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Pharmazie: 23 Jobs in Taufkirchen

Berufsfeld
  • Pharmazie
Branche
  • Pharmaindustrie 19
  • Groß- & Einzelhandel 1
  • Nahrungs- & Genussmittel 1
  • Recht 1
  • Sonstige Dienstleistungen 1
  • Unternehmensberatg. 1
  • Verkauf und Handel 1
  • Wirtschaftsprüfg. 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 23
  • Ohne Berufserfahrung 5
  • Mit Personalverantwortung 2
Arbeitszeit
  • Vollzeit 23
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 22
  • Befristeter Vertrag 1
Pharmazie

Manager Data Management (m/f/x)

Mo. 12.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Manager Data Management (m/f/x) Position manages, with direction, end-to-end delivery of data management services for assigned projects/studies, collaborating with CROs and other vendors to ensure high quality deliverables are on time and within budget. This position also partners with internal and external stakeholders to optimize Data Management technology, processes, and standards. Roles and responsibilities: Establishes Data Management strategy at the project and/or study level for a smaller number of projects/studies Proactively identifies and manages risks at the project and/or study level for a smaller number of projects/studies Plans and directs the conduct of Data Management activities for assigned projects/studies through outsourcing (e.g., study start-up, study conduct, study closeout, and reporting) Provides oversight, with support, for Data Management CRO and other third party vendors to ensure compliance with the protocol, external/internal standards applicable regulatory guidelines, Policies, SOPs, and other relevant guidelines Ensures Data Management deliverables meet/exceed project/ study team expectations regarding quality, time and cost and that Data Management documentation is filed/ archived according to applicable Daiichi Sankyo and regulatory requirements Reviews and may approve clinical study related documents (e.g., Protocols, Data Management Plan, Clinical Study Reports) Leads and drives the data review process in collaboration with the study team to ensure data quality Provides data management expertise to project/study teams to optimize study-specific clinical trial processes May participate in process improvement initiatives MS/BS in life sciences or related field 5+ years data management and/or related work experience in a medical device or pharmaceutical company, or similar environment (e.g., CRO) Strong Communication skills Excellent in English - written and verbal, German would be an advantage Strong analytical, organizational and interpersonal skills Able to work effectively with people at different levels and from different disciplines and cultures Skills in continuous improvement, project management, change management and risk management would be an advantage We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Senior Fachzertifizierer im Bereich Nicht-aktive Medizinprodukte (w/m/d)

So. 11.04.2021
München
Seit 1866 gilt unsere Leidenschaft der Technik und der Sicherheit. Innovationen beeinflussen unser Leben in vielfältiger Weise. Für die Sicherheit von Menschen und der Gesellschaft setzen wir uns jeden Tag aufs Neue ein und schaffen Vertrauen in neue Technologien. Wir sind Teil des Fortschritts. Wir beraten, wir prüfen, wir zertifizieren. Wir handeln aus Überzeugung, gestalten schon heute die Welt von morgen – setzen Zeichen. Wir nehmen die Zukunft in die Hand. Wir sind TÜV SÜD – 25.000 Mitarbeiter an weltweit 1.000 Standorten. Die TÜV SÜD Product Service GmbH ist weltweit tätig bei der Prüfung, Begutachtung und Zertifizierung von Konsumgütern, Industrie- und Medizinprodukten in Bezug auf Risiken, Qualität und Gebrauchstauglichkeit. Das Unternehmen gehört zu den führenden deutschen Prüfunternehmen in seiner Branche und ist ein wesentlicher Bestandteil des globalen Netzwerks der Product Service Division des TÜV SÜD Konzerns. Wenn Sie die Zukunft mit uns gestalten wollen, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung. Fachzertifizierer für nicht-aktive Medizinprodukte und Zertifizierentscheider Bewertung und Bearbeitung von Zertifizierprojekten bei Wechseln der Zertifizierstelle Leitender Auditor im Bereich Nicht-aktive Medizinprodukte Durchführung interner Audits sowie Monitoring von Zertifizierpersonal Bearbeitung von Einsprüchen Schulung und Fortbildung von Zertifizierpersonal Abgeschlossenes Studium im technischen bzw. naturwissenschaftlichen Bereich, z. B. Medizintechnik, Biologie, Chemie, Pharmazie, Physik oder vergleichbare Fachrichtung Mindestens vier Jahre Berufserfahrung innerhalb der Medizintechnikbranche zwingend erforderlich Erfahrung als Auditor für Medizinprodukte und/oder Fachzertifizierer von Vorteil Erfahrung im Bereich Risikoanalysen nicht-aktiver Medizinprodukte und der anwendbaren Normen wünschenswert Kenntnisse in der Produktzulassungung und im Qualitätsmanagement bei Herstellern nicht-aktiver Medizinprodukte Qualitätsorientierte und selbstständige Arbeitsweise Routinierter Umgang mit den MS Office-Anwendungen Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse für die Kommunikation mit Kunden und Kollegen Reisebereitschaft (ca. 20 % Reisetätigkeit) Der besseren Verständlichkeit halber verwenden wir durchgängig – grammatikalisch – männliche Bezeichnungen, adressieren dabei aber Personen aller Geschlechter gleichermaßen. Themen wie die berufliche Gleichstellung aller Menschen haben bei TÜV SÜD einen hohen Stellenwert.
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Senior Manager Regulatory Affairs Oncology (m/f/x)

So. 11.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our Headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Senior Manager Regulatory Affairs Oncology (m/f/x) To provide European regulatory strategy support for assigned projects, products and non- project work. Act as a specialist in the area of oncology. Represent Regulatory Affairs internally working on a collaborative basis both within Europe and globally as a member of a multi-disciplinary team, providing expertise on regulatory matters. Represent Regulatory Affairs in external interactions (e.g. authorities, affiliates, partners, CROs) providing expertise on regulatory strategy to achieve regional and global goals. Role and Responsibilities: European regulatory strategy support for assigned projects, covering product development plans, clinical trials and Marketing Authorizations Applications (MAA) as well as product life cycle management. European Regulatory Affairs representation on global development teams providing regulatory guidance and strategy and supporting EU MAA submissions Act as regulatory contact person for authorities for assigned projects Participate in assigned non-project tasks and process improvements Keep current with, review and interpret regulatory and scientific regulations, directives, guidelines and initiatives, communicate important changes and trends with the relevant stakeholders Bachelor degree in Life Science or Medical Science; Degree in Pharmacy, Master and/or PhD preferred; Master Degree in Regulatory Affairs is a plus Minimum of 8 years of experience in the pharmaceutical industry and minimum of 5 years of experience in global regulatory affairs with emphasis on late stage drug development and marketing authorization applications in Europe, experience with clinical trials, orphan drugs and pediatric clinical development Experience of working in global environment as well as with National Health Agencies and EMA Proven ability to plan, coordinate and lead activities simultaneously on multiple projects Excellent personal and intercultural skills paired with the ability to work cross functionally in a multinational organisation Ability to develop and maintain good relationships, challenge views, present and argue cases in a professional and respectful manner Solution and detail-oriented; well organised and self-motivated Excellent written and oral communication skills in English, second language preferred We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Regulatory Affairs - Clinical Trials Support (m/f/x)

Sa. 10.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Regulatory Affairs - Clinical Trials Support (m/f/x) To serve as the European regulatory coordinator and support for assigned projects, products and non-project work in the area of Clinical Trials. Represent Regulatory Affairs internally working on a collaborative basis both within Europe and globally to become a fully recognized support function of clinical study teams and relevant stakeholder, providing support to EU regulatory strategists. Represent Regulatory Affairs working with authorities, affiliates, partners and CROs). Roles and responsibilities: Act as a regulatory contact person for European clinical trial matters Responsible for managing or supporting the Clinical Trial submission in the EU Acts as the EU interface with CROs for regulatory submissions related to Clinical Trials Organize and coordinate Clinical Trial submissions in accordance with applicable regulations and guidance Review and interpret regulatory guidelines, especially the CTR and provide guidance to peers and direct reports regarding regulatory issues Advises the regulatory strategist and EU product leads on CTA submission strategy and evaluates the adequacy of the content of regulatory submissions and identifies deficiencies requiring further resolution Participate in clinical study team meetings; provide regulatory support and guidance as required for the preparation of documents required for regulatory submissions for example Investigational Medicinal Product Dossier (IMPD) or Response to Queries As assigned by manager participate or lead assigned non-project tasks and process improvements Keep current with, review and interpret regulatory and scientific regulations, directives, guidelines and initiatives, communicate important changes and trends with the relevant stakeholders. Also communicates with outside consultants (i.e. CRO's) as needed Bachelor’s degree in Life Science or Medical Science; Degree in Pharmacy, Master preferred; Master’s degree in Regulatory Affairs is a plus Minimum of 3 years of experience in Clinical Trials Experience of working in global environment Experience of working with CROs, National Health Agencies and EMA Proven ability to plan, coordinate and lead activities simultaneously on multiple projects Excellent personal and intercultural skills paired with the ability to work cross functionally in a multinational organization Ability to develop and maintain good relationships, gain the trust of others, challenge views and present and argue cases in a professional and respectful manner Solution and detail-oriented; well organized and self-motivated Excellent written and oral communication skills in English, second language preferred We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Team Lead (w/m/d) Quality Assurance / Quality Management

Fr. 09.04.2021
Gräfelfing
FUTRUE ist ein international tätiger Healthcare Incubator, der mit mehr als 20 Unter­nehmen und mehr als 70 Arzneimittel­zulassungen u.a. in den Bereichen intelli­gente Bakterien, inno­vative Schmerz­therapien, chemiefreie Arznei­mittel, medizi­nisches Cannabis und Orphan Diseases tätig ist. Unser Fokus liegt dabei auf der Identi­fikation von inno­vativen und bereits weit ent­wickelten Wirk­stoffen mittels unserer weltweit tätigen Scouts. Nach einem Status­check der präklinischen und klinischen Daten anhand eines eigens ent­wickelten Algorithmus startet ein hoch standardi­sierter Prozess, um alle aus­stehenden Daten für eine zeitnahe Zulassung zu generieren. Eigene speziali­sierte Marketing- und Sales-Teams stellen die Information der Fach­kreise und damit eine zeitnahe Patienten­versorgung mit dem jeweiligen Arznei­mittel sicher. Unser Anspruch liegt darin, schneller zu sein als jede andere Pharma­firma – denn unsere Patienten haben keine Zeit! Dabei setzen wir auf eine neue Generation dynamischer Talente, die den Mut hat, unge­wohnte Wege zu gehen.Als Teamleiter (w/m/d) unserer Qualitäts­abteilung bist Du für die stetige Weiter­entwicklung der Abteilung verantwortlich. Du leitest interne und vor allem externe Audits, bist erster Ansprech­partner (w/m/d) für Behörden und die benannte Stelle und über­nimmst die Verantwortung für die vor- und nach­zubereitenden Maßnahmen. Du verantwortest die Qualifizierung von externen Partnern (z.B. Lieferanten, Lohn­hersteller) und bist mit Deinem Team für das CAPA-Management zuständig. Du überwachst die Pflege und Aktualisierung des QM-Systems (Handbuch, Site Master Files, SOPs etc.) Du agierst als Schnitt­stelle im Bereich Regulatory Affairs, begleitest Zulassungs­verfahren und erarbeitest Qualitäts­voraus­planungen in Bezug auf Entwicklung und Ein­führung von (Neu-)Produkten. Abgerundet wird Deine Tätigkeit mit der Betreuung des Schulungs­systems, der Kontrolle von Herstellungs­dokumentationen und der Mitarbeit an Produkt­entwicklungs­projekten. Du verfügst über ein erfolgreich abgeschlossenes Studium der Pharmazie, Natur­wissenschaften oder kannst eine ähnliche Qualifikation vorweisen. Du verfügst über mindestens fünf Jahre relevante Berufs­erfahrung in einem pharma­zeutischen Unternehmen oder einem regulierten Arbeits­umfeld und bringst fundierte Führungs­erfahrung mit. Ein analytischer, präziser und voraus­schauender Arbeitsstil, gepaart mit einer kreativen Herangehens­weise, ist für Dich selbst­verständlich. Neben einem guten Kommunikations- und Organisations­geschick verfügst Du außerdem über sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift. Wir bieten Dir einen viel­fältigen, anspruchsvollen Job mit spannenden Auf­gaben und einem breiten Spektrum an Gestaltungs­möglichkeiten! Wir bieten ein inno­vatives Umfeld zur beruflichen Entfaltung mit kurzen Entscheidungs­wegen und den Frei­raum, auch einmal neue Wege zu gehen! Außerdem warten auf Dich: Flache Hierarchien und eine offene Kommunikation – nur so kannst Du Dich weiter­entwickeln und dazu beitragen, dass unsere Produkte von unserem gegen­seitigen Austausch leben. Verantwortung – nach einer Einarbeitungs­phase durch einen erfahrenen Kollegen oder Dein Team Lead bekommst Du die Gelegen­heit, Deinen eigenen Bereich zu betreuen. Hast Du das Entrepreneur­ship in Dir? Dann schaffen wir gemein­sam Großes! Frische Vitamine – wöchentlich wirst Du mit unserem Obst­korb versorgt, der Dir die nötige Ener­gie verleiht. Firmenfeiern sind für uns selbst­verständlich – ob Sommerfest, der traditionelle Wiesn-Besuch oder die all­jährliche Weihnachtsfeier. Eine Dachterrasse mit Alpen­panorama – entspanne Dich während der Mittags­pause und tanke Sonnen­strahlen bei gutem Wetter.
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Regulatory Affairs Manager (m/w/d)

Do. 08.04.2021
Warngau
Die AMW GmbH ist ein weltweit tätiges Spezialpharmaunternehmen mit Sitz in Warngau, ca. 40 km südöstlich von München und hat sich auf die Entwicklung, Herstellung und Vertrieb parenteraler Wirkstoff-Abgabesysteme, wie z.B. passive und digital gesteuerte Transdermale Systeme, sowie auf biologisch abbaubare Retardarzneiformen für hochwirksame Peptide, Proteine und kleine Moleküle spezialisiert. Im Fokus steht dabei die Erhöhung des Patientennutzens sowie der Therapieadhärenz. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir Sie als zuverlässigen und engagierten Regulatory Affairs Manager (m/w/d) in Voll- oder Teilzeit zur Erweiterung der Abteilung Zulassung. Erstellung der Qualitätsdokumentation (CTD Modul 3, IMPD) Erstellung und Pflege von Produktinformationstexten Zusammenstellung von Zulassungsdossiers Vorbereitung und Durchführung von europäischen Zulassungsverfahren (MRP, DCP) Pflege bestehender Zulassungen Kommunikation mit nationalen und internationalen Zulassungsbehörden und Bearbeitung von behördlichen Anfragen im Rahmen der regulatorischen Aktivitäten Enge Zusammenarbeit mit den Abteilungen Qualitätskontrolle, Herstellung und galenische Entwicklung sowie entsprechende Projektkoordination Sie passen zu uns, wenn Sie Naturwissenschaftler/in sind mit mehrjähriger Berufserfahrung in der Arzneimittelzulassung, insbesondere im Bereich pharmazeutische Qualität ein umfangreiches Fachwissen im europäischen (und deutschen) arzneimittelrechtlichen Umfeld und Erfahrung mit den einschlägigen Zulassungsverfahren mitbringen eine selbständige, zielorientierte und strukturierte Arbeitsweise besitzen über ein sicheres Auftreten und sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift verfügen gerne in einem hochmotivierten Team arbeiten wollen Eine herausfordernde Aufgabe in einem stark wachsenden, internationalen pharmazeutischen Unternehmen Ein sympathisches und partnerschaftliches Arbeitsklima im Team Wir pflegen eine Mittelstandskultur und legen daher viel Wert auf einen persönlichen und respektvollen Umgang Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Zahlreiche Benefits wie z.B. flexible Arbeitszeiten, Unterstützung bei der betrieblichen Altersvorsorge, Job-Rad, kostenloses Mittagessen und frisches Obst, sowie individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten
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Apotheker / Chemiker / Lebensmittelchemiker m/w/d für die Leitung Qualitätskontrolle / Quality Unit

Do. 08.04.2021
Eurasburg bei Wolfratshausen
Wir sind ein konzernunabhängiges, mittelständisches, auch international tätiges Pharma-Unternehmen mit Sitz in Eurasburg, Deutschland, ca. 30 km südlich von München. Als führender Anbieter von Phyto-Wirkstoffen für die Pharma-, Kosmetik- und Nahrungsmittelindustrie stellen wir aus pflanzlichen Rohstoffen Extrakte, Tinkturen, Phyto-Wirkstoff-Komplexe, homöopathische Urtinkturen und Arzneimittel her. Wir produzieren GMP-konform die Fertigarzneimittel mit den von uns gefertigten Phyto-Wirkstoffen. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir in Vollzeit: Apotheker/Chemiker/Lebensmittelchemiker m/w/d für die Leitung Qualitätskontrolle / Quality Unit Überwachung der Durchführung von Wareneingangs- und Produktionskontrollen Überwachung der Analytik und deren Auswertung (mittels HPLC und / oder GC und DC etc.) Durchführung und Betreuung von Untersuchungen im Rahmen von Stabilitätsstudien Betreuung der Qualifizierungsarbeiten gemäß GMP Durchführung oder Beteiligung an Validierungen analytischer Methoden Mitarbeit bei der Methodenentwicklung von neuen Produkten Mitwirkung an der Untersuchung von Beanstandungen hinsichtlich Produktqualität Wissenschaftliche Bearbeitung, der Fragen und Forderungen der Ministerien und Kunden, für Zulassungsanträge von Arzneiwirkstoffen, Arzneimitteln oder Medizinprodukten. Abgeschlossenes Hochschulstudium der Pharmazie inkl. Approbation, Chemiker oder Lebensmittelchemiker Betreuung der Regulatory Affairs Erfahrung und Interesse in der nasschemischen und instrumentellen Analytik (HPLC, GC etc.) Kenntnisse analytischer Methoden der Arzneibuchanalytik Kenntnisse im GMP-regulierten Umfeld und in qualitätssicherungsrelevanten Fragestellungen
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Specialist for Aseptic Drug Product Manufacturing (w/m/d)

Do. 08.04.2021
Krailling
Coriolis Pharma, is a globally operating independent service provider for formulation research and development of (bio)pharmaceutical drugs (proteins, peptides, monoclonal antibodies, RNA/DNA etc.) and vaccines. An interdisciplinary team of highly qualified scientists with many years of experience in the development of (bio)pharmaceuticals supported by an expert scientific advisory board provides cutting-edge service and know-how related to the formulation development of biopharmaceuticals. Work in project teams for biopharmaceutical aspetic filling and drug product development Be a key specialist to set up, to operate and to maintain aspetic filling operations Plan and execute aseptic drug product manufacturing activities, such as formulation preparation, primary packaging material preparation, filling line operation, packaging and labelling Completion of lab records/documentation according to good research practice Support CMC activities of biopharmaceuticals such as analytical method set-up, formulation preparation and development, primary packaging preparation, optimization of lyophilization processes, robustness investigations, scale-up and transfer Support of reporting activities and communication with clients Work according to instruction, operating procedure and good research practice Bachelor’s or Master degree in a (Applied) Sciences, Bioprocessing, Engineering or related field is beneficial A minimum 3 years hands on experiences in aseptic filling operations and clean room (e.g., filling, sterilization) is required Basic knowledge in biopharmeutical formulation analysis and characterization is advantagous Open for new ideas and tasks, high willingness to learn - hands on mentality Team player with strong motivation, inter-personal skills and excellent communication abilities As a Specialist, you will join a highly motivated, interdisciplinary team performing contract research and development for customers from the (bio)pharmaceutical industry worldwide. We offer you diversified and challenging areas of responsibilities in our innovative company. We actively support your personal development (technical, scientific and personal skills) especially by training on relevant techniques for characterization of (bio)pharmaceuticals. Beyond that Coriolis offers a variety of benefits and team activities to its employees.
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Clinical Operations Manager (m/f/d)

Di. 06.04.2021
Martinsried
Formycon AG is one of the world’s leading developers of biosimilars. With an experienced team comprised of more than 130 professionals, the company is able to span the entire value chain of biosimilar drug development, from market analysis and protein analytics, to the development of production processes, to clinical trials and the regulatory approval process. To support our Clinical Development team in Martinsried near Munich, we are looking for suitable candidates for the following fulltime permanent position, to begin work as soon as possible Clinical Operations Manager (m/f/d) Support planning process of international clinical trials (Phase I - IV) Support selection process of study vendors and trial sites Participate in investigator meetings Lead CRO interaction and oversight and serve as primary contact person Assess continuously CRO performance Interact with national and international cooperation partners Harmonize internal and external clinical study activities to assure compliance to GCP, relevant guidelines and local laws Support review and revision of study related documentation (e.g. clinical trial protocol, patient information, clinical study report) and other functional documents (e.g. monitoring plan) Identify and resolve any clinical trial related issues and risks Participate in review activities (e.g. blinded data review meetings) Represent Clinical Operations in cross-functional teams Participate in co-monitoring visits / on-site audits Ensure compliance to time schedules and study budget Ensure study-specific administration and archiving Ensure compliance with operational quality standards in cooperation with QA Support non-study related activities and department processes and procedures Degree in life sciences, pharmaceutical sciences or a comparable field At least 3 years work experience in CRO or pharma/biotech industry Experience with Phase I – IV clinical trials Thorough understanding relevant clinical trials and the regulations (AMG, GCP, ICH, FDA and EMA Clinical guidelines) Experience in development of biological drugs / biosimilars preferable Advanced computer skills (MS-Office) Very good team player Independent, organized and structured way of working Proactive and problem solving skills Fluent in written and spoken English, German knowledge preferable Strong presentation, communication and networking skills German work permit is mandatory Bring us your skills and energy and shape your own career in a stimulating and open work environment. We are looking for highly motivated individuals who are ready to take on new challenges with enthusiasm and personal commitment. Working at Formycon means being part of a smart, innovative team with minimal hierarchy and opportunity to share your own ideas.
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Quality Control Manager (m/f/x) for Pharmacovigilance

Di. 06.04.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Quality Control Manager (m/f/x) for Pharmacovigilance Purpose of the function: The Quality Control Manager will work with Quality & Compliance Lead to maintain and enhance Daiichi Sankyo PV Quality Management System in collaboration with other regional teams in the US and Japan and maintains Pharmacovigilance System Master File (PSMF). This position is responsible for the quality control of PV tasks fulfilled by DSE (EU headquarter office), EU affiliates, CROs and license partners and proactively monitors quality of all PV tasks (including compliance monitoring) and ensures operational standards are well-maintained. This position is also expected to contribute to the global projects together with Quality & Compliance Lead to enhance Daiichi Sankyo Global PV Quality Management System by implementing further globally harmonized standards and validated tools for process improvement, automation and trend analysis. Maintenance of Pharmacovigilance System Master File (PSMF) and related documents Define, manage, maintain and coordinate procedures continuously improving quality in collaboration with the CSPV group (e.g. compliance check expedited reporting, key performance indicators, deviations and CAPA management, revising SOPs) Proactively monitor quality of PV tasks, facilitate appropriate actions with SMEs and achieve continuous improvement Leading the CSPV department regarding PV Inspection/audit preparation and CAPA plan development and tracking CAPA status regarding deviations and findings of inspections/audits Lead and organize preparation meeting, coordinates requested document preparation with SMEs Lead CAPA plan development and its status tracking and facilitate inspections/audits in collaboration with QA functions Bring ideas for potential process improvement and global harmonization based on industry standards and industry benchmarking Organize “lesson learned” and implement systems and tools for process improvement and enhancement Master’s degree in Life Sciences, Pharmacy or Medical Sciences preferred and 5-8 years of experience in GxP and in PV Experience in the field of safety data processing or clinical development and in contract management Excellent computer, presentation and communication skills – very good verbally and written English Highly reliable with accurate operating principles Analytic and systematic approach with good problem-solving skills Ability to understand complex matters with a continuous focus on improvement Substantial communication skills, in particular also on intercultural level with respect and appreciation of cultural diversity Proactive, autonomous and reliable working style paired with the ability to work in international matrix teams We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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