Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Materialwirtschaft und Logistik | Bekleidung & Lederwaren: 10 Jobs

Berufsfeld
  • Materialwirtschaft und Logistik
Branche
  • Bekleidung & Lederwaren
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 6
  • Ohne Berufserfahrung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 6
  • Home Office möglich 1
Anstellungsart
  • Ausbildung, Studium 4
  • Befristeter Vertrag 1
  • Feste Anstellung 1
Materialwirtschaft und Logistik
Bekleidung & Lederwaren

Auszubildende/r (m/w/d) als Industriekaufmann/-frau

Mo. 06.12.2021
Hamburg
Mit Leidenschaft, Kreativität und Entschlossenheit ist aus der TOM TAILOR Group ein internationaler, börsennotierter Fashion- und Lifestylekonzern geworden. Lass Dich vom Spirit eines Unternehmens begeistern, das visionär denkt und handelt: mit flachen Hierarchien und kurzen Entscheidungswegen, geprägt von einem modernen, dynamischen und facettenreichen Umfeld. Wir bieten Dir ein spannendes Arbeitsumfeld und tolle Projekte! Auf geht's: Werde auch Du Teil unserer Erfolgsgeschichte auf dem Weg zum Global Player! Wir suchen Dich ab dem 01.08.2022 als Auszubildende/r (m/w/d) als Industriekaufmann/-frau in Hamburg. Du unterstützt bei sämtlichen Unternehmensprozessen aus betriebswirtschaftlicher Sicht von der Auftragsanbahnung bis hin zum Kundenservice Du unterstützt einzelne Abteilungen, wie z.B. Einkauf, Export, Vertrieb, Marketing, Controlling sowie Finanz- und Rechnungswesen Du erstellst und wertest Kennzahlen und Statistiken für die Steuerung betrieblicher Prozesse und zur Erfolgskontrolle aus Du planst und organisierst Arbeitsprozesse Du hast dein Abitur absolviert Du hast gute Deutsch-, Englisch- und Mathematiknoten Du hast großes Interesse an betriebswirtschaftlichen Zusammenhängen Du hast Spaß an Projekt- und Teamarbeit Du bist ein Teamplayer und arbeitest strukturiert Du hast Interesse an Mode Flexible Arbeitszeiten, nach Absprache auch Homeoffice möglich 30 Tage Urlaub Individuelle Weiterbildungsangebote Mitarbeiter Rabatt auf Tom Tailor Produkte und Lizenzware Hauseigene Kantine und Ermäßigung in regionalen Restaurants HVV Profi Card inkl. Bezuschussung Betriebliche Altersvorsorge oder Vermögenswirksame Leistungen Attraktiver Standort am Niendorfer Markt: sehr guter Anschluss an öffentlichen Nahverkehr, Einkaufsmöglichkeiten in unmittelbarer Nähe und vieles mehr...
Zum Stellenangebot

Assistant Manager Materials Management (temp. cover until August 31, 2022) (m/f/d)

Sa. 04.12.2021
We offer you a unique opportunity to gain an in-depth understanding of adidas materials managements and sustainability processes in both divisions Apparel and Footwear. We provide insights in the collaboration with our IT system partner, our adidas material development community and our brand sustainability team. As we just restructured internally in our teams, there are plenty of possibilities to harmonize and improve our processes across divisions. Purpose & Overall Relevance for the Organisation: This role contributes to adidas’ mission to be the best sports company in the world by servicing materials management processes for Apparel and Footwear Materials and by supporting the Material Digitalisation processes. Support on Systems/ Tools/ Process/ Sustainability Ensure availability of correct materials data in MLM (technical data, toolbox, lifecycle, sustainability call out,digital status) and support material data clean up when needed. Support the evolution of material management processes and tools to enable Digital Creation and sustainability strategy. Improve the horizontal sharepoint as a communication between material community, Horizontal innovation teams and Material management team. Organise Physical or Digital Vendor fair twice a year and regular T2 visit (physical or digital) and maintain all info in our T2 sharepoint. Assist the Material management team with diverses communication materials ( powerpoint, Yammer, sharepoint, MS teams). Support development of processes, structures and frameworks that support the implementation of smart solutions to improve the status quo. Digital Materials Management Assist the material manager on the digital demand process in close collaboration with the digital sourcing hub in Taipei. Explain the material digitalization process to new users. Assist on the documentation and the improvement of the material digitalization process. Key Relationships: Business Unit Material Developer Material Sourcing Global IT Suppliers (Tier 2) Material Innovation and Implementation team Sustainability team Digital E2E team Taipei Digital Hub Knowledge, Skills and Abilities : Strong organisation skills Good communication skills, especially when interacting with different levels of business Ability to work independantly and collect data in an organized manner Strong interest in Sustainability & Recycling Ability to accept and meet critical deadlines with professional planning Strong team player with ability to work with diverse groups of people in a productive manner Fluent English (verbal and written) Strong IT skills (sharepoint and all MS office tools) Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: Four year college or university degree in textile engineering or comparable Minimum 2 years of relevant work experience
Zum Stellenangebot

