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Marketingreferent | Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie: 7 Jobs

Berufsfeld
  • Marketingreferent
Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 6
  • Befristeter Vertrag 1
Marketingreferent
Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie

Content & Social Media Manager (m/w/d)

Fr. 23.10.2020
Planegg
Das Münchner Unternehmen DyeMansion ist Weltmarktführer für industrielle Lösungen zur Oberflächen­veredelung und Einfärbung von pulverbasierten, additiv gefertigten Kunststoffteilen. Die gesamte von DyeMansion entwickelte Lösung wird als ‘Print-to-Product’ Workflow bezeichnet und deckt alle Schritte der Veredelung vom Rohteil bis zum fertigen Produkt ab. Du bist ein kreativer Kopf und Dein Herz schlägt für die digitale Welt? Unser Marketing Team sucht Dich ab sofort zur Unterstützung im Content- und Social-Media-Bereich als CONTENT & SOCIAL MEDIA MANAGER (M/W/D) Du konzipierst verschiedene Formate und setzt diese um (z. B. Case Studies mit unseren Kunden im Text- und Videoformat). Je nach Komplexität setzt Du die Projekte selbstständig um oder arbeitest eng mit Agenturen und Freelancern zusammen. Du bist für die redaktionelle Planung und Betreuung der Social-Media-Kanäle verantwortlich (z. B. LinkedIn und YouTube). Dafür recherchierst Du aktiv zu möglichen Themen und bist im ständigen Austausch mit den relevanten Fachabteilungen, um aktuelle Themen in ansprechenden Content zu gießen. Du entwickelst aktiv Maßnahmen (z. B. Paid-Media-Kampagnen) für eine stetige Weiterentwicklung unserer Kanäle in Bezug auf ihre Reichweite, neue Leads und eine positive Markenwahrnehmung. Um den Erfolg Deiner Maßnahmen messbar zu machen, wertest Du diese regelmäßig aus und präsentierst sie Deinem Team. Um guten Content zu kreieren, besuchst Du unsere Kunden und Partner auch mal vor Ort oder begleitest Dein Team auf Veranstaltungen. Du hast eine abgeschlossene Berufsausbildung oder ein abgeschlossenes Studium im Bereich Marketing und bringst erste Berufserfahrung (bestenfalls im B2B-Bereich) mit. Du bist ein kreativer Kopf und entwickelst gerne eigene Ideen. Aufgrund unserer internationalen Ausrichtung gehst Du als guter Kommunikator text- und stilsicher mit der englischen Sprache um. Eine hohe Affinität zum Online- und Social-Media-Bereich und Erfahrung mit Social Media zeichnen Dich aus. Im Umgang mit professionellem Foto- und Videoequipment sowie der Bearbeitung bist Du vertraut. Eine eigenverantwortliche und strukturierte Arbeitsweise ist für Dich selbstverständlich. Für die Weiterentwicklung unserer Social-Media-Strategie bringst Du ebenfalls gute analytische Fähigkeiten mit. Du steigst in einen extrem wachsenden Markt ein und setzt mit den bekanntesten und innovativsten Firmen der Welt spannende Projekte um. Bringe Deine Ideen bei uns ein, verwirkliche sie und gestalte unsere Zukunft mit. Tauche ein in unsere Start-up-Kultur, lasse Dich auf unserem Massagestuhl verwöhnen oder genieße bei einem Feierabendbier unser freundschaftliches Miteinander auf der Dachterrasse. Flexible Arbeitszeiten, regelmäßige Firmenevents, kostenlose Getränke und Tiefgaragenparkplätze runden unser Angebot ab.
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Digital Marketing Specialist (m/f/d)

Mi. 21.10.2020
Hilden
AkzoNobel has a passion for paint. We‘re experts in the proud craft of making paints and coatings, setting the standard in color and protection since 1792. Our world class portfolio of brands - including Dulux, International, Sikkens and Interpon - is trusted by customers around the globe. Headquartered in the Netherlands, we operate in over 80 countries and employ around 35,000 talented people who are passionate about delivering the high performance products and services our customers expect. Our Marketing Team for Industrial Coatings in Hilden, Germany, is looking for a (one year limited contract) Digital Marketing Specialist (m/f/d) Establishes the process and leads the delivery of content through the digital channels in close cooperation with Digital and Marketing Communications team Drives product and marketing data delivery process to improve operational excellence, including web, mobile and e-commerce Leads and coordinates selected digital projects and helps move them efficiently through the development and implementation process Develops and maintains digital content plan for the agreed campaigns, and ensures on-time execution Drives translation and data delivery process automation Develops and maintains Social Media profiles, establishes the process, guidelines and content delivery calendar for applicable SoMe channels Creates, adapts and optimizes web content for SEO and organic search Responsible for email campaign development, implementation and monitoring of KPIs Implements standard work processes and shared tools and assists the organization for the implementation Bachelor’s degree in business / Marketing / Communication or a related field 3-5 years working experience, with at least 2 years in digital campaigns development, e-commerce and implementation Experience with consumer and B2B sales and marketing and e-commerce Experience with data management solutions (PIM) Experience with website optimization and usability Used to work in an international environment with a virtual team Project Management skills Experience in setting and trekking KPI and taking relevant action to optimize digital activity Strong communication and interpersonal skills Customer orientation Excellent MS Office skills Excellent verbal and written skills in German and English
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International Marketing Manager (m/w/d) - Consumer & Craftsmen

Mo. 19.10.2020
Norderstedt
 Welcome to tesa. We create adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. In our domestic market, we are known by 98% of the people. Innovations and new technologies are the core of our success. Not only in homes and offices, but also in smartphones, displays, cars, airplanes or roof-mounted photovoltaic systems: One of tesa’s 7.000 products is probably sticking somewhere around you, often unnoticed, in a wide range of daily applications. tesa holds the world together. We are present in 42 countries with around 5.000 employees, operate 14 plants, production facilities and large technology centers in Europe, Asia and North America. As a wholly owned subsidiary of Beiersdorf AG, we are part of a group with a long tradition, strong values and a good corporate culture.   Contract type: limited to max. 2 years Working time: Full-time Manage sustainable sales and profit performance of supervised product groups(s) pursuant to strategic orientation and objectives of the Business Unit and in alignment with the interfaces and regions/countries Independent planning, development, implementation and monitoring of international strategies, concepts and measures – along the entire value chain (innovation to life cycle management) and the marketing mix (product, place, pricing, promotion) Develop, coordinate and validate respective business cases and project plans   Elaborate a sustainable, concerted marketing roadmap (product and marketing) Manage projects in accordance to tesa guidelines and processes, professional leadership of international/interdisciplinary project teams Initiate, develop, implement and monitor international innovation, product, marketing and communication concepts, stories and tools (international master, incl. digital media and product assets) Elaborate sales and marketing plans, monitor the implementation and formulate possible corrective measures in close cooperation with the affected regions Efficient operative management of supervised product group(s) in the context of characteristic product and marketing management responsibilities Assure an excellent user, usage and costumer journey centricity expertise to create innovative, relevant and valued offers Assure comprehensive knowledge regarding trends, markets and competition to provide competitive Solutions Business Administration (Masters) or equivalent, preferred with a marketing/innovation/business development focus At least three years of appropriate working experience in marketing, product, brand, innovation and/or digital marketing management (industry or agency) Proven experience and success in exploration, development and launch of new, application-oriented product, marketing or business concepts Analytical, strategical-conceptual and entrepreneurial thinking Systematic approach as elaborating different topics, determination Experience with multidisciplinary teams, preferred in project management High self-motivation, excellent communication skills, assertiveness and team spirit Passion for user and brand Excellent verbal and written communication skills in English and German, additional other foreign language is of advantage Profound Microsoft Office skills Knowledge of GfK/Nielsen market panels mandatory, Google Analytics, Ideation and Collaboration tools of advantage Willingness to travel (10-20%) Attractive remuneration Flexible working Further education and development perspectives Interdisciplinary and cross-departmental career opportunities Occupational pension provision Numerous offers for employees, such as health promotion, sports and leisure activities, employee discounts, and much more (including tesa Bike, the company's own fitness studio, prevention options)
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Market Manager Flexible Packaging (m/w/d) Schwerpunkt Aluminiumfolie

Fr. 16.10.2020
Düsseldorf
Unser Kunde ist ein marktführender Hersteller von Lacksystemen, Primern und Kaschierklebstoffen für die Verpackungsmittelindustrie. Als Innovations- und Qualitätsführer ist das Unternehmen bei den namhaften nationalen und internationalen Kunden bestens bekannt. Darüber hinaus gehört diese Gesellschaft zu einem erfolgreich expandieren Geschäftsbereich eines renommierten, weltweit agierenden Spezialchemikalien-Konzerns mit mehr als 6.000 Mitarbeitern. Innovation und Qualität gehören zu den wichtigsten Erfolgsfaktoren - aus diesem Grunde arbeiten ca. 30 % der Mitarbeiter im Bereich Forschung & Entwicklung und Qualität. Eines der Kerngeschäfte ist die Beschichtung metallischer Oberflächen von flexiblen Verpackungen (Schwerpunkt Aluminiumfolie) – in Coil-to-Coil Beschichtungsverfahren (z.B. Menüschalen, Verpackungsschalen etc.) und auch als Tafellackierungen (z.B. Dosen, Verschlüsse etc.). Für dieses Marktsegment werden spezifische Einbrennlacke, Primer, Klebstoffe, Compounds und Sealants entwickelt und vermarktet. Kunden sind insbesondere die international agierenden Hersteller von Verpackungsmaterialien aus Aluminium, Weißblech, Stahl, zinnfreiem Stahl und flexiblen Verbundmaterialien sowie auch namhafte Endkunden (Food, Pet Food etc.). Für die globale Steuerung dieses Marktsegments suchen wir zum nächstmöglichen Termin den Global Market Manager Flexible Packaging (w/m/d), Schwerpunkt Aluminiumfolie. Diese Aufgabe kann teilweise vom Home-Office ausgeübt werden, bei regelmäßiger Anwesenheit am Unternehmenssitz im Großraum Köln/Düsseldorf. / MARKET MANAGER FLEXIBLE PACKAGING (w/m/d) //  / SCHWERPUNKT ALUMINIUMFOLIE // Berichtsweg direkt an die Geschäftsführung, systematischer Ausbau dieses Marktsegments und Definition der technologischen Roadmap, Führung und sukzessiver Ausbau des globalen Teams aus teils disziplinarisch und teils funktional zugeordneten Mitarbeitern (Vertrieb, Produktmanagement, Technischer Service, F&E und Labor) Budgetverantwortung für dieses Marktsegment (Umsatz, Kosten, Preise, Margen), Definition und Koordination von Strategien für die globalen Märkte, systematische Umsetzung dieser Strategien - in enger Zusammenarbeit mit regionalen kommerziellen und technischen Teams Globale Koordination des Account-, Kunden- und Produktmanagements für das Marktsegment Flexible Packaging - Aluminiumfolie, systematische Marktbearbeitung und Analyse der Marktanforderungen (technisch und kommerziell), Definition und Initiierung lokaler Neuproduktentwicklungsprojekte/Business Development-Projekte Strategische Kundenbetreuung, Führung von Preisverhandlungen und Geschäftsabschlüssen, Leitung und Koordination der regionalen Vertriebsaktivitäten im Marktsegment (lokale Vertriebsmitarbeiter und Distributoren/Agenten) Planung der Umsatz- und Volumenziele sowie der damit verbundenen Ergebnis- und Margenziele, Sicherstellung einer hohen Kundenzufriedenheit, enge Zusammenarbeit mit andere Schwestergesellschaften im Konzern, fortlaufende Markt- und Wettbewerbsbeobachtung Abgeschlossenes technisches, naturwissenschaftliches oder kaufmännisches Studium bzw. vergleichbare Ausbildung, mehrjährige Erfahrungen im Bereich Flexible Packaging / Coil Coating (z.B. bei einem Converter/Drucker, einem Farben- oder Lackhersteller oder bei einem Klebstoffhersteller o.ä.) Marktspezifische Erfahrung im Vertrieb, in der Anwendungstechnik oder auch im Labor - verbunden mit konkreten Produkt-, Material- und Technologiekenntnissen - sind ein Muss Langjährige internationale Marktkenntnisse, gutes kaufmännisches Verständnis, strategische und auch analytische Fähigkeiten verbunden mit unternehmerischem Denken Souverän im Umgang mit international agierenden Kunden, ausgeprägte Kunden- und Qualitätsorientierung Teamfähigkeit, Präsentationssicherheit, Kommunikationsstärke, Flexibilität und Innovationsgeist Verhandlungssicheres Englisch in Wort und Schrift, Reisebereitschaft und sicherer Umgang mit modernen Kommunikationsmitteln (MS-Office, ERP-Systeme, CRM) Spannende und entwicklungsfähige globale Vertriebsmanagementaufgabe beim nachhaltig wachsenden Marktführer Tochtergesellschaft eines namhaften, erfolgreich wachsenden Spezialchemikalienkonzerns Ausgesprochen positive Unternehmens- und Führungskultur, die große Gestaltungsräume und Entscheidungsfreiheiten bietet Auch mittelfristig weitere Perspektiven, unterstützt durch individuelle Qualifizierungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten Ein sehr attraktives Vergütungspaket, umfassende moderne Sozialleistungen und ein Firmenwagen zur privaten Nutzung
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Global B2B Digital Marketing Performance Manager (d/f/m)

Fr. 16.10.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 20006771Join the world’s largest adhesives producer with a unique portfolio of breakthrough innovations, tailor-made solutions and strong brands in adhesives, sealants and functional coatings Make an impact in our journey to excellence in Global Market & Customer Activation by shaping our Henkel Adhesives Digital Marketing Transformation to a Customer centric and data-driven organization Drive our Digital Marketing Activation & Engagement Strategy by shaping insightful B2B data-driven recommendations and enable performance-driven culture Accelerate Integrated B2B Digital Marketing Performance (Website, Digital Content, SEO, eCommerce), including Marketing Automation & Sales Automation performance funnel KPIs at customer, campaign, regional, global and Executive level. Design and implement KPIDashboards to serve all B2B businesses and Countries, with close alignment to multiple supporting functions and Henkel Digital & IT teams Build up global B2B data strategy and data model to support Businesses and Markets in boosting overall Marketing & Sales campaigns effectiveness and revenues Support insightful data driven recommendations development based on customer lifetime value, ROI analysis, lead scoring, machine learning and predictive data modeling Support the implementation of B2B customer need-based digital marketing personalization strategies cross-channels and campaigns, across the entire Customer Decision Journey Consult and train global and cross-functional teams on data insights, Digital Marketing Performance and campaign data strategy Ensure data integration, quality, consistency, compliance and growth Economics/Statistics and/or Digital Marketing background with strong cross-channel Digital Activation & Marketing Automation/CRM background. Data science, analysis and data planning capabilities are essential Minimum 6 years of proven data strategy & analysis experience, ideally within large Corporations or relevant Consultancies / Digital Agencies In-depth professional knowledge of B2B Marketing Automation dynamics, systems, processes, database and analytics platforms Familiarity with SaaS Marketing automation tools, BI tooling, analytical techniques, Marketing Automation data modeling, data predictions, LTV modeling, Customer Segmentation and DMPs Proven experience in managing complex, big and multi-channel B2B campaigns and programs (CRM/loyalty/demand generation marketing) Good analytical skills combined with the ability to interpret business challenges from non-technical individuals and translate into analytic and data requirements or strategic recommendations International background, able to manage diverse, cross-cultural stakeholders in different countries Very good business acumen, results-driven, self-motivating and hands-on approach Creative problem-solving skills and great attention to details Fluent written and spoken English  
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Marketing Manager (m/w/d)

Fr. 16.10.2020
Herford
Seit über 60 Jahren stehen wir für kompromisslose Qualität, innovatives Design und Exklusivität sowohl im modernen Büro als auch zu Hause. Jahrzehntelange Erfahrung und ein hochqualifiziertes Team verhelfen uns mit außergewöhnlichen Ideen und einem hohen Designanspruch zu formschönen und vielfach prämierten Produkten. Nachhaltigkeit ist dabei als wesentlicher Faktor in unserer Unternehmenskultur fest verankert. Wir sind ein führender Hersteller von qualitativ hochwertigen und designorientierten Kunststoffprodukten im Büro. Unser Sortiment liefern wir weltweit in mehr als 60 Länder. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt benötigen wir zur Festanstellung in Vollzeit am Standort HERFORD einen erfahrenen Marketing Manager (m/w/d) Erstellen und Pflegen der Produktdaten und Kataloge on- und offline Steuerung der Produkt- und Verpackungsentwicklung sowie der Designs Das Entwickeln verkaufsfördernder Maßnahmen (z.B.: Verkaufsaktionen, Präsentationshilfen, verkaufsfördernde Aktivitäten on- und offline) Verantwortung für die Kommunikationspolitik (on- und offline) Marktforschung und Marktbeobachtung PR-Maßnahmen wie Presseberichte und Präsentationen Messeplanung und -durchführung sowie eigene Teilnahme Kostenplanung, das Erstellen von Maßnahmen und Marketingplänen sowie die Nachkontrolle Intensive Zusammenarbeit mit dem Vertriebsteam Steuern und kontrollieren von externen Agenturen Eine Berufsausbildung, die Sie in die Lage versetzt, diese Aufgaben erfolgreich zu erfüllen Mehrjähige Berufserfahrung im Marketing (Agentur- oder Konsumgüterbereich) Eine selbstständige und verantwortungsvolle Arbeitsweise Vorhandene Kommunikationsstärke und gutes Auftreten Kreativität verbunden mit dem Wunsch gemeinsam im Team etwas erreichen zu wollen Gute Kenntnisse in MS Office, InDesign und Photoshop sowie eine ausgeprägte Onlineaffinität Gute Englischkenntnisse Bereitschaft zu gelegentlicher Reisetätigkeit innerhalb Deutschlands (Messen, Agenturen, Lieferanten) Selbstständige Steuerung der Agenturen Verantwortung aller Online Aktivitäten und Social Media Kanäle Wir bieten Ihnen interessante, abwechslungsreiche Aufgaben und die Perspektiven einer langfristigen Zusammenarbeit bei einer leistungsgerechten Vergütung.
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CVP & Marketing Execution Manager (m/f/d)

Mo. 12.10.2020
Hamburg, Bochum
An integral part of bp’s transition from an International Oil Company to an Integrated Energy Company is the entry of electrical vehicle (EV) charging markets in key countries e.g. Germany. On our mission to make charging fast and hassle-free, our charging points will soon be used by a rapidly growing German customer base. We’ve got a small network of charging sites live and will expand it at pace. We work with the world’s leading vehicle manufacturers to support their customers, as well as some of Germany’s biggest fleets, leasing companies and local authorities. We use the Aral brand which is one of the strongest brands in the mobility space in Germany. This is an opportunity to join a business with an envious position in a fast-growing market, and ultimately help enable more people to transition to electric vehicles. You will not just be part of the biggest change in the automotive industry for a century - you will be at the forefront of it as we shape the EV charging market in Germany. Join our team and advance your career as CVP & Marketing Execution Manager (m/f/d) Hamburg, Bochum Implement the customer value proposition for bp’s new EV charging business in Germany Execute marketing programmes locally Owns the digital and solution delivery Product Manager responsibility: Deliver the products led by the Global product management team. Work very closely with the offer resource to keep the strategic roadmap of features per use case up to date in the country. In coordination with the Global product management, the delivery Product manager is responsible to set the direction of travel for the different products, and to coordinate the development and roll out in the different segments of the market (Fleet, On-The-Go, Home). The incumbent is responsible of prioritizing features in the roadmap based on offer/business requirements, customer insights, DevOps team capacity and commercial impact Approves product/offer roadmap taking into account market and customer requirements, competition and technology Defines prioritization of KPIs both at development and operational level. responsible for the compliance of the design and development of the product f Makes sure product specifications provide the best Customer Experience. Methodology such as Value Based pricing is a requirement Provides continuous enhancement of products based on data to increase customer satisfaction and business growth. Identifies bottlenecks and misconception along the product lifecycle. Identifies the right partners/teams Is responsible of product development budget and of revenue generated vs plan Acts as the essential link to the development team in priority with the Global Hardware team Performs regular market and competitor benchmarks Own the development of various digital marketing channels and tools including a regular customer feedback loop, social media marketing etc. Identify customer market research needs and build these into appropriate research briefs to support the business build up. Develop positive working relationships within the Electrification team, with the ESA Retail team and with external parties e.g. contractors and customers Liaise with BpChargemaster to get alignment for future potential merge of services and products Contribution to the development of annual plans and budgets Education Excellent university degree in business administration, economics, in engineering or comparable education. Essential experience Proven track record in marketing, 5+ years’ professional experience Customer research & insights gathering and deployment in compelling value propositions Broad professional experience in the EV charging / EV charging infrastructure space and related energy management (load management, smart charging, V2G, Microgrid etc …) Sound knowledge of digital marketing Agile Project management Ability to work in flexible and highly commercially focused way Fluent in German and English
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