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Marketingreferent: 4 Jobs in Hannover

Berufsfeld
  • Marketingreferent
Branche
  • Baugewerbe/-Industrie 1
  • Energie- und Wasserversorgung & Entsorgung 1
  • It & Internet 1
  • Nahrungs- & Genussmittel 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 4
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 4
Marketingreferent

Zielgruppen Marketing Manager (m/w/d)

Mo. 06.04.2020
Hannover
Wir sind Deutschlands einziger Anbieter von Tonbaustoffen für die gesamte Gebäudehülle und in vielen Bereichen Marktführer. Aus dem ältesten Baustoff der Welt machen wir den modernsten und verbessern damit die Lebensqualität von Menschen. Mit unserer Expertise, den richtigen Services und digitalen Tools verschaffen wir unseren Kunden als Partnern einen Mehrwert über die gesamte Wertschöpfungskette. Dabei ist Nachhaltigkeit – von der Förderung unserer MitarbeiterInnen bis hin zu einer ressourcenschonenden Produktion – Bestandteil unserer gelebten Unternehmenskultur. Unsere MitarbeiterInnen sind ein zentraler Erfolgsfaktor. Mit ihren Kompetenzen, ihrem Engagement und ihrer Leidenschaft bestimmen sie die Zukunfts- und Wettbewerbsfähigkeit der Wienerberger. Unterstützen Sie uns dabei und werden Sie Teil unseres Teams aus rund 1.400 MitarbeiterInnen an 15 Standorten! Für unseren Standort in Hannover suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Zielgruppen Marketing Manager (m/w/d) – Referenznummer: JS0402 Als Zielgruppen Marketing Manager (m/w/d) sind Sie für eine strategiekonforme Positionierung und Vermarktung von Produkten und Leistungen unseres Unternehmens für die Zielgruppen Bauträger, Baustoff-Fachhandel und Verarbeiter (Bauunternehmer, Maurer, Garten- und Landschaftsbauer) verantwortlich Sie entwickeln, planen und konzipieren entlang der Customer Journey – mit dem Input aus Vertrieb und Produktmanagement – Marketingkampagnen und Einzelmaßnahmen. Diese sind sowohl verkaufsfördernd und positionieren das Unternehmen gemäß der Unternehmens- und Marketingstrategie Für die Umsetzung steuern Sie Agenturen und weitere notwendige Dienstleister sowie interne Schnittstellen Hierzu ist es notwendig, dass Ihnen die Instrumente des Marketing-Mixes geläufig sind und Sie geeignete und effektive Instrumente festlegen Im gesamten Prozess sind Sie verantwortlich für das Budget und die Erreichung der definierten KPIs Außerdem stellen Sie die ständige Aktualität und die erforderlichen Mengen der Kommunikationsmittel für den zu verantwortende Bereich sicher Ein abgeschlossenes Studium mit Schwerpunkt Marketing oder eine vergleichbare Qualifikation Einschlägige Berufserfahrung im Bereich Marketing und Kommunikation Kommunikationsstärke, auch auf Englisch Ausgeprägte konzeptionelle und organisatorische Fähigkeiten Ein hohes Maß an Selbstständigkeit und Eigenmotivation Erfahrung im Projektmanagement Eine Aufgabe, in der Sie die Möglichkeit haben aktiv zu gestalten, zu verändern und den Erfolg des Unternehmens mitzusteuern Flache Hierarchien sind bei uns keine Floskel, sondern werden tatsächlich gelebt Ein offenes, dynamisches Team Flexible Arbeitszeiten & Vertrauensarbeitszeit 30 Tage Urlaub Maßnahmen zur gesundheitlichen Prävention, wie Grippeschutz, Sehtests,Bikeleasing und die Bezuschussung sportlicher Aktivitäten etc. Und vieles mehr!
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Digital Marketing Communication Manager (m/f/d)

Do. 26.03.2020
Hannover
Clarios, formerly Johnson Controls Power Solutions, is a world leader in advanced energy storage solutions. We partner with our customers to meet increasing market demand for smarter applications, on a global scale. Our 16,000 employees develop, manufacture and distribute a portfolio of evolving battery technologies for virtually every type of vehicle. Technologies that deliver uniquely sustainable, next-generation performance, and bring reliability, safety and comfort to everyday lives. We add value at every link in the supply chain, contributing to the progress of the communities we serve and the planet we all share. Learn more about Clarios at www.clarios.com. What you will doThe Manager Digital Marketing Communication (m/f/d) will stablish and execute Digital Communication strategy for the Clarios brand VARTA®, products and services in order to address their value proposition to the different key audiences focus on B2B with an interactive communication. The role will be based in our Clarios` EMEA headquarters office in Hannover, Germany.Main responsibilities:  * Conceptualize and Lead of the Digital Communication Strategy (including Social Media) for the VARTA brand®, products and services. * CRM: responsible for digital campaigns via the push channels in close coordination with a wide variety of interfaces. Set up, monitor and optimize the campaigns. Work closely with our internal IT, vendor and the local markets. Continuous further development and optimization of CRM processes. Drive local countries to successful execute local campaign and marketing automation.   * Lead the creation of digital platforms and develop relevant Contents * Lead EMEA Digital Transformation efforts (front end and back end) to streamline online platforms including VARTA Partner Portal 2.0, VARTA battery World, etc * Advertising (SEA) and Email Marketing: Set up the ad campaigns, development of search engine marketing (SEM), Advertising material design and placement, Campaign planning and campaign implementation including E-mail marketing campaigns * Manage VARTA’s Facebook page, international and local pages and websites. Drive execution trough Europe * Drive EMEA Country Marketing for successful Digital Communication execution (CRM, digital campaigns) * Development and execution of customer connectivity strategy to enable seamless interaction in areas such as Training and Fitment & Cataloguing * Build digital Guidelines and train EMEA Country Marketing for successful digital execution * Provide ongoing collaboration with the Head of Brand & Communication Marketing and lead defined colleagues across EMEA to drive for results * Build analytics & KPIs to measure success of channel and content strategy. * Cost and Budget Management for all Digital Communication project related * Agency Management (Creative Agencies, Digital Agencies, Strategic Partners and e.g. Production Companies „Programming -Front and Back end-), set-up briefs and drive them to Clarios` objectives How you will do itAs a Manager Digital Marketing Communication (m/f/d) you facilitate teamwork across client and agency teams. You understand that internal and external collaboration drives improvement and best practice and are able to lead and influence non-direct reports. We would expect this candidate to think innovatively – you look beyond the obvious to develop highly creative and impactful solutions. Furthermore you have a high level of accountability and are result driven.  What we look for * University degree – preference Digital Communication specialty * Digital expertise required (proven knowledge on digital branding /strong brands (BtB – BtC targets) * Proven knowledge and track record of managing digital projects (digital strategies) (e.g. Holistic view and deep understanding on all digital touchpoints; e.g. Website /eCommerce / Supply chain / Content Management CMS / improvement on SEO/SEA –Digital Campaining & Media – eCRM, Social Media Touchpoints, Apps, Analytics + Reports * A thorough understanding of the digital market place (target groups / behavior) and experiences with diverse digital channels – technique understanding / at least on the surface mandatory * A thorough understanding of Brand- & Marketing goals, digital rising trends and its analytic tools * Proven understanding of digital executional process (e..g Costs / Skills and phasing / timings) as digital projects are far different in regard to regular / analogue Project Management (e.g. IA/UX/Technique requirements, concepts for frontend / back / Testing Systems – roll-out’s etc.) * Experience with digital marketing platforms including Salesforce.com, Pardot/Eloqua or other marketing automation platforms, Google Analytics or similar, and web development platforms * Customer facing experience either through agency work / projects, or business related initiatives working alongside customers and / or trade partners  * Fluent oral and writing skills in English and German required What we offer youAs a technology leader, Clarios notably lives on the creativity, capability and satisfaction of its employees. Therefore, we offer people with drive and power many good reasons to join us: * Working in an international environment * Strong commitment to integrity, values, social engagement and sustainability * Company pension scheme * Flexible and trust-based working hours * Company kindergarten * Leisure activities, e.g. gym, pSee Job Description
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Finance Data Quality Manager (m/f/d)

So. 22.03.2020
Salzburg
The Finance Data Quality Manager ensures the integrity, consistency, accuracy and completeness of our global financial data across our system and reporting landscape. In close cooperation with the Group Controlling, Group Accounting, Process Development and the Business Applications team, you make sure internal compliance and governance standards are always adhered to. You are responsible for Master Data, Reporting as well as Access governance change management. Together with your team, you manage and supervise stable and efficient reporting process throughout the year. Global training and support for reporting key users worldwide complement your rich and challenging agenda. Creation of business value through exceptional data quality is the key priority. In 1987, Red Bull not only launched a completely new product, it created and has led ever since a whole new product category, Energy Drinks. Nowadays Red Bull employs more than 11500 people in over 171 countries, selling over 6 billion cans a year. The World of Red Bull provides the forum for you to use your talent and passion, to develop yourself and make an impact. Find out why we're different.Areas that play to your strengths All the responsibilities we'll trust you with: LEADERSHIP Manage and develop a team of highly motivated and successful finance professionals Contribution towards data strategy and team culture development Constant evolution of functional and departmental maturity PROCESS MANAGEMENT, TRAINING & SUPPORT Operation and continuous improvement of both efficient & effective record to report processes Advocate change process capability within the Red Bull Finance system landscape Management and execution of international data and reporting training offerings as well as global business support DATA & REPORTING QUALITY ASSURANCE Governance and management of finance related master data, reporting & access quality Supervision and advancement of data & reporting quality standards Finance reporting related global change control managementYour areas of knowledge and expertise That matter most for this role: Proven team leadership experience, managing and developing employees High attention to detail with excellent organizational and analytical skills Solid controlling/accounting background and excellent understanding of financial processes Functional knowledge of data warehousing solutions and ERP/EPM systems (either SAP BW/4HANA, SAP ERP or Oracle Hyperion) Capability to manage multiple projects and stakeholders across all levels of the finance hierarchy Ability to identify and remove solution delivery risks, as well as to define alternatives and prioritizations Courage and enthusiasm in bringing about changes in the company Strong communication and presentation skills, team player Self-motivated, self-directed & able to work under pressure in a fast-paced team environment Master’s Degree STEM/Finance field Relevant post-graduate education/certifications (e.g. PMP, Six Sigma, etc.) are advantageous Excellent command of English, working knowledge of German is a plus but is not a requirement Travel up to: 25% Due to legal reasons we are obliged to disclose the minimum salary according to the collective agreement for this position, which is € 2096 gross per month. However, our attractive compensation package is based on market-oriented salaries and is therefore significantly above the stated minimum salary.
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Expert Digital Marketing (m/w/d)