Senior Manager Materials A&G (m/f/d)

Sa. 04.12.2021
Purpose Lead horizontal material development and toolbox management for Accessories & Gear product, drive material innovation and sustainability, govern material development processes and act as subject matter expert for material lifecycle management system (A&G). Key Accountabilities Ensure full alignment with Sourcing and BU’s, so that materials fulfil both brand’s needs Implement and manage a horizontal material toolbox concept across A&G Business Units Manage material portfolio and drive material consolidation across BU’s to support product margin optimization Ownership of physical material library management and maintenance Subject Matter Expert for Material Lifecycle Management (MLM) system, identify creation center needs and drive system enhancements Drive process improvement, governance and alignment across Business Units and all global Creation Centers Define and own material innovation process across BU’s (incl. organization of A&G Material Fair) Support development of innovative and sustainable materials Drive and implement material related global / strategic projects Identify need for and manage Non-Disclosure-Agreements with T1 and/or T2 suppliers Key Relationships Global A&G Creation Centers (cross-functional teams) A&G Sourcing Operations A&G LO Material Managers A&G Supply Base (T1 and T2 suppliers) Global IT Strategy & Projects Footwear / Apparel Material teams (cross-functional) Knowledge Experience and Capabilities Good balance of collaboration and independence to drive efficiency Ability to work independently in a remote team set-up Strong communication skills, including ability to facilitate and lead discussions in a diverse group with conflicting interests Actively initiate and develop relationships throughout the A&G community Experience in material management / technical understanding of materials Ability to think strategically, analyse complex data and derive actionable conclusions Good knowledge of adidas product creation process and A&G product is an advantage Willingness to make decisions, take calculated risks and act comfortably with uncertainty Fluent in English (written and spoken) Domestic and international travel as required Bachelor’s degree or technical degree with a focus on material technology 8 years of progressive experience in sports good industry, or equivalent combinations of education and related work experience in the field of sourcing 2 – 3 years of project management experience
Zum Stellenangebot

Senior Manager (m/f/d) Global Procurement - 3PL/4PL Services

Sa. 04.12.2021
is looking for a Global Procurement Manager responsible for delivering superior results and competitive advantage in the area ofLogistics and Distribution Procurement with a focus on 3 PL DCs. In the role you will co-orchestrate the Logistics spend to achieve the best value proposition for adidas while improving our supply chain efficiency and resilience. Major focus areas are sourcing activities for 3rd Party Logistics operated Distribution Centers offering warehouse services through digital and agile solutions with best-in-class implementation methodologies. On top you will set up and manage robust sourcing cycle and supplier relationship management processes while defining the strategic and tactical direction and balance total cost of ownership. You will confidently lead transformation and optimization of procurement processes and interface with cross-functional stakeholders to provide efficiencies across areas, regions, and categories. KEY RESPONSIBILITIES: Co-define the global sourcing strategy and translate into a roadmap in close alignment with cross functional of GLD and SCM Govern and support strategy implementation to enable global/ market strategies and savings realization Co-lead transformational supply chain network projects by tendering 3rd Party Logistics distribution centers, with related services as well as 4 PL control tower concepts. Benchmark category best practices and innovation opportunities to identify initiatives for improvement Execute defined sourcing initiatives as per strategic methodologies, negotiate and secure best in class legal agreements with vendors Drive analysis, industry/market and supplier intelligence, benchmarking, and business decisions models to address demand and secure best value for money. Consolidate requirements and act as business partner for business/ other functions, Support building specific strategic plans in alignment with relevant stakeholders and in tune with global business strategies and financial budgets Lead/ support contract implementation and drive contract compliance on a global basis Build outstanding relationship with adidas partners and deliver value beyond savings through strategic improvement programs Global & Market Procurement Global Logistics, Distribution & Engineering SCM global and market-based teams Regional / Local DC Operations Management Key business functions like Legal, Finance & Controlling, Insurance, Global Business Services) Suppliers Sales, Engineering and Leadership Key Account and Sales Managers KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES: Very good background in Transport, Logistics & Distribution processes, and supply chain management with related cost driver understanding. Strong ability to analyze and challenge solution design and cost of complex 3 PL DC offers, to allow preparation of fact-based decision models Good knowledge of how to execute a Procurement Category Strategy to achieve competitive cost/value preposition and arrange best in class contracts Good knowledge of Procurement methodologies and concepts, category management and business partnering Capability to independently interact throughout the adidas Group and to work with virtual teams Strong knowledge of procurement tools and data mgmt., content, and automation (E-sourcing, p2p -SRM & Ariba-, e-catalogues, buying channels, etc.) Good analytical, presentation, communication, interpersonal and influencing skills Action oriented and solution minded team player with high degree of self-management BASIC REQUIREMENTS: University degree with emphasis on the areas of Transport & Logistics, Supply Chain, Business, Economics, Procurement Minimum 5-10 years’ experience in a functional domain of Procurement Transport & Logistics category or Distribution Centers OPS Mgt. Fluent in English, spoken and written, German in addition is a plus STRONG capabilities in Microsoft Office, especially EXCEL adidas International Trading AG
Zum Stellenangebot

Stockroom Associate (m/w/d) - adidas MBFO Herzogenaurach - befristet für 2 Jahre

Sa. 04.12.2021
Bei adidas folgen wir einem klaren Motto: We play to win. Aber dafür reicht physische Stärke allein nicht aus. Genau wie ein Athlet, brauchen auch unsere Mitarbeiter die richtige Mentalität, um erfolgreich zu sein. Und genau diese vom Sport geprägte Mentalität fördern wir in unserer Unternehmenskultur, bei der drei Verhaltensweisen im Mittelpunkt stehen – die 3Cs: CONFIDENCE, COLLABORATION und CREATIVITY. Für unser adidas MBFO in Herzogenaurach suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine(n): Stockroom Associate (m/w/d) in Vollzeit Überprüfen des Wareneingangs und Ergreifung von verkaufsvorbereitenden Maßnahmen Gewissenhaftes Store Warehouse Management (ordnungsgemäße Einlagerung der Ware mit Preisauszeichnung und Lagerpflege) Durchführung von Inventuren Lernbereitschaft Nutzen von Fachkenntnissen und Erfahrung, um bestimmten Teammitgliedern Feedback und Unterstützung zu geben 0-3 Jahre Erfahrung mit Lagerarbeit; bevorzugt im Sport- und/oder Mode-Einzelhandel Ausbildung zum Fachlagerist wünschenswert Gute Deutschkenntnisse Grundlegende Rechtschreib- und Rechenkenntnisse, Kommunikationsfähigkeit WIR BIETEN: Mitarbeit in einem motivierten, kreativen und sympathischen Team Attraktive Mitarbeitervorteile Perspektiven zur Weiterentwicklung, Betriebliche Altersvorsorge und Zuschuss zu vermögenswirksamen Leistungen 30 Urlaubstage im Jahr Abwechslungsreiche Aufgaben in einem modernen Arbeitsumfeld Eine attraktive, an den Tarifvertrag des Einzelhandels angelehnte Vergütung, mit fixen und variablen Anteil (z.B. Bonuszahlungen und Weihnachtsgeld) DURCH SPORT KÖNNEN WIR LEBEN VERÄNDERN.
Zum Stellenangebot

Director Global Procurement - Events & Retail (m/f/d)

Sa. 04.12.2021
To ensure that commercial and business relationships and engagements with agencies are handled according to policies, commercials, risks and procurement categories related best practices for the Retail & Events procurement category of the adidas. Drive the development of category practices for the respective category, including: Define and deploy sourcing strategies for Events & Retail Category Execute stakeholder management to maximize total cost of ownership savings and Procurement’s value contribution Assure achieving compliance targets with policies, strategies, and processes Strive to meet the mutually agreed Procurement targets contributing to the overall budget targets Define category strategy for the Events & Retail Category Lead and manage the development and execution of the Event & Retail Category. Ensure procurement category related strategies are in alignment with senior management and relevant Business Partners and their Brand objectives. Implement the seven-step sourcing process In partnership with stakeholders deliver breakthrough sourcing solutions, and improve the agency ecosystem Continuously manage, challenge, and develop capabilities across Events & Retail Category Benchmark category practices to identify initiatives for improvement Build category specific strategic plan in alignment with markets/ countries Align strategic plan to financial budget and global business strategies Define P2P and buying channel strategies, identify and consider automation potential and P2P/ channel effectiveness Lead market strategy implementation and savings realization Initiate internal and external analysis (industry and supplier) Consolidate requirements and act as business partner for business/ other functions, supporting the alignment and optimization of specification with the business / other functions Lead contract implementation and drive contract compliance Be accountable for efficient enablement of negotiation outcomes by increasing the level of automated content within the category, instructing on new content updates and by providing clear instructions about the category strategy to enable compliance Be accountable for savings delivery according to the mutually defined targets Support the work and efforts of a cross-functional sourcing team in all stages of a strategic sourcing project Collaborate and align with global/ market/ country procurement teams as applicable Support supplier selection and fact-based negotiations Contribute to leading practice exchange throughout Procurement organization Lead RfX execution: Select supplier and drive fact-based negotiations Collaborate with legal to finalize contractual agreement and its administration Work with Procurement Leads to implement and activate contracts globally Manage commercial supplier relationship management with key suppliers within the defined category scope Maintain and manage relationship with suppliers identified as key suppliers in the respective category, monitors performance of key strategic suppliers according to the guidelines Lead supplier development activities: set up cross-functional review meetings with key strategic suppliers in order to improve performance and further cost / demand reductions Support the identification of potential contract improvement opportunities and re-negotiations Manage relationship with key stakeholders and business representatives Provide input on volume/ specification/ price to build smart consumption policies Act as an escalation point for category related issues and drive resolution in line with global Procurement policies Achieve “buy-in” from key stakeholders for major procurement initiatives Create and outline contribution for budget improvements Manage relationships with market and country business units. Foster that needs are being identified, represented and incorporated into category strategies Own price information, contributing to budgeting process Support resource allocation between global and market/ country category initiatives Act as Point of Contact for the business to assure business requirements are met Key Relationships Senior Category Director, Senior Category Managers, Market (Senior) Director Procurement, Country Senior Manager Procurement Knowledge, Skills and Abilities Advanced in sourcing and procurement methodologies and concepts and business partnering Expert in category management and sourcing execution Extremely good knowledge of procurement strategy development and conveyance Strong knowledge of procurement tools and data, content and automation Expert in risk and compliance management Strong ability to analyze specifications and influence demand Extensive capability to independently interact throughout the adidas Group Project and process management knowledge and experience Excellent presentation, communication, interpersonal and influencing skills Action oriented and solution minded team player with high degree of self-management Proficiency in MS Office Fluent in English, spoken and written Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications A master’s degree with emphasis on the areas of business, economics, finance, procurement or legal, or comparable professional education At least 8+ years’ working experience with 3+ years of experience in similar or adequate role in procurement environment, preferably with project and people management elements
Zum Stellenangebot

Ausbildung Industriekauffrau / -mann (m/w/d)

Fr. 03.12.2021
Dortmund
#AUSBILDUNG 2022 WILLKOMMEN IN DEINER BERUFLICHEN ZUKUNFT! Mit einem jungen Team von über 1.450 Mitarbeitern sind wir der führende Hersteller innovativer Sicherheitsschuhe. Zu unseren Kunden gehören TOP-Unternehmen der deutschen Industrie und leistungsstarke Fachhändler. Um diesen Vorsprung weiter auszubauen, brauchen wir DICH! LASS UNS GEMEINSAM DEN NEXT STEP GEHEN UND BEWIRB DICH BEI ATLAS. Du lernst die Verarbeitung, Durchführung, Überwachung und Darstellung industrieller Arbeitsvorgänge Erstellen von Angeboten, Aufträgen, Rechnungen, Versandpapieren, Dokumentationen u. deren Ablage Kontaktpfl ege zu Lieferanten und Kunden Du hast die Fachhochschulreife oder das Abitur erfolgreich abgeschlossen? Du hast Spaß daran, mit Menschen umzugehen und Kundenwünsche zu erfüllen? Du hast eine erfolgsorientierte Einstellung, kommunikatives Talent und Tatkraft? eine faire Ausbildungsvergütung und flexible Arbeitszeiten eine abwechslungsreiche Ausbildung mit Weiterbildungsmaßnahmen ein junges, motiviertes und offenes Team Getränke, Obst & Müsli an unserer Vital-Bar Team-Events und moderne Arbeitsplätze von Beginn an verantwortungsvolle Tätigkeiten
Zum Stellenangebot

Sachbearbeiter Export, Logistik und Zoll (m/w/d)

Mi. 01.12.2021
Gescher
Als außerordentlich erfolgreiches mittelständisches Unternehmen gestalten wir seit 160 Jahren die Zukunft. Wir entwickeln und produzieren technische Textilien, die als nachhaltige Ingenieurlösungen alternativ zu herkömmlichen Bauweisen eingesetzt werden. Hierbei haben wir uns in allen Einsatzfeldern als Technologieführer etabliert, der Nachhaltigkeit mit wirtschaftlichem Erfolg verbindet. Hochqualifizierte und motivierte Mitarbeiter sind ein entscheidender Faktor für den unternehmerischen Erfolg von HUESKER. Wir möchten die besten Mitarbeiter gewinnen und diese im Unternehmen halten. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Sachbearbeiter Export, Logistik und Zoll (m/w/d) in Vollzeit Verantwortung für die ganzheitliche Abwicklung und Terminüberwachung der Aufträge unserer internationalen Kunden Organisation und Bearbeitung von Exportsendungen (Einholung von Frachtangeboten, Beauftragung von Speditionen, Terminabsprache sowie Terminüberwachung) Zollrechtliche Bearbeitung von Export- und Importvorgängen Ansprechpartner für Kunden, Spediteure und Behörden (z. B. Zoll), sowie alle relevanten Schnittstellen intern Erstellung von Versand- und Zolldokumenten im Rahmen der weltweiten Exportabwicklung Bearbeitung von Akkreditiven Überwachung der Unternehmensrichtlinien für Präferenzen und Warenursprung Sie haben eine erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im Bereich Logistik/Transport oder eine vergleichbare Qualifikation und bringen mind. 3 Jahre Berufserfahrung mit Sie haben fundierte Kenntnisse im internationalen Warenverkehr Sie arbeiten strukturiert und kundenorientiertes Denken und Handeln zählen zu Ihren Stärken Sie sind ein absoluter Teamplayer Sie bringen fundierte MS-Office und idealerweise ERP-Systemkenntnisse (SAP) mit Ihre sehr guten Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift sowie eventuell weitere Fremdsprachen runden Ihr Profil ab Flexible Arbeitszeiten bei einer attraktiven Vergütung Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Ein herzliches Miteinander in familiärer Arbeitsweise mit Mitarbeiterevents Vertragsübernahme Ihrer betrieblichen Altersvorsorge Diverse Mitarbeiter-Benefits
Zum Stellenangebot

Ausbildung zum Kaufmann/-frau (m/w/d) für Groß- und Außenhandelsmanagement (Fachrichtung Außenhandel) 2021

Do. 25.11.2021
Syke
ein erfolgreiches, international tätiges Textilunternehmen und entwickeln für unsere Marken eigene Kollektionen. Zu uns passen Leute, die neugierig und lernbereit sind. Als modernes Familienunternehmen mit ca. 90 Mitarbeitern bieten wir abwechslungsreiche und qualifizierte Ausbildungen in einem sympathischen Team. WIR SUCHEN Auszubildende zum Kaufmann/-frau (m/w/d) für Groß- und Außenhandelsmanagement (Fachrichtung Außenhandel) 2022 Eintrittsdatum: 1.8.2022 Während der dreijährigen Ausbildung durchlaufen Sie alle ausbildungsrelevanten Abteilungen Sie lernen den gesamten Wertschöpfungsprozess bei STOOKER BRANDS kennen - von der Beschaffung bis zum Vertrieb Einen guten Schulabschluss (Abitur/Fachabitur/Handelsschule) Gute Selbstorganisation, Kommunikationsfähigkeit und Teamgeist Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Erste Erfahrungen mit den gängigen Office-Anwendungen Eine vielseitige und qualifizierte kaufmännische Ausbildung Individuelle Betreuung Langjährige Ausbildungserfahrung Gute Chancen auf Übernahme nach Abschluss der Ausbildung Marktgerechtes Gehalt sowie zusätzliche Prämien Flexible Arbeitszeiten
Zum Stellenangebot

Ausbildung zum Industriekaufmann (m/w/d)

Fr. 19.11.2021
Gütersloh
Güth & Wolf – gegründet 1887 – zählt heute zu den modernsten Band- und Gurtwebereien in Europa. Als leistungsstarker und zuverlässiger Spezialist stellen wir technische Schmaltextilien aus Naturfasern, natürlichen Polymeren, Synthesefasern und Hochleistungsfaserstoffen für unterschiedlichste Anwendungsgebiete her. Über 300 Mitarbeitende an 3 Standorten engagieren sich dafür, unsere Kunden aus den Branchen Automotive, Transport und Hebetechnik, Behörden/Militär, Sicherheitsausrüstung, Composites, Heimtierbedarf und Sport mit unseren innovativen Qualitätsprodukten zu begeistern. Für das Jahr 2022 bieten wir zwei Ausbildungsplätze zum Industriekaufmann (m/w/d) an. Starten Sie in eine interessante und abwechslungsreiche Ausbildung in der Textilbranche bei Güth & Wolf. Weitreichender Einblick in die verschiedensten Unternehmensbereiche: Marketing, Finanzen, IT, Vertrieb, Logistik, Personal und Einkauf Umfassende Einarbeitung und Ausbildungsbegleitung Aktive Mitarbeit im Tagesgeschäft und in diversen Projektarbeiten Ein hohes Maß an Selbstständigkeit und Eigeninitiative Gezielte in- und externe Trainings zur Sicherung des Ausbildungserfolgs Mindestens eine Mittlere Reife, gerne Fachhochschulreife / allgemeine Hochschulreife Allerdings zählen für uns nicht nur Ihre schulischen Leistungen. Ihre persönliche Motivation und Leidenschaft für kaufmännische Themen sind mindestens genauso wichtig. Zudem freuen wir uns über Bewerbungen von beruflichen oder studentischen Quereinsteigern und Menschen, die zur Diversität unseres Unternehmens beitragen. Beste Voraussetzungen für Ihren Einstieg in ein vielseitiges und spannendes Berufsfeld Attraktive Ausbildungsvergütung, Jahressonderzahlung, Urlaubsgeld 30 Tage Urlaub 37-Stunden-Woche mit Gleitzeit Hohe Übernahmequote bei entsprechendem Engagement Förderung vielfältiger Fort- und Weiterbildungen auch nach der Ausbildung Familiäres Arbeitsumfeld und angenehmes Betriebsklima Modern und ergonomisch ausgestatteter Arbeitsplatz
Zum Stellenangebot


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: