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Feinmechanik & Optik: 702 Jobs in Schwabhausen bei Dachau

Berufsfeld
  • Elektronik 55
  • Elektrotechnik 55
  • Softwareentwicklung 50
  • Leitung 44
  • Teamleitung 44
  • Entwicklung 39
  • Gruppenleitung 37
  • Projektmanagement 37
  • Sachbearbeitung 36
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  • Einkauf 19
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  • Assistenz 16
  • Personalmarketing 15
  • Recruiting 15
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Branche
  • Feinmechanik & Optik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 608
  • Ohne Berufserfahrung 397
  • Mit Personalverantwortung 41
Arbeitszeit
  • Vollzeit 639
  • Home Office möglich 189
  • Teilzeit 105
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 594
  • Studentenjobs, Werkstudent 56
  • Praktikum 26
  • Berufseinstieg/Trainee 14
  • Befristeter Vertrag 10
  • Ausbildung, Studium 9
  • Arbeitnehmerüberlassung 2
  • Bachelor-/Master-/Diplom-Arbeiten 2
Feinmechanik & Optik

Servicetechniker Kalibrierung Elektrotechnik (m/w/d) im regionalen Außendienst Bayern (Schwerpunkt München, Ingolstadt, Augsburg)

So. 03.07.2022
München, Ingolstadt, Donau, Augsburg
Testo Industrial Services ist die über 1.000 Mitarbeiter starke, internationale Dienstleistungsgesellschaft der Testo-Gruppe, die weltweit ca. 3.000 Mitarbeiter zählt. Mit viel Leidenschaft kalibrieren wir Messeinrichtungen und qualifizieren Anlagen mit den neuesten Methoden für die Industrie. Weiterhin unterstützen wir unsere Kunden bei der Umsetzung von Validierungen und anderen qualitätssichernden Maßnahmen. Du hast jetzt die Chance, Dein Know-how mit unserem erprobten Erfolgskonzept zu verbinden und eigenverantwortlich umzusetzen. Servicetechniker Kalibrierung Elektrotechnik (m/w/d) im regionalen Außendienst Bayern (Schwerpunkt München, Ingolstadt, Augsburg) Standort Außendienst (Stellen-ID: 1460) Bei uns erwarten dich verantwortungsvolle Prüf-, Kalibrier- und Messaufgaben an messtechnischen Geräten und Systemen Dein Fokus liegt dabei auf den unterschiedlichen Messgeräten im Bereich Elektrotechnik und bietet dir viel Abwechslung Die Bewertung der Kalibrierergebnisse liegt in deiner Verantwortung. Auf Basis dieser Ergebnisse ergreifst du in enger Abstimmung mit dem Kunden geeignete Maßnahmen anhand von geltenden Normen Gerne bieten wir dir genügend Flexibilität dein Arbeitsumfeld und deine Arbeitsstrukturen in Absprache mit unserem Kunden und deinen Kollegen selbst zu gestalten Du bist überwiegend bei unseren Kunden in Bayern eingesetzt, teilweise in angrenzenden Bundesländern und in Ausnahmefällen auch deutschlandweit Du bist eine Elektrofachkraft und / oder hast eine erfolgreiche Ausbildung oder Weiterbildung zum Meister / Techniker in den Bereichen Elektrotechnik oder Mechatronik absolviert Idealerweise hast du bereits Erfahrungen im Bereich Kalibrierung und/oder Messtechnik gesammelt Sehr gute PC-Kenntnisse (MS-Office) Erste Erfahrungen in der Programmierung sind von Vorteil Teamfähigkeit und eine ausgeprägte Dienstleistungsmentalität zeichnen dich aus Gültige Fahrerlaubnis der Klasse B Nach unserer strukturierten Einarbeitungsphase bist du bereit für jeden Kunden und hast mit Sicherheit neue Lieblingskollegen getroffen Kommuniziert wird bei uns auf Augenhöhe; vom Praktikant bis zum Geschäftsführer per DU Als Dienstleistungsunternehmen sind unsere Mitarbeiter unser wichtigstes Gut - freue dich auf ein offenes und respektvolles Miteinander und engagierte Kollegen Ein zentrales Auftrags- und Reisemanagement welches von der Auftragsplanung bis zur Hotelbuchung an deiner Seite ist Optimal ausgestattet: Ein neutraler Firmenwagen gehört ebenso zu deiner Ausstattung bei uns, wie Notebook und Smartphone - auch zur privaten Nutzung. Ideen und Verbesserungsvorschläge sind gefragt und stoßen auf offene Ohren - in enger Zusammenarbeit mit dem Kunden entwickeln wir uns stetig weiter
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Software Developer / Full Stack Developer (m/f/d)

So. 03.07.2022
Unterföhring
SimonsVoss as the pioneer for ultra-low power electronic locking technology stands for the intelligent integration of functionality, aesthetics and uncompromising high quality made in Germany. Courage for innovation, sustainability, responsibility and the appreciation of our employees and partners are the foundations of our success. SimonsVoss is a company of the ALLEGION Group and therefore a part of the globally active network. (JUNIOR / MID-LEVEL) SOFTWARE DEVELOPER / FULL-STACK DEVELOPER (M/F/D) General Conditions: Location: Unterföhring near MunichEmployment: Full-time Development of software for user-friendly visualization and administration of networked locking systems with .NET as the software platform Implementation of user interfaces and backend services Implementation, testing and documentation of software systems according to given system specifications Conception and specification of new applications Demanding and varied tasks with room for creativity in an innovative and international high-tech company Successfully completed studies with significantly results, initial practical application In-depth knowledge of C#, .NET, TypeScript, Angular, HTML, (S)CSS Experience with software design principles such as SOLID, Clean Code, Clean Architecture and 12Factors Experience in agile development projects (Scrum, Kanban) Knowledge of SQL Server and other databases is an advantage Ability to map complex technical relationships to realizable principles Good German and English skills for working with our international development partners An appreciative work environment, flexible working hours and an eye for a good work-life balance Good support through intensive, individual training Personal and professional development supported by an extensive range of seminars and training courses 30 days of vacation Capital-building benefits and company pension Kita / Kiga allowance, fitness allowance for private sports activities and much more
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People Development Specialist (m/w/x)

So. 03.07.2022
Oberkochen, Berlin, München
Sich etwas Neues trauen, über sich hinauswachsen und dabei die Grenzen des Machbaren neu definieren. Genau das ist es, was unsere Mitarbeitenden täglich leben dürfen und sollen. Um mit unseren Innovationen ein Zeichen zu setzen und Großartiges zu ermöglichen. Denn hinter jedem erfolgreichen Unternehmen stehen eine ganze Menge faszinierende Menschen.   In einem offenen und modernen Umfeld mit zahlreichen Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten, arbeiten die Mitarbeitenden bei ZEISS in einer Kultur, die von Expertenwissen und Teamgeist geprägt ist. All das wird getragen von der besonderen Eigentümerstruktur und dem langfristigen Ziel der Carl-Zeiss-Stiftung: Wissenschaft und Gesellschaft gemeinsam voranzubringen.   Heute wagen. Morgen begeistern.   Vielfalt ist ein Teil von ZEISS. Wir freuen uns unabhängig von Geschlecht, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion, Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung und Identität auf Ihre Bewerbung.   Jetzt, in weniger als 10 Minuten bewerben.   Führungskräfte und Mitarbeiter in allen relevanten Fragestellungen der Personal- und Organisationsentwicklung beraten in Zusammenarbeit mit den Fachbereichen und den HR Business Managern die Entwicklungs- und Qualifizierungsbedarfe systematisch erheben, entsprechende Konzepte erarbeiten, deren Umsetzung aktiv begleiten und eine effektive Evaluation gewährleisten in enger Zusammenarbeit mit dem Global Functional Team für Personalentwicklung die Implementierung konzernweiter Programme in den Geschäftseinheiten operativ vorantreiben die Leitung von Personalentwicklungsprojekten übernehmen die Planung und Moderation verschiedener Formate wie Workshops, Konferenzen und Großveranstaltungen übernehmen bei der Gestaltung von Veränderungsprozessen mitwirken externe Dienstleister auswählen und steuern zielgerichtet relevante Auswertungen und Reportings zum Monitoring und zur Qualitätssicherung der Projekte erstellen ein erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium mehrjährige Berufserfahrung im Personalwesen und/oder Personalentwicklung, bevorzugt in einem technologieorientierten Unternehmen und/oder einer Unternehmensberatung relevante Kenntnisse und Erfahrung in der Konzeption und Implementierung von modernen Instrumenten der Personalentwicklung und dem Einsatz innovativer Lernformen fundierte Fähigkeiten in Projektmanagement und Moderation eine hohe Kundenorientierung und Beratungskompetenz ausgesprochen eigenverantwortlicher, zielorientierter und strukturierter Arbeitsstil souveränes, kommunikationsstarkes und verbindliches Auftreten, hohe Sozialkompetenz sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Wenn Sie mehr über diese Stelle erfahren möchten, wenden Sie sich bitte an die zuständige Recruiterin: Frau Galina Elsenhans (galina.elsenhans@zeiss.com).
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Software Developer for .NET – Fokus Backend & Cloud (m/f/d)

So. 03.07.2022
Unterföhring
SimonsVoss as the pioneer for ultra-low power electronic locking technology stands for the intelligent integration of functionality, aesthetics and uncompromising high quality made in Germany. Courage for innovation, sustainability, responsibility and the appreciation of our employees and partners are the foundations of our success. SimonsVoss is a company of the ALLEGION Group and therefore a part of the globally active network. (JUNIOR / MID-LEVEL) SOFTWARE DEVELOPER FOR .NET WITH FOCUS ON BACKEND & CLOUD (M/F/D) General Conditions: Location: Unterföhring near MunichEmployment: Full-time Development of cloud-ready microservice-based backend platform in .NET Core Implementation and documentation of internal and external APIs Elaboration of the system architecture together with team members Conception and specification of new components and services Demanding and varied tasks with room for creativity in an innovative and international high-tech company Successfully completed studies In-depth knowledge of C# and .NET Core Experience with software design principles such as SOLID, Clean Code, Clean Architecture and 12Factors Experience in agile development projects (Scrum, Kanban) Enthusiasm for cloud technologies (such as Docker, Kubernetes, DevOps etc.) and ideally experience in cloud development Ability to map complex technical relationships to realizable principles Good German and English skills  An appreciative work environment, flexible working hours and an eye for a high work-life balance Intensive, individual training period Personal and professional development with access to an extensive range of seminars and trainings 30 days of vacation Capital-building benefits and company pension Kita / Kiga allowance, fitness allowance for private sports activities and much more
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Working Student Digital Solution Engineering (f/m/x)

So. 03.07.2022
München
Step out of your comfort zone, excel and redefine the limits of what is possible. That’s just what our employees are doing every single day – in order to set the pace through our innovations and enable outstanding achievements. After all, behind every successful company are many great fascinating people. In a spacious modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together. Join us today. Inspire people tomorrow. Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity. Apply now! It takes less than 10 minutes.Join us and shape the software future of ophthalmology (diagnosis and treatment of eye disorders) and microsurgery. It is our mission to contribute to the progress of medicine, enabling more efficient and cost-effective treatments and providing access to high-quality medical care to as many people as possible. Together we create the ZEISS Medical Ecosystem. It makes digital adoption easy, providing one ecosystem connecting devices, data and applications that enable a streamlined workflow, clinical planning, education, and optimization of clinical procedures. ZEISS Medical Ecosystem opens possibilities for the creation of new solutions, where data passes seamlessly from one ZEISS device to another using artificial-intelligence-powered applications and software tools. As a working student, you will report directly to the Head of Digital Solution Engineering. In our team, we create digital health applications for our global customers. You will assist the Head of Digital Solution Engineering in overarching project management topics. Your main focus will be to assist with the management of the ZEISS Meditec new work environment in Munich-Obersendling, including coordinating office renovation tasks and internal moves organizing medical device management and storage managing projects for transitions to open desk environment In addition, you will get insights into dedicated management tasks with regards to medical software development. Depending on your skillset/background, your areas of interest, and our current project progress, your tasks will be customized. You will have the chance to learn new things, develop your skills, actively contribute to our team as well as to get insights into a global health tech company. Bachelor’s degree in business, engineering or a relevant adjacent subject; alternatively, a business degree and strong technology and healthcare experience work experience from previous internships, working student positions or similar activities a problem-solving attitude, good communication skills and an empathic way to collaborate with peers you can work in an independent, goal- and output-oriented manner and have a “can do” attitude good writing style to present and communicate complex issues in an understandable manner you have English and German language skills and are fluent in at least one of the languages If you would like to know more about the role kindly contact the responsible recruiter: Selina Riccio (studenten@zeiss.com)
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Werkstudent:in (m/w/d) academy digital

So. 03.07.2022
München
Wir sind eines der führenden Unternehmen im Bereich hochwertiger Designleuchten und Lichtqualität und gehört zu den attraktivsten deutschen Premiummarken. Dynamisch wachsend und getragen von einem begeisterten Team, ist unsere Marke inzwischen europaweit Synonym für Lichtqualität und Design. Wir suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt Verstärkung für unser Jobangebot Werkstudentin (m/w/d) academy digital. Klingt spannend? Dann freuen wir uns auf eine aussagekräftige Bewerbung über unseren Partner Campusjäger by Workwise. Du recherchierst und evaluierst Lernmedien und Tools zur besseren Wissensvermittlung Du koordinierst die Umsetzung neuer Medien Du unterstützt die Erstellung unserer Online-Kurse in der E-LearingPlatform Moodle Du betreust die Foren unserer Online Kurse Du verfasst Artikel für das Occhio Intranet, die FAQs und pflegst unsereDaten Du hast eine Affinität für digitales Lernen Du studierst im Bereich digitale Didaktik, Wissensmanagement,Mediendidaktik/Medienpädagogik, Educational Media, EducationalTechnology, Multimedia, E-Learning oder digitales Lernen Du hast idealerweise auch Grafikkenntnisse, Erfahrung mit Moodle,Javascript oder CSS Kenntnisse Du hast erste HTML-Kenntnisse und hast Spaß an digitalen Medien › Du verfügst über ein sehr gutes schriftliches Deutsch und Englisch Viele Einblicke und die Möglichkeit, unsere Online Schulungen mitzugestalten Spannende Arbeiten in einem dynamischen Umfeld eines stark wachsenden und auf höchste Qualität ausgelegten Unternehmens Flache Hierarchien mit transparenter und flexibler Unternehmenskultur Tätigkeit an einem attraktiven Standort im Herzen von München
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User Experience Designer Medical & Health (m/w/x)

So. 03.07.2022
München
Step out of your comfort zone, excel and redefine the limits of what is possible. That’s just what our employees are doing every single day – in order to set the pace through our innovations and enable outstanding achievements. After all, behind every successful company are many great fascinating people. In a spacious modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together. Join us today. Inspire people tomorrow. Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity. Apply now! It takes less than 10 minutes.As part of our growing UX team you have the opportunity to help shape digitization in healthcare. You will be part of the development of innovative solutions for doctors and medical staff in all project phases. You create user-centric designs for diverse web and mobile applications that will become part of a new, cloud-based medical ecosystem. Your concepts connect digital services and medical devices: you create simple and efficient workflows for the diagnosis and treatment of various clinical pictures. You create valuable experiences for our users - and enable them to achieve the best results for their patients. You are part of an interdisciplinary team in an international environment. You work very closely with product managers and software developers to bring our new product to life - from the first idea to the final product. You collaborate with other UX and UI designers to create a consistent and engaging experience across the ecosystem. You support our researchers to gain insights for projects and evaluate your designs in user tests. You will work in our Munich office: here you enjoy the view of the Alps, but also the energy of our amazing UX team. Currently, but also post-Covid you have the opportunity to work remotely on a regular basis. minimum of three years professional experience in a relevant position with a focus on UX design, usability engineering or similar passion and experience to develop user-centric concepts with an eye for the big picture and attention to detail project experience in the development of diverse interaction concepts for digital touchpoints (desktop, web, mobile or others) good skillset and creativity with a clear focus on interaction design and usability incl. proficient hands-on experience with wireframing and prototyping tools like Axure, Adobe XD, figma or similar - experience and methodological competence in user testing, experience in user research is a plus experience in working with development teams and agile methodologies strong team spirit and communication skills (German and English) a degree (Master or Diploma) with a focus on Interaction Design, Media Design, Human Machine Interaction, Psychology - or convincing professional experience We are looking forward to your application including your CV, cover letter and your inspiring portfolio.
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Working Student User Interface Design (f/m/x)

So. 03.07.2022
München
Step out of your comfort zone, excel and redefine the limits of what is possible. That’s just what our employees are doing every single day – in order to set the pace through our innovations and enable outstanding achievements. After all, behind every successful company are many great fascinating people. In a spacious modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together. Join us today. Inspire people tomorrow. Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity. Apply now! It takes less than 10 minutes. support the user interface team of about 10 people at ZEISS Microscopy & Meditec address the needs of our users in visual design and creative interaction concepts get to know about our award winning design system and style guide contribute to our products and design system by creating components, layouts and style guide entries and become a figma pro interact closely with the UX team, especially our UI Experts and learn from them get to know many different microscopy software projects in the desktop and web / mobile area work up to 20 hours per week on a flexible basis you are studying (Bachelor or Master) in the field of digital media, communication design, interaction design or a comparable direction already gained some experience in the field of user experience with focus on visual design knowledge of common design tools, ideally Figma willingness to dive into our design system and component creation basic knowledge of usability and accessibility innovative ideas, curiosity and drive•very good English skills (German would be an advantage) you live and study in Germany ​Please attach or link to your portfolio showcasing your skills especially in visual interface design. If you would like to know more about the role kindly contact the responsible recruiter: Selina Riccio (studenten@zeiss.com)
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Team Assistant Leased Labor Contract (m/f/d)

Sa. 02.07.2022
München
Huawei is a leading telecom solutions provider. Through continuous customer-centric innovation, we have established end-to-end advantages in Telecom Network Infrastructure, Application & Software, Professional Services and Devices. With comprehensive strengths in wireline, wireless and IP technologies, Huawei has gained a leading position in the All-IP convergence age. Our products and solutions have been deployed in over 100 countries and have served 45 of the world’s top 50 telecom operators, as well as one third of the world’s population. Huawei’s vision is to enrich people’s lives through communication. By leveraging our experience and expertise in the telecom sector, we help bridge the digital divide and give people the opportunity to join the information age, regardless of their geographic origin. Huawei’s Munich Research Center is responsible for advanced technical research, architecture evolution design and strategic technical planning. For one of our Research Teams in Munich, we are looking for an enthusiastic and highly motivated individual who would like to support our work as Team Assistant (m/f/d) in leased labor for 18 months. Provide in-time and professional assistance towards the department management as well as the team members to ensure a smooth workflow of all administrative tasks within the team. Act as one of the key contacts during cross-department correspondence/communication. Assist department management in terms of calendar maintenance & tracking, appointment settlement, time-frame optimization. Support domestic and international travel arrangements within the department, including handling inquiries like travel request, transportation and accommodation, passport and visa application, local logistics and emergency support. Assist the team members to communicate with finance team for expense declaration, including: expenditure application, secretarial control and acknowledgement, handling inquiries alongside with our financial colleagues, etc. Support the departments daily work, e.g. documentation management and translation, information preparation for weekly or monthly reports, preview and follow up e-flows, assist PPT preparation and data collecting, guests’ visits, office supplies, couriers, etc.. Assist the department with placing purchase orders and communication between the department and our procurement team. Assist plan and organize big workshops/conferences/ceremonies, and schedule & coordinate meetings arrangements across different time zones. Assist the department with team building to enhance cross cultural communication. Undertake a variety of administrative and organizational tasks based on the actual business needs within the Munich Research Center. Completed education in the field of cross-cultural communication/foreign language studies/education/psychology/business administration/secretarial (abgeschlosssene Berufsausbildung als Bürokauffrau/Bürokaufmann), or other similar study background. 1-2 years of working experience as team assistant/secretary is preferred. Excellent communication and interpersonal skills combined with team spirit, intercultural awareness for European and Asian culture and openness for an international working environment. Good MS Office skills (Word, Excel, PowerPoint, Outlook). Fluency in English (written and spoken); German or Chinese (Mandarin) is a plus. Independent and well-structured working style with a hands-on, can-do attitude. Service-oriented, approachable, ability to learn quickly and adoptive to a fast working environment. Good planning and organizing skills. Our culture is characterized by innovative power and team spirit as well as the intensive exchange of knowledge and experience within our global network. Self-responsible work in a competent, motivated and constantly growing team. We offer you a competitive compensation package and a broad range of training opportunities. Many online and face-to-face training programs.
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Validierungs- und Verifizierungsingenieur Laser (m/w/d)

Sa. 02.07.2022
Weßling, Oberbayern
Die weltweit tätige Dornier MedTech-Gruppe mit Standorten u. a. in Europa, Amerika, Japan und Asien nimmt als Technologie- und Serviceunternehmen in der Medizintechnik, insbesondere auf dem Gebiet der Urologie, eine führende Rolle ein. Wir arbeiten eng mit Ärzten, Gesundheitsanbietern und Forschungszentren zusammen, um sicherzustellen, dass die entwickelten Produkte auf dem höchsten wissenschaftlichen und medizinischen Niveau stehen. Unsere Kunden kommen aus allen Bereichen der Medizin, Krankenhäusern, Operationszentren, Universitäten, privaten und kassenärztlichen urologischen Praxen als auch aus dem mobilen Servicebereich. Der Verifizierungs- und Validierungsingenieur (V&V) stellt sicher, dass die erforderlichen Anforderungen an die Produktqualität gemäß den externen und internen Anforderungen erfüllt werden, um die globalen behördlichen Zulassungsanforderungen fristgerecht und termingerecht zu erfüllen. Sie führen V&V-Testaktivitäten und Testdokumentationen für Software, Komponenten, Baugruppen und komplette Systeme durch. Als wichtiges Mitglied des Produktentwicklungsteams ist diese Aufgabe von wesentlicher Bedeutung für den Produktentwicklungsprozess und erfordert ein hohes Maß an Zusammenarbeit mit verschiedenen Abteilungen und Interessengruppen, um sicherzustellen, dass alle erforderlichen Anforderungen erfüllt werden. Leitung der V&V-Testdurchführung gemäß dem festgelegten V&V-Testplan Vorbereitung und Durchführung von Verifikations- und Validierungstestprotokollen sowie Erstellung von Testberichten Erstellung von Verifikations- und Validierungstestprotokollen auf System- oder Komponentenebene (Hardware und Software) Erstellung von Testfällen auf der Grundlage von Designanforderungen und deren Ausführung sowie Überprüfung der entsprechenden Testfälle Unterstützung der Entwurfsverifizierung von der frühen Planung bis zum Abschluss der Testaktivitäten gemäß den Projektzeitplänen Mitwirkung an der Vollständigkeit der technischen Dokumentation Zusammenarbeit mit dem Projektteam zur termingerechten Durchführung der Tests Gründliche Dokumentation der Verfahren und Ergebnisse, die den geltenden Vorschriften, Normen und Richtlinien entsprechen Zusammenarbeit mit Interessenvertretern wie Operations, Regulatory Affairs und Engineering zur Koordinierung und Durchführung von Verifizierungen und Validierungen Schreiben und Ausführen von Testprotokollen sowohl für Software als auch für Hardware. Sorgfältige Analyse von Testergebnissen und deren Dokumentation in Testberichten Zusammenarbeit mit dem Projektmanagement zur Einhaltung von Testmeilensteinen und zur termingerechten Lieferung qualitativ hochwertiger Lösungen Überwachung des V&V-Prozesses und Beitrag zu dessen Verbesserung Formulierung der konkreten Testfälle auf der Grundlage der Designanforderungen Durchführung der Tests und sorgfältige Analyse von Testergebnissen Ausführliche Dokumentation der Verfahren und Ergebnisse in den zugehörigen Testberichten unter Berücksichtigung der geltenden Vorschriften, Normen und Richtlinien Review von Komponenten- und Systemspezifikationen Mitarbeit bei der Erstellung der technischen Dokumentation Zusammenarbeit mit dem Projektteam aus Development, Operations, Regulatory Affairs und Engineering zur termingerechten Koordinierung und Durchführung der Verifizierungen und Validierungen Bachelor- oder Master-Abschluss in Ingenieurwissenschaften, Physik, Optik oder gleichwertige Erfahrung 3 Jahre Erfahrung im Bereich Validierung und Verifizierung Einschlägige Erfahrung in der Produktentwicklung, vorzugsweise in der Medizinprodukteindustrie oder in einem regulierten Umfeld Gute Kenntnisse auf dem Gebiet der Laserphysik, Elektronik und Mechatronik Einschlägige Kenntnisse der Rechtsvorschriften Erfahrung in der Arbeit mit einem Anforderungsmanagement-Tool wie Polarion oder codeBeamer Fließendes Englisch in Wort und Schrift Teamfähigkeit Bereitschaft zur Einhaltung zeitkritischer Fristen bei weiterhin guten Arbeitsergebnissen Selbstständiges und eigenverantwortliches Arbeiten Sicherer Umgang mit MS Office (Word, Excel usw.) Ausgeprägte analytische und problemlösende Fähigkeiten Persönlicher Einarbeitungsplan und umfangreiches Onboarding Flexible Arbeitszeiten 30 Tage Urlaub Abwechslungsreiche Aufgaben in einem dynamischen, internationalen Umfeld Kontinuierliche Ausbildung und Entwicklung Flache Hierarchien Ansprechende Kantine Kostenloser Kaffee, Tee und Wasser Mitarbeiterveranstaltungen Ladestationen für Elektroautos Unfallversicherung Arbeitgeberzuschuss zur VWL Belegschaftskasse mit diversen Zuschüssen und Beihilfen
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