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Weitere: Marketing und Kommunikation: 38 Jobs in Pankow

Berufsfeld
  • Weitere: Marketing und Kommunikation
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Berufserfahrung
  • Ohne Berufserfahrung 29
  • Mit Berufserfahrung 14
Arbeitszeit
  • Vollzeit 26
  • Teilzeit 14
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Anstellungsart
  • Studentenjobs, Werkstudent 13
  • Feste Anstellung 10
  • Praktikum 6
  • Ausbildung, Studium 5
  • Befristeter Vertrag 4
  • Berufseinstieg/Trainee 1
Weitere: Marketing und Kommunikation

Account Manager B2B (m/w/x)

Mo. 21.09.2020
Berlin
The Leading Delivery Platform Seven Senders ist die führende Delivery-Plattform für den Paketversand. Das Unternehmen verbindet Versender mit seinem Carrier-Netzwerk aus über 100 Paketzustellern in Europa, und ermöglicht so exzellenten, lokalen Versand als Wettbewerbsvorteil zu nutzen. Mit zusätzlichen Versandservices, wie Claims Center, Versicherung, Retourenportal und Labels, macht Seven Senders den internationalen Versand zur einfachen Sache. Automatisierte Versandbenachrichtigungen, Tracking- und Monitoringlösungen sorgen für einen transparenten Versandprozess. Monatliche Reports und Analysen ermöglichen die datenbasierte Optimierung der internationalen Versandperformance. Versender erhalten alles aus einer Hand und reduzieren Komplexität. Sicherung der nachhaltigen Kundenzufriedenheit und Umsatzsteigerung unserer Bestandskunden in Boutiquegröße Aufbau von nachhaltigen und langfristigen Kundenbeziehungen Betreuung und Entwicklung der Geschäftskunden im gesamten Life-Cycle Ableitung von Service- und Produktverbesserungen als Lösungen Erstellung von individuellen Angeboten Durchführung von Angebots- und Vertragsverhandlungen Entwicklung und Umsetzung von Sales-Strategien mit Vertrieb und Marketing Begeisterung von Geschäftskunden auf Veranstaltungen und Messen Umsetzung von KPI-basierten Maßnahmen zur Sicherstellung von Ergebniszielen Berufserfahrung als Account Manager, Customer Success Manager, After Sales Manager, Geschäftskundenberater, B2B Consultant Fokus auf die Bereiche Logistik, E-Commerce, FMCG, Retail, Delivery, Paketversand Kaufmännische Ausbildung oder vergleichbare Qualifikation Zahlenaffinität, Internetaffinität und gute EDV-Kenntnisse Deutsch- und Englischkenntnisse fließend in Wort und Schrift Kommunikationsstärke und kundenorientiertes Denken Verhandlungsgeschick und sicheres Auftreten im Business Kontext Identifikation mit einem dynamischen und internationalen Tech-Unternehmen dynamische Start-Up Atmosphäre Stabilität eines etablierten Unternehmens in einem wachsenden Markt internationales, aufgeschlossenes Team - unsere Unternehmenssprache ist Englisch, keinen Dresscode -come as you are! Ein sympathisches, hochprofessionelles und -motiviertes Team Flexible Arbeitszeiten Ein festes Budget für berufliche Weiterentwicklung Diverse Sprachkurse (Deutsch & Englisch) Moderne digitale Arbeitsweise Schönes Office im Herzen von Berlin mit herrlicher Dachterrasse Große Auswahl an freien Getränken & Snacks – jeden Freitag Tapas Auszeiten beim Kickern oder Teamevents
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Ausbildung zum Kaufmann für Büromanagement (m/w/d)

Mo. 21.09.2020
Berlin
Das trifft sich gut. Creditreform ist einer der führenden europäischen Full-Service-Anbieter im Bereich des integrierten Kunden– und Risikomanagements. Mit der weltweit größten Datenbank deutscher Unternehmen, verbindet Creditreform Tradition und Innovation und schafft damit die Basis für sichere, unternehmerische Entscheidungen. In jeder Branche. Für jede Unternehmensgröße. Unser Standort Berlin-Schöneberg sucht für den  Ausbildungsstart am 01.02.2021 einen Kaufmann für Büromanagement (m/w/d). Du lernst alle kaufmännischen Funktionsbereiche und Tätigkeiten unseres Unternehmens kennen Der Schwerpunkt liegt in den Bereichen Marketing und Vertrieb, Presse- und Öffentlichkeitsarbeit sowie Veranstaltungsmanagement (Wahlqualifikationen) Recherche von Unternehmensdaten Unterstützung im Forderungsmanagement Organisatorische Aufgaben, Rechnungswesen und Kundenbetreuung Enge Zusammenarbeit in den Teams Abitur oder mittleren Schulabschluss (MSA) Gute Deutsch- bzw. Rechtschreibkenntnisse Sicheren Umgang mit gängigen Informations- und Kommunikationsgeräten Ein freundliches und höfliches Auftreten sowie gute Umgangsformen Eine erstklassige Ausbildung beim Marktführer für Wirtschaftsinformationen in Deutschland Eine ausführliche und individuelle Einarbeitung in einem modernen Arbeitsumfeld Abwechslungsreiche, spannende und verantwortungsvolle Aufgaben Ein erfahrenes, aufgeschlossenes Team und eine freundliche Arbeitsatmosphäre Eine überdurchschnittliche Ausbildungsvergütung und einen Fahrtkostenzuschuss Standort Berlin Nollendorfplatz mit sehr guter Verkehrsanbindung Nach Deinem Abschluss bieten wir interessante Entwicklungsperspektiven Flexible Arbeitszeit
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Lizenzmanager*in (m/w/d)

Mo. 21.09.2020
Berlin
Die Cornelsen Gruppe mit Hauptsitz in Berlin zählt mit Marken wie Cornelsen, Duden, Veritas und dem Verlag an der Ruhr seit über 70 Jahren zu den führenden Anbietern auf dem deutschsprachigen Bildungsmarkt. Mit über 1.000 Mitarbeitenden entwickeln wir begeisternde und innovative Bildungslösungen in Print und Digital für die unterschiedlichsten Zielgruppen und Einsatzszenarien. Damit gestalten wir die Bildung von morgen und leisten einen sinnvollen Beitrag in einem Umfeld mit hoher gesellschaftlicher Relevanz. Für den Bereich Medienmanagement, im Team Lizenzmanagement suchen wir am Standort Berlin zum nächstmöglichen Zeitpunkt befristet für 12 Monate eine*n Lizenzmanager*in (m/w/d) Rechteeinkauf und Lizenzierung von Medien (Bild, Text, audiovisuelle Medien) für Print und digitale Produkte Enge Zusammenarbeit mit Redaktionen bei der Medienauswahl und -beschaffung Vertragsadministration, Abrechnung und Belegversand Dokumentation, Metadatenpflege und lizenzrechtliche Produktfreigabe Abgeschlossene Ausbildung in einem Verlag oder Medienunternehmen, eine vergleichbare Ausbildung oder ein abgeschlossenes Studium im Bereich Medienrecht/Verlagswesen Berufserfahrung im Bereich Bildbeschaffung/Bildredaktion, vorzugsweise im Einkauf unterschiedlicher Medien (Bild-, Text- und audiovisuellen Medien) Sehr gute urheberrechtliche und vertragsrechtliche Kenntnisse Versierter Umgang mit (MAMS-)Datenbanken Content- und / oder Rechtemanagementsystemen Verhandlungssicheres Englisch Von Vorteil: Sehr gute Kenntnisse einer romanischen Sprache (bevorzugt: Französisch, Spanisch) Eine sorgfältige, strukturierte sowie lösungsorientierte Arbeitsweise Kommunikationsstärke und Verhandlungssicherheit Hohe Einsatzbereitschaft und Teamfähigkeit Anspruchsvolle und abwechslungsreiche Herausforderungen in einem Umfeld mit hoher gesellschaftlicher Relevanz Attraktive Benefits wie Kita- und Hort-Zuschuss, reduziertes BVG-Jobticket, betriebliche Altersvorsorge und vermögenswirksame Leistungen Mitarbeiter*innenrabatte für Mittagessen, Bücher, Musik und Spielwaren Firmeneigene Tiefgarage, flexible Arbeitszeiten und 30 Tage Urlaub Persönliche Entwicklungsmöglichkeiten durch Teilnahme an Weiterbildungen und Fachkonferenzen Arbeitsplatz mit aktuellster Hard- und Software in der Metropole Berlin Zeit und Raum zum Entwickeln und Umsetzen von neuen Ideen Gemeinsame Sportveranstaltungen, Teamevents und Mitarbeiter*innenfeste
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Creative Product Manager - Consumer Goods (m/f/d)

Fr. 18.09.2020
Berlin
The Berlin-based vertical commerce company Berlin Brands Group, founded as Chal-Tec GmbH in 2005 by Peter Chaljawski, has been successfully producing and selling products for consumers in the area of home & living, consumer electronics, sound & light and sports since 2005 and is one of Germany's top-selling digital companies. The largest and best-known brands are Klarstein for household appliances, auna for audio equipment and Capital Sports for home fitness. The Berlin Brands Group combines the entire value chain: from product development, conception and design to production, marketing and customer service. From its headquarters in Berlin, the vertical commerce company manages the brand development and multi-channel distribution of more than 2,500 products for consumers in 24 countries worldwide. More than 700 employees currently work at the six locations in Berlin (headquarters), Kamp-Lintfort (logistics centre), Bratislava, Istanbul, Hong Kong and San Francisco. In order to continue to grow so successfully and dynamically, we are always looking for motivated colleagues like you to join us in shaping the DNA of the Berlin Brands Group. The Creative Product Manager will have full responsibility for building new design concepts such as colours, materials, shapes, etc. to incorporate these into our product portfolio of all brands following our brand’s identity in different categories. This role is part of our product management team that drives product innovations, -design and -development as well as an efficient product sourcing and timely new product launches meeting our customer needs. Creative Product Manager - Consumer Goods (m/f/d) HEADQUARTER BERLIN-MITTE (ENG) / PRODUCT MANAGEMENT & QUALITY MANAGEMENT – PRODUCT MANAGEMENT & QUALITY MANAGEMENT / FULL-TIME You build up the strategic assortment based on market/channel trends [design, colours, materials] for your categories. You screen and analyse the market of current and future potentials and risks and identify trends and new designs with quick adaption to our product portfolio for your categories. You perform competitor landscape analysis in terms of design and curated approaches for your categories. You create a material pool and ensure it is being rolled out over your product groups. You give the framework to commercial product management & Hongkong office to ensure suppliers following the material, design & colour guidelines. You visit various fairs e.g. design, material etc. You adapt given unified colour board which matches with CI and roll it out in new sourced items & curated landing pages for your categories. You constantly evaluate and monitor category/ item performance of relevant aspects [materials, colours, designs etc..] for your categories. You are the point of contact for external inquiries e.g. PR agencies, journalists, design cooperation companies, and fashion partners. You are the point of contact for internal inquiries e.g. legal inquiries (design protection; end customer lawsuits, etc.) and conduct workshops. You gather & evaluate customer feedback [e.g. net promoter score [NPS], focus groups, product sponsorship]. You have more than 4 years of professional experience as a Product Designer, Product (Marketing) Manager and a bachelor's degree in design or a comparable professional experience. You have an outstanding portfolio with a focus on design, user experience and / or visual design for products and experience with the successful use of design thinking techniques, design sprints and usability testing. Your distinctive communication skills will help you coordinate with your team, internal and external stakeholders and enable you to present problems and technical issues in a target group-oriented manner. You present and communicate your designs and concepts to stakeholders and can defend the design decisions or clearly present their advantages and disadvantages. You are experienced in working with Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, CAD-Software. Challenging tasks and a high level of of responsibility. International teams full of motivated and qualified coworkers.  Flexbile working hours and a fully equipped workplace in a modern loft office in the heart of Berlin (Spittelmarkt).  Company benefits such as public transport ticket grant, 30% discount on products from our own shop and employer's contribution to the company pension plan.  Daily fresh fruits and vegetables as well as drinks and various health offers (physiotherapy, yoga and back training courses). Opportunities for professional development, language courses as well as team training and coaching.
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Head of Creative Product Management -Consumer Goods (m/f/d)

Fr. 18.09.2020
Berlin
The Berlin-based vertical commerce company Berlin Brands Group, founded as Chal-Tec GmbH in 2005 by Peter Chaljawski, has been successfully producing and selling products for consumers in the area of home & living, consumer electronics, sound & light and sports since 2005 and is one of Germany's top-selling digital companies. The largest and best-known brands are Klarstein for household appliances, auna for audio equipment and Capital Sports for home fitness. The Berlin Brands Group combines the entire value chain: from product development, conception and design to production, marketing and customer service. From its headquarters in Berlin, the vertical commerce company manages the brand development and multi-channel distribution of more than 2,500 products for consumers in 24 countries worldwide. More than 700 employees currently work at the six locations in Berlin (headquarters), Kamp-Lintfort (logistics centre), Bratislava, Istanbul, Hong Kong and San Francisco. In order to continue to grow so successfully and dynamically, we are always looking for motivated colleagues like you to join us in shaping the DNA of the Berlin Brands Group. The Head of Creative Product Management will have full responsibility for building new design concepts such as colours, materials, shapes, etc. to incorporate these into our product portfolio of all brands following our brand’s identity. This role is part of our senior product management team that drives product innovations, -design and -development as well as an efficient product sourcing and timely new product launches meeting our customer needs. She/he reports into our VP Product. Head of Creative Product Management -Consumer Goods (m/f/d) HEADQUARTER BERLIN-MITTE (ENG) / PRODUCT MANAGEMENT & QUALITY MANAGEMENT – PRODUCT MANAGEMENT & QUALITY MANAGEMENT / FULL-TIME You build up the strategic assortment based on market/channel trends [design, colours, materials]. Your responsibility is the roll-out of the "look" and "shop the look" concept next to line-ups and product-families. You screen and analyse the market of current and future potentials and risks and identify trends and new designs with quick adaption to our product portfolio. You perform competitor landscape analysis in terms of design and curated approaches. You create a material pool and ensure it is being rolled out over different product groups and even categories. Giving framework to commercial product management & Hongkong office to ensure suppliers following the material,design & colours guidelines. You visit various fairs e.g. design, material etc.. You create a unified colour board which matches with CI and will be rolled out in new sourced items & curated landing pages. You constantly evaluate and monitor category/ item performance of relevant aspects [materials, colours, designs etc..]. You are the point of contact for external inquiries e.g. PR agencies, journalists, design cooperation companies, and fashion partners. You are the point of contact for internal inquiries e.g. legal inquiries (design protection; end customer lawsuits, etc.) and conduct workshops. You gather & evaluate customer feedback [e.g. net promoter score [NPS], focus groups, roduct sponsorship]. You have more than 8 years of professional experience as a Product Designer, Product (Marketing) Manager and a bachelor's degree in design or a comparable professional experience. You have experience in personnel management and a reflected view of your role as a professional supervisor. You have an outstanding portfolio with a focus on design, user experience and / or visual design for products and experience with the successful use of design thinking techniques, design sprints and usability testing. Your distinctive communication skills will help you coordinate with your team, internal and external stakeholders and enable you to present problems and technical issues in a target group-oriented manner. You present and communicate your designs and concepts to stakeholders and can defend the design decisions or clearly present their advantages and disadvantages. Yor are experienced in working with Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign and CAD-Software. You are well connected with interior designers and up to date to current trends. Challenging tasks and a high level of of responsibility. A leading position in an exciting and economically sustainable and growing e-commerce company.  International teams full of motivated and qualified coworkers.  Flexbile working hours and a fully equipped workplace in a modern loft office in the heart of Berlin (Spittelmarkt).  Company benefits such as public transport ticket grant, 30% discount on products from our own shop and employer's contribution to the company pension plan.  Daily fresh fruits and vegetables as well as drinks and various health offers (physiotherapy, yoga and back training courses). Opportunities for professional development, language courses as well as team training and coaching.
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Working Student - Pricing Excellence (m/f/d)

Fr. 18.09.2020
Berlin
Working Student - Pricing Excellence (m/f/d) BIOTRONIK is one of the leading manufacturers of cardio- and endovascular implants and catheters for cardiac rhythm management, electrophysiology and vascular intervention. As a globally active company headquartered in Berlin, Germany, we develop, produce and distribute high-quality medical products based on the latest technology and research. Our success is based on the competence and results-oriented cooperation of our employees. Our department Commercial Excellence develops, implements and monitors business administration, sales, marketing, pricing and service initiatives in close collaboration with executives and senior management at the head quarter and across different regions and countries. Sales Excellence aims to Employ and optimize a collection of processes, data analytics, and automation that ensures having the right price at the right time for our customers. Your Responsibilities Supporting roll-out and monitoring of a diverse portfolio of pricing projects for products and services Facilitating conducting certain analytics in support of the pricing manager  Supporting coordination of pricing-related activities across different departments and geographies Supporting other commercial excellence projects with analytics and presentation as needed Your Profile Student (m/f/d) enrolled in Medical or Industrial Engineering, Economics or Business Administration Excellent command of German and English Technology – Savvy, Microsoft Office Suite - particularly Excel and Power Point Former internships with management consulting companies is a plus Very good communication and analytical skills What we offer Developing yourself professionally through exciting tasks Are you interested? Please apply online through our application management system! We are looking forward to welcoming you. Location: Berlin | Working hours: Teilzeit  | Type of contract: Befristet  Apply now under: www.biotronik.com/careers Job ID: 32882 | Contact: Guido Seidenbecher | Tel. +49 (0) 30 68905-3527 We are an equal opportunity employer and all qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, age, sex, sexual orientation, gender identity or expression, national origin, disability status, protected veteran status, genetic information, or any other characteristic protected by law.
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(Senior) E-commerce Sales Manager (m/f/d) - Focus Acquisition

Fr. 18.09.2020
Berlin
We are Visual Meta, a successful & profitable internet company founded in 2009 and acquired by the Axel Springer Group in 2011. Operating from our well-designed office in the middle of Berlin, we run 13 comparison shopping portals in Europe under the brands LadenZeile and ShopAlike. Together, the sites drive up to 500,000 sessions a day, list 200 million offers from thousands of online shops and help consumers save time and find the product they love.   Our vision is to become a top reference for connecting online shops and consumers by creating reach for the shops and orientation for the consumers through cutting-edge tools and technologies. We work with the professionalism of a successfully grown company, while fostering the culture of a start-up. Our office is like a micro melting pot, where inspired individuals from all over the world connect their cultures, ideas and skills. In an atmosphere that is built on appreciation – right from the start. Every one of our 250 employees plays a vital role in our success story. If you want to be part of that and actively shape the future of e-commerce, then seize the opportunity and join our team! You are responsible for the acquisition of new key/strategic partner shops for our portals LadenZeile and ShopAlike which are active in 13 countries You are responsible for the market and competition analysis in order to generate high-quality leads You work proactively with your leads and are responsible for negotiating and concluding contracts via telephone, e-mail and onsite visits You update and maintain our CRM database You accompany our new partners through the technical onboarding process until the shop goes live on our platforms You share your knowledge and share it with your colleagues by passing on your experience in regular sales meetings You work closely together with the international sales managers and other departments like Quality Management, Finance, Marketing and Engineering You have substantial experience in customer acquisition (B2B) and can demonstrate corresponding success You are a native speaker of the German language and can speak English fluently You love to be on the phone and are passionate about winning potential customers for our key account management team You have a very good understanding for the German E-Commerce and Online-Marketing industry and are familiar with the use of common E-Commerce KPIs You are a proactive team player, act with motivation and responsibility and you have excellent negotiating skills You have excellent communication skills and a professional customer and service oriented personality You have experience with MS Office (Excel, Powerpoint, Word) and G-Suite products and ideally worked with CRM systems before (Salesforce) We are a successful e-commerce company hiring under any circumstances, we onboard our new colleagues remotely   We work with thousands of online shops - take responsibility and work closely together with them We love diversity - our team consists of over 50 nationalities We value your development - a structured onboarding process awaits you and you will be given room for personal growth with internal and external training opportunities We take responsibility - with us you have the opportunity to get socially involved (e.g. Charity Lunch) We want to be successful together! We work closely together as a team to make the organization a little better every day. Flat hierarchies, direct communication, open doors and short distances are our success factors We care for you - benefit from our company pension scheme, flexible working hours, 27 vacation days, healthy snacks and sport activities (yoga, football, volleyball) We love to have fun together - meet your colleagues at Friday Beers, team events, movie nights, table football and ping-pong tournaments
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Consultant (m/w/d) Communications

Do. 17.09.2020
Stuttgart, Berlin
Die Thieme Gruppe ist marktführender Anbieter von Informationen und Services, die dazu beitragen, Gesundheit und Gesundheitsversorgung zu verbessern. Anspruch der Thieme Gruppe ist es, Medizinstudierenden, Ärzten, Pflegekräften und Therapeuten, Kliniken, Krankenkassen sowie allen an Gesundheit Interessierten genau die Informationen, Services und Werkzeuge bereitzustellen, die sie in einer bestimmten Arbeitssituation oder Lebensphase benötigen. Durch die hohe Qualität und zielgruppenspezifische Relevanz der angebotenen Leistungen bereitet Thieme den Weg für eine bessere Medizin und mehr Gesundheit im Leben. Sie interessieren sich für Medizin und Gesundheitsversorgung? Sie haben ein Gespür für Themen und deren kommunikative Umsetzung? Dann sind Sie bei uns richtig. Thieme Communications setzt als unabhängige PR-Agentur für zahlreiche Non-Profit-Organisationen aus Medizin, Wissenschaft und Gesundheit vielfältige Kommunikationsleistungen um. Wir suchen Sie für unseren Bereich Communications zum nächstmöglichen Zeitpunkt bevorzugt in Berlin (oder Stuttgart) als Consultant (m/w/d) Communications Strategische Kommunikation - Kommunikationsberatung und -begleitung von unterschiedlichen Kundengruppen aus Medizin und Gesundheitswesen Projektarbeit - Akquise neuer Projekte und Ableitung von Kommunikationsaufträgen, Betreuung der Projektentwicklung und -umsetzung Konzeption - Erarbeiten und Umsetzen von multimedialen Kommunikationskonzepten und Bespielen unterschiedlicher PR-Kanäle: Print, online, Social Media Kommunikationsinhalte - Erstellen von wirkungsvollen Inhalten für unterschiedliche Zielgruppen - als Texte, in Bildern, Vod-/Podcasts Aktive Medienarbeit - Erstellen von Pressemitteilungen, Organisation und Betreuung von Pressekonferenzen bis hin zu Online-Veranstaltungen Strategie & Vielfalt - Kontinuierliche Weiterentwicklung des Angebotsportfolios Beobachtung von Trends - Monitoring und Bewertung von aktuellen Kommunikationsentwicklungen, -bedürfnissen und -ansätzen Networking - Professionelle interne und externe Vernetzung Zusammenarbeit - Kundenorientierte Mitgestaltung in einem sich selbst organisierenden, agil arbeitenden Team Abgeschlossenes Studium, bevorzugt im naturwissenschaftlichen Bereich und/oder redaktionelle Ausbildung in den Bereichen PR oder Journalismus Mehrjährige Berufserfahrung Affinität zu medizinischen Themen und Kenntnisse der Strukturen und Akteure auf dem Gesundheits- und Medienmarkt Projektmanagementkenntnisse und -erfahrung Gutes Organisationstalent Sehr guter Schreibstil Erfahrung im Umgang mit verschiedenen PR-Kanälen (online/offline) Verhandlungsgeschick Hohe Kommunikations-, Umsetzungs- und Problemlösungskompetenz Vielseitige und herausfordernde Tätigkeit mit einem hohen Maß an Eigenverantwortung Möglichkeiten, gewinnbringende Ideen bei kurzen Entscheidungswegen einzubringen Flexible Arbeitszeiten im Rahmen unserer unternehmensinternen Vereinbarungen Individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten, ausgerichtet an zukünftigen Anforderungen und Entwicklungen im Rahmen unserer Thieme Academy Ein renommiertes und mitarbeiterfreundliches Familienunternehmen, das mit seiner offenen Kommunikation stark auf den Wert des Einzelnen setzt und durch kollegiale Zusammenarbeit geprägt ist
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Berater für Kommunikation, Schwerpunkt Kampagnen (m/w/d)

Mi. 16.09.2020
Berlin
mehr als eine Agentur für mehr als eine Bank. Wir sind der zentrale Partner für Kommunikation und digitale Services in der Sparkassen-Finanzgruppe. Mit mehr als 400 Mitarbeitern vernetzt SFP sämtliche Disziplinen der Kommunikation und entwickelt integrierte Lösungen für Sparkassen, Verbände und Verbundpartner – von der Analyse bis zur Strategie, von der kreativen Idee bis zur Maßnahme, vom Konzept bis zur Umsetzung. Und weil wir eben mehr als eine Agentur sind, steckt in unserer Arbeit auch immer die Erfahrung aus 15 Jahren in der Finanzgruppe. Lass dich überraschen, wie bunt Rot mit uns ist! Dein Herz schlägt digital? Dann verstärke als: Berater für Kommunikation, Schwerpunkt Kampagnen (m/w/d) das Team des SFP am Standort Berlin und gestalte mit uns die Zukunft des Bankings! unsere Kunden mit sicherem Blick auf alle Kommunikationskanäle beraten und mit klaren und mit frischen Ideen begeistern. integrierte Kampagnen gemeinsam im Team mit Experten aus vielfältigen Kommunikationsdisziplinen entwickeln. Kampagnen und Kommunikationsprojekte in enger Abstimmung mit unseren Kunden planen, steuern, umsetzen und controllen. Themen für die Inszenierung, Vermarktung und Orchestrierung von Content auf den vielfältigen Kommunikationskanälen der Sparkassen-Finanzgruppe identifizieren und in die Strategien einbinden, um die Ziele unserer Kunden umzusetzen. in einem dynamischen und innovativen Arbeitsumfeld arbeiten und viel Raum für deine kreativen Ideen haben. mit einem abgeschlossenen geistes-, sozial- oder wirtschaftswissenschaftlichem Studium mit Schwerpunkt Kommunikation für die Aufgabe bei uns gerüstet. seit mindestens drei Jahren in einer Kommunikationsagentur oder in der Unternehmenskommunikation tätig. erfahren in der strategischen Beratung von Kunden und verantwortlichen und strukturierten Leitung von komplexen Projekten. durch breites fachliches Know-how und umfassende praktische Erfahrungen in der integrierten Kommunikation gut qualifiziert. erfahren im datengetriebenen Arbeiten und hast gute analytische Fähigkeiten. konzeptionsstark und begeisterst dich für kreatives Denken. mit einem zuverlässigen Gespür für Themen und digitale Trends ausgestattet. selbstbewusst und souverän im Auftritt beim Kunden, beratungs- und präsentationsstark sowie zuverlässig. engagiert und eigeninitiativ. Teamplayer in der integrierten Zusammenarbeit mit Analysten, Grafikern, Bewegtbild-, Social-Media- und Media-Experten sowie Web-Entwicklern. ein etabliertes Unternehmen, das gleichzeitig kreativer Hotspot ist und Start-up-Feeling lebt eine sehr große Relevanz deiner Arbeit, denn unsere Produkte stehen über 50 Millionen Sparkassenkunden zur Verfügung eine attraktive Vergütung und flexible Arbeitszeiten VWL/Altersvorsorge, diverse Mitarbeiterkonditionen 30 Tage Urlaub + 2 Bankfeiertage (24.12. und 31.12) vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten eine inspirierende Arbeitsatmosphäre, einen lockeren Dresscode und nette Kollegen
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Internship Marketing and Communications (all genders) - in Berlin

Mi. 16.09.2020
Berlin
Die Daimler AG ist eines der erfolgreichsten Automobilunternehmen der Welt. Mit den Geschäftsfeldern Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses und Daimler Mobility gehört der Fahrzeughersteller zu den größten Anbietern von Premium-Pkw und ist der größte weltweit aufgestellte Nutzfahrzeug-Hersteller.Job-ID: P0142V279MBition, Mercedes–Benz is bringing the automotive industry into the future! How?We are working on a software-defined architecture, that allows us to create state-of-the-art customer functions that span one or more domain controllers with significant processing power. One of these high-performance domain controllers is used for automated driving functions (e.g. automated driving on highways).We do this in Berlin and Sindelfingen as a 100% subsidiary of Mercedes-Benz AG, which has been perfecting the art of moving people, products and services from A to B for more than 120 years.With an international team of 500 employees, we want to integrate people who appreciate quality, creativity and teamwork just as much as we do. Together we create passionate technology on exciting topics like: automated and autonomous driving, infotainment systems or mobile APPs. And we need YOU to help us shape the future! About the role You support the preparation of events and presentations You support internal communication and marketing activities You take over social media activities You create content for internal communication formats You support in administrative tasks Your Profile Education You are a matriculated student, ideally in the field of economics and business administration Experience  You have already gained some practical experience in the field of marketing and/or events Nice to have Experience in Adobe Photoshop, InDesign & Illustrator Personal skills You are proactive, able to work in a team and have a talent for communication You have a quick grasp, organizational skills and you can prioritize Language skills Proficient in English and German What we offer A chance to work on a new generation of Infotainment Systems, which will power millions of cars An international, interdisciplinary innovation lab, which is part of the Daimler AG Agile working methods and open feedback culture A brand new modern and fully accessible office facing the Spree Flexible working hours Transportation and health benefits, discounts on cars, free coffee, fruits and more   Interested? We look forward to receiving your complete application, including CV (in English or German) and relevant references with the following information:  Job title and reference number  Salary expectations  Earliest start date We would like to encourage people with health impairments to apply to our jobs! Our building and work places offer the possibilities to adjust to different employee requirements. You have to be available for at least 5 months full time
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