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Strategisches Marketing: 3 Jobs in Groß-Gerau

Berufsfeld
  • Strategisches Marketing
Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Transport & Logistik 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
  • Bachelor-/Master-/Diplom-Arbeiten 1
  • Praktikum 1
Strategisches Marketing

Senior Referent strategische Projekte & Reporting im Vertrieb (w/m/d)

So. 09.05.2021
Frankfurt am Main
Die DB Fahrzeuginstandhaltung GmbH als einer der leistungsfähigsten Full-Service Dienstleister für Schienenfahrzeuge in Europa bietet optimale Lösungen für die Instandsetzung von Fahrzeugflotten. Wir sind Spezialisten in den Bereichen Revision, Modernisierung und Umbauten sowie Komponentenaufarbeitung und Instandsetzung von Unfallschäden. Die moderne technische Infrastruktur in den 12 Werken sowie die rund 7.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter mit erfahrenem Know-how machen unsere Leistungsfähigkeit in der Fahrzeuginstandhaltung europaweit einmalig.Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir Dich als Senior Referent:in strategische Projekte & Reporting im Vertrieb im Geschäftsfeld Fahrzeuginstandhaltung (FZI) am Standort Frankfurt am Main. Deine Aufgaben: Deine Aufgabe ist die erfolgreiche Durchführung strategischer Initiativen/ Programme und das Voranbringen interner Projekte, im Key Account DB Fernverkehr, in Hinblick auf die Umsetzung der Vertriebsstrategie In Deiner Hand liegt die Sicherstellung der Aufbereitung und Visualisierung aller erforderlichen Informationen (inkl. Beschaffung, Integration und Aufbereitung der dafür erforderlichen Datengrundlagen) Im Rahmen der Erstellung von großen Verträgen stellt Du zwischen der FZI und den Kund:innen die relevanten Informationen bereit und führst Plausibilitätsprüfungen durch Du verantwortest maßgeblich die Erarbeitung und Einführung strategischer Konzepte zur Optimierung der Wettbewerbsfähigkeit (z. B. Durchführung von Markttests) Als Berater:in auf Augenhöhe optimierst Du die Zusammenarbeit mit den Kund:innen, übergreifend für den Key Account und bist für das KPI Management, inklusive dem Ableiten von Gegensteuerungsmaßnahmen verantwortlich Zur Erhöhung der Produktivität entwickelst Du Maßnahmen zur Steigerung der Kundenzufriedenheit sowie Methoden, Tools und Standards In Deiner Obhut ist die sach- und termingerechte Erstellung von Angeboten und der strategischen Preisgestaltung sowie die Durchführung der Verhandlungen und Ausgestaltung der jeweiligen Verträge Dein Profil: Ein abgeschlossenes Studium der Wirtschaftswissenschaften, Ingenieurswissenschaften oder vergleichbar und eine langjährige Berufserfahrung im relevanten Bereich bringst Du mit Du besitzt mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Projektumfeld, als Business Developer oder im strategischen Umfeld und hast bereits eigene Projekte geleitet Bezug zur Mobilität und als zertifizierter Projektmanager ist wünschenswert Abstraktes Denken in Zahlen, welche Du in Geschichten umwandeln und daraus Handlungsempfehlungen ableiten kannst, ist Dein Ding Als Visionär:in zeigst du stets neue Sichtweisen auf und setzt diese kreativ und strategisch in deinem Arbeitsalltag um Eine starke, präzise und durchsetzungsfähige Kommunikation zeichnet Dich aus Mit Excel und Office 365 kannst Du problemlos umgehen Eine offene und kontaktfreudige Art mit dem Drang zum Netzwerken rundet Dein Profil ab Benefits: Du schaffst Großes und bekommst nicht weniger zurück: ein marktübliches Gehaltspaket mit i.d.R. unbefristeten Arbeitsverträgen und Beschäftigungssicherung sowie vielfältige Nebenleistungen und eine betriebliche Altersvorsorge. Faszinierende Projekte und Aufgaben bei einem der vielfältigsten Arbeitgeber des Landes fordern Dein Können und warten auf Deine Handschrift. Gezielte und individuelle Weiterentwicklungsmöglichkeiten auf Fach-, Projekt- oder Führungsebene geben Dir eine langfristige Perspektive.
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Manager KOL and Healthcare Professional (HCP) Content (m/f/d)

