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Finanzen | Finanzdienstleister: 48 Jobs

Berufsfeld
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Branche
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Berufserfahrung
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Arbeitszeit
  • Vollzeit 40
  • Home Office möglich 9
  • Teilzeit 9
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 31
  • Studentenjobs, Werkstudent 8
  • Praktikum 5
  • Ausbildung, Studium 2
  • Berufseinstieg/Trainee 1
  • Referendariat 1
Finanzen
Finanzdienstleister

Spezialist (m/w/d) Verwahrstellen - Trustee & Fiduciary Services Support

Mi. 19.01.2022
Düsseldorf
HSBC Deutschland ist Teil der HSBC-Gruppe, einer der führenden Geschäftsbanken der Welt. Wir suchen Mitarbeiter (m/w/d) mit Persönlichkeit! Charaktere, die für unsere gemeinsamen Ziele einstehen und sich füreinander stark machen, während sie gleichzeitig überzeugende Lösungen für unsere Kunden finden. Wenn Sie bei Ihrem nächsten Arbeitgeber also scheinbar Unvereinbares miteinander vereinen möchten, heißen wir Sie bei HSBC herzlich willkommen. Die HSBC Transaction Services GmbH gehört zu den führenden Dienstleistern im deutschen Markt für Wertpapierabwicklung. Auf Basis modernster Technologie bieten wir ein breites Spektrum erstklassiger Leistungen und maßgeschneiderter Services. Servicequalität, Flexibilität und Kosteneffizienz zeichnen die Arbeitsweise unserer engagierten Mitarbeiter aus. Werden Sie Teil unseres Erfolgs! Zur Verstärkung unseres Teams in Düsseldorf suchen wir ab sofort für die Position  Spezialist (m/w/d) Verwahrstellen - Trustee & Fiduciary Services Support Mitarbeit bei der Erfüllung der Verwahrstellenfunktion für unseren Kunden, z.B. bei der Kontrolle der Differenzenanalyse, der Bearbeitung von fondsspezifischen Spezialthemen (Fondsservicekosten, Vertragsmanagement, Zahlungsverkehr, Onboarding neuer Fonds, Bank Loans) Abstimmung aller Assetklassen eines Sondervermögens (z.B. Wertpapiere, Derivate, Alternative Investments) Bearbeitung von projekthaften Aufgaben Mitarbeit an der Optimierung der fachlichen und technischen Prozessabläufe und Umsetzung aufsichtsrechtlicher Anforderungen Eine abgeschlossene kaufmännische Ausbildung (idealerweise im Bankenumfeld) und/oder ein erfolgreich abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium Interesse am Verwahrstellengeschäft (Geschäftsabwicklung und/oder Kontrollfunktion), an der Fondsbuchhaltung und investmentrechtlichen Rahmenbedingungen Nach Möglichkeit erste Produktkenntnisse von Finanzinstrumenten (Wertpapiere, Derivate, Geld- und Devisenprodukte) Kommunikationsstärke gegenüber Kunden, Geschäftspartnern und internen Ansprechpartnern (m/w/d), sehr gute Umgangsformen sowie eine hohe Teamfähigkeit Agile Arbeitsweisen und Kenntnis von Operational Excellence sind von Vorteil (Kanban Board, Huddles) Gute Kenntnisse der deutschen und englischen Sprache Work-Life Balance: Flexible Arbeitszeitmodelle sind für uns kein Fremdwort. Ob Gleitzeit, Remote working oder Teilzeit – wir bieten Ihnen verschiedene Optionen. Familienfreundlichkeit: Familie und Beruf sind schwer unter einen Hut zu kriegen? Nicht bei uns! Wir bieten unter anderem Kinderbetreuungsmöglichkeiten in unseren Betriebskindergärten. Entwicklung: Auf der Stelle stehen bleiben war gestern! Wir bieten Ihnen Dank HSBC My Career und HSBC University die Möglichkeit sich rund um die Uhr weiterzuentwickeln und sich neue Fähigkeiten anzueignen. Zusätzlich bieten wir hilfreiche Tools für die individuelle Karriereplanung. Vergünstigungen: Ob ein Firmenticket, das Company Bike, ein Betriebsrestaurant oder Rabatte über den Anbieter Corporate Benefits. Wir helfen Ihnen zu sparen. Gesundheit: Wir bieten ein umfangreiches Angebot rund um das Thema Gesundheit! Ob ärztliche Check-Ups, einen Familienservice oder gemeinsame Sportgruppen. Sie haben die Wahl. Wir bei HSBC Deutschland möchten, dass sich alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter unserem Hause zugehörig fühlen, fair behandelt werden und dass Meinungen gehört und berücksichtigt werden – unabhängig von Geschlecht, Alter, Nationalität, Familiensituation, Religion, Behinderung, sexueller Orientierung oder ethnischer und sozialer Herkunft.
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Ausbildung zum Investmentfondskaufmann (m/w/d) mit ausbildungsintegriertem Studium BWL

Di. 18.01.2022
Frankfurt am Main
Union Investment ist Experte im Asset Management und einer der größten deutschen Anbieter von Investmentfonds. Als Teil der Genossenschaftlichen FinanzGruppe bieten wir Privatpersonen als auch institutionelle Kundinnen und Kunden seit 1956 zukunftssichere Anlagelösungen mit dem Ziel, das Vermögen unserer mehr als vier Millionen Anlegerinnen und Anleger zu vermehren. Unsere Kultur ist geprägt von einem hohen Leistungsanspruch und partnerschaftlichen Miteinander. Um weiter zu wachsen suchen wir engagierte Teamplayer, die wie wir noch unglaublich viel vor haben. Lernen Sie uns als einen ausgezeichneten Arbeitgeber kennen, bei dem Sie Profi und gleichzeitig Mensch sein können.Sie möchten in die spannende Welt des Fondsgeschäfts eintauchen und dabei Studium und Ausbildung auf hohem Niveau verbinden? Dann dürfte Sie diese vielseitige Doppelqualifikation interessieren, mit der wir Sie ab dem 1. September 2022 fit für Ihre berufliche Zukunft machen. Kombinieren Sie dabei Theorie und Praxis wie folgt miteinander: Innerhalb von 4 Jahren erlangen Sie den Bachelor of Sciene im Studiengang BWL an der Hochschule Mainz Parallel absolvieren Sie in 2,5 Jahren die Berufsausbildung zum Investmentfondskaufmann (m/w/d) mit Abschluss vor der Industrie und Handelskammer Sie lernen unser Geschäft von der Pike auf kennen und gewinnen tiefe Einblicke in alle Bereiche einer Kapitalverwaltungsgesellschaft Sie übernehmen von Beginn an abwechslungsreiche Aufgaben sowie Projektarbeiten und sammeln früh wertvolle Berufserfahrung Mit einem guten Abschluss starten Sie nach dem Studium in einer anspruchsvollen Einstiegsposition und entwickeln sich in die verschiedensten Richtungen weiter Selbstverständlich werden Sie professionell begleitet und haben die Möglichkeit, an internen Weiterbildungsmaßnahmen teilzunehmen Sie können diese Chance nutzen, wenn Sie sich für eine berufliche Zukunft in der Finanzwirtschaft interessieren und folgende Voraussetzungen mitbringen: Abitur oder Fachhochschulreife mit einem guten bis sehr guten Abschluss (Abschlussnote nicht schlechter als 2,5) Interesse am Finanzgeschäft und an wirtschaftlichen Zusammenhängen Begeisterung für moderne Informationstechnologien Gutes mathematisches Verständnis sowie Spaß am Umgang mit Zahlen Hohe Motivation und Selbstdisziplin Zuverlässigkeit, Engagement und Eigeninitiative sowie Durchhaltevermögen und Belastbarkeit Sie sind außerdem kontaktfreudig sowie kommunikativ und arbeiten gerne im Team? Dann sollten wir uns kennenlernen. Übrigens: Neben einer attraktiven Ausbildungsvergütung und zahlreichen Sozialleistungen übernehmen wir auch die Studiengebühren. Wir freuen uns auf Sie und auf Ihre Bewerbung, die ein Anschreiben, einen Lebenslauf und mindestens die letzten beiden Schulzeugnisse beinhalten sollte.  Weitere Informationen sowie Erfahrungsberichte unserer Auszubildenden finden Sie auf unseren Karriereseiten  Neben attraktiven Zusatzleistungen finden Sie bei uns vor allem ein partnerschaftliches und faires Miteinander, einen wertschätzenden Zusammenhalt und Menschen, die ihre Aufgaben mit viel Begeisterung, Teamgeist und Überzeugung leben.
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(Senior) Manager Umsatzsteuer - Indirect Tax (w/m/d)

Di. 18.01.2022
Frankfurt am Main, Hamburg, Stuttgart, Hannover
Bei EY hast du die Chance auf eine einzigartige Karriere. Unser weltweites Netzwerk und unsere offene Unternehmenskultur sowie neueste Technologien unterstützen dich dabei, dein Potenzial voll auszuschöpfen. Bringe deine persönlichen Erfahrungen und Ideen mit ein, um zu der kontinuierlichen Weiterentwicklung von EY beizutragen. Werde Teil unseres Unternehmens, starte eine außergewöhnliche Karriere und gestalte eine „better working world" für uns alle. In der Steuerberatung beraten wir als marktführendes Unternehmen in vielfältigen Bereichen zu allen steuerlichen Fragen. Dadurch optimieren wir die Geschäfts- und Rechtsstrukturen unserer global aufgestellten Kund:innen. Entfalte bei uns in interdisziplinären und multikulturellen Teams deine individuellen Fähigkeiten und gestalte mit uns deinen Karriereweg! „It's yours to build." Als Teil unseres Indirect-Tax-Teams in Düsseldorf, Hamburg, Berlin, Leipzig, Bremen, Frankfurt/Main, Stuttgart, München oder Hannover löst du Umsatzsteuerprobleme unserer internationalen Mandant:innen und berätst zu Verbrauchsteuern.Deine Aufgaben Umsatzsteuerliche Beratung multinational tätiger Unternehmen Durchführung von Projekten zu grenzüberschreitenden Lieferungen und sonstigen Leistungen in EU- oder Drittstaaten Zusammenarbeit mit dem globalen EY-Netzwerk Leitung von Projekten, Koordination mehrerer Beratungsaufträge und Motivation deines Teams für die gemeinsamen Aufgaben Förderung der fachlichen und persönlichen Weiterentwicklung deiner Teammitglieder Mindestens fünf Jahre Berufserfahrung in der nationalen und internationalen Steuerberatung und Spezialisierung auf Umsatzsteuer Bestandenes Steuerberatungsexamen sowie abgeschlossenes Studium der Wirtschaftswissenschaften, Finanzwissenschaften oder Rechtswissenschaften Das zeichnet dich aus - Eigenschaften für deinen Erfolg Analytische Fähigkeiten und präzise Arbeitsweise Empathische Persönlichkeit mit klaren Zielvorstellungen und unternehmerischer Denkweise Sehr gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch Leistungsstarke, vernetzte und diverse Teams, in denen unser einzigartiger EY-Spirit gelebt wird Frühe Übernahme von Führungsverantwortung Inspiration und individuelle Förderung durch deine Vorgesetzten Find out more here about the many benefits to which you are entitled as employee at EY.
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Manager Accounting (Finance Operations) - Global Compliance & Reporting (w/m/d)

Di. 18.01.2022
Berlin, Frankfurt am Main, Stuttgart, München
Bei EY hast du die Chance auf eine einzigartige Karriere. Unser weltweites Netzwerk und unsere offene Unternehmenskultur sowie neueste Technologien unterstützen dich dabei, dein Potenzial voll auszuschöpfen. Bringe deine persönlichen Erfahrungen und Ideen mit ein, um zu der kontinuierlichen Weiterentwicklung von EY beizutragen. Werde Teil unseres Unternehmens, starte eine außergewöhnliche Karriere und gestalte eine „better working world" für uns alle. In der Steuerberatung beraten wir als marktführendes Unternehmen in vielfältigen Bereichen zu allen steuerlichen Fragen. Dadurch optimieren wir die Geschäfts- und Rechtsstrukturen unserer global aufgestellten Kund:innen. Entfalte bei uns in interdisziplinären und multikulturellen Teams deine individuellen Fähigkeiten und gestalte mit uns deinen Karriereweg! „It's yours to build." Als Teil unseres Global Compliance & Reporting-Teams in Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Frankfurt/Main, Stuttgart oder München berätst du nationale sowie internationale Mandant:innen in der Neuausrichtung der Finanzfunktion als Folge der stetigen und schnellen Transformation der bestehenden Geschäftsmodelle. Die Zentralisierung, Standardisierung sowie Automatisierung bestehender Prozesse stehen dabei im Fokus. Deine Aufgaben Beratung national und international tätiger Unternehmen hinsichtlich der Optimierung ihrer Finanzfunktion (Strukturen, Prozesse und Systeme) mit dem Schwerpunkt auf Accounting und Reporting Übernahme von Aufgaben einer Finanzfunktion im Rahmen des Accounting und Reporting sowie Durchführung von Optimierungs- und Strukturierungsmaßnahmen Leitung von Projekten und zentrale Ansprechperson für die Kund:innen auf nationaler und internationaler Ebene für das Outsourcing von Aufgaben einer Finanzfunktion unter Einbindung der globalen EY Shared Service Center Strukturen und Implementierung umfassender „from record to report"-Prozesse Entwicklung und Ausbau des EY-Angebots „Finance Operations" als Teil eines multinationalen Teams Förderung der fachlichen und persönlichen Weiterentwicklung deiner Teammitglieder Mindestens fünf Jahre Berufserfahrung mit Schwerpunkt Accounting und Reporting sowie ein ausgeprägtes prozessuales und systemisches Verständnis mit dem Blick für das Wesentliche Das zeichnet dich aus - Eigenschaften für deinen Erfolg Flexibilität und Agilität, um sich in einem sehr volatilen Arbeitsumfeld mit wechselnden Themen und Arbeitsgebieten wohlfühlen zu können Teamplayer:in mit Engagement, klaren Zielvorstellungen und einem hohen Maß an Eigeninitiative Kommunikationsstärke im internationalen Umfeld (Deutsch und Englisch) Vorkenntnisse im Umgang mit ERP-Systemen, insbesondere SAP und MS NAV Dynamics Spannende Aufgaben bei unterschiedlichen Mandant:innen, agile Arbeitsmethoden und Raum für die Umsetzung innovativer Ideen Erstklassige Karrierechancen durch eine individuelle Förderung, ein starkes globales EY-Netzwerk und anspruchsvolle Projektarbeit unter der Verwendung von zukunftsweisenden Technologien Leistungsstarke, vernetzte und diverse Teams, in denen unser einzigartiger EY-Spirit gelebt wird Find out more here about the many benefits to which you are entitled as employee at EY.
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(Senior) Consultant Vergütung/Steuerberatung - People Advisory Services (w/m/d)

Di. 18.01.2022
Stuttgart, München, Berlin, Frankfurt am Main
Bei EY hast du die Chance auf eine einzigartige Karriere. Unser weltweites Netzwerk und unsere offene Unternehmenskultur sowie neueste Technologien unterstützen dich dabei, dein Potenzial voll auszuschöpfen. Bringe deine persönlichen Erfahrungen und Ideen mit ein, um zu der kontinuierlichen Weiterentwicklung von EY beizutragen. Werde Teil unseres Unternehmens, starte eine außergewöhnliche Karriere und gestalte eine „better working world" für uns alle. In der Steuerberatung beraten wir als marktführendes Unternehmen in vielfältigen Bereichen zu allen steuerlichen Fragen. Dadurch optimieren wir die Geschäfts- und Rechtsstrukturen unserer global aufgestellten Kund:innen. Entfalte bei uns in interdisziplinären und multikulturellen Teams deine individuellen Fähigkeiten und gestalte mit uns deinen Karriereweg! „It's yours to build." Als Teil unseres Global-Equity-Teams innerhalb der People Advisory Services in Stuttgart, München, Hamburg, Saarbrücken, Mannheim, Nürnberg, Düsseldorf, Frankfurt/Main oder Berlin berätst du unsere Mandant:innen (börsennotierte Unternehmen, Mittelstand und Start-ups) bei Fragen zur Vergütung und Entsendung von Mitarbeiter:innen. Deine Aufgaben Nationale und internationale Beratung und Betreuung von u. a. aktienbasierten Vergütungsmodellen sowie Managementbeteiligungsmodellen im Private-Equity-Umfeld Ausgestaltung und Implementierung von Programmen zur Beteiligung von Mitarbeitenden sowie Long-Term-Incentive-Plänen für Unternehmen aller Größen und Branchen (inkl. Benchmarking und Best Practices) Kommunikation mit wichtigen Ansprechpersonen unserer Mandant:innen (u. a. HR, Finance, Steuerabteilung und Expatriates) sowie mit Steuerbehörden Beratung unserer Mandant:innen zu Fragen der (Lohn-)Versteuerung, Bilanzierung und Bewertung nach deutschen und internationalen Rechnungslegungsvorschriften sowie Erstellung von steuerlichen Gutachten Projektbezogene Zusammenarbeit in interdisziplinären Teams, z. B. mit EY Law, Transaction Tax, Transaction Advisory etc. Abgeschlossenes Studium in Wirtschaftswissenschaften, Finanzwissenschaften oder Rechtswissenschaften Das zeichnet dich aus - Eigenschaften für deinen Erfolg Analytische Fähigkeiten, konzeptionelles Denken und präzise Arbeitsweise Gute Englisch-Kenntnisse in Wort und Schrift, verbunden mit einem kommunikativen Wesen und der Freude an Interaktionen Spaß an stetig wechselnden Herausforderungen, Projektarbeit und flexiblem Arbeiten in standortübergreifenden Teams Interesse an der Entwicklung von langfristigen Vergütungskomponenten und internationalen Zusammenhängen Spannende Aufgaben bei unterschiedlichen Mandant:innen, agile Arbeitsmethoden und Raum für die Umsetzung innovativer Ideen Erstklassige Karrierechancen durch eine individuelle Förderung, ein starkes globales EY-Netzwerk und anspruchsvolle Projektarbeit unter der Verwendung von zukunftsweisenden Technologien Leistungsstarke, vernetzte und diverse Teams, in denen unser einzigartiger EY-Spirit gelebt wird Find out more here about the many benefits to which you are entitled as employee at EY.
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Senior Accounting Transformation Specialist (f/m/d)

Mo. 17.01.2022
Berlin
Want to be a Hero? Join the #1 GLOBAL LEADER in Online Food Delivery! We are looking for a (Senior) Accounting Transformation Specialist (f/m/d) to join the Finance Innovation team at our incredible Hero Hub in the heart of Berlin. Your mission: You are a main part in supporting the Global Accounting Transformation projects. You support global finance transformation & Innovation, being the touch point for Accounting projects. Delivery Hero is building the next generation global on-demand delivery platform. We have grown rapidly from inception in 2011 to become the world's largest food-ordering network and we’re now innovating and creating new verticals such as groceries, pharmacies, flowers and other convenience articles in multiple markets. Our awesome international team already operates in 40+ countries worldwide and we are looking for the most talented people to join us on our mission to ‘always deliver an amazing experience.’ If you’re an enthusiastic problem solver and hungry for a new adventure, an exciting job and multicultural workplace is waiting for you in the heart of Berlin! You explore process analysis, process performance and life cycle optimisation You structure global accounting projects and execute them with different stakeholders across the globe You identify use cases for process automation (e.g. with RPA) You increase efficiency and compliance through standardisation and automation You gained 2 - 5 years of working experience in Finance and Accounting, ideally in an international environment You have a university degree in Economics focused on Finance and Accounting You have SAP or other ERP knowledge as an accountant or auditor you are a tech savvy with system and process knowledge Your English skills (written and spoken) are excellent Nice to have: Familiar with Process Mining and Business process management tools Six Sigma or other relevant certifications Why Delivery Hero? English is our working language and our colleagues at Delivery Hero come from every corner of the globe, working in a diverse, cross-cultural team. For most opportunities, we also offer visa & relocation support We take care of our employees and offer flexible working hours and, for most of the teams, the option of working from home Enjoy our free weekly online yoga classes and subsidised Urban Sports Club or GymPass membership Take care of your mental and emotional well-being with our free Headspace subscription and unlimited access to the confidential Employee Assistance Program Participate in health campaigns such as seasonal flu vaccination Benefit from subsidised products e.g. BVG ticket, meal vouchers, fruit or vegetable box or our bike rental program We support child care needs where we partner with an external service to support tasks such as Kita search and application, Au Pair or childminder search Join the global market leader and a publicly listed DAX company with a competitive remuneration package and a lot of training, career & development opportunities Develop your skills with your personal educational budget for conferences and external trainings Access our e-learning platform and participate in our various inhouse trainings, including German learning options Save responsibly with our attractive corporate pension options Join company parties, team, cultural and sports events - due to the current situation on a virtual basis At Delivery Hero, we believe diversity and representation is key to creating not only an exciting product, but also an amazing customer and employee experience. Fostering this starts with hiring -- therefore we do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, or any other aspect that makes you, you. Have we caught your attention?​ If you are looking for an environment where our company DNA is defined by our values, please send us your CV. We’re looking forward to your application!
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Working Student, Finance Systems (f/m/d)

Mo. 17.01.2022
Berlin
Want to be a Hero? Join one of the leading global online food ordering and delivery marketplaces! We are looking for a Working Student, Finance Systems (f/m/d) to join the Finance Systems team on our journey to always deliver amazing experiences. Delivery Hero is building the next generation global on-demand delivery platform. We have grown rapidly from inception in 2011 to become the world's largest food-ordering network and we’re now innovating and creating new verticals such as groceries, pharmacies, flowers and other convenience articles in multiple markets. Our awesome international team already operates in 40+ countries worldwide and we are looking for the most talented people to join us on our mission to ‘always deliver an amazing experience.’ If you’re an enthusiastic problem solver and hungry for a new adventure, an exciting job and multicultural workplace is waiting for you in the heart of Berlin! Support and maintenance of FS Roadmap including project details, resource allocations etc. Create and manage reports, dashboards and to ensure consistent data maintenance across all tools/sheets. Support and maintenance of Project folders, Sharepoint structures. Assist in project plan maintenance and Smartsheet templates You have excellent skills on Excel and other MS Office programs Excellent communication skills as well as fluency in English Nice to have: You have experience or are eager to learn and develop new skills within the SAP world. Any other language skills are plus You are currently enrolled in business administration, computer science or similar university programs in Germany. You are able to work 20 hours per week during one year. Highly organised individual with an eye for details and a passion for structured process. Why Delivery Hero? English is our working language and our colleagues at Delivery Hero come from every corner of the globe, working in a diverse, cross-cultural team. We take care of our employees and offer flexible working hours Enjoy our free weekly online yoga classes and subsidized Urban Sports Club or GymPass membership Take care of your mental and emotional well-being with our free Headspace subscription and unlimited access to the confidential Employee Assistance Program Participate in health campaigns such as seasonal flu vaccination Benefit from subsidised products e.g. BVG ticket, meal vouchers, fruit or vegetable box or our bike rental program We support child care needs where we partner with an external service to support tasks such as Kita search and application, Au Pair or childminder search Join the global market leader and a publicly listed DAX company with a competitive remuneration package and a lot of training, career & development opportunities Develop your skills with your personal educational budget for conferences and external trainings Access our e-learning platform and participate in our various inhouse trainings, including German learning options Save responsibly with our attractive corporate pension options Join company parties, team, cultural and sports events - due to the current situation on a virtual basis Our office lounges are filled with healthy (and some more indulgent!) snacks and refreshments to keep you energised throughout the day At Delivery Hero, we believe diversity and representation is key to creating not only an exciting product, but also an amazing customer and employee experience. Fostering this starts with hiring -- therefore we do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, gender expression, gender identity, sexual orientation, age, marital status, or any other aspect that makes you, you. Have we caught your attention?​ If you are looking for an environment where our company DNA is defined by our values and People Leadership Principles, please send us your CV. We’re looking forward to your application!
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Working Student, Business Analytics (f/m/d)

Mo. 17.01.2022
Berlin
Want to be a Hero? Join one of the leading global online food ordering and delivery marketplaces! We are looking for a Working Student, Business Analytics (f/m/d) to join the Global Sales and Revenue team on our journey to always delivering amazing experiences. Delivery Hero is building the next generation global on-demand delivery platform. We have grown rapidly from inception in 2011 to become the world's largest food-ordering network and we’re now innovating and creating new verticals such as groceries, pharmacies, flowers and other convenience articles in multiple markets. Our awesome international team already operates in 40+ countries worldwide and we are looking for the most talented people to join us on our mission to ‘always deliver an amazing experience.’ If you’re an enthusiastic problem solver and hungry for a new adventure, an exciting job and multicultural workplace is waiting for you in the heart of Berlin! Create process documentation/workflows/videos, knowledge articles and self-service guidance for employees across 40+ countries Align content & quality of documentations from an entity to another Facilitate process workflow modeling in order to collaborate on process improvements, automation capabilities and clearly defined end-to-end use cases Process mining: Review information and trends to ensure that the output of processes are achieving the desired results and that services are meeting agreed upon service levels Bring inconsistencies and problems to the attention of management Support process adoption and change management Build reports to measure system usage and data quality performance You’re familiar with Business Process Management softwares (such as Signavio, Lucidchart) You have excellent communication skills (both written and spoken) You’re a fast learner and a good teacher You have a strong knowledge of MS office (Excel, Powerpoint, Word) You are very fast with learning of how use new tools Basic knowledge in Salesforce (or similar CRM tool) is a plus Why Delivery Hero? English is our working language and our colleagues at Delivery Hero come from every corner of the globe, working in a diverse, cross-cultural team. For most opportunities, we also offer visa & relocation support We take care of our employees and offer flexible working hours Enjoy our free weekly online yoga classes and subsidized Urban Sports Club or GymPass membership Take care of your mental and emotional well-being with our free Headspace subscription and unlimited access to the confidential Employee Assistance Program Participate in health campaigns such as seasonal flu vaccination Benefit from subsidised products e.g. BVG ticket, meal vouchers, fruit or vegetable box or our bike rental program We support child care needs where we partner with an external service to support tasks such as Kita search and application, Au Pair or childminder search Join the global market leader and a publicly listed DAX company with a competitive remuneration package and a lot of training, career & development opportunities Develop your skills with your personal educational budget for conferences and external trainings Access our e-learning platform and participate in our various inhouse trainings, including German learning options Save responsibly with our attractive corporate pension options Join company parties, team, cultural and sports events - due to the current situation on a virtual basis Our office lounges are filled with healthy (and some more indulgent!) snacks and refreshments to keep you energised throughout the day At Delivery Hero, we believe diversity and representation is key to creating not only an exciting product, but also an amazing customer and employee experience. Fostering this starts with hiring -- therefore we do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, or any other aspect that makes you, you. Have we caught your attention? If you are looking for an environment where our company DNA is defined by our values, please send us your CV. We’re looking forward to your application!
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(Senior) Business Analyst - Quick Commerce (f/m/d)

Mo. 17.01.2022
Berlin
Want to be a Hero? J oin one of the leading global online food ordering and delivery marketplaces!We are looking for a( Senior) Business Analyst - Quick Commerce (f/m/d) to join our New Business Operations teamat our incredible Hero Hub in the heart of Berlin. Delivery Hero is building the next generation global on-demand delivery platform. We have grown rapidly from inception in 2011 to become the world's largest food-ordering network and we’re now innovating and creating new verticals such as groceries, pharmacies, flowers and other convenience articles in multiple markets. Our awesome international team already operates in 40+ countries worldwide and we are looking for the most talented people to join us on our mission to ‘always deliver an amazing experience.’ If you’re an enthusiastic problem solver and hungry for a new adventure, an exciting job and multicultural workplace is waiting for you in the heart of Berlin! Analyze & translate data to management Monitor performances for the New Vertical Businesses Propose initiatives to improve commercial and operational main KPIs Support Senior Management on day to day tasks Provide performance visibility to management Actively investigate and identify high potential opportunities Improve operational excellence 3+ years of experience in a Consulting firm or fast-growing start-up (ideally E-commerce) Bachelor’s degree from a top tier university Experience working with Excel, SQL, Tableau Able to adapt quickly to a fast-moving, changing environment Strong stakeholder management skills Great analytical skills Data and results-driven Project management and process excellence experience Excellent English communication skills, both written and spoken Why Delivery Hero? English is our working language and our colleagues at Delivery Hero come from every corner of the globe, working in a diverse, cross-cultural team. For most opportunities, we also offer visa & relocation support We take care of our employees and offer flexible working hours Enjoy our free weekly online yoga classes and subsidized Urban Sports Club or GymPass membership Take care of your mental and emotional well-being with our free Headspace subscription and unlimited access to the confidential Employee Assistance Program Participate in health campaigns such as seasonal flu vaccination Benefit from subsidised products e.g. BVG ticket, meal vouchers, fruit or vegetable box or our bike rental program We support child care needs where we partner with an external service to support tasks such as Kita search and application, Au Pair or childminder search Join the global market leader and a publicly listed DAX company with a competitive remuneration package and a lot of training, career & development opportunities Develop your skills with your personal educational budget for conferences and external trainings Access our e-learning platform and participate in our various inhouse trainings, including German learning options Save responsibly with our attractive corporate pension options Join company parties, team, cultural and sports events - due to the current situation on a virtual basis Our office lounges are filled with healthy (and some more indulgent!) snacks and refreshments to keep you energised throughout the day At Delivery Hero, we believe diversity and representation is key to creating not only an exciting product, but also an amazing customer and employee experience. Fostering this starts with hiring -- therefore we do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, gender expression, gender identity, sexual orientation, age, marital status, or any other aspect that makes you, you. Have we caught your attention?​ If you are looking for an environment where our company DNA is defined by our values and People Leadership Principles, please send us your CV. We’re looking forward to your application!
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Manager, Global Payments/Fintech Fraud (f/m/d)

Mo. 17.01.2022
Berlin
Want to be a Hero? Join one of the leading global online food ordering and delivery marketplaces! We are looking for a Manager, Global Payments/Fintech Fraud (f/m/d) to join our team journey on always delivering amazing experiences. Your mission: Work in a highly effective Fintech team that is responsible for processing financial transactions globally, amounting to billions of Euros You will be managing payment fraud-related topics for a major area Delivery Hero is building the next generation global on-demand delivery platform. We have grown rapidly from inception in 2011 to become the world's largest food-ordering network and we’re now innovating and creating new verticals such as groceries, pharmacies, flowers and other convenience articles in multiple markets. Our awesome international team already operates in 40+ countries worldwide and we are looking for the most talented people to join us on our mission to ‘always deliver an amazing experience.’ If you’re an enthusiastic problem solver and hungry for a new adventure, an exciting job, and a multicultural workplace is waiting for you in the heart of Berlin! The role requires ownership for fraud-related KPIs: define KPIs, target values and drive everything to keep them on track A great fraud prevention team for the respective region is awaiting you as their dedicated leader Besides other Fintech teams, our local colleagues all over the world will be your main stakeholders As a business owner, you will lead strategic and operational topics You will define acceptable levels of risk, achieve alignment with local P&L-owners and assure the targets are reached You empower your team on managing our fully automated fraud prevention system to reduce fraud-related losses Based on your experience and daily work, you will create product feature requests and work closely with Product Management and Data Science on system improvements Business case calculations will be required to support feature requests and management updates We want you to challenge existing processes, implement industry best practices and even push them to the next level For the launch of new payment methods and functionalities, we count on your expert knowledge on fraud matters to consult other business departments Min. 3-4 years experience in payments and risk/fraud management (best in a high-volume e-commerce environment) Profound knowledge of the payment and fraud industry, including existing and emerging technologies and products (like e-wallets) Data is your best friend: you make data-driven decisions, you like to set measurable quantitative goals and achieve them You are comfortable with advanced Excel functions, Data querying skills with SQL, R or Python is a plus A self-starter with an ability to work cross-functional and deal with complexity in a very dynamic environment Clear and structured communication skills, proficient at translating data into actionable insights Previous experience in leading a small-sized team for specific fraud-related projects You have a solution-oriented mindset and high sense of ownership Proven experience in working towards business-related KPIs Previous experience in leading a small-sized team for specific fraud-related projects Fluent in English, other languages are an advantage Marketplace experience is a plus Why Delivery Hero? English is our working language and our colleagues at Delivery Hero come from every corner of the globe, working in a diverse, cross-cultural team. For most opportunities, we also offer visa & relocation support We take care of our employees and offer flexible working hours and, for most of the teams, the option of working from home Enjoy our free weekly online yoga classes and subsidized Urban Sports Club or GymPass membership Take care of your mental and emotional well-being with our free Headspace subscription and unlimited access to the confidential Employee Assistance Program Participate in health campaigns such as seasonal flu vaccination Benefit from subsidized products e.g. BVG ticket, meal vouchers, fruit or vegetable box or our bike rental program We support child care needs where we partner with an external service to support tasks such as Kita search and application, Au Pair or childminder search Join the global market leader and a publicly listed DAX company with a competitive remuneration package and a lot of training, career & development opportunities Develop your skills with your personal educational budget for online conferences and external trainings Access our e-learning platform and participate in our various inhouse trainings, including German learning options Save responsibly with our attractive corporate pension options Join company parties, team, cultural and sports events - due to the current situation on a virtual basis At Delivery Hero, we believe diversity and representation are key to creating not only an exciting product but also an amazing customer and employee experience. Fostering this starts with hiring -- therefore we do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, or any other aspect that makes you, you. Have we caught your attention?​ If you are looking for an environment where our company DNA is defined by our values, please send us your CV. We’re looking forward to your application!
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