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Business Analyst | Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie: 7 Jobs

Berufsfeld
  • Business Analyst
Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
  • Ohne Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Home Office möglich 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
  • Befristeter Vertrag 1
Business Analyst
Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie

Produktionsmitarbeiter

Mo. 24.01.2022
Duisburg
Sie haben Lust, mit unserem Team gemeinsam etwas zu bewegen? Dann sind Sie bei uns genau richtig!Wir suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt in Vollzeit (39 Std. pro Woche) für unseren Standort Neuenhofstr. in Duisburg – Wanheimerort einen ​Produktionsmitarbeiter (w/m/d)​Folgende Aufgaben warten als Produktionsmitarbeiter auf Sie: Durchführung der Produktion in Kesseln Abfüllen von Waren aus Kesseln und Umfüllung von Fertigware (Öle und Fette) Probenentnahme für Labor / QS und Etikettendruck Prozessaufträge und Warenrückmeldungen in SAP Entladen und Deponieren von Warenanlieferungen incl. Tankwagenanlieferungen ​Was wir Ihnen als Produktionsmitarbeiter bieten: offene Kommunikation Kaffeespezialitäten, Wasser und Obst for free coronabedingtes striktes Hygienekonzept interne und externe Weiterbildungsmöglichkeiten eine moderne Arbeitsumgebung ​Was wir von Ihnen als Produktionsmitarbeiter erwarten dürfen: eine abgeschlossene technische Ausbildung Erfahrungen vorzugsweise im Chemiebereich Staplerschein (Schubmaststapler) eine zuverlässige, eigenverantwortliche sowie zielorientierte Arbeitsweise Freude an der Teamarbeit in einem interessanten Umfeld ​Wir... sind Spezialisten für Schmierstoffe, Korrosionsschutz und Reiniger.... sind stolz auf unsere Unternehmenskultur: Viele unserer Mitarbeiter arbeiten seit über 20 Jahren bei uns.... glauben, dass ein Unternehmen mehr sein sollte als die Summe seiner Produkte oder Bilanzen. Weshalb wir nicht nur überVerantwortung reden, sondern helfen. Zum Beispiel Duisburger Kindern in Not oder einem Jugendhospiz im Raum Düsseldorf.​Und last but not least vertrauen uns Unternehmen aus Industrie, Energieversorgung, Luft- und Raumfahrt, Lebensmittelbranche sowie kommunalen Betrieben, der Qualität unserer Produkte und unserem umfassenden Service.​Halten Sie mit uns die Dinge in Bewegung!Bewerben Sie sich jetzt über den Bewerben-Button.mit Angabe Ihres frühesten Eintrittstermins und Ihrer Gehaltsvorstellung.​AnsprechpartnerBremer & Leguil GmbH ∙ Andreas FaselAm Burgacker 30-42 ∙ 47051 DuisburgSie haben Lust, mit unserem Team gemeinsam etwas zu bewegen? Dann sind Sie bei uns genau richtig! Wir suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt in Vollzeit (39 Std. pro Woche) für unseren Standort Neuenhofstr. in Duisburg – Wanheimerort einen  ​ Produktionsmitarbeiter (w/m/d) ​ Folgende Aufgaben warten als Produktionsmitarbeiter auf Sie: Durchführung der Produktion in Kesseln Abfüllen von Waren aus Kesseln und Umfüllung von Fertigware (Öle und Fette) Probenentnahme für Labor / QS und Etikettendruck Prozessaufträge und Warenrückmeldungen in SAP Entladen und Deponieren von Warenanlieferungen incl. Tankwagenanlieferungen ​ Was wir Ihnen als Produktionsmitarbeiter bieten: offene Kommunikation Kaffeespezialitäten, Wasser und Obst for free coronabedingtes striktes Hygienekonzept interne und externe Weiterbildungsmöglichkeiten eine moderne Arbeitsumgebung ​ Was wir von Ihnen als Produktionsmitarbeiter erwarten dürfen: eine abgeschlossene technische Ausbildung Erfahrungen vorzugsweise im Chemiebereich Staplerschein (Schubmaststapler) eine zuverlässige, eigenverantwortliche sowie zielorientierte Arbeitsweise Freude an der Teamarbeit in einem interessanten Umfeld  ​ Wir ... sind Spezialisten für Schmierstoffe, Korrosionsschutz und Reiniger. ... sind stolz auf unsere Unternehmenskultur: Viele unserer Mitarbeiter arbeiten seit über 20 Jahren bei uns. ... glauben, dass ein Unternehmen mehr sein sollte als die Summe seiner Produkte oder Bilanzen. Weshalb wir nicht nur über Verantwortung reden, sondern helfen. Zum Beispiel Duisburger Kindern in Not oder einem Jugendhospiz im Raum Düsseldorf. ​ Und last but not least vertrauen uns Unternehmen aus Industrie, Energieversorgung, Luft- und Raumfahrt, Lebensmittelbranche sowie kommunalen Betrieben, der Qualität unserer Produkte und unserem umfassenden Service. ​ Halten Sie mit uns die Dinge in Bewegung! Bewerben Sie sich jetzt über den Bewerben-Button. mit Angabe Ihres frühesten Eintrittstermins und Ihrer Gehaltsvorstellung. ​ Ansprechpartner Bremer & Leguil GmbH ∙ Andreas Fasel Am Burgacker 30-42 ∙ 47051 Duisburg
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Junior Controller/in Operations - M/F/D - Vaihingen an der Enz, Germany

Sa. 22.01.2022
Vaihingen an der Enz
Sherwin-Williams is the largest paints and coatings company in the world. With $18 billion in sales, more than 4,100 stores, and 140 manufacturing and distribution centers worldwide. Our 60,000 employees across the globe are diverse, innovative and passionate. With a variety of rewarding and challenging opportunities, Sherwin-Williams is a great place to launch and grow a career. Find yours and join us today. Finance Analyst Operations - M/F/D - Vaihingen, Germany Job Number: 21000O71 Vaihingen A. D. Enz, Germany | DEU Vaihingen Site, Germany Travel: Yes, 10 % of the Time Schedule: Full-time Directly reports to Finance Director to support a recently acquired Industrial Coatings business unit as part of the Protective & Marine Division Business partner with Operations teams to support and drive business unit profitability Monthly financial/KPI reporting and analysis for Vaihingen site operations Develop and maintain Vaihingen site standard costing and new product costing in SAP Manage Vaihingen site inventory accounting with monthly reconciliations and physical inventory counts Ownership of the coordination and preparation of the Vaihingen site annual operating plan and monthly forecasts Perform month-end close functions for manufacturing activities and variance reconciliation Capital expenditure budgeting and management of operations capital investment process Participate in six sigma and continuous improvement initiatives as required Be an effective communicator of financial information to operations management Ensure compliance with corporate, statutory and department policies and procedures and applicable laws, rules and regulations Provide relevant information for audits and liaising with auditors Complete other projects and analysis on an ad hoc basis FORMAL EDUCATION: Preferred: Bachelor’s degree in Finance/Accounting or equivalent Advanced business and accounting education according to German standards such as Kaufmann/Kauffrau, Bilanzbuchhalter, BWL KNOWLEDGE & EXPERIENCE: Preferred: Several years of finance/accounting experience in international companies Must be native or fluent in German. Must have strong command of English, written and spoken, can participate or lead meetings in English. Must have manufacturing accounting knowledge (e.g. standard cost accounting, inventory accounting) and how it impacts business unit financials Strong business analytic aptitude to drive large quantities of data into insightful information Ability to communicate financials and related issues in clear business language to operations management Ability to work constructively at all organizational levels Drive and assertiveness to achieve work deadline and performance goals Ability to work in a dynamic environment  TECHNICAL/SKILL REQUIREMENTS: Preferred: Advanced MS Excel ability with proficiency in MS Access, Word, PowerPoint Experience with SAP S/4HANA accounting ERP Experience with standard cost accounting and inventory accounting Experience with building an annual budget Experience working in a manufacturing environment Experience with US GAAP and IFRS Please note you will need the existing right to work in the country you apply for. Sherwin-Williams is unable to sponsor work permits or visas. Please note that Sherwin Williams is unable to respond to any enquiries, accept CVs or applications from Recruitment Agencies.
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Finance Analyst Commercial - M/F/D - Vaihingen, Germany

Sa. 22.01.2022
Vaihingen an der Enz
Sherwin-Williams is the largest paints and coatings company in the world. With $18 billion in sales, more than 4,100 stores, and 140 manufacturing and distribution centers worldwide. Our 60,000 employees across the globe are diverse, innovative and passionate. With a variety of rewarding and challenging opportunities, Sherwin-Williams is a great place to launch and grow a career. Find yours and join us today. Finance Analyst Commercial - M/F/D - Vaihingen, Germany Job Number: 21000O73 Vaihingen A. D. Enz, Germany | DEU Vaihingen Site, Germany Travel: Yes, 10 % of the Time Schedule: Full-time Directly reports to Finance Director to support a recently acquired Industrial Coatings business unit as part of the Protective & Marine Division Business partner with Sales and Marketing teams to support and drive business unit profitability Monthly financial reporting and analysis of business unit financial results at the segment, customer product and sales representative level Support the Sales and Marketing team with preparation of business proformas for sales promotions, new product development and other commercial strategic initiatives Ownership of the coordination and preparation of the annual operating plan and monthly forecasts Analyze and report raw material cost changes to develop pricing initiatives Management and reporting of working capital with specific focus on maintaining appropriate inventory levels supporting the Sales and Marketing team to efficiently manage portfolio of products Be an effective communicator of financial information to sales management Ensure compliance with corporate, statutory and department policies and procedures and applicable laws, rules and regulations Provide relevant information for audits and liaising with auditors Complete other projects and analysis on an ad hoc basis FORMAL EDUCATION: Preferred: Bachelor’s degree in Finance/Accounting or equivalent Advanced business and accounting education according to German standards such as Kaufmann/Kauffrau, Bilanzbuchhalter, BWL KNOWLEDGE & EXPERIENCE: Preferred: Several years of finance/accounting experience in international companies Must be native or fluent in German Must have strong command of English, written and spoken, can participate or lead meetings in English Must have technical finance and accounting knowledge and how it impacts business unit financials Strong business analytic aptitude to drive large quantities of data into insightful information Ability to communicate financials and related issues in clear business language to sales management Ability to work constructively at all organizational levels Drive and assertiveness to achieve work deadline and performance goals Ability to work in a dynamic environment  TECHNICAL/SKILL REQUIREMENTS: Preferred: Advanced MS Excel ability with proficiency in MS Access, Word, PowerPoint Experience with SAP S/4HANA accounting ERP Experience with building an annual budget Experience working in a sales organization Experience with manufacturing / standard cost accounting Experience with US GAAP and IFRS Please note you will need the existing right to work in the country you apply for. Sherwin-Williams is unable to sponsor work permits or visas. Please note that Sherwin Williams is unable to respond to any enquiries, accept CVs or applications from Recruitment Agencies.
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Business Analyst (m/w/d)

Mo. 17.01.2022
Augsburg
Treibe gemeinsam mit uns den grünen Wasserstoff voran und skaliere mit unserem motivierten Team die Weiterentwicklung unserer Produkte nach oben. Wir entwickeln innovative PEM-Elektrolyseure und Elektrolyse-Stacks für die grüne Wasserstofferzeugung. Als technologischer Vorreiter gestaltet H-TEC SYSTEMS die Wasserstofftechnologie seit über 20 Jahren entscheidend mit. Wir honorieren deine Tatkraft und bieten dir Entwicklungsperspektiven. Werde Teil unseres Teams in Augsburg. Bearbeitung von internen Service-Anfragen und Vorgängen im Bereich IT Bereitstellung der Reporting Plattform Digitalisierung und Optimierung von Geschäftsprozessen Aufbau und Weiterentwicklung der IT-Landschaft für das Reporting und die Finanzplanung Verwalten der Finanz- und Fachapplikationen Sicherheit Im Umgang mit Finanz-und Fachapplikation sowie deren Weiterentwicklung Erfahrung mit BI Tools (z. B. Tableau, Board, PowerBI) sowie mit gängigen ERP Systemen (z. B. SAP, MS Dynamics) Fundierte Kenntnisse im Betrieb und Weiterentwicklung von Datawarehouse Systemen aus Basis MSSQL Routinierter Umgang mit SaaS in Cloud Umgebungen Sehr gutes Verständnis für Betriebs- und Finanzprozesse Erfahrungen im Bereich Digitalisierung von Prozessen und Übernahme der Projektleitung Eine Arbeitsstelle mit Zukunft, ein tolles Team mit flachen Hierarchien und Start Up Spirit Frühe Verantwortungsübernahme und abwechslungsreiche Aufgaben Mobiles Arbeiten mit modernen Technologien und flexible Arbeitszeit Socializing Events wie Sommer- und Weihnachtsfest, Grillen und Spaß bei der Arbeit 30 Tage Urlaub und eine attraktive Vergütung Betriebliche Altersvorsorge und Essenszuschuss
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Senior Business Analyst (CAD/PLM) (m/f/d)

