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Business Development: 79 Jobs in Wessling

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • It & Internet 28
  • Recht 17
  • Unternehmensberatg. 17
  • Wirtschaftsprüfg. 17
  • Verkauf und Handel 12
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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 71
  • Ohne Berufserfahrung 25
  • Mit Personalverantwortung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 77
  • Home Office 10
  • Teilzeit 6
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 66
  • Befristeter Vertrag 5
  • Praktikum 5
  • Studentenjobs, Werkstudent 3
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
  • Berufseinstieg/Trainee 1
Business Development

Junior Manager (w/m/d) Business Development

Mi. 21.10.2020
Gräfelfing
Als Teil der FUTRUE Gruppe ist Synformulas ein weltweit führendes Probiotika-Unternehmen, das sich hauptsächlich auf die Erforschung intelligenter Bakterien und den Vertrieb von innovativen Therapien gegen Magen-Darm-Erkrankungen spezialisiert hat. Aufgrund unseres dynamischen Wachstums sowie der kontinuierlichen Erweiterung unseres Produktportfolios suchen wir nach motivierten und engagierten Talenten für unser erfolgreiches Team. Werde Teil eines der am schnellsten wachsenden OTC-Unternehmen in Europa!Für unser Kijimea-Team suchen wir einen Junior Manager (w/m/d) Business Development. Du arbeitest in einem interdisziplinären Team, bestehend aus Naturwissenschaftlern und Wirtschaftswissenschaftlern. Wir suchen Dich ab sofort für unseren Standort in Gräfelfing bei München. Du entwickelst gemeinsam mit dem Team innovative Geschäftsmodelle und arbeitest dabei eng mit Wissenschaft, Marketing und Geschäftsführung zusammen. Du recherchierst mögliche Kooperationspartner und erstellst Übersichten und Bewertungen dieser. Du führst umfangreiche Markt- und Wettbewerbsanalysen durch – sowohl auf wissenschaftlicher als auch auf wirtschaftlicher Ebene. Du bist an der Entwicklung und Implementierung von Markteintritts-, Wachstums- und Vertriebsstrategien beteiligt. Du führst Kostenoptimierungsprogramme durch und entwirfst Businesspläne. Du verfügst über ein erfolgreich abgeschlossenes naturwissenschaftliches oder ingenieurwissenschaftliches Hochschulstudium. Du hast die Fähigkeit, Dich in neue Aufgabengebiete schnell einzuarbeiten und komplexe Sachverhalte verständlich und übersichtlich zu übermitteln. Du verfügst über ausgeprägte analytische Fähigkeiten in Kombination mit konzeptionellem und unternehmerischem Denken. Du bist Teamplayer (w/m/d) mit einem hohen Maß an Eigeninitiative und Zielorientierung. Du beherrschst verhandlungssicheres Englisch und Deutsch und hast sehr gute MS-Office-Kenntnisse, insbesondere in Excel und PowerPoint. Wir bieten Dir einen vielfältigen, anspruchsvollen Job mit spannenden Aufgaben und einem breiten Spektrum an Gestaltungsmöglichkeiten! Wir bieten ein innovatives Umfeld zur beruflichen Entfaltung mit kurzen Entscheidungswegen und dem Freiraum, auch einmal neue Wege zu gehen! Außerdem warten auf Dich: Flache Hierarchien und eine offene Kommunikation – nur so kannst Du Dich weiterentwickeln und dazu beitragen, dass unsere Produkte von unserem gegenseitigen Austausch leben. Verantwortung – nach einer Einarbeitungsphase durch einen erfahrenen Kollegen oder Dein Team Lead bekommst Du die Gelegenheit, Deinen eigenen Bereich zu betreuen. Hast Du das Entrepreneurship in Dir? Dann schaffen wir gemeinsam Großes! Frische Vitamine – wöchentlich wirst Du mit unserem Obstkorb versorgt, der Dir die nötige Energie verleiht. Firmenfeiern sind für uns selbstverständlich – ob Sommerfest, der traditionelle Wiesn-Besuch oder die alljährliche Weihnachtsfeier. Eine Dachterrasse mit Alpenpanorama – entspanne Dich während der Mittagspause und tanke Sonnenstrahlen bei gutem Wetter.
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Third Party (3P) Business Development Manager - Munich

Mi. 21.10.2020
München
We're a company of pioneers. It's our job to make bold bets, and we get our energy from inventing on behalf of customers. Success is measured against the possible, not the probable. For today’s pioneers, that’s exactly why there’s no place on Earth they’d rather build than Amazon. When Amazon.com launched in 1995, it was with the mission “to be Earth’s most customer-centric company, where customers can find and discover anything they might want to buy online, and endeavors to offer its customers the lowest possible prices.” This goal continues today, but Amazon’s customers are worldwide now, and have grown to include millions of Consumers, Sellers, Content Creators, and Developers & Enterprises. Each of these groups has different needs, and we always work to meet those needs, innovating new solutions to make things easier, faster, better, and more cost-effective.  Since opening our virtual doors in 1995, Amazon has been pushing the boundaries of possible further and further. At Amazon, we're working to be the most Customer-centric company on earth. One customer experience that we are constantly looking to take to a new level is how we fulfill and deliver orders. Our goal is to exceed the expectations of all our customers by ensuring that their orders, no matter how large or small are delivered where and when they need them, as quickly, accurately, and cost effectively as possible. To meet this goal, Amazon is continually striving to innovate and provide best in class service levels through the introduction of pioneering new products and services in the last mile delivery space. Come build the future with us! We are looking for a Business Development manager who will be responsible for sourcing, vetting and securing Delivery Service Partners (DSPs) as part of a new growth program. The program gives entrepreneurs an opportunity to develop a successful package delivery business with low startup costs and access to Amazon's technology and logistics experience. This role supports the EU operation and requires the availability to travel based on business need. The role will be based from Munich, Berlin, Frankfurt, Duesseldorf or Essen. Job ID: 1199632 | Amazon Deutschland Servcs GmbH Development of national partnerships across Germany in the small business owner, entrepreneurship, and under-represented business owner communities. Ownership of the overall Delivery Service Partner leads marketing, acquisition, recruiting and vetting. Working with Program and Product teams to create and improve new tech tools to enable a more efficient acquisition and tracking of DSPs. Working with Operations and central planning teams to determine current and future DSP needs, building a pipeline of high quality candidates to support as opportunities are available. Presenting our overall DSP program in front of groups, large and small, including a strong ability to answer complex questions on the fly. Strong candidates will have an expert ability to translate abstract concepts into audience appropriate statements. Bachelor’s degree Languages: Proficient in German and English Flexibility to travel to accommodate business need This leader has 5+ years of experience in business development, or account management with a proven ability to deliver results. Strong negotiation skills A history of developing strong, value-add partnerships in ambiguous spaces Excellent communications skills and a high bar for accuracy and detail This leader is an owner and expected to work autonomously in a fast-paced and rapidly changing environment Competent in Microsoft Excel Preferred qualifications Prior logistics or human resources experience MBA Knowledge of recruitment tools Knowledge of Salesforce
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Praktikum Venture Development & Entrepreneurship (m/w/d)

Mi. 21.10.2020
München
Unsere Vision ist es, den Besitz, Erwerb und Verkauf von Immobilien für Privatpersonen einfacher, angenehmer und flexibler zu gestalten. Technologie, Digitalisierung und Innovation stehen dabei im Mittelpunkt - denn wir sind überzeugt, dass die Immobilienwirtschaft endlich ins 21. Jahrhundert eintreten muss. Deshalb werden wir für alle Kunden- und Altersgruppen Lösungen entwickeln, um Immobilieneigentum und -besitz flexibler zu gestalten. Du berichtest direkt an das Gründerteam und unterstützt den Wachstumskurs des Unternehmens Du unterstützt uns bei Fundraising Aktivitäten und im Investor Relations Bereich Du koordinierst und managest bereichsübergreifende strategische Initiativen und Business Development Projekte Du analysierst diverse Fragestellungen im Bereich Real Estate Investments und erstellst Management Präsentationen Du führst Markt- und Wettbewerbsanalysen durch und identifizierst Marktopportunitäten Du verfügst über sehr gute Deutschkenntnisse (C1-Level) Exzellente akademische Leistungen an einer Top Universität oder Business School Idealerweise erste praktische Erfahrungen im Bereich Investment Banking, Venture Capital oder in der Strategieberatung Du zeigst eine herausragende Arbeitsmoral und liebst es unter Druck zu arbeiten Du bist kommunikationsstark und besitzt zwischenmenschliche sowie organisatorische Fähigkeiten Du arbeitest eigenständig, suchst neue Erkenntnisse und hinterfragst den Status Quo Du bringst starke analytische Fähigkeiten sowie eine Leidenschaft für Immobilien- und Finanzmodellierung mit Eine steile Lernkurve und ein breites Spektrum an unternehmerischen Aufgaben Die Chance Dich durch große Verantwortung ab Tag eins weiterzuentwickeln Möglichkeit nach dem Praktikum Deine Karriere bei uns in Vollzeit zu starten Ein wundervolles Büro im Herzen Münchens Täglich frisches Obst und kostenfreie Getränke Ein VC unterstütztes Unternehmen mit einer herausragenden Wachstumsperspektive
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(Junior) Business Development Manager (m/w/d) Kfz-Versicherungen

Mi. 21.10.2020
München
Wenn Sie etwas bewegen wollen, Ihre Ideen einbringen und mit uns wachsen wollen, sind Sie bei CHECK24 genau richtig. Wir arbeiten jeden Tag mit Leidenschaft daran, unseren Kunden Deutschlands besten Vergleich für Kfz-Versicherungen zu bieten – einfach, fair, transparent. Arbeiten Sie an der Schnittstelle von IT, Produktmanagement und Geschäftsführung und helfen Sie dabei, unseren Versicherungsvergleich perfekt mit unseren Versicherungspartnern abzustimmen und ihn so für unsere Kunden zu optimieren. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung als (Junior) Business Development Manager (m/w/d) bei der CHECK24 Vergleichsportal für Kfz-Versicherungen GmbH. Eigenverantwortliche Konzeption und Durchführung von Projekten zur Optimierung des Kfz-Versicherungsvergleichs Durchführung von Wettbewerbsanalysen und Beobachtung von Markttrends sowie der Ableitung von Handlungsempfehlungen Optimierung bestehender Prozesse mit Partnerunternehmen Enge Zusammenarbeit mit den Bereichen Geschäftsführung, IT und Produktmanagement Unterstützung bei der Vorbereitung von Workshops mit Versicherern und Autoportalen Gut abgeschlossenes Studium der Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftswissenschaften (BWL/VWL) oder vergleichbarer Studiengang Erste relevante Berufserfahrung im digitalen Umfeld von Vorteil Hohe Internetaffinität sowie technisches Verständnis Eigenverantwortliche, zielorientierte, proaktive Arbeitsweise und hohe Leistungsbereitschaft Starke konzeptionelle, analytische Fähigkeiten und Freude am Arbeiten im Team Verhandlungssichere Deutschkenntnisse sowie sichere Kenntnisse des Englischen Mit mehr als 10 Jahren Erfolg am Markt bieten wir Ihnen die Stabilität eines etablierten Online-Unternehmens - und stellen unbefristet in Festanstellung ein Steile Karriere-Chancen durch kontinuierliches Wachstum – schlagen Sie individuell den Weg zum Fachexperten ein oder entwickeln sich bei uns zur Führungskraft Individuelle Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten dank einem breiten Trainingskatalog und einer spezialisierten Personalentwicklung für Ihren Karrierepfad Gutscheine für zahlreiche CHECK24 Produkte und eine bezuschusste betriebliche Altersversorgung Extras wie Getränke und Obst sind bei uns selbstverständlich! Zentraler Standort mit ausgezeichneter Verkehrsanbindung und einem von uns sehr gut bezuschussten MVV-Ticket Erfolge feiern wir gemeinsam auf zahlreichen Events
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Business Development Manager Marketing (m/f/d)

Di. 20.10.2020
München
The Westwing mission is to inspire and make every home a beautiful home. We are on a quest to bring the wonders of eCommerce for home & living to our more than 1 million active customers in 11 countries. In only 9 years on the market, we have grown to more than 267 million Euros in annual revenue. More importantly, the opportunity ahead of us is massive. The Westwing team is the secret to our success. Our more than 1,500 team members balance creativity and style with innovative technology and strong business fundamentals. We are proud to be working with inspiring colleagues who are smart, fun, ambitious, and looking for the challenge to transform an industry and take it into the future. Do you think this could be you? To pursue our ambitious growth strategy, we are looking for a Business Development Manager Marketing (m/f/d). In this position, you will be responsible for delivering projects critical to the global success of Westwing. In addition to gaining valuable experience on an international scale, we consider the role as an excellent preparation of highly talented individuals for a future line leadership role. It is your chance to combine a unique learning experience with real-life proof of your potential! Running key group projects, e.g. Identify & analyze new opportunities to grow our member and customer base Plan and execute strategic growth projects Develop initiatives to bring our existing marketing channels to the next level Task force assignments to address short-term critical group priorities Past projects of your predecessors were, among many others, investigating in new growth ideas and develop strategy and business case for implementation, managing marketing activities for big sales days (e.g. Black Friday) across all international countries, building and improving processes to push marketing activities in international markets Working closely and continuously with executives at group and country level Working and managing stakeholders from different functions across countries Strong academic background with a master’s degree in Business Administration, Management or Economics 3-5 years of professional experience with proven track record from a top consulting firm, investment bank or blue-chip business development function Very strong analytics, yet “hands-on” with a focus on fast and flawless execution First understanding of e-commerce business  Fluency in English Passion about making impact A high-impact role in an incredibly fast-paced growth environment A steep personal development path, learning from and working with our high-caliber leadership team An attractive compensation package Location: Munich, project-related travel involved Contact Person: Anne Naumann Interested? Looking forward to your full application (cv, cover letter, work & education references) under specification of your possible starting date and salary expectation.   Share  
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(Junior) Business Development Manager (w/m/d) im Consulting Bereich Digitales und Transformation

Di. 20.10.2020
München
Die actori GmbH ist im deutschsprachigen Raum das führende Unternehmen in der Beratung und Vermarktung von Institutionen in den Branchen Kultur, Bildung und Entertainment. Zu unseren Klienten zählen unter anderem renommierte Opernhäuser, Museen und Universitäten, deren Träger sowie zahlreiche namhafte Unternehmen. Zur Verstärkung unseres Beratungsteams am Standort München suchen wir ab sofort einen kompetenten und engagierten (Junior) Business Development Manager (w/m/d) im Consulting Bereich Digitales und Transformation Sie erkennen, entwickeln und begleiten Beratungsansätze mit Schwerpunkt Digitalisierung in den Bereichen Kultur, Bildung und Entertainment. Sie entwickeln selbständig Strategien zur Kundengewinnung und setzten diese verbunden mit regelmäßiger Markt – und Wettbewerbsbeobachtung erfolgreich um. Sie entwickeln kreative Lösungen für die digitale Transformation unserer Kunden. Sie sind Experte und Sparringspartner hinsichtlich der digitalen Transformation in Kultur und Bildungsunternehmen. Abgeschlossenes Studium (Diplom/Master) der Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsingenieurwesen, BWL oder eine vergleichbare Qualifikation Berufserfahrung im Business Development mit Fokus auf Umsetzungsprojekte. Umfangreiche Kenntnisse in den Bereichen Kultur und Digitalisierung Praxiserfahrungen in der agilen Projektarbeit Leidenschaft und ein tiefes Verständnis für Innovationen, neue Technologien und digitale Geschäftsmodelle Ausgeprägte Kommunikationsfähigkeiten und Überzeugungskraft, sicheres und souveränes Auftreten gepaart mit sehr gutem Verhandlungsgeschick Sie sind fasziniert davon, Ihr Wissen in einen Bereich zu tragen, der nicht primär profitorientiert arbeitet. Ihr Herz schlägt für die Kultur- und Kreativwirtschaft. Sie möchten Teil eines engagierten Teams werden, das Spaß an der Projektarbeit und bei der Weiterentwicklung unseres Unternehmens hat. Einen sicheren Arbeitsplatz mit flexiblen Arbeitszeiten Regelmäßige individuelle Fort- und Weiterbildungen Ein leistungsorientiertes Einkommen inkl. Prämienzahlung
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Account Executive - Manufacturing and Logistics (d/f/m)

Di. 20.10.2020
Frankfurt am Main, München
Cognizant (Nasdaq-100:CTSH) is one of the world's leading professional services companies, transforming clients' business, operating, and technology models for the digital era. Our unique industry-based, consultative approach helps clients envision, build, and run more innovative and efficient businesses. Cognizant is ranked 194 on the Fortune 500 and is consistently listed among the most admired companies in the world and a Top Employer in Germany. Account Executive – Manufacturing and Logistics (d/f/m) Permanent Employment – Frankfurt, Munich or other German locationsAs an Account Executive at Cognizant, it will be your responsibility to work on both new and existing customers to drive Cognizant´s success in Germany. You will be targeting prospects in manufacturing and logistics, leveraging your past experience and network as well as Cognizant’s Marketing and Service Lines support to develop a pursuit plan, set-up executive meetings, position Cognizant favorably to be invited in opportunities for relevant services. About yourself and your role: If you are motivated by crafting a network and building links then this is the right position! Based on the technical and domain know-how the position also offers opportunities to represent Cognizant in various leading industry and technology forums. It also gives a chance to define a link in established Chambers of trade or equivalent organizations that can help to build the network and win new business for Cognizant. You will: Develop insights into prospective client’s organization structure, business, and IT strategy Work closely with different teams in Cognizant to build a winnable value proposition in order to bring new business in Lead and / or be part of the end-to-end in the tender process including negotiations and closure. Need to understand the customer’s specific business needs and applying service/ process knowledge to meet those needs, additionally, to identify critical initiatives that help the client’s business to achieve their goals Be actively involved in deal reviews, developing solution, proposal responses, creating an executive summary for the proposal, and ensure timely submission with appropriate internal approvals Build and maintain relationships across various levels in the client organization, particularly in the C- Level/ Executive Management Level, and build a partner map to position the team and management Since the focus of this role is on hunting and farming business, your personality is the most important asset to us. In addition, you should bring the following: Good understanding of the business and technology trends in the Manufacturing and Logistics industry including Industry 4.0 Consistent record in closing business, building, scaling, and handling a large account(s) in the manufacturing and logistics industry Experience of leading and closing large deals in managed services (multi-million € and multi-year contracts) Network with third party influencers like Third Party Advisors like ISG, Deloitte, PwC, KPMG German (native speaker level) and proficient English language Good communication, interpersonal, and leadership skills
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Security Sales Executive (m/w/d)

Di. 20.10.2020
München
