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Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie: 44 Jobs in Frankfurt am Main

Berufsfeld
  • Chemie 6
  • Außendienst 5
  • Gruppenleitung 3
  • Leitung 3
  • Teamleitung 3
  • Controlling 2
  • Entwicklung 2
  • Produktmanagement 2
  • Prozessmanagement 2
  • Administration 1
  • Abteilungsleitung 1
  • Assistenz 1
  • Bereichsleitung 1
  • Betriebs- 1
  • Bilanzbuchhaltung 1
  • Chemietechnik 1
  • Debitorenbuchhaltung 1
  • Elektronik 1
  • Elektrotechnik 1
  • Fertigung 1
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Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 40
  • Ohne Berufserfahrung 18
  • Mit Personalverantwortung 6
Arbeitszeit
  • Vollzeit 43
  • Home Office 2
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 31
  • Befristeter Vertrag 5
  • Arbeitnehmerüberlassung 3
  • Praktikum 3
  • Berufseinstieg/Trainee 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie

Buchhalter (m/w/d) - Schwerpunkt Debitoren

Do. 04.06.2020
Frankfurt am Main
BioSpring ist ein weltweit führender Hersteller von synthetischen Nukleinsäuren für den Einsatz in den Bereichen Therapie, Diagnostik sowie Forschung und Entwicklung. Wir sind ein mittelständisches Chemie-/Biotechunternehmen mit Hauptsitz in Frankfurt am Main und suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Buchhalter (m/w/d) – Schwerpunkt Debitoren Im Rahmen der Debitorenbuchhaltung erstellen Sie In- bzw. Auslandsrechnungen unter Berücksichtigung des Umsatzsteuerrechts, überwachen den Zahlungseingang und klären Zahlungsdifferenzen Dabei arbeiten Sie eng mit dem Steuerbüro sowie internen Fachabteilungen zusammen, stehen für Fragen als Ansprechpartner stets zur Seite und übermitteln die Daten Sie pflegen die Debitoren und stimmen die Konten ab Sie pflegen Daten im ERP-System, tragen diese zusammen und sorgen für einen reibungslosen Workflow Ebenso unterstützen Sie bei Monats- und Jahresabschlüssen nach HGB sowie vertretungsweise bei der Kreditorenbuchhaltung und erstellen Reisekostenabrechnungen Des Weiteren erstellen Sie Statistiken sowie Reports und erledigen allgemeine, administrative Aufgaben Sie haben eine erfolgreich abgeschlossene Ausbildung als Buchhalter (m/w/d), Steuerfachangestellter (m/w/d) oder eine vergleichbare kaufmännische Ausbildung Sie verfügen über einschlägige Berufserfahrungen in der Finanzbuchhaltung, insbesondere Debitorenbuchhaltung Sie bringen Kenntnisse im internationalen Umfeld mit entsprechenden guten Englischkenntnissen mit Ihre Arbeitsweise zeichnet sich durch eine ausgeprägte Sorgfältigkeit und Zuverlässigkeit sowie durch Engagement und eine hohe Flexibilität aus Sie besitzen eine Affinität für Zahlen und sind versiert im Umgang mit ERP-Systemen, idealerweise Navision, sowie den gängigen MS Office Anwendungen Ein harmonisches und kollegiales Miteinander in einem multikulturellen Umfeld Anspruchsvolle Aufgaben in einem erfolgsorientierten Team Freiraum zur Mitgestaltung der Prozesse Neueste Innovationen, Technologien und Geräte sowie moderne und ansprechende Räumlichkeiten Spannende Herausforderungen im internationalen Biotechnologiebereich Leistungsabhängige Vergütung Weiterentwicklungsmöglichkeiten sowie ein sicherer Arbeitsplatz in einem wachstumsorientierten Unternehmen Flexible Arbeitszeiten Kostenlose Getränke und zahlreiche attraktive PausenMöglichkeiten Offene Feedback-Kultur Regelmäßige Firmen- und Teamevents Präventive Gesundheitsvorsorge und -maßnahmen Gute Verkehrsanbindung sowohl mit dem Auto als auch mit ÖPNV
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Chemielaborant (m/w/d)

Do. 04.06.2020
Hanau
Greenerity ist ein junges Unternehmen im Industriepark Wolfgang (Hanau), das sich mit der Forschung, Entwicklung, Produktion und dem Vertrieb von Hauptkomponenten für PEM-Brennstoffzellen und PEM-Elektrolyse beschäftigt. Unser Eigentümer, die Toray Group, ist ein internationaler Konzern mit Kernkompe­tenzen in den Bereichen Textilstoffe, Kohlefasern und High-Tech-Polymere. Greenerity konzentriert sich vor allem auf die Membran-Elektroden-Einheit (MEA), die eine elektrochemische Umwandlung von Wasserstoff und Sauerstoff in Elektrizität und Wasser durch Katalyseverfahren ermöglicht. Chemielaborant (m/w/d)Für den Bereich • Entwicklung von Membran-Elektrode-EinheitenPlanung und Durchführen von Forschungs- und Entwicklungsarbeiten zur Optimierung von Membran-Elektrode-Einheiten Versuchsdurchführung unter Einhaltung von Umwelt- und Sicherheitsbestimmungen sowie LaborrichtlinienDurchführung, Probenpräparation und Aufbau von Versuchen und entsprechender Dokumentation: Herstellen von Polymer- und Katalysatordispersionen, Beschichtung von Substraten, Katalysator beschichtete Membran Herstellung sowie Assemblierung von MEE‘sAuswerten von VersuchsserienAbgeschlossene Ausbildung als ChemielaborantErfahrung in präparativem Arbeiten, d. h. Dispersions­herstellung und Beschichtung wünschenswertEDV-Kenntnisse (MS Office, Tabellenkalkulation, Datenbanken)Kenntnisse in der Analytik (z. B. Partikelgrößenmessung, OFS- / OFE-Messung und rheologische Messverfahren) sind von VorteilZeitliche Flexibilität, Eigeninitiative, Teamfähigkeit, termingerechtes und qualitätsbewusstes ArbeitenInteressantes AufgabengebietInternationales UmfeldLeistungsorientiert
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Business Architect Process Mining (all genders)

Do. 04.06.2020
Darmstadt
  A career at our company is an ongoing journey of discovery: our around 56,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others.   Your role: As Business Process Architect for Process Mining you are managing the company’s internal Process Mining capability. You are the contact between business and IT and enable our company to establish, maintain and improve first class business processes. Further, you take on the global end-to-end responsibility for process mining by continuing current process mining initiatives and manage enhancements to existing data models together with the business, IT colleagues and Process Mining consultants. In addition, you support ongoing operational improvement initiatives to strengthen the backbone architecture to achieve fast data extraction and identify further potential improvements. As Business Process Architect for Process Mining, you plan, staff and implement Process Mining projects and ensure high quality results. By implementing the Process Mining capability throughout the company, you enable to create business process transparency and support the business to visualize, understand, analyze and improve their processes by detecting process anomalies and respective root causes. You will ensure completeness of requirements in each project and lead our Process Mining consultants developing data models. As you are the first contact for our selected Process Mining vendor, you are informed about new features and coordinate all project related offers. You are responsible for coordinating the data extraction from various relevant ERP and non-ERP systems with our internal IT. You will lead the data validation with our internal Business stakeholders and the process mining consultants and align with other analytics and new technology capabilities stakeholders to support the company’s Strategy.   Who you are:  University, Bachelor’s or Master’s degree, ideally in Business Administration, Economics, Finance, Logistics, Information Technology or other related fields. 5-10 years relevant experience in process improvement projects, project management, or implementation of analytics capabilities in a large-scale company, preferably in regulated industry Process Mining experience is ideal Process experience in the areas of Order-to-Cash, Purchase-to-Pay and/or Account-to-Report are advantageous Experience with SAP is mandatory, Power BI, Qlik experience is preferred Very good project management, coordination and communication skills Experience with Agile Project Management Methodology Customer-oriented, pragmatic problem-solving and tech-savvy mindset Strong working knowledge and experience towards Business Process Management and Process Design are a plus Excellent written and oral communication skills in German and English required   What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life!   Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com    
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Technology Director Neuromorphic Systems (all genders)

Do. 04.06.2020
Darmstadt
  A career at our company is an ongoing journey of discovery: our around 56,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others.   Your role: You will be based at the Innovation Center within the Technology Foresight and Exploration department. In your role as a Technology Director you will be the technical lead for the exploratory platform Neuromorphic Systems with focus on hardware development beyond von Neumann architectures and their applications. Your task will be to identify project opportunities and drive them towards business success with internal and external partners. You will manage technical and scientific teams within Innovation Programs related to materials, components or architectures for neuromorphic hardware. In your responsibility, you build and manage high performance teams in the area of neuromorphic and AI computing to achieve substantial business impact and represent innovation projects and programs internally and externally and ensure optimal stakeholder management. You will lead the first steps of implementation of the exploratory platform strategy including ideation, proof-of-principle projects as well as project proposal development and you will establish a network of Key Opinion Leaders and with other external stakeholder related to neuromorphic programs. You will also serve as the scientific advisor for project teams and our business for neuromorphic systems and brain-inspired computers or components technologies and identify new trends and technologies, incl. financing trends, mega trends, etc., in scope of our Innovation Center strategy.   Who you are: PhD in an area relevant to neuromorphic computing including Cognitive Science, Computer Science, Electrical Engineering, or Computer Engineering Expert with at least 3 years of professional experience in neuromorphic computing with profound background in analog hardware development such as chip components and architecture Comprehensive knowledge in corresponding neuromorphic software and algorithms is a strong plus Track record of peer reviewed scientific publications in the area of neuromorphic and AI computing Successfully execute against project plans and guarantee a team-oriented performance Good project or program management experience Excellent communication skills Outstanding analytical rigor and excellent strategic skills combined with the ability to prioritize in situations of high uncertainty Able to work self-motivated with focus on execution   What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life!   Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com    
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Business Process Architect MM-IM /QM (all genders)

Do. 04.06.2020
Darmstadt
  A career at our company is an ongoing journey of discovery: our around 56,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others.   Your Role: As an Inventory and Quality Management Business Process Architect, you will work with the company's group functions and site management business to drive industrial park inventory and quality related solutions. Designing and documenting innovative business processes and working on SAP, you will act as a liaison between the Inventory and Quality managed business units, Functional Consultants and a technical development partner for the development, testing and implementation of new and improvement of existing processes and systems. You will define the required capabilities for business processes, information management and conceptual architecture, ensuring the alignment with the business and the IT roadmaps, and guiding decisions relating to the rationalization of proposed capabilities. You will ensure completeness of requirements, identify architecture interdependencies with other programs and projects, and you will ensure design and solution compliance with standards.    Who you are: Bachelor's Degree or similar in Business Administration, Business Informatics or other related fields required, Masters a plus 5-8 years relevant experience in SAP MM-IM & QM SAP QM: batch management, batch supply and all related QM processes like inspection lot creation SAP MM-IM: the various goods receipt processes, all related MM-IM processes like inventory counting QM/MM-IM: deeper knowledge of SAP authorization method Subject matter expertise on MM-IM and QM processes for international chemical industry (GxP environment) Strong working knowledge and experience in Business Process Management and process design, process improvement as well as excellent ability to drive Innovation among business partners, management and peers Additional knowledge within the SAP modules PP, WM/EWM and MM-PUR are highly welcome Team lead experience would be a plus Excellent written and oral communication skills in German and English required Up to 30% Travel availability   What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life!   Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com    
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Leiter Fire, Emergency & Security Operations (m/w/divers)

Mi. 03.06.2020
Darmstadt
Eine Karriere in unserem Unternehmen ist bereichernd: Unsere rund 56.000 Mitarbeiter verschieben täglich mit bahnbrechendem Fortschritt in den Bereichen Healthcare, Life Science und Performance Materials die Grenzen des Machbaren. Das ermöglicht es uns, das Leben aller mit unseren hochwertigen Produkten besser zu machen. Das ist es, was wir seit mehr als 350 Jahren mit leidenschaftlicher Neugier tun. Ihre Rolle: Als Leiter der Einheit Fire, Emergency & Security Operations (Werkfeuerwehr) sind Sie innerhalb der Einheit Site Management für die personelle, fachliche und organisatorische Führung von ca. 90 Mitarbeitern des abwehrenden Brandschutzes am Standort Darmstadt zuständig. Am Standort sind ca. 11.000 Mitarbeiter beschäftigt. Als Produktionsstandort der chemisch-pharmazeutischen Industrie verfügt der Standort über zahlreichen Produktions- und Lageranlagen, aber auch Forschungseinrichtungen und Verwaltungsbereiche. Sie stellen die Einsatz- und Leistungsfähigkeit der Einheit sicher und sorgen für die Organisation des abwehrenden Brandschutzes. Dazu gehört auch der Betrieb einer modernen Sicherheitsleitstelle. Zu Ihren Aufgaben gehört neben der Personalführung und Entwicklung der Mitarbeiter sowie die Budgetverantwortung der Einheit. Sie vertreten den Leiter der Gesamteinheit Feuerschutz und Sicherheit und nehmen standortübergreifend den Direktionsdienst (A-Dienst) wahr. Im Einsatz- und Übungsfall übernehmen Sie hoheitliche Funktionen gem. HBKG (Hessisches Gesetz über den Brandschutz, die Allgemeine Hilfe und den Katastrophenschutz). Weiterhin gehört das Führen und Steuern einer technischen Einsatzleitung, der Funktion des Leitungsdienstes und die Beratung des Krisenstabes zu Ihren Aufgaben.Sie setzen die Unternehmensstrategie um entwickeln Ihre Einheit permanent und zukunftsfähig weiter Sie arbeiten in unternehmensrelevanten Projekten mit und leiten Projekte im Bereich der Feuerwehr. Zu den Aufgaben gehört auch die Vertretung der Unternehmensinteressen in Ausschüssen und Verbänden. Wer Sie sind: Umfassende und einschlägige Berufs- und eingehende Managementerfahrungen in unterschiedlichen Positionen Abgeschlossenes, naturwissenschaftliches oder technisches Hochschulstudium oder vergleichbarer Berufsabschluss Abschluss für die Laufbahngruppe 2 des feuerwehrtechnischen Dienstes (ehem. höherer feuerwehrtechnischer Dienst) Weiterbildung z.B. zum Security-Beauftragten, Security-Managers, Fachkraft für Arbeitssicherheit, etc. Kenntnisse Betriebswirtschaftslehre, Projektmanagement Englisch verhandlungssicher in Wort und Schrift Führerschein Klasse CE Uneingeschränkte gesundheitliche Eignung für den Feuerwehreinsatzdienst gemäß den vorgeschriebenen arbeitsmedizinischen Untersuchungen Bereitschaft zu Schichtdiensten und Rufbereitschaften Was wir bieten: Bei uns haben Sie unendliche Möglichkeiten, neue Pfade zu betreten: Wir befähigen unsere Mitarbeiter dabei, ihre Ziele zu verwirklichen – egal wie unkonventionell sie auch sein mögen. Unsere Geschäftsbereiche bieten viele verschiedene Entwicklungswege und Möglichkeiten an, Verantwortung zu übernehmen. Werden Sie ein Teil unseres Unternehmens und lassen Sie Ihrer Neugier freien Lauf! Neugierig? Mehr Infos zur Bewerbung auf https://jobs.vibrantm.com.
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Scientist Automated Reaction Optimization (m/f/d)

