Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Compliance: 2 Jobs in Mössingen

Berufsfeld
  • Compliance
Branche
  • Baugewerbe/-Industrie 1
  • Sonstige Branchen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 2
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Compliance

Product Compliance Specialist

Mo. 20.09.2021
Kusterdingen
Do you want beneficial technologies being shaped by your ideas? Whether in the areas of mobility solutions, consumer goods, industrial technology or energy and building technology - with us, you will have the chance to improve quality of life all across the globe. Welcome to Bosch.The Bosch Sensortec GmbH is looking forward to your application!Employment type: UnlimitedWorking hours: Full-TimeJoblocation: KusterdingenHelp shaping the future: You enable organization to deliver new consumer electronics (CE) product families compliant with legal regulations on define product markets (DPM)Take responsibility: You Ensure that legal requirement for CE products on DPM are complete and up to date during product life cycle, from product idea, over  development and to mass production. Besides, you coordinate and work with area experts to derive technical and process requirements from legal requirementsExperience cooperation: You advice Project Managers and product and sales responsible on all aspects of product relevant legal regulations on DPM You train product development teams with regard to legal regulations on DPM and processes for their evaluationStructured evaluation: You further evaluate and improve our process on legal requirements on DPMNetworked communication: You establish and maintain close collaboration with area experts, process owners, product managers, sales representatives, legal departments in Bosch Sensortec and selected business units within the BoschPersonality: Communicative independent thinker who is confident, focused on big picture and outcomes,  and curious about new methods, tool and techniquesWorking Practice: Motivated and organized. Agile methods, out of the box thinking and problem solving attitude are highly appreciatedKnowledge: Consumer electronics (CE) product development flow, legal regulations on major CE markets and processes for evaluating them, product safety, material compliance, and product releaseExperience: 3 to 5 years of product development with good know-how of legal regulations on major CE marketsEducation: Completed technical or natural science University degree or comparable / similar qualificationsLanguages:  Very good competence in spoken and written English and GermanFlexible and mobile work: We offer you flexible work(time) models.Health & Sport: We offer a wide range of corporate sports activities and health provision.Childcare: Take advantage of our intermediary service for childcare offerings.Employee discounts: Bosch employees profit from various discounts.Room for creativity: Our working environment offers room for creativity.In-house social counseling and care services: Take advantage of our in-house social counseling service, including online counseling options and our intermediary service for care services.Please speak to your superiors or recruitment contact for your individual benefit plan.
Zum Stellenangebot

Mitarbeiter (m/w/d) in Finance & Risk Management Schwerpunkt: Einkaufs- und Absatzfinanzierung / Kreditmanagement

Di. 14.09.2021
Aichtal
Sind Sie dabei? Gestalten Sie Ihre Zukunft mit Putzmeister – Premiumhersteller von Betonpumpen, eingebunden in ein globales Netzwerk und weltweit tätig. Mitarbeiter (m/w/d) in Finance & Risk Management Schwerpunkt: Einkaufs- und Absatzfinanzierung / Kreditmanagement Entwicklung und Roll Out von Finanzierungslösungen sowie Beratung und Vertriebsunterstützung der In- und Auslandsgesellschaften sowie unserer Händler und Endkunden in Absatzfinanzierungsfragen Mitwirkung bei der Strukturierung von Wholesale und Retailfinanzierungsprogrammen unter dem Aspekt der Minimierung von Forderungsausfallrisiken Einholung und Prüfung von Finanzierungsangeboten sowie Vertragsgestaltung Abschluss, Abwicklung und laufende Verwaltung der Finanzierungen und Reporting Kreditprüfung nebst Votum über die Kreditfähigkeit, Einholung von kompetenzgerechten Genehmigungen, Verwaltung der Kreditlimite Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung und idealerweise ein Studium der Betriebswirtschaftslehre oder vergleichbarer Fachrichtung Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Export- und Absatzfinanzierung, idealerweise in der Baumaschinenbranche Kenntnisse in der Durchführung von Finanzierungstransaktionen, erste Kenntnisse der Funktionsweise, Marktkenntnisse und Risikoprofile aller gängigen Finanz- und Absicherungsinstrumente (Akkreditive, Garantien etc.) Grundkenntnisse im Bereich der Kreditversicherung sowie Sanktion- und Zollrechtsbestimmungen Verhandlungssichere Englischkenntnisse Hohes Verständnis für betriebswirtschaftliche, buchhalterische und bilanztechnische Vorgänge sowie eine Affinität für Zahlen Office-Anwendungen, SAP und Salesforce Selbständige, strukturierte und ergebnisorientierte Arbeitsweise Verhandlungs- und Kommunikationsgeschick Eigenverantwortliche und abwechslungsreiche Aufgaben in einem global vernetzten Unternehmen Unbefristetes Arbeitsverhältnis mit tarifvertraglicher Vergütung Flexible Arbeitszeitmodelle sowie die Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Betriebliche Altersvorsorge Attraktive Angebote zum Gesundheitsmanagement wie Sportkurse und Vorsorgeuntersuchungen Zuschuss zu E-Bike sowie Elektroladesäulen für Elektrofahrzeuge Betriebsrestaurant Gebührenfreie Parkplätze
Zum Stellenangebot


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: