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Softwareentwicklung: 21 Jobs in Gelnhausen

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Softwareentwicklung

Software Control & Distribution Engineer (f/m/d)

So. 26.06.2022
Frankfurt am Main, Hamburg, Aschaffenburg, Reutlingen
Die KION Group ist ein weltweit führender Anbieter von Material Handling-Lösungen und sorgt mit mehr als 39.000 Mitarbeitern für höchste Effizienz bei der Steuerung von Logistikprozessen. Die Konzernmarken Linde Material Handling, STILL und Dematic gehören zu den Branchenbesten. Und die KION Group IT liefert einen wesentlichen Beitrag zu diesem Erfolg: Als technisches Herz des Konzerns entwickeln wir innovative und nachhaltige Lösungen in unterschiedlichsten IT-Projekten. Mit rund 640 Kollegen an 54 Standorten weltweit vereinen wir Geschäftssinn, Hands-on-Mentalität und technologische Expertise in den Bereichen Digitalisierung, agiles Projektmanagement und SAP – und liefern unseren Kunden so heute schon die Lösungen von morgen. For our Offices in Hamburg, Frankfurt am Main, Aschaffenburg and Reutlingen we are looking for you to strengthen the team as Software Control & Distribution Engineer (f/m/d) Ensure that all software has the correct functionalities and is in the right place (e.g. tested, documented) Analyze and monitor constantly whether all the software is legal and supported, be up to date on new legal requirements and upgrades / updates and ensure implementation Regularly scan for viruses, bugs and errors and develop packages and patches and distribute them using e.g. SCCM and WSUS integration in case a virus or bug is being found to ensure operational continuity and performance Perform regular checks on whether the software is being used and documented in the right way and by the right people Create and Implement new concepts or processes for Software Management Analyze and monitor all Infrstructure components, needed for Software Deployment Bachelor’s degree in Computer Science, telecommunications, Business Administration or a related field At least 5 years of experience in the field of software control and distribution Knowledge of and experience in Powershell, Microsoft 365 (M365), Azure Active Directory, Intune, VMware Microsoft Technology Associate (MTA) certification, Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA) or Microsoft Most Valuable Professional (MVP) certificate would be beneficial Fluent English, written and spoken (German is a plus) Good communication skills and ability to work in a global team A listed company (M-Dax) with first-class further growth potential A modern, pleasant working environment and a committed team Comprehensive training in your area of responsibility Exciting tasks and a cooperative atmosphere
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Softwareentwickler für Web Anwendungen (m/w/d)

Fr. 24.06.2022
Rodgau
Die RP-Technik GmbH ist als Teil der RP-Group ein innovatives mittelständisches Unternehmen der Elektrobranche mit überdurchschnittlichem Wachstum. Unser Augenmerk liegt in der Entwicklung, Produktion und dem Vertrieb von Notstromsystemen, Not- und Allgemeinbeleuchtung. Gegründet im Jahr 1981 beschäftigt die RP-Group heute insgesamt mehr als 250 Mitarbeiter an unseren Standorten Rodgau, Saalfeld und Oberursel. Zur Verstärkung unseres Teams am Standort Rodgau oder Saalfeld suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine/ n:  Softwareentwickler für Web-Anwendungen (m/w/d)  Software-Architektur und -Entwicklung für unser cloudbasiertes Web-Portal Design und Implementierung von HMI-Frontends und deren Backend-Anbindung Pflege und Weiterentwicklung vorhandener Apps und Anwendungen Projektarbeit und Mitwirkung an unserem kontinuierlichen Verbesserungsprozess   Abgeschlossenes Studium der Informatik oder einer Naturwissenschaft Abstrakte Denk- und Konzeptionsfähigkeit Erfahrung mit Microsoft Azure oder ähnlichen Cloud-Computing-Plattformen Fortgeschrittene Programmierkenntnisse in C#/JavaScript/TypeScript Gute Kenntnisse im Umgang mit HTTP/HTTPS, HTML/CSS, JSON/AJAX Gute Kenntnisse im Umgang mit relationalen Datenbanken (SQL/SQLite) Bereitschaft, sich mit neuen Themen und Technologien auseinanderzusetzen Eigeninitiative, Eigenverantwortlichkeit, Teamfähigkeit, Kreativität sehr gute Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse Vorteilhaft sind darüber hinaus Kenntnisse oder erste Erfahrungen mit: Client/Server-Strukturen, Web-Frameworks (Aurelia/Angular), MS PowerShell RESTful API-Programmierung und Authentifizierung über OAuth2/OpenID Erfahrung mit Continuous Integration/Jenkins Grundkenntnisse der App-Entwicklung für Android und/oder iOS  Eine interessante und abwechslungsreiche Tätigkeit mit attraktiven Rahmenbedingungen Eine leistungsgerechte Vergütung inklusive der Sozialleistungen eines modernen Unternehmens Flexible Arbeitszeiten und zeitweise Homeoffice nach erfolgreicher Einarbeitung Ein angenehmes und ungezwungenes Betriebsklima Sport- und Englischkurse in unseren Räumlichkeiten in Rodgau Die Gelegenheit, mit Ihrem Ideenreichtum maßgeblich zum Unternehmenswachstum  beizutragen.     
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PMT Consultant (m/w/d) - Software Engineering

Do. 23.06.2022
Sailauf
Job Number: 44707 Group: Magna Electronics Division: Magna Electronics Sailauf Job Type: Permanent/Regular Location: Munich, AUBURN HILLS, Pune, SAILAUF Group Description Magna's ADAS technologies are shaping an autonomous future and improving lives. Full autonomy is coming. But to create the technology which will bring it into view, you need the desire and ability to adapt complete ADAS systems or modular solutions to any vehicle, for any mobility need. Magna's electronics solutions connect OEMs to their customers with features that improve their lives. It's our expertise across the entire vehicle, key strategic partnerships and culture of innovation that allow us to make our industry-leading technologies road-ready. And it is how we'll continue to build a safer, smarter and more connected mobility experience for all people. Role Summary The Process, Methods and Tools (PMT) Consultant is responsible for the development, implementation, continuous improvement and support of state-of-the-art engineering processes methods and tools in his area of responsibility. Focus is at the intersection of engineering, Quality, and IT to facilitate engineering processes efficiently by adequate methods and tools.Key Responsibilities Develop, implement, and continuously improve efficient and effective engineering processes, methods and tools to reach product development efficiency within a process compliant environment. Achieve standardization of processes methods and tools throughout the entire company across all our product lines and global locations Identify PMT related improvement opportunities and drive realization Consult, train and support and Engineers to properly understand and leverage engineering processes, methods and tools Review and address extraordinary project challenges Key Qualifications/Requirements Bachelor's degree in Engineering or equivalent (Master's preferred) 3-5 years' relevant working experience in this area Knowledge/Experience in Automotive Software Engineering processes, methods, and tools Knowledge of relevant standards (Automotive SPICE, ISO 26262, ...) Knowledge of process, method and tool definition, documentation, and training Comprehensive knowledge of English (speak & write) - German is a plus Additional Information Collegial, supportive and friendly working atmosphere with a "Duz" culture Attractive and performance-oriented compensation package Prospects and opportunities for personal and professional development through various training offers Individual work arrangements through flexible working hours and opportunities to use "Office Work" and "Mobile Work" personally Corporate benefits program International and diverse environment and open door culture
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Function Owner (m/w/d) - Base Software Lifecycle

Do. 23.06.2022
Sailauf
Job Number: 41053 Group: Magna Electronics Division: Magna Electronics Sailauf Job Type: Permanent/Regular Location: SAILAUF, Sailauf, Munich, MUENCHEN Group Description Magna's ADAS technologies are shaping an autonomous future and improving lives. Full autonomy is coming. But to create the technology which will bring it into view, you need the desire and ability to adapt complete ADAS systems or modular solutions to any vehicle, for any mobility need. Magna's electronics solutions connect OEMs to their customers with features that improve their lives. It's our expertise across the entire vehicle, key strategic partnerships and culture of innovation that allow us to make our industry-leading technologies road-ready. And it is how we'll continue to build a safer, smarter and more connected mobility experience for all people. Role SummaryKey Responsibilities Planning and development of Lifecycle components including the entire system state machine with all modes and transitions Technical leading of a development team Analyses and understands customer function requirements using requirements management tools and processes Responsible for the decomposition of customer requirements directly to SW (SRS) level acc. to agreed strategy from Requirements Manager Conduct cross functional requirements reviews Negotiate technical details with customer and suppliers Interact with supplier for defect fixing in SW components Ensures the planning, monitoring and reporting of all activities related to the respective function for various projects Reports in the project to Software Project Manager Key Qualifications/Requirements Bachelor's degree in Computer Engineering / Software Engineering / Electrical Engineering / Computer Science or equivalent (Master's preferred) 5+ years' relevant experience regarding the responsibility / activities (listed above) in serial development Excellent communication skills, both written and verbal Knowledge of product development engineering practices in automotive field Knowledge of embedded software development in C/C++ Experience with configuration and development of Autosar components Experience in implementation and understanding of state machines Basic knowledge in state machine testing Benefits Collegial, supportive and friendly working atmosphere with a "Duz" culture Attractive and performance-oriented compensation package Prospects and opportunities for personal and professional development through various training offers Individual work arrangements through flexible working hours and opportunities to use "Office Work" and "Mobile Work" personally Corporate benefits program International and diverse environment and open door culture
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SW Integration Engineer (m/w/d)

Do. 23.06.2022
Sailauf
Group Description Magna's ADAS technologies are shaping an autonomous future and improving lives. Full autonomy is coming. But to create the technology which will bring it into view, you need the desire and ability to adapt complete ADAS systems or modular solutions to any vehicle, for any mobility need. Magna's electronics solutions connect OEMs to their customers with features that improve their lives. It's our expertise across the entire vehicle, key strategic partnerships and culture of innovation that allow us to make our industry-leading technologies road-ready. And it is how we'll continue to build a safer, smarter and more connected mobility experience for all people. Key Responsibilities Integrate, merge, build different software component baselines of a complex software system and then make an internal or customer release. Be at the fore-front and lead the debugging/troubleshooting of complex software integration or software stability and performance issues. Strong motivation to propose, design, implement & establish software integration processes and ASPICE base practices. Review existing automation, investigate tools, identify opportunities to improve overall productivity to make us more efficient in build/ release management. Make needed documentation and perform bench tests, basic software integration and regression smoke tests. Might need to travel for customer workshops or to other Magna sites. Key Qualifications/Requirements You have an engineering degree in computer science, electrical, electronics or something comparable. You should atleast 6 years of software integration experience in automotive (ADAS) or high technology area. Strong Autosar Knowledge. DaVinci or EB Tresos experience in Autosar configuration. Eg. ARXML merging. Tools knowledge like debuggers, Canoe, Wireshark etc is needed in TI ,Renesas & Infinion SOCs, (QNX+Linux), board bring up is an advantage. Communication protocols like CAN, Ethernet will be an advantage. CI-CD and source control/defect management systems like Git, Gerrit, PTC, Jenkins, DOORS etc is mandatory. C/C++, scripting languages like Perl, Python etc is a must. Have a proactive and collaborative attitude towards work and colleagues. Very good English language skills. German language skills is definitely a plus. Benefits Collegial, supportive and friendly working atmosphere with a "Duz" culture Attractive and performance-oriented compensation package Prospects and opportunities for personal and professional development through various training offers Individual work arrangements through flexible working hours and opportunities to use "Office Work" and "Mobile Work" personally Corporate benefits program International and diverse environment and open door culture
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SW Integration Lead Engineer (m/w/d)

Do. 23.06.2022
Sailauf
Group Description Magna's ADAS technologies are shaping an autonomous future and improving lives. Full autonomy is coming. But to create the technology which will bring it into view, you need the desire and ability to adapt complete ADAS systems or modular solutions to any vehicle, for any mobility need. Magna's electronics solutions connect OEMs to their customers with features that improve their lives. It's our expertise across the entire vehicle, key strategic partnerships and culture of innovation that allow us to make our industry-leading technologies road-ready. And it is how we'll continue to build a safer, smarter and more connected mobility experience for all people. Key Responsibilities Define, plan, manage and control the scope of each customer SW delivery together with project stakeholders. Eg. SWPM, function owners, suppliers etc. Lead and manage the SW integration team to procure all the needed software component baselines (in time and according to plan) to generate the overall software and then make a test software or a customer release. Be at the fore-front and lead the software integration team in troubleshooting of complex software integration or software stability and performance issues. Lead all MAGNA internal and external communication related to software integration and release. Make needed process documentation to establish software integration strategy, to perform bench tests, basic software integration and regression smoke tests etc. Review existing automation, investigate tools, identify opportunities to improve overall productivity to make us more efficient in build/ release management. Strong motivation to design, implement & establish software integration processes and ASPICE base practices. Key Qualifications/Requirements You have an engineering degree in computer science, electronics or something comparable. You should have around 5 years of software development or integration experience in automotive or high technology area. At least 2 years of team leading, project management experience in software integration, planning, software delivery and customer communication is a must. Experience in Autosar, CI-CD and source control/defect management systems like Git, Gerrit, PTC, Jenkins, DOORS etc is mandatory. Knowledge in C/C++, scripting languages like Perl, Python, Communication protocols like CAN, Ethernet will be an advantage. Have a proactive and collaborative attitude towards work and colleagues. Very good German and English language skills. Benefits Collegial, supportive and friendly working atmosphere with a "Duz" culture Attractive and performance-oriented compensation package Prospects and opportunities for personal and professional development through various training offers Individual work arrangements through flexible working hours and opportunities to use "Office Work" and "Mobile Work" personally Corporate benefits program International and diverse environment and open door culture
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Software Developer / Entwickler (m/w/d)

Mi. 22.06.2022
Mainhausen
Die ANWR Media entwickelt und betreibt im Verbund der Handelskooperation ANWR GROUP das Fashionportal schuhe.de und realisiert für den selbstständigen Fachhandel die Digitalisierung von Logistik- und Verkaufsprozessen. Nicht ein einzelner großer zentraler Online-Shop steht hinter schuhe.de, sondern das Warenangebot von 1.500 selbstständigen Fachgeschäften. Über Warentrading und die digitale Regalverlängerung zur Industrie wächst das Angebot beständig. Die ANWR Media ist Teil der ANWR GROUP, eine der erfolgreichsten Handelskooperationen in Europa. Als genossenschaftlich organisierte Unternehmensgruppe entwickelt die ANWR GROUP innovative Lösungen für die Zukunft des Schuh-, Sport- und Fashionhandels und bündelt die Leistungen unter einem Dach. Software Developer / Entwickler (m/w/d) Aufbau der nächsten Generation unserer digitalen Handelsapplikation Weiterentwicklung und Verbesserung der bestehenden E-Commerce-Lösungen Analyse und Konzeption von Erweiterungen und Integrationen Automatisierung von Betriebsaufgaben Abgeschlossenes IT-Studium / IHK-Ausbildung im Bereich Fachinformatik oder vergleichbare Qualifikation Gutes allgemeines IT-Verständnis & Interesse an komplexen Systemen Professionelle Erfahrung mit PHP / Laravel / JavaScript / Vue.js Kenntnisse in AWS Ops Praxiswissen in containerbasierter Softwareentwicklung und deren Betrieb Breite Erfahrung mit Git / GitFlow Erfahrungen mit Atlassian Jira / Confluence Erfahrungen in cloudbasierter Systementwicklung in AWS (Lambda-Funktionen, Cloudformation / CDK, Code-Pipeline, IAM, KMS, CloudWatch) Erfahrung im E-Commerce von Vorteil einem Arbeitsklima, in dem es Spaß macht, sich durch Eigeninitiative einzubringen einem gelebten Miteinander mit flachen Hierarchien und kurzen Entscheidungswegen einem spannenden und abwechslungsreichen Aufgabengebiet mit flexiblen Arbeitsmodellen einer intensiven Einarbeitung attraktiven Zusatzleistungen und kostenfreien Getränken einem modernen Firmengebäude
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Software Entwickler (w/m/d) C# und SQL

Sa. 18.06.2022
Maintal
Mit rund 15 Mio. Kundenverträgen und 3.200 Mitarbeitenden zählt die 1&1 AG zu den großen Telekommunikationsanbietern in Deutschland. Das Unternehmen bietet seinen Kunden ein umfassendes Portfolio von Breitband-Anschlüssen und Mobilfunktarifen an - ergänzt um attraktive Mehrwert-Anwendungen wie Smart Home-Lösungen, IPTV, Video-On-Demand und Online Storage. Die IQ-optimize Software AG ist ein Anbieter für moderne, innovative Software-Technologie und bietet Ihren Kunden zuverlässige und kundenorientierte IT-Dienstleistungen an. Seit 2001 entwickelt sie maßgeschneiderte Anwendungen und fortschrittliche Softwareprodukte. Sie entwickeln unsere bestehende und neue Backend- und Intranet-Frontend-Anwendungen. Sie erweitern unsere Workflow-Management- und CRM-Systeme und deren Schnittstellen. Sie nehmen an allen Aktivitäten des Softwareentwicklungszyklus teil und wirken bei den architektonischen Entscheidungen mit. Sie identifizieren Optimierungspotentiale bei Qualität, Performance und Wartbarkeit und setzen diese im Team um. Sie führen Code Reviews der im Team programmierten Software zur Sicherung der Qualität durch. Abgeschlossenes Informatik-Studium oder eine vergleichbare Ausbildung. Eine effektive Arbeitsweise und ein hoher Qualitätsanspruch an Arbeitsergebnisse sind für Sie kein Widerspruch. Erfahrungen in der Entwicklung performanter Datenbank-Anwendungen im .Net Umfeld. Fundierte Kenntnisse in den Programmiersprachen C# und SQL. Vorzugsweise Erfahrungen im Umgang mit ASP.NET, WCF, MVC, JavaScript, Angular,Bootstrap, CSS. Der Umgang mit großen Datenmengen bereitet Ihnen keine Schwierigkeiten. Idealerweise kennen Sie Methoden zur Performance-Optimierung. Kein Must-Have, aber gerngesehene Pluspunkte in Ihrem Profil. Verhandlungssichere Deutschkenntnisse und gute Englischkenntnisse. Attraktives Gehalt Vertrauensarbeitszeit mit flexibler Einteilung und der Möglichkeit, bis zu 40% mobil zu arbeiten Zahlreiche Weiterbildungsmöglichkeiten on- und offline Rabatte auf 1&1-Produkte und für diverse Freizeitangebote Betriebseigenes Restaurant, kostenlose Getränke und frisches Obst Jobrad-Zuschuss
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(Junior bis Senior) Software Developer (m/w/d) PHP

Sa. 18.06.2022
Münster, Westfalen, Dresden, Maintal
Als Tochtergesellschaft der 1&1 AG steht die IQ-Optimize Software AG für innovative Software- und IT-Dienstleistungen. Im Fokus stehen die Bereiche IT-Sicherheit, Geschäftsprozess-Optimierung und Mediendesign. Zu den Kernkompetenzen von IQ-Optimize zählt zudem die Entwicklung maßgeschneiderter Software-Anwendungen sowie die Bereitstellung kundenindividueller IT-Infrastrukturen. Die 1&1 AG zählt mit rund 15 Mio. Kundenverträgen und 3.200 Mitarbeitenden zu den großen Telekommunikationsanbietern in Deutschland. Das Unternehmen bietet seinen Kunden ein umfassendes Portfolio von Breitband-Anschlüssen und Mobilfunktarifen an - ergänzt um attraktive Mehrwert-Anwendungen wie Smart Home-Lösungen, IPTV, Video-On-Demand und Online Storage. Weiterentwicklung und Wartung von Frontend-Systemen (zahlreiche Webshops/Kundenportale/Partnerportale) sowie browserbasierte Inhouse-Systeme Analyse sowie Optimierung bestehender Software-Komponenten und Prozess-Abläufe Erarbeitung von Richtlinien und hochwertigen Standard-Komponenten für die globale Verwendung in unseren Online-Systemen. Damit tragen Sie direkt zur Reputation unseres Webangebotes bei. Sie verfügen über solide Kenntnisse und mehrjährige Erfahrungen in PHP 5+ Sicherer Umgang mit relationalen Datenbanken (idealerweise MySQL) OOP und MVC sind für Sie keine Fremdwörter, sondern Routine Sie kennen übliche Schwachstellen und Sicherheitslücken von Web-Oberflächen und kennen effektive Gegenmethoden Der Umgang mit großen Datenmengen bereitet Ihnen keine Schwierigkeiten. Idealerweise kennen Sie Methoden zur Performance-Optimierung. Kein Must-have aber gern gesehene Pluspunkte in Ihrem Profil: Erfahrungen mit modernsten Web-Standards und Entwicklerwerkzeugen Erfahrungen mit Javascript/jQuery/Ajax Erfahrungen mit Linux-Webservern auf Basis nginx/lighttpd oder apache2 Sprachanforderungen: Deutsch: Verhandlungssicher Englisch: Erweiterte Kenntnisse Attraktives Gehalt Vertrauensarbeitszeit mit flexibler Einteilung und der Möglichkeit, bis zu 40% mobil zu arbeiten Zahlreiche Weiterbildungsmöglichkeiten on- und offline Rabatte auf 1&1-Produkte und für diverse Freizeitangebote Betriebseigenes Restaurant, kostenlose Getränke und frisches Obst Jobrad-Zuschuss
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Google Cloud Architect (w/m/d)