Fr. 07.05.2021
Wiesbaden
Abbott is a global healthcare leader that helps people live more fully at all stages of life. Our portfolio of life-changing technologies spans the spectrum of healthcare, with leading businesses and products in diagnostics, medical devices, nutritionals and branded generic medicines. Our 109,000 colleagues serve people in more than 160 countries. In Germany, Abbott has more than 3,000 employees working in manufacturing, research and development, logistics, sales and marketing. They are located at Abbott’s German headquarters in Wiesbaden and its sites in Hanover, Neustadt am Rübenberge, Wetzlar, Eschborn, Witten, Cologne and Jena. Abbott Automation Solutions in Hamburg (formerly GLP Systems) is now Abbott. Abbott Diabetes Care (ADC) Division is looking for a Manager KOL and HCP Content, ADC, Germany (m/f/d) Support and execute Abbott Diabetes Care’s KOL Management and product training work stream, supporting content definition for HCP communication Create branded content and communication strategy and plan in close collaboration with key medial internal stakeholders Develop commercial concepts and tools based on medical content to enable faster dissemination into medical community Establish partnerships/consulting arrangements with key medical leaders in the field of diabetes to support business needs and enrich commercial concepts and plans Scientific spokesperson / product-related scientific sounding board for the Marketing team and scientific contact between Medical & Marketing Provide and execute in label product training support for the commercial organization Analyse existing data for effective evidence-based product argumentation for in-label use of Abbott products in alignment with medical affairs Partner with medical and sales teams as well as global / regional functions to drive educational product-related activities Build trusted and strategic relationships with the national & regional KOLs in diabetes care: identify partnering opportunities and joint projects for product training & information and refer respective medical projects to medical affairs The role reports to the Lead HCP Communications and interacts closely with in country senior staff (director medical affairs, director market access, director sales, Head of Marketing) and regional commercial leadership Medical / scientific degree / psychological and additional post-graduate qualification e.g. Master’s degree in public health, health economics or health policy or comparable executive training Relevant professional background and marketing experience in diabetology / endocrinology with focus on HCPs Experience in Marketing and in creating & presenting communication material with scientific content Working in cross-functional teams Project management experience Experience in HCP communication Public speaking experience and good English language skills Background in evidence-based medicine and / or public and / or competitive effectiveness research Scientific and marketing foundation with track record in training & education Basic training / knowledge related to scientific data / statistics and outcomes research Experience in development of medical education programs for HCPs in chronic diseases Excellent communication / organization skills required. Comfortable in managing public events and speaking in public Abbott Germany has a range and variety of jobs on offer in a positive and dynamic environment that allows you to maintain a healthy work-life balance. We provide development opportunities as part of our comprehensive Talent Management Program. Your contribution to the company’s success will be rewarded with a competitive salary package. We offer comprehensive benefits to suit the lifestyles of all our employees, from a retirement plan that is far above market average, a save-as-you-earn program, to educational scholarships for children, and health management initiatives for staff and their dependents.
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Master thesis or internship in the field of semiconductor industry

Di. 27.04.2021
Bensheim
SurTec, a company of the Freudenberg Group and a part of Freudenberg Chemical Specialities, develops, manufactures and supplies chemical specialities for surface finishing. With its four fields of application – Industrial Parts Cleaning, Metal Pre-treatment, Functional and Decorative Electroplating – SurTec offers a highly comprehensive portfolio in this sector. SurTec supplies almost all segments dealing with surface treatment. To support our team we seek a         Master thesis or internship in the field of semiconductor industry Market research as a basis for a comprehensive understanding of a selected market Preparation of a market analysis/market strategy  Development of strategic options and definition of recommendations for further action Studies preferably in the field of industrial chemistry, but also chemistry or chemical engineer  Profound understanding of sciences First experiences in Technical Marketing resp. B2B Marketing are welcomed  Good and fast understanding of processes and routines  Proven and disitinct global communication skills   Min. duration of 5 months, presence in Bensheim is required min. biweekly  You will find the best framework at our company: a corporate culture, which demands and supports your personnel development and perfection. As a part of the Freudenberg Group you can enjoy working together in our intercultural and interdisciplinary teams to create innovative products, services and sustainable solutions. We jointly strive to improve living conditions worldwide and to meet the specific needs of our customers. Experience a mentality of thinking and acting responsibly together and discover a whole host of career opportunities in our global technology group.
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