Sa. 14.03.2020
Langenhagen, Hannover
Konica Minolta bietet als IT Services Provider mit seinem umfassenden Portfolio Lösungen, die heute und in Zukunft die Individualisierung und Digitalisierung der Arbeitswelt unterstützen. Dabei bietet das Unternehmen umfassende Beratung, Hard- und Softwarelösungen sowie Dienstleistungen und Support für individuelle, leistungsfähige Gesamtlösungen. Als starker Partner für den Produktions- und Industriedruckmarkt umfasst das Hardware-Portfolio Drucksysteme für kleine und mittlere Volumen sowie Unternehmensberatung und Software für diesen Bereich. In einem multikulturellen Umfeld mit europaweit mehr als 10.300 Mitarbeitern agiert Konica Minolta mit unabhängigen Distributoren und Fachhändlern in 80 Ländern. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir Sie in Langenhagen / Hannover als Expert Digital Marketing (m/w/d)Sie verantworten die eigenständige Konzeption und den Aufbau von automatisierten Marketing-Aktivitäten für Deutschland und Österreich, um unsere Kunden und potentielle Neukunden durch Marketing Automation Prozesse entlang der Customer Journey zu begeistern. Darüber hinaus übernehmen Sie nachstehende Aufgaben: Eigenständige Steuerung aller digitalen Kommunikationsmaßnahmen zur effektiven Lead-Generierung, inkl. Lead Scoring und Lead Nurturing in enger Abstimmung mit Marketing Communications, Produktmarketing, Sales und CRM-Team Key User für das Marketing Automation Tool "Marketo" Implementierung erfolgreicher Kaufentscheidungsprozesse: Inbound und Outbound Unterstützung bei der Kreation von digitalen Aktivitäten und Materialien zur Verbesserung der Lead-Generierung und Conversion Enge Zusammenarbeit mit dem CRM-Team sowie Sales zum Lead-Management Stetige Verbesserung durch kontinuierliche Überwachung und Optimierung der Kampagnen anhand relevanter Kennzahlen und KPIs Analytische und kreative Identifizierung neuer Potentiale und Zielgruppen durch Analyse und Auswertung von Kundendaten Verantwortung für Analysen und Reportings aller Marketing Automation Maßnahmen sowie Kampagnen-Ergebnisse inkl. Einbindung aller Verantwortlichen Erfahrung im Bereich Digital Marketing, Marketing Automation, Content Management, Kampagnen-Management, Lead-Generierung, Conversion-Optimierung sowie Steuerung von KPIs im Online Marketing Kenntnisse von Marketing Automation Tools (Marketo, HubSpot, Salesforce Pardot, Eloqua) Erste Erfahrungen mit CRM-Systemen (Salesforce, Microsoft Dynamics) Rechtliche Kenntnisse im Online Marketing (Datenschutz, DSGVO, ePrivacy, Cookies) Analytische und prozessorientierte Arbeitsweise Großes Interesse an digitalen Trends und Themen Ausgeprägte Kenntnisse in MS Office (Office 365, MS Teams) Deutsch/Englisch: verhandlungssicher Reisebereitschaft innerhalb Deutschlands und Österreichs Belastbare, loyale und offene Persönlichkeit Kommunikativer Teamplayer Wir schaffen das Umfeld, den Freiraum und fördern den Spirit, in dem neue Ideen entstehen. Wir arbeiten stetig daran, auch dieses Angebot weiter zu entwickeln: Giving Shape to Ideas: Gestalten Sie von der ersten Minute an unseren Erfolg mit Ihren Ideen mit. Best Balance: Flexible Arbeitszeiten, die sich an Ihre aktuelle Lebenssituation anpassen. Mittelstand meets Konzern: Alle Vorteile eines ehemals mittelständischen Unternehmens mit kurzen Entscheidungs- und direkten Kommunikationswegen. Weiterentwicklung - Rethink: Training on the Job, Mentoring durch Kollegen sowie zahlreiche e-Learning-Angebote. Fit im Arbeitsleben: Ob Fußball, Laufen oder Fitness, bei Konica Minolta schauen Sie einer gesunden Zukunft entgegen. Wir sichern Sie ab: Wir zahlen für Sie vermögenswirksame Leistungen. Think green: Wir fördern und fordern das Umweltbewusstsein unserer Mitarbeiter. Die entsprechende Umweltzertifizierung ist für uns selbstverständlich.
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