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Grafik- und Kommunikationsdesign: 4 Jobs in Igstadt

Berufsfeld
  • Grafik- und Kommunikationsdesign
Branche
  • Bildung & Training 1
  • Gastronomie & Catering 1
  • Hotel 1
  • It & Internet 1
  • Medizintechnik 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Sonstige Dienstleistungen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 3
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 3
  • Praktikum 1
Grafik- und Kommunikationsdesign

Mitarbeiter:in für Informationsmaterialien und Organisation (m/w/d)

Di. 14.09.2021
Wiesbaden
Die Hochschule RheinMain als Hochschule für angewandte Wissenschaften mit ihren Studienorten Wiesbaden und Rüsselsheim versteht sich als weltoffene, vielfältige Hochschule. Sie ist anerkannt für ihre wissenschaftlich fundierte und berufsqualifizierende Lehre sowie für ihre anwendungsbezogene Forschung, die eng mit der Lehre verzahnt ist. Insgesamt studieren an der Hochschule RheinMain rund 14.000 Studierende. Die Hochschule RheinMain beschäftigt rund 970 Mitarbeiter:innen, davon ca. 250 Professor:innen. In der Abteilung I - "Studierendenservice und Internationales" ist im Sachgebiet "Zentrale Studienberatung" folgende Stelle zu besetzen: Mitarbeiter:in für Informationsmaterialien und Organisation (m/w/d) Umfang: 50 % Befristung: unbefristet Vergütung: E 9a TV-H Kenn­ziffer: HV-M-77/21 Ein­tritt: frühestmöglich Be­wer­bungs­frist: 20.09.2021 Kontakt: studienberatung(at)hs-rm.de Gestaltung, Erstellung und Aktualisierung von Studieninformationsmaterialien (Printmedien, Webseite), die in der Verantwortung der Zentralen Studienberatung liegen Selbstständige Koordination der für die Erstellung der Infomaterialien relevanten Informationen und der anschließenden Abstimmung Selbstständiges Logistikmanagement rund um die Flyerproduktion (dazu gehören u. a. Druckauftragsvergabe, Rechnungsverbuchung, Monitoring des Bestandes, Flyerversand) Mitwirkung bei der Organisation und Durchführung von Veranstaltungen der Zentralen Studienberatung wie z. B. Workshops, externe Bildungsmessen, Hochschulveranstaltungen (dazu gehören u. a. Messeanmeldungen, organisatorische Vorbereitung von Messeständen und die gelegentliche Standbetreuung) Organisatorische Unterstützung des Arbeitsbereiches Abgeschlossene Berufsausbildung vorzugsweise im mediengestalterischen / medienkaufmännischen Bereich oder vergleichbare Qualifikation Berufserfahrung in den oben genannten Tätigkeitsbereichen Sehr gute deutsche Sprachkenntnisse in Wort und Schrift Sehr gute Kenntnisse von InDesign, Typo 3 oder vergleichbaren Programmen bzw. die Bereitschaft, sich diese anzueignen (bei fehlenden Kenntnissen in InDesign und Typo 3) Sehr gute Kenntnisse von MS Office (nicht älter als Version 2010) Ausgeprägte Service- und Teamorientierung Sehr gute Kommunikationsfähigkeit und sicheres Auftreten im Umgang mit Kooperationspartner:innen Fähigkeit, selbstständig zu arbeiten Strukturierte und lösungsorientierte Arbeitsweise Kreativität Bereitschaft zu regelmäßiger Weiterbildung Bereitschaft, sich Kenntnisse über das hochschulinterne Bestell- und Rechnungsverarbeitungssystem anzueignen Kenntnisse der englischen Sprache in Wort und Schrift Flexible, familienfreundliche Arbeitszeitregelungen Kinderzulage Landesticket Hessen zur kostenfreien Nutzung des ÖPNV Umfangreiche und vielseitige Aus- und Fortbildungsmöglichkeiten Betriebliches Gesundheitsmanagement und ein vielfältiges Hochschulsportangebot Externe Mitarbeiter:innen-Beratung (Employee Assistance Program - EAP), auch für Angehörige Eine betriebliche Altersvorsorge im Rahmen der VBL Wertschätzende Umgangskultur in einem aufgeschlossenen und leistungsbereiten Team Der Dienstort ist Wiesbaden. Die Bereitschaft zum Einsatz an allen Standorten der Hochschule wird erwartet.
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(Senior) UX/HCI Designer (m/f/d)

Di. 07.09.2021
Mainz
Every lab. Every day. Empowered. Our vision is to empower every laboratory, every day, around the world with Tecan technology, products and support. We will help to shape the future of automated workflows in life sciences and clinical diagnostics through unrivaled expertise, products and customer support. We care about our culture. Our values – trust, highest standards and ambition – are the cornerstones of our business, and give us the framework for the Tecan culture. We foster a positive and empowering environment, which allows us to bring our passion and energy to work. This helps us to deliver on our customer promise – ’Always there for you‘. Do you want to make a significant difference in how the world is looking tomorrow and contribute to the innovation of state-of-the-art, cutting-edge technology products? We need you to join our R&D Team at Mainz-Kastel (DE) as a (Senior) UX/HCI Designer (m/f/d)In this challenging and important position, you will be responsible for the user experience and interface design of our hardware and software systems and cloud solutions. You will work together with our internal team and external partners to build a great user experience laboratory automation. Responsibilities will include Creative and conceptual work within one or more agile teams Development, communication and presentation of UX strategies and UX designs Conducting user research and testing in collaboration with UX research Conception of user guidance, interaction design and information architecture for product and service UIs (web, mobile and desktop applications) Creation of conceptual models, wireframes, prototypes, mockups and flowcharts Sharing responsibility for an effective, intuitive and consistent interface Collaboration in an interdisciplinary team of visual designers, software engineers, product owners and external partners Monitoring of market and design trends A university (of applied sciences) degree in the field of human-computer interaction, media sciences, visual design or a comparable education Several years of professional experience in the field of UX or in a comparable position Knowledge and experience in common tools and methods/design systems in the field of UX research, design thinking, lean UX and agile development Talent for design, creative courage and an exceptional analytical sense for user experience Ability to work independently in a fast-paced environment Fluent English and good German skills, both spoken and written Working in the medical device and life science business on challenging products Comprehensive compensation and benefits package Progressive employment conditions Exciting career opportunities Wide range of training courses International and diverse environment (30+ different nationalities) Strong company culture with rich history Global mindset with "Swissness" at heart
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Senior UX / Innovation Researcher @ BI X

So. 05.09.2021
Ingelheim am Rhein
BI X is Boehringer Ingelheim´s (BI) digital lab. Together with the BI businesses, BI X is developing breakthrough digital solutions in healthcare – from ideation to pilot. BI X is supporting BI in their quest to improve human and animal health with the freedom of a start-up and the power of one of the world's leading pharmaceutical companies.   For more information, please check our website:   As a Senior UX/Innovation Researcher, your primary responsibility will be to define, plan and deliver user research for our product initiatives and set the standard for how we conduct user research at BI X – both online and in the field. We are curious and ambitions designer on a mission to reimagine healthcare, med-tech and life sciences. As we continue to grow this role will drive, build, and establish the research operations at BI X and beyond.   This position includes 6 responsibilities…  Ownership of everyday research practice in one of our agile product initiatives  Leadership on the chapters effort to build the logistic foundation for all research we do (Research Op)  Level up the whole UX chapters research capabilities by factor 3 (faster or better)  Broaden and strengthen our methodology set, both qualitative and quantitative  Build relationships inside the organization and the business units on the value of user research and insights  Support colleagues on their journey to become exceptional practitioners of UX research  DESIRED SKILLS & MINDSET   You should be an entrepreneurial self-starter who is curious about people and their behavior as well as a strong team player. Furthermore, you can think beyond the research to get a glimpse of the true meaning behind human actions. You also inspire your peers and more junior team members to learn and expand their skill set.   Longstanding experience in planning, conducting, communicating qualitative and quantitative user research, usability studies and setting up success metrics  Proven track record of working with human-centered-design methodologies on high quality digital products  Experience building logistical foundation for an organization research activity (Research Ops)  Ability to contribute meaningful approaches how to collaboratively run UX research in agile teams  Capability to creatively synthesize insights, build intuitively understandable insight formats and drive decision making  Ability to facility collaborative workshops with team members and stakeholders  English working proficiency and communication skills (verbal and written)  NON-TECHNICAL COMPETENCIES You combine creative and analytical skills to develop innovative solutions and find efficient answers to tough challenges. Analytical and organized mindset is your second nature to work out profound user research and structure your daily business effectively. You love to work with people and interviewing them 1on1 and interacting with a crowd is a thrill to you. Excited to develop and optimize processes and tools that bring order from chaos   Our office culture is casual, inclusive, fun and social, with an emphasis on education and innovation. You will work on challenging projects in an innovative state-of-the-art technological environment in small teams of highly motivated colleagues who join us from a variety of backgrounds. We work at a fast pace, yet have the freedom to try new ideas, experiment and are expected to be constantly learning and growing. There is also a strong emphasis on mentoring others in the group, enabling them to grow and learn. We will offer you exciting career prospects within a start-up-like environment, yet aligned to Boehringer Ingelheim. Full remuneration package will be discussed with candidates. We take pride in creating a global, diverse and inclusive culture and believe in equal opportunities. We believe this benefits our employees, patients and communities and as such actively embrace diversity of perspectives, talent and experience within our teams. 
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Praktikant (m/w/d) Marketing mit Schwerpunkt Grafik

Di. 31.08.2021
Eschborn, Taunus
Wir sind LebenLeichterMacher und Multidienstleister aus Leidenschaft. Mit über 550.000 Mitarbeitern gehört die COMPASS GROUP weltweit zu den zehn größten Arbeitgebern. Qualität, Vertrauen und Verantwortung sind Bestandteil unserer täglichen Arbeit und treiben uns an, unsere Kunden in den Bereichen Multi Services, Food Service sowie infrastrukturelle Dienstleistungen rundum bestmöglich zu unterstützen. Im Catering sind wir weltweit die Nummer 1 und mit unseren Facility-Management-Services führender Anbieter. Unsere Mitarbeiter profitieren aufgrund unserer Unternehmensgröße von den Vorteilen eines internationalen Konzerns. Die Wünsche, Bedürfnisse und Sicherheit unserer Mitarbeiter sowie deren Aus- und Weiterentwicklung behalten wir dabei stets im Blick. Du unterstützt unser Marketing-Team mit deinen Grafik-Skills und kreativem Input Du beschäftigst dich mit Social Media Posts, Broschüren, klassischen Werbemittel, Web oder Food-Fotografie – je nach dem, was gerade ansteht. Du pflegst unser internes Marketingportal und entwickelst mit dem Team neue Marketingkonzepte Du bist Student / Studentin (m/w/d) im Bereich Marketing, Medien, Design o.Ä. Du bist bestens vertraut mit der Adobe Creative Suite, Photoshop, InDesign und Illustrator Du hast einen Blick für Gestaltung und bist gerne kreativ Bei uns bist du mittendrin, statt nur dabei –enge Zusammenarbeit mit unserem Team und sämtlichen Fachabteilungen der EUREST geben dir exklusive Einblicke in die Branche Kurze Entscheidungswege und flache Hierarchien sorgen für angenehme Arbeitstage Ein junges, motiviertes Team: Jeder von uns gibt Vollgas bei der Arbeit, aber der Spaß bleibt auch nicht auf der Strecke! …. und unser Vorrat an Nervennahrung und Snacks kann sich sehen lassen Vielfältige Projekte, bei denen es nie langweilig wird!
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