Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Weitere: Recht: 3 Jobs in Riedstadt

Berufsfeld
  • Weitere: Recht
Branche
  • Bildung & Training 1
  • Finanzdienstleister 1
  • Glas- 1
  • Keramik-Herstellung & -Verarbeitung 1
  • Wissenschaft & Forschung 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 3
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 3
Weitere: Recht

Volljurist_in (w/m/d) für die Leitung des Referats Allgemeine Rechtsangelegenheiten und Wahlen

Fr. 23.07.2021
Darmstadt
Mit über 25.000 Studierenden zählen wir zu den führenden Technischen Universitäten in Deutschland mit hoher internationaler Sichtbarkeit und Reputation. Hierbei bildet ein breit gefächertes Spektrum an Ingenieur- und Naturwissenschaften den Schwerpunkt, die eng mit prägnanten Geistes- und Sozialwissenschaften kooperieren. Durch herausragende Leistungen in Forschung, Lehre und Transfer erschließen wir wichtige wissenschaftliche Zukunftsfelder und eröffnen kontinuierlich neue Chancen der gesellschaftlichen Gestaltung. Unser Erfolg stützt sich auf über 4.900 Beschäftigte, die in einem attraktiven Umfeld arbeiten, forschen und lehren und ihr Know-how und ihre Kompetenzen in die jeweiligen Aufgabenbereiche individuell einbringen und sich gezielt weiterentwickeln können. An der Technischen Universität Darmstadt ist im Dezernat Personal- und Rechtsangelegenheiten zum 1. Oktober 2021 eine Position als Volljurist_ in (w/m/d) für die Leitung des Referats Allgemeine Rechtsangelegenheiten und Wahlen zu besetzen.Das Referat Allgemeine Rechtsangelegenheiten und Wahlen betreut sämtliche Rechtsangelegenheiten, die nicht von anderen Verwaltungseinheiten wahrgenommen werden. Dazu zählen neben dem Arbeits- und Beamtenrecht insbesondere auch das Öffentliche Recht sowie Vertragsangelegenheiten und das Haushaltsrecht. Daneben werden sämtliche Wahlen, u.a. die Hochschulwahlen sowie die Wahlen zur Personalvertretung, vorbereitet und durchgeführt. Der Leitung obliegt die Themenverantwortung für die voran genannten Aufgabenfelder sowie die fachliche und personelle Führung der derzeit fünf Mitarbeiter_innen des Teams. Sie ist Ansprechpartner_in für die Universitäts- und die Dezernatsleitung für die in den Verantwortungsbereich des Referats fallenden rechtlichen Angelegenheiten. Die Referatsleitung steht in engem Austausch mit den übrigen Verwaltungseinheiten, die für rechtliche Angelegenheiten im Zusammenhang mit Studium und Lehre, sowie Forschung und Transfer zuständig sind. Sie koordiniert insbesondere die großen und komplexen Rechtsangelegenheiten der Universität und ist dabei Ansprechpartner_in in die Universität hinein und nach außen. Erstes und zweites juristisches Staatsexamen (Volljurist_in) Einschlägige Berufserfahrung Erste Personalführungserfahrung Sehr hohes Maß an Kommunikationsfähigkeit, Teamfähigkeit, Selbständigkeit und Organisationstalent Sehr ausgeprägtes Verständnis für komplexe Zusammenhänge Sehr hohes Maß an Empathie und Verständnis für die Interessen der Rechtssuchenden Gute englische Sprachkenntnisse Die Technische Universität Darmstadt strebt eine Erhöhung des Anteils der Frauen am Personal an und fordert deshalb besonders Frauen auf, sich zu bewerben. Bewerber_innen mit einem Grad der Behinderung von mindestens 50 oder diesen Gleichgestellte werden bei gleicher Eignung bevorzugt. Die Vergütung erfolgt nach dem Tarifvertrag für die Technische Universität Darmstadt (TV - TU Darmstadt). Teilzeitbeschäftigung ist grundsätzlich möglich.
Zum Stellenangebot

Global Contract Manager (m/ w/ d)

Fr. 23.07.2021
Neu-Isenburg
AirPlus is a leading provider of corporate travel payment solutions for over 49,000 corporate customers worldwide. As the market leader in Germany with 30 years of experience, AirPlus is well known for innovations and expertise in the Business Travel Payment and Analysis area. With about 1,300 employees globally, AirPlus is a competent and reliable partner in matters relating to Business Travel Management. In order to maintain this high standard, the skills of our employees and the development of their potential, are especially important to us. Drafting global commercial client / partner agreements  Analysis of contract T&C to ensure that the organization has the capacity to successfully perform and meet contractual obligations Development of contractual documents, templates and ancillary business forms Working with international Sales colleagues in steering the negotiation of global contracts with clients / partners and their legal representatives Negotiating with stakeholders, prioritizing projects and coordinating the information flow from different department contributors to ensure that deadlines are met Supporting AirPlus’ transformation project in regard to contract related topics  (Para) Legal professional with a graduate degree and first several years of experience in a contracting position, either in-house within a financial services organization or in a commercial context at a law firm Self-starter with the ability to effectively manage own time and meeting deadlines within a highly pressurized environment Good team player with stakeholder management skills including diplomacy, ability to negotiate and strong decision taking skills Ability to work in a virtual team Excellent verbal and written command of English and / or German (alternatively French), as well as the ability to communicate with a high degree of authority to internal and external audience International business travel may be required.  Old-age provision / employee retirement Free parking Flight privileges Canteen (subsidized by employer) Jobticket Discounts / shopping Employee events (summer festivals, participation in sports competitions etc) Sabbatical / exemptions Part-time models Health days Working at home Flexible working hours Mentoring Regular network meeting Fitness studio / sports facilities / company football etc. Massages, rest rooms, etc Lockers for cyclists / sportsmen Have a shower Free snacks / drinks
Zum Stellenangebot

Manager Corporate Insurance* (Focus Industrial Liability Business)

Fr. 16.07.2021
Mainz
SCHOTT is a leading international technology group in the areas of specialty glass and glass-ceramics. With more than 130 years of outstanding development, materials and technology expertise we offer a broad portfolio of high-quality products and intelligent solutions. SCHOTT is an innovative enabler for many industries, including the home appliance, pharmaceutical, electronics, optics, life sciences, automotive and aviation industries. SCHOTT strives to play an important part of everyone's life and is committed to innovation and sustainable success. The parent company, SCHOTT AG, has its headquarters in Mainz (Germany) and is solely owned by the Carl Zeiss Foundation. As a foundation company, SCHOTT assumes special responsibility for its employees, society and the environment.International technology group • specialty glasses and glass-ceramics • more than 130 years experience • more than 15,500 employees in 34 countries • innovative ideas for the world of tomorrow What's your next milestone? Manager Corporate Insurance* (Focus Industrial Liability Business) Are you interested in managing risks of our insurance portfolio, developing new concepts and conducting international projects? Do you want actively support our worldwide growth to make SCHOTT even more successful? Then SCHOTT is the right place! To strengthen our Insurance team we are looking for a Manager Corporate Insurance at our headquarter in Mainz within the SCHOTT ZEISS Assekuranz (SZA). Your Tasks Managing actively the risk exposure, negotiating autonomously best terms and conditions, managing the end-to-end insurance process from application through binding of coverage incl. annual premium allocation process Developing and supporting new concepts/strategies for relevant exposures, adequate risk finance and global insurance programs of SCHOTT AG and Carl Zeiss AG Implementing risk financing options in cooperation with third party service providers and developing alternative risk finance approaches Conducting challenging (inter)national projects with responsibility for results, budget and the project team Acting as the interface and representative between the SZA and SCHOTT AG Leading and motivating a small team Your Profile You successfully completed an University degree in Insurance, Business Law or Risk Management You gained 3-5 years of working experience in the field of industrial liability insurance within insurance companies, consulting industry and/or global company You are capable of successfully handling multiple issues and projects simultaneously and executing them to completion You show valid experience in risk finance and risk transfer You show good expertise in reading and interpreting insurance policies and agreements Excellent conceptual skills, friendly and confident manners, customer orientation, ability to make decisions, excellent communication and negotiation skills You show a confident appearance, high team spirit and excellent English, as well as solid German skills Your willingness to travel internationally and frequently between Oberkochen and Mainz round off you profile Your Benefits Motivated and committed employees are essential to the success of our company. At SCHOTT, you will find a cooperative and dynamic work environment which encourages you to share your innovative ideas, supports your development and celebrates achieving successes with your team. You can expect interesting tasks and challenging projects, as well as motivated and friendly teams in fields that influence our future. Do you want to be successful with us? Then, please send us your application: Schott-Zeiss Assekuranzkontor GmbH, Mainz Human Resources, Babett Friederike Sternstein, +496131663485 *profile matters - gender doesn´t
Zum Stellenangebot


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: