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Elektrotechnik: 140 Jobs in Weichs

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Elektrotechnik

Requirements Engineer Bestücksysteme (m/w/d)

Do. 03.12.2020
München
ENABLING THE DIGITAL WORLD Smartphones, Computer, Netzwerke, autonome Fahrzeuge, intelligente Maschinen, modernste Medizin- und Energietechnik – die Digitalisierung macht unser Leben leichter, bequemer und sicherer. Wir sind mittendrin: Auf innovativen ASM Produktionslösungen für die Elektronikindustrie fertigen die führenden Technologieunternehmen der Welt. Requirements Engineer Bestücksysteme (m/w/d) Verstärken Sie unser Team am Standort München! Mit den SIPLACE SMT Bestückautomaten und DEK Schablonendruckern unterstützen wir Elektronikfertiger weltweit auf ihrem Weg zur Smart #1 SMT Factory und implementieren erfolgreich Industrie 4.0 Konzepte. Als der Innovations- und Technologieführer der Branche stehen wir mit unserem Produktportfolio für höchste Qualität, Prozessintegration und flexible Best-in-Class-Lösungen. Unsere Vision: We enable the digital world! Unterstützung des Produkt Management bei der Definition von externen und internen Anforderungen für unsere Bestücksysteme Analyse der Requirements mit Blick auf den System Kontext und Vollständigkeit Entwicklung und Dokumentation von systemkompatiblen Architekturen und Konzepten für neue Produkte und Systemfunktionen in Zusammenarbeit mit den Architekten der Hardware und Software Entwicklung Begleitung der Umsetzung der Systemkonzepte und Architekturen während der Entwicklungsphase und Klärung technischer Fragestellungen in enger Kooperation mit Projektleitung und den technischen Experten Begleitung der Umsetzung von Feature-Konzepten sowie Unterstützung bei Integration, Test und Feldfehleranalyse sowie Behebung Weiterentwicklung der eingesetzten Werkzeuge und Prozesse zur Unterstützung unseres professionellen Systems Engineering Definition der Bestückleistung (für Köpfe, Maschinen- und Linienleistung), Genauigkeit, Robustheit inkl. Balancing dieser KPIs in Zusammenarbeit mit Produkt Management, Integration, Projektleitung und Entwicklung ​​​​​Sie besitzen ein erfolgreich abgeschlossenes Studium als Systems Engineer, Mechatroniker, Software- , Maschinenbau-, Elektroingenieur oder einem vergleichbaren Studium verbunden mit einem starkem Interesse an interdisziplinären Themen Sie besitzen mehrjährige Erfahrungen im Bereich des System Engineering oder der Entwicklung von mechatronischen Systemen Sie führen gerne interdisziplinäre Teams und erstellen Architekturen sowie Konzepte  Sie verfügen über eine gute Team- und Kommunikationsfähigkeit Sie besitzen sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Wir sind der weltgrößte Ausrüster für die Elektronikindustrie, auf ASM Lösungen entsteht die digitale Zukunft. Die Ideen, das große Engagement und das eng vernetzte Arbeiten unserer Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter sind Basis unseres Erfolgs. Das bringt viele spannende Herausforderungen mit sich und erlaubt gleichzeitig ein hohes Maß an Selbständigkeit und Eigenverantwortung. Als weltweit erfolgreiches Unternehmen bieten wir die Sicherheit attraktiver Sozialleistungen. Eine Entwicklung zum Teamleiter ist möglich
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Messtechnikingenieur für die Produktqualifikation (m/w/d)

Do. 03.12.2020
Fürstenfeldbruck
Mit rund 650 Mitarbeitern an unseren Standorten in Deutschland, England, den USA und China sind wir weltweit Marktführer in der Entwicklung und Herstellung von kundenspezifischen Übertragungstechnologien in höchster Qualität. Für unseren Standort in Fürstenfeldbruck suchen wir einen Messtechnikingenieur für die Produktentwicklung (m/w/d), der als Teil unseres Teams mit uns die Welt bewegt. Planung, Betreuung und Dokumentation aller Produktqualifikationen Qualifikation von Fertigungsprozessen in Zusammenarbeit mit der Konstruktion, Arbeitsvorbereitung und Produktion Planung bzw. Konzipierung von Geräte- und Baugruppentests für die Serienproduktion Spezifikation und Beschaffung des erforderlichen Prüfequipments und Entwicklung von speziellen Prüfgeräten und -adaptern Berücksichtigung aller vom Kunden bzw. in der Medizintechnik allgemein geforderten deutschen oder internationalen Normen, insbesondere der UL, CSA und IEC Normen Übergabe des Testequipments an interne Stellen und Zulieferer, sowie Schulung des Personals vor Ort anhand detaillierter Prüfanweisungen Beratung von Vertrieb und Konstruktion bei der Konzeption von Neugeräten hinsichtlich der Erfüllbarkeit der Kundenanforderungen und der effizienten Prüfung der Geräte Abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Messtechnik, Elektrotechnik, Mechatronik oder vergleichbarer Fachrichtung oder Ausbildung als Techniker in der Fachrichtung Messtechnik, Elektrotechnik oder Mechatronik Technisches Verständnis, insbesondere im Schwerpunkt Elektronik Grundkenntnisse in Qualitätsmethoden wie statistischer Prozesskontrolle, Six-Sigma-Prozessanalyse oder vergleichbaren Methoden   Idealerweise Grundkenntnisse im Programmieren, vorzugsweise Python zur Automatisierung von Messaufbauten Grundkenntnisse in SAP/R3 oder anderen PPS-Systemen vorteilhaft Strukturierte, selbstständige sowie teamorientierte Arbeitsweise Spaß an der Projektarbeit Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Intensive Einarbeitung und Betreuung in Ihr Aufgabengebiet durch ein Patenmodell Flexible Arbeitszeiten Innerbetriebliches Gesundheitsmanagement 13. Monatsgehalt
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Technischer Property Manager/Technische Property Managerin (m/w/d) ab sofort

Do. 03.12.2020
München
Weil Erfolg nur im Miteinander entstehen kann. Als europäischer Technologiekonzern für Baudienstleistungen erstellt STRABAG jährlich weltweit tausende Bauwerke, indem sie die richtigen Menschen, Baumaterialien und Geräte zur richtigen Zeit am richtigen Ort versammelt. Ohne Teamarbeit – über geografische Grenzen und Bereiche hinweg – wäre dies nicht möglich. Werden Sie Teil unseres Teams! STRABAG Property and Facility Services (STRABAG PFS) gehört zum STRABAG Konzern und zählt zu den führenden Immobiliendienstleisterinnen in Europa. Wir bieten maßgeschneiderte Leistungen rund um die Immobilie – von der langfristigen Steigerung des Immobilienwerts über die optimale Instandhaltungsstrategie bis hin zur kostensenkenden Bewirtschaftung. Das Portfolio umfasst Real Estate Management, Technisches Facility Management, Infrastrukturelles Facility Management und Industrieservices. Im industriellen Bereich erbringen wir sowohl technische Dienstleistungen für Gebäude und Produktionsanlagen als auch das Facility Management. Auch als Spezialistin für Produktionsinstandhaltung, Maschinenbau sowie Anlagen- und Medientechnik ist es unser Ziel, dass die Produktionsprozesse unserer Kunden störungsfrei laufen. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung! STRABAG Property and Facility Services sucht ab sofort am Standort München einen/eine Technischer Property Manager/Technische Property Managerin (m/w/d) ab sofort (Job-ID: req33362). Technische Objektbewirtschaftung nach Zielsetzung der Auftraggeber im Sinne von nachhaltiger Rentabilität, Liquidität und Werterhaltung bzw. -entwicklung  für die zu betreuenden Immobilienportfolien (mittlere bis hohe Anzahl von Objekten / hohe Komplexität bezogen auf Nutzungsart und Größe / betreuungsintensiv / mittlere bis komplexe Mietverträge) durchführen Maßnahmenbezogene Budgetplanung und Monitoring für Bauen im Bestand und Facility Services, unter Berücksichtigung der Instandhaltungsstrategie, durchführen Beschaffungsmanagement einschließlich der Ausschreibung und Vergabe von Facility Services Leistungen gemäß Anforderungen des Eigentümers/Auftraggeber (AG) durchführen, ggf. mit Unterstützung des Einkaufs Erbringung von Architekten- und Ingenieurleistungen im Rahmen der Planungsphase entsprechend des Leistungsbilds gemäß HOAI, für das Bauen im Bestand (Modernisierungs-, Sanierungs- und Umbaumaßnahmen) durchführen, ggf. mit Unterstützung des Baumanagements Regelmäßige Kosten-Nutzenanalyse bezüglich bestehender Dienstleister des Facility Services gewährleisten, einschließlich der Entwicklung von Instandhaltungsstrategien Regelmäßige Abstimmung/Controlling der laufenden Baumaßnahmen mit den verantwortlichen Ansprechpartnern des AG (regelmäßige Jour-Fixe zum Status) durchführen Technische Objektberichte erstellen Geltendmachung von Mängelhaftungs- (Gewährleistungs-) Ansprüchen gegenüber den Auftragnehmern der laufenden und abgeschlossenen Baumaßnahmen im Namen des AG durchführen Steuerung und Überwachung der Facility Services im infrastrukturellen und technischen Gebäudemanagement einschließlich Wartung, Inspizierung und Instandsetzung (Leistungssteuerung, Leistungscontrolling der FM Dienstleister) wahrnehmen Property Management im Rahmen der Leistungserbringung eigentümer-/auftraggeberorientiert, proaktiv unterstützen und beraten Verfolgung und Rückgabe von Sicherheitsleistungen durchführen Optimierungsmaßnahmen in Bezug auf das Betreiben von Immobilien mit verschiedenen Variationen erarbeiten und dem AG aufzeigen (z.B. Facility Services-Verträge, technische Anlagen) Hochschulabschluss der Ingenieurwissenschaften, der Architektur, der Elektrotechnik oder vergleichbare berufliche Qualifikationen mehrjährige Berufserfahrung in vergleichbarer Position und mit vergleichbarer Verantwortung im technischen Objektmanagement, insbesondere in der technischen Verwaltung und Objektsteuerung Erweiterte Kenntnisse im Projektmanagement Erweiterte Kenntnisse des regionalen Facility Services und Immobilienmarktes Erweiterte Kenntnisse im Bauen im Bestand (Dach & Fach und TGA) Praktische betriebswirtschaftliche Kenntnisse Leistungsgerechte Vergütung, 30 Urlaubstage, betriebliches Gesundheitsmanagement, flexible Arbeitszeitregelungen in einer „38-Stunden-Woche“, mobile IT- und TK-Ausstattung, praxisorientiertes Weiterbildungsprogramm, Entwicklungsperspektiven im Umfeld eines Großkonzerns und betriebliche Altersversorgung. Werden Sie Teil unseres Teams! Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
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Senior RF Power Amplifier Design Engineer for Wireless Communication (f/m/div)*

Mi. 02.12.2020
München
Are you ready to take off and be part of state-of-the-art RF Power Amplifier development? Curious about 5G next generation modules and front ends? Join our brilliant team as a Senior RF Power Amplifier Design Engineer for Wireless Communication and take over a demanding challenge, be visionary and counterpart to our customers. With this position you will be entering our „technical ladder”: our career path for experts. You will be able to focus deeply on technology – while further pursuing your career. As you continually expand your expert knowledge, puzzle over matters and solve problems, you will position yourself as a thought leader – thus helping our products improve our world a bit more each day. Senior RF Power Amplifier Design Engineer for Wireless Communication (f/m/div)*In your new role you will: Design engineering of RF Power Amplifier, modules and application circuits for wireless infrastructure applications RF circuit design in III-V semiconductor technologies Concept engineering of 5G RF front end modules Deep understanding and optimization of customer application including interaction with key customers Generate novel solutions to technical challenges associated with 5G front end modules Perform failure analysis to solve complex problems Support of product characterization and module tuning for optimum performance You courageously explore new paths, come up with Power Amplifier development ideas and inspire others with your mindset. Beside that, you take on new challenges, are ready to accept risks and set yourself ambitious aims. Eventually, you strive to deliver great results and demonstrate high quality standards in your work area e.g. design engineering of RF PA, characterization or 5G front ends. You are best equipped for this task if you have: A degree in Electrical Engineering, Physics with solid knowledge in semiconductor physics or similar field Several years of professional experience in RF Power Amplifier, module development and characterization, design experience in Doherty Power Amplifier is a plus Deep system understanding of 5G RF front ends as well as familiar with wireless communication standards and requirements Experience in working with design tools such as ADS, Cadence Virtuoso or HFSS Strong communication skills with the ability to clearly summarize technical concepts Fluent English language skills, German is a plus What we offer you at Campeon In our headquarter in Neubiberg near Munich, more than 3.300 employees are working in research & development, several central functions, IT and many more. Coaching, mentoring networking possibilities Wide range of training offers & planning of career development International assignments Different career paths: Project Management, Technical Ladder, Management & Individual Contributor Flexible working conditions Home office options Part-time work possible (also during parental leave) Sabbatical On-site day-care center Holiday child care On-site social counselling and works doctor Health promotion programs On-site gym On-site canteen Private insurance offers Wage payment in case of sick leave Corporate pension benefits Flexible transition into retirement Performance bonus Reduced price for public transport Accessibility, access for wheelchairs
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RF Engineer (m/w/d) 5G Chipset

Mi. 02.12.2020
München
As the engineering specialist, we solve all tasks along the entire value chain. Whether in the technical office or as a team at our customers' premises, we support them in the implementation of complex and demanding tasks. Starting with complete development processes up to the detail. Dynamic Engineering GmbH brings qualified engineers together with companies from industry and business. Our spectrum includes challenging projects in automotive engineering, aerospace, rail vehicle technology, special machine construction, medical technology as well as IT & telecommunications. We are looking for an RF Engineer (m/w/d) 5G Chipset in our location in Munich. Design and implementation with Altium Designer, and MATLAB Perform RF measurements at frequencies up to 90 Ghz with Signal Generator, VNA, Spectrum analyzer oscilloscope etc. Analyze and document measurement data PCB assembly and soldering Support experts from mmWave Application Engineering University degree in electrical engineering or microsystems Ideally 2 years of work experience – but beginners also welcome Knowledge about RF & PCB Design Experiences with HFSS, ADS, SystemVue, WEEPro Language skills: English mandatory, german is a plus With DYNAMIC ENGINEERING you are part of a team that is experienced in practice, innovative and assertive. In our successful and growing company we offer you creative and diversified tasks, in which you can realize your own ideas and use our attractive career opportunities. We not only offer our employees performance-related pay, but also provide them with long-term career prospects, from technical and social skills to management. This is achieved by means of an adapted training program and relevant projects in order to reach the next career level, e.g. from project employee to project manager on a sustainable basis. In addition, we offer specialized lectures through internal training programs, which are realized by our project staff. These lectures are addressed to e.g. quality managers, project managers, design engineers, FEM calculators, test engineers, programmers, automation engineers.
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System Application Architect Mobile & Wearables (m/f/d)

Mi. 02.12.2020
München, Schweiz
For ams sensing is life. ams sensor solutions are at the heart of the product and technologies that define our world today – from smartphones and mobile devices to smart homes and buildings, industrial automation, medical technology and connected vehicles.  Our products allow multi-sensor low power high performance integrated small form factor applications. ams has 9,000 employees and 17 design centers world-wide: it serves over 8,000 customers; has over 14 sales offices; over 25 sales channel partners and focuses on optical technologies. About ams global applications marketing, system solutions and business development We shape sensing megatrends with our optical solutions. We are open, exciting and market-focused with a ‘get-it-done’ mentality.  We profitably beat the competition in fast-growing optical solution markets.  We make optical sensing an enjoyable and safe experience. The world-side global application marketing and business development team lives to identify, prioritize and create trends, solutions and opportunities for mobile and wearable, industrial and medical and automotive applications. We work with lead customers worldwide as well with relevant ams Divisions and Business lines. Identify and analyze Mobile & Wearables trends (Smartphone, Smartwatch, AR/VR) With your experience and knowledge of directions in these market segments, you define, maintain and disseminate application roadmaps, which include feature evolution and function and technology mapping You propose system topologies, technologies, features and specifications for the Division/Business Lines’ next generation products and components in line with the application roadmap You forge relationships with technical decision makers at key customers and eco-system partners; all to position ams as a thought leader and trusted advisor at key customers Identify eco-system partners, lead collaboration projects on technology and solutions development Ph.D. or Masters’ degree in electrical engineering / physics At least 5 years of industry experience of defining system architectures in Mobile and Wearables applications   You have a proven track record in leading/driving optical system solutions architectures roadmaps (Sensing, Illumination, Visualization) for leading Mobile and Wearables OEMs You have experience in Android/IOS Software Stack/driver development and/or (hardware) system architecting and you have successfully released OEM products Excellent communication, leadership and collaboration skills.  Ability to link long term vision/thinking big into short term choices inspiring the product teams Willing to travel globally according to the needs of the role Semiconductor industry experience is a strong plus Home Office Flexibel working hours Training Career Paths Health Benefits Pension / Insurance Benefits Social Events
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System Application Architect Diagnostics/Robotics (m/f/d)

Mi. 02.12.2020
München, Schweiz
For ams sensing is life. ams sensor solutions are at the heart of the product and technologies that define our world today – from smartphones and mobile devices to smart homes and buildings, industrial automation, medical technology and connected vehicles.  Our products allow multi-sensor low power high performance integrated small form factor applications. ams has 9,000 employees and 17 design centers world-wide: it serves over 8,000 customers; has over 14 sales offices; over 25 sales channel partners and focuses on optical technologies. About ams global applications marketing, system solutions and business development We shape sensing megatrends with our optical solutions. We are open, exciting and market-focused with a ‘get-it-done’ mentality.  We profitably beat the competition in fast-growing optical solution markets.  We make optical sensing an enjoyable and safe experience. The world-side global application marketing and business development team lives to identify, prioritize and create trends, solutions and opportunities for mobile and wearable, industrial and medical and automotive applications. We work with lead customers worldwide as well with relevant ams Divisions and Business lines. Identify and analyze trends in Digital & Wearable Health, Disposable diagnosis and Industrial applications With your experience and knowledge of directions in these market segments, you define, maintain and disseminate application roadmaps, which include feature evolution and function and technology mapping You propose system topologies, technologies, features and specifications for the Division/Business Lines’ next generation products and components in line with the application roadmap You forge relationships with technical decision makers at key customers and eco-system partners, you position ams as a thought leader and trusted advisor at key customers Identify eco-system partners, lead collaboration projects on technology and solutions development PhD or Masters’ degree in electrical engineering / physics. At least 5 years of industry experience of defining system architectures in Personal Health and Electronic and Disposable diagnosis, or in Industrial applications You have a proven track record in leading/driving optical system solutions architectures (Sensing, Illumination, Visualization) for leading Medical OEMs or Industrial Manufacturers With your experience in (embedded) software / hardware design you have successfully released OEM products Excellent communication, leadership and collaboration skills.  Ability to link long term vision/thinking big into short term choices inspiring the product teams Willing to travel globally according to the needs of the role Semiconductor industry experience is a strong plus Home Office Flexibel working hours Training Career Paths Health Benefits Pension / Insurance Benefits Social Events
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Applications Engineer (m/w/d)

Mi. 02.12.2020
München
At Synopsys, we’re at the heart of the innovations that change the way we work and play. Self-driving cars. Artificial Intelligence. The cloud. 5G. The Internet of Things. These breakthroughs are ushering in the Era of Smart Everything. And we’re powering it all with the world’s most advanced technologies for chip design and software security. If you share our passion for innovation, we want to meet you. Our Silicon Engineering Group (SEG) is the foundation for generations of chips and electronics innovations. Based on industry standards, our silicon engineering tools are production-proven at both established and emerging process nodes down to 5nm and below. Our tools optimize tradeoffs between speed, area, power, test, failure analysis, and yield.In Synopsys’ Manufacturing Yield Management (MYM) team, we are working on products that provide collaborative high-performance and efficient solutions that involve design, test and manufacturing data intelligently in efforts to improve semiconductor product yields.  Our industry-leading CAD Navigation (CADNav) solutions, Avalon and SysNav, for IC and SoC failure analysis provide the foundation for achieving time-to-market objectives of our leading-edge customers. Synopsys MYM team is looking for motivated and passionate Applications Engineer to join our CADNav solutions team to work closely with customers on innovative projects and advanced technologies to grow Synopsys' business. The position carries a broad set of dynamic responsibilities. In return, there is a strong career growth path for individuals who excel in the fast moving and high rewarding environment. The candidate will be part of an agile global team that works very closely with top customers and ensures the high quality of our solutions in a constantly changing and highly competitive environment. The ideal candidate will be independent, will thrive in a fast-paced setting, is hungry for knowledge and motivated to grow and take on more responsibilities in the organization. The individual will have the opportunity to learn a multitude of software tools and solutions and be exposed to the latest developments across the industry. In this position you will be working closely with customers over the entire cycle starting from pre-sales and evaluation phases, following with deployment and support of CADNav products. You will be the main technical interface supporting failure analysis engineers on their day-to-day job working with Avalon and SysNav, and will be proposing new technical solutions and communicating requirements to meet business objectives. Will support the product teams to investigate customer’s requirement, provide feedback on product usage, communicate and resolve issues, demonstrate new functionality, present new features, use cases and solutions and develop potential customers. In this position you will provide pre and post sales trainings internally and to customers, as well as equipment vendors to develop new workflows involving software and hardware automation at the nanoscale.Job Requirements: BS or MS degree in Electrical Engineering (or related degree), and typically requires a minimum of 5 years of related industry experience General understanding of design, test, debug, manufacturing, and the overall supply chain for ICs & SoCs Knowledge and/or experience in semiconductor failure analysis flows and techniques (e.g., electrical fault isolation, physical root-cause confirmation) Able to work cross-functionally with other team members locally and worldwide Good communication, documentation and reporting skills Proficient in English and German Preferred Skills: Shell scripting in Linux and Windows OS Programming skills in TCL / Perl / Python Experience with failure analysis equipment (FIB, SEM, PEM, LVx, etc.) Knowledge of competitive EDA products and industry trends Experience with issues troubleshooting - working with databases, resolving issues related to data, network connection and disk access Conversational French, Italian or other neighboring languages would be nice to have Inclusion and Diversity are important to us. Synopsys considers all applicants for employment without regard to race, color, religion, national origin, gender, sexual orientation, gender identity, age, military veteran status, or disability.
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Design Engineer Frontgrille and LED Applications (f/m/d)

Mi. 02.12.2020
Unterschleißheim
MINTH Group is a world leading auto parts supplier, primarily engaged in the design, manufacture and sales of exterior auto parts. MINTH is committed to making each automobile exterior part as a piece of art. We never stop pursuing product quality and excellence, and work closely with customers for a better lifestyle with higher quality. Established in 1992, we have been listed on the Hong Kong Stock Exchange since 2005, and have more than 40 new plants, 6 R&D centers, and 10 Sales and Service centers, across the world in Asia, Americas and Europe. For over two decades, Minth has carved out a successful growth trajectory of stable organic growth by delivering superior quality products, which has earned high praises and recognition from our customers. Job Title: Design Engineer Frontgrille and LED Applications (f/m/d) Location: Unterschleißheim (Munich Region), Germany Position Description: We are currently looking for a Design Engineer Frontgrille and LED Applications (f/m/d) to join our Munich team. This position reports to Vice President R & D Center Europe. Developing innovative Products like LED applications, illuminated grilles & covers for ACC/Radar, and other illuminated exterior parts. Further development electronic applications for Doors, Liftgates, Bumper beams, and other innovative products. Starts from white sheet by idea generation, study and research from knowledge sources (Internet, Institutes and university libraries), later to evaluate and select innovative solutions for design, to build prototypes and validate these innovate products. To cooperate with colleagues from process & technology team, also with specific suppliers, to define most efficient production processes. Main duty: To cooperate with other Innovation Center Engineers and Product & Process Engineers in Europe and China, and especially manages the exchange of innovation knowledge between Europe and China. Further conduct technical reviews at the customer and to also participate in the design work (CAD-design) and make sure that projects run smoothly. To lead and to document LED-, ACC- and other electronic related projects and to document their progress, to prepare reports for acquisition innovative products, to lead concept- and project-developments. To make optical evaluations (also by simulation) of light distribution and –appearance. Within this position, you also assist the sales department and the Business Unit teams in their promotion and acquisition of innovative products and the technical marketing on innovative products for European clients. To be aware about customer complaints and concerns, and to assist in communication and solving problems. To initiate D-FMEA (Design-Failure-Method-Effect-Analysis) for getting a robust product-design. In single cases, you also together with customers run S-FMEA (System-Failure-Method-Effect-Analysis), to get our products/modules better integrated in customer system. To create standard parts on base of innovative products. To recommend standard components and to initiate/request master drawings. To initiate and to define design- checklists for engineering teams. To document all developments in folder structure of Innovation team. To support VP engineering in creation of roadmaps, budgets, customer presentations, Tech-Show presentation. You will be further in charge of the consolidation and preparation of weekly reports. To subordinate students and/or design engineers for LED, in case business is growing and more capacity is needed. Master or Bachelor degree in Electrotechnic or Mechatronic Min. 5, but better 10 years relevant professional experience in LED Illumination systems within Automotive industry Familiar with the development processes of European OEM´s and to operate 3D-design software like UG (NX) or Catia To speak German and English fluently. Further languages are favorable, but not a must. Good communication and coordination skills, to be able to establish good technical relationship with customer.
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Application Engineer Fuel Cell (m/w/d)

Mi. 02.12.2020
München
Die Freudenberg Gruppe, ein globales Technologieunternehmen mit 50.000 Mitarbeitern in rund 60 Ländern, entwickelt technisch führende Produkte, exzellente Lösungen und Services für rund 40 Marktsegmente. Als international führender Markt- und Technologiespezialist in der Dichtungstechnik ist Freudenberg Sealing Technologies Zulieferer, Entwicklungs- und Servicepartner für Kunden rund um den Globus und Motor des technischen Fortschritts in vielen Branchen. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir eine/n Application Engineer Fuel Cell (m/w/d) Lead Center Fuel Cell Systems / München Technischer Hauptansprechpartner für unsere strategischen Kunden und Koordinator zwischen den internen Fachabteilungen hinsichtlich Brennstoffzellensysteme und deren Hybridisierung mit Batteriesystemen Anwendungsberatung beim Kunden und projektspezifische Auslegung von Brennstoffzellensystemen und deren Hybridisierung mit Batteriesystemen Technische Unterstützung der Kunden vom RFQ-Eingang, über Bemusterungen und Freigabeprozesse bis zum gemeinsamen Programmanlauf und Serieneinsatz Aufbau und Pflege zu den relevanten Kontakten beim Kunden (Innovation, R&D, etc.) Unterstützung der internen Weiterentwicklungen von Brennstoffzellensystemen und deren Hybridisierungskonzepte Initiierung von VA/VE-Maßnahmen zur Kostenreduzierung inkl. Unterstützung der Kunden bei anschließenden Validierungen Abgeschlossenes Studium als (Elektro-, Chemie- oder Maschinenbau-) Ingenieur (Dipl. -Ing. / Masterabschluss) oder eine vergleichbare Ausbildung Berufserfahrung als „Application Engineer“ oder als „Entwicklungsingenieur“ im Bereich der Brennstoffzellentechnologie Sehr gutes technisches Verständnis & Bereitschaft zur Weiterbildung in den relevanten Fachbereichen Verhandlungssichere Kommunikationsfähigkeit in englischer Sprache und Interesse am direktem Kundenkontakt Selbstständige und strukturierte Arbeitsweise Reisebereitschaft (bis zu 50%) Zu den genannten "Hardfacts" bringen Sie folgende Eigenschaften mit: Sie haben Spaß daran, neue Produkte und Ideen im Umfeld der Elektromobilität zu entwickeln und scheuen sich auch nicht davor die Moderatorenrolle in Diskussionen und Verhandlungen einzunehmen. Zudem bringen Sie eine ausgeprägte, der Situation angepasst Kommunikationsstärke mit, die es Ihnen ermöglicht mit allen Fachbereichen und Führungsebenen erfolgreich zusammenzuarbeiten. Sie schaffen es Ihre technische Begeisterung nicht nur mitzuteilen, sondern Ihr Gegenüber auch mitzureißen und damit langfristige starke Kundenbeziehungen aufzubauen.Wir bieten Ihnen neben einer fundierten Einarbeitung, einen herausfordernden Arbeitsplatz in einem erfolgsorientierten Unternehmen. Sie erhalten ein attraktives Vergütungspaket und die gängigen betrieblichen Sozialleistungen eines Großunternehmens. Mit unserer betriebsinternen Academy bieten wir Ihnen zudem zahlreiche maßgeschneiderte Weiterbildungsmöglichkeiten. Die Freudenberg Gruppe zeichnet sich durch Offenheit und Chancengleichheit aus. Wir begrüßen daher Bewerbungen von jeder und jedem unabhängig von Alter, Geschlecht, Herkunft und Abstammung, einer Behinderung oder anderen gesetzlich geschützten Gründen.
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