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Qualitätsmanagement: 14 Jobs in Rheinland-Pfalz

Berufsfeld
  • Qualitätsmanagement
Branche
  • Fahrzeugbau/-Zulieferer 4
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter 3
  • Sonstige Dienstleistungen 2
  • Elektrotechnik 1
  • Feinmechanik & Optik 1
  • It & Internet 1
  • Medizintechnik 1
  • Nahrungs- & Genussmittel 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Sonstige Branchen 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 13
  • Ohne Berufserfahrung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 13
  • Home Office möglich 2
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 12
  • Befristeter Vertrag 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Qualitätsmanagement

Software Verification Engineer (m/w/d)

Mo. 29.11.2021
Mainz
Every lab. Every day. Empowered. Our vision is to empower every laboratory, every day, around the world with Tecan technology, products and support. We will help to shape the future of automated workflows in life sciences and clinical diagnostics through unrivaled expertise, products and customer support. We care about our culture. Our values – trust, highest standards and ambition – are the cornerstones of our business, and give us the framework for the Tecan culture. We foster a positive and empowering environment, which allows us to bring our passion and energy to work. This helps us to deliver on our customer promise – ’Always there for you‘. Join Tecan! Join the market leader! We need you to join our R&D Team at Mainz-Kastel (DE) as a Software Verification Engineer (m/w/d) In dieser vielseitigen Rolle sind Sie für kundenspezifische Weiterentwicklungen und Anpassungen unseres Software-Produktportfolios im diagnostischen Bereich mitverantwortlich. Sie arbeiten in einem anspruchsvollen Team von Software-Entwicklern und -Testern, welches an der Erstellung von Produkten zur Lösung biotechnologischer und diagnostischer Applikationen in der Laborautomation arbeitet. Zu Ihren Aufgaben zählen Software-Verifikation von Windows-basierter Anwendungssoftware für Liquidhandling- und Robotic-Applikationen Erstellung und Dokumentation von Testabläufen Automatisierung von Testabläufen Durchführung von Testabläufen von Medizinprodukten, bestehend aus Software und Hardware Naturwissenschaftliches und/ oder technisches Know-how (Abschluss einer Ausbildung oder eines Studiums in diesen Bereichen von Vorteil, aber keine Bedingung) Fundierte Kenntnisse im Bereich der Software-Verifikation Selbständige und systematische Arbeitsweise Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Bevorzugt Erfahrung im Bereich der Testautomatisierung und im agilen Umfeld Bevorzugt Kenntnisse in einer objektorientierten Programmiersprache Bevorzugt Erfahrung im regulierten Umfeld (ISO 13485) Agile Teams Internationales Arbeitsumfeld Innovative Projekte Moderne Arbeitsplätze Flexibles Zeitmanagement Nachhaltige Konzepte Sozialleistungen im Bereich der Altersabsicherung Lunch-Gutscheine
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Ingenieur Qualitätssicherung Elektrotechnik (m/w/d)

Mo. 29.11.2021
Geisenheim
Topcon Electronics ist einer der weltweiten Marktführer in der Entwicklung und Fertigung von Bediengeräten für mobile Arbeitsmaschinen. Von unserem Firmensitz in Geisenheim im Rheingau (Nähe Wiesbaden/Frankfurt) aus entwickeln, produzieren und vertreiben wir mit einem Team von derzeit 150 Mitarbeitern unsere Bediengeräte. Der Name Topcon Electronics steht für höchste Qualitätsstandards und kundenorientierte Produktfunktionalität. Mehrfache Zertifizierungen im Bereich Qualitäts- und Umweltbewusstsein sowie hohe Standards im Arbeitsschutz zeichnen unser Unternehmen aus. Seit Ende 2014 gehört Topcon Electronics zur Topcon Positioning Group, dem weltweit führenden Hersteller von GNSS-Systemen im Bau- und Landmaschinenbereich sowie im Vermessungswesen. Die Topcon Positioning Group hat ihren Hauptsitz in Livermore, Kalifornien, USA. Wir suchen einen Ingenieur in der Qualitätssicherung - Elektrotechnik (m/w/d) in Vollzeit und bieten eine interessante und abwechslungsreiche Tätigkeit in einem gut funktionierenden Team. Sie sichern die Qualität unserer Produkte! Sie führen Prüfungen sowie interne/externe Prozessaudits durch, analysieren Qualitätsdaten, bewerten Risiken und leiten erforderliche Maßnahme zur Fehlervermeidung und Optimierung ein Sie fungieren als Ansprechpartner für unsere Kunden bei Qualitätsproblemen Sie leiten Q-Zirkel mit unseren Lieferanten und Zulieferern von bestückten Leiterplatten zur Bearbeitung von Reklamationen und Korrekturmaßnahmen Sie haben das Gesamtsystem stets im Überblick und verfolgen den Aufbau unseres Qualitätsdatencontrollings sowie die kontinuierliche Verbesserung unserer Qualitätsstandards Abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Elektrotechnik/Elektronik/Produktionstechnik oder vergleichbare Qualifikation Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung im Qualitätsmanagement Kenntnisse und Erfahrungen im Umgang mit Qualitätstechniken und -Verfahren (FMEA/8D/Design Reviews/Design for Testability/Design for Manufacturing) Strukturierte, analytische und eigenverantwortliche Arbeitsweise mit Erfahrung in der Projektführung Überzeugende, souveräne Persönlichkeit verbunden mit Kommunikationsstärke und Überzeugungskraft Hohes Maß an Kunden- und Serviceorientierung sowie Teamfähigkeit Verhandlungssicheres Deutsch und Englisch in Wort & Schrift Reisebereitschaft Motiviertes Arbeiten in einem dynamischen Team Umgang mit modernster Technologie Umfassende Einarbeitung Attraktive Arbeitsstelle mit modernsten Arbeitsmitteln Eigenständiges, selbstverantwortliches Arbeiten Unbefristeter Arbeitsvertrag Leistungsgerechtes Vergütungspaket 30 Tage Urlaub
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(Senior) Engineer for Ride & Handling Performance Evaluation for N-Brand (m/f/d)

So. 28.11.2021
Rüsselsheim
Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH (HMETC) in Rüsselsheim was opened in 2003. lts purpose is to make sure that every Hyundai and Kia which comes to Europe meets the demanding standards of the European customer and to adapt the cars to the needs of the specific markets. With passion and inventive talent we are not afraid of taking rougher paths as well in order to become a lifetime partner in automobiles and beyond. Many innovations have already been initiated at our European Research and Development Center, which made it possible for Hyundai to stand at the very forefront of the automobile manufactures. Our success confirms to us that we are heading in the right direction. We still continue to grow rapidly by focusing on our main success factor: the commitment and performance of our employees. Therefore, it is important to us to create a pleasant working environment for them. This not only includes attractive working conditions but also the personal and professional development of our employees. The working atmosphere is strongly shaped by the different cultures at HMETC. Employees of over 20 different nationalities are employed at our R&D Center giving the company a unique spirit.Objective measurements and analysis for ride & handling and steering characteristics for High Performance Vehicles for our Brand NSubjective evaluation of ride comfort and (limit) handling dynamicsCorrelation of subjective and objective evaluationsMeasurement equipment installation (e.g. vehicle preparation, sensor and data logging installation)Tracking of latest test procedures in the automotive sector, especially in sports car magazinesDevelopment of new analysis techniques and test proceduresInvestigation and benchmark studies for improving ride and handling attributesMonitoring and analyzing of endurance trialsReporting and documentation of test results in English languageCollaboration with our R&D Centre in Namyang (Korea) and suppliers, Engineering Companies and UniversitiesDegree in mechanical engineering, automotive engineering, mechatronics or similarSeveral years of experience at a car maker or system supplier in the analysis and development of vehicle dynamicsKnowledge, interest and passion concerning vehicle dynamicsExperience with objective testing and measurement equipment (steering robot / accelerometers etc.)Experience with data post-process and scripting (Matlab, Diadem, etc.)Good vehicle evaluation skills and experience on driving and evaluating on the limitInterest in latest technology and development toolsGood team worker with ability to negotiate technical solutions with opposing targetsPro-active and self-motivated attitudeGood command of English languageGood computer and presentation skills (MS Office, etc.)Willingness to travelWillingness to work in an international environmentCross cultural competenciesChallenging tasks and high responsibility in your work areaMany different training offersCross cultural experience with creative and open discussionsOpen working atmosphere (Kicker-table, table-tennis etc.)Flat hierarchies and short distancesFree lunch in our canteenWork-life balance/flexible working hoursMedical check-ups30 days of holiday each yearEmployee discount on Hyundai and Kia cars (car purchasing program)Company events (e. g. family day or charity events)Birthday gift for family member
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Professional Global Quality Reporting & Analytics (m/f/d)

Fr. 26.11.2021
Langen (Hessen)
Schaeffler is a dynamic global technology company and its success has been a result of its entrepreneurial spirit and long history of private ownership. Does that sound interesting to you? As a partner to all of the major automobile manufacturers, as well as key players in the aerospace and industrial sectors, we offer you many development opportunities. Professional Global Quality Reporting & Analytics (m/f/d)Referenzcode: DE-X-LGN-21-08621Standort(e): LangenDefinition and further development of global quality specifications to ensure the required data and its qualityIn-depth analytics of quality-relevant key figuresExamination of data from any business process for quality-relevant patterns and anomaliesReporting and presentation to the management board and all stakeholdersManagement of projects for continuous improvementCoordination of lessons learned within the organizationCross-functional training of key users and end users within the Automotive AftermarketRegular effectiveness checks of data quality using self-defined criteriaSuccessfully completed university studies with an economic, technical or mathematical background or comparable qualificationFirst professional experience in analytics is desirableExperience in Automotive business is beneficialGood knowledge of Databases and BI Tools like Tableau or Power BIExtensive experience in MS Office, in particular very in-depth expertise in ExcelFluent in English, German is beneficialVery high affinity for numbers and key figures in conjunction with analytical thinking and a strong ability for teamworkPlease apply online.
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Qualitätsmanager / Manager Qualitätssicherung & Qualitätskontrolle (m/w/d)

Do. 25.11.2021
Groß-Gerau
KERSTNER ist als Tochterunternehmen der LAMBERET-Gruppe seit mehr als 35 Jahren der Spezialist für Transportkälte. Im Bereich der Frischdienst-Kühlfahrzeuge sind wir Marktführer in Deutschland.Unsere Philosophie, ganz gewöhnliche Dinge außergewöhnlich gut zu tun, können wir nur mit unseren exzellenten Mitarbeitern umsetzen.Deshalb suchen wir im Rahmen einer Nachfolge des in Ruhestand gehenden Stelleninhabers zum nächstmöglichen Beginn:Qualitätsmanager / Manager Qualitätssicherung & Qualitätskontrolle (m/w/d) Als Hauptverantwortlicher übernehmen Sie die Planung, Durchführung, Aktualisierung und Rezertifizierung des QM-Systems (DIN EN ISO 9001)Optimierung bestehender und Einführung neuer QualitätssicherungsprozesseErarbeitung und Durchführung von Qualitätssicherungsmaßnahmen; Prüfung, Dokumentation sowie Erstellung von QualitätsberichtenEinführung und Pflege von QM-Standards / QM-ToolsErstellung von Konformitätserklärungen, Erstmusterprüfberichten sowie LangzeitlieferantenerklärungenReklamationsabwicklung bei unseren LieferantenDurchführung von Erstmusterabnahmen, Zwischen- und EndabnahmenDurchführung von Produkt- und ProzessauditsZusammenarbeit mit und Beauftragung von externen Prüfinstituten sowie Betreuung der Audits im Auftrag unserer Kunden (Qualitätssicherung Automobilindustrie)Beantragung und Bearbeitung von Typgenehmigungen in Zusammenarbeit mit den Genehmigungsbehörden (KBA, TÜV)Betreuung des ArbeitssicherheitsausschussesAbgeschlossenes Studium oder Weiterbildung zum Techniker (m/w/d) gerne im Bereich Automobil- und Kraftfahrzeugtechnik (Nutzfahrzeuge), alternativ in Kunststofftechnik, Fertigungstechnik, MetallbautechnikErfahrungen im Bereich Qualitätsmanagement und Reklamationsmanagement sowie Kenntnisse von Qualitätswerkzeugen wie 8D-ReporteErfahrung in der Beurteilung von Produktions- und Herstellprozessen sowie QM-Methodenanwendung (Prototypen-/Serienphase)Kenntnisse in DIN EN ISO 9001 sowie als interner / externer Auditor (m/w/d)Eigenständiges Arbeiten mit hohem Maß an EigenverantwortungTeam- und Kommunikationsfähigkeit sowie hohe Flexibilität und ZielstrebigkeitGute Englischkenntnisse, wünschenswert, aber nicht zwingend notwendig sind FranzösischkenntnisseFestanstellung in VollzeitEinen sicheren Arbeitsplatz in einer Branche, die auch in Covid-19-Zeiten gewachsen istRegelmäßige WeiterbildungenZugehörigkeit zu einer internationalen FirmengruppeStarker Teamzusammenhalt mit jungen und engagierten Kolleg*innen
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GCP Auditor

