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Strategisches Marketing: 5 Jobs in Groß-Gerau

Berufsfeld
  • Strategisches Marketing
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter 2
  • Gesundheit & Soziale Dienste 1
  • Personaldienstleistungen 1
  • Wissenschaft & Forschung 1
Berufserfahrung
  • Ohne Berufserfahrung 4
  • Mit Berufserfahrung 2
Arbeitszeit
  • Teilzeit 3
  • Vollzeit 2
Anstellungsart
  • Studentenjobs, Werkstudent 3
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
  • Feste Anstellung 1
Strategisches Marketing

Customer Experience Manager (m/w/d)

Fr. 16.04.2021
Weiterstadt
Entdecken Sie mit Hays die moderne Art der Vermittlung im Sales & Marketing. Mit uns erhalten Sie die richtige Unterstützung für Ihren beruflichen Erfolg - ob beim Berufseinstieg oder bei neuen Perspektiven, ob in einer Festanstellung oder in einem Projekt. Wir sind Ihr kompetenter Partner für interessante und lukrative Aufgaben im Sales & Marketing - und das völlig kostenfrei. Registrieren Sie sich und profitieren Sie von interessanten und passenden Angeboten.Management von mehreren kundenzentrischen Projekten und Launches; sicherer Umgang mit JIRA/ Confluence wünschenswertKoordination, Begleitung und Qualitätskontrolle der ArbeitsergebnissePlanung und Controlling von ProjektbudgetsErstellung und Einhaltung einer High-Level Roadmap zur UmsetzungInterdisziplinäre Zusammenarbeit & fachliche Steuerung von PartnernEtablierung nachhaltiger Kundenorientierung in der gesamten OrganisationStetige Analyse des Customer Lifecycles und Ableitung von HandlungsempfehlungenEtablierung, Analyse und kontinuierliche Weiterentwicklung von Customer Journeys und den relevanten User JourneysVorbereitung und Durchführung von Workshops für die Ideation neuer Use CasesErstellung und Validierung von Business Cases für neue Use CasesEinarbeitung und Eingliederung in die laufenden CX ProjekteErfolgreich abgeschlossenes Studium (Diplom, Master oder Bachelor) im Bereich Betriebswirtschaft oder vergleichbare AusbildungErfahrung im Projektmanagement und Methodiken des Design ThinkingsErfahrung im Steuern und Koordinieren von Agenturen und DienstleisternKommunikationsstärke und eine ausgeprägte Service- und KundenorientierungVertrautheit mit CX Trends und Interesse bzw. Begeisterung für das ThemaBerufserfahrung im Bereich Marketing mit Fokus auf Automotive, wünschenswertAnalytisches Verständnis sowie strategisches Denken und HandelnStrukturierte, ergebnisorientierte, selbstständige und unternehmerische ArbeitsweiseSehr gute Englischkenntnisse in Wort und SchriftVerständnis für Markenkommunikation und technische MachbarkeitHerausfordernde ProjektinhalteHohes Maß an EigenverantwortungSpannendes, innovatives Umfeld mit internationalem FlairÜberstundenausgleich
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Junior Brand Manager (m/f/d)

So. 04.04.2021
Darmstadt
Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people’s lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown.  How we work: Having been selected among the World´s Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers. As a part of the Japanese Kao Corporation we are one of the world-leading manufacturers of beauty care products. Respect and Teamwork are our core principles, as well as chances on global perspectives. Integrity, the power of innovation and constant ambition for improvement are our main values. Aligned internationally and multicultural we always keep the perspective of our customers in focus. In Europe, our brand portfolio ranges from high-quality face cleansing-care brand Bioré, to established and successful hair care brands Goldwell, KMS, Guhl and John Frieda, and to the London luxury personal care and cosmetics brand Molton Brown. Our MarketingTeam in Darmstadt is looking for someone to immediately fill the following position Junior Brand Manager (m/f/d)In this position, you will support the implementation of a brand vision and strategy of Master Brand(s), Sub Brand(s) and Category, in order to deliver a robust, cross-functionally and globally aligned 3-5 year product initiative calendar including all relevant marketing mix elements meeting long-term net sales and profit goals. What you will do: Develop and execute assigned NPD activities in collaboration with Brand Manager / Senior Brand Manager Execute status analysis of the business situation (sales, distribution etc. in each country) and brand profile on the market (strengths, weaknesses, potential for improvement) in close collaboration with the commercial teams Analysis of hair stylist and consumer needs (Insight Generation) – initiation of market research projects and interpretation of results Support the development of general product and marketing concepts to strengthen brands, incl. assessment of business potential Continuous market observation and competitor analysis within area of responsibility Agency management Management of Budget (planning, forecast and controlling) for the assigned tasks University degree/Master in Business Management with a focus on Marketing Professional experience in brand management – ideally in a strategic marketing department - or a creative/digital agency with a focus on FMCG, beauty and/or fashion Conceptual, strategical and analytical skills, capability of abstract reasoning and creative thinker Team player with "Can Do" attitude High motivation, independence and initiative Entrepreneurial thinker Excellent knowledge of written and spoken English A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
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Working Student (m/f/d) at Strategic Marketing

Di. 30.03.2021
Bad Homburg
We'd rather leave the spotlight to others and concentrate on making a difference behind the scenes. Our goal: ever better medicine for ever more people. Start your #careerwithapurpose now.#careerswithapurpose at Fresenius Over 300,000 people across the globe work at Fresenius to provide better ever medicine for ever more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. You are interested in strategic marketing and would like to take a look behind the scenes of an international healthcare company? Then support our strategic marketing team, which takes care of the global strategic marketing and communication for our Business Unit Parenteral Nutrition, Keto-Analogues and Standard I.V. Fluids. During your assignment you will have the chance to gain practical insights in global strategic marketing activities and projects within the pharma environment.You support our strategic marketing managers in their daily work by e. g.:Updating or creating new communication materialsConduct market and competitor analysisProject supportCurrent advanced full-time studies in the field of business administration, marketing or science with focus on marketingIn-depth experience in marketing / communication and relevant practical experiencesExperience in pharmaceutical industries would be advantageousThe ability to work independently and in interdisciplinary teamsVery good skills in MS Office, like Power Point and ExcelExcellent English skills written and spokenStart: July 2021Duration: 9 monthsWorking time: 15-20 hours per weekLocation: Bad Homburg
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Working Student (m/f/d) at Strategic Marketing / Sustainability

Di. 30.03.2021
Bad Homburg vor der Höhe
We'd rather leave the spotlight to others and concentrate on making a difference behind the scenes. Our goal: ever better medicine for ever more people. Start your #careerwithapurpose now.#careerswithapurpose at FreseniusOver 300,000 people across the globe work at Fresenius to provide better ever medicine for ever more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story.You are interested in strategic marketing and would like to take a look behind the scenes of an international healthcare company? Then support our strategic marketing team, which takes care of the global strategic marketing and communication for our Business Unit Parenteral Nutrition, Keto-Analogues and Standard I.V. Fluids. During your assignment you will have the chance to gain practical insights in setting up a sustainability strategy and support our team in global strategic marketing activities and projects within the pharma environment.You support our team actively for an interdisciplinary sustainability initiative led by strategic marketing, this will include e. g.Run independently analysis and researches in the area of sustainabilityCreate management presentationsOrganize and facilitate team meetingsSupport the project lead in daily activitiesFurthermore, you will support our strategic marketing managers in their daily work e. g.Updating or creating new communication materialsConduct market and competitor analysisProject supportCurrent advanced full-time studies in the field of sustainability, marketing or science with focus on sustainability topicsFirst relevant practical experiencesThe ability to work independently and in interdisciplinary teamsVery good skills in MS Office, like PowerPoint and ExcelExcellent English skills, both written and spoken, German skills would be advantageousStart: May 2021Duration: 8 monthsWorking time: 15-20 hours per weekLocation: Bad Homburg
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Werkstudent Strategic Sales Dispenser (m/w/d)

