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Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie: 56 Jobs in Stammheim

Berufsfeld
  • Außendienst 9
  • Leitung 7
  • Teamleitung 7
  • Gruppenleitung 4
  • Vertriebsingenieur 4
  • Abteilungsleitung 3
  • Bereichsleitung 3
  • Controlling 3
  • Entwicklung 3
  • Kundenservice 3
  • Sap/Erp-Beratung 3
  • Bilanzbuchhaltung 2
  • Chemie 2
  • Einkauf 2
  • Elektronik 2
  • Elektrotechnik 2
  • Fertigung 2
  • Finanzbuchhaltung 2
  • Forschung 2
  • Labor 2
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Branche
  • Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 56
  • Ohne Berufserfahrung 25
  • Mit Personalverantwortung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 54
  • Home Office 5
  • Teilzeit 4
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 50
  • Befristeter Vertrag 5
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
Chemie- und Erdölverarbeitende Industrie

Projekteinkauf / Project Purchaser (m/w/d)

Fr. 30.07.2021
Stuttgart
Projekteinkauf / Project Purchaser (m/w/d) Trelleborg ist ein weltweit führender Anbieter von Polymerlösungen für nahezu jede Industriebranche auf der Welt. Fachkompetenz, Engagement und Spezialisierung haben uns in diese Position gebracht. Mit unseren innovativen Polymerlösungen setzen Marktführer ihre Geschäftsziele beschleunigt um – und entwickeln Anwendungen, von denen die Gesellschaft in den kommenden Jahren profitieren wird. Location DEU - Stuttgart Werden Sie Teil unseres Supply Chain Management Teams in Stuttgart als Project Purchaser (m/w/d) und übernehmen Sie eine spannende Schnittstellenfunktion für unsere verschiedenen Geschäftsfelder. Ansprechperson für alle produkt- und lieferantenspezifische Themen Strategische Steuerung im Auftrag des Supply Chain Managements für die jeweiligen Geschäftsfelder Erfassen von Produkt- und Lieferantenlücken mit regelmäßigem Update an die jeweiligen Segmente Führung des Projektmanagements in Bezug auf Lieferbereitschaft, Rüstzeit Bemusterungen, PPAP sowie Updates an das Projektteam Berücksichtigung der Anforderungen des SCM in der frühen Phase der Produkt- und Anwendungsentwicklung innerhalb der Handelsteams Übermittlung von Einkaufsentscheidungen in Bezug auf die Rohstoff- und Lieferantenstrategie Berichtswesen an das SCM über Erwartungen und Probleme des Commercials-Teams Abgeschlossenes Studium in BWL oder vergleichbarer Studiengang 2-4 Jahre Erfahrung im Bereich Einkauf Gute Kenntnisse in ERP-Systemen, MS Office und vorzugsweise SAP Team- & Kommunikationsfähigkeit Selbstmotiviert mit der Fähigkeit der Projektkoordination und Berichterstattung Freude am Arbeiten und Reisen in einem international verstreuten Team Sehr gute Deutsch- und Englisch-Kenntnisse in Wort und Schrift Mehrwöchige Einarbeitung in Ihre neuen Aufgaben: Sie lernen unser Unternehmen, Ihre Ansprechpartner und unsere Strukturen kennen Moderne Arbeitsumgebung im barrierefreien Innovation Center Flexible Arbeitszeit mit Mobile Work Anteil Familienbewusste und lebensphasenorientierte Unternehmenspolitik Gute Verkehrsanbindung für Fußgänger, (E-) Biker, ÖPNV-Nutzer (3 min. S-Bahn), und (E-) Autofahrer (eigenes Parkhaus), gesponsert im Rahmen eines Mobilitätskonzeptes  Vielfältiges und gesundes Angebot in unserem Betriebsrestaurant
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Head Of Sales (m/w/d) Region DACH

Do. 29.07.2021
Düsseldorf, Frankfurt am Main, Stuttgart, München
Unser Klient ist einer der weltweit führenden Hersteller selbstklebender Produkte und Systemlösungen für Industriekunden. Mit rund 5000 Mitarbeitern ist das Unternehmen weltweit mit mehr als 56 Tochtergesellschaften erfolgreich aktiv. Produktionsstätten in Europa, Amerika und Asien ermöglichen eine effiziente Supply Chain. Unternehmen aus verschiedenen Industrien wie z.B. Automotive, Bau, Druck und Papier, Elektro, Erneuerbare Energien, Gesundheitswesen, Haushaltsgeräte und Lebensmittel nutzen die unterschiedlichen Klebelösungen und Anwendungen. Des Weiteren vertreibt unser Klient über den Handel sowie über sogenannte Converter, die die Produkte unseres Klienten nach Kundenwunsch veredeln oder anpassen. Für das weitere Wachstum einer Business Unit in der Region DACH suchen wir eine fachlich und menschlich überzeugende Persönlichkeit agierend aus dem Home-Office z.B. in den Städten Düsseldorf, Frankfurt a. M, Stuttgart oder München. Umfassende Umsatz- und P&L-Verantwortung für die Region DACH und die regionale BU-Strategie (Go-to-Market-Ansatz, Produktportfolio, Channel-Strategie) Definition