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Materialwirtschaft und Logistik: 15 Jobs in Häusling

Berufsfeld
  • Materialwirtschaft und Logistik
Branche
  • Bekleidung & Lederwaren 3
  • Groß- & Einzelhandel 3
  • Textilien 3
  • Verkauf und Handel 3
  • Fahrzeugbau/-Zulieferer 2
  • Transport & Logistik 2
  • Baugewerbe/-Industrie 1
  • Druck- 1
  • Glas- 1
  • Keramik-Herstellung & -Verarbeitung 1
  • Maschinen- und Anlagenbau 1
  • Papier- und Verpackungsindustrie 1
  • Personaldienstleistungen 1
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Berufserfahrung
  • Ohne Berufserfahrung 12
  • Mit Berufserfahrung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 15
Anstellungsart
  • Ausbildung, Studium 7
  • Feste Anstellung 5
  • Praktikum 2
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
Materialwirtschaft und Logistik

Paketsortierer (w/m/x) + 12,09 € + Benefits + Bewerbung ohne Lebenslauf

Di. 17.05.2022
Nürnberg
Wir suchen ab sofort und später für unseren Großkunden FedEx genau Dich als Paketsortierer (w/m/x) in Voll- und Teilzeit für die Region Nürnberg.Aufgaben:- Sicherstellen einer reibungslosen Be- und Entladung- Sortieren und Überprüfung von Sendungen- Erfassen, verarbeiten und scannen der EDV-DatenProfil:- Gute Deutschkenntnisse - Bereitschaft zur Schicht- und Samstagarbeit- Weiterbildungsmöglichkeit zum StaplerfahrerBenefits:- Stundenlohn in Höhe von €12,09- flexible Dienstplanung- Schicht- und Feiertagszuschläge bis zu 70%- stabiler und sicherer Arbeitsplatz- schneller und virtueller Einstellungsprozess- Sehr gute Übernahme Chancen vom Kunden
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Kontrollperson (m/w/d) nach §9 LuftSiG (KP)

Fr. 13.05.2022
Leipzig, Nürnberg, Stuttgart
Luftfrachtsicherheit-Service GmbH (LFS) bietet Dienstleistungen rund um das Thema Luftfrachtsicherheit und hat sich als der erste Anbieter auf dem Markt für das Komplettpaket Luftfrachtsicherheit etabliert. Seit der Firmengründung im Jahre 2011 hat sich die LFS zum größten Dienstleister für die Durchführung von Luftsicherheitskontrollen entwickelt. LFS ist ein vom Luftfahrtbundesamt zugelassener Reglementierter Beauftragter (RegB) und garantiert die Sicherstellung der gesetzlichen Richtlinien und Sicherheitsmaßnahmen. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir für unsere Standorte: Leipzig, Nürnberg, München und Stuttgart. Sie sind Kontrollkraft nach §8 LuftSiG oder Luftsicherheitsassistent nach §5 LuftSiG und möchten sich zur Kontrollkraft nach § 9 LuftSiG umschulen lassen? Dann sind Sie bei uns richtig! Kontrollperson (m/w/d) nach §9 LuftSiG (KP) Luftfrachtkontrolle mittels X-Ray- & Sniffer-Kontrolltechnik Durchführung notwendiger Dokumentationen Unterstützung des Lagerteams Kontrollperson (m/w/d) nach §9 LuftSiG (KP) Gute Umgangsformen Einwandfreier Leumund Bereitschaft zum Schichtdienst sowie zum Einsatz an Wochenenden und Feiertagen Deutsch in Wort und Schrift (B2 Niveau) PC-Kenntnisse erwünscht Zuverlässigkeit, Verantwortungsbewusstsein und Teamfähigkeit Bereitschaft zur Fort- und Weiterbildung Zuverlässigkeitsüberprüfung gemäß §7 LuftSiG Einen unbefristeten Arbeitsvertrag mit Festgehalt an unseren Standorten Frankfurt, Nürnberg oder Leipzig. Zuschuss zur Ticketplus Card, (steuerfreie Bonis). Eine sorgfältige Einarbeitung in ein vielseitiges und interessantes Aufgabengebiet. Flache Hierarchien im Unternehmen. Aus- und Weiterbildung für alle benötigten Qualifikationen. Bereitstellung der kompletten Dienstkleidung. Flexibilität mit unserem Gleitzeitkonto.