Fr. 17.06.2022
Frankfurt am Main, Hamburg, Aschaffenburg, Reutlingen
Die KION Group ist ein weltweit führender Anbieter von Material Handling-Lösungen und sorgt mit mehr als 39.000 Mitarbeitern für höchste Effizienz bei der Steuerung von Logistikprozessen. Die Konzernmarken Linde Material Handling, STILL und Dematic gehören zu den Branchenbesten. Und die KION Group IT liefert einen wesentlichen Beitrag zu diesem Erfolg: Als technisches Herz des Konzerns entwickeln wir innovative und nachhaltige Lösungen in unterschiedlichsten IT-Projekten. Mit rund 640 Kollegen an 54 Standorten weltweit vereinen wir Geschäftssinn, Hands-on-Mentalität und technologische Expertise in den Bereichen Digitalisierung, agiles Projektmanagement und SAP – und liefern unseren Kunden so heute schon die Lösungen von morgen. Wir suchen Sie als  Google Cloud Architect (w/m/d) Als Google Cloud Architect (w/m/d) erarbeiten Sie gemeinsam mit unseren Business Units die Zielarchitekturen von State-of-the-art-Cloud-Lösungen Sie beraten und unterstützen unsere internen Kunden bei der Auswahl und Nutzung der verschiedenen Infrastrukturdienste der Google Cloud Plattform Sie erkennen Potentiale für zentral bereitzustellende Dienste und Lösungen und stellen diese bereit Sie unterstützen die Kollegen der Betriebsmannschaft bei der Überführung von neuen Systemen in den geregelten Betrieb Gemeinsam im Team entwickeln Sie unsere Cloud Platform Governance weiter und gestalten damit die IT Landschaft der KION Group Sie verfügen über ein Fach-/Hochschulstudium mit Fachrichtung (Wirtschafts-) Informatik oder vergleichbare Aus- und Weiterbildungen mit entsprechender Berufserfahrung Sie bringen drei oder gerne auch mehr Jahre Berufserfahrung in der Softwareentwicklung oder Systemadministration mit Sie verfügen über fundierte Kenntnisse in verteilten Systemen und gängige Big Data Technologien sowie Datenmodellierung, -verwaltung, -banken Wünschenswert sind Kenntnisse in der operativen Handhabung von Infrastrukturdiensten, idealerweise in der Google Cloud Plattform Idealerweise haben Sie zusätzlich Erfahrung im Bereich Automatisierung von Deployments Sie kommunizieren sicher auf Deutsch und Englisch Ein börsennotiertes Unternehmen (M-Dax) mit erstklassigem weiteren Wachstumspotential Umfassende Einarbeitung in Ihren Aufgabenbereich Spannende Aufgaben und ein kollegiales Miteinander Attraktive Vergütung sowie zusätzliche soziale Leistungen 
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