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Marketingreferent: 21 Jobs in Ebersheim

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Anstellungsart
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Marketingreferent

Berater (m/w/d) Content Management / Channel Management

Fr. 22.01.2021
Wiesbaden
Wie sich die Versicherung von morgen anfühlen wird, entscheiden Sie schon heute – als Mitarbeiter (m/w/d) der R+V Versicherung. Unser Anspruch: Ihrem Talent und Ihrer Leidenschaft den passenden Rahmen bieten. Unser Ziel: Zukunftsweisenden Versicherungslösungen den Weg ebnen und die gemeinsamen Werte mit Leben füllen. Lassen Sie uns gemeinsam neue Wege gehen! Denn genau das tun wir bei der R+V, einem der größten Versicherer Deutschlands. Berater (m/w/d) Content Management / Channel Management Standort: Wiesbaden Gekonnt analysieren, planen und managen Sie die Kundenbedürfnisse im Hinblick auf den Vertrieb und leiten daraus passgenau Bedarfe des Kunden, Außendienstes und unserer Vertriebspartner ab. Sie beraten unser Marketing und den Vertrieb rund um die Kundenkommunikation und entwickeln die Anforderungen der Vertriebswege, regionalen Promotoren und internen Schnittstellen weiter. Mit Ihrem geschulten Blick fürs Detail erkennen Sie aktuelle Entwicklungen innerhalb der R+V und am Markt und bereiten die relevanten Informationen klar, strukturiert und adressatengerecht auf. Im Rahmen der Erarbeitung eines Themenfahrplans arbeiten Sie federführend mit an der inhaltlichen Planung, strategischen Ausrichtung, kreativen Ausgestaltung und Überführung der Themen. Hierbei wissen wir außerdem das Kommunikationsmanagement hinsichtlich der Marketing- und Vertriebsagenda bei Ihnen in den besten Händen. Darüber hinaus unterstützen Sie uns aktiv in übergreifenden Projekten und Arbeitskreisen, wobei Sie eine enge, produktive Verzahnung von Abteilungs-, Bereichs- und Ressortvorhaben gewährleisten. Auch hier können wir uns auf Ihre Expertise verlassen, denn Sie erkennen Handlungsbedarfe und leiten Maßnahmen, von der Planung über die Realisierung bis hin zur Qualitätssicherung, ein. Als vertriebsorientierter Impulsgeber mit einem feinen Gespür für die Bedürfnisse der verschiedenen Kundengruppen beraten Sie die Abteilungsleitung rund um strategische Themen. Zudem verlassen wir uns auf starke Konzepte und innovative Ideen aus Ihrer Feder zur Stärkung der Kundenbindung und Stornoprävention. Im regelmäßigen Austausch mit dem Außendienst erweitern Sie vorhandene Kenntnisse in Workshops, Tagungen und anderen von Ihnen organisierten Veranstaltungen. Bedarfsgerecht und zielgruppenorientiert stellen Sie vertriebs- und marketingspezifische Informationen zusammen und kommunizieren sie an die relevanten Schnittstellen. Schlussendlich vermarkten Sie die R+V-Marketinginstrumente, Dienstleistungen und Services professionell an den Vertrieb und vernetzen Marketingmaßnahmen mit Aktivitäten aus den Fachbereichen und vertrieblichen Schnittstellen. Erfolgreiches Studium der Wirtschaftswissenschaften mit Schwerpunkt Marketing oder eine vergleichbare Qualifikation Idealerweise fundierte Berufspraxis rund um Kundenbindung, Stornoprävention und Vertrieb Ebenfalls von Vorteil: Know-how in Produkten, Vertriebswegen, Prozessen und Schnittstelleneinheiten innerhalb der R+V, im Innen- und Außendienst sowie B2B Bestens bewandert in der Projektarbeit, auch in der Anwendung agiler Methoden und im Stakeholder Management – als Teammitglied sowie als Leitung Ausgeprägtes Interesse an Marketingthemen mit einer klaren Sicht auf den Kunden und den Vertrieb kombiniert mit der Fähigkeit, komplexe Themen adressatengerecht in Präsentationen darzustellen Innovativer, kreativer Teamplayer, der mit dem richtigen Mix aus Ideenreichtum, Kommunikationsgeschick und Spaß am vernetzten, agilen Arbeiten punktet Freuen Sie sich auf eine spannende Herausforderung in einem hoch motivierten Team, in dem Sie die Möglichkeit haben, die Zukunft der R+V zu gestalten. Neue Marketing-Themen, ein wachsendes innovatives Zukunftsfeld, kurze Entscheidungswege und flache Hierarchien – das ist R+V. Wir sind offen für Neues, legen viel Wert auf eine positive Fehlerkultur und Hilfsbereitschaft. Kurz gesagt: Wir leben die Haltung der R+V im Team mit unseren Kolleginnen und Kollegen – Sie sind nicht allein. Sie wünschen sich eigenverantwortliches, vernetztes Arbeiten (End-to-End), viel Freiraum für Ihre Ideen, Hands-on-Mentalität und ziel- bzw. outputorientiertes Arbeiten? Herzlich willkommen bei der R+V. Benefits: Work-Life-Balance Entwicklungsperspektiven Job-Ticket Betriebsrestaurant Fitnessstudio Eltern-Kind-Büro Altersvorsorge
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Global D&I Change and Communication Expert (all genders)

Do. 21.01.2021
Darmstadt
A career at our company is an ongoing journey of discovery: our 57,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others. Your role:  We’re looking for a Global D&I Marketing & Communication Expert to support and drive the implementation of our Diversity & Inclusion Strategy through measurable marketing and communication activities. In this role, you will ensure the execution of the D&I communication strategy, coordinate and align with HR internal initiatives and Global Solution areas, Group Communications as well as the Diversity Council members and their communication functions. As a strategic counterpart for the Chief Diversity Officer, members of the Diversity Council and other leaders, you will advise on internal and external key messaging, coordinate and design strategic communication material and recommend improvements to provide a positive experience for internal and external users. In your role as Global D&I Marketing & Communication Expert, you will provide guidance, drive programs, communication initiatives as well as change management, to advance the Global D&I agenda.   Who you are: Degree in Communications, Marketing, Business Administration or Human Resources, with at least 5-7 years’ work experience in Marketing and/or (Change) Communications Experience in project management, positioning concepts and in designing and implementing marketing or change and communications measures Proactive mindset and ability to drive outcomes with a sense of ownership combined with strong presentation and communication skills (written and spoken) Ability to cooperate with people with different personality types, cultures, hierarchical levels and/or functional background Sound data & analytics understanding Knowledge and experience in diversity & inclusion and/or corporate responsibility topics, tools and interventions are preferred Fluency in English and German What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life! Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com
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Community Manager, Marketing Guhl, DACH (m/f/d)

Do. 21.01.2021
Darmstadt
Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people’s lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown.  As a part of the Japanese Kao Corporation we are one of the world-leading manufacturers of beauty care products. Respect and Teamwork are our core principles, as well as chances on global perspectives. Integrity, the power of innovation and constant ambition for improvement are our main values. Aligned internationally and multicultural we always keep the perspective of our customers in focus. In Europe, our brand portfolio ranges from high-quality face cleansing-care brand Bioré, to established and successful hair care brands Goldwell, KMS, Guhl and John Frieda, and to the London luxury personal care and cosmetics brand Molton Brown. Our MarketingTeam in Darmstadt is looking for someone to immediately fill the following position Community Manager, Marketing Guhl, DACH (m/f/d)As the Community Manager for Guhl you will be responsible for creating and managing frequent, relevant and authentic content that attract the consumer to engage with the Guhl brand. With iconic brands like John Frieda, Guhl, Bioré and Jergens the Premium Mass Division offers consumers skin and hair care products of the highest quality for the best product experience.  70 years ago Gustav Guhl began creating high performing hair products based on natural ingredients combined with technological innovations. The result is a product range dedicated to giving the consumer perfectly cared-for hair. What you will do: Brand Campaign Communication Digital Content Creation & Asset Adaption (for paid, owned and earned) Influencer Strategy  On Brand Communication Development Digital Content Calendar Social Media Planning & Posting Digital Asset Creation Influencer Strategy & Relation Social Analytics & Reporting Email Marketing Definition of KPI's Content calendar & planning Execution incl. design & content Development of landing pages Continuous testing, reporting & optimization Management & maintenance of address data Personalization & customer loyalty programs Website Maintenance Product assortment updates (new launches, packaging updates) Article development and implementation SEO optimization Campaign landing pages Review Analytics Bachelor’s degree in Marketing/ Digital Marketing  Minimum of 1-2 years of demonstrable professional experience Digital Marketing Ideally haircare category experience Beauty and lifestyle affinity Familiarity/proficiency with digital/social channels, platforms, KPI's, best practices Creative Thinking Must speak and write English business fluently, German language (fluent oral and written) is also essential. Experience in digital marketing, conceptual and operational, including but not limited to social media, SEO, search, websites, email-marketing, media planning and reporting Experience ideally gained in a branded consumer marketing company or digital agency Commercial focus and numerical agility Conceptual capabilities as well as a pragmatic hands on working style True passion for brand marketing and specifically beauty brands Entrepreneurial mind-set How we work: Having been selected among the World´s Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers. What we offer: A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
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Brand Manager Color, Salon, Global

Do. 21.01.2021
Darmstadt
Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people's lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown. How we work: Having been selected among the World´s Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers.Implementation of a brand vision and strategy of masterbrand(s), subbrand(s) and category in order to deliver a robust, cross functionally and globally aligned 3-5 year product initiative calendar including all relevant marketing mix elements meeting long term net sales and profit goals. What you will do: Execute global strategy with dedicated 3-5 years NPD master plan for all regions (EMEA, AM, ASIA). Execute aligned NPD plans and brand strategy with internal and external stakeholders for the short- and midterm planning. Ensure NPD master plan delivers against global net sales and profit targets, support Senior Brand Manager to adjust in case of miss. Development of global product concepts and execution of the entire Marketing Mix. Execution of business analyses (sales, profitability, etc.). Market monitoring & evaluation and competitor analyses (e.g. assessment of data, interpretation of developments, identification of business opportunities). Responsible for insight generation: analysis of stylists and salon clients Initiation of market research projects and interpretation of the results. Management, coordination and supervision of projects in respective areas of responsibility, in collaboration with internal stakeholders (e.g.R&D, SCM,…). Management of budget. Management of agencies. Develop communication /brand image campaigns together with Creative & Communication and ensure all masterbrand / subbrand requirements are met. University degree/Master in Business Management with a focus on Marketing Several years of professional experience in Brand Management - preferably in beauty / global product management Ability to lead assigned multifunctional project teams Ability to manage conflicting parties (Global, Regional, Local, Project Team including RD, GSC, Legal, etc.) and achieve alignment Conceptual, strategical and analytical skills, capability of abstract reasoning and creative thinker Good technical understanding and high affinity for the product group / hair cosmetics sector Highly self-motivated, results-oriented and entrepreneurial Excellent knowledge of written and spoken English A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
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Brand Manager Kerasilk, Salon Global

Do. 21.01.2021
Darmstadt
Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people's lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown. How we work: Having been selected among the World´s Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers.Implementation of a brand vision and strategy of masterbrand(s), subbrand(s) and category in order to deliver a robust, cross functionally and globally aligned 3-5 year product initiative calendar including all relevant marketing mix elements meeting long term net sales and profit goals. What you will do: Execute global strategy with dedicated 3-5 years NPD master plan for all regions (EMEA, AM, ASIA). Execute aligned NPD plans and brand strategy with internal and external stakeholders for the short- and midterm planning. Ensure NPD master plan delivers against global net sales and profit targets, support Senior Brand Manager to adjust in case of miss. Development of global product concepts and execution of the entire Marketing Mix. Execution of business analyses (sales, profitability, etc.). Market monitoring & evaluation and competitor analyses (e.g. assessment of data, interpretation of developments, identification of business opportunities). Responsible for insight generation: analysis of stylists and salon clients Initiation of market research projects and interpretation of the results. Management, coordination and supervision of projects in respective areas of responsibility, in collaboration with internal stakeholders (e.g.R&D, SCM,…). Management of budget. Management of agencies. Develop communication /brand image campaigns together with Creative & Communication and ensure all masterbrand / subbrand requirements are met. University degree/Master in Business Management with a focus on Marketing Several years of professional experience in Brand Management - preferably in beauty / global product management Ability to lead assigned multifunctional project teams Ability to manage conflicting parties (Global, Regional, Local, Project Team including RD, GSC, Legal, etc.) and achieve alignment Conceptual, strategical and analytical skills, capability of abstract reasoning and creative thinker Good technical understanding and high affinity for the product group / hair cosmetics sector Highly self-motivated, results-oriented and entrepreneurial Excellent knowledge of written and spoken English A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
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Marketing Mitarbeiter (m/w/d)

Mi. 20.01.2021
Ingelheim am Rhein
Werden Sie Teil der Verkehrswende im Rhein-Nahe Nahverkehrsverbund (RNN). Wachsen Sie mit dem Mobilitätsdienstleister für die Region Rheinhessen-Nahe. Zum Startjahr 2022 bringen wir mit neuen attraktiven Busnetzen eine neue Qualität in die Mobilität mit Bus und Bahn. Gestalten Sie jetzt diese Zukunft mit. Steigen Sie ein. Verstärken Sie unser motiviertes und engagiertes Team. Ein ausgezeichnetes Betriebsklima, flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege in modernen Büros vor den Toren Mainz erwartet Sie. Wir suchen Sie zum nächstmöglichen Zeitpunkt in Vollzeit für die Aufgabe - Marketing Mitarbeiter (m/w/d) - HAPEKO übernimmt für diese neue Stelle bei der Rhein-Nahe Nahverkehrsverbund GmbH das Anzeigenmanagement. Mit Ihrer Bewerbung zeigen Sie sich einverstanden, dass HAPEKO Ihre Unterlagen nach der Vorauswahl an die Rhein-Nahe Nahverkehrsverbund GmbH weiterleitet. Wir weisen Sie ausdrücklich darauf hin, dass wir für diese Ausschreibung neben Ihren Bewerbungsunterlagen (Lebenslauf/Zeugnisse) ein Anschreiben an die RNN GmbH inklusive Ihrer Gehaltsvorstellungen und dem frühestmöglichen Eintrittstermin benötigen. Alle Anlagen bitte in nur einer PDF-Datei übersenden! Weitere Informationen zum Rhein-Nahe Nahverkehrsverbund finden Sie unter https://www.rnn.info Der Einsatzort: Ingelheim am Rhein Sie unterstützen bei der Planung und Durchführung unserer Marketingaktivitäten (Online + Offline) von der Budgetplanung, Abstimmung mit Agenturen bis zur Umsetzung. Sie bauen unseren Social-Media-Auftritt auf, betreuen und entwickeln diese Kanäle im Rahmen des Marketingkonzepts weiter. Sie übernehmen die fortlaufende Pflege und Weiterentwicklung unseres Webauftritts. Sie erstellen Newsletter, Mailings und Printmedien. Sie analysieren unsere Zielgruppen und entwickeln auf dieser Grundlage digitale Vermarktungskonzepte. Sie haben ein Studium im Bereich Marketing, Kommunikation, Medien oder einer vergleichbaren Richtung erfolgreich abgeschlossen und bereits Berufserfahrung gesammelt. Sie zeichnet eine hohe Affinität zu sozialen Medien aus und Sie bringen Erfahrungen mit Social-Media-Management-Tools und Monitoring mit. Sie beherrschen die deutsche Sprache in Wort und Schrift und sind textsicher. Sie arbeiten gut strukturiert und selbstständig, aber auch gerne im Team. Sie sind zuverlässig und flexibel. Sie sind routiniert im Umgang mit MS Office (Word, Power Point, Excel). Sie verfügen idealerweise über Erfahrungen in der Media-Planung und -Schaltung sowie mit der Nutzung des Content-Management-Systems TYPO3. Sie werden Teil eines motivierten und engagierten Teams. Sie treffen auf ein gutes Betriebsklima, flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege. Ihr Arbeitsumfeld ist durch moderne Büroräume vor den Toren von Mainz gekennzeichnet. Die RNN GmbH befindet sich am Bahnhof Ingelheim, der in wenigen Minuten von Mainz aus per Zug erreichbar ist. Wir vergüten Ihre Leistung in Anlehnung an TVÖD-VKA (Tarifvertrag für den Öffentlichen Dienst - Bereich VKA). Wir bieten vielfältige Sozialleistungen wie betriebliche Altersvorsorge und ein vergünstigtes, verbundweit gültiges RNN-JobTicket.
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Marketing Portfolio & Campaign Manager – Electric Power Testing (m/f/d)

Di. 19.01.2021
Darmstadt
Founded in 1950, Hottinger Brüel & Kjaer GmbH (HBK) is the technology and market leader in the field of measurement technology. Until the end of July 2020, the company operated under the name Hottinger Baldwin Messtechnik GmbH (HBM) and was renamed following the merger with its Danish sister company Brüel & Kjær Sound & Vibration Measurement A/S. As a subsidiary of Spectris plc, HBK is globally represented with more than 3,000 employees worldwide and a presence in 80 countries. Sensors, electronics, measurement data acquisition systems and software for test and analysis are developed and produced at the Darmstadt site and sold worldwide to customers within many different industries. State-of-the-art technologies, an international environment, and interesting tasks – working at HBK means developing your own ideas, taking responsibility and implementing projects together in teams with flat hierarchies and short decision-making paths.The position As Marketing Portfolio & Campaign Manager you will act as a key player to leverage marketing opportunities for HBK’s strategic growth initiative in the electric power test domain. You will be responsible for the planning, execution, tracking and analysis of global marketing campaigns ensuring they are carried out according to the company’s ambitious growth targets. You will be joining a great team of business developers, marketing professionals, and sales engineers who share a common objective. In this role, you will be leading all marketing activities and be the ambassador for demand generation. Your responsibilities Identify, scope, coordinate, and manage global campaigns and product launches in the electric power testing domain Ensure the strategic advancement of communications and lead-nurturing measures based on the inbound marketing methodology and marketing automation tools Develop marketing materials, primarily for online-marketing purposes, including the writing of texts, articles, and newsletter posts as well as the development of videos in co-operation with internal and external partners, as well as creating own content Continuously monitor and optimize campaign success, and regularly share insights with key stakeholders in product management and sales. Completed degree in Marketing, Business Administration, or Communications Minimum of 3 years work experience in B2B or B2C marketing Data driven and commercial mind set and being able to translate features into value propositions Creative soul with willingness to experiment, test, learn, and interate Excellent editorial skills in the area of creating texts and marketing materials Familiarity with current marketing methods, SEO (especially content marketing and lead management), and tools (for example HubSpot) Ability to communicate successfully, also with international colleagues, and work in a team English (fluent) is mandatory, other languages are a plus. The job will provide you with an opportunity to further your career alongside some of the best and most passionate technology experts from around the world in a leading company within the test and measurement industry. You will be a strong contributor who collaborates closely with colleagues from various business functions all over the world. Freedom with responsibility is the framework for HBK’s employees. This allows for a good balance between work and family life and for constant development of professional and personal skills in an international and enjoyable working environment.
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Senior Manager Consumer Business Strategy (m/f/d)

Mo. 18.01.2021
Taunusstein
BRITA Group is one of the worldwide leading experts for optimized and individualized drinking water. As hidden champion, BRITA has identified a market niche and is successfully driving its expansion. Sustainability is extremely important to us and guides us in all our decisions. We are convinced that saving our planet and being successful as a company goes hand in hand. "Shaping Sustainable Solutions" is consequently the core of our company strategy. We have an excellent starting position and a committed and skilled team to realize our ambitious goals. Our most important capital are the more than 2,000 employees around the globe. With curiosity, enthusiasm, ingenuity and energy, they continuously work on improving our products and developing innovative solutions for our future portfolio. Their drive is our vision: "We will change the way people drink water sustainably."Strategic Marketing Consumer (SMC) manages BRITA's B2C brand portfolio. Based in the headquarter we provide the product-oriented link between marketing insights, the innovations of our research & development and the needs of our consumers. We live innovation, design thinking and consumer orientation at the highest level. An important part of our global role within BRITA is the close interaction and cooperation with our regional as well as local marketing teams. In your role you provide a major impact on developing the consumer product strategy for the next 5 years and on receiving management approval for that strategy. As a sparring partner and sounding board you will guide and support the SMC leadership team in setting the right priorities among the volume of marketing initiatives with the target to provide sufficient new ideas to the markets. As result of this team effort Strategic Marking Consumer will be in a lead function for the global consumer business. Your tasks in that role can be summarized as follows: You will break down the global consumer strategy into a segment specific, vision led (i.e. holistic) product strategy with defined building blocks and subsequent coordination of the product roadmap and contribute strongly to the development of the product strategy. By analyzing existing strategies and processes you will be able to determine areas of opportunity / for improvement and help the team to develop innovative strategies to drive change and implement proposed actions. In close collaboration with the VP SMC, who you report to, and the SMC leadership team you will prepare ongoing & continuous strategic tasks. Overall you will lead and engage all relevant stakeholders for the optimization of existing processes, and the development of new processes in order to improve effectiveness & efficiencies of our marketing activities (e.g. CoS optimization, Marketing budget planning or the Marketing planning process) Several years of international marketing experience and deep understanding of B2C consumer marketing processes & interrelations preferably gained in roles like Marketing/Strategy Consultant, Business Strategist or within business/strategy development in a HQ organization Track record in marketing strategy development, alignment with key stakeholders, incl. presentation to top management and deployment within the organization Passionate leader who convinces through competence, challenges the status quo and has the ability to bring people together Self-confident, independent and solution driven person who acts target oriented and knows very well how to prioritize Well integrated team player who supports open and transparent communication without avoiding conflicts Positive „Can-do"- mindset with ownership and drive as well as intercultural competence and experience Great communicator, excellent English language skills, further European languages a plus For us, appreciation for and recognition of our employees' dedication and commitment are key to successful collaboration. We want you to enjoy working at BRITA and to become an active part of the BRITA team. To make this happen we offer you among other things: An open and dynamic corporate culture combined with the opportunity to work independently A challenging and international work environment with exciting tasks in a future-oriented industry Diverse development perspectives including advanced education and training opportunities, management training and coaching programs An attractive compensation package that is oriented to function and market conditions The choice between a monthly car allowance or a company car Benefits under the company pension scheme and subsidies to finance additional pension schemes Long-term accounts, with the aim of saving free time e.g. for sabbaticals, partial retirement Flexible working hours and home office regulation Subsidized canteen and free hot and cold drinks Company health management and a job wheel program Parking and E-car charging stations free of charge
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Marketing Manager (m/w/d)

Mo. 18.01.2021
Ingelheim am Rhein
Unser Markt: die pharmazeutische und chemische Industrie. Unsere Kompetenz: überzeugende Lösungen entwickeln & umsetzen. In unserem internationalen Team bieten wir Ihnen neben einem starken partnerschaftlichen Teamgeist sowohl die Dynamik schnellen Wachstums als auch die Sicherheit eines etablierten, erfolgreichen Unternehmens. Unterstützung bei der strategischen Markenführung und -entwicklung sowie beim Ausbau der crossmedialen UnternehmenskommunikationsmaßnahmenMitarbeit bei der Konzeption, Pflege und Weiterentwicklung unserer Homepage und unserer Social-Media-AktivitätenVerantwortung für die Anpassung und Neuerstellung interner Dokumente unter Berücksichtigung der geltenden Corporate Identity und Sicherstellung der unternehmensweiten Umsetzung des Corporate Designs.Kommunikation mit externen Dienstleistern, Partnern und AgenturenErstellung und Umsetzung von Printmedien in Abstimmung mit den verantwortlichen Fachbereichen und den zuständigen AgenturenUnterstützung bei interdisziplinären und internationalen ProjektarbeitenSie haben Ihr Studium oder Ihre Ausbildung mit Schwerpunkt Marketing oder Kommunikation erfolgreich abgeschlossen und haben erste Berufserfahrung im Bereich (Online-)MarketingSie konnten erste Erfahrungen im Einsatz von Content Management-Systemen, Web-Analysetools wie Google Analytics sowie im Bereich Social Media sammelnSie interessieren sich für Trends im Bereich Online Marketing und Social Media und sind mit gängigen Begriffen aus dem Online-Marketing (SEA, SEO, SERP) vertrautSie sind ein Kommunikationstalent und haben eine Affinität für Text- und GrafikgestaltungSie verfügen über fundierte EDV Kenntnisse und eine strukturierte, selbständige ArbeitsweiseSie verfügen über verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und SchriftEine interessante und herausfordernde Aufgabe in einem international ausgerichteten pharmazeutischen UnternehmenEin sympathisches und partnerschaftliches Arbeitsklima im Team Wir pflegen eine Mittelstandskultur und legen daher viel Wert auf einen persönlichen und respektvollen UmgangFlache Hierarchien und kurze EntscheidungswegeZahlreiche Benefits wie z.B. flexible Arbeitszeiten, vielfältiges Sportangebot, frische Verpflegungsmöglichkeiten sowie individuellen Weiterbildungsmöglichkeiten
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Allrounder (m/w/d) im Bereich Marketing

So. 17.01.2021
Mainz
Als bundesweit aufgestellter Anbieter im Bereich des Betrieblichen Gesundheitsmanagements (BGM) verzahnt die PIMA Health Group die Bereiche Arbeits- & Gesundheitsschutz sowie Betriebliche Gesundheitsförderung (BGF) und Employee Assistance Program (EAP). 1986 als Privates Institut für Mobile Arbeitsmedizin gegründet, stehen wir seither aus Erfahrung für gesunde und damit motivierte und leistungsfähige Mitarbeiter. Mit unserem flächendeckenden Netzwerk aus Gesundheitszentren und -partnern sowie mit unseren mobilen PIMA Untersuchungsfahrzeugen machen wir Mitarbeiter und Unternehmen gesund erfolgreich. Wir sind die Gesundheitshüter. Was wir unseren Kunden verkaufen, leben wir auch. Als privates und inhabergeführtes Unternehmen legen wir großen Wert auf eine positive und aufgeschlossene Teamatmosphäre. Menschlichkeit und Authentizität sind uns dabei genauso wichtig wie Professionalität und Engagement. Wir bieten Ihnen spannende und abwechslungsreiche Aufgaben sowie individuelle Entwicklungsmöglichkeiten in einem dynamischen und gesunden Umfeld. Für unsere Zentrale in Mainz-Kastel suchen wir ab sofort in Vollzeit einen: Allrounder (m/w/d) im Bereich MarketingDeine Aufgaben bei PIMA sind vielfältig, denn Du… übernimmst die Konzeption und Umsetzung von Marketingprojekten als verantwortlicher Projektmanager (m/w/d) und setzt eigene Impulse zur Weiterentwicklung der PIMA Health Group wendest deine SEO/SEA-Kenntnisse an und entwickelst kreative Lösungen zur Steigerung der Sichtbarkeit analysierst eigenständig die Performance von Kampagnen, erstellst Reportings und leitest die notwendigen Handlungsempfehlungen ab wirkst am Auf- und Ausbau der Webseiten der PIMA Health Group mit und setzt kreative Impulse verantwortest Social-Media-Aktivitäten inklusive Entwicklung von Content, Posts & Ads konzeptionierst und gestaltest Broschüren, Flyer, Newsletter etc. in Zusammenarbeit mit unseren Agenturen und externen Dienstleistern organisierst Fachveranstaltungen und Presseaktivitäten stimmst dich in Abhängigkeit deiner unterschiedlichen Projekte mit unseren einzelnen Fachabteilungen sowie Agenturen und externen Dienstleistern ab Als Digital Native bringst Du folgende Eigenschaften mit: Abgeschlossene Ausbildung oder Studium mit Schwerpunkt Marketing Berufserfahrung in vergleichbarer Position Du bist ein Organisations-, Koordinations- und Kommunikationstalent Du hast Spaß an der Initiierung und Umsetzung von kreativen Marketingprojekten und zeichnest Dich mit „Hands-on“ Mentalität aus Du verfügst über gute Kenntnisse in den Online Marketing Kanälen, vor allem in den Bereichen SEO und SEA Du bringst fundierte Erfahrungen im Projektmanagement mit Gute Kenntnisse in Grafik- und Bildbearbeitungsprogrammen (z.B. InDesign und Photoshop) sowie den gängigen MS Office-Anwendungen
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