Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

SAP/ERP-Beratung: 6 Jobs in Gronau (Leine)

Berufsfeld
  • Sap/Erp-Beratung
Branche
  • Nahrungs- & Genussmittel 5
  • Groß- & Einzelhandel 1
  • Verkauf und Handel 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 6
  • Ohne Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 6
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
Sap/Erp-Beratung

Global ERP Supply Chain Specialist

Do. 21.01.2021
Salzburg
To complete our process and knowledge management team at Red Bull Headquarters in Elsbethen (Salzburg) we are looking for an open-minded, supportive and independent personality with strong system affiliation for ERP support with special focus on SD/MM and knowledge transfer activities. In this position you will help solving issues, identify problems and support designing and documenting system and process improvements. In 1987, Red Bull not only launched a completely new product, it created and has led ever since a whole new product category, Energy Drinks. Nowadays Red Bull employs more than 11500 people in over 171 countries, selling over 6 billion cans a year. The World of Red Bull provides the forum for you to use your talent and passion, to develop yourself and make an impact. Find out why we're different.All the responsibilities we'll trust you with: SYSTEM SUPPORT In this role you will provide system support to the business within our Operations support concept. You will support the Operations departments with daily tasks including system and process issues as well as optimization of their processes if they are not defined as project or enhancement. KEY USER MANAGEMENT & KNOWLEDGE TRANSFER Globally, you will check and review key user roles for Operations applications. When necessary you will be responsible for assigning new key users and also train them for their new role. KNOWLEDGE & DOCUMENTATION MANAGEMENT In order to sustain knowledge transfer you will identify needs for training and additional documentation (e.g. Guidelines, BPPs, Manuals). Furthermore, you will be able to update existing documentation in order to assure the availability of latest documentation, training & tools.that matter most for this role: Minimum 3 years of experience in the SAP Supply Chain area Experience in business application support is beneficial General and integrated understanding of business processes Excellent analytical and organizational skills Excellent communication skills, result and performance oriented, team player University degree (business economics/information systems) or equivalent practical experience Fluent in English, German skills beneficial
Zum Stellenangebot

Inhouse SAP MM/PP Consultant (w/m/d)

So. 17.01.2021
Halle
Die international agierende Storck Gruppe zählt zu den größten Unternehmen im weltweiten Markt der Schokoladen- und Zuckerwaren. Schon heute sind unsere großen Marken in über 100 Ländern erfolgreich. Jeden Tag stellen sich unsere mehr als 7.000 Mitarbeiter kompetent und voller Leidenschaft der Aufgabe, die Welt ein wenig süßer zu machen. Wir freuen uns auf Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, die mit uns und unseren Marken weiter wachsen wollen. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir für die Zentrale IT am Standort Halle (Westf.) einen fachlich und menschlich überzeugenden Inhouse SAP MM/PP Consultant (w/m/d). (Teil-) Projektleitung bei und Umsetzung der Anforderungen mit Schwerpunkt auf Materialwirtschaft, Einkauf und Produktion im SAP ERP (MM, PP-PI) Kompetente und hilfsbereite IT-Beratung der Fachbereiche Enge Interaktion mit den Teammitgliedern, IT-Projektleitern und Fachbereichen Konzipierung und Realisierung sowie Einführung neuer Systeme rund um digitalisierte Materialwirtschafts-, Einkaufs- und Produktionsprozesse Betreuung bestehender Systeme ("am Laufen halten") sowie kontinuierliche Weiterentwicklung SAP-ERP Modul- und Customizingexpertise in den Modulen MM und PP und (erste) Kenntnisse angrenzender Module und des SAP-BW sind von Vorteil Ausgeprägtes Verständnis für Prozesse eines produzierenden Unternehmens der Prozessindustrie Eigenverantwortung und Qualitätsorientierung Fähigkeit komplexe Prozesse zu abstrahieren Teamfähigkeit und Innovationsfreude Idealerweise Kenntnisse von ABAP OO und ABAP Abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-) Informatik, BWL mit Schwerpunkt Informatik oder vergleichbare Ausbildung Von individueller Förderung mit vielseitigen Weiterbildungsmöglichkeiten bis hin zu einer Vielzahl von Angeboten zum Thema Gesundheit und Freizeitgestaltung erwartet Sie bei Storck das wertschätzende Arbeitsumfeld eines inhabergeführten Familienunternehmens. Über eine attraktive, leistungsgerechte Vergütung hinaus profitieren Sie von finanziellen Vorteilen wie einer betrieblichen Altersvorsorge und der Möglichkeit einer Mitarbeiterbeteiligung.
Zum Stellenangebot

SAP Inhouse Logistik Berater SD/LO (w/m/d)

So. 17.01.2021
Halle
Die international agierende Storck Gruppe zählt zu den größten Unternehmen im weltweiten Markt der Schokoladen- und Zuckerwaren. Schon heute sind unsere großen Marken in über 100 Ländern erfolgreich. Jeden Tag stellen sich unsere mehr als 7.000 Mitarbeiter kompetent und voller Leidenschaft der Aufgabe, die Welt ein wenig süßer zu machen. Wir freuen uns auf Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, die mit uns und unseren Marken weiter wachsen wollen. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir für die Zentrale IT am Standort Halle (Westf.) einen fachlich und menschlich überzeugenden SAP Inhouse Logistik Berater SD/LO (w/m/d). Erste Anlaufstelle des Fachbereichs Logistik für SAP-Prozessfragen Kompetente und hilfsbereite IT-Beratung der Anwender (Teil-)Projektleitung in IT-Projekten Analyse, Visualisierung, Strukturierung und Bewertung der Anforderungen der Fachbereiche Konzipierung und Realisierung neuer Prozesse sowie Einführung neuer Systeme Betreuung bestehender Systeme ("am Laufen halten") sowie kontinuierliche Weiterentwicklung Tiefe Einblicke in fachspezifische Inhalte sowie Prozesse der angrenzenden Fachbereiche Erfolge im IT-Projekt- und Prozessmanagement, idealerweise im Logistikumfeld der Konsumgüterbranche SAP-ERP Modulexpertise in den Modulen SD und LO und (erste) Kenntnisse des SAP-BW sind von Vorteil Freude an der Analyse und Lösungserarbeitung von Anforderungen und Problemstellungen Idealerweise Programmierkenntnisse in ABAP/ABAP OO Abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-) Informatik, Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Informatik oder vergleichbare Ausbildung mit Berufserfahrung Von individueller Förderung mit vielseitigen Weiterbildungsmöglichkeiten bis hin zu einer Vielzahl von Angeboten zum Thema Gesundheit und Freizeitgestaltung erwartet Sie bei Storck das wertschätzende Arbeitsumfeld eines inhabergeführten Familienunternehmens. Über eine attraktive, leistungsgerechte Vergütung hinaus profitieren Sie von finanziellen Vorteilen wie einer betrieblichen Altersvorsorge und der Möglichkeit einer Mitarbeiterbeteiligung.
Zum Stellenangebot

Master Data Specialist (m/f/x)

So. 17.01.2021
Salzburg
In 1987, Red Bull not only launched a completely new product, it created and has led ever since a whole new product category, Energy Drinks. Nowadays Red Bull employs more than 11500 people in over 171 countries, selling over 6 billion cans a year. The World of Red Bull provides the forum for you to use your talent and passion, to develop yourself and make an impact. Find out why we're different. The Strategic Master Data Management-team ensures high data quality and reliability for the different Operations departments by coordinating developments in the context of overall Master Data Management, especially Master Data Governance and the underlying Data Model. In the position of Master Data Specialist, you will be working cross-functionally with stakeholders to ensure a holistic view on Master Data is maintained and changes of Master Data Objects, Model and Processes are being tracked. ENSURING TRANSPARENCY Manage and ensure transparency concerning all Master Data related coherencies accompanied by clear documentation (Governance, Processes, Communication & Collaboration). MANAGING QUALITY Contribute to Master Data Quality by ensuring continuous Master Data Monitoring and working in derived Data Improvement initiatives. ACTIVE CONSULTANCY Consult in projects and assist Operations departments on Master Data topics by aligning with the relevant stakeholders. SUSTAINABLE GOVERNANCE Identify risks and issues regarding Master Data Model integrity and applicability and propose adaptations to Master Data Governance and related guidelines. CONTINUOUS OPTIMIZATION Seek and challenge existing (system) setups and documentations to optimize them in areas like content and structure. that matter most for this role: Several years of experience in working with SAP systems/applications, e.g. ERP (especially component MM), MDG-M, Information Steward Good knowledge of Master Data concepts (e.g. Governance, Strategy) and Data Model definition Skills in process modelling and maintenance according to BPMN 2.0 as well as creating comprehensive documentations are beneficial Motivation to work in a team environment with the ability to communicate effectively with the team and stakeholders Solution-focused mindset and strong problem-solving thinking to develop innovative and sustainable solutions Ability to succinctly report status and present results while working in a demand-driven environment University degree (FH / University) with business or IT-related focus Fluent in German and English, both verbal and written Travel up to 10% Due to legal reasons we are obliged to disclose the minimum salary according to the collective agreement for this position, which is € 1.985,00 gross per month. However, our attractive compensation package is based on market-oriented salaries and is therefore significantly above the stated minimum salary.
Zum Stellenangebot

