Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Produktmanagement: 13 Jobs in Östringen

Berufsfeld
  • Produktmanagement
Branche
  • Funk 4
  • It & Internet 4
  • Medien (Film 4
  • Tv 4
  • Verlage) 4
  • Sonstige Dienstleistungen 2
  • Feinmechanik & Optik 1
  • Elektrotechnik 1
  • Agentur 1
  • Groß- & Einzelhandel 1
  • Holz- und Möbelindustrie 1
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter 1
  • Marketing & Pr 1
  • Medizintechnik 1
  • Verkauf und Handel 1
  • Werbung 1
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 13
  • Ohne Berufserfahrung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 13
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 13
Produktmanagement

Produktmanager (m/w/d)

Mo. 29.11.2021
Sinsheim
Unser Auftraggeber ist mit ca. 400 Mitarbeitern einer der größten Arbeitgeber in Sinsheim und bereits seit über 50 Jahren am Markt. Unter dem Motto „Zu Hause wohlfühlen“ bietet die Gruppe in ihrer Produktpalette moderne Fenster, Haustüren, Vordächer, Sommer- und Wintergärten, sowie Glaslösungen für den Wohn- und Objektbereich an. Mit einem hochmodernen Maschinenpark werden dort die Fenster und Türen industriell gefertigt. Dabei ist jedes Produkt ein Unikat und genau auf die Bedürfnisse des Kunden abgestimmt. Innovationen und höchste Qualität bei Produkten, Produktion, Vertrieb und Logistik stehen dabei an oberster Stelle.Wir suchen für das Unternehmen einen Glasermeister / Produktmanager / Techniker (m/w/d). Durch Ihre Tätigkeit schaffen Sie wichtige Voraussetzungen für den optimalen Absatz und Ertrag aller Produkte Ihres Verantwortungsbereiches. Sie gestalten einen erfolgreichen Lebenszyklus des Sortiments. Sie arbeiten eng zusammen mit der Produktentwicklung, dem Einkauf, der Produktion, dem Vertrieb und dem Marketing und leisten so einen wichtigen Beitrag für die bedarfsorientierte Ausrichtung der Marktarbeit.Gesucht wird ein versierter Meister / Techniker (m/w/d) aus der Anwendungstechnik, der Arbeitsvorbereitung und / oder dem Produktmanagement. AUSBILDUNG | Erfolgreich abgeschlossene technische oder kaufmännische Ausbildung mit Branchen- und Produktbezug und einschlägige erworbene Kenntnisse und Fähigkeiten als Projektmanager, Techniker oder Meister. ein supernettes Team und viel Spaß bei der Arbeit unbefristete Anstellung und hohe Arbeitsplatzsicherheit betriebliche Altersvorsorge berufliche Weiterbildung und Qualifizierung Arbeitsstätte befindet sich in Nähe S-Bahn ein interessantes und abwechslungsreiches Tätigkeitsfeld
Zum Stellenangebot

Produktmanager (m/w/d)

