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Personalmarketing: 3 Jobs in Beckrath

Berufsfeld
  • Personalmarketing
Branche
  • Baugewerbe/-Industrie 2
  • Öffentlicher Dienst & Verbände 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 3
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 3
Personalmarketing

Sachbearbeiter*in Personaleinsatzmanagement (m/w/d)

Do. 21.01.2021
Mönchengladbach
Erfolg braucht Köpfe! Gestalten Sie mit uns die Verwaltung der Zukunft   Die Stadt Mönchengladbach sucht zum frühestmöglichen Eintrittstermin eine*n Sachbearbeiter*in Personaleinsatzmanagement (m/w/d) für den Fachbereich Personalmanagement   Die Planungen für eine Verwaltung der Zukunft mit Themen wie Rathausneubau, digitale Transformation und New Work sorgen neben vielen weiteren Schwerpunkten für ein spannendes und modernes Arbeitsumfeld. Mit den politischen Beschlüssen zu Rathaus und Verwaltung der Zukunft sowie der Entwicklung eines Selbstbildes hat sich die Verwaltung auf den Weg gemacht, einen Kulturwandel einzuleiten, den es weiter umzusetzen gilt. Dies betrifft auch das Personaleinsatzmanagement. Nutzen Sie Ihre Chance, Teil unseres Teams zu werden! eigenverantwortliche Durchführung von Personalauswahl- und Stellenbesetzungsprozessen Abstimmung und Erstellung von Ausschreibungstexten Beratung der Fachbereiche bei der Auswahl von geeigneten Ausschreibungskanälen und Medien aktive und zielgruppenspezifische Ansprache von potentiellen Kandidat*innen (m/w/d) auch über soziale und Karrierenetzwerke Vorbereitung und Moderation von persönlichen und digitalen Vorstellungs- und Auswahlgesprächen revisionssichere Erstellung von Auswahlvermerken Beteiligung der Interessenvertretungen Prüfung von Rechtsfragen im Zusammenhang mit Stellenbesetzungsverfahren Mitwirkung bei der Entwicklung zielführender Suchstrategien und dem Aufbau der hierfür notwendigen Netzwerke Mitgestaltung einer positiven Wahrnehmung der Stadt Mönchengladbach am Arbeitsmarkt Mitarbeit und Durchführung von Projekten innerhalb der Abteilung die Befähigung für die Laufbahngruppe 2, 1. Einstiegsamt des nichttechnischen Verwaltungsdienstes oder der abgeschlossene Verwaltungslehrgang II alternativ eine abgeschlossene Hochschulbildung (einschließlich Bachelor) mit psychologischer, verwaltungs-, rechts- oder wirtschaftswissenschaftlicher Ausrichtung sowie mehrjährige praktische Erfahrungen bezogen auf das Aufgabengebiet ein hohes Maß an Kontakt- und Kommunikationsfähigkeit, Kunden- und Serviceorientierung verbunden mit einer hohen Belastbarkeit ausgeprägte Verantwortungsbereitschaft sowie Teamfähigkeit   Darüber hinaus bringen Sie vorzugsweise folgendes mit: Präsentations- und Moderationsfähigkeit aktuelle Kenntnisse zu den einschlägigen gesetzlichen und tariflichen Bestimmungen Kenntnisse der MS-Office Produkte Word, Excel, PowerPoint und Outlook, die einen sicheren Umgang mit diesen Programmen ermöglichen Bereitschaft zum Einsatz des privateigenen PKW Wir bieten Ihnen eine spannende, vielfältige und verantwortungsvolle Aufgabe in einem hochmotivierten Team. Wir bieten Ihnen eine unbefristete Einstellung - zunächst erfolgt der Einsatz im oben genannten Bereich für die Dauer von zwei Jahren - eine Verstetigung dieses Einsatzes ist geplant. Wir bieten eine nach Entgeltgruppe 10 des Tarifvertrages für den öffentlichen Dienst für den Bereich Verwaltung (TVöD-V) bzw., bei bereits bestehendem Beamtenverhältnis, eine nach Besoldungsgruppe A 11 Landesbesoldungsgesetz für das Land Nordrhein-Westfalen (LBesG NRW) ausgewiesene Stelle; Die Eingruppierung erfolgt entsprechend der persönlichen Voraussetzungen unter Beachtung der tariflichen Bestimmungen zur Ausbildungs- und Prüfungspflicht.   Wir bieten Ihnen eine regelmäßige Arbeitszeit im Rahmen eines flexiblen, familienfreundlichen Gleitzeitsystems von 39 Wochenstunden bei Tarifbeschäftigten bzw. 41 Wochenstunden bei Beamtinnen und Beamten; Die Stelle ist grundsätzlich teilbar, soweit es der Dienstbetrieb zulässt. Wir gewähren Ihnen im Beschäftigtenverhältnis die Sozialleistungen des öffentlichen Dienstes, wie z.B. Zusatzversorgung, Jahressonderzahlung und ein Leistungsentgelt. Wir kümmern uns mit umfangreichen Angeboten um Ihre Gesundheit. Wir helfen Ihnen, Familie und Beruf bestmöglich zu vereinbaren. Wir bieten Ihnen einen Einsatz innerhalb der Stadt Mönchengladbach, derzeit im Verwaltungsgebäude Wilhelm-Strauß-Straße. Die Möglichkeit zur Teilnahme an mobiler Arbeit und an der Nutzung moderner Arbeitsformen besteht. Wir bieten Ihnen vielfältige Qualifizierungsmöglichkeiten. Wir unterstützen Sie bei der Suche nach Wohnraum und Kinderbetreuungsmöglichkeiten. Wir vermitteln Ihnen bei Bedarf ein vergünstigtes Ticket zur Nutzung von Bus und Bahn.
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Talent Sourcer

Mo. 18.01.2021
Schaan
The role of the Talent Sourcer is to contribute to Talent Acquisition efforts in generating and nurturing talent pipelines and powering total recruitment marketing to attract and engage top talent to Hilti for critical hiring needs. The Talent Sourcer supports the Talent Acquisition team’s vision to position Hilti as an employer of choice through talent sourcing and project work.Who is Hilti?If you’re new to the industry, you might not have heard of us. We provide leading-edge tools, technologies, software and services for the global construction sector. We have a proud heritage, built over 75 years, and a worldwide reputation for pioneering products and exceptional service. With 30,000 people in more than 120 countries, which we’re looking to expand, we’re a great place for you to show us your worth, step up to new challenges and grow your career.In this role, you will build and nurture talent pipelines for our current and future hiring needs by sourcing candidates through a variety of search methods. This includes but is not limited to social media (e.g. LinkedIn and Xing), internal databases, job boards, networking, internet searches, etc. You will interact with potential candidates and conduct initial interviews to present Hilti as a Great Place to Work, gauge candidate interest, and ensure candidates meet basic qualifications. By evaluating the job- as well as the candidate market, you will develop sourcing strategies and share your insights with Talent Acquisition Managers and Hiring Managers directly to adapt the recruitment strategy if needed. You will also be responsible for streamlining sourcing processes, taking measures to deliver a great candidate experience, and constantly look for new advanced sourcing opportunities. Based on previous experiences as well as capacity, it is also possible that you take over Full Cycle Recruitment for selected positions or be responsible for Talent Acquisition projects.93% of our people say they’re proud to work for Hilti, thanks to the quality of our products and the way we look after our people.You hold at minimum a bachelor’s degree; a master’s degree is an advantageYou have a minimum of 3 years proven experience either in an in-house recruitment role or with a recruitment agencyYou have a broad understanding of search methods incl. social networks (e.g. LinkedIn and Xing) as well as Boolean searchesYou have great communication skills in German and English You bring a willingness to understand the duties and competencies of different rolesYou ideally have working knowledge of Applicant Tracking Systems (ATS) and databasesYou have a positive mindset and you are fun to work with!We offer you a unique place to work, where you are part of a creative and diverse team. We give you many opportunities to develop yourself and we will support you in shaping your individual career path. Join our positive team spirit! Our Headquarters in located in Schaan, in the beautiful and mountainous Rhine Valley. We offer state-of-the art office spaces, a staff restaurant with a variety of healthy food, coffee corners, an in-house gym with a relaxation room and so much more. We want you to work your best and offering flexible working and day care for your children are just some ways we do that.Why should you apply?Act as an ambassador of Hilti’s Employer Value Proposition and help us attract great talents by engaging directly with them. If you also enjoy the technical aspects of Talent Sourcing by using and exploring advanced search methods, this is a very interesting opportunity for you!
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Talent Acquisition Manager

Mo. 18.01.2021
Schaan
We are looking for an experienced Talent Acquisition Manager to help our company find and retain excellent employees. You will be entrusted with an ongoing quest to discover talent, build a strong employment brand and ensure great relationships with both candidates and employees. Our global head office is a multicultural workplace extraordinaire, with 55 different nationalities working with a shared set of values and goals.Who is Hilti?If you’re new to the industry, you might not have heard of us. We provide leading-edge tools, technologies, software and services for the global construction sector. We have a proud heritage, built over 75 years, and a worldwide reputation for pioneering products and exceptional service. With 30,000 people in more than 120 countries, which we’re looking to expand, we’re a great place for you to show us your worth, step up to new challenges and grow your career.To excel as Talent Acquisition Manager, we expect you to be experienced in full-cycle recruiting and employment branding. You should have a sharp eye for talented people and a steady commitment to help them find success in our company. Together with the business, you determine current staffing needs and develop talent acquisition strategies according to each specific role. Additionally, you plan and conduct recruitment and selection processes (interviews, screening calls, etc.) by taking steps to ensure a positive candidate experience. Working hand-in-hand with the hiring managers and thoroughly knowing their businesses will lead to successful hires.This is a fantastic opportunity for a recruiting expert who would like to join an enthusiastic, highly engaged recruiting team with a great team spirit at our international Headquarters in Schaan, Liechtenstein.You hold at minimum a bachelor’s degree; a master’s degree is an advantageYou have minimum 3-5 years proven experience either as an in-house Talent Acquisition Manager or in an executive search agency You are experienced in full-cycle recruiting and sourcing You have a broad understanding of state-of-the-art selection methods and techniquesYou bring a willingness to understand the duties and competencies of different rolesYou have ideally working knowledge of Applicant Tracking Systems (ATS) and databasesYour communication skills are excellent You have a positive mindset and you are fun to work with!We offer you a unique place to work, where you are part of a creative and diverse team. We give you many opportunities to develop yourself and we will support you in shaping your individual career path. Join our positive team spirit! Our Headquarters in located in Schaan, in the beautiful and mountainous Rhine Valley. We offer state-of-the art office spaces, a staff restaurant with a variety of healthy food, coffee corners, an in-house gym with a relaxation room and so much more. We want you to work your best and offering flexible working and day care for your children are just some ways we do that.Why should you apply?If you are looking for an exciting position within our great Talent Acquisition team, we are very excited to get to know you!
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