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Geschäftsführung | Finanzdienstleister: 5 Jobs

Berufsfeld
  • Geschäftsführung
Branche
  • Finanzdienstleister
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 5
  • Mit Personalverantwortung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 5
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 3
  • Handelsvertreter 2
Geschäftsführung
Finanzdienstleister

Geschäftsführer Vertrieb (m/w/d)

Do. 17.06.2021
Bremen
Creditreform ist einer der führenden Anbieter von Wirtschaftsinformationen sowie Inkassodienstleistungen in Europa. 1879 als Wirtschaftsauskunftei in Mainz gegründet, bietet Creditreform heute ein umfassendes Spektrum an integrierten Finanz- und Informationsdienstleistungen zum Gläubigerschutz. Die Crefo Factoring Nordwest GmbH ist eine selbständige Gesellschaft innerhalb der Creditreform-Gruppe und beschäftigt an ihrem Sitz in Bremen 10 Mitarbeiter. Als spezialisierter Factoring-Anbieter für den Mittelstand suchen wir ab sofort einen                                                         Geschäftsführer Vertrieb (m/w/d). Sie beherrschen das Handwerkszeug des Vertriebs und bringen alle Voraussetzungen mit, das Factoring-Potential unseres Vertriebsgebietes im Nordwesten gemeinsam mit einem hoch motivierten Team auszuschöpfen. Mit höchstem Maß an Eigenverantwortung treten Sie als kompetenter Repräsentant eines erfolgreichen und innovativen Unternehmens auf. Verantwortung für den gesamten strategischen sowie operativen Vertrieb unserer Factoring-Dienstleistungen Neukundengewinnung sowie intensive Betreuung bestehender Kundenkontakte Kalkulation und Ausarbeitung von Factoring-Angeboten inkl. Prüfung betriebswirtschaftlicher Kundenunterlagen für die Vertragsdurchführung Vertriebscontrolling Führung eines Mitarbeiterteams Berichtswesen an die Gesellschafter   Betriebswirtschaftliches Studium und/oder kaufmännische Berufsausbildung, idealerweise mit mehrjähriger einschlägiger Berufserfahrung in der Finanzdienstleistungsbranche Hohes Maß an Vertriebs- und Dienstleistungsorientierung Ergebnisorientiertes, analytisches und unternehmerisches Denken Intensive Erfahrungen im Key Account Management Hohe kommunikative Kompetenz und Kundenorientierung Wir bieten Ihnen eine Mitarbeit in einem serviceorientierten und innovativen Unternehmen mit wachsender Kundenstruktur, eine langfristig ausgerichtete Führungsposition, großen Gestaltungsspielraum bei der strategischen Weiterentwicklung des Unternehmens sowie ein attraktives Vergütungsmodell.
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Gesch�ftsstellenleiter Baufinanzierung Traunstein (m/w/d)

Fr. 11.06.2021
Traunstein, Oberbayern
Mehr als 1.600 Mitarbeiter arbeiten bereits daran, den Traum vom Eigenheim für unsere Kunden zu erfüllen. Wenn auch Du individuelle statt vorgegebene Lösungen anbieten möchtest, erwartet Dich ein kollegiales wie leistungsorientiertes Umfeld, das Dir viel Raum für Ihre eigenen Ideen bietet. Erlebe bei uns Hochleistung und mache das Zuhause der Baufinanzierung zu Deiner beruflichen Heimat: beim wachstumsstärksten Finanzdienstleister in Deutschland als Geschäftsstellenleiter Baufinanzierung Traunstein (m/w/d) an unserem künftigen Standort Traunstein Das erwartet Dich Als selbstständiger Baufinanzierungsspezialist übernimmst Du die Leitung einer unserer Geschäftsstellen und stehst Deinen Kunden vor Ort kompetent zur Seite. Dank Deines Vertriebstalents ist es Dir ein Leichtes, Kunden und Banken zusammenzubringen und so den Vertragsabschluss zu erzielen. Dein Vorteil: Du konzentrierst Dich auf die Beratung, die Kundenakquise übernehmen wir. Du eröffnest Dir zusätzliche Platzierungschancen, indem Du neue regionale Bankpartner anbindest und damit kontinuierlich Dein Zuträgernetzwerk erweiterst. Mit viel Unternehmergeist führst Du Deine Geschäftsstelle Richtung Erfolg und baust Deinen Standort mit eigenen Mitarbeitern aus. Das bringst Du mit Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Ausbildung im Finanzdienstleistungsbereich (wie z.B. Bankkaufmann/-frau, Versicherungskaufmann/-frau, Immobilienkaufmann/-frau) Mehrjährige praktische Erfahrung in der Baufinanzierungsberatung von Endkunden Hohe Vertriebs-, Kunden- sowie Serviceorientierung Bereitschaft zu überdurchschnittlichem Engagement sowie der Wille, eine langfristige Partnerschaft mit der Interhyp Gruppe einzugehen Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Das bieten wir Dir Erobere den Baufinanzierungsmarkt in Deiner Region und etabliere Dich langfristig und nachhaltig als erfolgreicher Unternehmer unter einer starken Marke. Die Fachabteilungen in der Unternehmenszentrale der Interhyp Gruppe unterstützen Dich beim Aufbau Deiner Geschäftsstelle sowie bei täglichen Herausforderungen. Daneben profitierst Du von unserer Vertriebsplattform eHyp und dem Zugriff auf aktuell weit über 400 Darlehensgeber. Freue Dich auf eine neue berufliche Heimat, in der Du als Mensch im Mittelpunkt einer professionellen Arbeitswelt stehst. Übrigens: Wir pflegen im Unternehmen eine respektvolle Duz-Kultur. Du kannst also gern Du zu uns sagen. Kontakt Simone Schießl Senior Specialist Recruiting 089 20307-1787 jobs.interhyp.de
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Gesch�ftsstellenleiter Baufinanzierung Bad Mergentheim (m/w/d)

Fr. 11.06.2021
Bad Mergentheim
Mehr als 1.600 Mitarbeiter arbeiten bereits daran, den Traum vom Eigenheim für unsere Kunden zu erfüllen. Wenn auch Du individuelle statt vorgegebene Lösungen anbieten möchtest, erwartet Dich ein kollegiales wie leistungsorientiertes Umfeld, das Dir viel Raum für Deine eigenen Ideen bietet. Erlebe bei uns Hochleistung und mache das Zuhause der Baufinanzierung zu Deiner beruflichen Heimat: beim wachstumsstärksten Finanzdienstleister in Deutschland als Geschäftsstellenleiter Baufinanzierung Bad Mergentheim (m/w/d) an unserem künftigen Standort Bad Mergentheim Das erwartet Dich Als selbstständiger Baufinanzierungsspezialist übernimmst Du die Leitung einer unserer Geschäftsstellen und stehst Deinen Kunden vor Ort kompetent zur Seite. Dank Deines Vertriebstalents ist es Dir ein Leichtes, Kunden und Banken zusammenzubringen und so den Vertragsabschluss zu erzielen. Dein Vorteil: Du konzentrierst Dich auf die Beratung, die Kundenakquise übernehmen wir. Du eröffnest Dir zusätzliche Platzierungschancen, indem Du neue regionale Bankpartner anbindest und damit Dein Zuträgernetzwerk kontinuierlich erweiterst. Mit viel Unternehmergeist führst Du Deine Geschäftsstelle Richtung Erfolg und baust Deinen Standort mit eigenen Mitarbeitern aus. Das bringst Du mit Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Ausbildung im Finanzdienstleistungsbereich (wie z.B. Bankkaufmann/-frau, Versicherungskaufmann/-frau, Immobilienkaufmann/-frau) Mehrjährige praktische Erfahrung in der Baufinanzierungsberatung von Endkunden Hohe Vertriebs-, Kunden- sowie Serviceorientierung Bereitschaft zu überdurchschnittlichem Engagement sowie der Wille, eine langfristige Partnerschaft mit der Interhyp Gruppe einzugehen Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Das bieten wir Dir Erobere den Baufinanzierungsmarkt in Deiner Region und etabliere Dich langfristig und nachhaltig als erfolgreicher Unternehmer unter einer starken Marke. Die Fachabteilungen in der Unternehmenszentrale der Interhyp Gruppe unterstützen Dich beim Aufbau Deiner Geschäftsstelle sowie bei täglichen Herausforderungen. Daneben profitierst Du von unserer Vertriebsplattform eHyp und dem Zugriff auf aktuell weit über 400 Darlehensgeber. Freue Dich auf eine neue berufliche Heimat, in der Du als Mensch im Mittelpunkt einer professionellen Arbeitswelt stehst. Übrigens: Wir pflegen im Unternehmen eine respektvolle Duz-Kultur. Du kannst also gern Du zu uns sagen. Kontakt Simone Schießl Senior Specialist Recruiting 089 20307-1787 jobs.interhyp.de
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Business Continuity Director m/f/d, Vice President

Mo. 07.06.2021
München, Frankfurt am Main
The Business Continuity Director (BCD) VP in either Munich or Frankfurt will be accountable for the end to end definition and implementation of the business continuity framework, which includes Policies, Standards and Procedures across State Street Bank International GmbH (SSBI). In this capacity, the role reports jointly into the SSBI Chief Administrative Office (CAO) and the EMEA Head of Business Continuity. The SSBI BCD will be supported by the SSBI Branch based BCDs, who will report into this role (matrix). SSBI’s continuity program is run in full alignment with the State Street Corporate Framework and includes the incident management process. The role will interface closely with and provide influence to senior leadership at SSBI, Corporate, Business Unit, and regional levels. It covers the preparation, coordination and communication before, during and after an event. This role will co-ordinate planning for and lead the response to continuity incidents across the legal entity and coordinate with Global Security, Global Realty, IT, and Corporate Information Security as well as Business Service BCDs and incident managers globally. Why this role is important to us The team you will be joining plays an important role in the overall success of the organization. Across the globe, institutional investors rely on us to help them manage risk, respond to challenges, and drive performance and profitability. To make that happen we need teams like yours to help navigate employees and the organization as a whole. In your role you will strive for cutting-edge solutions, that are straightforward and scalable. You will help us build resilience and execute day to day deliverables at our best. Join us if making your mark in the financial services industry from day one is a challenge you are up for. About State Street What we do. State Street is one of the largest custodian banks, asset managers and asset intelligence companies in the world. From technology to product innovation, we’re making our mark on the financial services industry. For more than two centuries, we’ve been helping our clients safeguard and steward the investments of millions of people. We provide investment servicing, data & analytics, investment research & trading and investment management to institutional clients.As Business Continuity Director you will Co-ordinate with branch-based BCDs across SSBI and global business service owners to ensure the requirements of business continuity program are being met, and that each location is in full compliance Facilitate incident response and crisis calls as needed in response to unplanned business disruptions Maintain a state of readiness and awareness of situational events and develop strong relationships with regional corporate leads (Security, Information Security, Realty, IT), global business lines, external sources, and partnerships (i.e. government emergency management, monitoring sites, etc.) Maintain the incident response teams to provide support to the legal entity head during incidents Create, update and maintain a full set of continuity documentation for SSBI Establish Service Level Agreements with key service providers and agree to performance indicators Maintain and train team members on process and procedures Maintain an annual training program (including ‘table-top’ simulation exercises) for all groups involved in Business Continuity Planning (BCP) and incident management, ensuring any highlighted remediation items are followed through to completion in a timely manner Serve as alternate to the regional Incident Management Lead as part of a regular on-call rota and as cover for holidays Perform major incident debriefs partnering with business leads across State Street and coordinate and monitor all post-event issue; follow-up and ensure any highlighted remediation items are followed through to completion in a timely manner These skills will help you succeed in this role Ability to solve practical problems, to react quickly and calmly to changing or emergency circumstances Must be able to think strategically and tailor appropriate messages to different management levels throughout the organization Ability to make decisions under pressure with at times limited or incomplete information Comfortable leading and influencing without authority, up to and including the senior executive level Education & Preferred Qualifications Successfully completed apprenticeship or university degree Business Continuity certification preferred (MBCP, CBCP or any other European certification) Around 10-15 years of overall financial services experience, preferably in the areas of custody, trading, payments, clearing, and settlement Business Continuity experience with strong incident/crisis leadership capability Fluency in English, additional European languages beneficial Additional requirements Due to the nature of incidents, non-standard work hours might be expected Occasionally requiring long hours including nights, weekends and holidays Flexible working time Depending on the role work from home days might be Pension plan offering Wellbeing and health programs Group accident insurance Mentoring program Free German and English language classes Personal development possibilities and extensive web based training catalogue Global Inclusion, Global Outreach and Corporate Citizenship programs incl. volunteer work Dynamic, diverse, international, and multicultural working environment with English company language Work, Live and Grow. We make all efforts to create a great work environment. Our benefits packages are competitive and comprehensive. Details vary by location, but you may expect generous medical care, insurance and savings plans, among other perks. You’ll have access to flexible Work Programs to help you match your needs. And our wealth of development programs and educational support will help you reach your full potential. Inclusion, Diversity and Social Responsibility. We truly believe our employees’ diverse backgrounds, experiences and perspectives are a powerful contributor to creating an inclusive environment where everyone can thrive and reach their maximum potential while adding value to both our organization and our clients. We warmly welcome candidates of diverse origin, background, ability, age, sexual orientation, gender identity and personality. Another fundamental value at State Street is active engagement with our communities around the world, both as a partner and a leader. You will have tools to help balance your professional and personal life, paid volunteer days, matching gift programs and access to employee networks that help you stay connected to what matters to you. State Street is an equal opportunity and affirmative action employer.
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Chief Information Officer (f/m/d)

Do. 03.06.2021
Düsseldorf
Our technology teams work closely with HSBC’s global businesses to help design and build digital services that allow our millions of customers around the world, to bank quickly, simply and securely. We also run and manage our IT infrastructure, data centres and core banking systems that power the world’s leading international bank. We are currently seeking a Chief Information Officer (f/m/d) to join HSBC Germany located in Düsseldorf with immediate effect. WHAT YOU WILL BE DOING Lead the IT organisation for HSBC Germany including defining and delivering local IT strategy in alignment with regional and global IT strategy and stakeholders Deliver the IT transformation program and manage remediation activities resulting from the regulatory BAFIN audit, in close coordination with senior leaders across the region and globally, across all business lines and functional units Identify and proactively manage the range of risks associated with a programme of this scale/complexity Drive delivery of the project portfolio, esp. the business strategic projects Establish and lead an appropriate programme management structure Deliver a state-of-the-art, customer-focused IT to enable business growth Ensure stable, performant and scalable RTB-operations as well as CTB-project delivery according to agreed SLAs and targets Drive down costs and minimize local footprint to deliver global location strategy while keeping proactively IT risks under control Ensure the effective operations of the HTDE IT while in transition Keep IT services within agreed SLAs and risk appetite Deliver committed financial targets Formulate and execute with relevant management stakeholder engagement plans including governments, regulators, employee representatives Drive quality initiatives and techniques that can identify improvements and efficiencies which will streamline IT organanization and reduce expense. Key areas are: IT Sustainability, Stability and Quality Identification of customer complaints, root causes analysis and process improvement Improve the Cyber Security Maturity Leverage Innovation, automation through robotics to drive enhances customer experience and drive business growth Drive the Data Strategy in the Country consistent and in alignment with the global data strategy Drive automation and operational efficiency of legacy. Ensure progress in Cloud, API, AI/ML, Blockchain and instrumental in removing blockers.   At least 10 years of experience in IT and operational leadership positions, including specific competencies in financial services, especially in international wholesale and transaction banking Very broad and proven knowledge in various IT subject areas, from enterprise IT architecture design, software development to server, storage, network and datacenter operations including a technology range from legacy IBM mainframe infrastructure to cloud-based micro services systems Proven track record of successfully managed and delivered transformational projects with technical background including migrating legacy applications and infrastructure to strategic IT environments Strong commercial and business skills with extensive experience in vendor negotiations and management Experience in working in and navigating complex matrix leadership structures Deep understanding of the HSBC Group and how to mobilise change to drive pace/outcomes Excellent coaching skills of IT employees in modern BizDevSecOps-environments Strong communication skills, including ability to communicate complex IT topics in relevant business terms to a wide range of stakeholders Experience of operating in an environment of constantly changing priorities, challenging bureaucracy and staying true to the values and strategy of the Group Strong knowledge and understanding of local and regional external environment (regulatory (esp. MaRisk, BAIT, GoBD, GDPR), political, economic and market, etc.) Well-developed knowledge of operational, non-financial risk and control framework management Fully examines risk and consequences before making difficult decisions. Outstanding prioritisation and control skills, with ability to critically review and acknowledge when and how to re-prioritise, mitigate or escalate Excellent strategic and conceptual thinking Able to communicate effectively and with confidence across HSBC including all Management Board members and Non-Executive Directors as required. Fluent in English and German As a business operating in markets all around the world, we believe diversity brings benefits for our customers, our business and our people. This is why HSBC is committed to being an inclusive employer and encourages applications from all suitably qualified applicants irrespective of ethnicity, religion, age, physical or mental disability/long term health condition, marital status, sexual orientation, gender identity, gender expression, genetic information (including characteristics and testing), military and veteran status, and any other characteristic protected by local law in the jurisdictions in which we operate. Within the work place you will have access to various employee resource groups which aim to promote and achieve a healthy work / life balance and support our diversity ambitions. We want everyone to be able to fulfil their potential which is why we provide a range of flexible working arrangements and family friendly policies. As an HSBC employee you will have access to tailored professional development opportunities and a competitive pay and benefits package. This includes: Attractive remuneration package with company pension scheme Very good development opportunities through targeted training programs International orientation through the global network of the HSBC Group Offers to reconcile work and family, such as childcare options in three company kindergartens and sabbaticals Flexible working time models with home office and part-time options Discounts such as the company ticket, the company bike and the company restaurant An expanded range of services relating to health management (check-ups, family service, etc.)  
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