Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Weitere: Naturwissenschaften und Forschung: 8 Jobs in Düsseldorf

Berufsfeld
  • Weitere: Naturwissenschaften und Forschung
Branche
  • Wissenschaft & Forschung 4
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie 1
  • Energie- und Wasserversorgung & Entsorgung 1
  • Groß- & Einzelhandel 1
  • Nahrungs- & Genussmittel 1
  • Pharmaindustrie 1
  • Verkauf und Handel 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
  • Ohne Berufserfahrung 5
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Home Office 1
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Weitere: Naturwissenschaften und Forschung

GQA Food Working Student (m/f/d)

Mo. 03.08.2020
Düsseldorf
METRO is a leading international specialist in wholesale and food retail. We work for 21 million customers with 21 million different sets of challenges, ambitions and dreams. Our sales brands METRO/MAKRO Cash & Carry and Real, our delivery services, and our digitization initiatives set the standards for tomorrow: for customer focus, technological innovation and sustainable business models. We keep an open mind and do all we can to help our customers achieve their goals. From Michelin star restaurants to ambitious independent visionaries and everyone in between - we're here to help the small business with big ideas and global businesses with local priorities to succeed. All 150,000 of us. From the 1st of October 2020 we are searching for a GQA Food working student (m/f/d): Your challenges Supporting QA sensory experts execute product compliance activities (sensory, FFU, legal compliance and benchmarking checks) Maintain quality database/ specification database Supporting QA countries & internal stakeholders (GQA / sourcing) in area of expertise (product assessment) as necessary. Support to ensure compliance to ISO 9001:2015 certification requirements Development, translation and maintenance of training materials Data collection and analysis with the use of Microsoft Excel Cross-check and validation of data between different internal systems Support in updating documents, procedures,   Your professional skills Master or PhD student in food science, food chemistry, nutrition sciences or food technology Computer experienced (MSOffice, especially Excel) Experience in Product Analysis and Sensory analysis Ability to work on multiple projects at one time, flexible and detail oriented Self-directed with ability to ask questions, investigate, and follow-up Team orientation To be fluent in English (both written and spoken)   Your benefits Along with the chance to see your ideas brought to life, you’ll have ample career development opportunities with METRO AG. We’re proud of our people’s achievements, so you’ll be recognised and rewarded for your contribution, and if you have the ambition, you can play a significant role in developing our internationally growing business. 
Zum Stellenangebot

Medical Writer (m/w/d)

Mo. 03.08.2020
Leverkusen
ClinAssess ist eine in Europa tätige Clinical Research Organisation mit Schwerpunkt im Indikationsbereich Onkologie und Hämatologie mit Hauptsitz in Leverkusen. Wir bieten umfassenden Service zur Durchführung klinischer Studien der Phasen I bis IV und nicht-interventioneller Studien an. Als expandierendes Unternehmen möchten wir unser engagiertes Team erweitern.Als Medical Writer bei ClinAssess sind Sie verantwortlich für die selbstständige Erstellung von Studiendokumenten und wissenschaftliche Beratung für die Durchführung und Auswertung von klinischen Prüfungen der Phasen I bis IV und nicht-interventionellen Studien gem. ICH-GCP und anderen nationalen und internationalen Regularien. Sie erstellen die notwendigen Studiendokumente (u.a. Studienprotokoll, Patienteninformation/Einverständniserklärung, deutsche Synopse) für neue Studien nach Vorgaben und in Zusammenarbeit mit unseren Kunden. Sie überprüfen und überarbeiten Studiendokumente im Hinblick auf wissenschaftlichen Inhalt, Vollständigkeit, Konsistenz und Einhaltung von Qualitätsstandards. Während der Durchführung einer Studie erarbeiten Sie bei erforderlichen Modifikationen Amendments der Studiendokumente in Zusammenarbeit mit dem übrigen Studienteam und beraten dieses bei wissenschaftlichen und medizinischen Fragestellungen. Ein weiterer Schwerpunkt Ihrer Arbeit besteht nach Beendigung einer Studie in der Abfassung des Abschlussbericht (Clinical Study Report) und der Zusammenfassung der Studienergebnisse für die Veröffentlichung entsprechend den gesetzlichen Vorgaben.Ein naturwissenschaftliches Studium der Medizin, Pharmazie oder ein vergleichbares Studium haben Sie erfolgreich abgeschlossen. Sie haben bereits Erfahrung im Schreiben und Beurteilen von Dokumenten für klinische oder nichtinterventionelle Studien sowie der Aufbereitung wissenschaftlicher Informationen für Patienten gesammelt. Sie sind mit ICH-GCP sowie den nationalen und internationalen Regularien bestens vertraut. Sie sind bereit, sich selbstständig medizinisch-wissenschaftliche Sachverhalte mit Schwerpunkt Onkologie anzueignen. Zu Ihren Eigenschaften gehören neben einer ausgeprägten Genauigkeit und Zuverlässigkeit auch ein hohes Maß an Motivation und die Fähigkeit, selbstständig und eigenverantwortlich zu arbeiten. Sie verfügen über gute Kommunikations- und Organisationsfähigkeiten. Sie besitzen sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift einschließlich der medizinischen Fachbegriffe und haben idealerweise bereits wissenschaftliche Texte in englischer Sprache abgefasst. Sie verfügen aber auch über sehr gute Deutschkenntnisse (flüssig in Sprache und Schrift). Sie sind routiniert im Umgang mit gängiger MS- Office-Software.Sie erwartet eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Tätigkeit mit Zukunftsperspektive in einem dynamischen Team und Sie haben die Möglichkeit, eigenverantwortlich zu arbeiten. Wir bieten eine angemessene Dotierung sowie die üblichen Leistungen eines mittelständischen Unternehmens.
Zum Stellenangebot

Head of Intraday Energy Management UK (m/f/d)

Sa. 01.08.2020
Düsseldorf
Statkraft is a leading company in hydropower internationally and Europe’s largest generator of renewable energy. The Group produces hydropower, wind power, solar power, gas-fired power and supplies district heating. Statkraft is a global company in energy market operations. Statkraft has 4000 employees in 17 countries. Statkraft is Europe’s largest generator of renewable energy. As a major player in the energy wholesale market, we are developing green power solutions for renewable energy producers and companies from trade and industry. We support our customers on the way to a 100% renewable electricity supply. Join the team and take part in creating tomorrow’s energy world! What we do: Providing power efficiently and reliably is among the core challenges in times of increasing solar and wind energy production. Our Intraday Energy Management Team optimizes the largest renewable and distributed flexible generation portfolio in the UK via trading in all relevant short-term markets. In doing so we are making a vital and exciting contribution to the successful integration of renewable energy and distributed flexible generation into the overall energy landscape. Manage and further develop a highly professional 24/7 intraday shift team located in Düsseldorf/Germany. Develop trading strategies for different technologies for the short term to intraday periods and take commercial ownership for the team performance. Closely cooperate with other units in the Statkraft Group, especially with our Sales/Origination team in London to further expand our business. Drive the improvement of systems, procedures and market understanding within our creative and innovative environment. Balance commercial focus with operational excellence: Take commercial ownership, while keeping control of the operational and compliance risks. An above average university degree in natural sciences, engineering or economics/business sciences and a solid background in mathematics and statistics At least 5 years of relevant working experience Demonstrated leadership skills, preferably at least two years of experience in managing and inspiring a high performing team. A commercial mind-set, a passion for trading and a competitive personality Given our advanced data management and algorithmic trading infrastructure, IT affinity including some coding experience is a plus Flexible with a high motivation to further develop the business Strong operational focus, accurate and diligent working style An open and empathic character with the ability to provide valuable feedback and drive personal development of your direct reports Excellent communication skills and fluent in English Willingness to travel occasionally Professional and personal development in an exciting company A positive working environment characterised by competence, responsibility and innovation A diverse workplace with regard to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes
Zum Stellenangebot

Physiker/Technologieberater (m/w/d) für die bundesweite Forschungsförderung

Sa. 01.08.2020
Düsseldorf
Wir sind einer der führenden Projektträger Deutschlands und Spezialist für zukunftsorientierte Beratung. Effiziente Forschungsförderung, maßgeschneiderte Begleitung von Innovationen und strategische Beratung – das ist unser Geschäft. Zu unseren Auftraggebern gehören Ministerien des Bundes und der Länder sowie die Europäische Kommission. Die rund 250 Mitarbeitenden unserer interdisziplinären Teams in Düsseldorf, Berlin und Bonn setzen sich dafür ein, den Technologiestandort Deutschland nachhaltig zu stärken.Für den Standort Düsseldorf suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt mehrerePhysiker/Technologieberater (m/w/d) für die bundesweite ForschungsförderungTechnologieberatung in der Projektträgerschaft Quantensysteme im Auftrag eines BundesministeriumsPlanung und Organisation nationaler und internationaler Maßnahmen der ForschungsförderungBegutachtung, Beurteilung und Begleitung von Forschungs- und EntwicklungsprojektenAnalyse und Bewertung neuer Trends in Forschung und Entwicklung sowie deren AnwendungsperspektivenUnterstützung des Ergebnistransfers durch Konzeption und Durchführung von Statusseminaren und WorkshopsPlanung und Betreuung innovationsunterstützender Maßnahmen, z. B. im Bereich Öffentlichkeitsarbeitabgeschlossenes Hochschulstudium der Physik, Fachrichtung Quantenphysik, Festkörperphysik oder Kern- und Elementarteilchenphysik, Promotion erwünschtVorkenntnisse im Bereich Quantenphysik / -technologien Fähigkeit, Schnittstellenmanagement mit verschiedenen Akteursgruppen zu gestaltenausgeprägte Fähigkeit, komplexe Sachverhalte prägnant und verständlich darzustellenTeamfähigkeit und KommunikationsstärkeEngagement und Durchsetzungsvermögensehr gute Englischkenntnisseeine spannende Aufgabe an der Schnittstelle zwischen Wissenschaft, Wirtschaft und Politikeine leistungsgerechte Vergütungdie Möglichkeit, gestaltend bei der Entwicklung des Zukunftsfeldes Quantentechnologien mitzuwirkenpersönlichen Kontakt zu führenden Experten/innen, Firmen und Institutionenein motiviertes und kollegiales Teameine individuelle Einarbeitung sowie vielfältige Fort- und Weiterbildungsmaßnahmenflexible Arbeitszeiten für eine eigenverantwortliche Arbeitsweiseeine gute Verkehrsanbindungeine zunächst auf zwei Jahre befristete Anstellung mit der Option der Entfristung nach zwei Jahren
Zum Stellenangebot

Operational Product Manager (m/f/d) Science and Healthcare

Sa. 25.07.2020
Hilden
At the heart of QIAGEN’s business is a vision to make improvements in life possible. We are on an exciting mission to make a real difference in science and healthcare. We are still the entrepreneurial company we started out as and have today achieved a size where we can bring our full power to many initiatives and to our presence across the globe.  Our most valuable asset are our employees – more than 5000 in over 35 locations around the world. Our ambition is to ensure we have outstanding and passionate people working in the best teams and we are constantly looking for new talent to join us.   There are few players who have shaped the world of modern science and healthcare as much as QIAGEN, and we have only just started. If you are looking to advance your career, are seeking new challenges and opportunities, enjoy working in dynamic and international, diverse teams and want to make a real impact on people’s lives, then QIAGEN is where you need to be. Join us. At QIAGEN, you make a difference every day Operational Product Manager (m/f/d) JOB ID: EMEA00145 LOCATION: Hilden (near Duesseldorf) DEPARTMENT: Production / Manufacturing EMPLOYMENT TYPE: Regular Full-Time Responsibility for a QIAGEN product family in Operations with focus on quality, availability and manufacturing costs Operations representative in Business Area, development and life cycle management projects Management and coordination of technology and product transfers from product development to production and between different manufacturing locations Management and coordination of international and interdisciplinary projects Creation of efficient processes for a QIAGEN product family, investment in planning and control systems such as SAP Ongoing challenging of existing processes for objective-oriented identification of optimization potential Analysis and improvement of processes along the value chain for the responsible product family and beyond her/his area of responsibility Organization and definition of priorities for own portfolio Scientific degree/ education Several years of professional experience, ideally in the manufacturing biotechnology or pharmaceutical industry Ability to manage complex personal tasks, team work, interaction and presentation to senior management and stakeholders Strong troubleshooting skills Project management skills Knowledge of Lean, GMP and SAP PP Fluent verbal and written language skills (German and English) Personal Requirements Strong team and communication and presentation skills Proactive Strong networking ability Good analytical skills Good leadership skills, very well organized At the heart of QIAGEN are our people who drive our success. We act with passion, always challenging the status quo to drive innovation and continuous improvement. We inspire with our leadership and make an impact with our actions. We create a collaborative, safe and engaging workplace which forms the basis for high performing individuals and teams. We drive accountability and entrepreneurial decision-making and want you to excel your growth and shape the future of QIAGEN.
Zum Stellenangebot

Content Marketing Manager Life Sciences (m/f/d)

Do. 23.07.2020
Hilden
At the heart of QIAGEN’s business is a vision to make improvements in life possible. We are on an exciting mission to make a real difference in science and healthcare. We are still the entrepreneurial company we started out as and have today achieved a size where we can bring our full power to many initiatives and to our presence across the globe.  Our most valuable asset are our employees – more than 5000 in over 35 locations around the world. Our ambition is to ensure we have outstanding and passionate people working in the best teams and we are constantly looking for new talent to join us.   There are few players who have shaped the world of modern science and healthcare as much as QIAGEN, and we have only just started. If you are looking to advance your career, are seeking new challenges and opportunities, enjoy working in dynamic and international, diverse teams and want to make a real impact on people’s lives, then QIAGEN is where you need to be. Join us. At QIAGEN, you make a difference every day Content Marketing Manager Life Sciences (m/f/d) JOB ID: EMEA00798 LOCATION: Home Office / Other DEPARTMENT: Finance / Controlling EMPLOYMENT TYPE: Regular Full-TimeJoin a leading team that every day, all around the world, is making improvements in life possible. The Content Marketing Manager plays a leading role in developing of a content marketing strategy for a life sciences market segment within QIAGEN. He/she collaborates with the Global Business Teams and QIAmarketing Agency to articulate key messages and authentic narratives, and delivers high-impact, digital-first customer-facing marketing materials.  Is a Home Office position. The position/ candidate will be base in countries across Europe and Asia. Also candidates base in the USA will be considered.  Main tasks Develop a content marketing strategy and drive content development projects for a life sciences market segment within QIAGEN, e.g. Sample Technologies/PCR. Work closely with Global Business Teams and QIAmarketing Agency to define insights into the customer mindset, the customer journey, and the content they interact with and value. Collaborate with marketing colleagues to articulate key messages and authentic narratives, and with subject matter experts to communicate technical information and visualize data. Deliver high-impact, digital-first content that meets brand and campaign objectives. Prioritize, plan and manage multiple content development projects simultaneously according to deadlines. Manage resources and review content produced by a network of writers, designers and media production specialists. Communicate effectively and ensure alignment between stakeholders. Leverage analytics and customer insights to develop new content marketing strategies. Minimum of a Master’s degree (PhD preferred) in molecular biology, biomedical science or related field, with experience in marketing or communications, OR minimum of a Master’s degree in marketing, journalism or communications, with experience in life sciences or healthcare. Demonstrated competency in product messaging and content marketing strategies for life sciences or healthcare markets. A solid understanding of molecular biology principles, and the technologies that underpin QIAGEN solutions.  Proven ability to write clear and concise technical texts, and imaginative and persuasive marketing texts, preferably with a storytelling approach.  Knowledge of online content management systems is an advantage. Personal Requirements Enthusiastic and self-motivated with a strong business focus. Excellent writing skills, with expert grasp of spelling, grammar, and a keen sense for word choice, sentence fluency and style. Strong oral and written communication skills, and interpersonal skills necessary to lead projects involving a diverse and internationally based team. Highly organized and comfortable working in fast-paced, deadline-driven environments. At the heart of QIAGEN are our people who drive our success. We act with passion, always challenging the status quo to drive innovation and continuous improvement. We inspire with our leadership and make an impact with our actions. We create a collaborative, safe and engaging workplace which forms the basis for high performing individuals and teams. We drive accountability and entrepreneurial decision-making and want you to excel your growth and shape the future of QIAGEN.
Zum Stellenangebot

Food Editor & Recipe Development (m/w/d)

Mi. 22.07.2020
Düsseldorf
Wusstest Du, dass bereits jeder 4. Deutsche Just Spices kennt? Mit unseren innovativen Gewürzmischungen haben wir in den letzten 6 Jahren sowohl den E-Commerce als auch den Lebensmitteleinzelhandel schon ordentlich aufgemischt. Doch wir wollen noch mehr, unsere Vision: Make every dish tasty. Auf unserer Reise vom kleinen Düsseldorfer Start Up zum größten Gewürz E-Commerce Unternehmen Europas gab es immer die eine entscheidende Geheimzutat: Ein motiviertes, glückliches und unfassbar starkes Team. Komm auch Du mit auf die Reise & werde Teil unserer Just Spices Family! Du entwickelst neue Ideen für Food-Themen und Rezept-Formate, die unsere Content-Marketing-Aktivitäten vorantreiben Du erarbeitest und schreibst Rezepte unter Berücksichtigung von Trends & Saisonalitäten Du pflegst unsere Online-Rezeptwelt, fügst neue Rezepte ein und optimierst bestehende Rezepte im Hinblick auf unsere Datenbankstruktur Du recherchierst zielsicher Food Themen sowie Trends und verfasst Artikel für unseren Blog und andere Kanäle Du entwickelst kreative Texte für Marketingmaßnahmen, die Lust auf unsere Inhalte und Produkte machen Du entwickelst und optimierst Inhalte in Hinblick auf aktuelle SEO-Standards Du arbeitest crossfunktional an der Schnittstelle zwischen unserem Design-, Foto-, Produktentwicklung- und Online Marketing-Team  Du hast erfolgreich eine Ausbildung oder ein Studium der Ökotrophologie/Ernährungswissenschaften abgeschlossen oder bringst eine vergleichbare Qualifikation mit Du hast bereits Erfahrung im Bereich Rezeptentwicklung, kannst Rezepte und Zubereitungsschritte gut strukturiert aufbereiten und bist sicher im Verfassen von Texten Du hast solide SEO-Kenntnisse und weißt, wie man Suchmaschinen und Leser gleichermaßen abholt Du hast sehr gute Deutsch- & Englischkenntnisse in Wort und Schrift Du hast eine hohe Affinität zum Thema Food, ein Gespür für Ernährungstrends & Lust Dich mit unterschiedlichen Ernährungsformen auseinanderzusetzen Du bringst ein hohes Maß an Kreativität & Eigenverantwortung sowie Organisationstalent mit Du bist ein kommunikativer Teamplayer  Du arbeitest eigenständig, strukturiert und behältst die Ruhe, auch wenn es mal hoch hergeht Du wirst Teil unseres frischen und hochmotivierten Teams mit flachen Hierarchien Du übernimmst vom ersten Tag an anspruchsvolle und abwechslungsreiche Aufgaben Du kannst Dich in einem hochdynamischen Umfeld beweisen und die Entwicklung unseres schnell wachsenden Unternehmens mitgestalten Du kannst unsere interne Just Spices Bibliothek nutzen, um Dich jederzeit mit interessantem neuen Lesestoff zu versorgen - egal ob aus dem eigenen Bereich oder über den Tellerrand hinaus, hier ist für jeden was dabei! Du kannst bei uns genau so sein, wie Du bist und deswegen gibt es bei uns auch keinen Dresscode - wir kommen jeden Tag so, wie wir uns wohlfühlen Es gibt immer frischen Kaffee, Softdrinks, Müsli und Obst - damit uns ja keiner eingeht Und das Beste: durch unser wöchentliches Frühstück, unsere regelmäßigen Teamevents und unser umfangreiches Onboarding, nehmen wir Dich super schnell in unsere Just Spices Familie auf!
Zum Stellenangebot

Project Leader Regulatory Affairs (m/w/d)

Di. 21.07.2020
Leverkusen
Bayer ist ein weltweit tätiges Unternehmen mit Kernkompetenzen auf den Life-Science-Gebieten Gesundheit und Agrarwirtschaft. Als Innovations-Unternehmen setzt Bayer Zeichen in forschungsintensiven Bereichen. Mit seinen Produkten und Dienstleistungen will Bayer den Menschen nützen und zur Verbesserung der Lebensqualität beitragen. Bayer schätzt die Leidenschaft seiner Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter für Innovationen und gibt ihnen die Kraft, Dinge zu verändern. Verantwortung für nationale Zulassungsanträge inkl. nationaler Aktivitäten im Rahmen von EU-Verfahren Funktion als Schnittstelle zwischen Global RA und nationaler Gesundheitsbehörde BfArM, wenn DE in einem MRP oder DCP RMS ist Lifecycle-Aktivitäten für ein definiertes Consumer Health-Produktportfolio bzw. analoge Aktivitäten für nicht medizinische Produkte Ausarbeitung regulatorischer Strategien, um in Abstimmung mit Global RA optimierte Produkteinführungen in Deutschland zu ermöglichen Verantwortung für die Erstellung sowie das Lifecycle-Management von nationalen Produktdossiers, wenn DE Dossierinhaber ist Mitglied (m/w/d) in globalen Projektteams für neue Produkteinführungen für CH-DE innerhalb des vorgegebenen Produktportfolios Sicherstellung der Einhaltung von lokalen regulatorischen Compliance Anforderungen gem. entsprechender SOPs und Roadmaps sowie regulatorische Beratung anderer für das CH-Geschäft tätiger Abteilungen (z. B. Marketing, New Business, Rechts-, Projektmanagementabteilung) Ausarbeitung und/oder Bewertung wissenschaftlicher Texte (z. B. SmPC, Beipackzettel, Pflichtangaben bei Werbung, Fachgutachten) in Zusammenarbeit mit der lokalen medizinischen und/oder PV-Abteilung vor Ort Fristgerechte Aktualisierung interner und externer Datenbanken/Dokumentmanagementsysteme Einhaltung globaler und lokaler Standardarbeitsanweisungen (SOPs) Sicherstellung einer ausreichenden Kommunikation mit RA-Gruppen in anderen EU-Ländern Zuverlässiger Ansprechpartner (m/w/d) für lokale (Gesundheits-) Behörden, Verbände und weitere externe RA-Kontaktstellen in Bezug auf das zugewiesene Produktportfolio Promotion oder Masterabschluss in einem naturwissenschaftlichen Fachgebiet (z.B. Pharmazie, Biologie oder Chemie) Kenntnis der nationalen und europäischen regulatorischen Gegebenheiten mindestens für Arzneimittel Mehrjährige Berufserfahrung in nationalen und europäischen Zulassungsverfahren Angemessene Verhandlungs- und Sozialkompetenz sowie Überzeugungsfähigkeit Freude an der Arbeit im Team Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
Zum Stellenangebot


shopping-portal