Fr. 14.01.2022
Stuttgart
Senior Business Analyst (CAD/PLM) (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart For our Engineering Support Systems Team, based in Stuttgart, Germany, we are looking for a Senior Business Analyst (CAD/PLM) (m/f/d). Work as a Business Analyst for impactful projects in R&D - come up with solutions for the enhancements and industry solutions if any Define scope for implementation of CAD (Computer-Aided Design) and PLM (Product Lifecycle Management) solutions Re-engineer existing products to improve overall performance based upon user input Strongly interact with global business stakeholders Establish new solutions based on previous experience and best practices and identify opportunities to simplify applications and business processes Work closely with the business process responsible (pertinent to each area of responsibility) to understand business requirements and translate them into solutions, functional and technical specifications based on industry best practices Analyze data to determine and the correct root cause of errors, problems Perform functional analysis and/or define functional requirements Information Technology or Engineering background At least 10 years experience in Teamcenter and NX projects At least 4 years experience as Business Analyst Knowledge about Siemens Teamcenter Architecture & Data model Experience with successfully handling and implementing projects  Strong analytical and communication skills Outstanding interpersonal skills, including the proven ability to work across different audiences, personalities, and experience levels Able to lead, provide vision and strategic direction Thinking out of the box and coming up with excellent solutions Self-motivated with the ability to coordinate projects and report status and progress Proficiency with English and German languages Several weeks of induction training for your new tasks: You will get to know our company, your contacts, and our structures A challenging, multifaceted, and interdisciplinary field of activity Work in multicultural environments A flexible work environment in our new innovation center First-rate transport infrastructure for pedestrian, (E-) bicyclists, (E-) car drivers, and PT users  Flexible work hours with mobile work quantum
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Business Analyst (m/w/d)

Do. 13.01.2022
Hamburg
Mehr als 125 Jahre Innovationsfreude haben Mankiewicz Gebr. & Co. (GmbH & Co. KG) zu einem weltweit führenden Hersteller hochwertiger Lacksysteme für die industrielle Serienfertigung in den Geschäftsbereichen Allgemeine Industrie, Luftfahrt- und Automobilindustrie gemacht. Heute sorgen mehr als 1.500 Mitarbeitende dafür, Lackierideen der Zukunft weltweit umzusetzen, um langfristig die Werterhaltung von Gebrauchs- und Investitionsgütern sicherzustellen. Werden Sie Teil unserer Erfolgsgeschichte und unterstützen Sie unser Team in Hamburg als Business Analyst (m/w/d) mit Ihren Ideen und Ihrem Engagement! Analyse der fachlichen Anforderungen seitens unserer Fachbereiche  Übersetzung fachlicher Anforderungen für unser Entwicklungsteam (Epics, User Stories, Flow Charts, technische Spezifikationen) und Definition nicht funktionaler Anforderungen Unterstützung der Fachabteilungen bei der Erstellung eines gemeinsamen Product Backlogs und dessen Pflege zusammen mit dem Projektteam im agilen Umfeld (mit Kanban und Scrum) Mitverantwortung bei den Qualitätssicherungsmaßnahmen wie z. B. bei der Konzeption von Testszenarien und der Durchführung funktionaler Tests Aktive Gestaltung des Changemanagements, u. a. Erstellung von Kommunikations- und Trainingsmaterial Abgeschlossenes Studium der Wirtschaftsinformatik oder Informatik bzw. vergleichbarer Abschluss Idealerweise erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Erfahrung mit (agiler) Softwareentwicklung und Grundkenntnisse in SQL, Kenntnisse in weiteren Programmiersprachen von Vorteil Ausgeprägtes prozessanalytisches, konzeptionelles Denken sowie hohe Ziel- und Ergebnisorientierung Routinierter Umgang mit MS Office Fließendes Deutsch und Englisch in Wort und Schrift Gezielte Weiterbildungsprogramme Zusätzliche Sozialleistungen und 30 Tage Urlaub Moderne Kantine mit bezuschussten Gerichten aus regionalen Produkten Gestaltungsspielräume und Anerkennung von Verbesserungsvorschlägen (KVP) Zuschuss zum HVV-ProfiTicket sowie eigene StadtRad-Station direkt vor der Tür Mitgliedschaft im Fitnessstudio KAIFU-LODGE in Hamburg zu attraktiven Sonderkonditionen In unserem internationalen Familienunternehmen arbeiten wir in motivierten Teams mit flachen Hierarchien, kurzen Wegen, offenen Türen und klaren Zielen, in denen pragmatische Vorstellungen und Anregungen Gehör finden.
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Sales Operations Analyst (f/m/d)

Mi. 12.01.2022
Feldkirchen-Westerham
Primary Location: Feldkirchen-Westerham Sales Operations Analyst (f/m/d)-220044 About Us: Gore is a materials science company focused on improving lives through discovery, product innovation and rewarding careers for our Associates. About the Industry: Gore’s pioneering contributions to the science of comfort and protection create fabrics for a range of activities and conditions. About the Role: We are looking for a Sales Operations Analyst (f/m/d) to join our Customer service team within the GORE®Wear team. This position will be based in our Feldkirchen-Westerham, facility with a possibility for a partial home office. The Sales Operations Analyst (f/m/d) is responsible for managing a set of business activities and processes, including managing and analyzing sales data and orderbook to help the team in achieving revenue targets and run the customer service function effectively and efficiently. In this role, you will work with Customer Service Leaders and Associates, Sales Leaders as well as Operations Leaders to enable them with data driven decision making. This is a temporary contract for 24 months. Provide direct analytics support for the Customer Service team to successfully manage their orderbook, and to support their customers and Field Sales team. Develop business requirements for new dashboards and maintain existing reports and dashboards from Power BI Prepare Revenue, Sales and Orderbook analysis and scorecard for Brand’s leadership Monitor Orderbook integrity and ensure appropriate follow up from the Customer Service team Identify and resolve any systematical data problems to assure absolute data integrity Facilitate order confirmation process according to the seasonal calendar Analyze and evaluate operational performance metrics against the Brand’s tactical/strategic goals Develop and execute corresponding operational actions to meet Brand’s revenue targets in cooperation with the regional Supply chain teams Develop into a subject matter expert and superuser in SAP (the new ERP system being implemented) and Power BI (the reporting tool) Recommend new action plans based on the quantitative analysis and assessment of the order to cash process, work together with Customer service, Sales, Supply chain and IT teams to implement new systematic and process improvements to make the order to cash process more efficient for the organization Bachelor's degree, preferably in Business Administration, Finance, Math/Statistics, Economics, or related fields. Strong analytical skills, attention to detail, problem solving capabilities and interpersonal skills Strong business acumen, consulting skills, systematic mindset, communication, and presentation skills Passion about using data to drive actionable recommendations High degree of independence, rigor, organization, and discipline to get things done Very hands-on attitude and ability to improve processes and systems Advanced skills using Microsoft Excel Excellent English language to work in an international team Desired Qualifications: MBA or master’s is an advantage Work experience in similar role is an advantage Experience with business intelligence and dash boarding tools (Tableau, Cognos, Power BI, etc.) is an advantage Experience with an ERP (preferably SAP) is an advantage At Gore, we offer comprehensive, competitive rewards in the form of compensation and benefits. Among these are work-life balance and sports programs, Associate Stock Ownership Plan, company pension plan, childcare subsidies, generous holiday entitlement, flexible working program as well as subsidized cafeterias and coffee areas. Within Gore, you will find a unique culture, diversity, equity, and inclusion initiatives, and opportunities for growth and development. Learn more at gore.com/careers We believe in the strength of a diverse workforce and inclusive work environment. In support of our values and continued success we are proud of Associates around the world who support an inclusive work environment, strive to reflect the diversity of the communities where we operate, and ensure all Associates and external partners are treated with fairness, dignity, and respect.
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