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Weitere: Öffentlicher Dienst: 2 Jobs in Kaiserswerth

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Trainee (m/w/d) Stiftungsmanagement

Mi. 16.09.2020
Essen, Ruhr
Die Stiftung Mercator sucht zum 01.03.2021 einen engagierten TRAINEE (M/W/D) Gemeinsam mit acht weiteren Stiftungen bietet die Stiftung Mercator moti­vierten und ambitionierten Berufsanfänger (m/w/d), die das Stiftungs­manage­ment in der Praxis kennenlernen möchten, ein organisationsüber­greifendes Traineeprogramm an. Im Rahmen eines 24-monatigen Programms lernen Sie die Arbeitsgebiete und das Wirken der Stiftung Mercator sowie zweier weiterer Stiftungen in der Praxis kennen. Dabei werden Sie in das Tagesgeschäft operativer und fördernder Programme aktiv eingebunden und an deren inhaltlich-strategischer Weiter­ent­wicklung beteiligt. Darüber hinaus lernen Sie wichtige Stabssteilen der Stiftungen kennen. Begleitende Entwicklungs- und Zielgespräche sowie Fort- und Weiter­bildungsangebote runden das Programm ab. Das stiftungsübergreifende Traineeprogramm wurde als Ausbildungs­partner­schaft zwischen vier Partner- und fünf Poolstiftungen entwickelt. Ebenso wie die Stiftung Mercator bieten alle Partnerstiftungen die Möglichkeit, sich direkt auf das Programm zu bewerben. Bei den Poolstiftungen können Sie sich nicht direkt bewerben. Diese stehen lediglich als externe Stationen zur Verfügung. Wenn Sie sich bei uns auf das Programm bewerben und ausgewählt werden, verbringen Sie den Großteil Ihres Traineeprogramms in der Stiftung Mercator. Die externen Stationen absolvieren Sie bei einer unserer Partnerstiftungen: BMW Foundation Herbert Quandt, Joachim Herz Stiftung oder Robert Bosch Stiftung. Oder Sie wählen aus den Poolstiftungen aus: Bertelsmann Stiftung, Deutsche Bundesstiftung Umwelt, Gemeinnützige Hertie-Stiftung, Klosterkammer Hannover oder Körber-Stiftung. Die Stiftung Mercator ist eine private, unabhängige Stiftung. Sie strebt mit ihrer Arbeit eine Gesellschaft an, die sich durch Weltoffenheit, Solidarität und Chancen­gleich­heit auszeichnet. Dabei konzentriert sie sich darauf, Europa zu stärken, den Bildungs­erfolg benach­teiligter Kinder und Jugend­licher, insbesondere mit Migrationshintergrund, zu erhöhen, Qualität und Wir­kung kultureller Bildung zu verbessern, Klimaschutz voranzutreiben und Wissen­schaft zu fördern. Die Stif­tung Mercator steht für die Verbindung von wissen­schaft­licher Expertise und praktischer Projekterfah­rung. Als eine führende Stif­tung in Deutschland ist sie national wie international tätig. Dem Ruhrgebiet, der Heimat der Stifterfamilie und dem Sitz der Stiftung, fühlt sie sich besonders ver­pflich­tet. Mehr über die Stiftung Mercator erfahren Sie unter www.stiftung-mercator.de. Abgeschlossenes Hochschulstudium (Diplom, Magister oder Master) in einem geistes-, sozial- oder wirtschaftswissenschaftlichen Fach mit über­durchschnitt­lichem Erfolg Erste berufliche Erfahrung Nachweislicher Auslandsaufenthalt (mindestens sechs Monate) und außeruniversitäres Engagement Hohe soziale und interkulturelle Kompetenz gepaart mit Lern- und Einsatz­bereit­schaft Ausgeprägte konzeptionelle und analytische Fähigkeiten sowie unter­nehmerisches Denken Verantwortungsbewusstsein und Selbstständigkeit plus Eigeninitiative und Teamgeist Hervorragende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift; weitere Fremdsprachen sind von Vorteil Intensive Einarbeitung in der Stiftung Mercator sowie in unseren Partner- und Poolstiftungen Systematische Entwicklung Ihrer Fach- und Managementkompetenz durch vielseitige Einsätze in Projekten und im Tagesgeschäft Aktive Unterstützung bei der Erweiterung Ihrer Fähigkeiten durch die Teil­nahme an Weiterbildungsangeboten Umfassende Kenntnisse über die Funktions- und Arbeitsweise mehrerer Stiftungen Möglichkeit zum Aufbau eines stiftungsübergreifenden Netzwerkes durch Praxisphasen in mehreren großen deutschen Stiftungen Angemessene Vergütung
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Trade Adviser - Global Growth

Sa. 12.09.2020
Düsseldorf
The British Government is an inclusive and diversity-friendly employer.  We value difference, promote equality and challenge discrimination, enhancing our organisational capability. We welcome and encourage applications from people of all backgrounds. We do not discriminate on the basis of disability, race, colour, ethnicity, gender, religion, sexual orientation, age, veteran status or other category protected by law. We promote family-friendly flexible working opportunities, where operational and security needs allow.security needs allow. Job Category  Department for International Trade roles (DIT) Job Subcategory  Department for International Trade (DIT) Application deadline   13 September 2020 Grade   A2 (L) Type of Position   Full-time, Fixed term Working hours per week   37.5 Region   Europe, Eastern Europe & Central Asia Country/Territory   Germany Location (City)   Dusseldorf Type of Post  British Consulate General Number of vacancies   1 Starting yearly salary (EUR)  €44,232 gross per annum rising to approx €49,686 gross per annum after a qualifying period in addition to performance related pay. (Salary is not negotiable) Start Date  1 October 2020Note: Please see the Additional Information section below for information on how the application and interview process may be affected by COVID-19. We are working hard to minimise any disruption. The British Consulate-General, Dusseldorf is looking for a Trade Adviser to join its Department for International Trade (DIT) team on a one-year fixed-term contract, to support the work of a new Europe enquiry hub. The Department for International Trade (DIT) promotes British trade and investment around the world; helps to build demand for British goods and services globally; and works to encourage foreign investment into the UK. DIT also brings together policy, promotion and financial expertise to break down barriers to trade & investment and to help businesses to succeed. The DIT team in Germany comprises some 40 staff working in Berlin, Düsseldorf & Munich. This position will be based in Düsseldorf. The team works with both German investors and British companies doing business in Germany across the main business sectors of the economy.  The new position will work closely with Europe’s regional enquiry hub based in Prague and with DIT’s export support network in the UK to help high potential British exporters to win business in Germany. A core element of the role will be to deliver practical support to those companies, including information on market potential, in-market representation and clients. The job holder will also work proactively to identify and to communicate high value opportunities to business; and will support DIT’s promotional programme in Germany and the UK. In parallel, the job holder will seek to expand networks of commercial partners in Germany, including private sector providers of commercial services. As with all DIT positions, there will be a focus on working collaboratively with colleagues across the Germany Network team to maximise opportunities for the UK. The work will be varied and demanding and the successful candidate will need to be a flexible, committed self-starter, able to juggle priorities and to work on demanding timelines. Main Duties and Responsibilities: Support the Europe enquiry hub in delivering commercial services, guidance, information and support to high potential British exporters – including innovative small companies, entrepreneurs and MSBs, in coordination with DIT Germany Export Growth team colleagues; Work collaboratively with colleagues across Europe to ensure a comprehensive and joined-up approach that maximises the returns for high potential exporters – using success in one European market as a springboard to success in another; Help to build in-market networks and partnerships able to provide commercial services, guidance, information and support alongside DIT teams; Help to create and maintain strong and mutually beneficial relationships with DIT’s export support network in the UK to identify, target and engage a pipeline of high potential clients. Contribute to efforts to communicate opportunities in the European market through support for an imaginative regional promotional programme. Fluent written and spoken English and German (minimum level required C2 under the CEFRL*); Great IT skills, especially Word, PowerPoint and Excel, are needed; Excellent communication skills to work well with commercial clients, external contacts and a wide and diverse Germany team.  Desirable qualifications, skills and experience Previous commercial experience would be useful; Good project management, including an eye for detail, to ensure that all aspects of service delivery have been thought through carefully; Customer focus: a concern for quality and drive for continuous improvement in the service provided; Drive and enthusiasm combined with the ability to deliver, working as part of a team; Resourcefulness and ability to act on own initiative, with an ability to find creative solutions when the unexpected occurs. Required competencies   Collaborating and Partnering, Achieving Commercial Outcomes, Managing a Quality Service, Delivering at PaceThis is a full-time position of five working days 37.5 hours per week, for a contract period of 12 months until 30 September 2021. The successful candidate will be subject to professional background check and security clearance. Staff recruited locally by the British Missions in Germany are subject to Terms and Conditions of Service according to local German employment law. The successful applicant will be encouraged to be actively involved in the corporate life of the Consulate-General, contributing to the wider objectives of the British Government’s Germany network and supporting the Embassy’s/Consulate-General's positive working environment. Candidates must currently hold the independent right to live and work in Germany and be prepared to ensure that right remains throughout the scope of the contract. Additional requirements may become necessary after 31st December 2020.
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