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Inventory Associate Fürth (f/m/x)

Di. 10.05.2022
Fürth, Bayern
Description About Gorillas: Gorillas is shaping the future of on-demand retail from the ground up. In less than one year we have evolved from a single dark store in Berlin to a growing global crew operating our hyperlocal model in 9 countries (with more on the way). Our rider crew makes magic happen on the daily, delivering groceries to your door in just 10 minutes. Our DNA is rooted in a love for cycling and a desire to create change, and we’re proud to foster an environment where authenticity is celebrated and boldness is encouraged. True to our need for speed, in March 2021 we became Germany’s fastest-ever unicorn company with a $1bn valuation and €305m total funding raised. As one of Europe’s most talked about startups, we are bringing true digital disruption to the supermarket space and seeking talented individuals to join us in building something extraordinary. About the Opportunity: The role is essential to the efficiency of our daily operations. You make sure that our inventory is available for sale, of high quality. You are the link between the Operations team and the Commercial team, acting as the eyes and ears inside your dark store! Be responsible for managing the products in the store Be in charge of inbound shipment processes from our suppliers and ensure the quality and physical count matches the purchase Manage all inventory related topics - product availability, inventory accuracy Ensure ultimate freshness and best quality to customers by leading food quality and safety checks In coordination with the Inventory Controller and the SCM team, you will also be responsible for placing orders Basic knowledge of Inventory Management Concepts Good working knowledge of using Excel/Google Sheets, as your role will be heavily reliant on such tools Ability to handle high pressure and fast moving day-to-day operations Very good communication skills and a good proficiency in both written and spoken English (German is a plus) Familiar with the grocery retail space Strong hands-on mentality What’s in it for you: Accelerate your career progression by joining one of Europe’s fastest-growing startups Flexible working arrangements, plus warehouses located across the city A 25% discount on all your Gorillas deliveries ❤️ We’re building a people-first business, which means we aspire to create flexible benefits and working arrangements that meet our people where they’re at. As a young company in the midst of growth, you’ll experience a steep learning curve from day one and the opportunity to shape the future of Gorillas. You’ll benefit from working with a diverse mix of talented humans, many of whom bring experience from some of the world’s biggest tech companies. With unrivalled energy and team spirit, a culture of inclusion, and no shortage of snacks, we’re building a place for you to do your best work. Gorillas is an equal opportunity employer, which means we do not discriminate on the basis of race, color, religion, marital status, age, national origin, ancestry, physical or mental disability, medical condition, pregnancy, genetic information, gender, sexual orientation, gender identity or expression. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees
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Senior Manager GBS Global Process S2P - Demand to PO (m/f/d)

So. 08.05.2022
Herzogenaurach
GBS, the engine that designs, builds and operates consistent adidas end-to-end business services & solutions globally to drive the transformation TO ONE ADIDAS enabling our Business Partners to focus on core business. GBS prioritizes executing transitions, process and solution roadmaps. Implementing one service framework, performance measurements and GBS customer board. Furthermore GBS is driving the implementation of robotics process automation (RPA). It is the overarching goal to move the adidas Group to a much more consistent, standardized and automated operating model with solid governance, architecture and operating model The S2P stream is one of five global streams who is designing and implementing end to end services & solutions as Global Process Owner (GPO). GPO’s can effectively cross-collaborate with multiple stakeholders to define the current and future state of adidas business and its processes, identifying issues and risks, suggesting mitigation strategies and driving towards technology solutions. GBS Operations operate by executing Global Process Owner services and solutions. Source-2-Pay unites to simplify and create a unified buying experience for all adidas employees. with full compliancy and on-time payment to vendors. Scope of S2P: Vendor master data management Operational procuremen Tactical procurement Accounts payable Supplier Lifecycle Performance Travel and expense management Compliancy governance Key Responsibilities and General Accountabilities: Analyze, develop new and adjust existing end to end processes/ services, standards or operational plans, and deliver results with direct impact on S2P stream, other streams and markets. Significantly contribute to the GBS priorities, KPI’s, OKR and overall GBS roadmap Manage transformation initiatives including GAP analysis related to the GBS operation centers/markets and provide process competency with a specific focus on S2P Design, develop and implement process standardization, harmonization, automation, RPA, AI by applying the 6-2-1 Methodology Manage and execute process improvement initiatives on demand (e.g. Buying channel improvements, content playbooks, Data Analytics, Expense regulations and vendor masterdata harmonization. Manage new S2P systems/ technology/methodology roadmap and process change, upskill, train and execute (i.e. SAP Ariba, Concur, Fieldglass, SAP Fi/Co) Contribute to selection of tools, techniques and systems according to architectural requirements and demands Identify improvement potential, problems and feasibility of process change with stakeholders through variance analysis and effective usage of data, create transparency on priorities, develop solutions/ processes/ deliverables and facilitate recommendations for fact-based decisions ending into regular continuous improvements. Support standardized reporting, measurements, KPI and ad hoc analysis in line with SLA’s together with Delivery Excellence team securing quality, timeliness, compliance and productivity of services and processes Lead medium – large sized projects with the respective profound process and technical knowledge within the boundaries of time, cost & quality, focusing on the customers expectations, implement results and ensure sustainability of solution. Use and recommend project control solutions for planning, scheduling and tracking projects Provide comprehensive expertise for S@P areas in line with latest taxonomy/ activity split, processes and technology towards operational and market finance teams Possess full ownership of R2R processes and act as a subject matter expert. Contribute to the definition of policies, accounting standards and guidelines for process improvement Manage, drive and adapt the Procurement Policy and T&E policy into GBS operations centers and non GBS markets to secure standardization while ensuring compliance Support the internal controls process and advice on improvement areas Partner and collaborate as business partner with operations center, Corporate Finance, Global Procurement, Senior Management and market finance/procurement within the assigned area of responsibility, understanding customer needs and requirements (i.e. accounting, financial reporting, policy group finance manual interpretation, data governance/principles) Take responsibility for understanding stakeholder requirements, collecting data, delivering analysis, problem resolution and recommending options Enable S2P change management through design and delivery of prototype tools, with other functions and streams to operationalize accordingly Master the full cycle of advanced data analyses: from understanding/framing the business need to embed your deliverables into operational processes Lead together with business process stakeholders the analysis of master data processes, proposing relevant improvements and facilitating the successful implementation Provide comprehensive expertise for operational processes or (master) data related queries with your expert knowledge Ensure standardized data management processes and drive data quality improvement actions Develop and implement adequate communication packages to present derived results, recommendations and solutions Manage compliance and global process guidance Coach, guide and develop assigned team members Key Relationships: GBS SVP, VP GBS S2P Director Global GPO O2C, R2R, Controlling and Reporting, H2R Operational R2R Teams in Operations Centers GBS Global Governance Corporate Finance, Global Procurement, Corporate Treasury & Taxes Support Functions, i.e. IT Other business function: Global Operations, Brand Marketing, Sales (Wholesale/Retail/e-com), HR Finance markets External system providers/ consulters External contacts/ corporates for knowledge sharing and trends Understand the purpose and benefits of modelling as subject matter expert and contributes to usage of knowledgebase Ability to coach, guide and manage teams in a trustful and proficient manner Ability to provide a clear framework for performance to team Result orientation and pro-activity Identify the appropriate stakeholders for your area of work and manage these relationships to meet stakeholders’ business needs and align expectations. Knowledge, Skills and Abilities : Great Experience and understanding of GBS / Shared Services environments Deep understanding of GBS processes Holistic end-to-end thinker Understanding of the consumer goods industry Profound understanding of financial, procurement/ travel processes Experience in process design, process mapping, improving process quality, process review and compliance Experience of digital transformation including Robotic Process Automation (RPA) and Artificial Intelligence (AI) Strong understanding of Accounting rules, NTP and T&E procedures and processes Deep and broad SAP FI/CO knowledge Ability to apply continuous process improvement concepts and tools Willingness to travel High degree of customer orientation Fluent in English (verbal and written) Excellent Communication skills and an international mindset Ability to think strategically as well as tactically Excellent analytical mindset Cross functional and cross GPO mindset Familiarity with project management, strong planning and organization skills, and ability to work and deliver in changing environments, under limited guidance while adhering to specified deadlines Ability to work independently Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: Degree in Business Administration or IT or related areas, or equivalent combinations of educations Minimum of 5-8 years of relevant work experience in finance functions Understanding of accounting processes Experience in data management Ideally multiple years of experiences in shared service center organizations Strong understanding & knowledge of regional and global market landscape and the respective customer Project management experiences ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Accounting & Finance,Country/Region: DE
