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Marketing-Manager: 2 Jobs in Grafschaft Bentheim

Berufsfeld
  • Marketing-Manager
Branche
  • It & Internet 1
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 2
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Marketing-Manager

Operational Sales Manager* - Fashion

So. 15.11.2020
Lingen (Ems)
Die E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH, ein Unternehmen der Warner Music Group, ist einer der führenden E-Commerce-Player der Fashion- und Merchandise-Branche. Unser Hauptsortiment besteht aus Textilien, Bild- und Tonträgern sowie Schmuck, Accessoires und vielem mehr. Mehr als 600 Kollegen/-innen gehören zur EMP-Unternehmensgruppe. Am Standort Lingen befinden sich die Hauptverwaltung einschließlich unseres Customer Services, sowie unser Logistikzentrum, aus dem wir weltweit verschicken. Darüber hinaus verfügen wir über Tochterunternehmen und Niederlassungen in 18 europäischen Ländern. Wir bieten ein dynamisches Arbeitsumfeld mit hervorragenden Entwicklungs- und Aufstiegschancen, flache Hierarchien, leistungsgerechte Vergütung sowie ein motiviertes Team. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Operational Sales Manager* - Fashion   Es handelt sich hierbei um eine unbefristete Vollzeitstelle an unserem Standort in Lingen (Ems). Ermittlung des Kundenbedarfs/Marktpotenzials und der zugehörigen Zielgruppen im Bereich Fashion (Eigen- und Drittmarken) Sicherer Umgang mit relevanten KPIs sowie Ableitung von Handlungsempfehlungen und Maßnahmen Kontinuierliche Entwicklung der Marketingpläne zur Absatzförderung Koordination des operativen Marketings und Beobachtung des Wettbewerbs Definition der Guidelines sowie die daraus resultierende Bewerbung der Produkte Planung, Umsetzung und Auswertung deiner (Online und Offline) Category-Kampagnen Planung und Koordination von Projekten und Kooperationen Stetiger Austausch mit unseren Fachabteilungen (Einkauf, Marketing etc.) Abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Marketing oder vergleichbare Qualifikation Große Leidenschaft für die Rock & Metal Szene und aktuellen Trends Sehr gute Kenntnisse im Bereich Textil/Fashion Erfahrung in der Steuerung von Sortimenten Hohe Vertriebsaffinität sowie erste Erfahrungen im E-Commerce und Marketing Ziel- und ergebnisorientiertes Arbeiten Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Corona-Krise und Jobwechsel passen nicht zusammen? Doch! Wir suchen weiterhin tatkräftige Unterstützung in vielen Bereichen. Daher passen wir uns flexibel den aktuellen Umständen an. Der gesamte Bewerbungsprozess ist ohne persönlichen Kontakt möglich, da die Gesundheit unserer Kandidaten und Mitarbeiter sowie unsere gemeinsame gesellschaftliche Verantwortung bei uns an erster Stelle stehen. Als Europas größter Versandhändler für Rock & Metal- und Entertainment-Merchandise, wollen wir weiterwachsen und dafür brauchen wir Dich. Wenn Du Teil eines motivierten und kompetenten Teams sein, Dich entwickeln und eigenverantwortlich arbeiten willst, dann bewirb Dich jetzt! Werde Teil von EMP und wir zeigen Dir, wie wir in großen Dimensionen denken, Wertschöpfung durch Wertschätzung erzielen und dabei unsere Value "Live loud, work hard, have fun" täglich leben. Du bist motiviert, denkst lösungsorientiert und die Worte "geht nicht" gibt es für dich nicht? Dann bewirb dich unter folgendem Link *Wir wertschätzen Vielfalt und begrüßen daher alle Bewerbungen – unabhängig von Geschlecht, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/ Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung und Identität.
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Partner Marketing Manager, Nordic & UK

Di. 10.11.2020
Holt und Haar
TimeXtender is a privately-owned company, founded in 2006, with dual headquarters in Aarhus, Denmark, and Bellevue, Washington, USA. We are a global market leader in democratizing access to corporate data and were named a Microsoft Data Estate Modernization Partner of the Year finalist in 2019 and 2020. Our Solution   We’re a market leader in data management with our high-performance data management platform, TimeXtender®. We’re focused exclusively on Microsoft, which allows us to provide our outstanding technology to companies looking to rapidly construct and manage a modern data estate on Microsoft data platforms. More specifically, with TimeXtender®, companies can build and manage their corporate data estate on Microsoft Azure, on-premises, or as a hybrid solution. TimeXtender® fully prepares corporate data for Azure, artificial intelligence, and advanced analytics. This emphasis has led to us being named a Finalist as a 2019 and 2020 Microsoft Data Estate Modernization Partner of the Year. TimeXtender® is built with automation in mind, enabling companies to use a single, integrated platform rather than a patchwork of tools. This results in a huge time and costs savings for businesses and a fully operational data-driven enterprise.   Our DNA & Culture  We are the X-People. We believe in simplifying, automating, and executing. We continuously strive to develop our personal leadership and life skills as we, the X-People are the superheroes that make the TimeXtender journey possible. Each of us is proactively responsible for our own roles, actions, and always contributing to our bigger purpose. We are organized in functional, professional, and project purpose circles to enhance innovation, agility, and growth.   Are you passionate about what you do? Are you a lead gen wizard and an amazing relationship builder with a growth mindset? Do you embrace working from anywhere and demonstrate a high level of self-leadership skills? Last but not least are you curious and eager to make an impact in a fast-paced international tech environment?  We invite you to join a team of talented X-People, as we call ourselves, that love what we do and value innovation, simplification, automation, and execution highly. At TimeXtender, we do everything BECAUSE TIME MATTERS. We strive to empower every person in every organization on the planet with instant access to data for any use case they might have. Thus, enabling them to achieve more and make quality decisions with data, mind and heart.  Energetic and purpose-driven Partner Marketing Manager, Nordic & UK Marketing · Working from Anywhere, Nordic region Read on if you can relate and see yourself as part of a partner and purpose strategy-driven organization.  We are looking for an energetic and purpose-driven Partner Marketing Manager, Nordic & UK to create strong results with colleagues and partners.  You excel in ensuring that we are always top of mind at our partners and you will make sure that our partners achieve full utilization of our extensive and high-quality marketing campaign portfolio. In close cooperation with Partner Marketing Managers from the other regions and Global Marketing, you will be the driver for all direct lead generating activities in the Nordics Region. Further, you will invent, plan, and execute demand and awareness generating activities in the region. You will use online platforms for meetings and events and travel to meet with our partners at their headquarters as needed. We are organized in Circles. You will officially report to the Functional Circle Lead, the Head of Global Marketing, who’s based in the US and you’ll also be part of a Professional Purpose Circle where you inspire and learn from X-People holding the same role as you in other regions. Responsibilities Your role is divided into 50 % of lead generating tasks and 50 % of traditional partner marketing tasks You will be the glue between TimeXtender marketing, commercial/sales teams, and the marketing function at our Nordic & UK partners.  You are the driver of quarterly marketing plans with our partners and follow up on the partners regularly - typically bi-weekly. You will make sure your stakeholders internally and externally are always updated on existing marketing and communication campaigns and that they are part of our partners' marketing plans. You manage co-marketing and joint events with Microsoft in the territories you are assigned You agree on funding and KPIs for joint marketing campaigns with partners. You measure and report the results of all lead generation activities, including partner marketing activities.  Manage customer evidence process including content creation, review rounds internally and externally with partners and ensure promotion of the final piece. You have a growth mindset which focuses on solutions and successfully copes with complexity, rapidly changing markets, and customer behavior You have developed lead generation programs and can execute them in the region with minimal assistance. You are a lead gen wizard, both inbound and outbound You have worked closely with sales and/or partner managers and understand the sales processes.  You are experienced within (partner) marketing and are able to translate our marketing program into diverse partner channel situations, to provide the best outcome and increase Partners Sales. Knowledge of Account-based Marketing, Social Selling, and Social Media so you can coach our Partners on how to leverage social media opportunities to enhance awareness and create leads. Fluent in English speaking and writing Opportunity to work in a high-growth setting with an international team A uniquely Open, challenging & innovative company culture Flexibility to balance work & life with a high priority on holistic wellbeing We strive to build a strong culture and execute wildly on our core purpose, working from anywhere. 
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