Do. 25.11.2021
Oberderdingen
Die E.G.O.-Gruppe (E.G.O.) mit Stammsitz im baden-württembergischen Oberderdingen gilt als einer der weltweit führenden Zulieferer für Hersteller von Hausgeräten. Wer heute auf der Welt mit Strom oder Gas kocht, macht das in deutlich mehr als der Hälfte aller Fälle mit Technik und Produkten von E.G.O. Alles begann vor mehr als 90 Jahren, als Firmengründer Karl Fischer die erste serientaugliche Elektro-Kochplatte entwickelte. Aber nicht nur im Herd, sondern auch in Waschmaschinen, Wäschetrocknern, Kühlschränken oder vielen anderen Haushaltsgeräten und gewerblichen Maschinen sind „innere Werte“ made by E.G.O. enthalten. Vier verschiedene Handlungsfelder deckt der Zulieferer mit seinen Technologien und Produkten ab: Beheizen, Steuern, Umwandeln und Verbinden. Weltweit arbeiten in der E.G.O.-Gruppe fast 6.000 Mitarbeiter in 23 Vertriebs- und Produktionsgesellschaften in 19 Ländern. Ihr Antrieb: Innovationen, die den Alltag der Menschen einfacher machen, Nutzen stiften und gleichzeitig natürliche Ressourcen schonen. Die Gruppe erwirtschaftete 2020 einen Umsatz von 656 Mio. Euro. Die E.G.O.-Gruppe ist ein Mitglied der BLANC & FISCHER Familienholding. Für den Bereich Product Management Electronic Surface Cooking suchen wir einen Produktmanager (m/w/d) Verantwortlich für die Wettbewerbsfähigkeit des Produktportfolios User interface für Haushaltsinduktion Definition und Aufbereitung von Kunden-, Markt- und Wettbewerbsdaten zur strategischen Ausrichtung des Produktportfolios Definition von Produktstrategien und Produktroadmaps in enger Abstimmung mit dem Vertrieb und der Produktentwicklung Enge Zusammenarbeit mit dem Bereich Innovation & Technologies Erstellung von Produktanforderungen (Lastenhefte, Projektkandidaturen) Vertretung der Plattformprojekte in Produkt­entwicklungsprojekten Analyse des laufenden Produktportfolios sowie Ableitung und Definition von Maßnahmen Mitarbeit bei der Definition und der kontinuierlichen Verbesserung von Prozessen und Schnittstellen des Produktmanagements Erstellung von technischen Kundendokumentationen und Betriebsanleitungen Zusammenführung der Projektplanung und der Vertriebsplanung (MYP / IBP -Prozess) Koordination von Markt- und Wettbewerbsanalysen und Rückkopplung der Erkenntnisse in Produkt­anforderungen und Roadmaps Product-Lifecycle-Management (Variantendefinition, Auslaufplanung, Änderungsmanagement inkl. Koordination PCN) Vorbereitung und Durchführung von Produkttrainings und Unterstützung bei Kundenterminen Vorbereitung und Unterstützung von Messeevents Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaft, Wirtschaftsingenieurwesen oder vergleichbare Qualifikation Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Produktmanagement Besonders ausgeprägte Kommunikations-, Team- und Umsetzungsfähigkeiten sowie technische Affinität Präsentations- und Durchsetzungsstärke sowie strategisch-analytische Fähigkeiten Verantwortungsbewusstsein, Empathie und Leidenschaft Verhandlungssichere Englischkenntnisse Internationale Reisebereitschaft
Zum Stellenangebot

Senior Programme Manager Books Business Performance & Workflow Transformation (m/f/d)

Mi. 24.11.2021
Heidelberg, Wiesbaden
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow.  Business area and mission: The Springer Nature Books group is the leading academic book publisher and aims to support researchers in communicating and advancing discovery for a better world. Objective of the books group is to outperform the market trend by better monetizing our book portfolio and operating on the highest level of efficiency while providing high quality products & services for our customers to create a sustainable and successful future for Books.The (Senior) Programme Manager is a key contributor to the Books organizational strategy & Books Workflow Transformation programme – a larger programme including several projects and work streams in order to increase the Books Business Performance and to successfully deliver on key change programmes, such as the Books Workflow Transformation programme incl. major organizational components, e.g. the forming of the new Books Editorial Service Team (BEST). The (Senior) Programme Manager will report into the VP Strategy Management and Business Performance and works in very close exchange with the Books Management Team, Books Editorial Service & Operations, HR, Communications, Production or PCM. The role is important regarding his/her impact to ensure that we can deliver a best-in-class experience for authors, editors, reviewers and readers while operating in a maximally efficient and cost-effective way. The Senior Programme Manager acts as an important bridge to keep several workstreams and improvement programmes aligned in the Books group while keeping the focus on the successful delivery against our mid-term strategy and goals. Role, responsibilities and tasks: Drive and support the general programme management of the Books workflow transformation in close exchange with the VP Strategy Management & Business Performance while cooperating with multiple interfaces and different stakeholders. Build close relationships with the Books Management and key partner areas to ensure understanding of all requirements in order to develop and agree the best possible approach how to turn those into most efficient processes and best practices to ensure projects can be delivered in time, within budget and at the desired quality. Develop and manage a comprehensive and systematic approach and project plan in order to keep oversight, to manage multiple interlinked workstreams and improvements at the same time considering critical dependencies incl. subsequent reporting, preparation of steering meetings etc. Prepare & take part in the regular Books steering group meetings for Books Workflow Transformation and BEST Management Meetings, regularly reporting back on progress against agreed goals and KPIs while engaging with multiple stakeholders. Essential Significant Project and Product Management experience and proven success in managing large, complex pieces of work of highest strategic relevance within cross functional teams Excellent communication skills, particularly when translating complex processes or technical detail to non-specialists, in order to engage staff and teams to take them on the journey Strategic thinking, solution-driven with hands-on mentality and strong sense for prioritization in order to deliver complex programmes in time, quality and budget A collaborative mindset and approach – demonstrated by previous involvement in cross-Springer Nature projects & initiatives and the ability to work successfully in a complex matrix environment A thorough understanding of our processes, workflows and technology landscape, that underpin the publication process for Books; an advanced knowledge of all internal tools and dependencies and familiarity with our internal terminology Excellent verbal and written communication skills in English and German Permanent contract Working hours: full-time Company and location: Springer-Verlag Heidelberg or Wiesbaden
Zum Stellenangebot

