Physik: 4 Jobs in Herkenrath

• Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie 1
  • Home Office 1

Mo. 21.06.2021
Als Berater für Business IT-Transformationen gestalten wir mit über 600 Mitarbeiter:innen die IT führender Finanzdienstleister und Industrieunternehmen. Als verlässlicher Partner schaffen wir mit unseren Kunden wie z.B. Deutsche Bank, BMW, Daimler, GLS und Deutsche Bahn die Basis für deren Business von Morgen. Wir zählen seit Jahren zu den wachstumsstärksten Unternehmensberatungen Deutschlands.Nach dem Abschluss deiner Promotion oder deines Masters steigst du bei uns als (Senior) Consultant ein. Mit der passenden Projektauswahl, einem Mentor oder einer Mentorin und Einstiegstrainings sorgen wir dafür, dass du schnell auf dem Projekt ankommst und on the job das für deine Themen erforderliche Wissen erlangst. Du übernimmst zunehmend Verantwortung, bekommst regelmäßig Feedback und Coaching durch den Projektverantwortlichen und wir definieren gemeinsam deinen Entwicklungspfad. An diesen Themen arbeitest du typischerweise: Strategische Geschäftsmodelle zur Innovation und Effizienzsteigerung gemeinsam mit wesentlichen Entscheidern beim Kunden erarbeiten Je nach gewünschtem Fokus: fachliche oder technische Herausforderungen analysieren und Lösungsansätze entwickeln Im Programm-Management erste Steuerungsaufgaben für Transformationen und in IT-Umsetzungsprojekten übernehmen Sehr guter Hochschulabschluss in Physik, Mathematik oder einem anderen naturwissenschaftlichen Studiengang Interesse an strategischen Fragestellungen großer Konzerne, u.a. im Digitalisierungskontext Überdurchschnittliches Abstraktionsvermögen, Teamgeist und analytische Denkweise Sich nach eigenen Interessen entwickeln und die passenden Projekte dafür bekommen In interdisziplinären Projektteams zusammenarbeiten und von erfahrenen Kolleg:innen lernen - aus der Physik, über die Informatik bis zur Wirtschaftswissenschaft Unser 4-3-1 Prinzip: 4 Tage beim Kunden, max. 3 Nächte am Projektstandort und freitags an Ihrem Heimatstandort - Berlin, Bonn, Frankfurt, Hamburg, Leipzig, München, Nürnberg, Stuttgart oder Wien

Leiter*in Farbmetrik (m/w/d)

Mi. 16.06.2021
Siegburg
Familiär. Global. Siegwerk. Bringen Sie Farbe in die Welt und helfen Sie uns dabei, die Verpackungsindustrie nachhaltig und digital zu gestalten. Wir sind ein globales Familienunternehmen, das nicht nur innovative und hochwertige Druckfarbe herstellt, sondern Ihnen auch spannende Aufgaben, großartige Kolleg*innen aus aller Welt sowie Raum für Ihre eigenen Ideen bietet. Werden Sie Siegwerker*in und erleben Sie Ink, Heart & Soul! Standort: Alfred-Keller-Straße 55, 53721 Siegburg Führen und entwickeln Sie ein kleines Expertenteam im internationalen Umfeld Beraten Sie verschiedene Kunden durch das Erstellen und Anpassen von Farbsortimenten für die operative Anwendung Führen Sie die Korrelation der Farbtonausarbeitung auf Labormaßstab sowie Massenproduktion auf der Druckmaschine durch Übernehmen Sie Trainings zu Farbmanagement und Farbmetrischer Erstausstattung sowie Laborequipment Installieren Sie Anwendungen der branchenüblichen Soft- und Hardware und interpretieren Sie messtechnisch Farben im dreidimensionalen Farbraum Eine akademische Ausbildung in Physik, Chemie oder Drucktechnik Mehrjährige Berufserfahrung im Umfeld der Druckindustrie, Farbmanagement oder Farbherstellung Fundierte Kenntnisse der Farbherstellung und Farbzusammensetzung für Verpackungsdruckfarben sowie der Farbmetrik Sicherer Umgang mit branchenüblicher Farbmetrik (Hard- & Software) und mit Farbdosiersystemen Reisebereitschaft innerhalb der Region EMEA (ca. 50%) sowie gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch Flexible Arbeitszeiten und die Möglichkeit für Home-Office Attraktive Vergütung Abwechslungsreiche Aufgaben in familiärer Atmosphäre und globaler Umgebung Raum für Ihre persönliche Entwicklung Gute Verkehrsanbindung sowohl mit ÖPNV (Jobticket verfügbar) als auch Auto Hauseigene Kantine und Innenstadtlage mit Restaurants und Geschäften