Trustwave is a leading cybersecurity and managed security services provider that helps businesses fight cybercrime, protect data and reduce security risk. Offering a comprehensive portfolio of managed security services, security testing, consulting, technology solutions and cybersecurity education, Trustwave helps businesses embrace digital transformation securely. Trustwave is a Singtel company and the global security arm of Singtel, Optus and NCS, with customers in 96 countries. The Enterprise Account Executive will make a significant contribution to the growth and success of Trustwave in their assigned region, territory, or vertical, by aggressively developing new business through new and existing Enterprise Accounts and managing profitable business relationships to assist in the achievement of the sales plan.  This position reports to a Vice-President of Sales and is supported by our team of Sales Engineers and will have access to Product Specialists and Product Managers.Essential Duties and Responsibilities: Develop and manage enterprise accounts within assigned region, territory, or vertical. Responsible for lead generation, building the relationship with prospective customers, account profiling and developing the prospective customer into an revenue generating customer Work with Channel partners and Channel Manager to promote Trustwave solution sales Sell Trustwave services and products, Managed Security Services, Managed Security Testing and the full portfolio of Trustwave products sold as either drop ship, managed or cloud. Proven solution sales experience in; identifying market size and focus; developing sales pipeline; penetrating new accounts and driving the sales process. Ability to multi-task numerous sales cycles simultaneously, while ensuring revenue goals are achieved. Meet or exceed quarterly sales quota Develop and manage pipeline, providing weekly updates to forecast Ensure the provision of appropriate business information for decision-making and control Assist in the development of existing accounts and the generation of new ones Negotiate contracts, up-sell, build customer rapport Provide appropriate sales tracking and reporting as required leveraging Salesforce.com and Excel Ability to solve practical problems and deal with a variety of concrete variables in situations where only limited standardization exists; interpret instructions furnished in written, oral, diagram, or schedule form Education: We prefer college educated applicants, but at minimum, high school diploma or equivalent is required for employment. Trustwave is an Equal Opportunity Employer of Minorities, Females, Protected Veterans, and Individuals with Disabilities.Commission + Company Benefits Life Assurance, Private Medical, Pension Scheme, 25 days holiday
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Consultant (m/w/d) Steuerberatung - Transfer Pricing

Di. 20.10.2020
Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, München, Mannheim, Stuttgart
Making an impact that matters. Unser Anspruch ist, jeden Tag das zu tun, was wirklich zählt. Mit unserem breiten Leistungsspektrum – von Audit & Assurance, Risk Advisory über Tax & Legal bis Financial Advisory und Consulting – unterstützen wir Kunden auf einzigartige Weise. Wir setzen neue Maßstäbe, liefern innovative Denkansätze und ermöglichen nachhaltiges Wachstum. Wir fördern unsere hochqualifizierten Mitarbeiter mit ihren verschiedensten Talenten, sodass sie mit uns mehr erreichen. Unsere Service Line "Transfer Pricing" ist weltweit Marktführer auf ihrem Gebiet. Hier konzentrieren wir unsere ökonomische und steuerliche Expertise zu sämtlichen Themenstellungen der Verrechnungspreisberatung. Das Leistungsspektrum umfasst Aspekte der Strategie-, Prozess- und Steuerberatung. Für unsere Teams an den Standorten Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Mannheim und Stuttgart suchen wir engagierte Verstärkung. Entwicklung eines Verständnisses für Wertschöpfungsketten und Geschäftsmodelle, um daraus Verrechnungspreisimplikationen ableiten zu können Planung, Implementierung, Dokumentation und Verteidigung von Verrechnungspreissystemen Durchführung von betriebswirtschaftlichen, steuerlichen und ökonomischen Analysen für grenzüberschreitende Sachverhalte wie z.B. Marktanalysen oder Bewertungen Erstellung von steuerlichen Gutachten zu Verrechnungspreisen bzw. zum internationalen Steuerrecht Identifizierung von Optimierungspotentialen und Beratung multinationaler Unternehmen bei der Neugestaltung ihrer Wertschöpfungskette und anderen Umstrukturierungen Unterstützung bei der Verteidigung von Verrechnungspreisen in steuerlichen Außenprüfungen und Begleitung von internationalen Schieds- und Verständigungsverfahren Übernahme von Verantwortung für Teilprojekte, wobei Ihnen von Beginn an ein erfahrener Mentor zur Seite steht Studium der Wirtschafts- oder Rechtswissenschaften mit überdurchschnittlichen Erfolg oder Sie sind Diplom-Finanzwirt/in (FH) Bereits erste Berufserfahrungen in der Verrechnungspreisberatung Sehr gute Englischkenntnisse, die Sie ggfs. im Ausland vertieft haben oder Interesse, Ihre guten Englischkenntnisse auszubauen - gerne auch weitere Sprachkenntnisse Beherrschung der gängigen MS Office Programme Wunsch nach einer Position, die Ihnen die Möglichkeit gibt, im Rahmen Ihrer persönlichen und fachlichen Entwicklung zunehmend Eigenverantwortung zu übernehmen Mandantenorientiertes Denken und Handeln, gute kommunikative Fähigkeiten und Teamgeist Neben einem sicheren Arbeitsplatz in einer angenehmen, kollegialen Atmosphäre bieten wir Ihnen ein chancenreiches, internationales Arbeitsumfeld. Hier warten vielfältige Projekte bei Kunden unterschiedlicher Branchen auf Sie. Bei uns gelten flache Hierarchien und ein Prinzip der offenen Tür. Ein weiterer Pluspunkt: Mit der Deloitte University verfolgen wir einen einzigartigen innovativen Ansatz für Ihre Weiterentwicklung. Durch ein für Sie maßgeschneidertes World Class Curriculum stellen wir sicher, dass Sie über das Know-how und die Qualifikation verfügen, um für unsere Kunden die besten Lösungen zu entwickeln.
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Sales Excellence Manager / Data Scientist (f/m/d) – temporary position

Di. 20.10.2020
München
Microsoft Deutschland GmbH is the second largest subsidiary of Microsoft Corporation. In Germany, it is responsible for marketing products and serving customers and partners. Microsoft Deutschland GmbH cooperates with around 36,500 local partner companies and is represented by six other branches nationwide in addition to its headquarters in Munich.Sales Excellence Manager Role is responsible for operational business process across Small and Medium Corporate Segment (SMC) team and works in concert with the sales teams and the rest of the SMC Sales Excellence team to provide insights across the business and solve problems to the segment in achieving their business goals. This role drives the SMC team accountabilities and supports planning, execution, performance tracking and where necessary initiate remediation efforts with the teams to achieve growth goals. Partner with Sales Excellence Team on managing outlook and insights on the business Ensure quality in our execution paths and identifying roadblocks within the processes and solving them to ensure accuracy Analyze and recommend strategic priorities, sales performance metrics and sales effectiveness tracking methods to maintain and improve segment’s competitive advantage in the market for the small and medium segment Drive deep dive insights in relation to our cloud performance and key drivers of growth to generate new opportunities and identify gaps in our trends to activate decision making from sales team Support in tools utilization: drive evolution of the business through simplification and transforming activities Manage and drive special projects as needed Bachelor’s degree or equivalent work experience with focus on business administration, finance, business management or industrial engineering and information technology First experience in sales operations or business operations Core competencies: strong business acumen, strategic insights, trusted advisor, strategic planning with analytical skills – understand financials, sales processes, and key performance indicators Professional competencies: adaptability, customer focus, drive for results, influencing impact, judgement, collaboration, executive maturity/presence, value selling, analytical problem solving, organized & disciplined, initiates/embraces change Experience with data analytics Dynamic and with positive attitude being able to develop something in their own Shows agility to speed learning to impact Have a high sense of responsibility and at the same time demonstrates enthusiasm to achieve positive results Fluency in German and English
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