Project Coordinator (m/f/d) - Book Production

Mi. 24.11.2021
Heidelberg
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow.  Production, by incorporating standardized systems and workflows, manages the process of producing content with good and consistent quality metadata in order to support our rote as an ePublisher. This allows our global audiences to use our products through a variety of reading devices, both electronic and paper. We work with vendors that incorporate our workflows, automate processes wherever possible, follow standardized procedures and create our content in full text XML which is the essential foundation for producing materials that can be utilized in the electronic environment. We are looking for a Project Coordinator (m/f/d) for our Book Production department with following profile:Purpose of the job: Ensure timely and high-quality book publications within the Springer Research Group framework of policies and production standards.   Tasks and responsibilities: Coordinate and monitor the complete print and online book publication process of a designated book projects portfolio throughout all stages – post-acquisition, production, post-publication – in close cooperation with our full-service vendors. Experience in book production and cooperating with acquisition editors and (mostly offshore/lndian) full-service vendors Solid understanding of print and online publishing formats & tools (XML, HTML, ePub) Experience with MS Office suite (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) and G-Suite (Google Cloud), LaTeX and PDF Very good spoken and written command of English and German Ability to work effectively in a highly complex, diverse and changing environment Strong problem solving and organizational skills, i.e. priority orientation Ability to handle multiple and diverse projects at the same time Adherence to schedules and quality also when under time pressure Interest in content & process management and workflow systems and their optimization Keeping up-to-date with procedural and technical upgrades Mentoring and supporting vendor staff, and guide authors and editors as well as publishing colleagues on policies and production standards (copyediting, typesetting, printing) Permanent position to be filled as soon as possible Working hours: full-time Company and location: Springer-Verlag GmbH, Heidelberg ID: 36440 At Springer Nature we value the diversity of our teams. We recognize the many benefits of a diverse workforce with equitable opportunities for everyone. We strive for an inclusive workplace that empowers all our colleagues to thrive. Our search for the best talent fully encompasses and embraces these values and principles.
Zum Stellenangebot

Product Manager (m/f/d)

Mi. 24.11.2021
Heidelberg
Become part of the Verivox Team! Verivox is part of the ProSiebenSat.1 Group and is one of the leading, independent online consumer portals in Germany. Since 1998 it is our mission to help consumers get the best deals for electricity, gas, DSL, mobile phones, finances, insurances, real estate, cars, motorbikes and travel. More than 8 million happy customers have compared prices, and then changed their provider - thereby saving more than EUR 1.6 billion. We are a fast-growing and profitable company and continuously strive to improve our services. Whether at any of our ten locations in Germany or in Switzerland: we are one team aiming to give our customers a better experience every day. A flat hierarchy and innovative and dynamic processes help us in achieving this aim - while still having fun being part of the team.We are looking for you - fulltime (40h/week) at the earliest date possible - in Berlin, Leipzig, Munich, Heidelberg or mobile office: Product ManagerWhat you can expect in this role You are responsible for the continuous planning and execution throughout the life cycle of our online comparison products according to our strategy This includes gathering and prioritizing product and customer insights, and working closely with UX, development, key account management, marketing, and customer service to ensure revenue and customer satisfaction goals are met along the full user journey from acquisition to retention You support the vision, mission, strategy, and direction of your product and analyze, define, and steer the goals and metrics that drive success You achieve this by capturing a wide range of inputs, understanding and prioritizing this work by efficiently reconciling business goals, user needs and implementation efforts - with the aim to always work on the most impactful projects You are accountable for transparent alignment with all involved stakeholders to ensure smooth expectation management You work in a sociocracy organized, cross-functional team to identify and shape the business model of your product or service and to identify its biggest risks and opportunities You are eager to unveil the problems that you're tackling through user research and regular interaction with customers and validate your ideas by applying diverse methods and tools in the fields of Lean Startup, Design Thinking etc. You constantly evaluate if your solutions have solved the problem through quantitative and qualitative measures, both in betas and after full release You have several years of expertise in agile and lean Product Management or equivalent experience with a proven track record of shipping and quickly iterating impactful products You have experience working with both qualitative customer insights, and quantitative data to take informed decisions. You've conducted user research, a/b tests and have worked closely with design, researchers, and analysts. Therefore, you're comfortable using the right approach to navigate ambiguity You have a proven focus on both, customer-centricity, and impact-driven mindset You have discovery, business, analytical, data, research and troubleshooting skills to make the right decisions that will ultimately lead to a successful product You are creative and striving for new innovative product ideas that make the difference You are an outstanding communicator across teams and hierarchies, comfortable with both writing and presenting to get alignment from a variety of stakeholders and to communicate product decisions and the rationale behind them You have a proven ability to build strong relationships within a cross-functional team and beyond You are structured, organized and results-oriented and able to balance and prioritize multiple projects while sticking to realistic goals and timelines You are fluent in German and English A multi-cultural team of around 500 employees coming from more than 30 different countries plus a flat hierarchy State of the art technology (hardware we use, software we use, products we develop) Informal working environment - no dress code One-on-Ones and feedback discussion with your manager on a regular basis High-performing team in an agile environment excited to break new grounds Huge variety of learning options. Conference visits and trainings are part of our culture and are not only offered but required We take care of your health: Health days, company sports activities, mobile massage, check-ups, etc. We provide subsidized catering: sandwiches, salads and fresh fruit Excellent connection to the public transport system (tram station right outside the building)
Zum Stellenangebot

Produktmanager M/W/D

Di. 23.11.2021
Speyer
NEG-Novex produziert und vermarktet Küchen, Spülen und Elektrogeräte für die Küche unter dem Markennamen RESPEKTA. Im Segment Selbstmontageküchen für den Onlinehandel und DIY (Do it yourself) sind wir Marktführer in Europa – auch dank unserer hervorragenden Logistiklösungen. Mit unserer Marke THERMOFLOW sind wir der führende innovative Hersteller von Heisswassergeräten (Speicher und Durchlauferhitzer) im Online- und DIY-Bereich. Unser dynamisches und hoch motiviertes Team betreut vom Standort Speyer aus Kunden in ganz Europa. Um den weiteren strukturierten Ausbau unserer kundenorientierten und effizienten Organisation zu gewährleisten, suchen wir ab sofort eine/n Produktmanager (m/w/d) Beobachtung des Marktes und unserer Marktbegleiter, zur Verfügung stellen der gewonnenen Informationen inklusive Handlungsempfehlungen Weiterentwicklung und Pflege des Ihnen übertragenen Produktportfolios über den gesamten Produktlebenszyklus sowie dessen strategische Bearbeitung Steuerung unserer Produktionsstandorte inklusive Preisverhandlungen Bearbeitung der produktbezogenen Qualitätsmanagement-Themen in Abstimmung mit den Werken Definition von Verkaufsargumenten und Schulungsunterlagen Entwicklung von Go-to-Market Plänen  Initiierung und Unterstützung von Vermarktungsaktivitäten Controlling von Umsetzung und Durchführung  von Maßnahmen und Plänen   Mindestens 3-5 Jahre Berufserfahrung als Produktmanager in einer vergleichbaren Position Idealerweise Erfahrung in der Möbel-/Holzindustrie sowie den zugehörigen Normen und Verordnungen Zuverlässige, eigenverantwortliche, analytische und zielorientierte Arbeitsweise Teamplayer mit Eigeninitiative, Empathie und Durchsetzungsvermögen Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Familiäre, persönliche Atmosphäre mit flachen Hierarchien und einer teamorientierten Unternehmenskultur Die Möglichkeit eigene Ideen einzubringen und aktiv am dynamischen Firmenwachstum mitzuwirken Ein abwechslungsreiches Aufgabengebiet mit großem Gestaltungsspielraum Sehr gute persönliche Entwicklungsmöglichkeiten Leistungsgerechtes Gehalt Ein langfristiges und unbefristetes Arbeitsverhältnis beim führenden Hersteller des Marktsegments Kostenlose Parkplätze, hervorragende lokale Infrastruktur und eine gute öffentliche Anbindung (Bahn, Bus)
Zum Stellenangebot

Project Coordinator (m/w/d) Production Journals

Mo. 22.11.2021
Heidelberg
Springer Nature ist ein weltweit führender Verlag für Forschungs-, Bildungs- und Fachliteratur mit einer breiten Palette an angesehenen und bekannten Marken. Die Verlagsgruppe bietet qualitativ hochwertige Produkte und Dienstleistungen. Springer Nature ist der größte Verlag für Wissenschaftsbücher, er veröffentlicht Zeitschriften mit dem höchsten Impact in der Forschungsliteratur und gilt als Vorreiter beim Verlegen von Open-Access-Publikationen. Das neue Unternehmen erzielt mit 13.000 Mitarbeitern in über 50 Ländern einen Jahresumsatz von ca. 1,5 Milliarden Euro. Springer Nature entstand 2015 durch den Zusammenschluss der Nature Publishing Group, Palgrave Macmillan, Macmillan Education und Springer Science+Business Media. Für unsere Abteilung Zeitschriftenherstellung (Production Journals) suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Project Coordinator (m/f/d). Sie tragen die Verantwortung für die zeitgerechte und qualitativ hochwertige Publikation Ihres eigenen Zeitschriftenportfolios im Rahmen unserer Richtlinien und Produktionsstandards. Sie koordinieren und überwachen den kompletten Print- und Online-Publikationsprozess Ihrer Zeitschriften und deren Artikel in enger Zusammenarbeit mit unseren Setzereien und Redaktionen. Sie beraten und unterstützen unsere internationalen Dienstleister, Autoren, Redakteure und Verlagskollegen aktiv in allen Produktionsschritten. Sie haben Erfahrung mit Print- und Online-Publikationsformaten und -Tools (XML, HTML, ePub). Sie verfügen über gute Kenntnisse in MS Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) und Google Workspace. Sie haben Spaß am Arbeiten in einem globalen Team in einem komplexen, vielfältigen und sich stetig wandelnden Umfeld. Sie besitzen eine gute Organisationsfähigkeit, um unterschiedliche Projekte gleichzeitig zu bearbeiten und gegebenenfalls entsprechend zu priorisieren. Sie verfügen über die Fähigkeit, Probleme zu erkennen und aktiv zu lösen sowie Produktionsabläufe im Sinne des Unternehmens aktiv zu optimieren. Sie können auch unter Zeitdruck vorgegebene Zeitplänen einhalten und unsere Qualitätsansprüche aufrechterhalten. Sie haben eine sehr gute mündliche und schriftliche Kommunikationsfähigkeit. Ihr Englisch und Deutsch ist fließend in Wort und Schrift. Sie verfügen über Erfahrung in einem interkulturellen Arbeitsumfeld. Sie haben Interesse an Content- und Process-Management-Systemen. Festanstellung zum nächstmöglichen Zeitpunkt Arbeitszeit: Vollzeit Unternehmen und Standort: Springer-Verlag GmbH, Heidelberg Bei Springer Nature schätzen wir Diversität in unseren Teams. Wir wissen um die zahlreichen Vorteile einer vielfältigen Belegschaft, mit gerechten Chancen für alle. Unser Ziel ist es ein inklusives Arbeitsumfeld zu schaffen, in dem alle Kolleg*innen ihre Potenziale verwirklichen können. Diese Werte und Prinzipien leiten auch unsere Suche nach neuen Talenten.
Zum Stellenangebot

Leading Product / Director Product Energy (m/f/d)

Fr. 19.11.2021
Heidelberg
Become part of the Verivox Team! Verivox is part of the ProSiebenSat.1 Group and is one of the leading, independent online consumer portals in Germany. Since 1998 it is our mission to help consumers get the best deals for electricity, gas, DSL, mobile phones, finances, insurances, real estate, cars, motorbikes and travel. More than 8 million happy customers have compared prices, and then changed their provider - thereby saving more than EUR 1.6 billion. We are a fast-growing and profitable company and continuously strive to improve our services. Whether at any of our ten locations in Germany or in Switzerland: we are one team aiming to give our customers a better experience every day. A flat hierarchy and innovative and dynamic processes help us in achieving this aim - while still having fun being part of the team.We are looking for you - fulltime (40h/week) at the earliest date possible - in our headquarters in Heidelberg.What you can expect in this role Your Energy products. This includes gathering and prioritizing product and customer insights, and working closely with UX, development, key account management, marketing, and customer service to ensure revenue and customer satisfaction goals are met along the full user journey from acquisition to retention You shape the vision, mission, strategy, and direction of your product and analyze, define, and steer the goals and metrics that drive success You are accountable for the entire Energy cluster, containing different products, and its roadmap: capture a wide range of inputs and understand and prioritize this work by efficiently reconciling business goals, user needs and implementation efforts - with the aim to always work on the most impactful projects You work in a sociocracy organized, cross-functional team to identify and shape the business model of your product or service and to identify its biggest risks and opportunities You deeply know the problems that you're tackling through user research and regular interaction with customers and validate your ideas by applying diverse methods and tools in the fields of Lean Startup, Design Thinking etc. You constantly evaluate if your solutions have solved the problem through quantitative and qualitative measures, both in betas and after full release You have several years of expertise in agile and lean Product Management or equivalent experience with a proven track record of shipping and quickly iterating impactful products You have deep experience working with both qualitative customer insights, and quantitative data to take informed decisions. You've conducted user research, a/b tests and have worked closely with design, researchers, and analysts. Therefore, you're comfortable using the right approach to navigate ambiguity You have a proven focus on both, customer-centricity, and impact-driven mindset You have excellent discovery, business, analytical, data, research and troubleshooting skills to make the right decisions that will ultimately lead to a successful product You are creative and striving for new innovative product ideas that make the difference You are an outstanding communicator across teams and hierarchies, comfortable with both writing and presenting to get alignment from a variety of stakeholders and to communicate product decisions and the rationale behind them You have a proven ability to build strong relationships within a cross-functional team and beyond You are structured, organized and results-oriented and able to balance and prioritize multiple projects while sticking to realistic goals and timelines Ideally, you gained first experience in the Energy sector before You are fluent in German and English A multi-cultural team of around 500 employees coming from more than 30 different countries plus a flat hierarchy State of the art technology (hardware we use, software we use, products we develop) Informal working environment - no dress code One-on-Ones and feedback discussion with your manager on a regular basis High-performing team in an agile environment excited to break new grounds Huge variety of learning options. Conference visits and trainings are part of our culture and are not only offered but required We take care of your health: Health days, company sports activities, mobile massage, check-ups, etc. We provide subsidized catering: sandwiches, salads and fresh fruit Excellent connection to the public transport system (tram station right outside the building)
Zum Stellenangebot

Produktmanager CT Rekonstruktion (m/w/d)

Fr. 19.11.2021
Heidelberg
Mit einem Marktanteil von rund 80 % nimmt Volume Graphics eine führende Position in der industriellen Computertomographie-Softwarebranche ein, wie die globale Unternehmensberatung Frost & Sullivan mit dem „2018 Global Industrial CT Software Market Leadership Award“ bestätigt. Weltweit nutzen Kunden z.B. aus der Automobil-, Luftfahrt- und Elektronikindustrie Volume Graphics Software für die Qualitätssicherung in Produktentwicklung und Produktion. Seit 2020 ist Volume Graphics Teil von Hexagon, einem weltweit führenden Anbieter von Sensor-, Software- und autonomen Lösungen. Volume Graphics ist ein stark wachsendes Unternehmen mit offener und innovativer Unternehmenskultur und Menschen, die durch hervorragende Arbeit viel bewegen. Selbstverständlich zeigen wir unsere Wertschätzung für diesen Beitrag in entsprechenden Konditionen und Extras. Marktbeobachtung und Wettbewerbsanalyse Kundenkontakte zur Bedarfsanalyse Gestaltung von Produktideen und Produktroadmaps Als Product Owner in einem eigenen Software Entwicklungsteam agieren Unterstützung des Vertriebs bei Kundenbesuchen und Projekten Präsentationen auf Veranstaltungen und in Webinaren Bereitstellung von Inhalten für Marketing Materialien Erfolgreich abgeschlossenes mathematisches, naturwissenschaftliches oder technisches Studium Berufserfahrung mit tomografischen Verfahren in der medizinischen oder industriellen Bildverarbeitung (z.B. in Produktmanagement, Vertrieb, Produktentwicklung oder industrienaher Forschung) Unternehmerische Eigeninitiative und Ergebnisorientierung Sicheres Auftreten und Überzeugungsfähigkeit im internationalen Umfeld Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse
Zum Stellenangebot