Mi. 16.06.2021
Köln
Conducting research for a changing society: This is what drives us at Forschungs­zentrum Jülich. As a member of the Helmholtz Association, we aim to tackle the grand societal challenges of our time and conduct research into the possibilities of a digitized society, a climate-friendly energy system, and a resource-efficient economy. Work together with around 6,800 employees in one of Europe’s biggest research centres and help us to shape change! Anthropogenic activities, in particular increasing energy use and production, and natural processes release large quantities of trace substances into the atmosphere influencing living conditions on Earth. At the Institute for Energy and Climate Research, Troposphere (IEK-8), we investigate the chemical and physical processes in the troposphere which have a major impact on the chemical composition of the atmosphere. Processes are studied by field measurements and chamber experiments, where different working groups deal with different aspects, as photochemistry and radicals, reactive trace substances or aerosols. Model activities include the use and development of the Modular Earth Submodel System (MESSy) which allows for chemical studies at highly variable degrees of complexity, i.e. in 0D box model or 3D global and regional chemistry climate simulations. In order to improve the overall understanding of tropospheric chemistry processes, the link between the experimental and the modelling tools should be strengthened. We are offering a PhD Position – Atmospheric Sciences: Development of a Multiphase Chemical Box Model for the Analysis of Chamber and Field ExperimentsThe MESSy software (messy-interface.org/) provides the ideal basis for the application of process description and diagnostics within different kind of models. Mostly, MESSy is applied in three-dimensional global and regional models. In this project the same software will be used and further developed to drive a zero-dimensional model (also called box model) for the analysis of atmospheric chamber experiments. In this way, new findings from the analysis of chamber experiments can be directly applied within the 3D models used with MESSy. Analysing chamber and field experiments with this tool will enable to advance our knowledge in radical chemistry and assess its global impacts on the atmospheric oxidation capacity and aerosol formation. Your tasks in detail: Starting from a technically working atmospheric chemistry box model, your task will be to further develop the box model in order to provide boundary conditions and include process descriptions relevant for the respective chamber experiments. This could be, for example, the improvement of the multiphase oxidation mechanisms of organic compounds. The aim of this project is to expand an atmospheric chemistry box model with a technical infrastructure for the standardized provision of boundary conditions and driving data and proof its functionality by the analysis of chamber experiments performed at IEK-8. In order to facilitate the analysis of the model results additional on-line diagnostics should be developed and implemented in the MESSy software. Master degree in chemistry, physics, environmental sciences or a related field (e.g. computer science, mathematics) with good final grade (German system equivalent 2.0 or better) Programming experience is essential Knowledge of Fortran, experience with Linux / Unix environments as well as with the usage of HPC clusters are of advantage Basic knowledge of (atmospheric) organic chemistry is essential Knowledge of atmospheric sciences is of advantage Good skills in data evaluation using mathematical script routines Ability to work in an international team, good skills in the spoken and written English language We work on the very latest issues that impact our society and are offering you the chance to actively help in shaping the change! We offer ideal conditions for you to complete your doctoral degree: A highly motivated working group as well as an international and interdisciplinary working environment at one of Europe’s largest research establishments Outstanding scientific and technical infrastructure Opportunity to participate in (international) conferences and project meetings Continuous scientific mentoring by your scientific advisor Further development of your personal strengths, e.g. via a comprehensive further training programme A structured doctoral degree programme for you and your supervisors with a comprehensive further training and networking package on our doctoral researchers’ platform JuDocs Targeted services for international employees, e.g. through our International Advisory Service The position is initially for a fixed term of three years. Pay will be above average in line with 67.5% of pay group 13 of the Collective Agreement for the Public Service (TVöD-Bund) and additionally 60% of a monthly salary as special payment (“Christmas bonus”). Further information on doctoral degrees at Forschungszentrum Jülich including our other locations is available at fz-juelich.de/gp/Careers_Docs.

PhD Position – Algorithms for Efficient Multiscale Molecular Dynamics

Mo. 07.06.2021
Köln
Conducting research for a changing society: This is what drives us at Forschungs­zentrum Jülich. As a member of the Helmholtz Association, we aim to tackle the grand societal challenges of our time and conduct research into the possibilities of a digitized society, a climate-friendly energy system, and a resource-efficient economy. Work together with around 6,800 employees in one of Europe’s biggest research centres and help us to shape change! The Institute of Neuroscience and Medicine – Computational Biomedicine (INM-9) – develops and uses computational methods going from multiscale molecular simulations to bioinformatics and drug design to face the challenge of understanding the molecular basis of cellular (especially neuronal) signaling processes, in healthy and disease conditions. The project aims at developing efficient and highly scalable software for molecular simulations, in particular for applications to biological systems. The PhD position will be located at the INM-9 and is performed in very close cooperation with the Jülich Supercomputing Center (JSC). This offers a highly cross-disciplinary environment for work and training. The work in our team requires constant validation by the experimental studies and we have access to state-of-the-art computing platforms located at JSC. Your responsibility as a part of our team will be to implement new methods and algorithms in our software for multiscale molecular dynamics simulations called MiMiC (pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acs.jctc.9b00093, pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acs.jctc.9b00424). We are offering a PhD Position – Algorithms for Efficient Multiscale Molecular Dynamics Take part in the ongoing development of the MiMiC multiscale simulation code Implement new parallel algorithms or parallelize existing ones Port the code to GPUs Test and validate the software Benchmark your code on the supercomputers at the JSC Master degree in Physics, Computer Science or a related field Basic knowledge of Unix operating system Experience with C++ or Fortran programming language Knowledge of at least one of the parallel computing techniques (OpenMP, MPI, CUDA) is desired Experience with molecular simulation software is a plus Knowledge of the Density Functional Theory or Molecular Mechanics is a plus Good spoken and written English Communication and teamwork skills We work on the very latest issues that impact our society and are offering you the chance to actively help in shaping the change! We offer ideal conditions for you to complete your doctoral degree: Working in a motivated and highly interdisciplinary environment Opportunities of being part of the national and international scientific community Comprehensive training courses and individual opportunities for personal and professional further development Extensive company health management Ideal conditions for balancing work and private life, as well as a family-friendly corporate policy A structured doctoral degree programme for you and your supervisors with a comprehensive further training and networking package on our doctoral researchers’ platform JuDocs Targeted services for international employees, e.g. through our International Advisory Service The position is initially for a fixed term of 3 years. Pay will be in line with 70% of pay group 13 of the Collective Agreement for the Public Service (TVöD-Bund) and additionally 60% of a monthly salary as special payment (“Christmas bonus”). Further information on doctoral degrees at Forschungszentrum Jülich including our other locations is available at fz-juelich.de/gp/Careers_Docs.