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Fertigung | Banken: 8 Jobs

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Arbeitszeit
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Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
  • Befristeter Vertrag 1
Fertigung
Banken

Kraftfahrer*in

Mo. 16.05.2022
Hannover
Die Deutsche Bundesbank ist integraler Bestandteil des ESZB und arbeitet als eine der weltweit größten Notenbanken im öffentlichen Interesse. Unsere Aufgaben sind Geldpolitik, Bankenaufsicht, Finanzstabilität, Bargeld und unbarer Zahlungsverkehr. Wir suchen für den Fahrdienst unserer Hauptverwaltung in Hannover zum nächstmöglichen Zeitpunkt – vorerst befristet für zwei Jahre – eine*n Kraftfahrer*inIm Fahrdienst der Hauptverwaltung in Hannover obliegen Ihnen Fahrten mit Personenkraftfahrzeugen und Kleinbussen, u.a. fahren Sie Leitungskräfte, Gäste und Mitarbeiter*innen und bringen diese sicher und pünktlich an ihr Ziel. Sie übernehmen zudem Fahrten im Rahmen der Bargeldlogistik mit Fahrzeugen bis 25 t zul. Gesamtgewicht. Ferner sind Sie für die Wartung und Pflege und das sichere Be- und Entladen der Fahrzeuge zuständig. Abgeschlossene Berufsausbildung als Berufskraftfahrer*in, Weiterbildung gemäß § 5 des Berufskraftfahrer-Qualifikations-Gesetzes (BKrFQG) in Verbindung mit § 4 der Berufs-kraftfahrer-Qualifikations-Verordnung (BKrFQV) Führerschein Klasse CE (alt: 2); keine bzw. nur unbedenkliche Eintragungen im Verkehrszentralregister des Kraftfahrtbundesamtes; das Vorhandensein ausreichender Fahrpraxis ist in der Erprobungszeit nachzuweisen Gutes räumliches Orientierungsvermögen Zuverlässigkeit und Diskretion, gute Umgangsformen und gepflegtes Aussehen Bereitschaft zu flexiblen Arbeitszeiten (Abend-, Nacht-, Feiertags- und Wochenendfahrten) und ggf. Mehrarbeit sowie zur Fortbildung (z.B. Fahrsicherheitstrainings und Erste-Hilfe-Kurse) Körperliche und psychische Belastbarkeit Bereitschaft zu regelmäßigen arbeitsmedizinischen Untersuchungen auf die gesundheitliche Eignung zum Führen von Kraftfahrzeugen Wir bieten Ihnen neben interessanten Aufgaben attraktive Beschäftigungsbedingungen im öffentlichen Dienst (z.B. kostenloses Jobticket, Konto- und Depotführung). Sie erhalten eine Vergütung in Anlehnung an den TVöD sowie den BBk-KraftfahrerTV auf Basis der Entgeltgruppe 4.
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AFC Operations Analyst (m/f/d) - Spain

Do. 12.05.2022
Berlin
DESTINATION FOR GREAT TALENT At Trade Republic, we are on a mission to democratize wealth. We set up millions of Europeans for wealth with fast, easy, and free access to capital markets. With over one million customers we are one of the largest savings platforms in Europe, with users holding over €6 billion on our platform. We are seen as the go-to-destination for top talent from across the globe. Everyday we strive to make Trade Republic a great environment to do the best work of your life, surrounded by exceptional, caring and passionate colleagues. In addition to learning and growing with a world-class team, you will build a destination for everyone across Europe to put money to work. ABOUT THE TEAM The Business Operations department is in charge of running the bank. We take care of Trade Republic's business process management and ensure that operations run smoothly. The alignment of our processes with the company's strategic goals, designing and implementing scaling process architectures as well as establishing efficient process measurement systems are at the core of our mission. Our scope covers a broad range of banking as well as business operations topics beginning from Market Operations and Securities Services to Cash & Customer Operations and AFC Operations. Become an expert for anti-money-laundering (AML) and compliance matters Your daily tasks include the detection and investigation of suspicious transaction behaviour as well as the execution of our daily AFC operations processes Examine and improve the AFC Operations team’s workflows Bachelor’s degree in business management; or professional background with multiple years of relevant experience Relevant experience in the field of anti-financial crime, risk and/or compliance is a plus Self-driven personality with a “hands-on” approach and outstanding analytical skills A quick understanding of new subjects and a willingness to learn Able to perform well under pressure, handle several different projects and responsibilities simultaneously with ease Fluent in Spanish and English Join Trade Republic’s AFC Operations team Based in Berlin or willingness to relocate WHY YOU SHOULD APPLY NOW At Trade Republic you will get to do the best work of your career. We are a destination for people who are exceptional at what they do. Every day, we strive to build a world-class team and provide the space for people to do their best. We have a relentless ambition of raising the bar and expect the best from ourselves. Through our dedicated people-first management approach and transparent career paths, you will have the opportunity to develop and grow your career like never before. And because you are surrounded by a diverse team of high performers, you will be learning every day. You will play an important role in fixing one of the largest challenges we face - closing the pension gap and democratizing wealth. Trade Republic is a place where your job, your career and your passions intersect. If this gets you fired up, just like it does for all of us at Trade Republic, then reach out! Trade Republic embraces diversity and equal opportunity in a serious way. We are committed to building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. The more inclusive we are, the better our work will be.
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AFC Operations Analyst (m/f/d) - Italy

Do. 12.05.2022
Berlin
DESTINATION FOR GREAT TALENT At Trade Republic, we are on a mission to democratize wealth. We set up millions of Europeans for wealth with fast, easy, and free access to capital markets. With over one million customers we are one of the largest savings platforms in Europe, with users holding over €6 billion on our platform. We are seen as the go-to-destination for top talent from across the globe. Everyday we strive to make Trade Republic a great environment to do the best work of your life, surrounded by exceptional, caring and passionate colleagues. In addition to learning and growing with a world-class team, you will build a destination for everyone across Europe to put money to work. ABOUT THE TEAM The Business Operations department is in charge of running the bank. We take care of Trade Republic's business process management and ensure that operations run smoothly. The alignment of our processes with the company's strategic goals, designing and implementing scaling process architectures as well as establishing efficient process measurement systems are at the core of our mission. Our scope covers a broad range of banking as well as business operations topics beginning from Market Operations and Securities Services to Payment & Customer Data Operations and AFC Operations. WHAT YOU'LL BE DOING Become an expert for anti-money-laundering (AML) and compliance matters Your daily tasks include the detection and investigation of suspicious transaction behaviour as well as the execution of our daily AFC operations processes Examine and improve the AFC Operations team’s workflows Bachelor’s degree in business management; or professional background with multiple years of relevant experience Relevant experience in the field of anti-financial crime, risk and/or compliance is a plus Self-driven personality with a “hands-on” approach and outstanding analytical skills A quick understanding of new subjects and a willingness to learn Able to perform well under pressure, handle several different projects and responsibilities simultaneously with ease Fluent in Italian and English Join Trade Republic’s AFC Operations team Based in Berlin or willingness to relocate WHY YOU SHOULD APPLY NOW At Trade Republic you will get to do the best work of your career. We are a destination for people who are exceptional at what they do. Every day, we strive to build a world-class team and provide the space for people to do their best. We have a relentless ambition of raising the bar and expect the best from ourselves. Through our dedicated people-first management approach and transparent career paths, you will have the opportunity to develop and grow your career like never before. And because you are surrounded by a diverse team of high performers, you will be learning every day. You will play an important role in fixing one of the largest challenges we face - closing the pension gap and democratizing wealth. Trade Republic is a place where your job, your career and your passions intersect. If this gets you fired up, just like it does for all of us at Trade Republic, then reach out! Trade Republic embraces diversity and equal opportunity in a serious way. We are committed to building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. The more inclusive we are, the better our work will be.
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AFC Operations Intern/Working Student (m/f/d)

Do. 12.05.2022
Berlin
DESTINATION FOR GREAT TALENT At Trade Republic, we are on a mission to democratize wealth. We set up millions of Europeans for wealth with fast, easy, and free access to capital markets. With over one million customers we are one of the largest savings platforms in Europe, with users holding over €6 billion on our platform. We are seen as the go-to-destination for top talent from across the globe. Everyday we strive to make Trade Republic a great environment to do the best work of your life, surrounded by exceptional, caring and passionate colleagues. In addition to learning and growing with a world-class team, you will build a destination for everyone across Europe to put money to work. ABOUT THE TEAM The Business Operations Department is in charge of “running” the bank. We are ensuring that all operational tasks are accurately processed and constantly streamlined in order to support Trade Republic's steady growth. We set up, implement, and automate new processes as ground-breaking features are continuously introduced. Our scope of critical operational tasks includes Market Operations, Payments & Customer Data Operations, AFC Operations and Securities Services. We guarantee to make these core business functions industry leading. This extends to managing ongoing projects with our internal and external stakeholders such as other teams, exchanges, infrastructure providers, and custodians. Our efforts provide the foundation for people to take their wealth into their own hands using our state-of-the-art platform. WHAT YOU’LL BE DOING Join Trade Republic’s Business Operations team and run one of Europe’s fastest growing fintechs Be the expert for our payment screening tool as well as processing garnishments and authority requests. Communicate with customers and assess their behaviour in a fair and logical manner Conduct quality assessments on our Know Your Customer (KYC) processes Manage and own projects which aim to streamline current processes and oversee the implementation of your improvements Collaborate with our Compliance department on Anti-Money Laundering (AML) topics Having obtained or currently studying for a Bachelor’s or Master’s degree in Business Administration, Economics or Law Self-driven personality with a “hands-on” approach and outstanding analytical skills with a quick understanding of new subjects and a willingness to learn and excel in a demanding startup environment Proficient Microsoft Excel knowledge, first practical experience in coding is an advantage Excellent communication skills in English and German are required, additional languages can be helpful Berlin-based or willingness to relocate to Berlin WHY YOU SHOULD APPLY NOW At Trade Republic you will get to do the best work of your career. We are a destination for people who are exceptional at what they do. Every day, we strive to build a world-class team and provide the space for people to do their best. We have a relentless ambition of raising the bar and expect the best from ourselves. Through our dedicated people-first management approach and transparent career paths, you will have the opportunity to develop and grow your career like never before. And because you are surrounded by a diverse team of high performers, you will be learning every day. You will play an important role in fixing one of the largest challenges we face - closing the pension gap and democratizing wealth. Trade Republic is a place where your job, your career and your passions intersect. If this gets you fired up, just like it does for all of us at Trade Republic, then reach out! Trade Republic embraces diversity and equal opportunity in a serious way. We are committed to building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. The more inclusive we are, the better our work will be.
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AFC Operations Analyst (m/f/d) - France

Do. 12.05.2022
Berlin
DESTINATION FOR GREAT TALENT At Trade Republic, we are on a mission to democratize wealth. We set up millions of Europeans for wealth with fast, easy, and free access to capital markets. With over one million customers we are one of the largest savings platforms in Europe, with users holding over €6 billion on our platform. We are seen as the go-to-destination for top talent from across the globe. Everyday we strive to make Trade Republic a great environment to do the best work of your life, surrounded by exceptional, caring and passionate colleagues. In addition to learning and growing with a world-class team, you will build a destination for everyone across Europe to put money to work. ABOUT THE TEAM The Business Operations department is in charge of running the bank. We take care of Trade Republic's business process management and ensure that operations run smoothly. The alignment of our processes with the company's strategic goals, designing and implementing scaling process architectures as well as establishing efficient process measurement systems are at the core of our mission. Our scope covers a broad range of banking as well as business operations topics beginning from Market Operations and Securities Services to Cash & Customer Operations and AFC Operations. Become an expert for anti-money-laundering (AML) and compliance matters Your daily tasks include the detection and investigation of suspicious transaction behaviour as well as the execution of our daily AFC operations processes Examine and improve the AFC Operations team’s workflows Bachelor’s degree in business management; or professional background with multiple years of relevant experience Relevant experience in the field of anti-financial crime, risk and/or compliance is a plus Self-driven personality with a “hands-on” approach and outstanding analytical skills A quick understanding of new subjects and a willingness to learn Able to perform well under pressure, handle several different projects and responsibilities simultaneously with ease Fluent in French and English Join Trade Republic’s AFC Operations team Based in Berlin or willingness to relocate WHY YOU SHOULD APPLY NOW At Trade Republic you will get to do the best work of your career. We are a destination for people who are exceptional at what they do. Every day, we strive to build a world-class team and provide the space for people to do their best. We have a relentless ambition of raising the bar and expect the best from ourselves. Through our dedicated people-first management approach and transparent career paths, you will have the opportunity to develop and grow your career like never before. And because you are surrounded by a diverse team of high performers, you will be learning every day. You will play an important role in fixing one of the largest challenges we face - closing the pension gap and democratizing wealth. Trade Republic is a place where your job, your career and your passions intersect. If this gets you fired up, just like it does for all of us at Trade Republic, then reach out! Trade Republic embraces diversity and equal opportunity in a serious way. We are committed to building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. The more inclusive we are, the better our work will be.
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Servicekraft (m/w/d) in Teilzeit oder als Minijob

Mo. 09.05.2022
Kappel-Grafenhausen
Die Deutsche Bundesbank arbeitet als eine der weltweit größten Zentralbanken im öffentlichen Interesse. Unsere Aufgaben sind Geldpolitik, Bankenaufsicht, Finanzstabilität, Bargeld und unbarer Zahlungsverkehr. Für Angehörige der Deutschen Bundesbank unterhalten wir in Grafenhausen-Rothaus das Ferienheim „Tannenhof“ mit insgesamt 16 Gästezimmern und 3 Ferienwohnungen. Hier suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine Servicekraft (m/w/d) in Teilzeit oder als MinijobWir bieten unseren Gästen komfortable Zimmer und Halbpensionsverpflegung. Mit Ihrem Wirken im Service und/oder in der Hauswirtschaft sorgen Sie dafür, dass sich unsere Gäste im Haus wohlfühlen. Freundliches und zuvorkommendes Auftreten, gute Umgangsformen Ein eigener hoher Qualitätsanspruch Teamfähigkeit Gerne mit Erfahrung im Service oder in der Hauswirtschaft, Quereinsteigende sind willkommen Neben einer abwechslungsreichen und vielfältigen Tätigkeit mit verlässlichen und familienfreundlichen Arbeitszeiten im öffentlichen Dienst bieten wir eine leistungsgerechte Vergütung mit 13. Monatsgehalt und Urlaubsgeld sowie einer zusätzlichen Altersversorgung. Gerne können Sie auch unsere anderen Ferienheime für Ihren Urlaub nutzen.
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Reinigungskraft (m/w/d) in Voll- oder Teilzeit oder als Minijob

Mo. 09.05.2022
Kappel-Grafenhausen
Die Deutsche Bundesbank arbeitet als eine der weltweit größten Zentralbanken im öffentlichen Interesse. Unsere Aufgaben sind Geldpolitik, Bankenaufsicht, Finanzstabilität, Bargeld und unbarer Zahlungsverkehr. Für Angehörige der Deutschen Bundesbank unterhalten wir in Grafenhausen-Rothaus das Ferienheim „Tannenhof“ mit insgesamt 16 Gästezimmern und 3 Ferienwohnungen. Hier suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine Reinigungskraft (m/w/d) in Voll- oder Teilzeit oder als MinijobWir bieten unseren Gästen komfortable Zimmer und Halbpensionsverpflegung. Mit Ihrem Wirken im Service und/oder in der Hauswirtschaft sorgen Sie dafür, dass sich unsere Gäste im Haus wohlfühlen. Freundliches und zuvorkommendes Auftreten, gute Umgangsformen Ein eigener hoher Qualitätsanspruch Teamfähigkeit Gerne mit Erfahrung im Service oder in der Hauswirtschaft, Quereinsteigende sind willkommen Neben einer abwechslungsreichen und vielfältigen Tätigkeit mit verlässlichen und familienfreundlichen Arbeitszeiten im öffentlichen Dienst bieten wir eine leistungsgerechte Vergütung mit 13. Monatsgehalt und Urlaubsgeld sowie einer zusätzlichen Altersversorgung. Gerne können Sie auch unsere anderen Ferienheime für Ihren Urlaub nutzen.
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Hausmeister (m/w/d) Unternehmensservice

Mo. 09.05.2022
Eutin
Die Sparkasse Holstein ist gemeinsam mit ihren Töchtern, der S-Immobiliengesellschaft Holstein mbh & Co. KG und der S-International Schleswig-Holstein GmbH & Co. KG, ein leistungsstarker Finanzdienstleister mit einer Bilanzsumme von über 8 Mrd. Euro und rund 1.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern – ein Unternehmen, das fit für die Zukunft ist. Unser Ziel ist es, das Leben unserer über 250.000 Kunden besser zu gestalten. Von Hamburg bis Fehmarn. Heute und in Zukunft. Wir sind ein leistungsstarkes engagiertes Team. Als einer der großen Arbeitgeber in der nördlichen Metropolregion Hamburg tragen wir Verantwortung und gehen modern mit der Zeit. Vielfalt und Eigenverantwortung werden bei uns großgeschrieben und Erfolge erreichen wir nur gemeinsam. Sie haben Lust auf Kunden, Mannschaftsgeist, Leistung und das maritime Lebensgefühl in unserer Region? Dann kommen Sie zu uns an Bord! Zur Verstärkung unserer Mannschaft an unserem Standort Eutin suchen wir im Rahmen der Nachfolgeplanung einen Hausmeister (m/w/d) für unseren Unternehmensservice. Übernahme von handwerklichen Tätigkeiten Begleitung von Handwerkern in unseren Gebäuden Unterstützung bei Umzügen und Transporten sowie bei Kuriertouren Auf- und Abbau von Veranstaltungen im gesamten Geschäftsgebiet unserer Sparkasse Instandhaltung und Wartung unseres Fuhrparks Tätigkeiten bei der Warenannahme und -verteilung Nachweisbare technische und handwerkliche Fähigkeiten Ausgeprägte Qualitätsorientierung und Zuverlässigkeit Sicheres Auftreten Gültige Fahrerlaubnis für PKW Bereitschaft, auch Nachttouren zu übernehmen Ein zukunftsfähiges Unternehmen, das mutig nach vorne denkt Frischer Wind: eine Sparkasse in Aufbruchstimmung Leistungsorientierte, übertarifliche Vergütung und betriebliche Altersvorsorge Individuelle Personalentwicklung und Karrierechancen Innovative Unternehmenskultur Raum zur Mitgestaltung Mut zu Fehlern Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Flexible Arbeitszeiten Kolleginnen und Kollegen mit Know-how und Lust auf Veränderung Sicherer Arbeitsplatz in der Region Moderne Benefits, z. B. Jobrad Familienfreundlichkeit, z. B. kostenfreie Kindernotfallbetreuung Mannschaftsgeist – nicht nur in unseren diversen Betriebssportgruppen
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