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engineering | baugewerbe-industrie: 7 Jobs

Berufsfeld
  • Engineering
Branche
  • Baugewerbe/-Industrie
Städte
  • Bielefeld 2
  • Heidelberg 2
  • Duisburg 1
  • Königstein / Sächsische Schweiz 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 6
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
  • Befristeter Vertrag 1
  • Berufseinstieg/Trainee 1
Engineering
Baugewerbe/-Industrie

Inhouse Consultant Serverarchitekturen / Servermanagement

Di. 25.02.2020
Bielefeld
Die Hörmann Gruppe ist ein expandierendes Unternehmen der Bauzulieferindustrie mit internationaler Ausrichtung. In 36 hochspezialisierten Werken stellen wir Tore, Türen, Zargen und Antriebe für Europa, Nordamerika und Asien her. Mit mehr als 6.000 Mitarbeitern wird in unserem Familienunternehmen ein Umsatz von über 1 Milliarde Euro erreicht. Bei Hörmann erwarten Sie abwechslungsreiche Aufgaben, ein motiviertes und engagiertes Team, die Möglichkeit, aktiv mitzugestalten und 30 Tage Urlaub. Sie fühlen sich angesprochen? Am Standort in Steinhagen bei Bielefeld suchen wir ab sofort einen Inhouse Consultant Serverarchitekturen / Servermanagement.Der Bereich IT-Infrastruktur bei Hörmann besteht aus über 60 engagierten und hochqualifizierten Kolleginnen und Kollegen. Im Team Serverarchitektur/Servermanagement arbeiten Sie mit 14 Kolleginnen und Kollegen zusammen und sind für die folgenden Aufgaben zuständig. Sie sind Ansprechpartner und Berater für unsere Fachbereiche hinsichtlich moderner Serverarchitekturen. Sie fungieren als Service-Manager zu Hostern und externen Dienstleistern. Sie sind für die Erstellung von Leistungsscheinen, SLAs, Migrationsstrategien und -konzepten zuständig. Sie verantworten die Sicherstellung der Verfügbarkeit von 700 virtuellen Server-Systemen und deren Storage. Der Betrieb, die Pflege und Weiterentwicklung der VMware ESX-, Hyper-V-, Windows- und Linux-Systeme gehören zu Ihren Aufgabenbereichen. Sie übernehmen die Administration von AD, DNS, DHCP sowie die Datensicherung mit Veeam und TSM. Sie unterstützen bei der Projektarbeit in nationalen und internationalen IT-Projekten. Sie erstellen Systemdokumentationen und Prozessbeschreibungen. Sie verfügen über mindestens 10 Jahre Berufserfahrung in diesem Aufgabengebiet. Sie haben nachweisliche Erfahrungen mit modernen Enterprise-Systemarchitekturen. Sie kennen sich mit der Integration von Cloud-Technologien und externem Hosting aus. Sie haben eine sehr gute und präzise Ausdrucksweise und können komplexe, technische Sachverhalte verständlich präsentieren. Sie arbeiten konzeptionell, strukturiert und lösungsorientiert. Sie beherrschen verhandlungssicheres Deutsch und Englisch in Wort und Schrift. Eine strukturierte Einarbeitung On-the-Job mit Einarbeitungsplan, Einführungstagen und spezifischen Seminaren garantiert Ihnen einen optimalen Einstieg! Offene Türen, schnelle Entscheidungswege und eigenverantwortliches Handeln zeichnen unsere Arbeitskultur aus. Wir bieten Ihnen flexible Arbeitszeiten (inkl. möglicher individueller Home Office Absprachen), ansprechende Sozialleistungen sowie bei Bedarf die Zusicherung eines Kita-Platzes. Profitieren Sie von vielen Vorteilen des Manteltarifvertrags der Metall- und Elektroindustrie. Unsere Hörmann Akademie ermöglicht Ihnen lebenslanges Lernen und die Entwicklung Ihrer Potenziale.
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Business Partner Analytics (f/m/d)

Fr. 21.02.2020
Heidelberg
HeidelbergCement is one of the largest global building materials companies. With more than 60,000 employees in 60 countries, we are known for our expertise and superior quality. Our headquarters in Heidelberg alone employ over 900 people from all corners of the world creating a diverse work environment. As a global corporation with a strong emphasis on growth and performance in a dynamic international business, we have always kept our feet on the ground. Performance is a core value of our company culture and our employees’ skills and abilities are our key to success. The OneIT Customer Engagement Team ensures that IT products and services are matched to the needs of our global business. We focus on providing consistent systems which can be used at all of our locations that create operational efficiency and provide our customers with an outstanding service. Working to energise and focus the delivery teams we provide strategic direction and road maps for all solutions. Representing the business within the HeidelbergCement OneIT organisation. We focus on customer engagement in countries, regions and group function level. Our partnership with global process owners will help maintain standard business and system processes. Our team exists to maximise the customer value created by our IT products and services as well as to keep the end user in the focus. Be responsible for the assigned IT products and services within the area of Analytics Ensure that our Analytical products have a strategic road map and standard configuration Effectively clarify, prioritize, and manage expectations specific to our analytical reporting initiatives across various levels of the organization, functional areas, projects, and business lines Be a strong communicator and facilitator to enable cross IT/business relationships are maintained with positive outcomes including but not limited to strong networking between HC GPO’s, Group Departments, and/or Country Management Ability to communicate effectively with our stakeholders and customers Able to bridge business analytical requirements to available technical solutions Proven record of collaborative relationships with group functions Able to understand and represent the business and our customers Comfortable to lead direct and matrix teams Respecting the OneIT processes and governance Ability to prioritise complex development road maps Ability to own global product template Ability to keep track of our market and technical innovation to influence our road map Able to manage expectation in situations where resources are constrained Strong analytical and abstract thinking skills High affinity with information technology & quick understanding of systemic details Strong intercultural competence and high service orientation Educated to a degree level; preferably in Business and/or IT capacity Prior experience within a role enabling and/or executing analytical tasks, e.g. cost analysis, market trend analysis, inventory control, etc. A proven ability to manage business stakeholders A proven ability to ensure IT delivery is focused on adding business value Prior experience with mid-high executive management Fluent in English; knowledge in German would be an advantage Open mindset – passionate, creative and proactive and comfortable working with all levels of staff from operations to management Willingness to travel nationally and internationally Employee morale is of utmost importance to us! Our employees are not just a work force, they are individuals with their own ideas and desires. We are convinced that employees who are given the opportunity to realise their personal goals, are more able to give their best at work as well. That’s why we offer competitive salaries and other benefits such as Flexible working hours ‘FIT for LIFE‘, an initiative from Group Human Resources ‘FIT for FAMILY‘, an initiative for families, helping to maintain a good work-life balance Subsidized tickets for public transport Subsidized cafeteria Offer for an employee funded pension scheme (employer’s subsidy) ...and much more.
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Trainee (m/w/d) im IT-Bereich mit Schwerpunkt Inhouse Consulting

Mi. 19.02.2020
Duisburg
Als kommunaler Arbeitgeber und modernes Wirtschaftsunternehmen mit derzeit 1.650 Beschäftigten arbeiten wir jeden Tag daran, die Lebensqualität der über 490.000 Bürgerinnen und Bürger unserer Stadt zu erhalten und zu steigern. Unsere Arbeit bewegt viel! Für Duisburg bereiten wir u.a. 16 Millionen m³ Wasser auf, bauen wir Brücken, warten und verbessern wir 1.500 km Kanalnetz, kontrollieren wir 1.300 km Straße und halten diese instand, pflegen wir 300 Spielplätze, kontrollieren und pflegen wir 50.000 Straßenbäume und leeren 6.000 Papierkörbe. Bei uns verknüpfen sich die Herausforderungen eines Wirtschaftsunternehmens mit den Rahmenbedingungen und der Planbarkeit sowie der Stabilität des öffentlichen Dienstes. Gemeinsam mehr bewegen Bei uns erwartet Sie eine vielfältige Tätigkeit. Für die Bereiche IT/SAP/GIS/Consulting und Digitale Innovation, suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt, zunächst für 24 Monate befristet, mehrere Trainees (m/w/d) im IT-Bereich mit Schwerpunkt Inhouse Consulting 24-monatiges, individuell abgestimmtes Traineeprogramm, welches Sie persönlich und fachlich weiterentwickelt Vertiefung in die IT-Bereichen Digitale Innovation, SAP und Geoinformationssysteme mit individueller Schwerpunktsetzung Spannende Einblicke in unsere kaufmännischen und gewerblichen Tätigkeiten Unterstützung bei der Durchführung von Projekten im SAP/GIS-Umfeld, hier u. a. Integration innovativer Lösungen in bestehende Prozesse Mitarbeit an und Begleitung von innovativen Digitalisierungsinitiativen, auch im Rahmen von Smart City Duisburg Projektbezogene Kommunikation und Zusammenarbeit mit internen Stakeholdern und externen Beteiligten (z.B. Start-Ups) Durchführung von Wirtschaftlichkeitsanalysen (Business Cases) und darauf basierend Vorbereitung von Entscheidungsvorlagen Vorbereitung, Teilnahme und Moderation von Workshops Abgeschlossenes Studium vorzugsweise der Wirtschaftsinformatik, Betriebswirtschaftslehre, Informatik, Wirtschaftsingenieurwesen oder mit geeigneter Vertiefung, z.B. in den Bereichen IT-Management, Digitale Transformation oder Innovationsmanagement Sehr gute Anwendungserfahrung mit den MS-Office-Programmen Word, PowerPoint und Excel Verständnis zu Grundlagen und von Abläufen im Projektmanagement Erste Berührungspunkte mit ArcGIS, SAP S/4HANA, SAP Fiori, sowie Kenntnisse in der Webentwicklung und von neuartigen Technologien wie IoT und Artificial Intelligence sind von Vorteil Spaß an der Projektarbeit Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeit im Umgang mit internen und externen Kunden Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sehr hohes Maß an Sorgfalt, Eigeninitiative und selbständigem Arbeiten Teamfähigkeit, Neugier, Belastbarkeit, Flexibilität und Verlässlichkeit Die Vergütung erfolgt gemäß Entgeltgruppe 10 TVöD. eine flexible Gestaltung Ihrer Arbeitszeiten mit Zeiterfassung transparente Gehaltsstrukturen und Stufenaufstiege nach dem Tarifvertrag des öffentlichen Dienstes inklusive leistungsorientierter Bezahlung sowie einer Jahressonderzahlung und Zusatzleistungen der Rheinischen Zusatzversorgungskasse (RZVK) ein familienbewusstes Arbeitsklima zur Vereinbarkeit von Beruf und Familie Förderung von weiterbildenden Qualifikationen Internes Nachwuchsführungskräfteentwicklungsprogramm Lebensarbeitszeit- und Langzeitkonten Maßnahmen des Gesundheitsmanagements Kostengünstiges Jobticket Kostenlose Nutzung von Leihfahrrädern (metropolradruhr/nextbike) 30 Tage Urlaub Mit Fortschreiten oder im Anschluss an das Traineeprogramm ist die arbeitgebergeförderte Teilnahme am weiterbildenden Masterstudiengang „Digital Business Innovation and Transformation“ an der Universität Duisburg-Essen möglich.
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IT Process Consultant (Finance and Controlling IT - area Finance Services)

Sa. 15.02.2020
Königstein / Sächsische Schweiz
We are looking for an experienced technical SAP functional consultant (with customizing capabilities) with focus on Finance (General Ledger, AR, AA) and Sales & Distribution (Order entry, Billing). Including interfaces with external systems (e.g. tax reporting, e-billing). Basic understanding of tax accounting and technical skills in ABAP is a plus. You will be working on global projects, daily support (requests / incident), initiatives with focus on compliance and regulatory requirements for the Hilti subsidiaries worldwide.Who is Hilti?We provide leading-edge tools, technologies, software and services for the global construction sector. Hilti is a multicultural workplace with 127 different nationalities committed to global teamwork. Global IT within Hilti is a truly global team with main hubs in Buchs (Switzerland), Kuala Lumpur (Malaysia) and Plano/Tulsa (USA). All locations have highly competent teams who work very closely together. Hilti`s Global IT team is known for their focus on sustainable value creation by translating latest IT innovations into value creating solutions & services.As an IT Process Consultant (Finance and Controlling IT), you identify and analyze business requirements for creative and innovative IT solutions based on business needs and strategic requirements. You are responsible for -Working on our SAP system landscape towards S/4HANA for Finance & Controlling processes.-Designing global solution concepts, System/Solution architecture and validate technical and business process feasibility -Implementing and supporting Global IT solutions innovating Finance & Controlling journeys by using emerging techniques/technologies.-Collaborating and cooperating with different project stakeholders including business, IT and external partners-Additionally, you will be expected to recommend business process improvements, solving business problems, creating innovative solutions, and thus enabling business excellenceYou will be part of a global and diverse team located in Buchs, St. Gallen. You will be actively working with IT colleagues in other two strategic IT locations (Kuala Lumpur – Malaysia and Plano/Tulsa – USA) and with our business stakeholders around the world. We live diversity and inclusion. We develop and manage our team members based on trust and empowerment. Our values are integrity, courage, teamwork and commitment.Bachelor’s Degree, Master’s Degree or PhD in Information Technology, Computer Science or other relevant educationAt least 2 years of experience in SAP ERP 6.0 environment / S/4HANA in any two of the following areas: Finance (General Ledger, AR, AA) and Sales & Distribution (Order entry, Billing). Including interfaces with external systems (e.g. tax reporting, e-billing). Basic understanding of tax accounting and technical skills in ABAP is beneficial.Good understanding of business processes in finance and controlling, especially, integration with SD, in the context of a globally operating enterpriseStrong drive for success and high level of commitmentWillingness to learn and develop yourself and your colleaguesExperience in working in an international/virtual/geographically dispersed teamShow us what you’re made of and we’ll offer you opportunities to move around the business – to work abroad, experience different job functions and tackle different markets. It’s a great way to find the right match for your ambitions and achieve the exciting career you’re after. We have a very thorough people review process, unlike any we know of in any other business. We can pair talent with opportunities - developing our people in their current roles or challenging them to work in new ways or in new places. It’s how we find the right fit, further our teams personally and professionally, get the best value for each employee and increase the job satisfaction. Additionally, we offer you a wide range of benefits. For families, these may include day care for your kid. For the sportspeople, these include a free in-house gym or benefits for bike and ski services.Why should you apply?Hilti is famous for their leading-edge products and services in construction business. But did you know we are also recognized as an innovation leader in various areas of IT, like IoT, S/4HANA and Cloud Solutions? Be part of a truly global IT team that provides leading-edge IT services and solutions – and with that it is enabling our business teams to create enthusiastic customers and build a better future.
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IT Process Consultant (Finance and Controlling IT - area PtP and Credit & Collection)

Sa. 15.02.2020
We are looking for a technical SAP functional consultant (with customizing capabilities) with focus on Finance (Credit & Collection Management, Purchase to Pay). Including surrounding / external systems (e.g. credit agencies, external collection, credit mobile app, vendor invoice processing, travel management). Basic understanding of Finance & Controlling processes and technical skills in programming (e.g. ABAP) is a plus. You will be working on global projects, daily support (requests / incident), initiatives with focus on compliance and regulatory requirements for the Hilti subsidiaries worldwide.Who is Hilti?We provide leading-edge tools, technologies, software and services for the global construction sector. Hilti is a multicultural workplace with 127 different nationalities committed to global teamwork. Global IT within Hilti is a truly global team with main hubs in Buchs (Switzerland), Kuala Lumpur (Malaysia) and Plano/Tulsa (USA). All locations have highly competent teams who work very closely together. Hilti`s Global IT team is known for their focus on sustainable value creation by translating latest IT innovations into value creating solutions & services.As an IT Process Consultant (Finance and Controlling IT), you identify and analyze business requirements for creative and innovative IT solutions based on business needs and strategic requirements. You are responsible for:-Working on our SAP system landscape towards S/4HANA for Finance & Controlling processes.-Designing global solution concepts, System/Solution architecture and validate technical and business process feasibility-Implementing and supporting Global IT solutions innovating Finance & Controlling journeys by using emerging techniques/technologies.-Collaborating and cooperating with different project stakeholders including business, IT and external partners-Additionally, you will be expected to recommend business process improvements, solving business problems, creating innovative solutions, and thus enabling business excellenceYou will be part of a global and diverse team located in Buchs, St. Gallen. You will be actively working with IT colleagues in other two strategic IT locations (Kuala Lumpur – Malaysia and Plano/Tulsa – USA) and with our business stakeholders around the world. We live diversity and inclusion. We develop and manage our team members based on trust and empowerment. Our values are integrity, courage, teamwork and commitment.Bachelor’s Degree, Master’s Degree or PhD in Information Technology, Computer Science or other relevant education At least basic experience in SAP ERP 6.0 environment / S/4HANA in one of the following areas is highly recommended: Credit Mgmt., Collection Mgmt. (including external collection), Credit Mobile App, Credit in CRM, Dunning set-up, external credit agencies, Accounts Payable, vendor invoice processing, travel management. Knowledge of additional SAP financial modules is beneficial.Understanding of business processes in finance and controlling, especially, Credit & Collection Management, Purchase to Pay, in the context of a globally operating enterpriseStrong drive for success and high level of commitmentWillingness to learn and develop yourself and your colleaguesExperience in working in an international/virtual/geographically dispersed teamShow us what you’re made of and we’ll offer you opportunities to move around the business – to work abroad, experience different job functions and tackle different markets. It’s a great way to find the right match for your ambitions and achieve the exciting career you’re after. We have a very thorough people review process, unlike any we know of in any other business. We can pair talent with opportunities - developing our people in their current roles or challenging them to work in new ways or in new places. It’s how we find the right fit, further our teams personally and professionally, get the best value for each employee and increase the job satisfaction. Additionally, we offer you a wide range of benefits. For families, these may include day care for your kid. For the sportspeople, these include a free in-house gym or benefits for bike and ski services.Why should you apply?Hilti is famous for their leading-edge products and services in construction business. But did you know we are also recognized as an innovation leader in various areas of IT, like IoT, S/4HANA and Cloud Solutions? Be part of a truly global IT team that provides leading-edge IT services and solutions – and with that it is enabling our business teams to create enthusiastic customers and build a better future.
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Application Specialist (f/m/d)

Fr. 14.02.2020
Heidelberg
HeidelbergCement is one of the largest global building materials companies. With more than 60,000 employees in 60 countries, we are known for our expertise and superior quality. Our headquarters in Heidelberg alone employ over 900 people from all corners of the world creating a diverse work environment. As a global corporation with a strong emphasis on growth and performance in a dynamic international business, we have always kept our feet on the ground. Performance is a core value of our company culture and our employees’ skills and abilities are our key to success. The department OneIT Applications Management at our Headquarters in Heidelberg, Germany is looking for an Application Specialist (f/m/d) to support our new team "Overarching Products & Services". With a focus on operations & service delivery this position is responsible for the implementation, analysis, enhancement and support of global OneIT overarching products. Identify, evaluate and resolve business systems related issues Provide specialist operational support for OneIT applications and be the escalation point for incidents Ensure service performance meets or exceeds business expectations and is delivered in accordance with OneIT standards & SLAs Provide consultancy to the business on how they can fulfil business requirements using current applications Deliver service excellence by promoting continuous improvement of OneIT application services Attend service reviews with key business, IT & 3rd party contacts on a regular basis and contribute towards effective vendor management Lead or participate in projects, roll-outs or enhancements and ensure smooth transition into the live environment Identify risks that may cause a reduction in IT service quality and be proactive to ensure ownership and mitigation Participate in the quality assurance/testing of applications to ensure zero degradation of service while keeping the technical documentations up to date Work within the defined boundaries of change management, incident management and all other IT controls >4 years demonstrable professional experience in systems support & operations environments Experience in large enterprise level environments preferable Proven ability to work with all levels of management and develop business partnerships while being part of an intercultural team Preferably educated to degree level or equivalent experience in an IT discipline Experience of supporting IT solutions with technical knowledge in one or more of the following areas: ERP systems, Web applications & portals, mobile applications, mobile device management, Data Centres, cloud solutions, Microsoft Back Office (i.e. SQL) Preferably qualified in the areas of service delivery (e.g. ITIL) and project management (e.g. Prince2) Pro-active and methodical working style with a positive ‘can do’ attitude Customer focused and service orientated with high analytical and organizational skills Excellent verbal and written communication skills in English; from technical through to business functions Willingness to travel internationally Employee morale is of utmost importance to us! Our employees are not just a work force, they are individuals with their own ideas and desires. We are convinced that employees who are given the opportunity to realise their personal goals, are more able to give their best at work as well. That’s why we offer competitive salaries and other benefits such as Flexible working hours ‘FIT for LIFE‘, an initiative from Group Human Resources ‘FIT for FAMILY‘, an initiative for families, helping to maintain a good work-life balance Subsidized tickets for public transport Subsidized cafeteria Offer for an employee funded pension scheme (employer’s subsidy) ...and much more.
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IT Solution Architect (w/m/d)

Mi. 12.02.2020
Bielefeld
IT Solution Architect (w/m/d) Arbeitszeit: Vollzeit | Arbeitsort: Bielefeld Wenn Sie engagiert sind, Spaß an gemeinsamer Leistung und Erfolg haben und sich ständig weiterentwickeln wollen, sind Sie bei uns richtig. Schüco ist einer der weltweiten Marktführer für Fenster, Türen und Fassaden. Wir suchen Mitarbeiter, die ein produktives Arbeitsumfeld ebenso schätzen wie eine gelebte Kultur der Offenheit und der Kollegialität. Als Spezialist für Netzwerk- und IT-Infrastrukturlösungen fungieren und mit unseren internen Business-Kunden stets die passenden Lösungen gestalten  Lösungen gemäß den Kundenwünschen konzipieren und kalkulieren und als technischer Ansprechpartner agieren Projekte im Bereich IT-Netzwerk, Data Center und IT-Sicherheit planen und umsetzen Externe Provider steuern Die Verantwortung für den Betrieb des IT-Server-Rooms und der Novell-Produkte eDirectory sowie Novell File Services übernehmen Ihr Profil: Erfolgreich abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-)Informatik, Ausbildung (z. B. als Fachinformatiker für Systemintegration) oder vergleichbare Qualifikation Mehrjährige Berufserfahrung in der Gestaltung komplexer IT-Architekturen  Sehr gute Kenntnisse in Netzwerk- und Security-Konzepten, insbesondere in Netzwerktechnologien (z. B. WAN, Routing, Switching, Firewalls)  Zertifizierungen in den Bereichen IT Security, Netzwerk oder Microsoft Active Directories/Server Administration Fließendes Deutsch und Englisch  Beeindrucken Sie uns mit:  Ihren guten Kenntnissen im Bereich Storage und mit Erfahrung im Umgang mit Windows- und/oder Linux-Betriebssystemen sowie VMware Ihrem Gespür für technologische Trends Ihrer Analysestärke Flexible Arbeitszeiten | Betriebssport | Betriebliche Altersvorsorge | „Schüco Lounge“ (Betriebsrestaurant) | Eigenes Schulungszentrum | Sprachtrainings | Förderprogramme | Kinderbetreuung und Ferienprogramme | Einführungswochen für neue Mitarbeiter | Attraktive Vergütung mit außertariflichen Leistungen
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