Mi. 03.06.2020
Frankfurt am Main
Bayer is a global enterprise with core competencies in the Life Science fields of health care and agriculture. Its products and services are designed to benefit people and improve their quality of life. At Bayer you have the opportunity to be part of a culture where we value the passion of our employees to innovate and give them the power to change. Scientist Automated Reaction Optimization (m/f/d)  YOUR TASKS AND RESPONSIBILITIES Devise, execute and analyze reactions in the field of Organic Chemistry Use and continuously improve a robotic platform for the optimization of chemical reactions based on autonomous feedback loops Spend up to one year at the Massachusetts institute of Technology (Boston) to learn about the newest approaches towards the efficient production of small molecules Collaborate and interact with an international, interdisciplinary, and cross-divisional team comprising synthetic chemists, analytical chemists, chemical engineers, robotics experts, computer scientists as well as industrial software architects Design and compose publications and deliver presentations to academic and industrial partners WHO YOU ARE PhD in Organic Chemistry, Chemical Engineering, Medicinal Chemistry, or related disciplines Postdoctoral experience at an internationally recognized institution or industry or comparable working experience desired Proficient in synthetic Organic Chemistry and skilled in multistep synthesis or synthetic methodology Experience in technical computing (e.g. Matlab), systems control software (e.g. Labview), enabling technologies (e.g. flow chemistry) or in-line process control is beneficial Ablility to drive progress independently as well as in a team setting Open-minded and ready to challenge the status quo Motivated and curious to explore chemical automation and process optimization at the industry-academia interface Fluent in English, both written and spoken; knowledge of German is helpful Flexible to travel overseas and to different locations worldwide This is a limited contract for 24 months. YOUR APPLICATION Are you looking for a new challenge where you can show your passion for innovation? Are you interested in working as part of a global team to improve people’s lives? Then send us your online application including cover letter, CV and references. Bayer welcomes applications from all individuals, regardless of race, national origin, gender, age, physical characteristics, social origin, disability, union membership, religion, family status, pregnancy, sexual orientation, gender identity, gender expression or any unlawful criterion under applicable law. We are committed to treating all applicants fairly and avoiding discrimination. Location:           ​​ ​   ​ ​​Division: ​               Crop Science​ Reference Code:  173962​
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Praktikant im Bereich Office Management und HR (m/w/d)

Mi. 03.06.2020
Sulzbach (Taunus)
LG Chem Europe GmbH ist ein Unternehmen des weltweit agierenden Chemiekonzerns LG Chem Ltd. Im Geschäftsbereich Energy Solutions werden Lithium-Ionen-Batterien für Elektromobilität sowie als Solarspeicher und Speicher für Netzdienstleistungen entwickelt und vertrieben. Weitere Geschäftsbereiche des Konzerns sind Petrochemicals, Advanced Materials und Life Sciences. Die Konzernzentrale ist in Seoul (Südkorea) und weltweit sind mehr als 38.000 Mitarbeiter für LG Chem tätig. Zur Verstärkung unseres Teams im Geschäftsbereich Energy Solutions am Standort Sulzbach (Taunus) suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt für 6 Monate einen Praktikant im Bereich Office Management und HR (m/w/d) Unterstützung der Personalabteilung bei der täglichen Arbeit  (Arbeitszeiterfassung, Vorbereitung von Interviews, Onboarding, Archiv, Personalentwicklung, Event-Planung etc.) Unterstützung bei allgemeinen Prozessentwicklungsmaßnahmen wie z.B. Arbeitssicherheit, Gesundheitsmanagement etc. Allgemeines Office Management: Post, Bestellung von Büroartikeln, Rechnungen, Ablage, Empfang Kontaktperson für relevante Belange rund um das Büro: Kommunikation mit der Hausverwaltung, Lieferanten etc.   Fuhrparkmanagement Unterstützung der Führungskräfte und Teams für einen reibungslosen Ablauf des Tagesgeschäftes Fortgeschrittenes Studium BWL, Sozial- oder Wirtschaftswissenschaften, Personalmanagement oder eine vergleichbare Fachrichtung gute Anwenderkenntnisse der gängigen MS Office Programme strukturierte, eigenständige und lösungsorientierte Arbeitsweise ausgeprägtes Organisationstalent, strategische und proaktive Denkweise, Freude an der effizienten Optimierung und Implementierung von Prozessen ausgeprägte Teamfähigkeit sowie ein verbindliches, souveränes, kunden- und serviceorientiertes Auftreten sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Wir bieten Ihnen eine herausfordernde, verantwortungsvolle und abwechslungsreiche Tätigkeit in einem modernen, stark wachsenden, internationalen Konzern. Es erwartet Sie ein kollegiales Arbeitsumfeld mit flachen Hierarchien und angemessenen Handlungs- und Entscheidungsspielräumen. Sie erhalten spannende persönliche und fachliche Entwicklungsmöglichkeiten.
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(Senior) Inhouse Consultant (all genders)

Mi. 03.06.2020
Darmstadt
  A career at our company is an ongoing journey of discovery: our around 56,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others.   Your role : We are our Inhouse Consultancy, the central function dedicated to manage projects across all our business sectors, ranging from Healthcare to Life Science and Performance Materials. With more than 60 highly qualified colleagues coming from top tier management consultancies and major industry players. We advise our business functions on the successful conceptualization and implementation of global strategy, growth and optimization projects across all our business sectors and geographies. Our offices are located at our global HQ in Darmstadt (Germany), Greater Boston Area (Rockland and Burlington, USA) as well as in Singapore & Shanghai, shaping a truly interdisciplinary, international and diverse team. As a (Senior) Inhouse Consultant (all genders) you will be working closely with our business functions on a wide range of national, regional or global, cross-functional and company-wide projects. You will be exposed to all management levels, ranging from our executive board to functional leads, and support them in developing strategies and tailor-made solutions to solve challenging business problems. Beyond providing professional consulting services, you will also be actively involved in the training and development of our junior team members. Combining both, consulting excellence and people development, you will actively contribute to the company’s long-term success and prepare yourself for a future leadership position in our company. Typically, you will be part of small project teams, providing consulting activities such as classical Project Management (PMO), Process Optimization, as well as Concept & Strategy Development. As an internal partner and colleague, you will support projects from conceptualization to implementation and driving change throughout the organization. Given our size and collaborative culture, you will be working in very flat, project-driven team structures.    Our consulting projects span all functional areas of our company: Marketing & Commercial (Business Development/BD, Product Launches, Sales) Operations & Supply Chain Management (SCM, Inventory segmentation and optimization, logistics, demand/supply/production planning, Lean/Six Sigma) Research & Development (focus on Pharma R&D) Innovation & Digitalization (Ideation, Design Thinking, Digital marketing/transformation/business models, process automation, online marketing) Group Functions (Finance, Procurement, Site Management, HR, IT)    Who you are: Excellent degree in sciences, economics or engineering (Master/PhD, ideally dual qualification) Minimum of 3 years of experience with a top tier management consultancy, professional experience in business related sectors (pharma, life sciences or specialty chemicals) is beneficial Proven track record of managing national and international projects covering a broad range of different (cross-)functional areas Excellent communication and presentation skills, creativity, analytical strength and process thinking Empowering team player with a proactive, self-motivated work approach with a passion for business Fluent in English and German, additional foreign language is beneficial   Curious? For more information about Inhouse Consulting please click here   What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life!   Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com    
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Industrial Designer - Manager Creative Design (all genders)

Mi. 03.06.2020
Darmstadt
A career at our company is an ongoing journey of discovery: our around 56,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in healthcare, life science and performance materials. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others. Your role: As a Manager Creative Design (all genders), you have a key- role within our company. Based on your design capabilities and aspirations you develop the creative part of our marketing tools. This includes color stylings, storytelling and high-level trend presentations. With this solid foundation you manage our Pull-Marketing activities at OEMs and Brand owners and recognized herewith as a differentiator in the market. Transfer the resulting information into market intelligence and supports shorten time to market and to meet OEMs future needs. Herewith, in this role as the internal voice of our indirect customers you work as a part of the Global Marketing Team closely together with colleagues from technical and sales. Strong networking in creative & color “societies” will be your strong background and support your trend scouting. Who you are: University degree in industrial design with several years of professional experience  Strong presentation skills and ability to interact with different hierarchy levels Expertise in discussing and translating social trends in Automotive Colors Willingness and ability to develop story lines and high level multimedia presentations Existing network in the creative & color industry What we offer:  With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life! Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com
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