Senior HR Systems Project Manager

Sa. 16.01.2021
Salzburg
In 1987, Red Bull not only launched a completely new product, it created and has led ever since a whole new product category, Energy Drinks. Nowadays Red Bull employs more than 11500 people in over 171 countries, selling over 6 billion cans a year. The World of Red Bull provides the forum for you to use your talent and passion, to develop yourself and make an impact. Find out why we're different. To promote further constant growth, we are expanding our ERP team and are looking for an experienced and ambitious Project Manager. In this position, you’ll manage international ERP projects with a focus on Human Resources. Collaborating closely with the business departments, you’ll translate business needs into a technical concept for integrated ERP processes within the application environment.All the responsibilities we'll trust you with: PROJECT MANAGEMENT Project lead of global IT projects in the field of HR applications (SAP HCM and other HR applications) Coordinate and manage implementation teams and partners Lead projects based on Red Bull project management principles and standards Analyze the business needs and draft solution concepts together with internal and external partners PLANNING Plan and manage the effective allocation of budget and resources Ensure proper forecasting Develop time schedules for relevant projects APPLICATION & PROCESSES Coordinate and steer technical expert teams to design new solutions and to enhance existing solutions in a highly integrated environment Understand, challenge, and translate business requirements into functional requirements and technical design Act as application owner and manage the applications end-to-end Ensure well defined governance standards for dedicated HR applications Establish the appropriate IT processes Advise and support business stakeholders PARTNER MANAGEMENT Plan external resource needs according to project requirements Ensure external consultant comply with company-defined standards that matter most for this role: Minimum of 4 years of professional experience in the field of SAP HCM or similar ERP systems, preferably in an international environment Proven Project Management skills, ideally experience in implementing and developing business applications Strong understanding of HR processes and applications Excellent analytical and organizational skills Excellent communication skills, result, and performance oriented, team player University Degree in Computer Science / Business Administration or equal practical experience Fluent in English, German beneficial
Zum Stellenangebot

Kaufmännischer Mitarbeiter IT (m/w/d)

Fr. 15.01.2021
Hildesheim
Die Firma Kaheku schönes Wohnen GmbH ist ein renommiertes mittelständisches Handelsunternehmen. Schwerpunkt ist die Entwicklung, der Import und der Vertrieb von Wohndekorationen und Accessoires an den nationalen und internationalen Facheinzelhandel. Die Produktpalette stellt sich bei einer breiten Auswahl an Glas, Kerzen, Kunsthandwerksartikeln sowie Dekorationsmaterialien dar. Für unseren Firmensitz in Hildesheim suchen wir einen Kaufmännischen Mitarbeiter IT (m/w/d) Anwendungsbezogene Betreuung unseres ERP-Warenwirtschaftssystem, sowie der Peripheriesysteme Sie steuern eigenständig Anbindungs-Prozesse und wickeln diese ab Unterstützung bei der Schulung und Support unserer Anwenderinnen und Anwender Mitwirkung bei der Konfiguration, Betrieb und Optimierung des ERP-Systems und der angebundenen Systeme und deren Schnittstellen Enge Zusammenarbeit mit internen und externen Schnittstellenbereichen, z.B. IT-Dienstleistern Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung im Bereich der IT, bzw. Quereinsteiger mit kaufmännischer Ausbildung und hoher Affinität zur EDV Umfassende, fundierte MS-Office-Kenntnisse Hohe Service- und Kundenorientierung sowie lösungsorientiertes Denken und Handeln Eigenverantwortliche und strukturierte, zuverlässige Arbeitsweise sowie ausgeprägte Teamfähigkeit Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Es erwartet Sie eine abwechslungsreiche und interessante Tätigkeit in einem Großhandelsunternehmen mit flachen Hierarchien. Bei uns können Sie Ihre individuellen Stärken voll einbringen, sich weiterentwickeln und an spannenden Herausforderungen wachsen.
Zum Stellenangebot


shopping-portal