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Business Intelligence: 227 Jobs in Richrath

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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 215
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Arbeitszeit
  • Vollzeit 217
  • Home Office 90
  • Teilzeit 20
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 209
  • Studentenjobs, Werkstudent 8
  • Arbeitnehmerüberlassung 3
  • Befristeter Vertrag 3
  • Berufseinstieg/Trainee 3
  • Praktikum 1
  • Promotion/Habilitation 1
Business Intelligence

(Junior) Data Architect (m/w/d) - MDM

Di. 03.08.2021
Köln
BIRKENSTOCK ist eine globale Lifestyle-Marke, die für Qualität, Funktion und Wohlbefinden im ganz umfassenden Sinn steht. Die historischen Wurzeln des traditionsreichen Familienunternehmens lassen sich bis ins Jahr 1774 zurückverfolgen. Mittlerweile reicht das Sortiment von Sandalen über geschlossene Schuhe bis hin zu Accessoires, Naturkosmetik, Betten und Schlafsystemen. Mit über 4.300 Mitarbeitern ist BIRKENSTOCK der größte Arbeitgeber der deutschen Schuhindustrie. In Deutschland ist BIRKENSTOCK an 16 Standorten vertreten. In Europa, Asien und Amerika ist BIRKENSTOCK mit eigenen Vertriebsgesellschaften präsent. Für unseren Bereich Enterprise & Business Architecture Management suchen wir für ab sofort am Standort Köln einen (Junior) Data Architect (m/w/d) - MDM. Unterstützung beim Aufbau der Birkenstock Information Community und Sicherstellung der Kommunikation und dem Alignment mit den Informations-Verantwortlichen bei Informationsänderungen Unterstützung der Organisation bei der Erstellung und dem Design von Ziel-Datenarchitekturen zur Umsetzung von Business Needs Mithilfe bei der Einhaltung der Qualität von Daten-Architektur-Elementen und Artefakte im BEAR (Birkenstock Enterprise Architecture Repository) Beitrag zur Verwaltung von Master Data-Änderungen zur Erstellung von IT-Änderungen und zur Umsetzung von Änderungen Mitverantwortung bei der Sicherstellung der Data Architecture Governance mit Fokus auf Master Data Verwaltung / Dokumentation des Status quo bei Birkenstock & der Target Datenarchitektur mittels ArchiMate Unterstützung bei dem Monitoring der Standards für Datenqualität sowie Sicherstellung der Datenintegrität Ein erfolgreich abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches bzw. IT- Studium oder eine ähnliche Fachrichtung Erste Erfahrung im Information Management, am besten im Bereich Data Architecture Domain Von Vorteil sind erste Kenntnisse in Data Architecture, Business & Application & Technology Architecture Erfahrungen mit CASE Tools, idealerweise mit Enterprise Architect von Sparx Systems Ausgeprägte interkulturelle Kompetenzen sind wünschenswert Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse Respektvolle sowie effektive Kommunikation, ergebnisorientierte Arbeitsweise und den Willen, Neues zu lernen BIRKENSTOCK bietet Ihnen alle Vorteile eines erfolgreichen, stark wachsenden, globalen Unternehmens: ein dynamisches Arbeitsumfeld, großen Gestaltungsspielraum, eine authentische und offene Unternehmenskultur sowie hervorragende Entwicklungsmöglichkeiten.
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Product Owner - Data Management Solutions (m/f/d)

Di. 03.08.2021
Düsseldorf
Statkraft has been making clean energy possible for over a century. That’s what we offer. 125 years of unrivalled expertise in supplying the world with what it needs most. We envision a world that runs entirely on renewable energy. Because in the fight against climate change, we don’t see renewable energy as part of the solution – we believe it must be the solution. With us, you’ll shape a career that is truly forward-facing with many amazing opportunities and offerings to match. But there’s more work to be done – that’s why we need you to join us. In the Data & Analytics team in MTD (MTDD), we are looking for a Product Owner for our Trading & Origination Data Management Solutions. The Product Owner will be responsible for gathering, aligning and prioritizing the requirements from the traders, originators & analysts in MT, to develop roadmaps, and to coordinate and follow up implementation. The Digitalization unit (MTD) is a newly established unit in the Trading and Origination department in Statkraft (MT) with the core focus of driving digitalization in the department. Digitalization will be crucial for MT to deliver on its strategic targets of expanding the proprietary trading and customer business. MTD will speak the language of both business and IT and build strong skills within business knowledge, quantitative methodology and technology. The location can be in Oslo or Dusseldorf. Be responsible for the product ownership for MT’s Data Management Solutions (e.g databases, tools and services) Work on the establishment of a state-of-the-art architecture for data storage and data access to users and applications across the Trading and Origination department Elicit, capture and analyze end-user data business requirements. Define the technical requirements to MI (IT department) Coordinate between different delivery units (e.g. IT department, other digitalization units and external data providers) Understand business challenges and requirements. Be responsible for aligning requirements across and prioritize implementation activities Develop and maintain roadmaps together with the product owners in other digitalization units Facilitate and oversee the implementation of aligned business requirements Relevant education and work experience in Finance, Computer science, Technology or Engineering Good understanding of the trading business and commodity markets/various asset classes Experience from working with data management and market data in commodity markets. Experience from working with data & analytics tools is beneficial Strong analytical skills and a self-going and structured mindset Strong interpersonal skills with the ability to collaborate and communicate well across various environments Ability to manage multiple priorities in a fast-paced environment Experience with and ability to translate and communicate business needs into technical requirements Fluent in English both oral and in writing – other languages an advantage An opportunity to influence the framework conditions for renewable energy and contributing to a greener society Professional and personal development in an exciting global company Career and learning opportunities at various levels of the organization The chance to grow your career alongside a truly global network of experts, leaders, specialists and graduates from different countries and backgrounds A working environment characterised by competence, responsibility and innovation and a strong commercial culture A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes
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Data Manager / Data Steward (m/f/d)

Di. 03.08.2021
Düsseldorf
Statkraft is a leading company in hydropower internationally and Europe’s largest generator of renewable energy. The Group produces hydropower, wind power, solar power, gas-fired power and supplies district heating. Statkraft is a global company in energy market operations. Statkraft has 4500 employees in 17 countries. Statkraft is Europe’s largest generator of renewable energy. As a major player in the energy wholesale market, we are developing green power solutions for renewable energy producers and companies from trade and industry. We support our customers on the way to a 100% renewable electricity supply. Join the team and take part in creating tomorrow’s energy world! What we do: The Digitalization unit (MTD) is a newly established unit in the Trading and Origination department in Statkraft (MT) with