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Compliance: 2 Jobs in Murrhardt

Berufsfeld
  • Compliance
Branche
  • Medizintechnik 1
  • Versicherungen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 2
  • Home Office möglich 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Compliance

Notfallbeauftragter (w/m/d) im Business Continuity Management für die Abteilung Betriebsorganisation

Fr. 05.08.2022
Fellbach
Wir sind der Gesundheits­spezialist. Schon seit bald 100 Jahren schreiben wir Geschichte als privater Kranken­versicherer und als Arbeit­geber im Trendmarkt Gesund­heit. Unsere Erfahrung erlaubt uns, nicht nur heute einen guten Job zu machen, sondern auch morgen. Das geht nur mit starken Persön­lich­keiten. Werden auch Sie ein Teil der SDK. Schreiben Sie die Erfolgs­geschichte gemein­sam mit uns weiter. Verantwortung, Steuerung und kontinuierliche Weiterentwicklung des Business Continuity Managementsystems der SDK-Gruppe gemäß BSI-Standard 200-4: Business Continuity Management eigenverantwortliche Durchführung und Aktualisierung von Business Impact- (BIA) und Risikoanalysen Erstellung, Ausarbeitung und / oder Reife­grad­erhöhung von verschiedenen Notfallplänen (Geschäftsfortführungsplänen, Wieder­her­stellungs- / Wiederanlaufplänen, Pandemieplan etc.) Austausch und Zusammenarbeit mit internen Stakeholdern (IKS-Koordinator, IT-Sicherheit- / Informationssicherheitsbeauftragter, IT-Governance etc.) und Ansprechpartnern im ganzen Haus Koordinierung, Schulung und Mitarbeit im SDK-Krisenstab, verschiedener Notfallteams und Notfallkoordinatoren Erstellung von Berichten zur Information des Vorstands und des Aufsichtsrats Mitarbeit in Projekten und Vorhaben zur Sicher­stellung der Vorgaben des Notfall­managements Unterstützung bei sowie eigenständige Planung und Durchführung von Audits, Kontrollen und Schulungen abgeschlossene Berufsausbildung (Rettungs­ingenieurwesen, Safety- / Security-Management, Wirtschaftsingenieur [w/m/d] oder vergleich­bares) oder einschlägige Erfahrungen im Bereich der Gefahrenabwehr oder der Bundeswehr einschlägige Berufspraxis, idealerweise erworben in der regulierten Finanzbranche Versicherungskenntnisse und nachgewiesene Qualifikationen im Bereich der relevanten Standards des BSI oder der ISO sind von Vorteil sehr gute IT-Kenntnisse (technisch und inhaltlich) versierter Umgang mit moderner EDV sowie eine ausgeprägte Hands-on-Mentalität Verhandlungsgeschick, Entscheidungsfreude souveränes Auftreten, Diskretion und Zuver­lässigkeit Ihre Kommunikationsfähigkeiten sind ausgeprägt und Sie können komplizierte Sachverhalte in Wort und Schrift verständlich darstellen eigenständige, umsichtige, systematische und effiziente Arbeitsweise Flexibilität, Belastbarkeit, Teamfähigkeit und kundenorientiertes Verhalten Freude an der Weiterbildung sowie daran, neue Herausforderungen anzunehmen vertrauensvolles Arbeitsklima und flache Hierarchien flexible Arbeitszeiten abwechslungsreiche Gesundheitsangebote
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Compliance Manager (m/f/x) Interventional Cardiology & Surgical, EMEA

Do. 28.07.2022
Fellbach (Württemberg)
Teleflex is a global provider of medical technologies designed to improve the health and quality of people’s lives. We apply purpose driven innovation – a relentless pursuit of identifying unmet clinical needs – to benefit patients and healthcare providers. Our portfolio is diverse, with solutions in the fields of vascular and interventional access, surgical, anesthesia, cardiac care, urology, emergency medicine and respiratory care. Over 14,000 Teleflex employees worldwide are united in the understanding that what we do every day makes a difference.Primary responsibilities of the position are to review contracts and internal procedures and review interactions with health care professionals for the BU to ensure the protection of the Company’s contractual posture and adherence to Company policies and processes as well as the MedTech Europe Code. You will negotiate terms and conditions, consult with internal teams including Sales, Clinical and Medical Affairs, Corporate Legal Department and external counsel and consultants for compliance, and advise management of rights, obligations, and risks relating to contractual terms and conditions as well as interactions with health care professionals (“HCP interactions”) Key Responsibilities: Drives compliance with the MedTech Europe Code, the Teleflex Code of Ethics, and related Company policies, procedures, and work instructions, for Europe Teleflex Bus Assists and guides the Clinical and Medical Affairs group and the business in the timely completion of pertinent documents required for contracts and HCP interactions. Identifies, implements, and manages best practice improvement opportunities with regards to policies, procedures and controls relating to contracts, also those ones referred to Health Care Professionals (HCP). Manages the creation and implementation of tools to assist in ensuring compliance with company policies and procedures. Ensures, coordinates and monitors proactive utilization of established tools and protocols between Corporate Compliance, Clinical and Medical Affairs, and assigned TFX legal entities to improve overall compliance. Coordinate and Manage due diligence on distributors, sales agents and other third-party intermediaries. Ensuring that the third-party contracts and training database for the BU is complete, accurate and up to date at all times. Develop, distribute and deliver effective training and communications in support of the EMEA and Teleflex Anticorruption Compliance Programs, including language localizations as appropriate. Promote awareness of the EMEA and Teleflex Anticorruption Compliance Program. Work with the Global Compliance Monitoring and Auditing Manager to monitor compliance with the Anticorruption policies through the use of periodic audits. Assist Anticorruption compliance and ethics related investigations, inspections and audits as directed. Follow up on Anticorruption compliance and ethics related investigations to ensure recommendations have been appropriately and timely implemented. Assist in developing and implementing Anticorruption policies and procedures designed to ensure full compliance with legal, regulatory, accounting and contractual requirements. Collaborate closely with internal stakeholders- HR, Internal Audit, Finance, Commercial and Supply Chain to identify, mitigate and resolve Anticorruption compliance matters. Other duties / projects as assigned by Compliance managerial structure Key Relationships / Interfaces: Senior Management Compliance Legal Department Commercial Department & Management CMA Management The position is fully remote. Bachelor’s degree in Business Administration, Marketing, or related field with 5+ years related experience (or equivalent combination of education and experience), or graduation from a recognized school of law and 2+ years of relevant professional experience. Contract administration or management, sales support, or compliance experience in a medtech business is preferred. High Proficiency in Microsoft Excel, Access, Word, PowerPoint, and SharePoint Contract negotiation experience Attention to detail and the ability to spot errors, inconsistencies, and non-compliance with policy or procedural requirements Strong time management, planning, and organizational skills Strong work ethic and ownership of responsibility Proven analytical and problem-solving skills Fluency in spoken and written English as well as German Computer functions/applications as related to laptop use, CD generation, and remote access of data; with expertise in utilizing such programs as Word, PowerPoint, and Excel. Behaviours/ Values: Organizational culture and the impact of culture on interdepartmental relationships and communication. Empathetic, team player, “Stressproof” character Good communication and relationship skills Active Listening Approx 20-25 %
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