einer Roadmap in Zusammenarbeit mit dem Marketing und anschließendem Roll-out der definierten Aktivitäten zur Umsetzung der Strategie und zur Erreichung der kommerziellen Ziele Direkte Führung von fünf Managern (zwei Sales Manager und drei Key Account Manager) und damit Gesamtsteuerung des Vertriebsteams von insgesamt sechszehn Mitarbeitern Aktives Vertriebsmanagement (Vertriebsplanung und -steuerung, Key Account Management, CRM-Portfolio) Regelmäßige Evaluierung und Optimierung der Vertriebsstrukturen, Steigerung der Vertriebseffizienz (z.B. Anzahl der gewonnenen Projekte) sowie Aufbau notwendiger Kompetenzen Weiterentwicklung eines motivierten und kompetenten Teams durch Mentoring und Vertriebscoaching Unterstützung bei der Weiterentwicklung der Kundenbeziehungen auf Managementebene bei identifizierten Top-Partnern und Key-Accounts Aktiver Teil des europäischen Managementteams der Business Unit sowie Initiator und Umsetzer (Change-Agent) von übergreifenden Projekten Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium oder eine ähnliche Qualifikation und langjährige Führungserfahrung im technischen B2B-Vertrieb Erfahrung in der Führung von Vertriebsteams in komplexen Wertschöpfungsketten mit technisch anspruchsvollen Produkten oder Lösungen Umfassende Erfahrung in allen Phasen des Vertriebsprozesses sowie in der Evaluierung und Optimierung von Vertriebsstrukturen und Steigerung der Vertriebseffizienz Kompetenter Verhandlungsführer in einem komplexen B2B-Umfeld Starker und sicherer Kommunikator auf Senior-Ebene und verhandlungssicher in deutscher und englischer Sprache Nachgewiesene Fähigkeit, leistungsstarke Teams aufzubauen und diese zum Erfolg zu führen Bereitschaft zu hoher Reisetätigkeit in der DACH Region aus dem Home-Office Erfolgreiches und namhaftes Unternehmen in einem internationalen Umfeld mit innovativem Produktportfolio Herausfordernde Aufgabe mit viel Freiraum zur Gestaltung der täglichen Arbeit sowie der Chance, sich im Konzern fachlich und persönlich zu entwickeln Unterstützung bei der Einarbeitung durch ein professionelles und kollegiales Umfeld mit kurzen Entscheidungswegen und offener Kommunikation Engagement und Zielerreichung werden mit einem attraktiven Gehaltspaket honoriert, welches der Verantwortung der Position entspricht
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Außendienstmitarbeiter/in (m/w/d) Gebäudetechnik

Do. 29.07.2021
Nord
Wavin gehört zur Orbia-Gruppe, die weltweit die führende Rolle bei Kunststoff-Rohrsystemen sowie in der chemischen und petrochemischen Industrie spielt. Weltweit sind 22.000 Mitarbeiter für Orbia tätig - davon sind bereits 12.000 Mitarbeiter für die Wavin-Organisation tätig. Wavin bietet innovative Lösungen, ohne die unser Alltag nicht funktionieren würde. Als verantwortungsbewusstes Unternehmen setzt Wavin höchste Standards im Bereich Arbeitssicherheit und Nachhaltigkeit. Für die Region Baden-Württemberg Nord suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine/n Außendienstmitarbeiter/in (m/w/d) Gebäudetechnik Auf- und Ausbau der Marktposition in der Region Baden-Württemberg Enge Betreuung von Fachhandwerkern und Großhändlern Unterstützung der Kunden bei Objektausschreibungen von der Planung bis zum Abschluss Reporting mit Hilfe des CRM Tools an den Vertriebsleiter der Region Einführung neuer Produkte und Durchführung von Schulungen In Zusammenarbeit mit dem Marketing Team an unserem Hauptstandort in Twist und des Regionalvertriebsleiters, planen Sie Marketingmaßnahmen aller Art Abgeschlossene Ausbildung mit Bezug zu dem beschriebenen Aufgabengebiet Mehrjährige Berufserfahrung im Außendienst Strategisch und konzeptionell ausgerichtete Verkäuferpersönlichkeit Wohnsitz im zu betreuenden Verkaufsgebiet Region Baden-Württemberg eine intensive Einarbeitung und ständige Fortbildung einen sicheren Arbeitsplatz bei einem stark, wachsenden, marktführenden Unternehmen ein Umfeld, in welchem Nachhaltigkeit und Umweltbewusstsein eine große Rolle spielen ein motiviertes Kollegenteam flache Hierarchien modernste Kommunikations- und IT-Systeme attraktive, variable Gehaltsbestandteile einen Dienstwagen, auch zur privaten Nutzung überdurchschnittliche Sozialleistungen, z. B. betriebliche Altersvorsorge
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Business Development Engineer (m/w/d) Automotive

Do. 29.07.2021
Stuttgart
Business Development Engineer (m/w/d) Automotive Trelleborg ist ein weltweit führender Anbieter von Polymerlösungen für nahezu jede Industriebranche auf der Welt. Fachkompetenz, Engagement und Spezialisierung haben uns in diese Position gebracht. Mit unseren innovativen Polymerlösungen setzen Marktführer ihre Geschäftsziele beschleunigt um – und entwickeln Anwendungen, von denen die Gesellschaft in den kommenden Jahren profitieren wird. Location DEU - Stuttgart Werden Sie Teil unseres Automotive Teams in Stuttgart als Business Development Engineer (m/w/d) Automotive und unterstützen Sie unsere Vertriebsorganisationen weltweit bei der Auswahl potenzieller Kunden, dem Aufbau von Beziehungen sowie der Erschließung neuer Geschäftsbereiche. Unterstützung der Vertriebsorganisationen bei Kundenbesuchen oder webbasierten Meetings, zur Netzwerkerweitung und für neue RFQs  Technische und kaufmännische Marktnähe um neue Trends zu erfassen Zusammenarbeit mit den Vertriebsorganisationen bei der Durchführung von konstruktiven/technischen Kundengesprächen und beim Projektmanagement Teilnahme an Kunden-Roadshows und Trelleborg Sealing Solutions internen strategischen Workshops  Versorgen Sie die Produktentwicklung mit allen marktrelevanten Daten, begleiten Sie das Entwicklungsteam und übernehmen Sie Launch-Aktivitäten im Segment Analyse von Kundenaussagen und -aktivitäten Abgeschlossenes Studium der Ingenieurwissenschaften oder des Maschinenbaus  2- 3 Jahre Berufserfahrung mit technischen Produkten oder Erfahrung als Anwendungsberater*in oder Vertriebsmitarbeiter*in im technischen Bereich Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse - mündlich und schriftlich, weitere Sprachen sind von Vorteil  Kenntnisse über zentrale Tools, Prozesse & Normen der Automobilindustrie wie IATF 16949 Zertifizierung und Advanced Product Quality Planning (APQP) Fähigkeit zur Vernetzung in einem multikulturellen Umfeld in Projekten mit dezentralen Teams Einarbeitung in Ihre neuen Aufgaben: Sie lernen unser Unternehmen, Ihre Ansprechpartner und unsere Strukturen kennen Moderne Arbeitsumgebung im barrierefreien Innovation Center Flexible Arbeitszeit mit Mobile Work Anteil Familienbewusste und lebensphasenorientierte Unternehmenspolitik Gute Verkehrsanbindung für Fußgänger, (E-) Biker, ÖPNV-Nutzer (3 min. S-Bahn), und (E-) Autofahrer (eigenes Parkhaus), gesponsert im Rahmen eines Mobilitätskonzeptes  Vielfältiges und gesundes Angebot in unserem Betriebsrestaurant
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SAP Business Analyst - Logistics & Warehousing (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
SAP Business Analyst – Logistics & Warehousing (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart For the Information Systems & Processes department, IT Sales & Logistics team, we are looking for an SAP Business Analyst – Logistics & Warehousing (MM/EWM) (m/f/d). As an SAP Business Analyst Logistics & Warehousing, you are responsible to configure & maintain the MM (Materials Management) and EWM (Extended Warehouse Management) Modules of the TSS S/4-System. You work closely with process owners, business process engineers, business analysts of related systems & modules as well as other stakeholders on design, implementation & maintenance of material management-, warehousing- & intralogistics processes in S/4HANA. Understand business requirements and analyze relevant processes in Warehouse Logistics and Materials Management Work closely with Process Engineers and Subject Matter Experts from businesses across TSS to understand the application requirements, and translate them into functional requirements and technical requirements close to SAP standards and best practices Configure the system as agreed with Business Process Engineers and other stakeholders Compile specifications for development and technical implementation (e.g. reports, forms, interfaces & integration, etc.) Work closely with Technical Services department, India Development Center, IT Project Management Office to coordinate/support the technical implementation Monitor system activities (e.g. update requests, locks, etc.), interfaces (e.g. RFC/IDOC processing), and batch jobs, and ensure appropriate usage of the system Contribute to the compilation of user menus and PFCG roles Analyze and Debug ABAP Code to a certain degree Evaluation and implementation of SAP Notes Participate in system upgrades and the installation of Support/Enhancement Packages, by performing required repository adjustments (SPAU) Consistent and regular archiving of data objects belonging to the assigned SAP modules Document functionality, create application manuals, and develop training materials Organize and perform User Training in cooperation with key users and process engineers as applicable Degree in an IT-related discipline e.g. Informatics, Business and Information Technology or equivalent Several years of (techno-functional) experience in customizing the assigned SAP Modules (MM, EWM Embedded, and/or EWM Standalone) and in interfacing typical warehouse assets (e.g. scan guns), ideally combined with knowledge in transport management and/or GTS Skills in ABAP, ABAP OO, or Webdynpro development beneficial Strong understanding of the SAP software toolset and familiar with SAP Systems concepts, practices, and procedures Experience with S/4HANA, alternatively SAP ECC 6.0 Experience with Automotive & Aerospace processes – ideally in combination with EDI driven processes, and concepts of Make-to-Order, beneficial International project and large project experience is desired Work in multicultural environments A flexible work environment in our new Innovation Center Family-friendly and life-phase oriented company culture   First-rate transport infrastructure for pedestrians, (E-) bicyclists, (E-) car drivers and PT users sponsored by our individual mobility concept   Flexible work hours with mobile work quantum Wide variety of healthy foods and drinks at our Marketplace Introduction and Orientation Trainings,  further education measures
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SAP Business Analyst - Finance & Controlling (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
SAP Business Analyst – Finance & Controlling (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart For our  Enterprise Information Systems Europe and APAC team, we are looking for an SAP Business Analyst – Finance & Controlling (m/f/d): As an SAP Business Analyst Finance, you are responsible to configure & maintain the finance module of the TSS S/4-System. Focus is on AP, AR, GL & AA but also embracing any other FI, CO, and adjoint processes in other modules. You work closely with process owners, business process engineers, business analysts of related systems & modules as well as other stakeholders on design, implementation & maintenance of General Ledger, Asset Accounting, Accounts Payable & Accounts Receivable Processes in S/4HANA. Understand business requirements and analyze relevant processes in FI and CO, primarily related to General Ledger, Asset Accounting, Accounts Payable & Accounts Receivable. Setup and monitor complex VAT processes (EU, non-EU, intercompany, consignments, company abroad, stock ownership in other countries) Work closely with process engineers and subject matter experts from businesses across TSS to understand the application requirements, and translate them into functional requirements and technical requirements close to SAP standards and best practices Configure the system as agreed with business process engineers and other stakeholders Compile specifications for development and technical implementation (e.g. reports, forms, interfaces & integration, etc.) Work closely with Technical Services department, India Development Center, IT Project Management Office to coordinate/support the technical implementation Monitor system activities (e.g. update requests, locks, etc.), interfaces (e.g. RFC/IDOC processing), and batch jobs, and ensure appropriate usage of the system Degree in an IT-related discipline e.g. Informatics, Business and Information Technology or equivalent Several years of experience in customizing the assigned SAP Modules and adjoint business processes Excellent understanding of VAT-setup in SAP Experience in additional SAP Software modules is highly beneficial Experience with SAP ECC 6.0; S/4HANA in terms of unification of FI and CO postings is highly beneficial Experience with Automotive & Aerospace processes, and concepts of Make-to-Order, beneficial International project and large project experience is desired Background in application- & business process analysis, ideally experience in a business analyst role. In-depth understanding of the application development lifecycle – particular in functional analysis & design, software development, software test, deployment to production as well as maintenance & support Well versed in the complexity of integrated systems Fluent in the English language with one additional TSS Customer Solution Center language (e.g. French, German, Italian, Spanish, etc.) Work in multicultural environments Ultraflexibel work environment in our new innovation center Familyfriendly and life-phase oriented company culture   First-rate transport infrastructure for pedestrian, (E-) bicyclists, (E-) car drivers and PT users sponsored by our individual mobility concept   Flexible work hours with mobile work quantum Wide variaty of healthy foods and drinks at our Marketplace
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Service Industrialization Manager (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
Service Industrialization Manager (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart For the Global Supply Chain Logistics department, located in Stuttgart/Gärtringen, Germany, we are looking for a  Service Industrialization Manager (m/f/d). As the Industrialization Manager you ensure smooth transition of new and existing services from planning to production. You are accountable for the initial planning, documentation and operational set-up of new services as well as for the seamless introduction to the market. Additionally, you are in charge of maintaining existing service operation and improvement initiatives to always ensure efficiency in all service processes.   Make sure that service requirements are well understood and taken into account by engineering, during service specification and lay out of services Set up the industrialization planning including all activities: engineering activities, FMEA, deliverables, mile stones, etc. Build the plan for assembly tools and other specific assembly equipment Set up and monitor the industrialization work packages: man hours, assembly/manufacturing equipment budget, etc. Ensure that industrial documentation is issued in due time with a good quality level Prepare introduction of new technologies with associated process validation plans Monitor the process method time vs target. Ensure the availability of tools and workstations on schedule and consistent with EHS requirements, ergonomics and quality Manage industrialization of potential retrofits after engineering changes Lead continuous improvement action plans along with local operations to achieve service, productivity and efficiency targets Ensure process sustainability during the whole life cycle: guarantee the manufacturability - reparability (incl. parts obsolescence management/re-design proposal) Long-term experience in assembly and manufacturing processes (university degree or technical education is a benefit) Good knowledge of common practices to run operational and industrialization projects successfully, e.g. FMEA, financial/operational planning Proven track record to successfully automate assembly lines and manage operations by using advanced technologies Minimum 5 years' experience in introducing new services to the market in an international environment Good knowledge of manufacturing processes and especially in the automation of processes by using advanced technologies Experience in project management Good technical understanding Good language skills in German and English Excellent written and verbal communication skills with an open style to deal constructively with resistance and obstacles Proficiency in the use of standard Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) applications Work in multicultural environments with  family-friendly and life-phase oriented company culture   A flexible work environment in our new Innovation Center with flexible work hours and mobile work quantum First-rate transport infrastructure for pedestrians, (E-) bicyclists, (E-) car drivers, and PT users sponsored by our individual mobility concept   Wide variety of healthy foods and drinks at our Marketplace Introduction and Orientation Trainings,  further education measures
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Business Process Engineer - Procurement (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
Business Process Engineer - Procurement (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart For our Enterprise Business Processes team, based in Stuttgart, Germany, we are looking for a Business Process Engineer - Procurement (m/f/d): As a Business Process Engineer, you are responsible for improving, re-engineering, and harmonizing processes across TSS globally to improve overall performance and ensure that processes support company strategy and objectives. You work closely with process owners, business and application analysts as well as other stakeholders to analyze needs, design, and implement to-be processes. Workstream lead and project management with respect to timelines, deliverables, and stream status reporting to key stakeholders Process improvement, re-engineering, and harmonization Identification of process improvement potential Process analysis, design, and modeling Analysis and consolidation of business requirements Integration and User Acceptance Testing (UAT) support and documentation Training of key users as applicable Quality Assurance of stream deliverables Authorization of changes to applications that are process relevant Ensuring global processes and guidelines are followed, e.g. through process audits and monitoring Establishing and maintaining networks with subject matter experts and process owners In case of involvement in application development: Work with customers and business or application analysts to define acceptance criteria Review and ”sign-off” functional requirements Develop test cases as applicable Sign-off release of applications for UAT Sign-off release into production together with business and Enterprise Information Systems and Technical Services Degree in Business Process Management, Business Administration, Business and Information Technology or comparable 3 years of experience in process and requirements analysis and implementation Experience with Lean Management and Six Sigma tools and methodologies beneficial Experience with implementation of executable processes Experience with ERP/MRP system, e.g. SAP, JD Edwards, MS Navision, or Fourth Shift Experience with CRM systems, e.g. SAP Hybris Cloud for Customer beneficial Solid understanding of core and support processes with a specialization in Materials Management, Materials Requirements Planning including Inventory Management, Invoice Matching, Procurement, and Master Data Management Process controlling and auditing experience beneficial Proficient in process analysis and re-engineering methods Proficient in process modeling using common BPM notations, e.g. BPMN, BPEL Solid presentation and moderation skills Fluent in English and ideally one other language Project Management skills and education e.g. IPMA or PMI beneficial
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Business Development Representative (m/f/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
Business Development Representative (m/f/d) Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions for almost every industry on the planet. And we are where we are because our talent brought us here. By specializing in the polymer engineering that makes innovation and application possible, Trelleborg works closely with leading industry brands to accelerate their performance, drive their business forward—and along the way, shape the industry and progress that will benefit humankind in the exciting years ahead. Location DEU - Stuttgart We are looking for a Business Development Representative (m/f/d) to join Lead Group ServicePLUS Europe in Stuttgart, Germany  Research and identify new business opportunities - including new markets, growth areas, trends, customers, partnerships, products, and services - or new ways of reaching existing markets Foster and develop relationships with sales organizations and customers Understand the needs of the market and be able to respond effectively with a plan of how to meet these Strategy development, Identification, and execution of opportunities Think strategically, setting aims and objectives in order to develop and improve the business Work strategically - carrying out necessary planning, create a sales pipeline, as well as reporting of activities Have a good understanding of the businesses, products, and services Liaise with sales, project management, Purchasing, Quality, Logistics departments, and operation as appropriate Seek ways of improving the way the business operates / processes, execute and support sales campaigns Identify and manage sales leads to add services to our product portfolio Support our sales organization regarding service capabilities and ServicePLUS activities Support and execute technical training, seminars, webinars, and Line walks Average 3 up to 15 days traveling per month, mainly across Europe Experience in sales and knowledge about service concepts in a technical environment (University degree or technical education is a benefit) Minimum 3 years of field experience with technical products, services or alternatively experience in design or application consulting in a technical environment, preferable broad industry knowledge Ability to think strategically / open for new technologies and service concepts Good technical understanding, tenacity, and drive to seek new business and meet or exceed targets Interpersonal skills for building and developing relationships with clients Decision-making skills/target orientated,  good negotiating and presentation skills Ability to multitask and prioritize your workload, teamworking skills, service orientated Project management and organizational skills, ability to motivate yourself and set your own goals Confidence to speak to different hierarchy levels internally and externally, incl. executive management Good language skills in German and English, as well as presentation skills Work in multicultural environments A flexible work environment in our new innovation center Family-friendly and life-phase oriented company culture    As an added inducement, we offer a company car   Flexible work hours with mobile work quantum Wide variety of healthy foods and drinks at our Marketplace
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Sales Engineer (m/w/d)

Do. 29.07.2021
Stuttgart
Sales Engineer (m/w/d) Trelleborg ist ein weltweit führender Anbieter von Polymerlösungen für nahezu jede Industriebranche auf der Welt. Fachkompetenz, Engagement und Spezialisierung haben uns in diese Position gebracht. Mit unseren innovativen Polymerlösungen setzen Marktführer ihre Geschäftsziele beschleunigt um – und entwickeln Anwendungen, von denen die Gesellschaft in den kommenden Jahren profitieren wird. Location DEU - Stuttgart Am Standort in Stuttgart suchen wir Sie als Sales Engineer (m/w/d) für den technischen Vertrieb zur Betreuung und Beratung unserer deutschen Kunden in der Dichtungstechnik mit dem Schwerpunkt Project Development.  Technische Betreuung und Beratung eines definierten Kundenstamms, sowie Bearbeitung von Kundenreklamationen  Abstimmung zwischen Kunden und/oder Sales-Mitarbeiter, sowie den Produktionsstätten, Lieferanten, R&D und Produktmanagement, Purchasing, und PM  Projektleitung und technische Vertriebstätigkeit zum Erreichen der Ziele und des Budgets, sowie termingerechte Erfüllung der Kundenanforderungen  Projektmanagement und Projektdevelopment bei komplexen Projekten, Durchführung komplexer technischer Kunden- oder Entwicklungsprojekte (konform ISO Zertifizierungen) Verantwortliche Einbindung bei Audits und Qualitätsthemen, Ermittlung, Prüfung und Umsetzung von technischen und qualitäts­bezogenen Kundenanforderungen Einhaltung segmentspezifischer Regularien, Risikoanalysen und -reduzierung, Erarbeitung von Kudenstrategien Beobachtung, technischer Trends & Marktanforderungen, Neuprojektakquisition, Verantwortung der Umsatzentwicklung Sicherstellung, dass alle Aufgaben nach den aktuell gültigen Verfahrens- und Arbeitsanweisungen erledigt werden Unterstützung bei Kundenschulungen sowie interne Schulungen, Messeplanung, technische Dokumentationen in direkter Zusammenarbeit mit Marketing, Literaturrecherchen, etc. Technische Berufsausbildung und/oder erfolgreich abgeschlossenes technisches Studium (Maschinenbau, Kunstofftechnik oder vergleichbares Studium) 2 - 3-jährige Berufserfahrung mit techn. Produkten oder alternativ Erfahrung als Konstrukteur oder Anwendungsberater im technischen Bereich wünschenswert Ausgezeichnete Netzwerkfähigkeiten, klare Denker mit der Fähigkeit, komplexe Probleme zu analysieren Kundenorientierung: Verständnis der Auswirkungen unserer Geschäftsentscheidungen auf unsere Kunden MS Office- , ERP- und CAD-Kentnisse, Projektmanagement und Problemlösungskompetenz Verhandlungssicheres Englisch und Deutsch in Wort und Schrift Gute Verhandlungsführungen. Hohe Zielorientierung und Ertragsdenken Erfahrung im Projektmanagement und Customer Relationship Management wünschenswert Strukturierte und zielorientierte Arbeitsweise mit starker Kundenorientierung, Kommunikationsstärke und Teamgeist Gelegentliche Reisetätigkeit innerhalb Deutschlands, sowie vereinzelt Besuche von Produktionsstätten Mehrwöchige Einarbeitung in Ihre neuen Aufgaben: Sie lernen unser Unternehmen, Ihre Ansprechpartner und unsere Strukturen kennen Verantwortungsvolles, abwechslungsreiches und interdisziplinäres Tätigkeitsfeld Moderne Arbeitsumgebung im barrierefreien Innovation Center Flexible Arbeitszeit mit Mobile Work Anteil Familienbewusste und lebensphasenorientierte Unternehmenspolitik Gute Verkehrsanbindung für Fußgänger, (E-) Biker, ÖPNV-Nutzer (3 min. S-Bahn), und (E-) Autofahrer (eigenes Parkhaus), gesponsert im Rahmen eines Mobilitätskonzeptes  Vielfältiges und gesundes Angebot in unserem Betriebsrestaurant
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