskaufmann als Logistik Manager (m/w/d) im Bereich Fruchthandel Strukturierung, Koordination und Disposition der Beschaffungs- und Verteilungslogistik via LKW innerhalb Deutschlands und Europa. Betreuung und Verhandlung mit den bestehenden Logistikdienstleistern aus den vorgenannten Bereichen sowie Entwicklung neuer Verteilungskonzepten. Ermittlung von Auslastungskennzahlen und Kalkulationsgrundlagen für den Vertrieb. Schadensabwicklung bei Havarie Abgeschlossene Ausbildung zum Speditionskaufmann, -frau oder vergleichbare Ausbildung Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung Erfahrung in Verhandlungen mit Logistikdienstleistern Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Gute Kenntnisse im Umgang mit Warenwirtschaftssystemen Unternehmerische Denkweise und ausgeprägte Eigeninitiative einen sicheren Arbeitsplatz in einem familiengeführten Unternehmen mit kurzen Entscheidungswegen eine eigenverantwortliche Tätigkeit innerhalb eines engagiertem Teams mit viel Abwechslung Leistungsgerechtes Gehalt Frisches Obst sowie italienische Kaffeespezialitäten
Zum Stellenangebot

Sourcing Manager FDF (m/f/d)

Mi. 01.04.2020
Holzkirchen, Oberbayern
50 – 70m USD. That’s the annual spend on the FDF product portfolio! As the Sourcing Manager FDF you will be responsible to provide end-to-end category and project management in the areas of Direct Procurement and FDF Category Spend. The role is accountable for implementing the regional Procurement FDF strategic goals and successfully managing relevant KPI's in regards to efficiency, compliance metrics, processes and customer happiness. The role owner is responsible to implement Procurement projects to realized key productivity targets. This through alignment of business requirements, operational excellence, strategic sourcing and negotiation expertise, supplier market intelligence, financial productivity and mitigation of risk. The Sourcing Manager will be also accountable for successfully managing and developing relationships with partners from divisions, External Supply Operations ESO as well other functions (SCM, Quality, MS&T), and with key suppliers to increase value for Novartis. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir einen Sourcing Manager FDF (m/f/d) (Projekt-Nr. 284335BR)Your responsibilities include, but not limited to: Provide day-to-day Procurement services: Prepare, conduct and conclude nego­tiations. Select sources of supply; own the commercial and contractual negotiation securing the efficient contractual agreement for the organization. Accountable for and carefully monitor and support sourcing execution and negotiation performed by the buyer. Maintain strong information flows back to global Category team for opportunities to aggregate demand and generate additional use. Ensure operational Procurement requests are executed in line with category strategies, and in compliance with relevant policies and operating procedures, including preferred supplier agreements. Involvement in increased portfolio by internal development and external BD&L deals to secure efficiency. Focusing on Value Added and Innovative Medicines for Sandoz including search and evaluation of new suppliers, due diligences, business case preparation for new launches and/or transfer projects. Definition when no category strategy in place above strategic threshold (incl. negotiation strategy), approval, communication. Accountable to work with partners to identify the most cost-effective ways to deliver business objectives. Plays a meaningful role in ensuring alignment between category activity and requirements. High financial impact in terms of savings generation. What you’ll bring to the role: University / Advanced degree is required. Master’s degree in fields such as business administration, finance, law or a scientific or technical field is preferred. Ideally more than five years of Procurement experience and contracting experience in the area of FDF (CMO / BD&L) Extensive experience in sourcing processes (e. g. RFI / RFQ), negotiation strategies, project management, good communication and collaboration skills as well as market analysis capabilities to drive operational excellence. Sound understanding of pharmaceutical / generics industry in Manufacturing and Materials Excellent spoken and written English, German is an advantage. An open corporate culture, interesting and challenging tasks, attractive social benefits as well as opportunities for individual career growth within an international company. Why consider Novartis? 799 million. That’s how many lives our products touched in 2019. And while we’re proud of that fact, in this world of digital and technological transformation, we must also ask ourselves this: how can we continue to improve and extend even more people’s lives? We believe the answers are found when curious, courageous and collaborative people like you are brought together in an inspiring environment. Where you’re given opportunities to explore the power of digital and data. Where you’re empowered to risk failure by taking smart risks. And where you’re surrounded by people who share your determination to tackle the world’s toughest medical challenges. Imagine what you could do at Novartis! Commitment to Diversity and Inclusion: Novartis embraces diversity, equal opportunity and inclusion. We are committed to building diverse teams, representative of the patients and communities we serve, and we strive to create an inclusive workplace that cultivates bold innovation through collaboration, and empowers our people to unleash their full potential. Hiring decisions are only based on the qualification for the position, regardless of gender, ethnicity, religion, sexual orientation, age and disability.
Zum Stellenangebot