Leading Product / Vice President Product Energy (m/f/d)

Fr. 19.11.2021
Heidelberg
Become part of the Verivox Team! Verivox is part of the ProSiebenSat.1 Group and is one of the leading, independent online consumer portals in Germany. Since 1998 it is our mission to help consumers get the best deals for electricity, gas, DSL, mobile phones, finances, insurances, real estate, cars, motorbikes and travel. More than 8 million happy customers have compared prices, and then changed their provider - thereby saving more than EUR 1.6 billion. We are a fast-growing and profitable company and continuously strive to improve our services. Whether at any of our ten locations in Germany or in Switzerland: we are one team aiming to give our customers a better experience every day. A flat hierarchy and innovative and dynamic processes help us in achieving this aim - while still having fun being part of the team.We are looking for you - fulltime (40h/week) at the earliest date possible - in our headquarters in Heidelberg.What you can expect in this role Your Energy products. This includes gathering and prioritizing product and customer insights, and working closely with UX, development, key account management, marketing, and customer service to ensure revenue and customer satisfaction goals are met along the full user journey from acquisition to retention You shape the vision, mission, strategy, and direction of your product and analyze, define, and steer the goals and metrics that drive success You are accountable for the entire Energy cluster, containing different products, and its roadmap: capture a wide range of inputs and understand and prioritize this work by efficiently reconciling business goals, user needs and implementation efforts - with the aim to always work on the most impactful projects You work in a sociocracy organized, cross-functional team to identify and shape the business model of your product or service and to identify its biggest risks and opportunities You deeply know the problems that you're tackling through user research and regular interaction with customers and validate your ideas by applying diverse methods and tools in the fields of Lean Startup, Design Thinking etc. You constantly evaluate if your solutions have solved the problem through quantitative and qualitative measures, both in betas and after full release You have several years of expertise in agile and lean Product Management or equivalent experience with a proven track record of shipping and quickly iterating impactful products You have deep experience working with both qualitative customer insights, and quantitative data to take informed decisions. You've conducted user research, a/b tests and have worked closely with design, researchers, and analysts. Therefore, you're comfortable using the right approach to navigate ambiguity You have a proven focus on both, customer-centricity, and impact-driven mindset You have excellent discovery, business, analytical, data, research and troubleshooting skills to make the right decisions that will ultimately lead to a successful product You are creative and striving for new innovative product ideas that make the difference You are an outstanding communicator across teams and hierarchies, comfortable with both writing and presenting to get alignment from a variety of stakeholders and to communicate product decisions and the rationale behind them You have a proven ability to build strong relationships within a cross-functional team and beyond You are structured, organized and results-oriented and able to balance and prioritize multiple projects while sticking to realistic goals and timelines Ideally, you gained first experience in the Energy sector before You are fluent in German and English A multi-cultural team of around 500 employees coming from more than 30 different countries plus a flat hierarchy State of the art technology (hardware we use, software we use, products we develop) Informal working environment - no dress code One-on-Ones and feedback discussion with your manager on a regular basis High-performing team in an agile environment excited to break new grounds Huge variety of learning options. Conference visits and trainings are part of our culture and are not only offered but required We take care of your health: Health days, company sports activities, mobile massage, check-ups, etc. We provide subsidized catering: sandwiches, salads and fresh fruit Excellent connection to the public transport system (tram station right outside the building)
Zum Stellenangebot
12


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: