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Marketing-Manager: 5 Jobs in Pinneberg

Berufsfeld
  • Marketing-Manager
Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie 1
  • Druck- 1
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter 1
  • Maschinen- und Anlagenbau 1
  • Medizintechnik 1
  • Papier- und Verpackungsindustrie 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Recht 1
  • Sonstige Branchen 1
  • Unternehmensberatg. 1
  • Wirtschaftsprüfg. 1
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Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 4
  • Ohne Berufserfahrung 2
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
  • Home Office möglich 2
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 3
  • Befristeter Vertrag 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Marketing-Manager

Werkstudent - Marketing (m/w/d)

Di. 11.01.2022
Wedel
TOMRA Mining ist ein Pionier im Bereich der sensorgestützten Sortierung. TOMRA Mining entwickelt und produziert sensorbasierte Sortiertechnologien für die globale Mineralverarbeitungs- und Bergbauindustrie. TOMRA’s sensorgestützte Sortierlösungen helfen, die Lebensdauer einer Mine und den Wert der Lagerstätte insgesamt zu steigern. Weltweit tragen TOMRA´s Sortiersysteme zu einer energie- und kosteneffizienteren Vorkonzentrierung und somit zur Rohstoffrückgewinnung bei. Unterstützen der Website Content Updates (Wordpress und Sitecore) Google Analytics Reporting von Social Media results Recherche in Bilddatenbanken Vorbereiten von PowerPoint Präsentationen Administrativer- & Operativer Support (für Events, Launches und diverse Marketing Aktivitäten) Bachelor / Master Student im Bereich Marketing oder Ähnlichem Eigenständige Arbeitsweise Affinität für digitale Themen Sehr gute Englisch- und Deutschkenntnisse  Erfahrung mit Office-Programmen (besonders PowerPoint) Erfahrung mit einem CMS (content management system) von Vorteil Abwechslungsreiche Aufgabengebiete mit einer wöchentlichen Arbeitszeit von ca. 20 Stunden, welche in den Semesterferien nach Bedarf auch höher sein kann. Eine tolle Arbeitsatmosphäre und flache Hierarchien stehen bei TOMRA an erster Stelle. Nicht zu vergessen, TOMRA tut etwas für die Umwelt und damit solltest auch Du Dich identifizieren können. Das Team in Wedel bei Hamburg freut sich auf Verstärkung.
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International Marketing Manager (m/w/d) - Consumer & Craftsmen

Di. 11.01.2022
Norderstedt
 Welcome to tesa. We create adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. In our domestic market, we are known by 98% of the people. Innovations and new technologies are the core of our success. Not only in homes and offices, but also in smartphones, displays, cars, airplanes or roof-mounted photovoltaic systems: One of tesa’s 7.000 products is probably sticking somewhere around you, often unnoticed, in a wide range of daily applications. tesa holds the world together. We are present in 42 countries with around 5.000 employees, operate 14 plants, production facilities and large technology centers in Europe, Asia and North America. As a wholly owned subsidiary of Beiersdorf AG, we are part of a group with a long tradition, strong values and a good corporate culture.   Contract type: Permanent Working time: Full-time Manage sustainable sales and profit performance of supervised product groups(s) pursuant to strategic orientation and objectives of the Business Unit and in alignment with the interfaces and regions/countries Independent planning, development, implementation and monitoring of international strategies, concepts and measures – along the entire value chain (innovation to life cycle management) and the marketing mix (product, place, pricing, promotion) Develop, coordinate and validate respective business cases and project plans   Elaborate a sustainable, concerted marketing roadmap (product and marketing) Manage projects in accordance to tesa guidelines and processes, professional leadership of international/interdisciplinary project teams Initiate, develop, implement and monitor international innovation, product, marketing and communication concepts, stories and tools (international master, incl. digital media and product assets) Elaborate sales and marketing plans, monitor the implementation and formulate possible corrective measures in close cooperation with the affected regions Efficient operative management of supervised product group(s) in the context of characteristic product and marketing management responsibilities Assure an excellent user, usage and costumer journey centricity expertise to create innovative, relevant and valued offers Assure comprehensive knowledge regarding trends, markets and competition to provide competitive solutions Business Administration (Masters) or equivalent, preferred with a marketing/innovation/business development focus At least five years of appropriate working experience in marketing, product, brand, innovation and/or digital marketing management in leading FMCG companies Proven experience and success in exploration, development and launch of new, application-oriented product, marketing or business concepts Analytical, strategical-conceptual and entrepreneurial thinking Systematic approach as elaborating different topics, determination Experience with multidisciplinary teams, preferred in project management High self-motivation, excellent communication skills, assertiveness and team spirit Passion for user and brand Excellent verbal and written communication skills in English and German, additional other foreign language is of advantage Profound Microsoft Office skills Knowledge of GfK/Nielsen market panels mandatory, Google Analytics, Ideation and Collaboration tools of advantage Willingness to travel (10-20%) Attractive remuneration Flexible working Further education and development perspectives Interdisciplinary and cross-departmental career opportunities Occupational pension provision Numerous offers for employees, such as health promotion, sports and leisure activities, employee discounts, and much more (including tesa Bike, the company's own fitness studio, prevention options)
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Mitarbeiter Global Marketing Services (m/w/d)

