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Forst- und Fischwirtschaft: 54 Jobs

Berufsfeld
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  • Teamleitung 10
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Branche
  • Forst- und Fischwirtschaft
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 52
  • Ohne Berufserfahrung 22
  • Mit Personalverantwortung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 53
  • Home Office 6
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 49
  • Befristeter Vertrag 3
  • Ausbildung, Studium 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Forst- und Fischwirtschaft

Buchhalter/in (m/w/d) Bereich Gewerbe/Landwirtschaft

Mo. 30.11.2020
Magdeburg
Wir von Köcher & Meuser sind ein innovatives familiengeführtes Unternehmen. Unser Ziel und Anspruch ist es, Landwirtschaft nachhaltig und zugleich effizient zu praktizieren. Wir wirtschaften in der Magdeburger Börde und im Salzlandkreis in den Bereichen Schweinemast, Ackerbau, Biogas, Photovoltaik, Futtermittelherstellung und Lagerhaltung. Fünf Standorte – mehrere landwirtschaftliche sowie gewerbliche Firmen – alles will korrekt erfasst und verwaltet sein. Nach einer Einarbeitung führen Sie Ihren Aufgabenbereich selbstständig. Standort der Verwaltung ist Klein Wanzleben. Im Bereich Rechnungswesen und Finanzen arbeiten drei Fachkräfte. Wir suchen Sie, den Allrounder (m/w/d), der das gesamte Spielfeld der Buchhaltung beherrscht. Wir nutzen das Buchführungsprogramm Hannibal, das Addison Controlling Programm und Stotax Gehalt und Lohn. Wir suchen einen Menschen, der Bezug zur Landwirtschaft und Freude an komplexen Aufgaben hat und über ein gutes Selbst- und Aufgabenmanagement verfügt. Die Einstellung kann ab 01.12.2020 erfolgen. Sie erfassen eigenverantwortlich sämtliche Geschäftsvorfälle unserer landwirtschaftlichen und gewerblichen Betriebe verschiedener Rechtsformen, berechnen Verbräuche und Bestände und tragen somit zu einer ordentlichen Buchführung bei. Ihre Tätigkeit umfasst die Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung, die Buchung der Banken, der Löhne und Gehälter und das Anlagevermögen. Sie erstellen Monats- und Jahresabschlüsse und erarbeiten Vorbereitungen für den konsolidierten Abschluss und sorgen damit für Klarheit und Transparenz. Sie wirken bei der Lohn- und Gehaltsabrechnung mit, kontrollieren die Barkassenführung und sorgen damit für eine pünktliche und korrekte Entlohnung der Mitarbeiter. Ihr Arbeitsergebnis prüfen Sie auf Plausibilität Eine buchhalterische Ausbildung z. B. Lohnbuchhalter, Steuerfachgehilfe, Finanzbuchhalter, Betriebswirt, Dipl. Kaufmann m/w/d sowie praktische Erfahrung Genaues, systematisches Arbeiten sowie Fähigkeit zur Weiterentwicklung des Arbeitsbereichs Logisches, analytisches Denk- und Urteilsvermögen Fähigkeit zur Vernetzung von Informationen aus komplexen Strukturen Idealerweise haben Sie einen Bezug zur Landwirtschaft Sie identifizieren sich mit unserem Leitbild Unbefristete Anstellung in Voll- oder Teilzeit (35 Std.) Gleitzeit und weitgehend flexible Arbeitszeiten Betriebliche Altersvorsorge Solide Vergütung mit variablen Prämien Hochwertige technische Ausstattung Aufmerksamkeiten zu besonderen Anlässen Zugehörigkeit und WIR-Gefühl mit dem Auto gute Verkehrsanbindung Homeoffice möglich
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IT-Systemadministrator/in / -Spezialist m/w/d

