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Weitere: Ingenieure und technische Berufe: 17 Jobs in Edigheim

Berufsfeld
  • Weitere: Ingenieure und Technische Berufe
Branche
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Berufserfahrung
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  • Mit Berufserfahrung 11
Arbeitszeit
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  • Home Office 3
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 9
  • Ausbildung, Studium 3
  • Befristeter Vertrag 2
  • Berufseinstieg/Trainee 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Weitere: Ingenieure und Technische Berufe

Werkstudent Anlagenmanagement (w/m/d)

Di. 28.09.2021
Ludwigshafen am Rhein
Die Deutsche Bahn bietet deutschlandweit über 500 Berufe und vielfältige Einstiegsmöglichkeiten für Studenten und Absolventen. Mehr als 1400 Praktikanten, Werkstudenten, Direkteinsteiger und Trainees lernen uns jährlich als dynamische und innovative Arbeitgeberin kennen. Sei dabei und hilf uns, die DB nach vorne zu bringen - und Deine Karriere gleich mit.Zum 1. November 2021 suchen wir Dich für eine Werkstudententätigkeit (16-20h/Woche) von 12 Monaten für die DB Regio AG am Standort Ludwigshafen. Deine Aufgaben: Betreuung und Unterstützung bei der Einführung einer CAFM-Software Erstellung von Standortkonzepten im Bereich Werke inkl. Gebäude- und Raumzuordnungen Unterstützung bei der Standardisierung von Anlagenmanagementprozessen Analyse und Erstellung einer Handlungsempfehlung für smarte Beleuchtungskonzepte und deren Realisierung im Bestand Unterstützung bei der Erstellung von Sicherheitskonzepten mit Schwerpunkt Objektschutz und Zutrittsmanagement Aufbau eines Monitoring im Bereich Energie- und Medienmanagement Dein Profil: Studium Wirtschaftsingenieurwesen, Projektmanagement, Maschinenbau, Mechatronik oder ein vergleichbarer Studiengang Eigeninitiative und eine schnelle Auffassungsgabe zeichnen Dich aus Mit den MS Office-Programmen, insbesondere Excel, gehst Du sicher um Du bringst eine selbstständige und strukturierte Arbeitsweise mit Bereitschaft für Dienstreisen im Südwesten Deutschlands, die sich aus den Themen ergeben Für Deine Bewerbung benötigen wir kein Anschreiben. Benefits: Dein Team arbeitet Dich ein, begleitet Dich und sorgt mit gezieltem Feedback für Deine persönliche Weiterentwicklung. Alles läuft Hand in Hand mit Deinem Team. Und auch die Vernetzung mit anderen Studierenden, z. B. durch unsere Stammtisch-Angebote, verschafft Dir hilfreiche Kontakte. Woran wir arbeiten, was wir besser machen wollen – das wirst Du schnell herausfinden. Denn bei uns erlebst Du einen Großkonzern auf Augenhöhe und arbeitest an spannenden und aktuellen Projekten.
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Haustechniker*in (d/w/m)

Mo. 27.09.2021
Mannheim
Haustechniker*in (d/w/m) Haustechnik Berufserfahrene   Leonardo Hotels ist für die Zukunft als langfristig sicherer Arbeitsplatz gut aufgestellt und auf der Suche nach Dir als Haustechniker*in!   Unser Motto BE YOURSELF leben wir. Konformität, strikte Vorschriften und starre Regeln sind bei uns längst Geschichte. Was bei uns zählt ist Deine Persönlichkeit. Niemand muss sich für uns verstecken oder verändern – sei einfach so wie Du bist.   In unserem bunten und etwas verrückten Team – der Leonardo Family - sind Deine Motivation, Deine Meinung und Deine Ideen gefragt. Anstellungsart: Vollzeit Überwachung und Steuerung der technischen Anlagen Instandhaltungs- und Wartungsarbeiten in den Bereichen Heizung, Sanitär und Elektro Sicherstellung der reibungslosen Arbeitsabläufe im Hinblick auf die technischen Einrichtungen Erhaltung und Verbesserung der Hotelausstattung, Gästezimmer und öffentlichen Bereiche BE YOURSELF - Sei authentisch und Du selbst Abgeschlossene Ausbildung bevorzugt in den Bereichen Heizung, Sanitär oder Elektro  Erfahrung in handwerklichen Berufen bzw. vergleichbaren Positionen (Haustechniker*in) Handwerkliches Geschick, gute Fachkenntnisse und technisches Verständnis Gästeorientierung, Eigeninitiative und Organisationsvermögen Qualitäts- und Kostenbewusstsein  Unbefristeter Arbeitsvertrag Unterstützung bei der Vereinbarkeit von Beruf und Familie Europaweite Mitarbeiter-App "LEAPP" Rabatte auf Übernachtungen und in den Restaurants der Fattal Hotel Group Trainings- und Entwicklungsprogramme unserer Leonardo Academy Urlaubs- & Weihnachtsgeld - weitere Sonderprämien möglich Team Events 
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Production Manager Knitwear & Jersey (m/w/d)

