Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Business Development | Elektrotechnik: 64 Jobs

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • Elektrotechnik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 59
  • Ohne Berufserfahrung 28
  • Mit Personalverantwortung 2
Arbeitszeit
  • Vollzeit 61
  • Home Office möglich 16
  • Teilzeit 3
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 59
  • Studentenjobs, Werkstudent 3
  • Praktikum 2
Business Development
Elektrotechnik

Account Manager for Automotive Semiconductors (f/m/d)

Sa. 23.10.2021
Düsseldorf
Renesas Electronics enables “Big Ideas for Every Space” by providing innovative solutions for mega trends such as IoT, Industry 4.0 and Autonomous Driving. Being the world’s number one supplier of microcontrollers and a leading supplier of advanced semiconductor solutions, Renesas Electronics is a key player in the industry with a global workforce of 20,000 people. Renesas is looking for an experienced Account Manager for Automotive Semiconductors (f/m/d) based out of our Düsseldorf, Germany to be responsible for developing sales and design-in objectives at target accounts in the automotive semiconductor industry. This entails initiating and coordination global account resources to optimize alignment with the customer, resulting in revenue growth. The role requires a highly motivated, customer oriented, Account Manager (f/m/d) with knowledge of Automotive car manufacturers and their tier suppliers.These include creating sales strategies to penetrate targeted application areas, convincing customers about Renesas solutions through complex evaluation processes, achieving tangible design in/win results, keeping account profiles and making technical presentations to customers. Business Development: Set account design-in and revenue goals Develop and execute detailed sales strategies driving revenue growth Exhibit capabilities to increase the number of new opportunities and drive design-wins for Renesas Forecast revenue and design-ins Cooperate with other departments and regions to support account’s Customer Relationship Development: Establish contacts at every department and levels of customer organization Drive relationships between top management Reporting: Report on business development progress, against targets Report on mid-term account revenue forecast Develop, execute and review account strategy with management Engineering University Degree - preferably in Electrical Engineering Automotive industry experience and good understanding of automotive requirements Ability to develop an account strategy with a clear set of targets, aligned with Renesas’ strategy, plan a course of actions with constant progress check Knowledge of the semiconductor automotive segment, key customers and their applications is preferred Knowledge or past selling experience with MCU’s and SoC’s is a plus Strong interpersonal skills with ability to interact with customers, internal organization and management Strong communication and teamwork skills Agile with every required IT systems Fluent in German and English With a sense of humor
Zum Stellenangebot

(Junior-) Business Development Manager International (m/w/d)

Fr. 22.10.2021
Neuss
Wir bieten Ihnen das perfekte Umfeld für Ihre Karriereentwicklung und suchen Sie als (Junior-) Business Development Manager International (m/w/d) Unterstützung der Wachstumsstrategie der Unternehmensgruppe Identifikation von Trends und Marktchancen mit Erschließung zusätzlicher Geschäftsfelder Ausbau der bestehenden Marktanteile in unseren Fokusbranchen Ausschöpfung von vertrieblichen Synergiepotenzialen Akquisition und technische Beratung festgelegter Kundengruppen Koordination und Betreuung länderübergreifender Kundenprojekte Aufbau neuer Geschäfte durch Hersteller- und Vertriebskooperationen Abschluss von Rahmenverträgen und Produktlistungen Budgetverantwortung für die vereinbarten Umsätze Enge Zusammenarbeit mit Geschäftsführung, Vertriebsleitung und Produktmanagement Abgeschlossene Berufsausbildung bzw. Weiterbildung im Bereich Elektrik / Elektrotechnik Mehrjährige Erfahrung im Projektvertrieb, KAM oder Business Development Nachweisliche Erfolge in der strategischen Neukundengewinnung Sicheres Auftreten, effektive Kommunikation und Verhandlungsgeschick Erfolgsorientierung und Zielstrebigkeit Ausgezeichnete Präsentations- und Projektmanagementfähigkeiten Gewinnende Persönlichkeit mit unternehmerischer Vorgehensweise Flexibilität und hohe Reisebereitschaft Verhandlungssicheres Englisch, weitere Fremdsprachenkenntnisse wünschenswert Wertschätzender Umgang mit hoher Kollegialität Moderne Unternehmenskultur und flache Hierarchien Förderung von Fort- und Weiterbildungen Modernes Arbeitsequipment, PKW zur privaten Nutzung Betriebliches Gesundheitsmanagement mit attraktiven Angeboten wie Bikeleasing Leistungsgerechtes Vergütungsmodell
Zum Stellenangebot

(Junior) Business Development Representative (m/f/d)

Fr. 22.10.2021
München
There are many reasons to consider joining a company. Key among them are the people, the ideas, and the technology. At NI, we believe in the power and potential of connecting the three to create a path to success.  The people: We’re looking for curious and creative problem solvers who value diversity and fresh perspectives, are bold and kind, and willing to take chances.  The ideas: What did you want to be when you grew up? Did you want to program robots? Build flying cars? Leave the world better than you found it? At NI, we build on the big ideas of big dreamers to make their visions a reality.  The technology: With our tailored, software-connected approach, we support our customers through all phases of the product development cycle. From 5G and medical innovations to autonomous driving and the future of space travel, we help our customers Engineer Ambitiously every day.   We’ve long been globally recognized as a top employer. Our compensation and benefits are very competitive, as are our modern workspaces, career development and mobility opportunities, and a culture that fosters belonging and emphasizes community giving. We encourage our teammates to challenge the status quo and collaborate with one another to build innovative solutions.  No matter your career path, we’re here for you, for each other, and for the next generation of innovators who think bigger, aim higher, and go faster.   Are you up for the challenge of helping shape humanity for the next 100 years? If so, let’s get started, and let’s Engineer Ambitiously together. About the role: We have an exciting new opportunity for a German-English speaking (Junior) Business Development Representative (m/f/d) to join our team here in Munich, Germany. This is one of the few roles within NI where you will focus primarily on growing business and yourself. In this role you will be exposed to different industries and leading global accounts which enables you to gain strong technical and business insight. As part of a diverse team, you are partnering with Sales, Business Development and Marketing; researching, understanding various lines of business and personas. In the daily customer interactions you identify key contacts and decision makers, qualify business opportunities and trends that lead to closed revenue and quota attainment. You will maintain a thorough understanding of NI’s products and services, our value, industry knowledge including competitive landscape, customers pain points and needs to properly position NI’s solutions and qualify opportunities. You will be provided extensive formal training, weekly ongoing training, and will be closely mentored and professionally developed Execute on your strategy to balance your time between inbound and outbound lead qualification activities to achieve your pipeline generation targets. Define and execute your prospecting activities with a strong focus on the business impact You connect NI’s value proposition to cold contacts Utilize your industry and account insight to recommend prospecting activities in collaboration with Sales Account Managers, Business Development and Marketing As a senior member of the team you will provide coaching and mentorship within the EMEA Sales Development team You provide thought leadership and feedback lessons learned to the Global Sales & Marketing Team You collaborate with leadership to shape the future of the global Sales Development team You build specialized knowledge in our customers’ Applications, Trends & Industries You report and forecast business impact Minimum Requirements Engineering or MBA background Excellent German and English language proficiency Proactivity in pursuing any sales opportunities. Demonstrating adaptability and flexibility as part of an ever-growing sales organization Motivation to provide customers with industry and application insight You have a genuine desire to accelerate NI’s business growth Demonstrating inclusive behavior in building relationships and understanding the value of Diversity Preferred Requirements Minimum 9-12 months in a Sales related role Professional sales training and regular coaching Competitive salary, benefits and variable KPI related bonus Working together with a motivated and supporting team Office in the heart of Munich with many benefits (free drinks, fruits, yoga etc.) Opportunity to work from home
Zum Stellenangebot

Senior Manager Business Process Excellence (m/w/x)

Fr. 22.10.2021
Oberkochen
Step out of your comfort zone, excel and redefine the limits of what is possible. That’s just what our employees are doing every single day – in order to set the pace through our innovations and enable outstanding achievements. After all, behind every successful company are many great fascinating people. In a modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together.Join us today. Inspire people tomorrow.Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity.Apply now! It takes less than 10 minutes.This function offers you the chance to work on one of ZEISS’ key group programs and to drive harmonization and standardization of processes and structures that define the way how ZEISS will work for years to come. You will take responsibility to achieve the best solution for ZEISS, balancing individual functional and segment needs by improving one of the following end-to-end process workstreams: Order-to-Cash, Procure-to-Pay, Engineer-to-Order, Service-to-Customer, Plan-to-Produce, Inbound-to-Outbound, Idea-to-Market, Record-to-Report or Master Data Management You will take on a moderating and leadership role, understanding and mastering the individual processes, in order to moderate between the ZEISS functions and process experts in a goal-oriented manner. You will steer and orchestrate necessary external consulting support within your workstream. In addition, you will exchange information with your fellow workstream leads to ensure best practice sharing and integration into related processes and report your results to the overall program management. You own the alignment of your workstream progress with the overall program plan, ensure planning, implementation and improvement measures of your workstream and thus make a significant contribution to the overall project success. a Masters degree in Finance, Business Administration, Industrial Engineering or a similar field of study proven experience managing projects in the area of business process excellence or in a similar performance improvement related environment – experience with SAP ERP transformations are a big plus results-oriented, analytical and organizational skills paired with strong change communications skills to develop and successfully implement strategic plans a strong change management perspective strong German and English skills Wofür wir seit 170 Jahren stehen: Pioniergeist und Bodenhaftung. ZEISS bietet seinen Mitarbeitern ein modernes Arbeitsumfeld, überdurchschnittliche Benefits sowie vielfältige Möglichkeiten zur Weiterentwicklung. Entscheiden Sie Sich für ZEISS. Die verschiedenen Unternehmensbereiche sowie die zentralen Konzern- und Servicefunktionen bei ZEISS bieten zahlreiche berufliche Möglichkeiten für alle Fachrichtungen.
Zum Stellenangebot

Manager (f/m/d) Corporate Markets Strategy

Fr. 22.10.2021
München
Find out how you can enjoy, grow and perform at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home. Manager (f/m/d) Corporate Markets Strategy BSH Hausgeräte GmbH | Munich | Full time / Part time | You will directly contribute to the BSH group's success by working on the corporate strategy and project-driven execution of the same. Closely with the board of management, you will work to accelerate achieving BSH's strategic targets. This role is for a leader who is passionate about driving: Strategy development and respective consulting for the BSH corporation including corporate divisions, esp. marketing, sales & cross-functional topics Moderation and faciliation of funding discussions and according product  & tech roadmaps Management of strategic projects on behalf of the board of management and corporate divisions Support of the  board with research, (business area) analytics, evaluation of future business opportunities and presentations for versatile purposes Management and optimization of the stratigic planning process for the entire BSH group and its corporate divisions 5+ years of professional experience in one of the leading consulting and/or in an industrial company, incl. profound project management experience Self-motivated, results-driven and autonomous, taking responsibility for achieving your targets. Ability to juggle multiple priorities Excellent anaytical and conceptual problem solving skills with the ability to structure complex circumstances effectivly Excellent written and verbal communication skills with the ability to persuade, convince and explain complex concepts up to board level Ability to work with cross-functional teams across various functions and execute project plans in a dynamic environment Modern and diverse working methods and technologies Individual development programs, international perspectives and diverse career opportunities  Attractive, employer-funded company pension plan and modern health benefits  Flexible working time schemes and mobile working
Zum Stellenangebot

Business Development Manager (m/w/d) Chemie & Pharma

Fr. 22.10.2021
Herborn, Hessen
Rittal ist einer der weltweit führenden Systemanbieter für Gehäuse- und Schaltschranktechnik, Stromverteilungs­systeme, System-Klimatisierung, IT-Infrastruktur sowie Software und Service. Das Unternehmen gehört zur international erfolgreichen Friedhelm Loh Group mit 12 Produktionsstätten, 94 Tochtergesellschaften und 11.600 Mitarbeitern.Sie suchen für den nächsten Karriereschritt eine spannende Aufgabe im strategischen Vertrieb? Als Branchenmanager helfen Sie uns, unser Produkt-Portfolio im Markt weiter zu etablieren und neue Kunden zu begeistern. Gestalten Sie mit uns die Zukunft alsBusiness Development Manager (m/w/d) Chemie & PharmaAusarbeitung von Strategien und operativen Umsetzungskonzepten für das Rittal-Geschäft im Bereich Chemie & PharmaErstellung von Potentialanalysen für unsere Systemlösungen sowie Identifikation und Bewertung neuer Produktlösungen für dieses Branchenumfeld Identifikation von geeigneten Zielkunden und Erstellung der jeweiligen Value PropositionKonzeption geeigneter Marketinginstrumente zur Unterstützung eines erfolgreichen Roll-OutsBeobachtung des Marktumfelds hinsichtlich Trends, neuer Applikationen und WettbewerbssituationUnterstützung der jährlichen Planungsprozesse und Umsetzung globaler Projekte in enger Kooperation mit den RegionenAbgeschlossenes Studium des (Wirtschafts-) Ingenieurwesens oder vergleichbare QualifikationIdealerweise erste Branchenerfahrung und Marktwissen in den Bereichen Chemie und/oder Pharmazeutische IndustrieVerhandlungssichere Deutsch- und EnglischkenntnisseKommunikationsstarke Persönlichkeit mit einem hohen Maß an Eigeninitiative und einer zielorientierten, analytischen ArbeitsweiseProzessverständnis sowie konzeptionelle, organisatorische und strategische StärkeInternationale Reisebereitschaft und FlexibilitätEinen Arbeitsplatz in einem zukunftsorientierten und international erfolgreichen FamilienunternehmenRaum für Mitgestaltung und eine teamorientierte ArbeitsatmosphäreIndividuelle Einarbeitung und ein umfangreiches Weiterbildungsprogramm (Loh Academy)Flexible Arbeitszeiten mit GleitzeitkontoVielzahl an freiwilligen sozialen Leistungen, u. a. Betriebliche Altersvorsorge, Weihnachts- und Urlaubsgeld, betriebliches Gesundheitsmanagement
Zum Stellenangebot

Business Development Associate (m/f/d) in Life Science Startup

Do. 21.10.2021
Stuttgart, Freiburg im Breisgau
DISPENDIX is a young, fast-growing deep-tech startup with products that enable scientists and researchers around the world to make new discoveries in areas such as drug discovery, diagnostics and personalized medicine. Our passion drives us to develop high-tech liquid handling technologies for laboratory automation and life sciences. In 2018, DISPENDIX became part of BICO, a global leader in the development and delivery of life science solutions. BICO equips thousands of laboratories and scientists worldwide with cutting-edge technologies that enable breakthrough in scientific achievements. Our vision is: Create the Future of Health by Engineering Science. We are looking for a Business Development Associate (m/f/d) to join our headquarters in Freiburg im Breisgau or Stuttgart, Germany. Develop a growth strategy focused both on financial gain and customer satisfaction Conduct research to identify new markets, new opportunities and customer needs Arrange business meetings with prospective clients Build strong relationships with industry professionals, companies, competitors, and customers Research business opportunities and viable income streams Mapp up the market and screen for new technologies Follow industry trends locally and internationally and be in the frontline Bachelor’s Degree required. Advanced scientific degree or MBA highly preferred Strong experience in commercial sales or account management Prior experience in business development required, technology, device, diagnostic and digital or consulting preferred. Passionate about our industry and have their ‘finger on the pulse’ of the Life Science/BioTech space Have experience building, managing, and developing a business development team Innate enjoyment of being in a brand ambassador Have a track record of driving business relationships from cooperative idea generation to contract negotiation to program management Passionate about using data to drive decision-making and tell a great story Dynamic attitude and open minded to drive change Anticipated travel: 40-60% Joining DISPENDIX means being part of something big and shaping the future of medicine. We are a fast-growing life sciences company with award winning products and a fun, cool team that is friendly and supportive. Agile start-up culture: being a dynamic and international start-up and still benefit from a flat organizational structure. We work agile/SCRUM in cross functional teams that is very progressive. Think Silicon Valley-ish. Freedom: There is a lot of opportunity to get involved in new projects and have an impact. There is a level of freedom to take ownership and responsibility and work on projects you enjoy. Development: We regularly celebrate individual accomplishments and develop new skills through training courses. We have a talented team you can learn from and gain hands-on knowledge outside of your main responsibilities. We do high-tech! Flexible working: We focus on results not working hours, we want our employees to be as productive and happy as possible. Team building: Open-minded atmosphere and we champion collaboration by regularly organize fun team-building events! Perks: No dress code, discounted metro passes, subsidized canteen, discount on a first-class gym, and we plan to add more. A chance to make a difference: We are in the life sciences industry and our work is an excellent way to contribute to the development of new drugs and treatments that will be used to help hundreds of thousands of people worldwide.
Zum Stellenangebot

Manager Strategy and Inhouse Consulting (m/w/d)

Do. 21.10.2021
Mainburg, Brilon
Die WOLF Group zählt zu den führenden Systemanbietern von Heizungs- und Lüftungssystemen und gemeinsam mit ihrer Muttergesellschaft CENTROTEC SE zu den führenden Komplettanbietern für Energiesparlösungen im Bereich der Gebäudetechnik. Energie und Raumklima sind zukunftsweisende Themen von globaler Reichweite. Mit unseren ausgereiften Produkten und integrierten Systemlösungen aus den Bereichen Klima, Heizen und Lüften sind wir einer der weltweit führenden Anbieter energieeffizienter Gebäudetechnik und helfen aktiv Energie einzusparen und Lebenskomfort zu erhöhen. Wir besetzen alle bei der globalen CO2-Diskussion relevanten Technologien und Systemlösungen. Für unser Centrotec Strategy & Inhouse Consulting Team suchen wir Sie, und zwar zum nächstmöglichen Zeitpunkt, als Manager Strategy & Inhouse Consulting (m/w/d) Sie wirken als Teil unseres Strategieteams am weiteren Wachstum, der Inter­national­isierung und nachhaltigen Optimierung unserer Unter­nehmen und der ganzen Unternehmensgruppe mit. Wir suchen Persön­lich­keiten, die in der Rolle des Projekt­managers (m/w/d) Weiter­ent­wick­lungen voran­treiben, lösungsorientiert sind und nicht nur gerne Ent­scheidungen treffen, sondern diese auch erfolg­reich umsetzen. Neben einem höchst viel­seitigen und spannenden Aufgaben­gebiet bietet die Position sehr gute berufliche Ent­wicklungs­per­spek­tiven. Zudem verfügen wir über moderne leistungs- und performance­orientierte Vergütungs­modelle, mit denen wir Ihre Karriere­entwicklung vorantreiben können. Neben dem Hauptsitz des Teams im bayerischen Mainburg (sehr gut erreichbar aus München, Ingolstadt, Regensburg und Landshut) befindet sich ein zweites Büro im niederländischen Doesburg (sehr gut erreichbar aus Arnhem und Düsseldorf).Als Teil unseres Teams werden Sie Projekte von strategischer Bedeutung eigen­verantwortlich initiieren, gestalten und leiten. Ihr Betätigungs­feld kann hierbei alle Bereiche des Unternehmens umfassen. Ein kleiner Ausblick darauf, auf was Sie sich freuen dürfen: Optimierungs- und Wachstums­projekte u. a. in den Bereichen Produktion, Supply Chain, Logistik, Service und Vertrieb Konzeption, Validierung und Weiter­entwicklung von neuen Geschäfts­modellen im Kontext Energie und Raumklima Analyse und Verbesserung von komplexen bereichs­übergreifenden Unternehmens­prozessen Projekte im Bereich Digitalisierung, IoT / Industrie 4.0 mit echten Mehrwerten für unsere Kunden Spannende Einsätze in Deutschland, den Nieder­landen und unseren weiteren inter­nationalen Vertriebs- und Produktions­gesellschaften Die Centrotec SE und ihre Unternehmen zeichnen sich durch sehr flache Hierarchien und schnelle Ent­scheidungs­wege aus. Deshalb wird für Sie die Zusammen­arbeit mit dem Vorstand und unseren Geschäfts- und Bereichs­leitern an der Tagesordnung sein. Um dieser Rolle gewachsen zu sein, sollten Sie Folgendes mitbringen: Mehrjährige Erfahrung in einer Unternehmens­beratung oder vergleichbare interne Rolle in einem inter­national tätigen Unternehmen Abgeschlossenes Studium, bevorzugt mit technischer Aus­richtung als Ingenieur (m/w/d) oder Wirtschafts­ingenieur (m/w/d) Erfahrung als Projekt­leiter (m/w/d) von komplexen Vorhaben mit strategischer Bedeutung Sichere und adress­aten­orientierte Kommunikation in Deutsch und Englisch Haben Sie darüber hinaus eine hohe Eigen­initiative, Problem­lösungs­kompetenz und denken strategisch, analytisch und unter­nehmerisch?
Zum Stellenangebot

(Senior) Manager Operational Excellence - Corporate Strategy (m/f/x)

Do. 21.10.2021
Oberkochen
Step out of your comfort zone, excel and redefine the limits of what is possible. That’s just what our employees are doing every single day – in order to set the pace through our innovations and enable outstanding achievements. After all, behind every successful company are many great fascinating people. In a spacious modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together.Join us today. Inspire people tomorrow.Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity.Apply now! It takes less than 10 minutes.Would you like to drive the strategic development and operational excellence at ZEISS as part of the strategic group development? Your role: In close collaboration with the management and business units, you will work on operational excellence projects at ZEISS. As project manager you will be responsible for managing and supporting our core business and operational excellence activities, driving our position as a global market shaper. With your natural passion for driving improvements, you will take on the technical leadership for specific projects with a focus on improvements in the global ZEISS supply chain across all business units. You will be responsible for planning, monitoring, structuring and executing these projects as well as managing all related stakeholders. An above-average degree in natural sciences, engineering or economics 2+ years of professional experience in a consulting environment or within the operations or supply chain department of a leading global company High process understanding along the entire value chain and project management experience Skills to drive business and operational excellence activities and execute lighthouse projects Initial experience in lateral leadership of teams Enjoy working in an agile way in a networked, diverse and interdisciplinary environment Profound analytical competence, strategic and outside-the-box thinking Ability to present complex issues in a compressed manner Passion for innovation and enthusiasm for new technologies Fluent English skills, German is a plus For 170 years, ZEISS has embodied a pioneering spirit and a pragmatic approach. ZEISS offers its employees a modern working environment, above-average benefits and a host of opportunities for further development.
Zum Stellenangebot

Business Developer – Bereich Kabelverlegetechnik (m/w/d)

Do. 21.10.2021
Soest, Westfalen
Legrand ist ein weltweit führender Spezialist für elektrotechnische Gebäudelösungen in der Energieverteilung, Kabelmanagement, Daten- und Netzwerktechnik sowie Gebäudeautomation und Schaltersystemen. Dabei deckt Legrand alle Bereiche der technischen Gebäudeausstattung ab, von den Lösungen im Ein- und Mehrfamilienhaus bis zu integrierten Systemlösungen für große Bauvorhaben. Legrand Deutschland folgt als Vertriebsstätte im Konzern-Verbund einer klaren Philosophie: Wir überzeugen unsere Kunden mit zukunftsorientierten Qualitätsprodukten und mit persönlichem Service. Durch die Einführung neuer Produktlinien sind wir auf Wachstumskurs. Dafür brauchen wir Persönlichkeiten wie Sie. Wir suchen einen Business Developer – Bereich Kabelverlegetechnik (m/w/d) Betreuung des Produktbereiches Kabelverlegetechnik für Deutschland und Österreich Bearbeitung relevanter Marketing- und Produktmanagementaufgaben Zusammenarbeit mit lokalen und internationalen Kollegen aus dem Konzern Durchführung von Marktstudien, Wettbewerbs- und Trendanalysen, um potenzielle Kunden und Geschäftsmöglichkeiten zu identifizieren sowie neue Gebiete im Marktumfeld Kabelverlege­technik zu erschließen Anbahnung von Kooperationen, um den Geschäftsbereich voranzutreiben Unterstützung des Vertriebes bei der Identifizierung von Kundenpotenzialen sowie Übergabe der vorbereiteten Kontakte und Nachverfolgung des Erfolgs Besuch von Branchenveranstaltungen wie Konferenzen und Ausstellungen, um sich über die Marktentwicklungen auf dem Laufenden zu halten und das Netzwerk zu erweitern Hochschulabschluss im Bereich Betriebswirtschaftslehre, Wirtschaftsingenieurs­wesen, Elektro­technik oder eine vergleichbare Ausbildung Berufserfahrung im Bereich Marketing- und / oder Projektmanagement technischer Produkte oder im Bereich Business Development, idealerweise im Bereich Kabelverlegetechnik Sehr gute Kenntnisse der MS-Office-Programme Englisch in Wort und Schrift Eine interessante und vielseitige Tätigkeit in einem internationalen UnternehmenFachlich bezogene WeiterbildungenUnbefristeter Arbeitsvertrag und Sozialleistungen eines Industrieunternehmens
Zum Stellenangebot


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: