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Pharmazie: 15 Jobs in Markt Indersdorf

Berufsfeld
  • Pharmazie
Branche
  • Pharmaindustrie 13
  • Recht 1
  • Sonstige Dienstleistungen 1
  • Unternehmensberatg. 1
  • Wirtschaftsprüfg. 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 15
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 15
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 15
Pharmazie

Manager Data Management (m/f/x)

Mo. 12.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Manager Data Management (m/f/x) Position manages, with direction, end-to-end delivery of data management services for assigned projects/studies, collaborating with CROs and other vendors to ensure high quality deliverables are on time and within budget. This position also partners with internal and external stakeholders to optimize Data Management technology, processes, and standards. Roles and responsibilities: Establishes Data Management strategy at the project and/or study level for a smaller number of projects/studies Proactively identifies and manages risks at the project and/or study level for a smaller number of projects/studies Plans and directs the conduct of Data Management activities for assigned projects/studies through outsourcing (e.g., study start-up, study conduct, study closeout, and reporting) Provides oversight, with support, for Data Management CRO and other third party vendors to ensure compliance with the protocol, external/internal standards applicable regulatory guidelines, Policies, SOPs, and other relevant guidelines Ensures Data Management deliverables meet/exceed project/ study team expectations regarding quality, time and cost and that Data Management documentation is filed/ archived according to applicable Daiichi Sankyo and regulatory requirements Reviews and may approve clinical study related documents (e.g., Protocols, Data Management Plan, Clinical Study Reports) Leads and drives the data review process in collaboration with the study team to ensure data quality Provides data management expertise to project/study teams to optimize study-specific clinical trial processes May participate in process improvement initiatives MS/BS in life sciences or related field 5+ years data management and/or related work experience in a medical device or pharmaceutical company, or similar environment (e.g., CRO) Strong Communication skills Excellent in English - written and verbal, German would be an advantage Strong analytical, organizational and interpersonal skills Able to work effectively with people at different levels and from different disciplines and cultures Skills in continuous improvement, project management, change management and risk management would be an advantage We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Senior Fachzertifizierer im Bereich Nicht-aktive Medizinprodukte (w/m/d)

So. 11.04.2021
München
Seit 1866 gilt unsere Leidenschaft der Technik und der Sicherheit. Innovationen beeinflussen unser Leben in vielfältiger Weise. Für die Sicherheit von Menschen und der Gesellschaft setzen wir uns jeden Tag aufs Neue ein und schaffen Vertrauen in neue Technologien. Wir sind Teil des Fortschritts. Wir beraten, wir prüfen, wir zertifizieren. Wir handeln aus Überzeugung, gestalten schon heute die Welt von morgen – setzen Zeichen. Wir nehmen die Zukunft in die Hand. Wir sind TÜV SÜD – 25.000 Mitarbeiter an weltweit 1.000 Standorten. Die TÜV SÜD Product Service GmbH ist weltweit tätig bei der Prüfung, Begutachtung und Zertifizierung von Konsumgütern, Industrie- und Medizinprodukten in Bezug auf Risiken, Qualität und Gebrauchstauglichkeit. Das Unternehmen gehört zu den führenden deutschen Prüfunternehmen in seiner Branche und ist ein wesentlicher Bestandteil des globalen Netzwerks der Product Service Division des TÜV SÜD Konzerns. Wenn Sie die Zukunft mit uns gestalten wollen, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung. Fachzertifizierer für nicht-aktive Medizinprodukte und Zertifizierentscheider Bewertung und Bearbeitung von Zertifizierprojekten bei Wechseln der Zertifizierstelle Leitender Auditor im Bereich Nicht-aktive Medizinprodukte Durchführung interner Audits sowie Monitoring von Zertifizierpersonal Bearbeitung von Einsprüchen Schulung und Fortbildung von Zertifizierpersonal Abgeschlossenes Studium im technischen bzw. naturwissenschaftlichen Bereich, z. B. Medizintechnik, Biologie, Chemie, Pharmazie, Physik oder vergleichbare Fachrichtung Mindestens vier Jahre Berufserfahrung innerhalb der Medizintechnikbranche zwingend erforderlich Erfahrung als Auditor für Medizinprodukte und/oder Fachzertifizierer von Vorteil Erfahrung im Bereich Risikoanalysen nicht-aktiver Medizinprodukte und der anwendbaren Normen wünschenswert Kenntnisse in der Produktzulassungung und im Qualitätsmanagement bei Herstellern nicht-aktiver Medizinprodukte Qualitätsorientierte und selbstständige Arbeitsweise Routinierter Umgang mit den MS Office-Anwendungen Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse für die Kommunikation mit Kunden und Kollegen Reisebereitschaft (ca. 20 % Reisetätigkeit) Der besseren Verständlichkeit halber verwenden wir durchgängig – grammatikalisch – männliche Bezeichnungen, adressieren dabei aber Personen aller Geschlechter gleichermaßen. Themen wie die berufliche Gleichstellung aller Menschen haben bei TÜV SÜD einen hohen Stellenwert.
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Senior Manager Regulatory Affairs Oncology (m/f/x)

So. 11.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our Headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Senior Manager Regulatory Affairs Oncology (m/f/x) To provide European regulatory strategy support for assigned projects, products and non- project work. Act as a specialist in the area of oncology. Represent Regulatory Affairs internally working on a collaborative basis both within Europe and globally as a member of a multi-disciplinary team, providing expertise on regulatory matters. Represent Regulatory Affairs in external interactions (e.g. authorities, affiliates, partners, CROs) providing expertise on regulatory strategy to achieve regional and global goals. Role and Responsibilities: European regulatory strategy support for assigned projects, covering product development plans, clinical trials and Marketing Authorizations Applications (MAA) as well as product life cycle management. European Regulatory Affairs representation on global development teams providing regulatory guidance and strategy and supporting EU MAA submissions Act as regulatory contact person for authorities for assigned projects Participate in assigned non-project tasks and process improvements Keep current with, review and interpret regulatory and scientific regulations, directives, guidelines and initiatives, communicate important changes and trends with the relevant stakeholders Bachelor degree in Life Science or Medical Science; Degree in Pharmacy, Master and/or PhD preferred; Master Degree in Regulatory Affairs is a plus Minimum of 8 years of experience in the pharmaceutical industry and minimum of 5 years of experience in global regulatory affairs with emphasis on late stage drug development and marketing authorization applications in Europe, experience with clinical trials, orphan drugs and pediatric clinical development Experience of working in global environment as well as with National Health Agencies and EMA Proven ability to plan, coordinate and lead activities simultaneously on multiple projects Excellent personal and intercultural skills paired with the ability to work cross functionally in a multinational organisation Ability to develop and maintain good relationships, challenge views, present and argue cases in a professional and respectful manner Solution and detail-oriented; well organised and self-motivated Excellent written and oral communication skills in English, second language preferred We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Senior Manager Formulation Technology (m/f/x)

Sa. 10.04.2021
Pfaffenhofen an der Ilm
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our location in Pfaffenhofen a.d. Illm we are seeking highly qualified candidates to fill the position Senior Manager Formulation Technology (m/f/x) The Senior Manager Formulation Technology is responsible for the planning, organization and technical support of development tasks in Formulation Technology for Parenteral Formulation and Process Development (e.g. lyophilization) incl. physicochemical characterization of Biologics (focus on oncology, e.g. ADCs). The functional and technical management of contract manufacturing organizations (Technical CMO Management) for parenteral dosage forms (Biologics, e.g. ADCs) in Europe is also within the scope of this position. Roles and responsibilities: Active involvement in extension of a new development area in a motivated and engaged team Active participation and collaboration in international project teams (e.g. Japan, US, CMOs in Europe) with project responsibility for formulation / process part Development, manufacturing and testing of parenteral dosage forms (Biologics, focus on oncology, e.g. ADCs) Responsibility for new technology process equipment, incl. preparation, operation and documentation of development experiments Creation of risk analysis and statistical design of experiments (DoE) within the framework of formulation and process development as well as method development on different analytical equipment (focus on physicochemical characterization of Biologics) Collaboration in advancement of the occupational safety concept regarding handling of high potent compounds Functional and technical management of contract manufacturing organizations (Technical CMO Management) for parenteral dosage forms (Biologics, e.g. ADCs): Technical support of transfers to CMOs in Europe as well as clinical trial material manufacturing, scale ups and process validation, incl. On Site presence Collaboration in creation and review of protocols, manufacturing documentation and reports Participation in creating and updating regulatory documents worldwide (e.g. IMPD, IND, MAA, NDA etc.) Technical management of employees University degree in Pharmacy or related subject, ideally with pharmacist license and PhD in Pharmaceutical Technology (Lyophilisation, Biologics) Several years of relevant work experience in pharmaceutical industry (formulation and process development and/or Technical CMO Management) in the area of lyophilisation of high potent Biologics Very good written and spoken communications skills in English Very good IT skills (MS Office, SAP etc.) Experience in Design of Experiments and statistical data analysis (e.g. JMP) Good knowledge of the regulatory framework Willingness to travel (up to 20%) Reliable, independent and accurate way of working High level of team responsibility and interaction skills Willingness to work with colleagues from other cultures We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Regulatory Affairs - Clinical Trials Support (m/f/x)

Sa. 10.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Regulatory Affairs - Clinical Trials Support (m/f/x) To serve as the European regulatory coordinator and support for assigned projects, products and non-project work in the area of Clinical Trials. Represent Regulatory Affairs internally working on a collaborative basis both within Europe and globally to become a fully recognized support function of clinical study teams and relevant stakeholder, providing support to EU regulatory strategists. Represent Regulatory Affairs working with authorities, affiliates, partners and CROs). Roles and responsibilities: Act as a regulatory contact person for European clinical trial matters Responsible for managing or supporting the Clinical Trial submission in the EU Acts as the EU interface with CROs for regulatory submissions related to Clinical Trials Organize and coordinate Clinical Trial submissions in accordance with applicable regulations and guidance Review and interpret regulatory guidelines, especially the CTR and provide guidance to peers and direct reports regarding regulatory issues Advises the regulatory strategist and EU product leads on CTA submission strategy and evaluates the adequacy of the content of regulatory submissions and identifies deficiencies requiring further resolution Participate in clinical study team meetings; provide regulatory support and guidance as required for the preparation of documents required for regulatory submissions for example Investigational Medicinal Product Dossier (IMPD) or Response to Queries As assigned by manager participate or lead assigned non-project tasks and process improvements Keep current with, review and interpret regulatory and scientific regulations, directives, guidelines and initiatives, communicate important changes and trends with the relevant stakeholders. Also communicates with outside consultants (i.e. CRO's) as needed Bachelor’s degree in Life Science or Medical Science; Degree in Pharmacy, Master preferred; Master’s degree in Regulatory Affairs is a plus Minimum of 3 years of experience in Clinical Trials Experience of working in global environment Experience of working with CROs, National Health Agencies and EMA Proven ability to plan, coordinate and lead activities simultaneously on multiple projects Excellent personal and intercultural skills paired with the ability to work cross functionally in a multinational organization Ability to develop and maintain good relationships, gain the trust of others, challenge views and present and argue cases in a professional and respectful manner Solution and detail-oriented; well organized and self-motivated Excellent written and oral communication skills in English, second language preferred We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Specialist for Aseptic Drug Product Manufacturing (w/m/d)

Do. 08.04.2021
Krailling
Coriolis Pharma, is a globally operating independent service provider for formulation research and development of (bio)pharmaceutical drugs (proteins, peptides, monoclonal antibodies, RNA/DNA etc.) and vaccines. An interdisciplinary team of highly qualified scientists with many years of experience in the development of (bio)pharmaceuticals supported by an expert scientific advisory board provides cutting-edge service and know-how related to the formulation development of biopharmaceuticals. Work in project teams for biopharmaceutical aspetic filling and drug product development Be a key specialist to set up, to operate and to maintain aspetic filling operations Plan and execute aseptic drug product manufacturing activities, such as formulation preparation, primary packaging material preparation, filling line operation, packaging and labelling Completion of lab records/documentation according to good research practice Support CMC activities of biopharmaceuticals such as analytical method set-up, formulation preparation and development, primary packaging preparation, optimization of lyophilization processes, robustness investigations, scale-up and transfer Support of reporting activities and communication with clients Work according to instruction, operating procedure and good research practice Bachelor’s or Master degree in a (Applied) Sciences, Bioprocessing, Engineering or related field is beneficial A minimum 3 years hands on experiences in aseptic filling operations and clean room (e.g., filling, sterilization) is required Basic knowledge in biopharmeutical formulation analysis and characterization is advantagous Open for new ideas and tasks, high willingness to learn - hands on mentality Team player with strong motivation, inter-personal skills and excellent communication abilities As a Specialist, you will join a highly motivated, interdisciplinary team performing contract research and development for customers from the (bio)pharmaceutical industry worldwide. We offer you diversified and challenging areas of responsibilities in our innovative company. We actively support your personal development (technical, scientific and personal skills) especially by training on relevant techniques for characterization of (bio)pharmaceuticals. Beyond that Coriolis offers a variety of benefits and team activities to its employees.
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Head of Manufacturing Solids (m/w/d)

Mi. 07.04.2021
Pfaffenhofen an der Ilm
Daiichi Sankyo entwickelt und vermarktet mit 15.000 Mitarbeitern in über 20 Ländern innovative Therapien für Patienten. Wir verfügen nicht nur über ein starkes Portfolio von Arzneimitteln gegen kardiovaskuläre Erkrankungen, sondern haben die Vision, bis 2025 als „Global Pharma Innovator“ weltweit führende Innovationen in der Pharmaindustrie zu entwickeln, um Wettbewerbsvorteile in der Onkologie zu erzielen. Daiichi Sankyo konzentriert sich vor allem darauf, Patienten Zugang zu neuen Therapien in der Onkologie zugänglich zu machen. Unsere Europazentrale befindet sich in München und wir haben Tochtergesellschaften in 13 Ländern Europas einschließlich Dänemark, wo Kopenhagen als Zentrale für die nordischen Länder fungiert. Ab sofort suchen wir für unsere Produktionsstätte in Pfaffenhofen/Ilm eine/n engagierte/n Head of Manufacturing Solids (m/w/d) Fachliche, organisatorische und personelle Leitung der Abteilung Manufacturing Solids zur Sicherstellung der ordnungsgemäßen und termingerechten Herstellung und Prüfung von festen Arzneiformen im Bulkbereich. Angaben zur Tätigkeit: Erstellung von Budget- (Investitionen / Personal) und Kostenplanung ebenso wie Organisationskonzepten Termingerechte Umsetzung der Produktionsgrobplanung in die Produktionsfeinplanung Entscheidungen über notwendige Maßnahmen bei Material-, Personal-, oder Maschinenengpässen sowie des Personaleinsatzes in der Abteilung, Kontrolle der Einhaltung von Sicherheitsrichtlinien Sicherstellung der GMP-gerechten und zulassungskonformen Herstellung, Prüfung und Dokumentation einschließlich Qualifizierung, Validierung von Anlagen, Prozessen und Reinigungsverfahren sowie Sicherstellung der Durchführung von Mitarbeiter-Schulungen Untersuchung und Bewertung von Abweichungen und Reklamationen während der Herstellung oder Prüfung von Arzneimitteln sowie Durchführung von Änderungskontrollverfahren Durchführung von Produktionstransfers in Zusammenarbeit mit Pharmaceutical Development sowie zwischen Produktionsstandorten Kontinuierliche Verbesserung und Standardisierung von Herstellungsprozessen unter wirtschaftlichen, technologischen, GMP- und sicherheitstechnischen Gesichtspunkten Mitwirkung bei Inspektionen durch nationale und internationale Behörden und Kunden sowie Selbstinspektionen einschließlich Durchführung von Audits bei Lieferanten und Lohnherstellern Sicherstellung des reibungslosen innerbetrieblichen Ablaufes durch Information und Motivation der unterstellten Mitarbeiter sowie Delegation von Aufgaben und Verantwortungen an unterstellte Mitarbeiter Enge Zusammenarbeit mit dem globalen Netzwerk, insbesondere der globalen Supply Chain Organisation Abgeschlossenes Universitätsstudium (Pharmazie), Apotheker oder vergleichbare Qualifikation Mindestens 5 Jahre Erfahrung in der Herstellung von Arzneimitteln Fundierte Kenntnisse der gesetzlichen Vorschriften (national und international) Sehr gute pharmazeutisch-technologische Kenntnisse, Kenntnisse mathematischer und statistischer Methoden sowie betriebswirtschaftliche Kenntnisse Sehr gute MS-Office und SAP-Kenntnisse Sehr gute Deutsch und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Gute Team- und Kommunikationsfähigkeiten (auch auf internationaler Ebene) sowie exakte Arbeitsweise und Flexibilität, Durchsetzungsvermögen, Fähigkeit zur Leitung und Motivation von Mitarbeitern, Engagement und Belastbarkeit, Fähigkeit zur interkulturellen Zusammenarbeit Als internationaler Arbeitgeber in einem Zukunftsmarkt sind uns ein attraktives und facettenreiches Angebot an Leistungen über das Gehalt hinaus wichtig. Wir bieten Ihnen neben einem leistungsgerechten Einkommen vielfältige weitere Benefits wie z.B. eine betriebliche Altersvorsorge, flexible Arbeitszeiten, ein zeitgemäßes Mobility Angebot, diverse Sportangebote u.v.m.
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Quality Control Manager (m/f/x) for Pharmacovigilance

Di. 06.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Quality Control Manager (m/f/x) for Pharmacovigilance Purpose of the function: The Quality Control Manager will work with Quality & Compliance Lead to maintain and enhance Daiichi Sankyo PV Quality Management System in collaboration with other regional teams in the US and Japan and maintains Pharmacovigilance System Master File (PSMF). This position is responsible for the quality control of PV tasks fulfilled by DSE (EU headquarter office), EU affiliates, CROs and license partners and proactively monitors quality of all PV tasks (including compliance monitoring) and ensures operational standards are well-maintained. This position is also expected to contribute to the global projects together with Quality & Compliance Lead to enhance Daiichi Sankyo Global PV Quality Management System by implementing further globally harmonized standards and validated tools for process improvement, automation and trend analysis. Maintenance of Pharmacovigilance System Master File (PSMF) and related documents Define, manage, maintain and coordinate procedures continuously improving quality in collaboration with the CSPV group (e.g. compliance check expedited reporting, key performance indicators, deviations and CAPA management, revising SOPs) Proactively monitor quality of PV tasks, facilitate appropriate actions with SMEs and achieve continuous improvement Leading the CSPV department regarding PV Inspection/audit preparation and CAPA plan development and tracking CAPA status regarding deviations and findings of inspections/audits Lead and organize preparation meeting, coordinates requested document preparation with SMEs Lead CAPA plan development and its status tracking and facilitate inspections/audits in collaboration with QA functions Bring ideas for potential process improvement and global harmonization based on industry standards and industry benchmarking Organize “lesson learned” and implement systems and tools for process improvement and enhancement Master’s degree in Life Sciences, Pharmacy or Medical Sciences preferred and 5-8 years of experience in GxP and in PV Experience in the field of safety data processing or clinical development and in contract management Excellent computer, presentation and communication skills – very good verbally and written English Highly reliable with accurate operating principles Analytic and systematic approach with good problem-solving skills Ability to understand complex matters with a continuous focus on improvement Substantial communication skills, in particular also on intercultural level with respect and appreciation of cultural diversity Proactive, autonomous and reliable working style paired with the ability to work in international matrix teams We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Global PV Specialist / Globaler Pharmakovigilanz Spezialist (m/w/d)

Sa. 03.04.2021
München
Bencard Allergie GmbH mit Sitz in München ist ein pharmazeutisches Unternehmen, das sich sehr erfolgreich auf das zukunftsorientierte Marktsegment Allergie ausgerichtet hat. Das Unternehmen hat sich zum Ziel gesetzt, die Lebensqualität allergiekranker Menschen stetig weiter zu verbessern und die AllerGOlogie zielstrebig weiterzudenken. Hinter dem langjährigen Erfolg des Unternehmens stehen ein starkes Arzneimittelportfolio allergenspezifischer Immuntherapien, anhaltende Innovationskraft und eine werte- und wachstumsorientierte Firmenphilosophie, die auch in Zukunft gewährleisten, als kompetenter und verlässlicher Partner in der Allergologie wahrgenommen zu werden. Jetzt kommen Sie ins Spiel: Begleiten Sie uns dabei, unsere Erfolgsgeschichte aktiv mitzugestalten und unsere Marktpräsenz weiter auszubauen.Wir suchen zum frühestmöglichen Zeitpunkt einenGlobal PV Specialist / Globalen Pharmakovigilanz Spezialisten (m/w/d)Befolgung der Anforderungen der GVP-ModuleVerhandlung und Gestaltung von PV-VerträgenBeschreibung und Anpassung der PV-ProzesseOrganisation und Durchführung von PV-Trainings für die lokalen Experten, Geschäftsführer und ManagerKontrolle der Leistung und Qualität des globalen PV-Systems sowie der lokalen PV-SystemeUnterstützung/Stellvertretung des Global PV-ManagersBearbeitung, Klassifizierung und Kodierung eingehender NebenwirkungsfälleWissenschaftlicher Hochschulabschluss, z. B. Pharmazie, Chemie, Biologie oder MedizinMindestens fünf Jahre Berufserfahrung in der pharmazeutischen Industrie, insbesondere im Bereich Pharmakovigilanz/Drug SafetyErfahrungen mit multinationalen StrukturenGVP-Kenntnisse sind VoraussetzungVerhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse sind Voraussetzung; gerne gute Kenntnisse in einer weiteren SpracheSicherer Umgang mit MS OfficeSorgfältige und strukturierte ArbeitsweiseGutes Zeitmanagement und OrganisationstalentDurchsetzungsfähigkeit und VerhandlungsgeschickGute Kommunikationsfähigkeiten und Spaß an der Arbeit im TeamLösungsorientiertes Denken und HandelnReisebereitschaftEin angenehmes, familiäres ArbeitsklimaVielseitige Weiterbildungsmöglichkeiten37,5-Stunden-Woche bei VollzeitbeschäftigungGleitende Arbeitszeit30 Tage JahresurlaubModerne Arbeitsumgebung im Stadtteil München-Schwabing mit guter Verkehrsanbindung und ausreichend eigenen ParkmöglichkeitenHervorragenden Kaffee, Obst und Eis
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Senior Consultant (m/w/d) Life Science - Pharmacovigilance

Sa. 03.04.2021
Düsseldorf, Frankfurt am Main, Berlin, München
Making an impact that matters. Unser Anspruch ist, jeden Tag das zu tun, was wirklich zählt. Mit unserem breiten Leistungsspektrum – von Audit & Assurance, Risk Advisory über Tax & Legal bis Financial Advisory und Consulting – unterstützen wir Kunden auf einzigartige Weise. Wir setzen neue Maßstäbe, liefern innovative Denkansätze und ermöglichen nachhaltiges Wachstum. Wir fördern unsere hochqualifizierten Mitarbeiter mit ihren verschiedensten Talenten, sodass sie mit uns mehr erreichen. Im Business Risk Advisory unterstützen wir unsere Kunden bei der Identifizierung und Vorbeugung potenzieller Risiken in allen Geschäftsbereichen. Dabei betrachten wir finanzielle, technologische und geschäftsrelevante Risiken, um den Unternehmenserfolg langfristig zu sichern.   Im Team von Regulatory & Legal Support entwickeln Sie für unsere Kunden individuelle Lösungsansätze zur Bewältigung aktueller Herausforderungen, die aus der Digitalisierung und Entwicklung sowie Implementierung von Risikomodellen branchenübergreifend resultieren. Dabei beraten Sie zu Themen der optimalen organisatorischen und prozessualen Ausgestaltung der Geschäftsmodelle und der Compliance von Unternehmen in regulierten Branchen.   Für unsere Teams an den Standorten Düsseldorf, Frankfurt, Berlin und München suchen wir engagierte Verstärkung. Mitarbeit in Beratungsprojekten im Bereich der digitalen Transformation im Life Science Sektor Analyse, Einführung oder Verbesserung von regulierten Prozessen und Managementsystemen Ausbau unseres Lösungsportfolios im Bereich Pharmakovigilanz und Qualitätsmanagement Einführung von validierten Softwaresystemen und Analyticslösungen Schulungen & Coaching Planung, Durchführung und Nachverfolgung von Audits Abgeschlossenes Studium der Pharmazie, Medizintechnik, Biotechnologie, Bioinformatik oder ähnliche Life Science Disziplin, idealerweise ergänzt durch einen MBA. Mehrjährige Erfahrung in einem Life Science Unternehmen oder Life Science Startup Erfahrung im Bereich Arzneimittelsicherheit Sie können sich mit einem oder mehreren der folgenden Themenfelder identifizieren: Optimierung und Automatisierung von Pharmakovigilanzsystemen sowie Qualitätsmanagementsystemen in der Pharmazie oder der Medizintechnik Regularien im Bereich Good Pharmacovigilance Practices / Regulatory Affairs / Good Manufacturing Practice / Good Distribution Practice (mindestens für die Regionen EU und USA) Implementierung von validierten RegTech und Analytics Lösungen in regulierten Prozessen, insbesondere im Bereich Arzneimittelsicherheit Verhandlungssichere Englischkenntnisse Hohe Reisebereitschaft und Arbeit vor Ort beim Kunden Als Fair Company bieten wir Ihnen nicht nur eine angemessene Vergütung. Neben einer angenehmen, kollegialen Atmosphäre finden Sie bei uns ein chancenreiches, internationales Arbeitsumfeld. Sie übernehmen eigenverantwortlich Aufgabenpakete, wobei Ihnen Ihre Teamkollegen jederzeit mit Rat und Tat zur Seite stehen.
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