Procurement Manager

Mi. 01.04.2020
München
Celonis is the leader in business transformation software, turning process insights into action with The Celonis Intelligent Business Cloud, built on the process mining technology it pioneered. For Fortune500 companies, transforming to an intelligent enterprise has become a key strategic priority.Headquartered in Munich, Germany and New York, New York, Celonis has grown 5,000% in 4 years and 300% in the past year. Valuated at over $2.5Billion, Celonis received $27.6M Series A in June 2016 and $50M Series B funding in June 2018 from investors Accel and 83 North and $250M Series C in November 2019.In your position as Procurement Manager you will be responsible for evaluating and buying hardware, software and services and create strategies to cut costs. Together with your supervisor you will implement and enforce procurement policies and procedures to ensure high quality in suppliers and deliverables. As Procurement Manager you will work closely with various internal stakeholders to development long-term procurement strategies and will be responsible for implementing an efficient fleet management. ...have successfully completed your studies in Business or a comparable degree program ...already gained 6 years experience in purchasing marketing services, professional services, software services and/or cloud services ...bring a strong ability to deal with different internal stakeholders and in multinational teams ...work in an analytical way and excellent negotiation skills ...have strong communications skills and feel comfortable to act on all hierachy levels ...you are fluent in German and English ...see people as the fundamental pillar of our success. Therefore, we invest into the personal growth and skill development of each individual alongside with the strength finder test ...offer attractive compensation models (best-in-class salary, stock option packages, employee referral bonus, family service, flexible working hours, ...) ...are visionary and one of the fastest growing Software-Unicorns in the world ...are Process Mining experts and developed the world's most powerful tool for analyzing, optimizing and transforming all IT-supported business processes: The Intelligence Business Cloud ...are distinguished by a unique combination of innovative start-up atmosphere paired with great professionalism and self-responsible work
Zum Stellenangebot

Projektmitarbeiter Sanitätsbeschaffung (m/w/d)

Sa. 21.03.2020
Berlin, Bonn, Hamburg, Koblenz am Rhein, Köln, München, Düren, Rheinland
umlaut is a 4300+ people strong global full service cross industry end-to-end partner that applies its deep-running interdisciplinary, collaborative advisory and fulfilment capabilities to change its clients fortunes for the better and - on top of that - add value, quality and focus to their organisations and produce. Ref.Nr. 3741 | Standort:Berlin, Bonn, Hamburg, Koblenz, Köln, München, Rheinland Du beschreibst in Zusammenarbeit mit erfahrenen Kollegen die klinischen und technischen Anforderungen an die Sanitätsausstattung und Medizintechnik und wirkst bei der Beschaffung mit Neben dem Training on the Job baust du spezifisches Wissen durch den Besuch unserer internen Schulungen auf Du lernst das Projektmanagement in all seinen Facetten kennen Wir bieten dir ein breites Netzwerk, um dich auch außerhalb deines Tätigkeitsfeldes weiter zu entwickeln Du verfügst mindestens über eine erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im Bereich Medizintechnik/medizinischer Einkauf Du kannst mehrjährige Erfahrung in der Beschaffung von Medizinprodukten oder in der Medizinplanung, idealerweise im Krankenhausumfeld/Öffentlichen Sektor vorweisen Du hast erste Erfahrung im Projektmanagement Du bist ein absoluter Teamplayer und kommunizierst sicher Fundierte Kenntnisse in der Erstellung von Ausschreibungsunterlagen und des dazugehörigen Prozesses sowie in MS Office sind für dich selbstverständlich Dich kennzeichnen eine sorgfältige und zuverlässige Arbeitsweise, eine große Einsatzbereitschaft und Flexibilität Reisebereitschaft ist für Dich selbstverständlich Ready, set, go: Verantwortung von Anfang an in einem unternehmerischen Umfeld ermöglichen es dir, ab Tag eins den Unterschied zu machen Innovative Projektumfelder bei namhaften, global agierenden Kunden ebnen dir den Weg die Technologie der Zukunft mitzugestalten Stelle dir aus unbegrenzten individuellen Entwicklungsmöglichkeiten deinen eigenen, persönlichen Karrierepfad zusammen Durch den Zugang zu unserem globalen Netzwerk hast du die Möglichkeit, auch außerhalb deiner Heimat neue Erfahrungen zu sammeln Coaching, Training, Mentoring: Wir bieten dir unsere volle Unterstützung in Sachen persönlicher Entwicklung und geben dir die Sicherheit, die du brauchst Und on top setzen wir Teamgeist und eine familiäre Kultur, die genauso außergewöhnlich und kunterbunt ist wie die Regenbogen-Marshmallows, die wir zum Kaffee servieren
Zum Stellenangebot


shopping-portal