Sa. 28.11.2020
Essen, Ruhr
Du bist auf der Suche nach einer neuen Herausforderung in einem krisensicheren Unternehmen? Du suchst etwas Neues, das dich herausfordert und zufrieden stellt? Dann bist du bei uns richtig. Wir suchen für unser IT-Team eine Verstärkung (m/w/d) - IT Allrounder / IT Spezialist in unbefristeter Festanstellung in Essen. Wir freuen uns auf deine Bewerbung! Wir sind eine mittelständische, junge, moderne, auf europäischer Ebene agierende Unternehmensgruppe, tätig in Produktion und Vertrieb von Saat- und Pflanzgut, Stauden, Blumenzwiebeln, Mini-Treibhäusern und anderen Aktionsartikeln. Wir beliefern die führenden Discounter, Lebensmitteleinzelhändler, Drogeriemärkte, Baumärkte und den Gartenfachhandel in Deutschland und in internationalen Märkten. Wir sind in unserem Marktsegment die Nr.1. Mitwirkung an spannenden IT-Projekten, Unterstützung bei der Gestaltung von Geschäftsprozessen Administration der Infrastruktur, Netzwerktechnik, Routing, Switching, Firewall, VPN, Ethernet, WLAN und Mobilfunk Hard- und Softwaresupport (1st und 2nd Level) für Server und Infrastruktur, Client-PCs, Notebooks und Smart Devices Reisebereitschaft (durchschn. 2-3 Tage / Monat, im Wesentlichen am Standort Sachsen-Anhalt) erfolgreich abgeschlossene Ausbildung zum Fachinformatiker/-in Systemintegration, bzw. vergleichbare Ausbildung mit entsprechender Berufserfahrung sehr gute Kenntnisse in der IT-Infrastruktur (Windows Server, Microsoft Betriebssysteme, Microsoft Office, vmWare & Hyper-V) sowie Erfahrung mit aktuellen Monitorlösungen Englischkenntnisse sowie eine teamorientierte und strukturierte Arbeitsweise (Hands-on-Mentalität) ein attraktives Gehaltspaket inklusive Firmenwagen zur privaten Nutzung individuelle Weiterbildungsmaßnahmen für persönliche und fachliche Entwicklung ein Team von motivierten Kolleg(inn)en in einem dynamischen Umfeld, sowie eine der Position entsprechenden Leistungsvergütung vielfältige und verantwortungsvolle Aufgaben in einem interessanten Unternehmen
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Carbon Offsetting Expert (Forest and Landscape)

Sa. 28.11.2020
Stuttgart
Fairventures is a German-based international development organization that drives large-scale forest landscape restoration. Our approach is demand-driven: we link with the private sector and plan forestry interventions with supply chain needs at the core. We partner with communities to develop and test site-specific solutions, ranging from reforestation with fast-growing tree species to non-timber forest products and agroforestry. We aim to restore ecosystems and create livelihood opportunities for local communities on the ground, while contributing to the mitigation of climate change and creating added value along the entire value chain.   CARBON OFFSETTING EXPERT (FOREST AND LANDSCAPE)For this new position, Fairventures is looking for a carbon offsetting expert with an entrepreneurial mindset. The position is home-based, with convenient and cost-effective commuting to Stuttgart as required. Reporting to the Director of Technology, the Carbon Offsetting Expert will have the following responsibilities:    Develop ARR (Afforestation, Reforestation and Revegetation) and IFM (Improved Forest Management) projects Develop, implement and conduct internal processes training and policies in accordance with selected voluntary carbon market methodologies  Project management of development and registration of new ARR methodology with UNFCCC Active participation in Fairventures fundraising activities and identification of new business opportunities Provide input and feedback on carbon related aspects of Fairventures´ business models   This position is ideal for a professional with practical experience, and willing to work in a dynamic and challenging setup. Fairventures is looking for a talented person who wants to fully engage in tropical agriculture and agroforestry and related supply chains, to help develop a sustainable approach to reforestation for the benefit of local communities and the remaining rainforests.Required Background  3+ years’ work experience in carbon offsetting industry Practical experience with ARR and IFM projects Familiarity with the structure of different carbon offsetting methodologies Deep understanding of ARR and IFM methodologies Deep understanding of carbon finance markets Understanding of remote sensing and project monitoring techniques Project management expertise   Fluent English (spoken and written)   Preferred capabilities Experience with registration at UNFCCC   Experience in business development and fundraising   GIS systems and Python/R   Financial modeling in Excel or similar tools   Ability to quickly adapt new concepts and ideas  Established relationships and network in the carbon offsetting sector Ability to train and coach teams Willingness to travel Experience working within cross-cultural organization Competitive salary, flexible working time, real work-life balance  
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Junior Key Account Manager (m/w/d)

Fr. 27.11.2020
Neustadt am Rübenberge
Haben Sie Interesse an einer neuen beruflichen Herausforderung? Arbeiten Sie gerne selbstständig? Schätzen Sie es, neue Kunden zu akquirieren und diese langfristig kompetent zu betreuen? Dann haben wir den perfekten Job für Sie! Die ASB-Gruppe ist ein international agierendes Industrieunternehmen. Mit Produktionswerken in Europa und Nordamerika sind wir einer der führenden Hersteller von Blumenerde, Profi-Substraten und Düngemitteln. Für unseren Standort in Neustadt am Rübenberge (Nähe Hannover) suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Junior Key Account Manager (m/w/d). Aktive Betreuung von Bestandskunden Neukundengewinnung Erstellung von Marktanalysen und Zielkundendefinition Erreichen von Umsatzzielen Strategisches Management des eigenen Kundenportfolios Selbstständige Betreuung des Kundenstamms Vorbereitung und Durchführung von Jahresgesprächen Erstellung von Jahresplänen und Potentialanalysen Aktionsvereinbarungen treffen und Neulistungen umsetzten Erstellen und Pflegen von Forecastzahlen Enge Zusammenarbeit Fachabteilungen wie Produktion, Einkauf und Marketing Preis- und Storechecks / Marktbeobachtung Regelmäßiges & eigenständiges Reporting an die Vertriebsleitung Direkter Ansprechpartner für die jeweiligen Key Accounts Abgeschlossene Ausbildung Min. 1-2 Jahre Erfahrung im Vertrieb FMCG oder Garten/Agrar (Außendiensterfahrung von Vorteil) Erfahrung mit DIY / LEH / Discount Kunden ist von Vorteil Verhandlungsgeschick, Kommunikationsfähigkeiten und Abschlussstärke Stressresistent, Problemlösungsorientiert und Reisebereitschaft vorhanden (bis max. 25%) Kundenorientiert, Teamfähig, Pro-aktiv, Hands-on ist Ihre Arbeitsweise Bereitschaft Verantwortung zu übernehmen Selbstständige Arbeitsweise & Organisationsfähigkeit Hohe analytische Fähigkeiten Homeoffice Möglichkeiten sind gegeben Führerschein Klasse B Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse sind Voraussetzung ASB Grünland ist ein familiengeführtes Unternehmen, das Ihre Mitarbeit in dieser anspruchsvollen Position zu schätzen weiß. Motivierte Kollegen/-innen und viel Freiraum in der Ausübung einer verantwortlichen Tätigkeit warten auf Sie. Damit jeder Mitarbeiter sein persönliches Potenzial voll ausschöpfen und auch seinem Privatleben gerecht werden kann, wird Flexibilität bei uns groß geschrieben. Neben einem angemessenen Gehalt, steht Ihnen auch ein Dienstfahrzeug (auch private Nutzung) zur Verfügung, sowie modernste Kommunikationstechnik. Die Stelle ist ab sofort zu besetzen. Bei Ihrer Einarbeitung steht Ihnen ein erfahrener Kollege zur Seite, mit dem Sie auch langfristig im Team zusammenarbeiten. Für weitere Rückfragen stehen wir Ihnen unter +49 (0)711 / 215 76 220 gerne zur Verfügung
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Senior Tax Compliance Accountant – German (m/f/d)

Fr. 27.11.2020
Berlin
KWS is one of the world’s leading plant breeding companies. With the tradition of family ownership, KWS has operated independently for more than 160 years. It focuses on plant breeding and the production and sale of seed for corn, sugar beet, cereals, potato, rapeseed, sunflowers and vegetables. KWS uses leading-edge plant breeding methods. 5.700 employees represent KWS in more than 70 countries. As part of the ONEGLOBE initiative, we are looking for a Senior Tax Compliance Accountant – German (m/f/d) for our Global Transaction Center (GTC) as of the next possible date, within the KWS Group at its Berlin location. As a Senior Tax Compliance Accountant (m/f/d), you will be responsible for the tax affairs of our German Group companies within our global finance function together with a team of international colleagues. The position will be filled on a full-time basis and for an unlimited period. Assisting in the preparation of tax returns and tax filings, reviewing tax assessments and correspondence with the tax authorities as well as preparing tax certificates including quality assurance. Processing of inquiries and support of the subsidiaries as well as internal interfaces in the field of corporate income tax, trade tax and other types of taxes (e.g. excise duties), considering changes in tax law. Tax cooperation in the preparation of the quarterly and consolidated financial statements according to IFRS / HGB / tax law and determination of the corresponding tax provisions responsible for the preparation of the monthly VAT advance returns and the preparation of the recapitulative statements. Collaboration in the support of the tax field and special audits of our German companies of the group. You will accompany the ongoing reviews of the processes regarding the correct representation of tax issues as well as cooperation in the ongoing process optimization. Monitoring the development of national tax law and deriving the need for action for the Group, including research into tax issues. Tool-based and process-oriented work, to meet documentation and reporting requirements Supports process tax/administration customization for VAT reporting and VAT reversal Checks the tax numbers and monitors the VAT dates and settlements per legal entity in the process of tax and administrative adjustments Sends calculated tax provisions from the tax expert to the GTC for the closure of the plant provision and accrual accounting Processes local taxes, including sales tax, property tax, corporate income tax, summary statement, road, toll, toll, fee and sales taxation, and deferred and current taxes (reporting) Prepares statistical import and export reports and statistical indirect investment reports Completed commercial studies with a focus on taxes or studies to become a financial economist (m/f/d) or alternatively an apprenticeship as a tax clerk (m/f/d) with further training to become a tax specialist (m/f/d) Several years of relevant professional experience in a tax consultancy or in the tax department of an internationally active company. Fluent English and German language skills. Willingness to acquire new specialist knowledge or already existing specialist competence in several types of tax (e.g. corporate, trade and withholding tax). Knowledge of accounting and financial reporting coupled with IT affinity and a desire for process optimization and other digitization projects (SAP experience desirable). Analytical skills, structured and solution-oriented work in a team as well as a quick grasp and a high degree of personal responsibility, commitment and flexibility.
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Operational Buyer - Germany (m/f/d)

Fr. 27.11.2020
Berlin
KWS is one of the world’s leading plant breeding companies. With the tradition of family ownership, KWS has operated independently for more than 160 years. It focuses on plant breeding and the production and sale of seed for corn, sugar beet, cereals, potato, rapeseed, sunflowers and vegetables. KWS uses leading-edge plant breeding methods. 5.700 employees represent KWS in more than 70 countries. In KWS Berlin we are looking for an Operational Buyer - Germany (m/f/d) for our Global Transaction Center as part of our ONEGLOBE initiative. He/She will be collaborating with the Lead of GTC Procurement Team to provide effective and highly efficient transactional processes, while providing efficient and state of the art transactional services daily to internal and external customers. This is a full time - permanent job with an unlimited contract. Processes purchase requisitions, orders, and contracts for Goods & Services and in accordance to the defined service level agreement (SLA). Conducts and analyzes requests for quotations (RFQs) and executes spot buying for Goods and Services. Performs regular updates of catalogues for defined and approved spend categories. Prepares and maintains purchasing & vendors records (Master Data) and price lists. Guides and supports business users in all relevant aspects of the source-to-pay process. Drives continuous process improvement and facilitates the standardization, digitalization, and automation of the end-to-end source-to-pay process. Preferably academic degree in Business Administration or related field. Preferably two or more years of professional experience in the fields of strategic sourcing, purchasing operations, and/or procurement. Sound knowledge of general procurement processes as well as vendor risk and compliance procedures. Fluent in English and German(written and spoken), and additional language skills would be very beneficial. Process-driven team player with analytical skills, solid judgment and decision-making capabilities, and extraordinary service attitude.
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Produktionsleiter (m/w/d)

Fr. 27.11.2020
Mutterstadt
Wir sind ein expandierender und leistungsfähiger Gemüsebaubetrieb im Herzen des Gemüsegarten Vorderpfalz. Für unseren neuen Unternehmensbereich suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Produktionsleiter (m/w/d) Organisation, Steuerung und Kontrolle der Produktionsprozesse Überwachung der Produktionsanlagen Koordination von Wartungs- und Reparaturarbeiten Mitarbeit im Bereich Qualitätsmanagement zur Einhaltung der Hygiene- und Qualitätsstandards Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im Lebensmittelbereich oder Fachkraft für Lebensmitteltechnik oder eine vergleichbare Qualifikation Affinität zu Technik und Lebensmittelproduktion Teamfähigkeit und lösungsorientierte Arbeitsweise Selbstständigkeit und Zuverlässigkeit sowie hohes Maß an Qualitätsbewusstsein Abwechslungsreiche Tätigkeiten mit hohem Verantwortungsbereich und großen Gestaltungsmöglichkeiten Langfristige berufliche Perspektive in einem unbefristeten Arbeitsverhältnis auf Vollzeit Angenehmes Arbeitsklima in einem kleinen Team Kurze Entscheidungswege mit engem Kontakt zur Betriebsleitung
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General Ledger Accountant - Russian & Ukrainian (m/f/d)

Fr. 27.11.2020
Berlin
KWS is one of the world’s leading plant breeding companies. With the tradition of family ownership, KWS has operated independently for more than 160 years. It focuses on plant breeding and the production and sale of seed for corn, sugar beet, cereals, potato, rapeseed and sunflowers. KWS uses leading-edge plant breeding methods. 5.147 employees represent KWS in more than 70 countries. As part of our ONEGLOBE initiative we are seeking for our Global Transaction Center (GTC) for the next possible date a General Ledger Accountant (m/f/d), a position at KWS in Berlin. The General Ledger Accountant is the backbone of KWS finances globally and working together with the Expert Hub and other General Ledger Teams. The function furthermore executes all transactional and knowledge-based general ledger processes, such as: general ledger postings, bank accounting, intercompany accounting, financial closing & statements, production & inventory accounting, asset accounting as well as group accounting. This job will be in full-time and permanent. Perform intercompany reconciliation and relevant adjustments. Execute of local closing according to IFRS and LOCAL-GAAP regulations. Prepare financial statements & execute local closing according to IFRS and LOCAL-GAAP. Work on operational activities within all General Ledger area regarding monthly, quarterly and yearly closing of GTC. Prioritize efficiency of supply, volume of demand and optimized assortment (EVO). Work closely with the General Ledger Teams, Accounts Receivable and Payables teams of the GTC and the Expert Hubs, to ensure that rules and guidelines are adhered and decisions reflect RGP's. Execute stock reporting in on time in full. Review and post corresponding, approved accruals per business area. Preferably academic degree in Business Administration. Preferably 2 or more years of experience in the field of Accounting. Fluent in English and one of these languages (Russian and/or Ukrainian) is a must. Ability to meet tight deadlines and manage high-volume transactions. Excellent communication skills. Analytical skills and a hands-on mentality. Customer orientation and extraordinary service attitude. Cooperative, customer oriented and with teamwork attitude.
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General Ledger Accountant (m/f/d)

Fr. 27.11.2020
Berlin
KWS is one of the world’s leading plant breeding companies. With the tradition of family ownership, KWS has operated independently for more than 160 years. It focuses on plant breeding and the production and sale of seed for corn, sugar beet, cereals, potato, rapeseed, sunflowers and vegetables. KWS uses leading-edge plant breeding methods. 5.700 employees represent KWS in more than 70 countries. As part of our ONEGLOBE initiative we are seeking for our Global Transaction Center (GTC) for the next possible date a General Ledger Accountant (m/f/d), a position at KWS in Berlin. The General Ledger Accountant is the backbone of KWS finances globally and working together with the Expert Hub and other General Ledger Teams. The function furthermore executes all transactional and knowledge-based general ledger processes, such as: general ledger postings, bank accounting, intercompany accounting, financial closing & statements, production & inventory accounting, asset accounting as well as group accounting. This job will be in full-time and permanent. Perform intercompany reconciliation and relevant adjustments. Execute of local closing according to IFRS and LOCAL-GAAP regulations. Prepare financial statements & execute local closing according to IFRS and LOCAL-GAAP. Work on operational activities within all General Ledger area regarding monthly, quarterly and yearly closing of GTC. Prioritize efficiency of supply, volume of demand and optimized assortment (EVO). Work closely with the General Ledger Teams, Accounts Receivable and Payables teams of the GTC and the Expert Hubs, to ensure that rules and guidelines are adhered and decisions reflect RGP's. Execute stock reporting in on time in full. Review and post corresponding, approved accruals per business area. Preferably academic degree in Business Administration. Preferably 5 or more years of experience in the field of Accounting. Fluent in English and German language skills. Ability to meet tight deadlines and manage high-volume transactions. Excellent communication skills. Analytical skills and a hands-on mentality. Customer orientation and extraordinary service attitude. Cooperative, customer oriented and with teamwork attitude.
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Leitender Versuchstechniker (m/w/d) für Linienentwicklung im Hybridroggen

Fr. 27.11.2020
Bergen auf Rügen
KWS ist eines der führenden Pflanzenzüchtungsunternehmen weltweit. Seit mehr als 160 Jahren wird KWS als familien­ge­präg­tes Unternehmen eigenständig und unabhängig geführt. Schwerpunkte sind die Pflanzenzüchtung und die Produktion sowie der Verkauf von Mais-, Zuckerrüben-, Getreide-, Kartoffel-, Raps-, Sonnenblumen- und Gemüsesaatgut. KWS setzt modernste Methoden der Pflanzenzüchtung ein. Mit rund 5.700 Mitarbeitern ist KWS in mehr als 70 Ländern präsent. Wir suchen zum schnellstmöglichen Zeitpunkt einen Leitenden Versuchstechniker (m/w/d) für Linienentwicklung im Hybridroggen bei der KWS LOCHOW GMBH am Standort Bergen-Wohlde im Rahmen einer Elternzeitvertretung befristet auf 3 Jahre und in Vollzeit. Organisation und Durchführung von Linien­eigen­leis­tungs­tests im Beobachtungsanbau und der Linienvermehrung in unseren Linienquartieren Kompetentes Anleiten und verantwortungsvolles, fachliches Führen von Mitarbeitern/innen im Team Mitarbeit bei Kreuzungsprogrammen im Gewächshaus Erfassung von Daten, Auswertung von Versuchen und Be­reit­stellung von Ergebnissen Sicherstellen von Saatgutverfügbarkeit und Betreuung des Saatgutaustausches mit anderen Arbeitsgruppen Dokumentation von Ergebnissen und Prozessen im Rah­men der Qualitätskontrolle Bedarfsweise Unterstützung anderer Arbeitsgruppen in der Hybridroggenzüchtung Berufsausbildung (PT, ATA) oder Studium (B. Sc.) im Agrar­bereich oder verwandter Gebiete Kenntnisse und Leidenschaft für den Bereich Pflanzenbau, Feldversuchswesen und Züchtung Gute EDV-Kenntnisse Ausgeprägte Teamfähigkeit und gutes Organi­sa­tions­ver­mögen Flexibilität, Belastbarkeit und Einsatzbereitschaft Gute Deutsch- und Englischkenntnisse Führerschein der Klasse B oder BE Bereitschaft zu saisonalen Reisetätigkeiten innerhalb Deutsch­lands und Polens Unsere Zuchtstation liegt ländlich in der wunderschönen Südheide im Landkreis Celle in Niedersachsen Gelebte Unternehmenswerte in einem kleinen, kollegialen Team von ca. 150 Mitarbeitern/innen zeichnen diesen KWS-Stand­ort aus Als Leitender Versuchstechniker (m/w/d) stehen Sie in engem Austausch mit der Stationsleitung, Assistenzzüchtern und Züchtern und können Ihre Ideen einbringen Neben geregelten Arbeitszeiten bietet diese Position ebenfalls ein attraktives Gehaltspaket (inkl. Urlaubs- und Weih­nachts­gratifikation sowie betrieblicher Altersversorgung)
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