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Forst- und Fischwirtschaft: 16 Jobs in Venusberg

Berufsfeld
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Branche
  • Forst- und Fischwirtschaft
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 15
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  • Mit Personalverantwortung 2
Arbeitszeit
  • Vollzeit 16
  • Home Office möglich 12
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 15
  • Praktikum 1
Forst- und Fischwirtschaft

Global GHS Manager (m/w/d)

Sa. 02.07.2022
Köln
ADAMA ist global führender Hersteller von Produkten zum Pflanzenschutz. Wir bieten Landwirten zukunftsfähige Lösungen zur nachhaltigen Erzeugung sicherer und hochwertiger Lebensmittel. Wir setzen auf den Dialog, halten das größte Wirkstoffsortiment der Welt und leben eine aktive Partnerschaft, um den Erfolg unserer Kunden mit praxistauglichen Strategien zu fördern. Das verstehen wir unter Listen. Learn. Deliver. Wir wollen unseren Bereich der globalen Chemikalienregulatorik zukunftsfähig gestalten und weiter ausbauen. Um den dynamischen Entwicklungen in diesem Bereich gerecht zu werden, suchen wir zum nächstmöglichen Eintrittsdatum einen Global GHS Manager (m/w/d). Als Global GHS Manager arbeiten Sie in einem interdisziplinären Team und verantworten die Einstufung von Stoffen und Gemischen nach dem Global Harmonisierten System (GHS) sowie die Erstellung von Sicherheitsdatenblättern auf globaler Ebene.Sie bewerten chemische Stoffe und Formulierungen auf Grundlage der verfügbaren Daten nach dem Global Harmonisierten System (GHS) zur Einstufung und Kennzeichnung von Chemikalien.Sie erstellen Sicherheitsdatenblätter (SDB) und Einstufungsvorschläge für Aktivsubstanzen und Endprodukte nach dem GHS Standard.Sie verfolgen die globale GHS Implementierung in verschiedenen Ländern und arbeiten gemeinsam mit den Länderorganisationen an Implementierungsprojekten.Sie führen Qualitätskontrollen von SDB und anderen relevanten Daten durch (intern oder von Zulieferern).Sie unterstützen den globalen Rollout der SDB-Software und die Pflege der Datenbank.Sie berücksichtigen Anforderungen aus dem Gefahrgut- und Kennzeichnungs-Bereich.Sie liefern intern fachliche Unterstützung zu GHS Themen.Sie kommunizieren in Ihrem Verantwortungsbereich mit Zulieferern und Kunden global.Sie analysieren neue Entwicklungen im Bereich der globalen Gefahrenkommunikation und halten Ihr Expertenwissen in diesem Bereich auf dem aktuellen Stand.Sie verfügen über ein abgeschlossenes Studium im Bereich Chemie, Biologie, Agrarwissenschaften oder in einem vergleichbaren Fach.Sie haben mindestens zwei Jahre praktische Erfahrung in der Bewertung von Stoffen und Gemischen nach dem GHS Standard. Zusätzliche Kenntnisse der EU CLP und EU REACH Verordnung sind ein Plus.Ihr Arbeitsstil ist analytisch und strukturiert, sodass Herausforderungen schnell und effizient erkannt und gemeistert werden.Idealerweise bringen Sie Erfahrungen im Projektmanagement mit.Sie kennzeichnet eine strukturierte Vorgehensweise, klare Gedankengänge und analytisches Geschick.Ihre Arbeitsweise ist effizient und sorgfältig. Sie sind ein Organisationstalent mit einem hohen Grad an Eigenverantwortung und Motivation.Kommunikation steht für Sie an erster Stelle! Sie sind ein kommunikationsstarker Teamplayer und eine kontaktfreudige Persönlichkeit.Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab.Ein unbefristetes ArbeitsverhältnisVielfältige Möglichkeiten sich fachlich zu entfalten und weiterzubildenEine offene Unternehmenskommunikation mit flachen HierarchienEine attraktive Bezahlung, sowie ein zusätzliches Paket an Sozialleistungen30 Urlaubstage pro JahrZuschuss zum öffentlichen Nahverkehr des KVBskostenloses frisches Obst und GetränkeNach der Einarbeitungsphase optionale Home Office Tage
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Sachbearbeiter Finanz- und Rechnungswesen (m/w/d) Vollzeit / Teilzeit

Fr. 01.07.2022
Grafschaft bei Bad Neuenahr-Ahrweiler
Die Unternehmensgruppe Brogsitter ist ein seit 1600 im Familienbesitz befindliches Unternehmen mit zahlreichen Tochtergesellschaften und hat sich dem guten Wein verpflichtet. „Wir handeln nicht nur mit Wein, wir machen auch Wein.“ Neben eigenen hochwertigen Erzeugnissen von unseren Weinbergen an der Ahr, der Mosel und Saar, sowie aus Rheinhessen, der Pfalz und Baden, vertreibt das Haus Brogsitter Weine, Sekte und Champagner der Spitzenklasse aus Europa sowie Übersee. Aufgrund des stetigen Wachstums der Unternehmensgruppe suchen wir Sie zur Verstärkung unseres Teams. Sachbearbeiter Finanz- und Rechnungswesen (m/w/d) Vollzeit / Teilzeit Eigenverantwortliche Durchführung der termingerechten und ordnungsmäßigen Buchhaltung (Kreditoren, Debitoren, Banken, Kasse) Durchführung des elektronischen Zahlungsverkehrs Betreuung komplettes Mahnwesen Mitwirkung bei Monats- und Jahresabschlüssen Erfolgreicher Abschluss einer kaufmännischen oder steuerfachlichen Berufsausbildung Selbstständige, eigenverantwortliche und systematische Arbeitsweise Zuverlässigkeit, Genauigkeit und Termintreue Ergebnisorientierung und prozessorientiertes Denken, Teamorientierung und hohe Kommunikationsfähigkeit Sicherer Umgang mit gängigen MS-Office-Anwendungen (Word, Excel, Outlook) Langfristig eine berufliche Zukunft in einem etablierten, eigentümergeführten und international tätigen Unternehmen Mitarbeit in einem kollegialen und dynamischen Team Eine anspruchsvolle, abwechslungsreiche und interessante Tätigkeit Eine familienfreundliche Unternehmenskultur Flache Hierarchien mit kurzen Kommunikationswegen Flexible Arbeitszeiten
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Team Leader (m/f/d) IT Support/Helpdesk and IT System Administration

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a trademark and a set of standards for good agricultural practices (G.A.P.). FoodPLUS GmbH is a limited liability cooperation registered in Cologne, Germany. It manages all company’s activities worldwide from standard setting through services for its partners, marketing, certification management to integrity and serves as legal entity to hold the international GLOBALG.A.P. and GGN (consumer label for GLOBALG.A.P. certified farms) copyrights. For the area of IT Support/Helpdesk and IT System Administration we are looking for a Team Leader (m/f/d) in full-time (39 h/week - normally no work required on weekends or outside normal office hours) to start immediately. Being part of the GLOBALG.A.P. IT department, the team of currently 2 employees is responsible in supporting our international staff (< 200; no direct customer communication, neither inbound nor outbound) with their hard- and software questions and issues as well as in evaluating, introducing, administrating, and giving training on the IT systems used by the company. This is a newly created position, and you will be offered a large degree of freedom while at the same time experiencing a highly collaborative and supportive culture.  Support the decentral and international staff in all relevant IT issues arising in the daily business operations covering 1st level assistance as well as 2nd level support Research state-of-the-art systems, solutions, and peripherals off the shelf for our business purposes Administrate the company’s Microsoft 365 cloud environment as well as other state-of-the-art systems used for our SME and collaborate with external IT service providers Research, implement and monitor state-of-the art infrastructure and endpoint IT security measures, shaping an overarching IT security strategy Train and facilitate functional and security knowledge management to all staff Lead the team by empowering and developing staff members according to best leadership practice, live and incorporate the company’s core values and be a role model to others Manage and participate in projects across multiple departments Interact with other team leaders to assure operative exchange on business relevant activities   IT-related vocational training (or equivalent) followed by 1-2 years of professional experience in job-related activities Eager to take more responsibility and an idea how you want to lead Profound knowledge of administrating Microsoft 365 cloud (preferably also Dynamics and PowerShell) and experience in managing endpoint IT security Proficient in English (C1 level), comfortable to work in an English-speaking working environment Supportive, reliable, and trustful attitude enabling a strong customer and service orientation along with a high level of confidentiality Characterized by a quick and good conceptual and analytical understanding as well as a strong capacity for abstraction High motivation to empower and develop team members along with a desire to actively impart knowledge instead of making yourself indispensable as an expert Open-minded nature feeling comfortable in an agile environment   Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne 
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IT Support/Helpdesk and IT System Administration Team Member (m/f/d)

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a brand of smart farm assurance solutions developed by FoodPLUS GmbH in Cologne, Germany, with cooperation from producers, retailers, and other stakeholders from across the food industry. These solutions include a range of standards for safe, socially, and environmentally responsible farming practices. The most widely used GLOBALG.A.P. standard is Integrated Farm Assurance (IFA), applicable for fruit and vegetables, aquaculture, floriculture, livestock, and more. This standard also forms the basis for the GGN label: The consumer label for certified, responsible farming and transparency. For the area of IT Support/Helpdesk and IT System Administration we are looking for a team member (m/f/d) in full-time (39 h/week - normally no work required on weekends or outside normal office hours) to start immediately.  Actively support the decentral and international staff (< 200) in all relevant IT issues arising in the daily business operations covering 1st level assistance as well as 2nd level support – no direct external customer communication, neither inbound nor outbound Research state-of-the-art systems, solutions, and peripherals off the shelf for our business purposes Administrate the Microsoft 365 environment as well as other systems used for our SME and collaborate with external IT service providers Research, implement and monitor state-of-the art infrastructure and endpoint IT security measures, shaping an overarching IT security strategy Actively train and facilitate functional and security knowledge management to all staff    IT-related vocational training (or equivalent), ideally followed by 1-2 years of professional experience Profound knowledge of administrating Microsoft 365 (preferably also Dynamics and PowerShell) and experience in managing endpoint IT security Proficient in English (C1 level), comfortable to work in an English-speaking working environment Supportive, reliable, and trustful attitude enabling a strong customer and service orientation along with a high level of confidentiality Characterized by a quick and good conceptual and analytical understanding as well as a strong capacity for abstraction Enjoying the combination of ad hoc customer orientated problem solving as well as mid and long term-oriented planning and shaping of the IT infrastructure Open-minded nature feeling comfortable in an agile environment Desire to actively impart knowledge instead of making yourself indispensable as an expert  Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne  
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IT Business Analyst (m/f/d) - IT Validation Solutions

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a brand of smart farm assurance solutions developed by FoodPLUS GmbH in Cologne, Germany, with cooperation from producers, retailers, and other stakeholders from across the food industry. These solutions include a range of standards for safe, socially, and environmentally responsible farming practices. The most widely used GLOBALG.A.P. standard is Integrated Farm Assurance (IFA), applicable for fruit and vegetables, aquaculture, floriculture, livestock, and more. This standard also forms the basis for the GGN label: The consumer label for certified, responsible farming and transparency. For our IT Validation Solutions team, we are looking for an IT Business Analyst (m/f/d) in full-time (39 h/week) to start immediately. The team is responsible for coordinating the development and maintenance of the GLOBALG.A.P. database and implementing the company’s technology strategies by identifying and utilizing state-of-the-art solutions and technologies as well as supporting the company’s IT solutions.    Maintain, configure, and develop the company’s information technology products by gathering business requirements and translating them into detailed technical specification Define test criteria/scenarios and execute functionality acceptance tests including a comprehensive documentation Facilitate and coordinate between content wise experts/stakeholders and external IT service providers to achieve targeted and reasonable IT solutions Participate in and lead projects (classical and agile) across multiple departments Support the IT team in its various tasks   Degree in Information Systems or equivalent 1-2 years of working experience related to IT and analyzing IT business requirements Proficient in English (C1 level) Excellent conceptual and analytical skills to challenge and add value to IT business development as well as abstraction capability Communicative and proactive character appreciating a strong team spirit as a natural component for success  Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne  
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Technical Expert (m/f/d) Crops

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a brand of smart farm assurance solutions developed by FoodPLUS GmbH in Cologne, Germany, with cooperation from producers, retailers, and other stakeholders from across the food industry. These solutions include a range of standards for safe, socially, and environmentally responsible farming practices. The most widely used GLOBALG.A.P. standard is Integrated Farm Assurance (IFA), applicable for fruit and vegetables, aquaculture, floriculture, livestock, and more. This standard also forms the basis for the GGN label: The consumer label for certified, responsible farming and transparency. For our Product Development team, we are looking for a Technical Expert (m/f/d) Crops in full-time (39 h/week) to start immediately.  Support the development and maintenance of the GLOBALG.A.P. standards for crops for processing and feed, including combinable and industrial crops Contribute to performance indicator/metrics development on environmental sustainability Support on technical matters interdepartmental Offer GLOBALG.A.P. public and certification body training as needed Participate in relevant trade shows, conferences, etc. as needed  Degree in Agronomy, Agricultural Sciences, or Crop Management Practical experience in production of crops such as corn, soybeans, palm oil, sunflowers, etc. Experience in standard setting; GLOBALG.A.P. standard knowledge is beneficial Climate-smart agriculture experience is beneficial Technical work in a multi-stakeholder environment with standard development or auditing experience Proficient in English (C1/C2 level); working knowledge of German, Dutch, or Spanish is a plus Team player with good communication, strong analytical and problem-solving skills High level of attention to details  Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne (remote work is alternatively possible)  
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IT Business Analyst (m/f/d) - IT Assurance Data Services

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a brand of smart farm assurance solutions developed by FoodPLUS GmbH in Cologne, Germany, with cooperation from producers, retailers, and other stakeholders from across the food industry. These solutions include a range of standards for safe, socially, and environmentally responsible farming practices. The most widely used GLOBALG.A.P. standard is Integrated Farm Assurance (IFA), applicable for fruit and vegetables, aquaculture, floriculture, livestock, and more. This standard also forms the basis for the GGN label: The consumer label for certified, responsible farming and transparency. For our IT Assurance Data Services team, we are looking for an IT Business Analyst (m/f/d) in full-time (39 h/week) to start immediately. The team is responsible for coordinating the development and maintenance of cornerstone GLOBALG.A.P. IT systems for data gathering, processing, and exchange. Moreover, the team implements company’s technology strategies by identifying and utilizing state-of-the-art solutions and technologies as well as supporting the company’s IT solutions. Maintain and develop the company’s information technology products by gathering business requirements from content wise experts and translate them into detailed technical specifications - including the assessment of user experience of the new technical feature Conduct technical test to validate the implementation of IT solutions according to specification Share your knowledge and progress in the IT department to enable cross-platform data exchange and intuitive user experience for system users Lead projects across multiple departments and participate in various projects as IT responsible Research and develop new (IT) technologies to improve GLOBALG.A.P. IT service offerings and internal productivity Degree in Information Systems or equivalent 1-2 years of working experience related to IT and analyzing IT business requirements Proficient in English (C1 level) Excellent conceptual and analytical skills to challenge and add value to IT business development as well as abstraction capability Communicative and proactive character appreciating a strong team spirit as a natural component for success  Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne
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Certification Body Administrator (m/f/d)

Do. 30.06.2022
Köln
GLOBALG.A.P. is a brand of smart farm assurance solutions developed by FoodPLUS GmbH in Cologne, Germany, with cooperation from producers, retailers, and other stakeholders from across the food industry. These solutions include a range of standards for safe, socially, and environmentally responsible farming practices. The most widely used GLOBALG.A.P. standard is Integrated Farm Assurance (IFA), applicable for fruit and vegetables, aquaculture, floriculture, livestock, and more. This standard also forms the basis for the GGN label: The consumer label for certified, responsible farming and transparency. For our Certification Body (CB) Administration & Benchmarking team we are looking for a Certification Body Administrator (m/f/d) in full-time (39 h/week) to start immediately. The team is responsible for onboarding the CBs into the GLOBALG.A.P. world. A CB is an independent third-party organization attesting farmers that the requirements of GLOBALG.A.P. are met. We are the first contact for new interested CBs and accreditation bodies, guiding the CBs through the process to receive approval for our standards and add-ons including invoicing, signing of contracts and granting access to our database. We answer GLOBALG.A.P. standard related questions and support CBs to maintain and improve their status.    Support the CB evaluation and approval process for all our owned or managed standards and products Update and maintain all CB-related data and approval states in our digital archives and systems Exchange with several international CBs simultaneously Assist with and respond to questions about our standard and the CB approval process Cooperate closely with team members and also cross-functional regarding CB operations   D egree in Agriculture, Food Science or equivalent Initial practical experience in the area of certification or GLOBALG.A.P. systems Proficient in English (level C1) and intermediate German skills (level B1-B2) Very good command of MS Office Proactive and open-minded character understanding a strong team spirit as a natural component of success Very thorough, committed, and detail-oriented way of work Integration into a multicultural, diverse team with shared values and the motivation to have a positive impact on the world and our future Possibilities to grow professionally and personally by encouraging to take ownership for your working area and by a culture of continuous learning Highly flexible approach in working time and possibility for mobile office to ensure an optimum work-life balance Free use of local public transport (JobTicket), share in Urban Sports Club fitness program, discount program for shopping (Corporate Benefits), free coffee, tea, and water Central office location in downtown Cologne (remote work within Germany is alternatively possible)  
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Aussendienstmitarbeiter (m/w/d) Region Nord Vollzeit / unbefristet

Mi. 29.06.2022
Köln, Hamburg, Bremen, Hannover, Osnabrück, Düsseldorf, Dortmund
Wir, das 10-köpfige Team der WEIHER GmbH entwickeln, optimieren und bauen Friedhöfe. Unser allumfassendes Leistungsspektrum garantiert Friedhofsentwicklung auf höchstem Niveau. Durch ein Netzwerk ausgewählter Friedhofsexperten:innen, Fachspezialisten:innen und unserer rund 30-jährigen Erfahrung machen wir innovative Friedhofsentwicklung und -transformation für unsere Kunden erfolgreich.AUSSENDIENSTMITARBEITER (m/w/d)Region Nord VollzeitDu verantwortest das gesamte Vertriebsgebiet Nord zwischen Köln, Kiel und Berlin. Hierzu organisierst Du Dich völlig selbstständig. Aus dem Home-Office planst und organisierst Du Deine Kundenbesuche und Akquise-Touren. Dabei wirst Du jederzeit von unserer gesamten Mannschaft unterstützt, vom Innendienst über unsere Architekt:innen bis hin zum Marketing.Deine Aufgaben:Neukundenakquise und Bestandskundenbetreuung betreibst Du telefonisch und vor OrtDu präsentierst unser Produktportfolio mit Friedhofskonzeptionen, Architekten- und Ingenieurleistungen, Friedhofsbau, Friedhofsmarketing und Projektmanagement vor Stadtgremien, Kommunen, Kirchenvorständen sowie Bürgermeister:innenDu moderierst nach entsprechender Einarbeitung und Befähigung WorkshopsDu bist zuständig für Vertragsverhandlungen und VertragsabschlüsseDu organisierst durchdacht Deine Routen- und Terminplanung und arbeitest für optimale Vertriebserfolge eng mit unseren verschiedenen Abteilungen zusammenDu verantwortest du fachliche Beratung und Unterstützung unserer Kunden bei der Realisierung von FriedhofskonzeptenDu bringst Vertriebserfahrungen und -erfolge im Projektgeschäft, idealerweise im Kommunalbereich, mitIm besten Fall hast Du bereits Kenntnisse in den Bereichen Friedhofsplanung/Friedhofsentwicklung oder Stadtplanung gesammelt Deine Arbeitsweise ist selbstständig und abschlussorientiertDu verfügst über Verhandlungsstärke sowie ausgeprägte Präsentations- und KommunikationsfähigkeitenDu hast gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift und bist sicher im Umgang mit allen gängigen MS-Office-ProduktenEin abgeschlossenes kaufmännisches Studium oder eine Ausbildung ist wünschenswert, aber auch motivierte Quereinsteiger (m/w/d) sind herzlich willkommenBei uns werden WERTSCHÄTZUNG und das DU großgeschrieben. Wir unterstützen und fördern Dich von Beginn an. Darüber hinaus erwartet Dich ein attraktives Provisionssystem, sodass sich Deine Arbeit und Deine Erfolge voll auszahlen. Und Dein Dienstwagen steht Dir selbstverständlich auch privat zur Verfügung.
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Verkaufsberater für Ersatzteile (m/w/d)

Mi. 29.06.2022
Wesseling, Rheinland
Zimmermann Landtechnik bietet seit über 80 Jahren Dienstleistungen für die Land-, Garten- und Kommunaltechnik. Unser mittelständisches Familienunternehmen mit Standorten in Euskirchen, Wesseling und Polch zählt zu den führenden landtechnischen Fachbetrieben im Rheinland. Zur Verstärkung unseres Teams im Betrieb Wesseling suchen wir Dich als: Verkaufsberater für Ersatzteile (m/w/d) Kompetente und freundliche Beratung unserer Kunden Verkauf von Ersatzteilen Organisatorische und verlässliche Abwicklung im Ersatzteillager Bearbeitung der Vorgänge im Warenwirtschaftssystem Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische oder technische Ausbildung Serviceorientiertes Handeln, Belastbarkeit, Kommunikations- und Motivationsfähigkeit Kompetentes, sicheres und freundliches Auftreten Interesse an Technik Flexibilität und Zuverlässigkeit Familienunternehmen Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Individuelle Einarbeitungsphase Leistungsgerechte Bezahlung Unbefristeter Arbeitsvertrag und sicherer Arbeitsplatz
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