Di. 11.01.2022
Wedel
medac ist ein zukunfts­gerichtetes, seit über fünfzig Jahren dynamisch wachsendes Unter­nehmen. Über 2.000 Mitarbeitende kümmern sich um die Neu- und Weiter­entwicklung von Arznei­mitteln und Medizin­produkten für die Diagnostik und Behandlung onko­logischer, uro­logischer und Auto­immun­erkrankungen. Insbe­sondere bei Nischen­produkten zählen wir zu den führenden Pharma­unter­nehmen. Wir bieten Ihnen flexible Arbeits­zeiten mit der Möglichkeit, einen Teil der Arbeits­zeit im Flexi-Office zu arbeiten, 30 Tage Urlaub sowie zahl­reiche weitere Benefits. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir Sie im Bereich Marketing, Sales & Science als Mitarbeiter Global Marketing Services (m/w/d) Teilzeit (32 Stunden/Woche) Sie koordi­nieren Fortbildungs­veranstaltungen Sie sind verant­wortlich für das Erstellen von Sponsoren­verträgen und die Über­wachung des Rück­laufes Sie sind zu­ständig für die Daten­pflege von Ver­trägen in einer ent­sprechenden Daten­bank Sie administrieren den medac-Webshop Sie wickeln die Bestellung von Visiten­karten ab Sie unter­stützen das Team bei allge­meinen Auf­gaben Abge­schlossene kauf­männische Aus­bildung oder ent­sprechende Berufs­erfahrung Sehr gute Kennt­nisse in MS Office (Word, Excel, PowerPoint) Erfahrungen im Umgang mit Daten­banken wünschens­wert Gutes Englisch in Wort und Schrift Eigen­verantwortliches Arbeiten und Kunden­orientierung Kommunikations­fähigkeit und Freude an der Arbeit im Team 13. Monatsgehalt und Urlaubsgeld Attraktive Sozialleistungen, wie Unfallversicherung, betriebliche Altersvorsorge, vermögenswirksame Leistungen, externe Mitarbeiterberatung und Betreuungsangebote für Kinder Diverse Weiterbildungsmöglichkeiten über die medac Akademie Vielseitige Aktivitäten und Aktionen zu Sport und Gesundheit Betriebsrestaurants vor Ort mit abwechslungsreicher gesunder Küche aus regionalen Produkten Zuschuss zum HVV-ProfiTicket
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Senior PR & Marketing Manager (m/f/d)