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Director Global Supply Chain DTC - Transformation (m/f/d) Temp until 30.09.2023

So. 08.05.2022
Herzogenaurach
Direct to Consumer business will represent the majority of adidas revenues by 2025 and it is a yearly double-digit growth which is expected for it in the next 5 years. Beyond sales, the impact we can create on every consumer thanks to Retail, eCom, Omni and Partner Programs is massive and unique. Supports the VP Global SCM DTC in driving DTC Supply Chain transformation and strategy execution. This includes driving and measuring the progress of the transformation into a DTC focused SCM operating model. Furthermore, the position contributes to forward looking Transformation agenda for organization-wide DTC SC workstreams, ensures transparent communication of the DTC SCM vision with the whole organization and fosters innovation. The position holder works closely with key stakeholders in the Global Operations & Supply Chain organization to give guidance for topics related to DTC Supply Chain innovation and transformation Works closely with the Senior Director Global SCM DTC Transformation & Strategy Execution in facilitating the SCM transformation process and ensuring alignment within SCM and with broader Global Operations (GOPS) strategies. Collaborates across markets and business units to prioritize and coordinate DTC SCM transformation initiatives and ensures implementation in accordance with the overall strategic direction. Remains current on industry and competitor trends, disruptive technologies, and other advances or environmental changes. Anticipates opportunities to transform DTC SCM capabilities, processes, and tools. Monitors international, national, and sector trends in order to establish the needed capability. Carries out capability improvement assignments, such as maturity or performance assessments to identify strengths and weaknesses of DTC SC Processes and Organization Selects and prioritizes improvement opportunities and supports DTC SCM Leadership to generate buy-in from stakeholders. Collaborates with Global DTC SCM Team on organizational design techniques, methodologies, and tools to change and improve organization structures and culture. Conducts impact assessments to ensure DTC SCM organizational structures are aligned to changes in processes, systems, technology, and tools. Plans DTC SCM organizational design activities, identifies alternatives, assesses feasibility, and recommends solutions. Supports to Align existing DTC SCM organizational structures, roles, and jobs to new processes. Monitors and reports progress on business readiness targets, business engagement activity, training design and key operational metrics. Facilitates open communication and discussion between stakeholders in order to create and maintain stakeholder engagement strategies and plans. Develops organizational capabilities to drive innovation and implements processes, tools, and frameworks to foster innovation. Supports communication and the open flow of creative ideas between interested parties and supports the setup of innovation networks and communities. KEY RELATIONSHIPS Stakeholders can relate to the following core functions: SCM Markets GOPs S&P, GSCM S&P SCM Global Functions GOPS (Product Operations, Sourcing, etc.) Sales (Omni-Channel) DSS KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES Soft skills: End-to-end and strategic mindset Proven collaboration and people skills Change management and influencing skills Compelling executive presence and excellent communication skills with proven ability to motivate, network and influence across business levels effectively Hard skills: Business acumen and detailed knowledge on the DTC SC across Retail environments Experience in multi-cultural and cross-divisional management Proven track record of managing complex transformation programs Excellent presentation and storytelling skills Proven track record of strategic project management experience, advanced understanding of business process management, methodologies, and principles Proficient spoken and written command of English QUALIFICATIONS College or university degree with focus on Business Administration or SCM or related areas, or equivalent combination of education and experience, MBA is a plus 8+ years of relevant work experience in global operations or supply chain environment, with proven transformation record and senior management exposure International experience, ideally having worked abroad for multiple years and having gained functional/market experience Participation in global project execution/significant contribution to functional projects ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Supply Chain Management,Country/Region: DE
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Senior Manager Digital Materials - Material Management (m/f/d)

So. 08.05.2022
Herzogenaurach
We offer you a unique opportunity to gain an in-depth understanding of adidas materials managements and sustainability processes in both divisions Apparel and Footwear. We provide insights in the collaboration with our IT system partner, our adidas material development community and our brand sustainability team. As we just restructured internally in our teams, there are plenty of possibilities to harmonize and improve our processes across divisions. Purpose & Overall Relevance for the Organisation: This role contributes to adidas’ mission to be the best sports company in the world by servicing the digital materials management for our 3 divisions ( Apparel, A&G and Footwear). The scope of this role covers brands adidas for our international and local products offer. Drive the Digital Materials Management App AS IS Process Manage the seasonal demand, capacity and KPI for Material digitalization process in close collaboration with the digital sourcing hub in Taipei and the BU Support the BU with all their digital material requests and the digital material sourcing ramp up plan Train and onboard new BU on the digitalization process of materials Collaborate with IT for system improvements related to AS IS Digital Material management process Contribute as subject matter expert in the implementation of Digital library TO BE Give inputs to create the roadmap for a true End to End Digital Material Creation Process (including system solutions) Coordinate with IT the requirements for this roadmap and evaluate the product and material system IT implications and improvement needs Support the E2E digital material creation process by concretely impacting the following 3 points: scope management, workflow and storage great materials usability and creators experience Deliver digital technologies to grant best in class material digitization for each division. Define and align on materials standard to ensure quality consistency Key Relationships: Business Unit Material Developer Design & Product development Material Sourcing digital hub Global IT Suppliers (Tier 2) Global Operations Strategy & Programs team Digital E2E team End-to-end ownership mindset, can-do attitude, big picture view of problems on hand Conceptual and analytical problem solving to tackle ambiguity and continuously raise the bar Creative, energetic personality, able to influence the agenda and inspire others Decisive, taking ownership, bringing unique perspectives and leadership Team player and track record on coaching, talent development and team management Ability to efficiently work in a cross-functional organization, ability to develop influential and collaborative relationships with internal stakeholders from digital and non-digital disciplines on all levels. Experience in multi-cultural and cross-divisional management Advanced leadership and management training Ability to launch and deliver large-scale transformation projects in leading role Knowledge, Skills and Abilities: Excellent presentation and story-telling skills, including to senior management Strong knowledge of respective business processes and IT systems Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: Four year college or university degree in textile engineering, design or digital technics Minimum 5-7 years of work experience in a sporting goods industry Within which 1 to 2 years proven track record of leading large-scale project / program management experience ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Product Development,Country/Region: DE
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Praktikum im Geschäftsbereichseinkauf Automotive E-Mobility(m/w/d)

So. 08.05.2022
Herzogenaurach
Schaeffler – das ist die Faszination eines internationalen Technologie-Konzerns, verbunden mit der Kultur eines Familienunternehmens. Als Partner aller bedeutenden Automobilhersteller sowie zahlreicher Kunden im Industriebereich bieten wir Ihnen viel Raum für Ihre persönliche Entfaltung. Praktikum im Geschäftsbereichseinkauf Automotive E-Mobility(m/w/d)Referenzcode: DE-C-HZA-22-03770Standort(e): HerzogenaurachUnterstützung des globalen Projekteinkaufs im Bereich E-Mobility am Standort HerzogenaurachMitwirkung in der Begleitung des Anfrage-Angebots-Prozess und Erstellung von Angebotsvergleichen und BewertungOrganisation, Teilnahme und Nachbereitung von LieferantenterminenMithilfe bei der Vorbereitung des Vertrages und Nominierung der LieferantenErstellung von Auswertungen und Darstellungen zur Vorbereitung von Management MeetingsTägliche Abstimmung mit Schnittstellenfunktionen der Produktkonstruktion, Anwendungstechnik, Vertrieb und FertigungstechnikDatenbankpflege der ZukaufteileErstellung und Auswertung von Benchmarkreports zur Messung definierter Zielgrößen für die weitere strategische AusrichtungUnterstützung im allgemeinen TagesgeschäftStudent/in der Fachrichtung Betriebswirtschaftslehre, Wirtschaftsingenieurwesen, Maschinenbau oder eines vergleichbaren StudiengangsSicherer Umgang mit MS Office, insbesondere Excel und PowerPointSehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und SchriftErste Kenntnisse in SAP R/3 MM wünschenswertAnalytisches Denken und sicheres AuftretenKommunikationsfähigkeit, Flexibilität und EngagementGrundvoraussetzung eines Praktikums bei Schaeffler ist der Nachweis einer Immatrikulation zum Zeitpunkt des Praktikums. Diese Stelle ist ab sofort für einen Zeitraum von 6 Monaten zu besetzen. Bitte bewerben Sie sich online.
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Ausbildung zur Fachkraft für Mietservice / Servicefahrer (m/w/d)

Mo. 02.05.2022
Altenstadt, Hessen, Duisburg, Kassel, Hessen, Leipzig, München, Nürnberg, Hannover, Hamburg, Berlin
Ille ist ein innovatives Familienunternehmen aus Altenstadt (Hessen), das sich mit hoher Geschwindigkeit nach vorne bewegt. Unser Erfolgsrezept: innovative Premiumprodukte, ein dichtes internationales Vertriebsnetz sowie ein ausgezeichneter Service. Ille Papier-Service steht für Qualität und Service im Bereich Waschraumhygiene. Mit 34 Service-Niederlassungen, rund 40.000 Kunden und knapp 500 Mitarbeitern ist Ille europäischer Marktführer im Hygiene-Segment. Unsere Produkte wie der Papierhandtuchspender Paper Jack, unser Toilettenpapierspender Triple Willy sowie unsere Hotelserie sind weithin bekannt und werden überall hoch geschätzt. Ob in der Gastronomie, der Industrie, im Handel oder in den Kommunen: Praktisch jedes Gewerbe, jede öffentliche Einrichtung ist ein potenzieller Ille-Kunde. Ideale Bedingungen für einen spannenden und sicheren Arbeitsplatz, an dem Sie es weit nach vorne schaffen können ILLE? WO HABE ICH DAS SCHON MAL GESEHEN? Bei meinem Lieblingsitaliener, auf der Autobahnraststätte oder auf meiner letzten Reise im Hotel? Kein Wunder, denn Ille ist überall auf öffentlichen Toiletten zu finden. Du hast unsere qualitativ hochwertigen und formschön designten Spendersysteme bestimmt schon mal gesehen. Sie hören auf so schöne Namen wie Big Willy, Secret Service oder Polly Dolly. Aber das nur am Rande. THINK LOCAL, ACT GLOBAL Ille legt aber nicht nur viel Wert auf qualitativ hochwertige Produkte. Auch die Qualität der Berufsausbildung ist für Ille unglaublich wichtig. Denn Ille vermittelt neben der praktischen Ausbildung auch alle nötigen theoretischen Kenntnisse. Du siehst, bei Ille ist Deine Zukunft in jeder Hinsicht in besten Händen. Unser Ziel ist es natürlich, dass Du auch nach Deiner Ausbildung bei Ille bleibst. Da wir stark wachsen, haben wir stets einen hohen Bedarf an neuen, gut ausgebildeten Mitarbeitern. Wenn Du Dich anstrengst und einen guten Abschluss machst, kannst Du Dir sicher sein, dass wir Dich übernehmen.WAS DICH SPANNENDES ERWARTET Als Fachkraft für Mietservice bilden wir Dich zu einem „kleinen Universalgenie“ aus, das alle Kundenwünsche erfüllen kann. Auf Deinem Stundenplan stehen logistische, Service- und kaufmännische Themen. Du lernst, wie man unsere Auslieferungsfahrzeuge technisch in Schuss hält. Du wirst unsere Servicefahrer auf Tagestouren und Montagen begleiten. Aber Du sitzt nicht nur im Fahrzeug. Fit wirst Du auch im Büro, in den Bereichen Tourenplanung, Kundenbetreuung, Lagerhaltung und Rechnungsstellung. Aber das Beste ist: Wir spendieren Dir den LKW-Führerschein. WIE DEINE ZUKUNFT AUSSIEHT Als ausgebildete Fachkraft für Mietservice stehen Dir alle Türen offen. Ob im Büro, Lager oder im Einsatz als Servicefahrer, Dein Fachwissen wird gebraucht. Auch einer spannenden Karriere steht nichts im Wege. Stellst Du Dich geschickt an, hast du die Möglichkeit, zum Teamleiter oder Niederlassungsleiter aufzusteigen. Also, wir geben Dir die Chance und Du gibst Gas, o.k.?Bei uns kannst Du als Fachkraft für Mietservice durchstarten. Du solltest Dich aber in jedem Fall z.B. für Logistik, Vertrieb, Fahrzeuge und technische Themen begeistern. Auch mit Zahlen solltest Du nicht auf Kriegsfuß stehen. Wichtig für Deine neue Aufgabe ist, dass Du einen guten Orientierungssinn hast und ein offener, kommunikativer Typ bist, der gerne mit den unterschiedlichsten Menschen zusammenarbeitet. Deine Skills: Hauptschul-, Realschulabschluss oder Abitur Gutes Orientierungsgefühl Lust auf selbstständiges Arbeiten Interesse für Logistik und Technik Spaß am Umgang mit Menschen Deine Zeit bei Ille geht gleich ganz aufregend los: Du startest mit einer intensiven Einführungswoche. Während der Ausbildung machen wir Dich mit allen Unternehmensbereichen bekannt. Betreut wirst Du dabei von erfahrenen und geprüften Ausbildern. Darüber steht Dir für Fragen Dein persönlicher „Pate“ zur Seite. Während Deiner Ausbildung bei Ille sind Theorie und Praxis eng verzahnt. Die Theorie erlernst Du in der Berufs- oder Hochschule, die Praxis bei uns – ob im Büro, im Lager, beim Kunden oder auf dem Servicefahrzeug. Bei eigenverantwortlichen Projektarbeiten wirst Du intensiv von Ausbildern, Dozenten und der Geschäftsleitung unterstützt. Als Mitglied diverser Prüfungsausschüsse (IHK) und Gremien für duale Studiengänge tun wir alles, um für Deinen Start in die Zukunft die besten Voraussetzungen zu schaffen. In unserer Zentrale findet regelmäßig unser Azubi-Unterricht für Klausuren und IHK-Prüfungen statt. Bereits mehrfach wurden wir von der Industrie- und Handelskammer zum Ausbildungsbetrieb des Jahres ausgezeichnet. In der Disziplin „Duales Studium“ konnten wir 2010 den Hessen Award in Silber entgegennehmen. Besonders stolz sind wir darauf, dass unsere Auszubildenden sich regelmäßig durch Spitzenleistungen auszeichnen und dafür von der IHK geehrt werden.
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Duales Studium - Bachelor of Arts in BWL (m/w/d) Vertiefungsrichtung Handel/Vertrieb oder Logistik

So. 01.05.2022
Aichach an der Paar, Dettingen an der Erms, Eutingen im Gäu, Fürth, Bayern, Kerpen, Rheinland, Regenstauf, Rheinböllen
Wir zählen seit vielen Jahren zu den bedeutendsten und erfolgreichsten Handelsunternehmen im Lebensmittel-Discountbereich. Wir verfügen heute über ein Netz von über 1.450 Filialen, das sich über Deutschland, Frankreich, Österreich und Tschechien erstreckt. Duales Studium – Bachelor of Arts in BWL (m/w/d) Vertiefungsrichtung Handel/Vertrieb oder LogistikDas dreijährige Duale Studium in BWL – Vertrieb/Handel oder Logistik bei Norma bietet Ihnen die Möglichkeit Vorlesungen zu besuchen und zugleich Ihr eigenes Geld zu verdienen. Als Dualer Student wechseln Sie im Block-Modus zwischen Theoriephasen an ausgewählten Dualen Hochschulen/Berufsakademien und Praxisphasen in unserem Unternehmen. Dabei lernen Sie in unserem Filialnetz das klassische Handelsgeschäft und/oder werden in unseren Logistikzentren für die Zukunft fit gemacht Sie erhalten zudem Einblicke in die Abteilungen Einkauf und Verwaltung. Damit werden Sie zum wahren Experten (m/w/d) für den Handel. Allgemeine bzw. Fachgebundene Hochschulreife oder Fachhochschulreife Belastbarkeit, Verantwortungsbereitschaft und Teamfähigkeit Selbstständiges Denken und Handeln Bereitschaft zur Mobilität Interesse an einer schnelllebigen Handelswelt Hervorragende Ausbildung auf hohem Niveau Gute Aufstiegschancen nach dem Studium Überdurchschnittliche Ausbildungsvergütung:1. Jahr: 1.500 €, 2. Jahr: 1.600 €, 3. Jahr: 1.800 € Urlaubs- und Weihnachtsgeld Interne Schulungen und fachkundige Betreuung Optimale Vorbereitung und Einarbeitung auf zukünftige Aufgaben
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Ausbildung Kaufmann - Kauffrau für Groß- und Außenhandelsmanagement (m/w/d)

Sa. 30.04.2022
Höchstadt an der Aisch
Mach mit: Werde Teil eines Unternehmens, das täglich frische Ideen und maßgeschneiderte Konzepte für den Erfolg von Kiosken, Tankstellenshops und Coffee-Shops entwickelt. Und gleichzeitig den Bedarf aller mobilen Menschen nach leckeren Snacks, erfrischenden Getränken und praktischen Produkten zum Mitnehmen erfüllt. Jeden Tag, an rund 85.500 Verkaufspunkten, in fünf europäischen Ländern und mit modernster Logistik.Immer am Puls der Zeit zu sein ist unsere Devise, “Your most convenient partner“ unserer Kunden zu sein unsere Vision. Wir wollen der beste Partner sein, den sie haben – bei allem, was wir tun. Feiere gemeinsam mit uns Erfolge. Willkommen im Land of Chance!Logistikzentrum Nürnberg in Höchstadt an der Aisch, Starttermin 01.09.2022verschiedenste Tätigkeiten im Groß- und Außenhandel kennen.wie die Logistik in unseren Lägern funktioniert. Warenannahme, Kommissionierung und Versandvorbereitung zählen zu Deinen Aufgaben.die kaufmännischen Tätigkeiten kennen, z.B. bearbeitest Du Reklamationen oder prüfst Rechnungen.welche spannenden Projekte wir aktuell vorantreiben. Du arbeitest tatkräftig daran mitMittlere Reife oder Allgemeine Hochschul-, FachhochschulreifeNeugierde sowie Bereitschaft zum eigenverantwortlichen Lernen und ArbeitenVerantwortungsbewusstsein und EngagementEnglischkenntnisseTeamfähigkeit, Kommunikationsstärke und ein sicheres AuftretenStarker Teamspirit und eine offene Arbeitsatmosphäre mit abwechslungsreichen Aufgaben und Projekten, bei denen Du deine Ideen einbringen kannstLangfristige Perspektiven für Deinen weiteren BerufswegEin attraktives Arbeitsumfeld in einem starken Unternehmen der REWE GroupVergütung nach den Tarifverträgen des Groß- und Außenhandels, Urlaubs- und Weihnachtsgeld, 30 Urlaubstage, Vermögenswirksame Leistungen etc.REWE Mitarbeiter-Einkaufskarte, Lekkerland Personalkauf und Rabatte bei zahlreichen Online-Shops
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