the core focus of driving digitalization in the department. Digitalization will be crucial for MT to deliver on its strategic targets of expanding the proprietary trading and customer business. MTD will speak the language of both business and IT and build strong skills within business knowledge, quantitative methodology and technology. In the Data & Analytics team in MTD (MTDD) we are looking for a Data Manager/Data Steward who will be responsible for ensuring availability and quality of MT’s data assets, and to take lead on implementation of new data for MT. The position can be located both in Oslo or Dusseldorf. Be responsible for ensuring the quality of MT’s common data assets, data sets and data elements (including metadata) Capture, report and follow up missing data from our data providers Configure data export to destination database(s) and monitoring for MT’s data assets Plan and enforce naming conventions of data assets   Govern and oversee MT’s data assets, technical data solutions, existing datasets, data environments and data procedures relevant for MT Define the technical requirements to MI (IT department), coordinate, prioritize and ensure operationalization of data to production systems when relevant Coordinate with Data Vendor Management for sourcing of data Ensure data usage is within license requirements Relevant education and work experience in the area of Finance, Science, Technology, Engineering or Mathematics Good understanding of the trading business and commodity markets/various asset classes Experience with working with data management and market data in commodity markets. Good understanding of data, data structures & data storage Experience with timeseries and cross-sectional types of data from other asset classes or business areas Programming expertise is beneficial but not required, in particular Python. Strong interpersonal skills with the ability to collaborate and communicate well across various environments Fluent in English both oral and in writing - other languages an advantage An opportunity to influence the framework conditions for renewable energy and contributing to a greener society Professional and personal development in an exciting global company Career and learning opportunities at various levels of the organization The chance to grow your career alongside a truly global network of experts, leaders, specialists and graduates from different countries and backgrounds A working environment characterised by competence, responsibility and innovation and a strong commercial culture A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes
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Data Engineer / DWH Entwickler (m/w/d)

Di. 03.08.2021
Köln
MSIG Insurance Europe AG ist ein auf Industrierisiken spezialisierter, zukunftsorientierter Versicherer und Teil der MS&AD Insurance Group. Als umsatzstärkster Versicherer in Japan und Marktführer in Asien gehört die MS&AD Insurance Group zu den führenden, weltweit aufgestellten Versicherungsunternehmen. Die MSIG Insurance Europe AG wurde 2012 gegründet, um mit im Industriegeschäft erfahrenem Personal und hohen Deckungskapazitäten die Verantwortung für das kontinentaleuropäische Geschäft der Gruppe zu übernehmen. Unser Hauptsitz befindet sich in Köln; weiterhin sind wir in Frankfurt, Hamburg und München vertreten. In den Ländern Belgien, Frankreich, Italien, Niederlande, Slowakei und Spanien unterhalten wir weitere Niederlassungen. Für unsere Kunden entwickeln wir maßgeschneiderte Lösungen in den Sparten Haftpflichtversicherung sowie D&O und VH, Sach-, Technische und Transportversicherungen. Daher wird bei allen unseren Mitarbeitern größter Wert auf Serviceorientierung und ausgeprägte Fachkompetenz gelegt. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt an unserem Standort Köln: Data Engineer / DWH Entwickler (m/w/d) Weiterentwicklung unseres Data Warehouses und die Erstellung von neuen Data Marts. Erstellen, Testen und Betreiben von Systemen und Prozessen zur Datenextraktion und - transformation, um Geschäftsanforderungen zu erfüllen. Entwicklung und Pflege von Skripten und Anwendungen für die Datenanforderungen verschiedener Systeme, einschließlich Azure Cloud. Zugriff auf technologisch unterschiedliche Systeme zur Datenextraktion und -speicherung. Geeignete externe Datenquellen identifizieren und einsetzen. Gemeinsames Arbeiten mit Analytics- und Reporting-Teams, um einen optimalen Zugriff auf die Datenquellen zu unterstützen. Enge Zusammenarbeit mit den Data-Science-Teams. Beteiligung an innovativen Projekten in Bereichen wie Deep Learning, Text Analytics und Big Data. Abgeschlossenes technisches Studium oder vergleichbare Ausbildung. Solides Verständnis von Data Marts und Data Warehouses. Ausgezeichnete Kenntnisse und Erfahrungen im Umgang mit Datenbanksystemen (relational oder andere) unter Verwendung von SQL. Erfahrung mit MS SQL Server ist wünschenswert. Mehrjährige Berufserfahrung in Data Engineering bzw. Data Warehouse-Arbeit. Sehr gute Kenntnisse in mindestens einer Skriptsprache (z.B. Python, R) und deren Arbeitsumgebung (z.B. Spyder, RStudio). Kenntnisse in Anwendungsentwicklungssprachen (Java, Javascript, C#) sind wünschenswert. Ausgeprägte Fähigkeiten, komplexe Fragestellungen zu verstehen, zu analysieren, zielorientierte Lösungen zu entwickeln. Kenntnisse in der Versicherungs- oder Finanzbranche wären von Vorteil. Sehr gute Team- und Kommunikationsfähigkeit. Deutsch und Englisch fließend in Wort und Schrift  Wir bieten Ihnen einen sicheren Arbeitsplatz mit interessanten Aufgaben in einer vertrauensvollen Arbeitsatmosphäre mit netten Kolleginnen und Kollegen sowie Attraktive Vergütung & betriebliche Altersvorsorge Flexible Arbeitszeiten und Mobile Working Attraktive Lage im Herzen von Köln Tolle Mitarbeiterangebote Dynamisches Unternehmen mit flachen Strukturen und Gestaltungsmöglichkeiten
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Senior Data Scientist (m/w/d) Omnichannel Marketing Analytics

Mo. 02.08.2021
Köln
Senior Data Scientist (m/w/d) Omnichannel Marketing Analytics Ort: 50933 Köln | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 283661    Was wir zusammen vorhaben:Als Senior Data Scientist Omnichannel (OC) Marketing Analytics bei der REWE Group prägen Sie entscheidend das Einkaufserlebnis von Millionen REWE und PENNY-Kunden im deutschen Lebensmittelhandel: Ihre Analysen  u.a. auf der Basis von Transaktions- und Kundendaten entscheiden über die strategische und operative Weiterentwicklung der Marketingaktivitäten unseres Unternehmens. Was Sie bei uns bewegen: Analyse und Auswertung der unternehmensweiten Datenbestände (wie Transaktions-, Stamm- und Eventdaten aus stationären und digitalen Quellen) mittels Advanced Analytics Methoden. Weiterentwicklung der Attributionsmodellierung im Ecommerce-Marketing zwecks effizienter Steuerung der Marketingkanäle und der optimalen Budgetallokation. Konzeptionierung und Auswertung von A/B Tests zwecks Erhebung des Marketing ROIs. Weiterentwicklung der automatisierten Aus- und Bewertung von Marketingkampagnen und -Aktionen. Anwendung und Weiterentwicklung von Methoden im Bereich Causal Inference zur Werbeerfolgsmessung und der Erhebung inkrementeller Marketingeffekte. Perspektivische Übernahme der fachlichen Steuerung eines cross-funktionalen Teams. Vorantreiben der Transformation des Analytics-Bereichs mit viel Eigeninitiative und der Möglichkeit eigene Impulse zu setzen.  Was uns überzeugt: Zuallererst Ihre Persönlichkeit: Sie zeichnen sich durch eine hohe Analysekompetenz und Problemlösefähigkeit aus. Durch Ihre Teamfähigkeit und Kundenorientierung gepaart mit Ihrer Stärke in der adressatengerechten Kommunikation bauen Sie schnell ein Netzwerk auf und gewährleisten ein professionelles Stakeholdermanagement. Die Basis Ihres Erfolgs ist ein abgeschlossenes Studium einer Fachrichtung mit statistisch-methodischem Schwerpunkt. Einschlägige Berufserfahrung im Bereich Data Analytics oder Data Science, idealerweise im Handel oder der Konsumgüterindustrie. Ein Pluspunkt ist erste Erfahrung in der Steuerung von Mitarbeitenden oder Projektteams. Erfahrung im Extrahieren von Insights aus Daten und der Ableitung umsetzungsorientierter Empfehlungen. Fundierte Kenntnisse in der Anwendung statistischer Verfahren und der Interpretation ihrer Ergebnisse setzen wir voraus. Erfahrung mit Machine Learning Methoden sind ein Pluspunkt. . Sehr gute Kenntnisse in der Analyse großer Datenbestände und sichere Anwendung von SQL und mindestens R oder Python und ein gutes Verständnis für aktuelle Technologien aus dem Data Science-Stack (z.B. Git, Docker, Jupyter/Zeppelin, Cloud Umgebungen). Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab.   Was wir bieten:Die REWE Group als einer der größten Handels- und Touristikkonzerne Europas bietet einzigartige Voraussetzungen für alle, die etwas bewegen wollen. Entdecken Sie einen lebensnahen Arbeitgeber, der Ihnen Vertrauen schenkt, Gestaltungsfreiräume ermöglicht und durch flexible Strukturen Innovationen und frische Ideen fördert. Wer bei uns arbeitet und viel bewegt, darf auch viel erwarten: Attraktive Vergütung: Mit Sonderleistungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld, vermögenswirksamen Leistungen, betrieblicher Altersvorsorge, Zuschüssen für Kantine und Jobticket sowie Vorteilen beim Fahrrad-Leasing. Mitarbeiterrabatte: Bei REWE, PENNY, toom Baumarkt und DER Touristik. Work-Life-Balance: Mit flexibler Arbeitszeit ohne Kernzeiten, Homeoffice, Auszeitmodellen, Betriebskindergärten, zeitgemäßen Eltern-Kind-Büros, Unterstützung bei der Suche nach Kinderbetreuung und Pflege. Persönliche Weiterbildung: Mit umfassenden Seminarangeboten, fachspezifischen Akademien und E-Learnings. Gesundheitsmanagement: Mit Vorsorgeuntersuchungen, Sport-, Gesundheits- und Kochkursen.   Weitere Informationen erhalten Sie auf unserer Website unter www.rewe-group.com/karriere.   Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung mit Angabe Ihrer Verfügbarkeit und Gehaltsvorstellung. Bitte nutzen Sie unser Onlineformular, so erreicht Ihre Bewerbung direkt den richtigen Ansprechpartner in unserem Recruiting Center. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden.   Für Rückfragen zu dieser Position (Job-ID: 283661) steht Ihnen unser Bewerber-Servicetelefon unter 0221 149-7110 zur Verfügung.   Um Ihnen den Lesefluss zu erleichtern, beschränken wir uns im Textverlauf auf männliche Bezeichnungen. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind.
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Data Engineer BrandAId (m/w/d)

Mo. 02.08.2021
Köln, Berlin, München, Frankfurt am Main, Hamburg
Would have, could have, could be ... DO IT! We are Mediengruppe RTL Deutschland - the local hero with strong brands and a clear focus on self-produced content that inspires people. We reach our audience via various platforms - on TV, online, mobile and via audio. We focus on innovation in the distribution of our content, love new technologies and offer marketing opportunities individually tailored to advertisers. Team spirit is important to us: in all areas of the company, we realise strong ideas together, setting the pace and setting trends. Around 4000 employees at 25 locations in Germany and abroad belong to us. We are the professional home for creatives, numerical geniuses, strategists and forward thinkers. Take off with us: The tasks we offer are as diverse as our employees themselves. We are looking for you as soon as possible // on a permanent basis // full-time // in Cologne, Berlin, Munich, Frankfurt or Hamburg: DATA ENGINEER BrandAId (M/F/X) We are shaping the future of Media! In our central area for data at Mediengruppe RTL, the Data Alliance, we bundle expertise around the topic of data and data technologies and drive the digital transformation in the media industry both within the company and across markets. We develop data-driven solutions with the help of analytics, machine learning and artificial intelligence and thus continue to expand our competitive advantage in the German market. The special combination of the business model, which is based on the pillars "Publishing" and "Advertising", creates countless application possibilities for data-driven solutions in the areas of personalisation, user predictions, digital advertising, AdTech and much more. With your passion for data, new technologies and the conception and development of new data-driven solutions, you are a perfect fit for the Local Hero for Information and Entertainment in Germany! These tasks await you Predicting brand popularity based on brand advertising spend in different media genres Develop predictive analytics together with our Data Scientists in the Cloud Platform Development and planning of data extract-transform-load (ETL) processes Development of the Machine Learning Operations Pipeline Automation of data exports for the web application You have successfully completed your studies in (business) informatics or a related subject area You have at least 3 years of professional experience as a data engineer (m/f/d), software developer or in a similar position You describe yourself as a hacker, like to play with data and have experience in scalable distributed processing You have the ability to write efficient, well-tested code with a keen eye on scalability and maintainability Relational databases, data models and Big Data technologies are your daily companions You feel at home in at least one cloud technology and have solid experience with "Infrastructure as Code" You enjoy working in a team, like to get involved, think "out of the box" and are keen to tackle new topics Good German and English skills complete your profile Technology Stack: Cloud, BigQuery, AI Notebook, Composer (Airflow), MLflow, Python, SQL, Pyspark, API, REST, Gitlab, Docker, Kubernetes In our Data Alliance, you will work in a modern start-up atmosphere in agile teams and get the opportunity to implement your ideas We place a lot of value on appreciating each other and treat each other as equals - you can expect responsible tasks and scope for professional development In addition, we offer you the optimal framework conditions: Central location in Cologne-Deutz with very good transport connections and free employee parking spaces Canteen and café lounge Very good social benefits: including a value account and company pension scheme A wide range of training and development opportunities Various offers to balance work and family life as well as fitness and health programmes Numerous employee discounts, e.g. a free TVNOW premium subscription
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Data Engineer Recommender Systems (m/f/x)

Mo. 02.08.2021
Köln, Berlin, München, Frankfurt am Main, Hamburg
Would have, could have, could be ... DO IT! We are Mediengruppe RTL Deutschland - the local hero with strong brands and a clear focus on self-produced content that inspires people. We reach our audience via various platforms - on TV, online, mobile and via audio. We focus on innovation in the distribution of our content, love new technologies and offer marketing opportunities individually tailored to advertisers. Team spirit is important to us: in all areas of the company, we realise strong ideas together, setting the pace and setting trends. Around 4000 employees at 25 locations in Germany and abroad belong to us. We are the professional home for creatives, numerical geniuses, strategists and forward thinkers. Take off with us: The tasks we offer are as diverse as our employees themselves.We are looking for you as soon as possible // on a permanent basis // full-time // in Cologne, Berlin, Munich, Frankfurt or Hamburg: DATA ENGINEER RECOMMENDER SYSTEMS (M/F/X) We are shaping the future of Media! In our central area for data at Mediengruppe RTL, the DATA Alliance, we bundle expertise around the topic of data and data technologies and drive the digital transformation in the media industry both within the company and across markets. We develop data-driven solutions with the help of analytics, machine learning and artificial intelligence and thus continue to expand our competitive advantage in the German market. The special combination of the business model, which is based on the pillars "Publishing" and "Advertising", creates countless application possibilities for data-driven solutions in the areas of personalisation, user predictions, digital advertising, AdTech and much more. With your passion for data, new technologies and the conception and development of new data-driven solutions, you are a perfect fit for the Local Hero for Information and Entertainment in Germany! These tasks await you Collaboration with data scientists to determine the best data format for the machine learning models, considering performance aspects Implementation of the required data formats, including iterative changes in cooperation with the data scientists Development and optimization of the Machine Learning Pipeline Adjustment and optimization of the cloud production environment Creation of a model repo for versioning Support the deployment of data science containers into production in a high-availability, highly scalable environment You have successfully completed your studies in (business) informatics or a related subject area You have at least 3 years of professional experience as a data engineer (m/f/d), software developer or in a similar position You describe yourself as a hacker, like to play with data and have experience in scalable distributed processing You have the ability to write efficient, well-tested code with a keen eye on scalability and maintainability Relational databases, data models and Big Data technologies are your daily companions You feel at home in at least one cloud technology and have solid experience with "Infrastructure as Code" You enjoy working in a team, like to get involved, think "out of the box" and are keen to tackle new topics Good English skills complete your profile Technology Stack: Cloud, Terraform, Docker, Kubernetes, GitOps, Google Dataflow, Apache Beam, Elasticsearch, BigTable, BigQuery, Python, Java, SQL, API, REST, GraphQL In our Data Alliance, you will work in a modern start-up atmosphere in agile teams and get the opportunity to implement your ideas We place a lot of value on appreciating each other and treat each other as equals - you can expect responsible tasks and scope for professional development In addition, we offer you the optimal framework conditions: Central location in Cologne-Deutz with very good transport connections and free employee parking spaces Canteen and café lounge Very good social benefits: including a value account and company pension scheme A wide range of training and development opportunities Various offers to balance work and family life as well as fitness and health programmes Numerous employee discounts, e.g. a free TVNOW premium subscription
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Data Scientist (gn)

Mo. 02.08.2021
Langenfeld (Rheinland)
Als etabliertes Tech-Unternehmen bearbeiten wir weltweit über 11 Mio. Vorgänge pro Jahr. Dabei setzen wir auf den Einsatz neuester Technologien wie KI, Deep Learning und Automatische Bilderkennung. Wir sind der Digitalisierungsexperte im Schadenbereich und bauen unsere Marktführerschaft immer weiter aus. Hast du Lust, Teil dieser wegweisenden Bewegung zu werden? Dann bewirb dich jetzt als Data Scientist (gn) und verstärke unserer sympathische Forschungsabteilung am Standort Langenfeld. Als Data Scientist entwickelst du Datenmodelle mit modernsten Machine Learning Technologien und nutzt die Fähigkeiten aktueller Künstlicher Intelligenz Du verwendest aktuellste Toolsets und Technologien (z.B. TensorFlow und Keras) Du entwickelst zusammen mit deinen Kollegen neue Konzepte zur Datenanalyse im Unternehmen In Zusammenarbeit mit den Fachabteilungen entwickelst du ein Verständnis für die Daten, bereitest diese auf und führst sie der anschließenden Auswertung / Modellentwicklung zu Du übernimmst eigenverantwortlich Kunden- und Forschungsprojekte Du stehst in direkter Kommunikation mit der Geschäftsführung, dem Vertrieb und den Fachabteilungen Zusammen mit deinen Kollegen unterstützt du den Weg des Unternehmens zu einer Daten-getriebenen Kultur Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Mathematik, (Wirtschafts-)Informatik, Ingenieurwissenschaften, Physik oder eine vergleichbare Ausbildung Sehr gute Kenntnisse in Analysetools wie Python, „R“ oder vergleichbaren Umgebungen Eigeninitiative und eine selbstständige Arbeitsweise Analytische Denkweise und konzeptionelle Stärke Verständliche Darstellung komplexer Sachverhalte, sowie die Fähigkeit diese anschaulich zu präsentieren Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Ein Plus, aber kein Muss: Kenntnisse in SQL (Microsoft SQL) und Analysetools wie Alteryx oder Tableau Erfahrungen in automatisierter Bildverarbeitung und dem Training neuronaler Netze Eine unbefristete Anstellung bei einem anerkannten Arbeitgeber in sehr sicheren, wirtschaftlichen Verhältnissen Kurze Kommunikationswege, Duz-Kultur vom Praktikanten bis zur Geschäftsleitung sowie ein hochmotiviertes, erfahrenes und kollegiales Team Ein offenes, kollegiales Betriebsklima mit flachen Hierarchien und kurzen Entscheidungswegen Flexible Arbeitszeitgestaltung mit anteiligem Homeoffice für eine gute Work-Life-Balance Ein super Onboarding, inklusive intensiver Einarbeitung Zahlreiche Gestaltungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten (u.a. ein internes Machine Learning Seminar) Neben einer attraktiven Vergütung, betrieblichen Altersvorsorge und vermögenswirksamen Leistungen erwarten dich viele weitere schöne Dinge wie: Hochmodernes Bürogebäude, State of the art Ausstattung, Getränke-Flatrate, top Verkehrsanbindung, kostenlose Parkplätze, gratis Ladesäulen für E-Autos, satte Rabatte über unseren Partner Corporate Benefits, viele Mitarbeiterveranstaltungen (Sportevents, Afterwork, Digi-Talks, Feiern, uvm.) und leckeres Kantinenessen
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Banken-/Finanzexperten für IT-Quereinstieg in Salesforce (all genders)

Mo. 02.08.2021
Berlin, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, Heidelberg, Jena, München, Stuttgart
Du arbeitest aktuell in einer Bank oder bei einem anderen Finanzdienstleistungsunternehmen? Und du würdest gerne mehr mit Technologien arbeiten, ohne wieder ganz bei 0 anfangen zu müssen? Das ist genau dein Ding? Dann lebe deine Leidenschaft in unserem Salesforce Bootcamp, das es in sich hat – damit du es schnell drauf hast: um unsere Kunden schon bald in anspruchsvollen Salesforce-Projekten begeistern zu können. Sei dabei, wenn wir dich mit anderen IT-begeisterten Quereinsteiger:innen in 4 Monaten fit in Salesforce machen und dich optimal auf deine zukünftige Rolle vorbereiten. Ob du Wirtschaft, Sozialwissenschaften oder Ähnliches studiert hast: Wir ermöglichen dir den Switch in Richtung IT-Karriere. Denn in nur 4 Monaten machen wir dich mit unserem Crashkurs zum/zur zertifizierten Salesforce-Expert:in. Du lernst in vielfältigen Trainingsformaten die Salesforce-Basics kennen, profitierst von Self-Learning-Modulen, einem Übungsprojekt und einem gezielten Zertifizierungsvorbereitungsprogramm. Nach dem Bootcamp sammelst du im Workshadowing erste Hands-on-Erfahrung in einem Kundenprojekt, geführt durch eine:n Mentor:in. Wenn wir denken, dass du so weit bist, lassen wir dich bald von der Leine. Abgeschlossenes Studium in einem der genannten Fächer, verbunden mit mehrjähriger Berufspraxis im Banken- bzw. Finanzdienstleistungsumfeld Hohe IT-Affinität mit breitem Interesse an Technologiethemen Kommunikationsstärke in sehr gutem Deutsch und Englisch, gute analytische Fähigkeiten und eine logische, algorithmische Denkweise Spaß an der Arbeit in einem internationalen Projektteam und an wechselnden Einsätzen beim Kunden vor Ort
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(Junior/Senior) Data Scientist - B2C Focus (m/w/d)

Mo. 02.08.2021
Köln
Had, was, could ... (PARTICIPATE)! We are the Mediengruppe RTL Deutschland - the local hero with strong brands and a clear focus on self-produced content that inspires people. We reach our audience via various platforms - on TV, online, mobile and via audio. We focus on innovation in the distribution of our content, love new technologies and offer marketing opportunities tailored to the individual needs of advertising clients. Team spirit is important to us: In all areas of the company we work together to realize strong ideas, setting the pace and setting trends. Around 4,000 employees at 25 locations in Germany and abroad are part of our team. We are the professional home for creative people, number crunchers, strategists, lateral thinkers and those who think further. Take off with us: The tasks we offer are as varied as our employees themselves.We are looking for you at the next possible date // unlimited // full-time // in Cologne as (JUNIOR/SENIOR) DATA SCIENTIST - B2C FOCUS (M/W/D) We shape the future of media! In our central data division of the Mediengruppe RTL, Data & Audience Intelligence, we bundle our expertise in the field of data and data technologies and drive the digital change in the media industry both within the company and across markets. We develop data-driven solutions with the help of analytics, machine learning and artificial intelligence, thereby continually expanding our competitive advantage in the German market. With your passion for data, new technologies and the conception and development of new data-driven solutions, you are a perfect match for the local hero for information and entertainment in Germany! These tasks are waiting for you: Work on personalizing the customer experience across multiple apps, websites and multimedia content by applying state of the art ML/AI techniques in the following fields: Recommender systems Natural language processing Image analysis Metadata extraction from unstructured data (e.g. text, audio and/or video) Customer relationship management Be the Data Science champion and consult our stakeholders on how to bring ideas into production Develop models within a team, taking responsibility for own tasks but also ensuring that your work fits into the team objectives and timelines Communicate results within the team and across the business You have successfully completed your studies in mathematics, engineering, informatics or related discipline. A Ph.D. will be an asset You convince with in-depth knowledge of machine learning, deep learning and/or statistical methods You have in-depth knowledge of a common data science technology stack (e.g., Python, Spark, Keras, Pytorch, Tensorflow, SQL, BigQuerry, ...) and one of the major cloud providers (e.g. AWS, Google Cloud) You have a strong ability to develop a code in a team - including good coding practices and ensure appropriate version control of code (e.g., with Gitlab) You have experience in building production-ready models and bringing these models into production You also have excellent presentation and communication skills, either in English or in German Diverse tasks together with an attractive salary Positive work environment State-of-the-art offices in a central location directly on the Rheinpark in Cologne-Deutz Large catalogue of training opportunities and very good social benefits Various employee discounts and free parking Subsidized canteen and café lounge Health checks and discounted fitness offers A hybrid working model of on-site / mobile office
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