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Vertriebsmarketing: 2 Jobs in Lannesdorf

Berufsfeld
  • Vertriebsmarketing
Branche
  • It & Internet 1
  • Transport & Logistik 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
Arbeitszeit
  • Home Office 2
  • Vollzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Vertriebsmarketing

(Junior) Inside Sales (m/w/d)

Mo. 20.09.2021
Bonn
Werde Teil unserer Vision und unseres Erfolgs! Was wir bei SER machen? Das digitale Office von morgen – und zwar schon heute! Denn wir sind überzeugt: Menschen und Informationen gehören zusammen. Sie sind die entscheidende Kombination, die Unternehmen rund um die Welt erfolgreich macht. Dafür entwickeln wir unsere ECM-Software Doxis4. Und jetzt kommst Du ins Spiel: Mit Deiner Kreativität und Leidenschaft möchtest Du mit uns die digitale Zukunft der Business-Welt gestalten. Du bist ein Neudenker und Macher. Dann passt Du zu uns! Finde Deine Berufung – bei SER! Unser Business Development Team unterstützt unseren Vertrieb dabei neue Leads zu generieren und diese zu qualifizieren. Diese Leads entstehen sowohl durch deine telefonische Akquise (Outbound) als auch durch Anfragen aus verschiedenen Kanälen (Inbound). Durch Marktrecherchen erweiterst Du Dein Netzwerk und stellst neue Kontakte zu Interessenten her. Du kommst bspw. frisch aus dem Studium und suchst einen Einstiegsjob im Vertrieb? Du bist ein Kommunikationstalent und ein Teamplayer? Dann bist du bei uns richtig! Du kontaktierst proaktiv Unternehmen im DACH-Raum und generierst Leads für unsere Software  Per Telefon vereinbarst Du Beratungsgespräche zwischen unseren potenziellen Kunden und unserem Vertrieb Du machst die richtigen Ansprechpartner im Unternehmen aus, verstehst deren Problemstellungen und zeigst anhand unserer Technologie kundenspezifische Lösungswege auf Durch fundierte Marktrecherchen erreichst Du neue Kunden Du stellst neue Kontakte zu Interessenten her und pflegst diese nachhaltig bis zur Übergabe der Opportunities an das Vertriebsteam Du bist IT-affin oder hast im besten Fall erste Erfahrung in der IT- oder Softwarebranche gesammelt Idealerweise bringst Du Erfahrungen aus dem Bereich Telefonakquise mit und hast eine hohe Affinität zu den Themen Büroorganisation und IT Du begeisterst Dich für moderne Software-Lösungen und Software Vertrieb  Du besitzt ein sicheres (telefonisches) Auftreten, hast eine angenehme Stimme und keine Scheu vor Kaltakquise per Telefon Du bist kommunikationsstark in Deutsch und sprichst fließend Englisch Du hast Spaß am Kundenkontakt, eine ausgeprägte Team- und Kommunikationsfähigkeit, verbunden mit der Fähigkeit, komplexe Sachverhalte kundengerecht zu formulieren Du zeichnest Dich durch eine hohe Kunden- und Service-Orientierung aus Du hast die Zielstrebigkeit und den Ehrgeiz deinen ganz persönlichen Erfolg durch deine eigene Leistung zu bestimmen Es gibt viele interessante Orte, an denen Du für uns arbeiten kannst Wir wollen, dass unsere Kunden einfacher, effizienter und erfolgreicher im Büro arbeiten. Und was für unsere Kunden gilt, gilt natürlich auch für SER: Das moderne Interieur der Büros repräsentiert Stil, Kultur und Offenheit unseres in die Zukunft gewandten Unternehmens. Darauf sind wir besonders stolz. Fitness- & Gesundheitsförderung Das Firmenfitness-Konzept der SER zielt auf die Vorbeugung von Krankheiten, die Förderung der Aktivität und Gesundheit sowie die Verbesserung des Wohlbefindens unserer Mitarbeiter ab. Hier bieten wir eine voll-bezuschusste Mitgliedschaft bei Urban Sport Club an, bei der Du nicht nur ein sondern eine Vielzahl an Studios nutzen kannst. SER-JobRad Wenn wir schon beim Thema Sport sind: Wir bieten die Möglichkeit, ein persönliches Wunschrad bequem und günstig über die SER zu beziehen und Du fährst es, wann immer Du willst. Essenszulage & kostenlose Getränke Die SER bietet allen Mitarbeitern an, in Partnerrestaurants an den jeweiligen Standorten jeden Mittag um 6€ vergünstigt Essen zu gehen. Zusätzlich stehen Getränke, wie Wasser, Tee und Kaffee zur freien Verfügung in den jeweiligen Küchen für Dich bereit. Zuschuss zu Kindergartenkosten Auch die Kleinsten sind ganz vorne mit dabei. So bieten wir pro Kind einen Zuschuss zu den monatlichen Kindergartenkosten von 250€ netto. Zusätzlich soll das Eltern-Kind-Büro in Bonn dabei unterstützen den Spagat zwischen Familie und Beruf zu meistern. Regelmäßige Mitarbeiter-Events Feiern können wir auch. Ob zu Weihnachten, im Sommer oder bei regelmäßigen Team-Events. Frisches Obst Für Vitamine am Arbeitsplatz ist natürlich reichlich gesorgt. Hier bieten wir ein attraktives Angebot an kostenlosem Obst. Weiterbildung & Studienförderung Stillstand oder Stagnation sind für uns keine Alternativen. Weiterbildung und kontinuierliches Training ist ein wesentlicher Bestandteil bei uns. Mit Deinem Vorgesetzten kannst Du Schulungen jederzeit abstimmen. Auch wenn Deinerseits ein Interesse an einem berufsbegleitendem Bachelor- oder Masterstudium besteht, kannst du dies gerne mit uns abstimmen. Zuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge Die finanzielle Absicherung des Einzelnen ist uns eine besondere Herzensangelegenheit. Daher bieten wir allen Mitarbeitern einen Zuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge an. Flexible Arbeitszeiten mit der Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Wir vertrauen unseren Mitarbeitern. Auch in puncto Arbeitszeit. Deine Arbeitszeit kannst Du passend an Deine Bedürfnisse flexibel gestalten. Die Möglichkeit mobil zu arbeiten steht nach Absprache offen. Sprachen lernen leicht gemacht Du möchtest Dein Englisch verbessern oder eine weitere Fremdsprache lernen? Kein Problem! In unserem Portal kannst Du kostenfrei Sprachen lernen.
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Marketing & Sales Specialist Greenplan (m/f/x)

Di. 14.09.2021
Bonn
Marketing & Sales Specialist (m/f/x) JOIN A GROWING TECH COMPANY! Greenplan GmbH is a young tech company that offers innovative tour planning solutions. Our cloud-based algorithm helps moving goods and people in a highly efficient and clean way. We empower customers to drive their own green strategies by reducing CO2 emissions through shorter distances and fewer tours. As a small company, people mean the world to us. That’s why our goal is to attract passionate and solution-oriented self-starters who want to join us on our way from a small and ambitious company to one of the world’s biggest tour planning providers. We value working with smart, open-minded and positive people who see themselves as entrepreneurs, not employees. In our flat-hierarchy culture, communication is transparent and everyone is invited to bring forward and implement their own ideas to help us getting better and better each day.   Your tasks: Develop strategies and concepts to strengthen brand awareness and generate qualified traffic for our sales team Deploy successful online and offline marketing campaigns and own their implementation from idea to execution Use the right customer touch points like internal and external event management, publishing, lead generation campaigns, and social media advertising to get the desired output Produce valuable and engaging content for internal and external communication Design offline and online marketing materials (e.g. presentations, website banners, brochures, roll-ups, case studies) Measure and report on the performance of marketing campaigns, gain insights and assess against goals Build strategic relationships and partner with key industry players, agencies and vendors Travel to third-party events to engage with prospective and existing customers (if Corona allows for it) Prepare and monitor the marketing budget on a quarterly and annual basis Perform general support in our CRM system   Your profile:  University degree (marketing, communications, economics, business development or similar study field) Preferably min. 3 years work experience In-depth knowledge and experience of online and offline marketing methodologies and channels Experience in developing and implementing marketing concepts for start-ups or digital products Excellent written and oral communication and presentation skills in German (minimum C1) and English Proficiency in MS Office products (especially Powerpoint and Excel) Hands-on experience with agile methods highly welcome Experience in or affinity for the logistics domain highly welcome High level of creativity Ability to adapt and perform under changing and sometimes uncertain conditions Structured work approach Ability to work independently as well as within a team Willingness to undertake international travel (<10%, only if Corona permits)   Your benefits: Competitive salary package 30 vacation days Healthy work-life balance High-quality equipment (e.g. stand-up work desk, latest iPhone) Contribution to a job ticket Personalised career development plan Specialised trainings for professional development Regular feedback discussions with your manager Flexible home office models (min. 1 day per week in the office with the entire team) Multiple team events throughout the year Opportunity to have a real impact and shape the success story of Greenplan The rewarding feeling that your work is meaningful: Your daily work helps companies reduce their CO2 emissions, making this world a greener and better place And last but certainly not least: A great team that can’t wait to meet you!   Your contact: Louis Ziegler will be happy to answer your questions via telephone +49 228 182 47713. Interested in this responsible position with its varied tasks? Please click on “Apply Here” and send us your complete application, including a cover letter, CV, references, your desired salary and your earliest possible starting date. You can find further information at dpdhl.jobs. We are looking forward to your application. CONNECTING PEOPLE. IMPROVING LIVES. Marketing & Sales Specialist (m/f/x) JOIN A GROWING TECH COMPANY! Greenplan GmbH is a young tech company that offers innovative tour planning solutions. Our cloud-based algorithm helps moving goods and people in a highly efficient and clean way. We empower customers to drive their own green strategies by reducing CO2 emissions through shorter distances and fewer tours. As a small company, people mean the world to us. That’s why our goal is to attract passionate and solution-oriented self-starters who want to join us on our way from a small and ambitious company to one of the world’s biggest tour planning providers. We value working with smart, open-minded and positive people who see themselves as entrepreneurs, not employees. In our flat-hierarchy culture, communication is transparent and everyone is invited to bring forward and implement their own ideas to help us getting better and better each day.   Your tasks: Develop strategies and concepts to strengthen brand awareness and generate qualified traffic for our sales team Deploy successful online and offline marketing campaigns and own their implementation from idea to execution Use the right customer touch points like internal and external event management, publishing, lead generation campaigns, and social media advertising to get the desired output Produce valuable and engaging content for internal and external communication Design offline and online marketing materials (e.g. presentations, website banners, brochures, roll-ups, case studies) Measure and report on the performance of marketing campaigns, gain insights and assess against goals Build strategic relationships and partner with key industry players, agencies and vendors Travel to third-party events to engage with prospective and existing customers (if Corona allows for it) Prepare and monitor the marketing budget on a quarterly and annual basis Perform general support in our CRM system   Your profile:  University degree (marketing, communications, economics, business development or similar study field) Preferably min. 3 years work experience In-depth knowledge and experience of online and offline marketing methodologies and channels Experience in developing and implementing marketing concepts for start-ups or digital products Excellent written and oral communication and presentation skills in German (minimum C1) and English Proficiency in MS Office products (especially Powerpoint and Excel) Hands-on experience with agile methods highly welcome Experience in or affinity for the logistics domain highly welcome High level of creativity Ability to adapt and perform under changing and sometimes uncertain conditions Structured work approach Ability to work independently as well as within a team Willingness to undertake international travel (<10%, only if Corona permits)   Your benefits: Competitive salary package 30 vacation days Healthy work-life balance High-quality equipment (e.g. stand-up work desk, latest iPhone) Contribution to a job ticket Personalised career development plan Specialised trainings for professional development Regular feedback discussions with your manager Flexible home office models (min. 1 day per week in the office with the entire team) Multiple team events throughout the year Opportunity to have a real impact and shape the success story of Greenplan The rewarding feeling that your work is meaningful: Your daily work helps companies reduce their CO2 emissions, making this world a greener and better place And last but certainly not least: A great team that can’t wait to meet you!   Your contact: Louis Ziegler will be happy to answer your questions via telephone +49 228 182 47713. Interested in this responsible position with its varied tasks? Please click on “Apply Here” and send us your complete application, including a cover letter, CV, references, your desired salary and your earliest possible starting date. You can find further information at dpdhl.jobs. We are looking forward to your application. CONNECTING PEOPLE. IMPROVING LIVES.
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