Mo. 27.09.2021
Mannheim
Ready for Dorothee Schumacher? Steigen Sie in ein inhabergeführtes, weltweit agierendes Lifestyle-Unternehmen und hinterlassen Sie Ihren kreativen Footprint. Flache Hierarchien, dynamische Arbeitsprozesse, Mitarbeitende aus 16 Nationen und die Möglichkeit, das Morgen mitzugestalten. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir ab sofort eine_n PRODUCTION MANAGER KNITWEAR & JERSEY (M/W/D) zur ganzheitlichen Abwicklung von Einkäufen inkl. Lieferantenbetreuung für die Warengruppen „Knitwear & Jersey“.In dieser Funktion übernehmen Sie die folgenden verantwortungsvollen und abwechslungsreichen Aufgaben: Verhandeln von Preisen und Zahlungs- sowie Lieferkonditionen Erstellen von Preiskalkulationen Einkaufsabwicklung von Garnen Überwachen und Verfolgen von Lieferungen Kommunikation mit unseren Lieferanten und dem Quality Management Für diese Position begeistern Sie uns mit dem folgenden Qualifikationsprofil: Textiltechnisches Wissen, Spezialist im Bereich Knitwear Abgeschlossenes bekleidungstechnisches Studium oder mindestens drei bis fünf Jahre einschlägige Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Ausgeprägtes Verhandlungsgeschick und Durchsetzungsvermögen Hohe Eigeninitiative, Flexibilität und Prozessdenken Kenntnisse im Qualitätsmanagement (REACH, AZO, Nachhaltigkeit) Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sehr gute Kenntnisse in Microsoft Office Reisebereitschaft Modernes Büro mit einzigartigen Designdetails & direktem Rheinblick Großzügiger Außenbereich Zahlreiche Team Events & kleine Come Together an einem Freitagnachmittag Kaffee & Tee Food & Snacks Hunde willkommen Sehr gute Verkehrsanbindung Fitnessstudio Kooperation Betriebliche Altersvorsorge Betriebliche Gesundheitsförderung Ausbildungs- und Studienunterstützung
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Manager Regulatory Affairs (m/f/d)

Mo. 27.09.2021
Mannheim
As a leading film manufacturer RKW combines the dynamics of a global player with around 3.000 employees & 19 production sites worldwide with the DNA of a privately owned company. With our broad product portfolio in the segments Packaging & Industrial, Hygiene and Agriculture, we enable our customers to improve the daily life of consumers all over the world. We moreover assume responsibility - sustainability is a key component in our corporate policy and business mission. In this challenging environment we are currently looking for a Manager Regulatory Affairs (m/f/d) Make sure RKW complies with applicable standards and regulations related to individual products and markets (e.g. 10/2011/ Reach / 1935/2004)  Main contact, give guidance, conduct trainings to relevant counterparts as required Develop, introduce, harmonize, control and improve RKW’s regulatory affairs standards on a global scale Support Group QHSE & Manager Supplier Quality   Represent RKW in regulatory bodies Adhere to RKW’s code of conduct and represent RKW in a professional manner University degree in chemistry or similar Fundamental professional experience in Regulatory Affairs on a global scale  Product compliance skills (10/2011; FDA; 1935/2004; China Food Legislation, 94/62/EG; etc.)  Analytical skills, Audit Skills and Risk Management techniques (e.g. FMEA etc.) Experienced in communication with Notified Bodies and experienced with quality management systems  Communicative and hands-on personality, ability to work in an intercultural environment Business fluent English and German and willingness to travel worldwide up to 30% An international working environment within a family-owned company A wide range of responsibilities, challenges and career opportunities Room for innovative thinking and growth The chance to work within intercultural teams Flat hierarchies and a high level of flexibility Option to work from home
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Sicherheitsbeauftragter m/w/d

Mo. 27.09.2021
Frankfurt am Main, Bensheim, Düsseldorf, Hamburg
Die Planen & Bauen GmbH ist ein etabliertes Architektur- und Ingenieurbüro mit nationalen und internationalen Auftraggebern und mehr als 20 Jahren Projekterfahrung. Seit 18.12.2020 gehören wir zu der Unternehmensgruppe SPIE, ein unabhängiger europäischer Anbieter für multitechnische Dienstleistungen für Gebäude, Anlagen und Infrastrukturen, mit welchem ​​​​​​wir einen starken Partner im Rücken haben. Wir suchen Sie ab sofort als Sicherheitsbeauftragter m/w/d für unsere Niederlassungen in Frankfurt, Bensheim, Düsseldorf und Hamburg. Sicherheitsrisiken und Gesundheitsrisiken identifizieren, deren Dokumentation und hieraus Maßnahmen ableiten Sicherstellung von kontinuierlichen Verbesserungen (Health und Safety) gemäß Regulierungsstandards und der spezifischen Standards für Data Centers Entwicklung von Präventionsmaßnahmen und Durchführung von Unfallsachanalysen zur Verbesserung der Arbeitssicherheit Selbstständige Durchführung von Schulungsmaßnahmen und Mitwirkung an der Vorbereitung von Zertifizierungen, sowie Auditierungen Beaufsichtigung der Baumaßnahmen (Neubau- und Ausbauprojekte), um sicherzustellen, dass die Sicherheits- und Qualitätsnormen, eingehalten werden Berufserfahrung (mind. 3 Jahre) im Bereich Health und Safety oder Branchenkenntnisse Hoher Grad an Verbindlichkeit, Zuverlässigkeit, Flexibilität und Eigenverantwortlichkeit Loyalität, Bodenständigkeit und sicheres, selbstbewusstes Auftreten mit gesundem Menschenverstand Fremdsprachenkenntnisse (englisch) von Vorteil Ein unbefristetes Arbeitsverhältnis in einem wachsenden und krisensicheren Unternehmen inkl. eine 5-Tage-Woche Flexible Arbeitszeitmodelle und Benefits wie z.B. monatliche Gutscheinkarte, Getränke und frisches Obst Hervorragende Anbindung an öffentliche Verkehrsmittel Teamevents, wie z.B. Büroausflüge, Weihnachtsfeiern und Grillevents Attraktives Büroumfeld mit Restaurants
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INspire – Leadership Talent Track@Daimler Trucks & Buses: Facility Management Planning @ Technical Service Plant Mannheim (f/m/x)

Fr. 24.09.2021
Mannheim
Daimler is one of the most successful automotive companies in the world. The family of companies with the three legally independent companies Mercedes-Benz AG, Daimler Truck AG and Daimler Mobility AG ensures a high degree of agility, market and customer proximity, innovative strength and capital strength.Job-ID: DAI0000IHO_ENAre you IN for transporting the future? Welcome to Daimler Trucks and Buses, where we can honestly say that our purpose is to create added value for all who keep the world moving: Transportation is the backbone of our economy and of modern life! Without trucks and buses, factories would have nothing to produce, supermarkets would have nothing to sell, and people could not travel back and forth. Our approach is to make the world cleaner, safer, more efficient and more comfortable. We truly believe in the positive impact of our highly innovative technology and by developing our products, we take our responsibility seriously. For us, the transformation of the transportation industry – be it Digitalization, Autonomous Driving or E-mobility – means that we have to reinvent ourselves continuously. Become part of it and contribute in an exciting role for our future global success in this fascinating industry! For the Leadership Talent Track, which is part of the INspire - Trucks & Buses Experience Programs, we are looking for trainees who are passionate about contributing to the success and transformation of Daimler Trucks & Buses.What’s IN it for you? Take a look at our program highlights! You will start your Leadership Talent Track within a pre-defined home area, which will be preparing you for your future role as a leader at Daimler Trucks & Buses. In Facility Management Planning all Infrastructural Facility and technical facility machinery Projects are planned, managed and installed for service operation. Clear focus is to transfer technical demands with cost efficient measures in reliable service operation. Therefore it is always necessary apply technical, economical and entrepreneurial skills. Key for efficient Facility processes is engaging in “Green Plant” measures like intensified photovoltaics and power demand down-sizing as well as application of digitalization tools like Dashbords and Apps sourced from multiple data sources.The 18 months Leadership Talent Track offers you the following aspects: Work within different projects, also abroad, that are related to your homearea Get to know our customers Build up an intercultural and social network Get access to various training offers, e.g. regarding our leadership culture Get support and guidance by your personal executive mentor After 18 months of successful and intense training you will return to your home area. Your new skills, experiences and your global network will be supporting you on your journey towards a leadership position. About you Bachelor’s degree or higher in architecture, construction engineering or mechanical/mechatronics/electrical engineering Fluent in written & spoken English Interest in growing into a leadership position in the future Willingness to travel abroad Economical/entrepreneurial skills, project management experience, working and leading in agil project teams Nice to have Visionary and innovative mindset Ecological thinking A start-up mentality, that means you are enthusiastic, motivated and pragmatic You are willing to question the status quo with new ideas and perspectives Experiences in intercultural environment Having legal base knowledge is beneficial in daily work Are you Inspired? Start your career in the Leadership Talent Track of Daimler Trucks & Buses! Earliest starting date: 1st January 2022. Your start date will be set individually. Please apply until 4th of October 2021! We are looking forward to your application! #LeadershipTalentTrack #TraineeIt is a permanent position. It doesn’t work completely without formalities. When sending your online application, please attach your CV, an individual letter and any references you may have (max. 5 MB). Please understand that we no longer accept paper applications and that there is no right to get your documents returned. We particularly welcome online applications from candidates with disabilities or similar impairments in direct response to this job advertisement. If you have any questions, you can contact the local disability officer once you have submitted your application form, who will gladly assist you in the onward application process: sbv-mannheim@daimler.com If you have any questions regarding the application process, please contact HR Services by e-mail at hrservices@daimler.com. or the
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Product Manager Medium Power Modules – Ingenieur Produktmanagement, Product Marketing Engineer (Ingenieur Elektrotechnik / Ingenieur Elektronik) or Produktmanager Leistungselektronik (f/m/x)

Fr. 24.09.2021
Mannheim
Founded in 1927, Littelfuse Inc. is the world leader in cir­cuit pro­tec­tion with grow­ing global plat­forms in power con­trol and sens­ing. The com­pany serves cus­tom­ers in the elec­tron­ics, auto­mo­tive and indus­trial mar­kets with tech­nol­o­gies in­clud­ing fuses, semi­con­duc­tors, poly­mers, ceram­ics, relays and sen­sors. Littelfuse has over 12,000 employ­ees in more than 50 loca­tions through­out the Amer­icas, Europe and Asia. Net sales in 2018 were $1.72 billion.The Littelfuse portfolio, backed by indus­try lead­ing tech­ni­cal sup­port, design, and man­u­fac­tur­ing exper­tise, has made sig­nif­i­cant in­vest­ments in R&D and Dis­tri­bu­tion to ensure that we not only have the world's broad­est and deep­est line of cir­cuit pro­tec­tion solu­tions, but also the most ad­vanced, rec­og­nized cir­cuit pro­tec­tion brand in the world.We work in a highly empowered work envi­ron­ment where man­ag­ers are very in­volved in plan­ning and gen­er­at­ing ideas for im­prove­ment. You will be sup­ported and sur­rounded by some of the best and bright­est peo­ple in the indus­try. Peo­ple who care about our cus­tom­ers and care about help­ing them achieve the re­sults they seek. At Littelfuse you will be in great company!   To strengthen our team in Lampertheim near Mannheim, we are cur­rently look­ing for aProduct Manager Medium Power Modules (f/m/x) Ingenieur Produkt­management, Product Marketing Engineer (Ingenieur Elektro­technik / Ingenieur Elektronik) or Produkt­manager Leistungs­elektronik (f/m/x)   Integrated into the Product Market­ing team and report­ing to the Prod­uct Mar­ket­ing Man­ager, the Prod­uct Man­ager (f/m/x) is com­mer­cial- as well as prod­uct-fo­cused and drives reve­nue and growth. The per­son plays a trans­ver­sal role, being the key inter­face be­tween sales chan­nels / cus­tom­ers and inter­nal depart­ments of the company.Manage the strategic ori­en­ta­tion of our prod­uct lines (Bi­polar, IGBT and MOSFET power mod­ules) through­out the entire prod­uct life cycleReview and ensure the prof­it­abil­ity of the prod­uct linesAdjust strategic alignments with­in the groupAnalyse customer needs as well as mar­ket gaps and iden­tify mar­ket trendsTake responsibility for requests for quo­ta­tions, price lists, sam­ple re­quests, buf­fer stock, etc.Support sales & operations planningCompleted technical course of studies or com­pa­ra­ble trainingRelevant professional expe­ri­ence in prod­uct man­age­ment of power semi­con­ductorsInitial experience in sales is an ad­vantageFluent German and EnglishThe ability to work in a team across loca­tionsStrong analytical and numer­ical skillsLittelfuse strives to empower asso­ci­ate growth and devel­op­ment in a cul­ture of on­go­ing col­lab­o­ra­tion and re­spect for diverse global per­spec­tives and exper­tise. Our Core Val­ues – Cus­tomer Focus, Integ­rity, Inno­va­tion, Team­work and Re­sults Driven – sup­ports us on our mis­sion to im­prove the safety, reli­abil­ity, effi­ciency, and per­for­mance of our cus­tom­ers' prod­ucts and systems.We are an equal opportunity em­ployer that takes pride in giv­ing every asso­ci­ate the means and cour­age to make a dif­fer­ence – every­where, every day.We offer a competitive salary pack­age and a vari­ety of ben­e­fits, in­clud­ing work from home, flex­ible work­ing hours as well as devel­op­ment oppor­tu­ni­ties like inter­nal Lean Six Sigma Cer­ti­fi­cation.
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Packaging Qualification Technologist

Di. 21.09.2021
Heidelberg
We are the company that brings a smile to children's faces. To children big and small all around the world. And we are doing that already 6 billion times a year. But we are not just making a drink, we are also committed to play our part in creating a healthier and greener world. We are the best employer for thirsty people, that enjoy plenty of challenges and take responsibility in a growing company. At our location in Eppelheim we are looking for you (m/f/x) as:Contract Type: 12 months fixed term with possible extension Packaging Qualification Technologist Ensuring that packaging material qualifications comply with quality standards in order to qualify new packaging materials, like flexible laminates, carton boxes, spouts and closures Manage corrective and preventive actions (productivity measures) for packaging materials Cross-functional collaboration with other functions eg. marketing, purchasing and production Planning and execution of trial runs First point of contact for packaging material and packaging machine suppliers Continuous evaluation and monitoring of innovative packaging concepts within food and beverage industry Support the development of Capri Sun packaging material sustainability program Bachelor’s degree or higher in either Packaging Technology or another relevant scientific field First working experience in a similar function and /or industry is a plus Independent personality with a can-do attitude and hands-on mentality Fluent language skills in English, as well as basic German skills Broad variety of tasks and freedom to act Plenty of opportunities to challenge and drive things forward Enjoying taking off together with motivated and professional colleagues The chance to shape a loved brand that makes people smile all around the world An established and growing company with a strong reputation A fair compensation and many cool benefits
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Food / Beverage Technologist (m/f/d) as Product Developer in Beverages

Di. 21.09.2021
Eppelheim (Baden)
Did you know that ADM’s Nutrition annually launches about 2,000 new food and beverage products together with their customers? We are one of the world’s leading manufacturers of natural ingredients. Our strong teams around the globe develop a comprehensive portfolio of food and beverage innovations. Our range includes flavor systems, flavors, colors and extracts, as well as proteins, soluble fibre products and other functional ingredients.At ADM, we unlock the power of nature to provide access to nutrition worldwide. With industry-advancing innovations, a complete portfolio of ingredients and solutions to meet any taste, and a commitment to sustainability, we give customers an edge in solving the nutritional challenges of today and tomorrow. We’re a global leader in human and animal nutrition and the world’s premier agricultural origination and processing company.We develop, produce and market food and beverage ingredients at ADM WILD. Our portfolio ranges from natural flavors, extracts and colors, beverage bases and fruit preparations to functional ingredients and food service solutions.Food / Beverage Technologist (m/f/d) as Product Developer in BeveragesResearch & DevelopmentLocation: Eppelheim near HeidelbergLimited position for two yearsDevelopment of recipes for semi-finished and finished products in the beverage sectorSensory and physical qualification of product samples and development productsIndependent processing of customer briefings from the product idea to productionAssumption of project inquiries from national and international customers with responsibility for project management and coordination of product developmentClose coordination with the internal interfaces in product marketing, research and development, sales and purchasingControl of innovation and product adaptation projects including product documentation and evaluationTechnical contact for sales and customers in direct contact with their development organizationsSupport in processing customer complaintsParticipation in product group-related strategy developmentThe position is limited for two years.Completed degree in food technology with a focus on beverages, beverage technology or comparable trainingFirst practical knowledge in the product development of foodExperience in innovation and project managementhigh affinity for product development, technology and enthusiasm for innovative solutions and trends in the beverage sectorPassion and technical understanding for complex product development processesAbility to work analytically and conceptually, but also creativelyInitiative and resilienceHigh social skills, service orientation and good communication skillsEnjoy building partnerships, working together across functions and culturesgood knowledge of German and EnglishWillingness to travelChallenging tasks, short decision-making processes and a high level of personal responsibility in a modern work environment with flexible work time modelsRoom for innovative thinking and growthCompany culture which promotes continuous learning and diversityExcellent career opportunities in a world leading nutrition companyAttractive remuneration including a variety of social benefits like subsidized health and fitness offers
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Product Compliance Manager Europe (m/w/d)

Di. 21.09.2021
Frankenthal (Pfalz)
Die Allison GmbH steht für intelligente Kinderprodukte wie z.B. Kinderwagen und Kindersitze, die nicht nur ihren Zweck erfüllen, sondern auch als optische Hingucker punkten. Mit stylishen, farbenfrohen und innovativen Produkten lassen wir Kinder- und Elternherzen höherschlagen. Dabei steht eines für uns immer im Vordergrund: die Sicherheit und die Geborgenheit der Kinder. Zugehörig zum weltweit agierenden Wonderland-Konzern mit Hauptsitz in Taiwan suchen wir für unsere europäischen Märkte zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Product Compliance Manager Europe (m/w/d) Sicherstellung der EU-Konformität des gesamten Produktportfolios mit entsprechenden gesetzlichen und regulatorischen Vorgaben für unsere Marken Joie, Nuna und Graco Durchführung von Produktmusterprüfungen vor erstmaligem Import in Märkte der europäischen Union Identifizierung und Bewertung sicherheitsrelevanter Produktreklamationen Globale Zusammenarbeit und Austausch mit den Abteilungen Engineering, Testing, Product Management und Legal Unterstützung des Product Management Teams bei der Entwicklung innovativer Produktideen und der Verbesserung der existierenden Produktrange Nachverfolgung und Analyse von Änderungen der relevanten Normen und Regularien Kommunikation relevanter Ereignisse an die internen Entscheidungsträger Erfolgreich abgeschlossenes technisches Studium oder wirtschaftliches/juristisches Studium mit technischem Hintergrund Einschlägige, mindestens dreijährige Berufserfahrung, im Bereich Produktmanagement, Produktentwicklung, Compliance oder ähnlich Erfahrung im Umgang und der Anwendung technischer Normen sowie nationaler/europäischer Vorschriften Motivation und Freude an der Zusammenarbeit mit den internationalen Kollegen Ausgeprägte Kommunikations- und Entscheidungsfähigkeit, „hands-on“-Mentalität Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit MS-Office-Anwendungen, idealerweise CAD-Kenntnisse Anspruchsvolle und abwechslungsreiche Tätigkeit bei einem weltweit führenden Hersteller von Kinderprodukten Attraktive Vergütung und 30 Tage Urlaub Individueller Einarbeitungsplan zum Kennenlernen der Prozesse und Abteilungen sowie eine fundierte fachliche Einarbeitung durch den direkten Vorgesetzten (training on the job) Förderung Ihrer persönlichen Stärken und fachlichen Kenntnisse durch entsprechende Weiterbildungen und Aufenthalte in Taiwan/China/USA Es besteht die Möglichkeit zur perspektivischen Leitung des entsprechenden Bereichs (Sie werden zunächst in das globale Produktmanagement Team integriert) Es besteht die Möglichkeit, tageweise mobil zu arbeiten (nach Absprache mit dem Vorgesetzten) Bei uns erwarten Sie zudem gelebte flache Hierarchien, Duz-Kultur und kurze Kommunikationswege  Zusätzlich bieten wir Ihnen eine betriebliche Altersversorgung, Gruppenunfallversicherung, Teamevents und Rabatte auf Produktkäufe 
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