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  • Druck-
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Anstellungsart
  • Feste Anstellung 32
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Druck-

Kaufmännische/r Mitarbeiter/in Marketing / Medienkauffrau/-mann (m/w/d) im Print- & Ordermanagement

Do. 07.07.2022
Düsseldorf
Wir sind ein dynamisches, schnell wachsendes Unternehmen, aktiv in Deutschland, der Schweiz, Österreich, den Niederlanden, Belgien, UK, Spanien und Frankreich. Leoprinting ist DER Lieferant für Promotionprodukte mit Bedruckung, welche genau nach Kundenwunsch produziert werden. Wir sind stolz für bekannte internationale Marken arbeiten zu dürfen und stellen uns täglich der Herausforderung, unseren Kunden nicht nur ein schönes Produkt zu verkaufen, sondern gemeinsam ein perfektes Kommunikationsmittel zu kreieren. Zur Verstärkung unserer Position auf dem deutschsprachigen Markt suchen wir eine(n) enthusiastische(n) Kollegin/Kollegen für vielseitige Aufgaben im Bereich: Kaufmännische/r Mitarbeiter/in Marketing / Medienkauffrau/-mann (m/w/d) im Print- & Ordermanagement  Als kommerzieller Auftragsmanager im Innendienst in Vollzeit begleiten Sie den Produktionsprozess der Druckerzeugnisse. Von der Bestellung bis zur Lieferung haben Sie alle Aufträge unter Kontrolle.  Sie prüfen die Bestellungen, sorgen dafür, dass die Grafikdateien rechtzeitig bereitgestellt werden, folgen dem Produktionsprozess und überwachen den Transport.  Täglich kontrollieren Sie, ob alle Deadlines eingehalten werden können und sorgen Sie für einen reibungslosen Ablauf des Produktions- und Lieferprozesses.  In Zusammenarbeit mit den Kollegen aus dem Verkauf erstellen Sie auch Angebote für Kunden.  Sie haben viel Kontakt mit Kunden, Zulieferern und den verantwortlichen Kollegen aus der Produktion Idealerweise verfügen Sie über eine abgeschlossene Ausbildung zum/zur Mediengestalter/in, Mediendesigner/in, Medienkaufmann-/frau Digital und Print, Produktionsmanager/in, Auftragsmanager/in, Industriekauffrau-/mann oder eine vergleichbare Qualifikation Sie verfügen selbstverständlich über gute organisatorische Fähigkeiten und können kommerziell denken.  Der Umgang mit modernen Medien und Anwendungen ist Ihnen vertraut.  Sie sind flexibel und kreativ und beherrschen Sie neben Deutsch auch Englisch in Wort und Schrift.  Sie sind kundenorientiert, zielstrebig und verfügen über eine abgeschlossene, kaufmännische Ausbildung.  Grundkenntnisse im Bereich DTP (InDesign, Photoshop, Illustrator und Acrobat) wären von Vorteil, dies ist aber kein K.O. Kriterium.  Sie verfügen Sie über eine gesunde Portion Mut und Kreativität, denken „über den Tellerrand hinaus“ und behalten auch in Stresssituationen einen kühlen Kopf  Sie verfügen über ein hohes Maß an Verantwortungsbewusstsein, sind ein Teamplayer mit einer positiven Ausstrahlung und haben den Willen, sich ständig weiterzuentwickeln Arbeiten bei Leoprinting bedeutet, sich abwechslungsreichen Herausforderungen und vielseitigen Kundenwünschen zu stellen. Wir bieten ein marktkonformes Gehalt, abhängig von Alter und Erfahrung. Leoprinting fördert Ihre Weiterentwicklung, sodass ambitionierten Kollegen gute Aufstiegschancen innerhalb der Organisation geboten werden.
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Prozessingenieur Papierverarbeitung (w/m/d)

Mi. 06.07.2022
Neuss
Essity is a leading global hygiene and health company dedicated to improving well-being through our products and solutions, essentials for everyday life. The name Essity stems from the words essentials and necessities. Our sustainable business model creates value for people and nature. Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With life-changing innovations coupled with sustainable solutions, Essity strives to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being. At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.  Essity in Brief Sales are conducted in approximately 150 countries under the leading global brands TENA and Tork, and other strong brands, such as JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. Essity has about 46,000 employees. Net sales in 2020 amounted to approximately SEK 122bn (EUR 11.6bn). The company’s headquarters is located in Stockholm, Sweden, and Essity is listed on Nasdaq Stockholm. Essity breaks barriers to well-being and contributes to a healthy, sustainable and circular society.Prozessingenieur Papierverarbeitung (w/m/d)Das Essity-Werk in Neuss stellt Toilettenpapier, Tuchboxen und Taschentücher her und ist auf die Marke Tempo spezialisiert. Rund 112.000 Tonnen verlassen jährlich das Werk, das rund 430 Mitarbeiter beschäftigt.Mehr zur PositionWir suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Prozessingenieur (w/m/d) für unsere Papierverarbeitung in Vollzeit und unbefristet. In dieser Funktion berichtest Du an den Produktionsleiter der Toilettenpapierproduktion innerhalb der Papierverarbeitung.Deine AufgabenschwerpunkteAnalyse und Optimierung von Produktionsprozessen im Bereich der Papierverarbeitung (Toilettenpapier)Ausarbeitung und Einführung von neuen Anlageteilen und Produktionsverbesserungen auch in Zusammenarbeit mit LieferantenSelbständige Arbeit in multifunktionalen Teams mit anderen Unternehmensbereichen (Engineering, Forschung, Marketing)Steuerung der kontinuierlichen Verbesserung im eigenen Verantwortungsbereich gemäß des vorhandenen ManagementsystemsUntersuchung und Analyse des Anlagennutzungsgrads - Trends zur Identifizierung der Hauptursachen für StillstandszeitenUnterstützung und Coachen der TeamsDu bringst mitHochschulstudium (Verfahrenstechnik, Maschinenbau, Elektrotechnik, Physik, Wirtschaftsing., Automatisierungstechnik, Mechatronik)Fähigkeit zur Kommunikation, Durchsetzungsvermögen und FührungsverhaltenEigeninitiative, hohe Motivation und LeistungsbereitschaftPotenzial & Bereitschaft zur Übernahme von Leitungsverantwortung und FührungspositionGute Deutsch- & Englischkenntnisse in Wort und SchriftKenntnisse in Windows und in den Office-ProgrammenBerufserfahrung ist nicht erforderlich, allerdings sollten entsprechende Industriepraktika vorliegenVorbild im Denken und Handeln nach unseren Beliefs&Behaviours / Code of ConductWir bieten Dir Essity bietet eine Vergütung nach Industriestandard und weitere interessante Leistungen rund um Themen wie Beruf & Familie (z.B. Sonderurlaub, Kinderbetreuungszuschuss, Pflegeurlaub, Unfallversicherung), Gesundheit und Sicherheit (z.B. Arbeitssicherheitswochen, Gesundheitstage, Grippeschutzimpfungen) oder sonstige Zuschüsse (Essenszuschuss, Jubiläumsleistungen, Mitarbeiterverkauf, kostenlose Getränke).Interessiert?Dann freuen wir uns auf Deine Online Bewerbung unter Angabe Deiner Gehaltsvorstellung und der Kündigungsfristen. Bewerbungen per E-Mail oder auf dem Postweg werden nicht berücksichtigt. Bewerbungen und Angebote von Personalberatungen werden nicht berücksichtigt.Unsere Vielfältigkeit macht uns stark und schafft ein integratives, einladendes und harmonisches Arbeitsumfeld, an dem Individualität von allen geschätzt wird. Aus diesem Grund werden eingehende Bewerbungen anhand der fachlichen Qualifikation und Unternehmenswerten unabhängig von Ethnie, Religion, Geschlecht, sexueller Identität, Nationalität, Schwerbehinderung bzw. Gleichstellung oder Alter ausgewählt.Together, we are improving lives, every day.Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being.Application End Date:See job description
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Junior Sales Manager (m/w/d)

Mi. 06.07.2022
Düsseldorf
Du bist kommunikativ, stehst noch am Anfang deiner Vertriebskarriere und hast vielleicht schon erste Berühungspunkte mit großformatigen Druckerzeugnissen, ansprechenden Raumkonzepten oder Interior Design sammeln können? Als Junior Sales Manager trägst du aktiv zur Weiterentwicklung unseres Unternehmens und damit zum Unternehmenserfolg bei. Du bist Partner, Berater und guter Freund unserer Kunden. Deine Kernaufgabe am Telefon ist der Verkauf unserer Kernprodukte im B2B Bereich Identifikation, Bündelung und Aufbereitung relevanter Themen zur Steigerung der Vertriebsaktivitäten Langfristige Bindung der Kunden an das Unternehmen durch Verständnis der Kundenbedürfnisse und Entwicklung von maßgeschneiderten Angeboten Kontinuierliche Marktbeobachtung Enge Zusammenarbeit mit den anderen Geschäftsbereichen Unterstützende Betreuung der Kunden durch den kompletten Sales-Funnel Du hast eine kaufmännische Ausbildung Du bist erfolgsorientiert und Herausforderungen motivieren dich Du behältst auch bei komplexen Projekten den Überblick Du bist kommunikationsstark und besitzt Durchsetzungsvermögen Du bringst ein ausgeprägtes Sprachgefühl und gute Englischkenntnisse mit Du verfügst über Gute Grundkenntnisse im Umgang mit MS Office Ein erfolgsorientiertes und motiviertes Umfeld, in dem Du Dich kontinuierlich weiterentwickeln kannst Interne und externe Vetriebstrainings Ein monatliches Fixgehalt und ein nach oben offenes Provisionsmodell Kurze Entscheidungswege in einem dynamisch-wachsenden Unternehmen Strukturierte Onboarding-Maßnahmen und regelmäßige Feedbackgespräche mit der Geschäftsleitung Einen festen Arbeitsplatz in Düsseldorf inkl. Verpflegung (Obst, Kaffee und Wasser) Umwelt- und Gesundheitsbewusstsein (z.B. ergonomische Arbeitsplätze)
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UI/UX Designer and Developer (m/f/d)

Di. 05.07.2022
Düsseldorf
WEPA.digital GmbH is part of the WEPA Group, a future-oriented European family business specialising in the production and distribution of sustainable hygiene paper. WEPA offers sustainable and innovative hygiene solutions that provide a safe feeling of hygiene and contribute daily to the well-being of millions of people. With 4,000 employees, the WEPA Group manufactures hygiene products such as toilet paper, paper towels, tissues and napkins at 13 European sites. WEPA.digital is responsible for the digitalisation of the WEPA Group. The interdisciplinary team of new-technology experts provides groundbreaking support for the WEPA Group in its digital transformation. The focus is on the digitalisation of production (smart factory), the future of supply chains (digital supply chain) and the transformation of the working world (digital workplace). WEPA.digital is also responsible for setting up the WEPA Cloud as the basis for state-of-the-art technology solutions, comprehensive data analyses and the use of artificial intelligence. The registered office of WEPA.digital is in Düsseldorf. Would you like to redesign your work and work in a dynamic environment? In a family-owned company operating throughout Europe, which offers you interesting tasks and challenges? Do you share our corporate values of respect, commitment and sustainability? Then we are the right company for you. We are looking forward to your application!We are looking for a passionate and dynamic UI/UX Designer and Developer who will be comprehensively responsible for the user experience (UX) and user interfaces (UI) of our various digital assets. You will ensure that all elements of the user interfaces are optimized for improved usability, usefulness, and exceptional visual design. As an important part of our team you will also be responsible for the technical development of frontend designs. Create user-centred UI/UX by understanding requirements of shopfloor as well as administrative processes Translate requirements into style guides, design systems, design patterns and attractive user interfaces Produce high-quality UX design solutions through wireframes, visual and graphic designs, flow diagrams, storyboards, site maps, and prototypes Lead the development of lightweight web-based software frontends for user interaction Generate landing pages, mobile apps, shopfloor UIs, integrated UIs for digital workplaces and a lot more Enhance the feeling of existing UIs with smart features such as search bars, site navigation, content integration, and others Identify and troubleshoot UX problems (e.g. responsiveness) Work on a broad variety of digital technology projects with a focus on Smart Factory and Industry 4.0 In digitally transforming the WEPA group you support us by advancing the design and development of user interfaces and user experience for our employees Personality: You are flexible, motivated, strong in communication and have great teamworking skills; you are a team player with ability to prioritize your tasks Working: You are familiar with agile working methods (especially Scrum), work self-driven and goal oriented and can quickly adapt to new requirements with your hands-on mentality Hybrid working: Up to 90% remote possible, 10% on-site in Düsseldorf required Background: At least 2 years of practical experience as a full-time UI/UX developer for digital products or services in a fast-paced environment. Ideally prior work as part of an agile and interdisciplinary team within a startup or a large software / technology company Experience and Know-how: You have prior experience as a UI/UX designer/developer as well as a strong portfolio of related projects You pay strong attention to detail and have a keen eye for aesthetics A dedicated team player who can collaborate effectively with different stakeholders Experience with user personas, stories, and use cases Ability to design wireframes, mock-ups, and high-fidelity prototypes (e.g. Figma, Sketch etc.) Good knowledge in HTML5, CSS/SCSS Knowledge in JavaScript Excellent communication skills and you can clearly articulate your ideas, designs, and suggestions Qualification: Proven knowledge by experience Languages: Fluent in English, ideally fluent in German Beneficial Capabilities:           Experience with Process Management Tools (JIRA, Confluence, etc.) Experience with JavaScript Frameworks like Angular, Bootstrap, jQuery, Vue.js etc. Experience in Adobe Creative Suite (specifically Illustrator, InDesign and Photoshop) Knowledge in other programming languages Familiarity with Operations Technology (OT), OPC-UA and/or SPS Knowledge with cloud platforms (e.g. Microsoft Azure, AWS, or similar) Knowledge of service-oriented system architectures (e.g. backend systems, microservices, or REST API) Knowledge in database related technologies (e.g. SQL, NOSQL, JSON, etc.) Experience in Git Team: Become a crucial part of an interdisciplinary and international team of technology experts and solution developers Flexible working: We work at the times and places that allow us to realise our projects in the best possible way Creativity & responsibility: We keep hierarchy as low as possible and give room for creativity; we want people who own topics and make them successful Open mindset: We live an innovative and agile way of working and an open feedback culture; we are always open to new methods, ideas & approaches Personal growth: We offer you room to grow personally, discover new strengths and further develop your known skills Modern working environment: Our modern office in the center of Düsseldorf provides the framework for creative & state-of-the-art work; and great work requires great equipment – so you get to choose your own devices German language course: We organize a language course if needed to make your arrival as easy as possible Corporate benefits: As a part of WEPA, you will receive permanent discounts on different products and services of well-known suppliers via our corporate benefits platform Attractive compensation: It is really important to us to appreciate your work, therefore we pay you a competitive salary                                                             The benefits shown may vary slightly depending on the position and location.
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Kaufmännische Sachbearbeiter/in (m/w/d)

Di. 05.07.2022
Düsseldorf
Active International ist das weltweit führende Corporate Trading Unternehmen mit hoher Kompetenz und Vernetzung in der Druck- und Medienindustrie. Wir erbringen für unsere B2B-Kunden Lösungen, indem wir branchenübergreifend Warenbestände in zusätzliches Budget für Marketing und Services umwandeln. Kaufmännische Sachbearbeiter/in (m/w/d) Unterstützung unseres Printing Directors in allen anfallenden administrativen Tätigkeiten Bearbeitung anfallender Kundenanfragen Erstellung und Kalkulation von Angeboten Datenpflege in unseren Systemen Rechnungsvorbereitung Du hast eine abgeschlossene kaufmännische oder vergleichbare Ausbildung Du hast idealerweise Erfahrung in der Druckindustrie gesammelt Du bist ein motivierter, kreativer Team Player und arbeitest auch gerne selbständig Gute Englischkenntnisse sind von Vorteil Gute Kenntnisse von MS-Office, insbesondere Excel und PowerPoint Onboarding in einem stark international ausgerichteten Unternehmen mit einem innovativen Geschäftsmodell Flexible Arbeitszeiten für eine gute Work-Life-Balance Arbeiten in einem motivierten Team, in dem alle an einem Strang ziehen Kurze Kommunikationswege und flache Hierarchien Ein modernes Büroumfeld in zentraler Lage in Düsseldorf/Oberkassel in direkter Nähe zu öffentlichen Verkehrsmitteln, Geschäften, Restaurants und zum Rhein, wo man herrlich neue Energie tanken kann
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Junior CRM-Manager (m/w/d)

Di. 05.07.2022
Hattingen an der Ruhr
Die TonerPartner-Gruppe hat sich seit ihrer Gründung zu einem der großen europäischen Onlinehändler für Toner und Tinte entwickelt und befindet sich seither weiter auf Wachstumskurs. Mit einem innovativen und engagierten 160-köpfigen Team bedienen wir online ca. 2,5 Millionen Kunden in über 15 Ländern und setzen dabei Maßstäbe in Sachen Qualität, Preis und Geschwindigkeit. Konzeption, Umsetzung und Reporting von Newsletter- und Postkampagnen Regelmäßige AB-Tests zur Optimierung der Open-Rate, CTR und CVR Abstimmung mit dem Design- und Text-Team zur Erstellung der Kampagnen Kreative Ideen zur Steigerung der Bestandskundenumsätze – ohne die Kunden durch zu viele E-Mails zu nerven Konzeption und Umsetzung von Marketing-Automatisierungs-Kampagnen Stetige Optimierung der Automatisierungskampagnen Erste Erfahrungen bei der Erstellung von regelmäßigen Newsletter-Kampagnen Analytische Fähigkeiten, um die optimale Aussteuerung zu überprüfen Erfahrungen mit mindestens einem Newsletter-Tool von Vorteil Sicherer und zukunftsträchtiger Arbeitsplatz Betriebliche Altersvorsorge Gute persönliche Entwicklungschancen in einer stark wachsenden Unternehmensgruppe Ein dynamisches, motiviertes und kompetentes Team sowie zahlreiche spannende Aufgaben Möglichkeit des Homeoffices nach Absprache Gleitzeit Kostenloses Wasser und Kaffee
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Technical Trainer (m/f/d)

Mo. 04.07.2022
Mönchengladbach
A leading global supplier of carton packaging and filling equipment, Elopak’s iconic Pure-Pak® cartons are designed with the environment, safety and convenience front of mind. Elopak uses renewable, recyclable and sustainably sourced materials to provide innovative packaging solutions that offer a natural and convenient alternative to plastic bottles and fit within a low carbon circular economy. Elopak was founded in Norway in 1957, and was listed on the Oslo Stock Exchange in 2021. Today Elopak employs 2,600 people (including Joint Ventures) and sells in excess of 14 billion cartons every year across more than 70 countries. For our Business Unit Innovation & Engineering we are looking for a: Technical Trainer (m/f/d) In your Role as Instructor you provide a consistent, high quality level of technical training and support to Elopak’s internal and external customers, thereby maintaining and enhancing Elopak`s image and presence in Europe, MENA and Americas under the Technical Training umbrella. Your main audience comprises our customers’ operators and technical staff as well as Elopak Field Service Engineers. You will participate as our Technical Trainer in the development of several Web-Based-Trainings (WBT) and other digital Formats as Virtual Classroom Trainings (VCT). Overall, you support our Elopak Learning Management System in the deployment of Web-Based-Trainings, as well as Blended Learning and presence Training in respect to technical trainings. With your technical background and creativity, you design inspiring Storyboards as basis for the implementation. Among others, you will create short explanation videos, produce images and other necessary media as a basis for the trainings. For a better display and representation of our products to the trainees you are responsible to collect inhouse material (e.g 3D-models). All this to ensure that the quality procedures are followed, and you as part of the team delivers high quality learning material. Conduct training courses within the Elopak portfolio for customer operators and their technical staff as well as Elopak Field Service Engineers Give sound advice and assist the subsidiaries with problem solving on Elopak’s and any associated equipment within the Elopak machine portfolio Develop of training material on new packaging machinery Transfer of any specialist technical knowledge to resolve issues with customers On occasions, assist with installation and commissioning of Elopak’s equipment within your training field You have completed education as a Mechanical or Electrical Engineer (m/f/d) or a similar discipline You prove ideally more than 3 years of professional experience as an instructor or trainer (m/f/d) in Technical Training You stand out through your customer orientation, analytical competency, initiative, result orientation and communication skills while also impress with the ability to work in a network and planning and organizational skills Excellent communication, presentation and influencing skills, ability to align and engage both internal team members and stakeholders as well as vendors and customers Imbedded into the digital training development group, you are a team player You are fluent in English, both spoken and written. Proficient knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Power Point) rounds off your profile Global mindset with ability to act multiculturally, willingness to travel A plus from your side: First contact with e-learning formats as Web-Based-Trainings, ideally with authoring systems like Articulate 360 and Learning Management Systems, preferably SABA Keen to learn and use new training technologies as Virtual Classroom Trainings (VCT) Interested to drive future promising digital training formats as Augmented Reality/Virtual  Reality Prior experience in the handling of CAD/3D data Language skills of other European languages as French or Spanish are highly welcome Prior experience in manage educational media projects and technical trainings Experience as Field Service Engineer (m/f/d) A challenging job in an international environment in one of the top three global suppliers within the packaging industry To be part of a dedicated, committed and passionate international team of professionals Get regular Training courses to develop your high level of competence in the Elopak world A workplace in Germany/Mönchengladbach, Belgrade/Serbia, Spain/Madrid, Norway/Oslo or other locations in Europe including the opportunity for home office
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Mechanical Design Engineer (m/f/d) Mechatronic Components

Mo. 04.07.2022
Mönchengladbach
A leading global supplier of carton packaging and filling equipment, Elopak’s iconic Pure-Pak® cartons are designed with the environment, safety and convenience front of mind. Elopak uses renewable, recyclable and sustainably sourced materials to provide innovative packaging solutions that offer a natural and convenient alternative to plastic bottles and fit within a low carbon circular economy. Elopak was founded in Norway in 1957. Today Elopak employs 2,600 people (including Joint Ventures) and sells in excess of 14 billion cartons every year across more than 70 countries. We are looking for a Mechanical Design Engineer (m/f/d) for Mechatronic ComponentsAre you a Mechanical Design Engineer for Mechatronic Components (m/f/d) who likes to solve challenges that others consider unsolvable? Do you enjoy working in a dynamic environment close to other departments such as Software & Hardware and Engineering development to bring the latest technology to our customers in the aseptic filling sector? As a Mechanical Design Engineer (m/f/d), you are responsible for the design and optimization of mechatronic assemblies and components in the field of aseptic filling machines. In particular for the sealing technology of our carton-based packaging Pure-Pak®. You will work closely with other design engineers, technology specialists, the Electrics & Controls department, assembly documentation, and other interface departments as well as customers and suppliers. This means that you will work on the design process of the mechatronic components from the beginning with the preparation of technical drawings all the way to the calculation and risk analysis for functional and assembly groups up to the final design to manufacture such components. In your role you create the coherence between the system requirements, the system concept and the system integration. You are the link between different aspects such as mechanics, electronics and software. In addition to your technical work, you will also supervise your components and support the Elopak Team during assembly and commissioning phase. You have technical studies or a bachelor’s degree in mechanical engineering, mechatronics or similar You have at least 3 years of professional experience in a similar position You have good knowledge with systems like 3D CAD Solidworks, SAP and MS Office. Experience in the field of ultrasonic/ inductive sealing technologies round your profile You are a team player and take responsibility inside and outside of projects You like to work independently in an organized way, showing high initiative and commitment to the current projects You are open to occasionally travel You are fluent in both English and German languages To join Elopak means to be part of an organization recognized by a dynamic, open and flexible culture. We celebrate and are proud of our successes, striving always to reach our goals and ambitions. Working side by side with our colleagues in other office locations is a key factor to achieving our goals. Elopak always seeks to find new ways to influence the market and has a long tradition of encouraging and supporting successful leaders and employees to take the next step. Join us and be part of our success!
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Controls Support Engineer - Automation (m/w/d)

Mo. 04.07.2022
Mönchengladbach
Elopak ist ein internationaler Anbieter papierbasierter Verpackungslösungen für flüssige Nahrungsmittel. Mit Sitz in Norwegen und im Alleineigentum der Ferd Gruppe (einer von Norwegens größten Industriekonzernen in Privatbesitz) entwickelt Elopak kontinuierlich seine Expertise weiter, um die sich ständig verändernden Anforderungen an verpackte Lebensmittel zu erfüllen. Über ein halbes Jahrhundert unaufhörliche Expansion und Wachstum haben einen globalen Konzern entstehen lassen, der auf allen Kontinenten operiert. Mit einem Netzwerk von Verkaufsniederlassungen und Partnern in über 40 Ländern, plus Kunden in über 80 Ländern, strebt die Elopak Gruppe danach, ihre internationale Expertise und Produkttechnologie in bestehende und neue Märkte einzubringen. Für unseren Standort in Möchengladbach suchen wir einen Controls Support Engineer – Automation (m/w/d)Als Controls Support Engineer (m/w/d) bist Du das Bindeglied zwischen der Softwareentwicklung, der Elektrokonstruktion und dem technischen Service der Elopak.  Du erstellst mit Deinen guten Siemens und B&R Kenntnissen, auf Basis unseres Software-Standards die kundenspezifische Maschinen-Software in der Programmiersprache Structured Text. Du bist verantwortlich für die Software-Installation und die Unterstützung bei der In Haus-Inbetriebnahme unserer Füllmaschinen. Während der Maschineninstallation bei unseren vornehmlich europäischen Kunden, die Du i.d.R. zwei bis drei Wochen vor Ort begleitest, kümmerst Du Dich um die Schnittstellenanbindung, z.B. Profinet, TCP/IP, OPC UA., zu den benachbarten Maschinen und Anlagen. Außerdem bist Du verantwortlich für die Erstellung von Umbau- und Retro-Fit Paketen inklusive der Softwareentwicklung, Dokumentation, Schaltplanerstellung und der Inbetriebnahme.Du bist Elektrotechniker (m/w/d) oder hast ein abgeschlossenes Studium im Bereich der Elektrotechnik, Automatisierungstechnik oder eine vergleichbare Ausbildung. Du arbeitest strukturiert und bist in der Lage, komplexe Sachverhalte gut zu dokumentieren um SPS-Softwares selber zu entwickeln oder die Anforderungen mit unserer Softwareentwicklung abzustimmen. Du verfügst über gute Kenntnisse im Bereich der Automatisierungstechnik, speziell Simatic S7®, Simotion®, WinCC®, Automation Studio®. Es macht dir Spaß, bestehende SPS Codes zu analysieren, um Kunden und Kollegen remote oder auch vor Ort zu unterstützen. Hierfür kannst Du in deutscher als auch englischer Sprache gut kommunizieren.Bei Elopak zu arbeiten bedeutet, Teil eines Unternehmens zu sein, das sich durch eine dynamische, offene und flexible Kultur auszeichnet. Wir feiern und sind stolz auf unsere Erfolge und streben stets danach, unsere Ziele und Ambitionen zu erreichen. Die Zusammenarbeit mit unseren Kollegen in anderen internationalen Niederlassungen ist ein Schlüsselfaktor für das Erreichen unserer Ziele. Elopak ist stets bestrebt, neue Wege zu finden, um den Markt zu beeinflussen, und hat eine lange Tradition darin, erfolgreiche Führungskräfte und Mitarbeiter zu ermutigen und zu unterstützen. Schickt uns Deine Bewerbung und sei ein Teil unseres Erfolges!
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Softwareentwickler Automatisierungstechnik (m/w/d)

Mo. 04.07.2022
Mönchengladbach
Elopak ist ein internationaler Anbieter papierbasierter Verpackungslösungen für flüssige Nahrungsmittel. Mit Sitz in Norwegen und im Alleineigentum der Ferd Gruppe (einer von Norwegens größten Industriekonzernen in Privatbesitz) entwickelt Elopak kontinuierlich seine Expertise weiter, um die sich ständig verändernden Anforderungen an verpackte Lebensmittel zu erfüllen. Über ein halbes Jahrhundert unaufhörliche Expansion und Wachstum haben einen globalen Konzern entstehen lassen, der auf allen Kontinenten operiert. Mit einem Netzwerk von Verkaufsniederlassungen und Partnern in über 40 Ländern, plus Kunden in über 80 Ländern, strebt die Elopak Gruppe danach, ihre internationale Expertise und Produkttechnologie in bestehende und neue Märkte einzubringen. Für unseren Standort in Mönchengladbach suchen wir einen Softwareentwickler Automatisierungstechnik (m/w/d) Entwicklung und Pflege von Automatisierungssoftwares im Bereich Prozess- und Verfahrenstechnik sowie Motion Control Entwicklung und Integration von System- und Softwarearchitekturen im Rahmen von Entwicklungsprojekten Definition von Softwarestandards inklusive Erstellung von Bibliotheken Entwicklung von Tools zur Optimierung der Softwareentwicklung und Softwarevalidierung Abgeschlossenes Studium der Elektrotechnik, Automatisierungstechnik, Informatik oder eine vergleichbare Ausbildung Fundierte Kenntnisse im Bereich der Automatisierungstechnik, speziell Siemens & B&R Fundierte Kenntnisse im Bereich der SPS- und Hochsprachen-Programmierung (Structured Text, C++) Kenntnisse agiler Softwareentwicklung (z.B. Scrum, Kanban) Reisebereitschaft Gute Deutsch- und Englischkenntnisse (B2) in Wort und Schrift
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