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Biologie: 12 Jobs in Waghäusel

Berufsfeld
  • Biologie
Branche
  • Pharmaindustrie 7
  • Wissenschaft & Forschung 4
  • Medizintechnik 2
  • Gesundheit & Soziale Dienste 1
  • Personaldienstleistungen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 12
  • Ohne Berufserfahrung 8
Arbeitszeit
  • Vollzeit 12
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
  • Befristeter Vertrag 5
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
Biologie

Mitarbeiter Mikrobiologie (w/m/d) in Teilzeit oder in Vollzeit

Mi. 04.08.2021
Karlsruhe (Baden)
Heel ist ein pharmazeutisches Unternehmen, das Arzneimittel auf Basis natürlicher Wirkstoffe entwickelt, produziert und vertreibt. Das Unternehmen ist Pionier bei der wissenschaftlichen Erforschung natürlicher Medizin. In Kooperation mit wissenschaftlichen Instituten treibt Heel das Konzept der integrativen Medizin voran, mit dem Ziel Patientenversorgung und Gesundheit zu verbessern. Für unseren Fachbereich Qualitätssicherung am Standort Baden-Baden suchen wir zum nächstmöglichen Eintrittstermin einen Mitarbeiter Mikrobiologie (w/m/d) in Teilzeit oder in Vollzeit Die Stelle ist als Elternzeitvertretung zunächst auf 2 Jahre befristet. Sie führen mikrobiologische Prüfungen von sterilen und nicht sterilen Arzneimitteln durch Weiterhin identifizieren Sie Mikroorganismen u.a. mittels Gram-Färbung und Vitek2 Compact Sie führen Betriebshygieneuntersuchungen inklusive Wasseruntersuchungen durch Darüber hinaus verantworten Sie die Qualitätskontrolle von Nährmedien zur Überprüfung ihrer Sterilität und Fertilität Sie führen Eignungsprüfungen mikrobiologischer Prüfmethoden und Qualifizierungstätigkeiten an eingesetzten Geräten durch Außerdem wirken Sie bei der Überarbeitung von Arbeitsanweisungen mit Für diese spannende Aufgabe bringen Sie eine abgeschlossene Ausbildung als BTA oder Biologielaborant/in mit Sie verfügen über mehrjährige Erfahrung im Umgang mit Bakterien, Pilzen und Hefen (S2) Idealerweise waren Sie bereits im GMP-Umfeld tätig und verfügen über Erfahrung mit Qualifizierungsarbeiten Im Umgang mit MS-Office Anwendungen sind Sie routiniert, Kenntnisse im Umgang mit einem Labor-Informations- und Management-System (LIMS) sind von Vorteil Hohe Leistungsbereitschaft, Belastbarkeit und Teamfähigkeit zeichnen Ihre Arbeitsweise aus Wir bieten Ihnen ein verantwortungsvolles und gleichzeitig herausforderndes Aufgabengebiet in einem internationalen Unternehmen mit einer attraktiven und leistungsgerechten Vergütung. Mit unseren mehrfach ausgezeichneten familienorientierten und gesundheitsbewussten Arbeitgeberleistungen unterstützen wir Sie dabei, Ihre Karriereziele in jeder Lebensphase voranzutreiben.
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Medizinisch-technischer Assistent / Biologisch-technischer Assistent (MTA/BTA) (m/w/d)

Mi. 04.08.2021
Mannheim
Das Zentralinstitut für Seelische Gesundheit steht für international herausragende Forschung und wegweisende Behandlungskonzepte in Psychiatrie und Psychotherapie, Kinder- und Jugend-psychiatrie, Psychosomatik und Suchtmedizin. Unsere Abteilung Neuropeptidforschung in der Psychiatrie konzentriert sich auf die Analyse der Mechanismen der Neuropeptidwirkung im Gehirn, von der molekularen bis hin zur gesamten Organismusebene. Zur Verstärkung der Abteilung suchen wir schnellstmöglich einen   Medizinisch-technischen / Biologisch-technischen Assistenten (MTA/BTA) (m/w/d) Die Stelle ist zunächst befristet bis 31.08.2023. Kultivierung von Zellkulturen (etablierte Zelllinien) Anlegen von Bakterienkulturen und Klonierung von Plasmiden Unterstützende molekularbiologische Arbeiten (PCR, Gelelektrophorese) AAV-Virusproduktion Hilfe bei der Labororganisation (Handling von Bestellungen, etc.) Abgeschlossene Berufsausbildung als Medizinisch-technischer Assistent (m/w/d), Biologisch-technischer Assistent (m/w/d) oder gleichwertige Qualifikation Berufserfahrung im Bereich der Molekularbiologie erwünscht Praktische Erfahrungen in der Zellkultur und Molekularbiologie (erwünscht: Virusproduktion und Plasmid-Klonierungen) Engagement und Teamfähigkeit Gute Computer- und Englischkenntnisse Eine interessante Tätigkeit in einem Klinikum und führenden Forschungsinstitut Sie werden Teil eines sympathischen und motivierten Teams Interne und externe Fort- und Weiterbildungsmöglichkeiten Jobticket Das ZI befindet sich mitten in Mannheim und ist mit öffentlichen Verkehrsmitteln gut erreichbar Vergütung nach TV-L und die damit verbundenen Sozialleistungen nach den tariflichen Regelungen des Öffentlichen Dienstes. Hinzu kommen weitere betriebliche Leistungen
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Biologielaborant In-Vivo Biologie (m/w/d)

Mo. 02.08.2021
Ladenburg
Mit über 15 Jahren Erfahrung in der klassischen Pharmaindustrie ebenso wie in der Biotechnologie und Medizintechnik kennen wir die entscheidenden Ansprechpartner, die anspruchsvolle Aufgaben mit Potenzial ausschreiben. Die hohe Personalnachfrage eröffnet spannende Möglichkeiten für engagierte Experten, um sich beruflich zu entwickeln und an ihrer Karriere zu arbeiten. Ihnen als Kandidat bieten wir dabei als spezialisierte Personalberatung mit einem internationalen Netzwerk entscheidende Vorteile - und das völlig kostenfrei für Sie. Registrieren Sie sich und profitieren Sie von interessanten und passenden Positionen und Projekten.Selbständige Durchführung und Dokumentation pharmakologischer Tierexperimente für die Abteilung In-Vivo BiologieSie haben eine abgeschlossene Ausbildung als Biologielaborant/in oder ein abgeschlossenes naturwissenschaftliches Studium als M.Sc.Sie können erste Erfahrungen in tierexperimentellen Arbeiten vorweisen (z.B. Applikation von Testsubstanzen, Blutentnahmen, Tumorexperimente, mikrochirurgische Eingriffe).Sie punkten mit zusätzlichen Kenntnissen mit Zellkulturen und in der HistologieSie beherrschen den Umgang mit den Microsoft-Office Programmen Word und ExcelSie überzeugen mit guten Kenntnissen der englischen SpracheÜbertarifliche BezahlungWir bieten Ihnen die Chance, als Teil eines professionellen Teams an der Erforschung und Entwicklung von Arzneimitteln gegen Krebs zu arbeitenWir legen Wert darauf, dass Sie die Möglichkeit erhalten, Ihre Potentiale zu entfalten und damit zum Erfolg des Unternehmens beizutragen. Hierfür unterstützen wir Sie mit Schulungsangeboten (u.a. In House Englischunterricht) sowie einem Fach- und FührungskarrierekonzeptWir bieten Ihnen eine anspruchsvolle und vielseitige Tätigkeit in einem engagierten Team sowie eine leistungsgerechte VergütungDie Gesundheit der Mitarbeiter: Vereinbarkeit von Familie & Beruf, betriebliche Altersvorsorge, Maßnahmen zum betrieblichen Gesundheitsmanagement sowie die Möglichkeit trotz COVID-19 sicher weiterarbeiten zu können, besitzen einen hohen Stellenwert.