Sa. 08.01.2022
München, Berlin, Norderstedt
OMMAX is an international data-driven digital consulting firm, advising successful brands, middle-sized companies and financial investors of different industries. OMMAX specializes in digital transaction advisory, digital strategy consulting and the execution of data-driven digital marketing solutions. OMMAX digital transaction advisory and digital strategy consulting: The offers range from conducting commercial/digital due diligences to client-specific digital strategies for both B2B and B2C clients. We advise leading financial investors and private equity firms in making found investment decisions and scaling portfolio companies through digital value creation. Be part of our success story and join our dynamic and international team culture as a Senior PR & Marketing Manager (m/f/d) Be part of our brand story. Increase brand awareness, relevance and audience engagement to shape the perception of OMMAX as a leading digital consulting firm Have an impact on our sales success by generating new potential customers through high-performing and ROI-driven lead generation strategies Define Marketing & PR campaigns and activities together with selected OMMAX channel experts and our PR agency, including an implementation plan in alignment with management Design and create target group-specific content for our newsletter, our company presentation, whitepapers and case studies, press articles and releases and our social media platforms (focus on LinkedIn) Plan & implement a strategy for our website including ongoing content creation regarding relevant OMMAX news on a regular basis Lead and monitor brand activities and ensure brand guidelines. Define and evaluate KPIs and create corresponding reports for the continuous development of our communication concepts and campaigns Analyze markets and trends in communication development, define target groups and the corresponding relevant media and channels with the goal of using innovative measures to effectively address our target groups Manage and expand the OMMAX PR network, including the implementation of workshops, regular exchanges and proactive networking Actively conceptualize and plan various PR & Marketing related (digital) events as well as client events with high class speakers and (digital) roadshows with the management University degree in marketing, business, public relations, journalism or any other relevant subject with excellent academic grades (Master degree or MBA is an advantage) Minimum 2 years of experience with PR management and marketing – experience in the field of digital business is a plus Data-driven and innovation-oriented mindset to make the success of our marketing & PR work measurable Strong experience & track record in the fields of content & social media Developed PR network, including connections to the editorial offices of relevant media Good time management and reliable working method Proven internet trend and technology orientation Service oriented and communicative team player with passion for work Fluent in German and English You can make a real difference and be a part of a growing, motivated and creative team directly collaborating with the founders/partners Benefit from a wide range of opportunities for personal and professional growth and a great learning atmosphere Variety of valuable experiences and insights into new digital business models and best practices across 8 different industries Responsibility for challenging and exciting projects and clients in an international environment Enjoy food and beverages in the office, sport sessions & team events as well as other additional benefits Become part of a family-friendly company with flexible working hours and home office possibility, located in Munich, Berlin and Norderstedt
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Marketing Specialist (m/w/d)

Sa. 08.01.2022
Eimsbüttel
Sie zünden den Motor, wir erhöhen das Tempo. Und ebnen den Weg für Ihre Karriere. Seit 40 Jahren arbeiten wir mit nationalen und internationalen Top-Unternehmen aus allen Branchen zusammen und schreiben täglich neue attraktive Stellen aus. Wir nehmen uns Zeit für Sie - um gemeinsam mit Ihnen den nächsten Schritt Ihrer Karriere oder Ihres Wiedereintritts ins Berufsleben zu planen. Und stehen Ihnen auch mit einem umfangreichen Angebot an Qualifizierungen und Weiterbildungen zur Seite.   Unser Kunde ist ein innovatives Dienstleistungsunternehmen im Bereich erneuerbare Energien. Zur Verstärkung des Teams wir ein Marketing Specialist (m/w/d) gesucht. (Weiter-) Entwicklung neuer Marketingkonzepte Überwachung der Einhaltung des Unternehmensauftritts Pflege und Aktualisierung von Präsentationsvorlagen Erstellung von redaktionellen Inhalten für Print und Social Media sowie für die Unternehmenswebsite Pressemeldungen auf deutsch und englisch erstellen Koordination von Agenturen sowie externen Dienstleistern Projekttätigkeiten Abgeschlossene Ausbildung oder Studium im Marketing Relevante Berufserfahrung in vergleichbarem Aufgabengebiet Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit dem PC Freude an innovativen Projekten mitzuarbeiten Innovatives und internationales Unternehmen mit Sitz an der Alster 42.000 - 48.000 € p.a. Vollzeit 40 Stunden/Woche Mobile Working Gleitzeit / Kernarbeitszeit 10 Uhr - (13 Uhr Freitags) 16 Uhr Tiefgaragenstellplatz / Business Bike Betriebliche Altersvorsorge etc.
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