Di. 30.03.2021
Taunusstein
Die BRITA Gruppe ist einer der weltweit führenden Experten für optimiertes und individualisiertes Trinkwasser. Als Hidden Champion hat BRITA eine Marktnische erkannt und erfolgreich ausgebaut. Nachhaltigkeit, im Englischen „Sustainability", ist uns als verantwortungsvolles Familienunternehmen besonders wichtig und leitet uns in all unseren Entscheidungen. Wir sind überzeugt, dass es Hand in Hand gehen kann, ein erfolgreiches Unternehmen zu sein und einen Beitrag zur Rettung unseres Planeten zu leisten. „Shaping Sustainable Solutions", also „nachhaltige Lösungen zu entwickeln", ist deshalb auch der zentrale Baustein unserer Unternehmensstrategie. Wir haben eine exzellente Ausgangsposition und ein super Team, um das zu schaffen. Mehr als 2.200 Mitarbeitende rund um den Globus sind unser wichtigstes Kapital - mit viel Neugier, Begeisterung, Erfindergeist und Energie entwickeln sie bestehende Produkte weiter und feilen an innovativen Lösungen für das zukünftige Portfolio. Ihr Motor ist unsere Vision: „Wir werden die Art und Weise, wie Menschen Wasser trinken, nachhaltig verändern."Die Umsatz-, Ertrags- und Marktziele zu erreichen oder zu übertreffen, ist die Kernaufgabe und Passion unserer Vertriebsmannschaft. Mit unserem Produkt- und Serviceportfolio von Professional Dispenser sowie unserer internationalen Vertriebsstruktur sind wir ein geschätzter Partner unserer B2B Kunden. Mit unseren Kollegen im Strategic Sales Team stehen sie im täglichen Austausch mit unseren Tochtergesellschaften und unterstützen diese direkt, sowie durch die Mitarbeit in strategischen Projekten. Sie unterstützen das Sales-Team bei der Expansion unserer Wasserspender in neue Länder und Märkte Sie arbeiten in Projekten mit und unterstützen die Kollegen in der Projektarbeit Sie erstellen monatliche Reportings und Sales Forecasts in Power BI Sie koordinieren und unterstützen die internationalen Kollegen in den Tochtergesellschaften beim Pflegen von Daten im CRM System und sorgen hier für die optimale Datenqualität Zudem unterstützen Sie Kollegen im Sales-Team im Tagesgeschäft Student*in eines betriebswirtschaftlichen Studiengangs Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse (in Wort und Schrift) Sie haben bereits gute Kenntnisse in allen gängigen Microsoft-Office Anwendungen Erste Erfahrungen mit Power BI und Microsoft Dynamics und SQL Datenbanken sind von Vorteil Spaß an innovativen, digitalen Tools zur Verbesserung interner Sales Prozesse Freude an internationaler Zusammenarbeit Sie haben Spaß an Interaktionen und Kommunikation (auch international) Arbeitszeit und Dauer 16 bis 18 Stunden pro Woche, nach Absprache Mindestens 12 Monate, gerne auch länger Wertschätzung und Anerkennung für den engagierten Einsatz unserer Mitarbeitenden sind für uns wichtige Faktoren einer erfolgreichen Zusammenarbeit. Wir möchten, dass Sie sich während Ihrer Zeit bei BRITA weiterentwickeln, Raum zum Lernen erhalten, als aktives Teammitglied Ihre Aufgaben übernehmen und Spaß bei der Arbeit haben. Damit uns dies gelingt, bieten wir Ihnen unter anderem: Eine offene und dynamische Unternehmenskultur gepaart mit der Möglichkeit, eigenverantwortlich zu arbeiten Ein herausforderndes und internationales Arbeitsumfeld mit spannenden Aufgaben in einer Branche der Zukunft Flexible Arbeitszeitgestaltung und eine marktgerechte, faire Vergütung Subventionierte Kantine sowie kostenlose Heiß- und Kaltgetränke internes Studentennetzwerk
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