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Medical Science Liaison Manager (m/w/d) Anästhesie / Chirurgie

Sa. 31.07.2021
Mannheim
Unser Kunde ist ein börsennotiertes US-Biotech mit innovativen, neu zugelassenen Behandlungen u.a. im Bereich regeneratives, operatives- und postoperatives Schmerzmanagement. Nach erfolgreichem Start und einem dreistelligen Millionenumsatz werden die europäischen Strukturen aufgebaut. HEADXPERT als Teil der Ashfield Engage, ist der ausgewählte Partner um die Organisation in Europa aufzubauen. Wir besetzen in mehreren Ländern unterschiedliche Positionen im Bereich Medical, Hospital Sales sowie die Führungskräfte. Zwei MSL werden in Deutschland besetzt. MSL (gn) Schmerztherapie in Chirurgie und Anästhesie, Nord und Süd Sie berichten an den MSL Lead Europe und verantworten die medizinische, klinische und wissenschaftlich begleitende Markteinführung eines in Europa neu zugelassenen Produktes im Bereich operativer und postoperativer Schmerztherapie Sie bauen in Ihrer Region das Netzwerk zu den klinischen, medizinischen und institutionellen KOL aus dem Bereich Anästhesie, Orthopädie und Chirurgie auf. Dazu initiieren Sie Besuche, Veranstaltungen und Advisory Boards und tragen adressatenspezifisch die Informationen und Studienergebnisse der Fachöffentlichkeit vor Entlang der medizinischen Behandlungsstrategie adressieren Sie die neuen therapeutischen Möglichkeiten und setzen gemeinsam mit den Fachärzten neue Therapieansätze für eine verbesserte Behandlung der Patienten um Sie klären mit Schulungseinheiten Ärzte und weitere Entscheider und Meinungsbildner auf. In enger Zusammenarbeit mit den internen Fachkollegen sorgen Sie für die Abstimmung der informativen und kommunikativen Botschaften in die Fachwelt hinein Sie verfügen über einen akademischen Abschluss in Biologie, Medizin oder Pharmazie. Eine Promotion ist von Vorteil aber nicht Bedingung. Sie haben ca. 2-3 Jahre einschlägige Erfahrung, idealerweise im Bereich krankenhausnaher Behandlungen Alternativ können wir uns Key Account Manager (KAM) oder Klinikreferenten mit einem entsprechenden Background und Kontakten in die Klinik vorstellen Sie kennen den Aufbau des deutschen Gesundheitswesens, der Versorgungsstrukturen sowie die behördlichen und rechtlichen Rahmenbedingungen und sind es auch gewohnt mit unterschiedlichen internen Kollegen national und international zusammen zu arbeiten Sie sind eine offene, kommunikative und eigenständig arbeitende Person, die darüber hinaus in der Lage ist, an vielfältigen Themen parallel zu arbeiten und sich sehr gut in einem hoch dynamischen und agilem Umfeld Team zu bewegen Wir erwarten sichere Englisch Kenntnisse und hervorragende Präsentationsfähigkeiten sowie die aktive Mitarbeit in einer wachsenden Organisation Sie kommen in ein bereits heute erfolgreiches Unternehmen, das jährlich 20-30 % wachsen wird. Mit Ihren Erfahrungen und Ihrem Einsatz tragen Sie direkt zum Erfolg des Unternehmens und damit Ihrer eigenen Karriere bei. Sie sind eine Person, die sich in einer start-up Situation sehr wohl fühlt und gerne Mitarbeiter der ersten Stunde ist und die Organisation aufbaut. Sie können ein kompetitives Gehaltspaket erwarten zu dem das IT Equipment und ein PKW gehört.
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Application Specialist - Dutch speaking (m/f/d)

Fr. 30.07.2021
Mannheim
At Roche, 98,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity. Roche at Penzberg, near Munich, employees more than 5,500 people. The site is one of the largest biotechnology centers in Europe and the only Roche site with research, development and production for both Pharmaceuticals and Diagnostics under one roof. From your beginning with Roche, our motivated team will welcome and support you. Numerous opportunities for personal development, flexible work hours, attractive compensation packages and special family assistance programs are available. Job facts Job ID: 202103-106567 Location: Mannheim Company / Division: Diagnostics What you can expect: Our international Regional Customer Support Center (RCSC) is responsible for technical and application customer service for Roche analytical systems in in-vitro laboratory diagnostics. As an Application Specialist you are the direct contact person for application-related inquiries of our customers from diagnostic laboratories and hospitals in the RCSC countries Germany, Austria, Switzerland, Netherlands, Belgium, Greece and Turkey. Your main tasks are: You will take calls from international customers and sales representatives and support them with their questions. You identify the causes of product problems, work out solutions and initiate appropriate measures. You carefully document your activities in the supporting customer relationship management system. You conduct customer and employee training sessions in the local language or in English. You prepare information on product changes and support the transfer of information to the customer and the exchange of knowledge within the organization. Occasionally, you will support field service colleagues during on-site service visits to the customer lab.   Who you are: You are fluent in Dutch and English. Another RCSC language (German, Turkish or Greek) is an advantage.  You have successfully completed your studies, e.g. as a biologist, biochemist or have a scientific education, for example as an MTA / BTA with several years of professional experience. You bring professional experience in the medical-technical environment, which you have gained either in a medical laboratory or in customer support in sales. You are familiar with medical analysis systems and quality assurance. You have knowledge in physiology, medicine and analytics of laboratory medicine. You enjoy working with complex systems and have fun with IT - i.e. you have an affinity for working with digital media. Applicative problems fascinate you and you always present fast and good solutions. You enjoy being a competent contact person for customers and colleagues. Customer satisfaction is your strongest motivation. Application period until at least 14.06.2021 (Application possible as long as the position is advertised)   We are looking forward to your application!   Do you have any questions about the current application status or about the job in general?  Our FAQ provide answers to many questions. And if you haven't found the right answer, we will help you!  You can reach us from monday to friday from 08:30 am - 4 pm by phone: (+49) (0) 621-759 1616.  
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Statistician – Discovery and Exploratory Statistics (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Ludwigshafen am Rhein
AbbVie (NYSE:ABBV) is a global, research-based biopharmaceutical company formed in 2013 following separation from Abbott Laboratories. The company's mission is to use its expertise, dedicated people and unique approach to innovation to develop and market advanced therapies that address some of the world's most complex and serious diseases. AbbVie employs approximately 30,000 people worldwide and markets medicines in more than 170 countries.For our location in Ludwigshafen, Germany we are looking for aStatistician – Discovery and Exploratory Statistics (m/w/d)REF: 2110380Provide statistical consulting and computing support for projects in drug discovery, target identification/verification, pre- clinical and clinical biomarker research (genomics, imaging, etc.), and PK and immunogenicity assays used in pre-clinical and clinical studies.Major Job Responsibilities:Statistical collaborations and consultations on some or all of the following applications: personalized medicine, subgroup identification, in-vitro and in-vivo biology/pharmacology assays, genomics (high throughput gene expression arrays, CGH arrays, next generation sequencing, microRNA, etc.), proteomics, imaging, and other biomarker data generated from pre-clinical and clinical studies, design of biomarker-based clinical trials for personalized therapies, and general methodological research on related topics.Develop and maintain good working relationships with statisticians, discovery  and clinical scientists, and personnel from other areas within the company and also with scientists from external institutions when communicating/ collaborating on various projects.Maintain and develop further expertise in the use of R, SAS, Python, UNIX utilities, and other programs, and continue development of such utilities/ macros to improve process flow, as well as maintaining appropriate documentation.Consult/ collaborate with other statisticians on various statistical methodologies and statistical computing applications. Proactively seek input and review from other experts within and outside the group on various projects and research activities, and share technical information when appropriate.Propose opportunities for productivity improvements and implementation plans.MS or PhD in Statistics, Biostatistics, or a highly related field, with some applied consulting or research experience on topics related to pharmaceutical research, biomarkers, and genomics and predictive modeling.Expertise in statistical methodologies such as experimental design, nonlinear regression, mixed effects models, multivariate analysis, robust statistics, adaptive designs, high dimensional data from different sources, overfitting and multiple testing control methods, cross-validation and random resampling techniques, immunogenicity assay validation, machine learning and predictive modeling methods.Relevant academic/industry experience on topics related to drug discovery, genomics and other applications mentioned aboveStrong computing skills in R, SAS and other programming languages.Written and spoken fluency in English.
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Global BioImaging Manager (m/f/d) - International Relations

Do. 29.07.2021
Heidelberg
The Euro-BioImaging Bio-Hub hosted by the European Molecular Biology Laboratory (EMBL) is seeking for a highly motivated international scientific relations professional to manage the Global BioImaging network (www.globalbioimaging.org) and lead its sustainable development. Global BioImaging (GBI) is a growing international network of imaging infrastructures and communities, founded in 2015 and coordinated by EMBL. Global BioImaging connects under the same umbrella organization 11 international partners all over the world, representing their respective country or region: Euro-BioImaging ERIC, Japan’s Advanced Bioimaging Support, Microscopy Australia, Australia’s National Imaging Facility, Mexico’s National Laboratory for Advanced Microscopy, South Africa BioImaging, India BioImaging Consortium, Singapore Microscopy Infrastructure Network, BioImaging North America, Canada BioImaging and Latin America Bioimaging. Together, these imaging infrastructures and communities are committed to strengthening bioimaging research globally, via open access to cutting edge instrumentation, training and data as well as by building a strong case towards science funders and stakeholders that imaging technologies and research infrastructures are key for the advancement of the life sciences. In practice, Global BioImaging provides an international forum for communication, cooperation as well as training in imaging technologies and core facility management. Via its Working Groups, it elaborates international recommendations and white papers on topics of key relevance for the bioimaging community at large, such as data management, impact of imaging facilities and quality management. Via its events, it brings the community together and provides a platform for enhanced collaboration while speaking with one voice both towards the scientific community and the policy makers. Global BioImaging is currently funded by the Chan Zuckerberg Initiative (CZI) in the framework of its imaging program. It aims at growing its activities, enlarging its worldwide representation, enhancing its impact and implementing a strategy to put in place a self-sustainable administrative framework within the end of 2023.In the framework of Global BioImaging’s continuous growth, we are seeking an experienced scientific management and external relations professional to join the Euro-BioImaging Bio-Hub team at the EMBL in Heidelberg as Global BioImaging Manager. She/he will work in close collaboration with the international Euro-BioImaging Bio-Hub team and the Global BioImaging partners listed above. The responsibilities of this position include: Strengthening and expanding relations with existing international partners and onboarding new ones (e.g. Africa, Brazil, Chile, Korea, Taiwan), thanks to swift internal and external communication, continuous discussions with the international Management Board members and ad-hoc collaborative projects with the GBI new and emerging communities Developing a model for a long-term sustainable Global BioImaging network in close collaboration with our international partners and funders Exploring sustainable funding mechanisms and routes (including e.g. membership schemes, industrial funding, EC grants) to support the activities of the Global BioImaging network in the period post 2023 Connecting Global BioImaging with other scientific initiatives (e.g. CTLS, ELMI) as well as with political ones relevant to Europe’s strategy for international cooperation in a changing world (COM(2021)252), at the aim of increasing the network’s visibility with relevant stakeholders (e.g. EC, ESFRI, GSO) and promoting its evolution as a global player in bioimaging research Contributing to the continuous building of a network of international experts in imaging, in collaboration with the GBI training programme manager, the Director of the Euro-BioImaging ERIC Bio-Hub and EMBL’s leadership Organization of Management Board meetings and activities, including both strategic and administrative tasks Organization of the annual Exchange of Experience international workshop, which is the annual gathering of the Global BioImaging community Carrying out Project Management tasks related to the administration of the CZI Global BioImaging grant, including website maintenance, external communication, periodic reporting and ensuring compliance of grant’s activities with the funder’s rules and procedures Reporting results to the Director of the Euro-BioImaging ERIC Bio-Hub as well as to EMBL’s leadership.We are seeking a mature scientific relations professional, who is positive, bright, enthusiastic, has a drive for community building in science and knowledge of science policy. The ideal candidate should have: An advanced degree (PhD level) in the life sciences or equivalent and at least 2 years of project management experience The ability to effectively interact with multiple stakeholders on an international and interdisciplinary level, including public and private funders as well as industry partners Experience in external or international relations in a scientific environment Experience in funding acquisition and knowledge of science funding mechanisms A demonstrated understanding of cultural differences and of the working dynamics of international and diverse teams is required. The successful candidate has experience of working in a high-paced professional, academic environment, is a motivated self-starter with a proven ability to manage independently project implementation and delivery within a multi-disciplinary team environment. Effective multi-tasking and the ability to work with tight deadlines are also required. The candidate needs to have excellent communication and interpersonal skills and the ability to move between the scientific and managerial level. A high standard of written and spoken English is mandatory. You might also have Experience external communication activities, marketing and social media management Experience in team building and professional networking Experience in research infrastructures Experience in science policy analysis EMBL is an inclusive, equal opportunity employer offering attractive conditions and benefits appropriate to an international research organisation with a very collegial and family friendly working environment. The remuneration package comprises a competitive salary, a comprehensive pension scheme, medical, educational and other social benefits. Excellent child care facilities are available on campus. Options regarding work from home can be discussed. What else you need to know We are Europe’s flagship research laboratory for the life sciences – an intergovernmental organisation performing scientific research in disciplines including molecular biology, physics, chemistry and computer science. We are an international, innovative and interdisciplinary laboratory with more than 1600 employees from many nations, operating across six sites, in Heidelberg (HQ), Barcelona, Hinxton near Cambridge, Hamburg,Grenoble and Rome. Our mission is to offer vital services in training scientists, students and visitors at all levels; to develop new instruments and methods in the life sciences and actively engage in technology transfer activities, and to integrate European life science research. The working language of the institute is English.
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Image Data Specialist (m/f/d) - Euro-BioImaging

Do. 29.07.2021
Heidelberg
The Euro-BioImaging Bio-Hub hosted by the European Molecular Biology Laboratory (EMBL) is looking for a highly motivated image data specialist to technically support the Image Data Services of the European research infrastructure Euro-BioImaging ERIC (www.eurobioimaging.eu). Euro-BioImaging is building and offering image data services to the research community. The Euro-BioImaging Nodes support their users in data management and quality control. This includes image acquisition for user projects, data management, quality control, primary analysis and transfer to home base as well as advice to fulfil the user's data management plan (according to FAIR principles). The Euro-BioImaging Bio-Hub at EMBL provides services for image data archiving as well as computational tools for image analysis and processing via the cloud. In the future, it plans to provide added-value data and knowledge bases for different domains of image data and extend the catalog of its cloud based services. The provision of such powerful image data services for the community is of importance not only for the users of the infrastructure but for the life science and computational science communities at large. In line with this mission, EMBL, as the host of Euro-BioImaging’s data services, has recently launched the BioImage Archive as a new image data resource for the global scientific community.The successful candidate will be an integral part of the Euro-BioImaging Bio-Hub and the Image Data Services team at EMBL, Heidelberg, that is starting to provide technical and collaborative support for image data management and analysis requirements for and in close collaboration with Euro-BioImaging stakeholders (Euro-BioImaging users, Nodes’ staff, imaging communities, technology developers, industry, funders, related EU initiatives etc.). Initially, the image data specialist will be involved in a European Open Science Cloud project, EOSC-Future, where modular, shareable, open, and FAIR workflows, integrated in Galaxy will be developed, for submitting large image data sets to the BioImage Archive. The submission process will also entail conversion to the emerging community standard cloud compatible image data format, ome.zarr. The postholder will also be involved in further developing the ome.zarr format, for example, in terms of the inclusion of image analysis results. Participation in such collaborative projects will be an important part of the job repertoire. In the long run, the postholder’s technical expertise will guide the process of establishing community standards for image data and metadata management and image data analysis. This will be realised by establishing novel workflows and making them accessible, eventually facilitating the adoption of open science best practices by Euro-BioImaging stakeholders and the scientific community at large.We are seeking a team player with relevant technical expertise who is ready to learn and to take ownership and responsibility of the tasks. The ideal candidate should have: A university degree in either life sciences, computer sciences, physics or engineering, with multiple years of relevant professional experience, or a PhD Experience in advanced light or electron microscopy techniques and image data handling Experience with software development in one or more programming languages like java, python etc. Experience with or be eager to acquire image data management and analysis skills to provide optimal solutions for the different stakeholders. This is a technical position where a high level of computational literacy is essential. The successful candidate is a motivated self-starter with a proven ability to work within a multidisciplinary team environment. The candidate needs to have strong communication and organisational skills. A high standard of written and spoken English is mandatory. You might also have Experience in submitting image data to public bioimage data repositories (IDR, EMPIAR, etc.) Experience with workflow management systems such as Galaxy Experience using bioimage data analysis software such as Fiji, Cellprofiler, etc. Experience in actively contributing to the open source communities with bioimage data handling and/or bioimage analysis EMBL is an inclusive, equal opportunity employer offering attractive conditions and benefits appropriate to an international research organisation with a very collegial and family friendly working environment. The remuneration package comprises a competitive salary, a comprehensive pension scheme, medical, educational and other social benefits. Excellent child care facilities are available on campus. Options regarding work from home can be discussed. What else you need to know We are Europe’s flagship research laboratory for the life sciences – an intergovernmental organisation performing scientific research in disciplines including molecular biology, physics, chemistry and computer science. We are an international, innovative and interdisciplinary laboratory with more than 1600 employees from many nations, operating across six sites, in Heidelberg (HQ), Barcelona, Hinxton near Cambridge, Hamburg,Grenoble and Rome. Our mission is to offer vital services in training scientists, students and visitors at all levels; to develop new instruments and methods in the life sciences and actively engage in technology transfer activities, and to integrate European life science research. The working language of the institute is English.
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Technische:r Assistent:in

Sa. 24.07.2021
Heidelberg
Das Deutsche Krebsfor­schungs­zentrum ist das größte biomedi­zinische Forschungs­zentrum Deutschlands. Mit über 3.000 Beschäf­tigten betrei­ben wir ein umfang­reiches wissen­schaftliches Pro­gramm auf dem Gebiet der Krebs­forschung.Die Klinische Kooperationseinheit Molekulare Hämatologie / Onkologie sucht zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine:n Technische:n Assistent:in.(Kennziffer 2021-0207) Immunphänotypisierung humaner Zellen und Kultivierung humaner Primär­zelllinien Asservierung von Patientenproben (Studien, Forschung) / Probenlogistik und Proben­dokumentation   Zellbiologische und molekular­biologische Arbeiten zur technischen Unter­stützung wissenschaftlicher Projekte Allgemeine Labor­organisation Organisation, Planung und Auswertung der Experimente in Zusammenarbeit mit Wissenschaftler:innen Einarbeitung und Betreuung neuer Mitarbeiter:innen Erstellen von SOPs Bei entsprechender Eignung und Qualifikation sind auch Koordinations­aufgaben möglich Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung als BTA, MTA oder Biologie­laborant:in; Berufs­erfahrung im Forschungsumfeld wünschenswert Einschlägige Erfahrung in zellbiologischen Arbeiten (Kultivierung von Primärenzelllinien und Standardzelllinien, Standard­zellkulturtechniken) Einschlägige praktische Erfahrungen in Durchfluss­zytometrie Einschlägige praktische Erfahrungen in molekularbiologischen Techniken (z. B. Isolierung von Nukleinsäuren (RNA, DNA), Klonierungen, cDNA Synthese, Western Blot, qRT-PCR, CRISPR-CAS9) Erfahrung im Umgang mit humanen Proben wünschenswert Verantwortungsbewusster und eigenver­antwortlicher Arbeitsstil, Organisations­geschick und Team­fähigkeit werden voraus­gesetzt Kenntnisse gängiger EDV-Anwendungen (Word, Excel und PowerPoint) und Dokumentation nach Good Scientific Practice erwünscht Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Interessanten, vielseitigen ArbeitsplatzInternationales, attraktives ArbeitsumfeldCampus mit modernster State-of-the-art-InfrastrukturVergütung nach TV-L mit den üblichen SozialleistungenMöglichkeiten zur TeilzeitarbeitFlexible ArbeitszeitenSehr gute Fort- und Weiterbildungsmöglichkeiten
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Regulatory Affairs Manager (w/m/d)

Fr. 23.07.2021
Karlsruhe (Baden)
Wir sind ein mittelständisches Health-Care-Unternehmen im Südwesten Deutschlands. Umfangreiche Entwicklungstätigkeit, höchste Qualität und moderne Fertigungsmethoden, die den gleichbleibend hohen Standard garantieren gepaart mit innovativen, agilen Vertriebs- und Marketingmodellen, haben uns zu dem anerkannten Hersteller von phytopharmazeutischen Medikamenten und medizinischen Kosmetika gemacht, die wir im In- und Ausland erfolgreich vertreiben. Wir brauchen Ihre Unterstützung zum nächstmöglichen Zeitpunkt als: Regulatory Affairs Manager (w/m/d) regulatorische Verantwortung für bestehende Arzneimittelzulassungen innerhalb der Länderzuständigkeit (EU & Non-EU), sowie Aneignung länderspezifischer regulatorischer Expertise für neue internationale Zulassungsvorhaben Pflege der Zulassungen und Mitarbeit bei der Erstellung von Dossiers (inkl. Packmittel/Labeling) für Neuzulassungen oder Renewals mit Fokus auf administrativen Dokumenten für das Modul 1, wie z.B. CPP‘s, und deren Beglaubigung, Legalisierung und Übersetzung Beantwortung regulatorischer Anfragen von lokalen Partnerunternehmen bzw. behördlichen Mängelschreiben in Abstimmung mit CMC-Management und anderen internen Fachabteilungen Erstellung von Packmitteltexten und Mock-ups in Zusammenarbeit mit dem Zulassungsteam und weiteren internen und externen Schnittstellen, sowie Umsetzung anderer packmittelrelevanter Maßnahmen (z.B. Erstellung von Change-Anträgen). Pflege zulassungsbezogener Daten in entsprechenden Datenbanken und andere administrative Arbeiten innerhalb des Regulatory Affairs Teams Dank der Expansionsstrategie des Unternehmens auch vermehrt regulatorische Tätigkeiten bezüglich Präparate anderer Produktkategorien (z.B. internationale Registrierung medizinischer Kosmetika) erfolgreich abgeschlossenes, naturwissenschaftliches Hochschulstudium (z.B. Pharmazie, Chemie, Biologie) - gerne auch Berufseinsteiger - oder mindestens 3 Jahre Berufserfahrung als Regulatory Affairs Assistent(in) in der pharmazeutischen Industrie (mit entsprechendem naturwissenschaftlichen Ausbildungshintergrund) hohe Flexibilität und Bereitschaft, sich rasch in neue Aufgabengebiete einzuarbeiten sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift, weitere Fremdsprachen von Vorteil, sowie ausgeprägte interkulturelle Kompetenzen sicherer Umgang mit gängigen MS-Office Programmen hohe Teamfähigkeit und Einsatzfreude, sowie zuverlässige, selbstständige und genaue Arbeitsweise aufgrund der engen Zusammenarbeit mit den Fachabteilungen sind gute koordinierende Fähigkeiten und Verhandlungsgeschick erforderlich
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