Mi. 24.11.2021
Ingelheim am Rhein
At Boehringer Ingelheim we develop breakthrough therapies and innovative healthcare solutions in areas of unmet medical need for both humans and animals. As a family owned company, we focus on long-term performance. We believe that, if we have talented and ambitious people who are passionate about innovation, there is no limit to what we can achieve; after all, we started with just 28 people. Now, we are powered by 50,000 employees globally who nurture a diverse, collaborative and inclusive culture.THE POSITION As an Auditor in our Corporate Department Quality Medicine (QM), you will perform Good Clinical Practice (GCP) related audits in the areas of Clinical Operations, Medical Affairs, Translational Medicine, Biometrics and Data Management in various European countries. In more detail, this includes system and process audits, audits at investigator sites and at BI Operating Units, as well as audits at CROs and other service providers. Being part of the global QM organization, you are a competent partner to our business functions in leading them to innovatively deliver high quality outcomes. As we aim for excellence in quality, you will guide them to manage and oversee the quality of their work.  Beyond performing GCP related audits as described above, your responsibilities include to: Support the organization in implementation and follow-up of corrective and preventive actions.  Provide our business functions with QA and GCP guidance.  Understand quality by design and further develop our risk-based approach in the auditing process.  Prepare for and participate in regulatory inspections.  Share best practices and ideas with fellow auditors on international level of Boehringer Ingelheim. Master’s degree (or equivalent) in medicine, pharmacy, life science, or any other relevant field Several years’ experience in clinical trials with multiple years’ experience in GCP Auditing In-depth knowledge of GCP regulations and legal requirements, ideally also experience in quality management and computer system validation Good communication skills in English (verbal and in writing), German language skills would be an asset Well-developed interpersonal skills are required. Open-minded and reliable personality, agile strategic thinker and being able to work independently as well as in a team Willingness to travel (inter)nationally, up to a maximum of 40% This is where you can grow, collaborate, innovate and improve lives. We offer challenging work in a respectful and friendly global working environment surrounded by a world of innovation driven mindsets and practices. In addition, learning and development for all employees is key, because your growth is our growth. We also offer a competitive salary, generous amount of vacation time, and numerous benefits towards your wellness & financial health and work-life balance. Plus, an onsite gym (Ingelheim), in-house doctor and best-in-class cafeterias and coffee bars to keep you energized and healthy. Boehringer Ingelheim is an equal opportunity global employer who takes pride in maintaining a diverse and inclusive culture. We embrace diversity of perspectives and strive for an inclusive environment, which benefits our employees, patients and communities. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity or national origin.
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Getränketechnologe/ Lebensmitteltechnologe/ Lebensmittelchemiker / Lebensmitteltechniker/ Ökotrophologe (m/w/d) als Auditor für System- und Lieferantenaudits in der Lebensmittelindustrie

Mo. 22.11.2021
Taunusstein
WELTWEITES NETZWERK. GRENZENLOSE MÖGLICHKEITEN. 100 % SGS.Performance, Innovation, Leidenschaft: Die SGS gibt immer 100 %. Deshalb sind wir das weltweit führende Unternehmen für Qualitätsdienstleistungen. Unser Ziel: 100 % Erfolg für unsere Kunden. Dafür brauchen wir engagierte und motivierte Mitarbeiter, die wir nachhaltig fördern.Die SGS ist mit mehr als 89.000 Mitarbeitern und einem internationalen Netzwerk von über 2.600 Niederlassungen und Laboratorien das weltweit führende Unternehmen beim Prüfen, Testen, Verifizieren und Zertifizieren. In Deutschland ist die SGS-Gruppe seit 1920 aktiv und bundesweit an rund 40 Standorten präsent.Die SGS Institut Fresenius GmbH ist Teil der SGS-Gruppe Deutschland. Als einer der bedeutendsten Anbieter für chemische Laboranalytik genießt SGS Institut Fresenius vor allem bei der Sicherheit und Qualität von Lebensmitteln, Getränken und Verbraucherprodukten einen ausgezeichneten Ruf bei Produzenten, Konsumenten und Handel. Mit dem Qualitätssiegel von SGS Institut Fresenius werden besonders geprüfte Lebensmittel und Gebrauchsgüter ausgezeichnet. Sie führen im Außendienst kundenspezifische System- und Lieferantenaudits in der Lebensmittelindustrie nach branchenspezifischen Standards (u.a. IFS Food, BRCGS Food, ISO 22000:2018, FSSC 22000) durch.  Sie planen und organisieren die Auditaufträge eigenständig und vereinbaren Audittermine in Abstimmung mit der zentralen Einsatzplanung. Zu Ihren Aufgaben gehört die Durchführung sowie Vor-und Nachbereitung von Audits unter Einhaltung der Akkreditierungsvorgaben sowie der internen Verfahren. Sie erstellen Auditberichte nach den formellen und inhaltlichen Anforderungen in deutscher und / oder englischer Sprache. Ihr Einsatzbereich umfasst Deutschland und Europa. Sie bringen einen Lebensmittel- oder biowissenschaftlichen Abschluss (mindestens ein Bachelor-Abschluss oder ein gleichwertiger Abschluss) oder mindestens eine erfolgreich abgeschlossene lebensmittelbezogene berufliche Hochschulbildung mit. Sie haben bereits mindestens 3 Jahre Berufserfahrung in der Lebensmittelindustrie oder führen Lebensmittelsicherheitskontrollen im Rahmen der amtlichen Lebensmittelüberwachung durch Sie arbeiten gerne mit Kunden vor Ort und gehen gerne in die Kommunikation.  Sie haben ein freundliches, zuvorkommendes Auftreten sowie eine offene Persönlichkeit. Idealerweise verfügen Sie bereits über eine Zulassung zum Auditor.  Sie verfügen über einen Führerschein Klasse B und sind zu Dienstreisen bereit.  Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab. IHRE VORTEILEWir bieten Ihnen eine offene Unternehmenskultur, flache Hierarchien und ein dynamisches Arbeitsumfeld im internationalen Netzwerk. Höchste professionelle Standards und unser Nachhaltigkeitsansatz garantieren Ihnen ein zukunftsorientiertes Arbeitsumfeld. Wir möchten Sie langfristig binden und fördern Ihre persönliche Entwicklung in unserem Unternehmen. Ihre fachliche und außerfachliche Qualifizierung stärken wir mit unseren Weiterbildungsangeboten. Der SGS Campus bietet Seminare sowie Webinare, Blended- und E-Learnings auf hohem Niveau. Mit der SGS-Systemrente und vermögenswirksamen Leistungen unterstützen wir Ihre Absicherung für das Rentenalter. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung. Ihre Unterlagen sollten neben Anschreiben, Lebenslauf und Zeugnissen auch Ihre Gehaltsvorstellung und den möglichen Eintrittstermin enthalten.
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Technical Expert - Service & Quality Assurance (m/f/d)

Do. 18.11.2021
Ginsheim-Gustavsburg
The Isuzu Aftersales Service belongs to ISUZU MOTORS Germany GmbH which is the European development and service centre of ISUZU Motors Limited. Our competence and power of innovation is the further development of modern drives, vehicles and components. In this way, we meet the requirements of our international customers now and in the future. The Aftersales Service is providing technical support and diagnostics, collecting technical field information and support the product quality improvement process. For our office in Ginsheim-Gustavsburg, we are looking for an experienced Technical Expert - Service & Quality Assurance (m/f/d) Referenz: 2848711 European field observation of our products by using company data bases also in direct contact with distributors, dealers and end-customers. Analysing and reporting of technical incidents to the relevant departments of the manufacturer. Collecting and reporting technical incidents that may influence future businesses and development. Business trips to our customers for market research or technical assistance. Supporting the Diagnostics Hotline. Experienced Master or Technician in operative vehicle workshop business. Knowledge about light and heavyduty trucks, first experince with Electric vehicles. Fluent in German and English (spoken and written), third language would be preferable. Experienced in MS Office and vehicle diagnostic tools such as G-IDSS, INCA etc. Analytical, flexible and proactive Team Player.
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International Quality Manager (m/w/d)

Do. 18.11.2021
Wiesbaden
Henkell Freixenet is the global market leader for sparkling wine, offering a unique product portfolio of sparkling wine, cava, prosecco, champagne and crémant - complemented by a diverse range of wines and spirits. With more than 3,500 employees, we operate internationally in over 30 countries and export our brands to more than 150 countries worldwide in cooperation with our subsidiaries. For our division International Quality Management at the headquarters in Wiesbaden we are looking for you as soon as possible as INTERNATIONAL QUALITY MANAGER (M/F/D) Developing and implementing our international quality assurance strategy Implementing methods to inspect, test and evaluate processes, products and production equipment - internally and externally Managing interface communication and coordinate with all relevant stakeholders - locally as well as internationally Ensuring that our products adhere to quality standards and applicable laws Preparing reports by collecting, analysing and summarising data for improvement Master degree in food science/technology, QM, operations management, or similar field Minimum of 3Y of professional QM experience, in the Food/Beverage Industry is a plus Ability to work independently within an international team, in an agile environment Excellence in priority setting and execution skills, able to handle multiple priorities Outstanding analytical skills with the ability to get results through mentoring others, effective coaching and team-building Excellent English and German skills (verbal and written), Spanish and/or Italian is a plus Henkell Freixenet provides an attractive work environment and outstanding training opportunities and promotes a culture of communication marked by clarity and transparency. In our Group, with its numerous international locations, employees engage in work that is both exciting and challenging, work that inspires their motivation and commitment.
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Mitarbeiter Qualitätskontrolle (m/w/d)

Do. 18.11.2021
Eschborn, Taunus
MAKE YOURSELF AT HOME - Mit diesem Slogan setzt sich die Midea Group seit über 50 Jahren dafür ein, die Haushalte und das Leben der Menschen durch innovative Technologien und Produkte zu bereichern. Durch die kontinuierliche Weiterentwicklung ist die Midea Group heute ein global führender Technologiekonzern in den Bereichen Verbraucherelektronik und Klimatisierung, Robotik, industrielle Automation und Logistik. Mehr als 150.000 Mitarbeiter aus über 200 Ländern entwickeln Tag für Tag Produkte und Lösungen für die Welt von Morgen.  Die Midea Europe GmbH ist eine Tochtergesellschaft der Midea Group. Mit den Produkten der Marken Toshiba, Midea, Comfee bieten wir überraschende Lösungen für unsere Kunden in Europa. Das schnelle Wachstum, die täglichen Herausforderungen und Chancen motivieren unsere Mitarbeiter, die Erfolgsgeschichte von Midea mitzugestalten. Betreuung und Entwicklung der Servicepartner / des Servicenetzwerkes Prüfung und Verwaltung von Verträgen mit unseren Servicepartnern Organisation der Verwertung von Altgeräten Regelmäßige Meldungen von Fehlerraten Regelmäßige Ermittlung und Meldung von in den Verkehr gebrachten Verpackungsmaterialien nach WEEE Erfassung und Bewertung von Qualitätsstörungen und Erarbeitung von Handlungsanweisungen für den Customer Service Koordination von Sonderaktionen im Zusammenhang mit Gerätedefekten Enge Zusammenarbeit mit den Kollegen aus dem Vertrieb, Produktmanagement, Marketing und Logistik Verschiedene unterstützende Aufgaben im Team Quality Control Erfolgreich abgeschlossenes Studium oder Ausbildung im kaufmännischen oder technischen Bereich Technisches Verständnis von elektrischen Geräten und Komponenten Ausgezeichnete kommunikative Fähigkeiten in Wort und Schrift, ausgeprägte Kundenorientierung Can-Do Mentalität, proaktive, motivierte und selbstständige Arbeitsweise sowie lösungsorientiertes Denken Sicheres Arbeiten mit EDV Systemen, insbesondere MS Office Deutsch und Englisch fließend in Wort und Schrift Ein internationales Arbeitsumfeld und agile Teamarbeit Zielorientierte und kollaborative Organisationskultur Flexible Arbeitszeiten und die Möglichkeit der mobilen Arbeit Verschiedene Möglichkeiten der Weiterbildung und Karriereentwicklung Mitarbeiter-Benefit-Programme (z.B. geförderte betriebliche Altersversorgung, Mitarbeiterrabatte)
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