Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Direktmarketing | Banken: 2 Jobs

Berufsfeld
  • Direktmarketing
Branche
  • Banken
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 2
  • Home Office möglich 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Direktmarketing
Banken

Marketing & CRM Manager für digitalen Finanzierungs-marktplatz (w/m/d)

So. 09.01.2022
Düsseldorf
Wir suchen Talente, die unser neues Geschäftsfeld von Beginn an mitgestalten wollen. Gemeinsam mit unserem Partner, der Hypoport SE, bilden wir die ideale Mischung aus der fortschrittlichen Technologie eines Fintechs und der gesamten Kompetenz unserer Bank. Über unseren neuen Finanzierungsmarktplatz bieten wir Mittelstandskunden digitale Zugangswege weit über das gewöhnliche Maß hinaus und leisten Pionierarbeit im Corporate Banking. In engem Dialog mit unseren Kunden werden wir die Vorteile der Plattformökonomie erschließen, welche im Privatkundengeschäft bereits etabliert ist. Gestalte mit uns ein echtes Start - up im Unternehmen und die Zukunft - für unsere Kunden! Gestaltung und Betreuung des Marktauftrittes unseres Finanzierungsmarktplatzes auf unseren Landing Pages sowie in den sozialen Medien, z.B. LinkedIn Aufbau, Umsetzung und Monitoring eines strategischen Kampagnenmanagements, ggf. mit Hilfe externer Agenturen Inhaltliche Weiterentwicklung der Finanzierungsplattform, gemeinsam mit unserem Joint Venture Partner Fundingport Weiterentwicklung der Funktionalitäten des Customer-Relationship-Managements Unterstützung beim Aufbau und Betreuung eines B2B Netzwerkes Studienabschluss mit einem Schwerpunkt im Bereich Marketing und/oder Unternehmensfinanzierung bzw. eine vergleichbare Ausbildung Marketingerfahrung im Banken- oder Fintech-Umfeld für Corporate Finance Lösungen Projektmanagement-Erfahrung Affinität zu digitalen Vertriebswegen und Erfahrung mit Suchmaschinenmarketing (SEO) und Google AdWords Start Up Mentalität, eigenverantwortliche, strukturierte und ergebnisorientierte Arbeitsweise Gratis-Kaffee und Kicker kann jeder. Die haben wir auch.Unsere Mitarbeiter schätzen besonders diese Vorzüge: Flexible Arbeitszeiten mit der Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Eine leistungsgerechte attraktive Vergütung und eine betriebliche Altersvorsorge Eine sehr moderne Arbeitsumgebung mit ergonomischer Ausstattung Kontinuierliche Weiterentwicklungsmöglichkeiten und Wissensaustausch Professionelle Teams, die sich in allen Belangen gegenseitig unterstützen Firmenevents: Von entspannten Kneipenbesuchen bis hin zu idyllischen Sommerfesten
Zum Stellenangebot

Manager CRM Analytics (all genders)

So. 02.01.2022
Hamburg
People are at the heart of everything we do at Barclays — both our customers and our employees. Giving people the opportunity to realise their full potential is incredibly important to us. Each and every one of our employees helps shape and enrich our unique corporate culture. A creative and diverse team is precisely what makes our mission possible, which is to reinvent payments and finance and give people the freedom to live how they want. More than 1.5 million customers are already benefiting from our renowned credit cards, instalment loans and even our brand-new financing offer in partnership with Amazon. It's no surprise then that we're one of Germany's leading online banks with more than 700 colleagues in Hamburg. New work, new you We all enjoy meeting people who are full of new ideas and always looking to improve themselves. And that's also true at Barclays – because we're not your typical bank. Just like you, we're full of energy and love forging new paths. You can have a real impact at Barclays and help shape the company's future. Not only do you have the opportunity to develop your own skills, but you can also help your team progress and drive the company forward. Set your career free: we offer flexible working arrangements, the opportunity to change position and even assume leadership roles — no avenue is off limits. So, are you ready to take the next step? Start your new and exciting journey at Barclays. We're looking for a Manager CRM Analytics (all genders). Drive and initiate internal campaign and customer analytics projects Develop and implement strategies to automate the marketing processes Continuously improve existing campaigns based on previous campaign performance measuring and present success criteria of campaigns Support customer identification and behavioural analytics to improve customer experience and deliver commercial value to the organization Provide analytics to develop strategies that support various customer needs Deep analysis of customer profiles, values and segments to identify trends and enable multichannel management Utilise data to drive customer contacts and campaigns based on relevance for customers and likeliness to convert Extend/modify analysis and models based on observations/knowledge of data and limitations, and implications of results Assure relevance of customer communication/campaigns through deep data analytics and predictive modelling using machine learning Drive evolution of analytical customer data structures  Present and communicate results to influence senior level stakeholders Ensure that lessons are learned and learnings are optimised for future projects A degree/diploma or equivalent in an analytical/quantitative/business related discipline Solid working experience in data management and marketing/sales analysis The will to always think about data and analysis topics from the business perspective Ability to deliver accurate results within tight deadlines Lateral thinking – find innovative ways to solve analytical problems Excellent oral and written communication skills Team working – commitment and ability to work with cross-functional teams Effective stakeholder management skills through great communication skills Ability to drive insight from that data, assess the commercial impact and recommend action Strong knowledge of statistics and statistical methods/modelling techniques/machine learning Experience with SAS, Tableau, Adobe Analytics as well as proficiency in statistical tool (R, Python) SQL programming skills on an advanced user level Skills that will help you in the role Proven track record in managing analytical projects effectively Experience in consumer finance or payment market with respect to customer acquisition, product management and/or risk assessment Experience with analysing programmes through the lens of brand/customer engagement metrics as well as P&L value A competitive base salary A flexible budget to use at your discretion (including an HVV ProfiTicket for public transport, payments to employee savings schemes and other solutions) Significant employer contributions into a company pension scheme Company sports and fitness activities at special rates Bonuses on special occasions Up to 8 free tickets per season for the Barclays Arena 30 days leave (for a 5-day week) 2 work days available for community involvement, charity work or social outreach
Zum Stellenangebot


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: