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Business Development | IT & Internet: 144 Jobs

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • It & Internet
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 119
  • Ohne Berufserfahrung 62
  • Mit Personalverantwortung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 135
  • Home Office möglich 59
  • Teilzeit 15
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 119
  • Praktikum 14
  • Studentenjobs, Werkstudent 11
  • Berufseinstieg/Trainee 2
Business Development
It & Internet

Project Manager (f/m/d) IT e-commerce

Fr. 15.10.2021
München
windeln.de SE is one of the leading online retailers for baby, toddler and children's products in Europe and for customers in China. We focus on the needs of young families and supply products which our customers can order comfortably online. The broad product portfolio includes everything from diapers, baby food, children’s furniture, toys, clothes and strollers to child car seats and furniture. As a stock-listed company, we are present in six European countries as well as in China and are constantly expanding our business in existing markets.  Manage cross-departmental and international projects and core initiatives in e-commerce (with a key focus on the windeln.de China business). Be responsible for the project planning and accompany the implementation up to the verifiable project success. Be the central contact person for all project members from different departments (e. g. Business, Product Management, Operations/ Logistics) as well as international locations. Moderate and prioritise the project requirements of the different stakeholders. Carry out analyses, derive recommendations for action and design solutions together with the respective departments. Identify implementation risks at an early stage and develop options for action to ensure that the project is completed smoothly and on time. Be responsible for the selection and management of external providers or partners. You will be part of a diverse team of (senior) project managers and have direct contact with the board of directors on a regular basis. A very good degree, ideally in the business management or business informatics field. Ideally, 1-2 years of relevant professional experience in management consulting, as an entrepreneur or in the areas of business development or product management. Relevant experience in project work and enjoy familiarising yourself quickly with new and complex issues. Strong entrepreneurial mindset and hands-on mentality. A special affinity for IT topics and e-commerce. Ability to communicate convincingly in English and Chinese, German is a plus. Strong team orientation and strong interpersonal skills. Willingness to travel (including extended business trips). Space for your own initiative, responsibility and the opportunity to introduce your own ideas Demanding tasks and excellent career development opportunities Direct communication and flat hierarchies in an international and professional team
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Business Development Representative (auch Quereinsteiger) – Software Sales (m/w/d)

Fr. 15.10.2021
Frankfurt am Main
Als Pionier der digitalen Finanzwirtschaft ermöglichen wir den einfachen und verlässlichen Zugang zu Kapital. Mit unserer Software-as-a-Service-Lösung (SaaS) können Kunden online Kapital einwerben, vermitteln und Transaktionen sicher abwickeln.Du bist Sales-begeistert und hast Lust, in einem wachstumsstarken FinTech-Unternehmen so richtig durchzustarten? Als Software Sales Consultant (m/w/d) mit dem Schwerpunkt SaaS, hast Du – egal aus welcher Branche Du kommst – die Chance, Teil unseres Teams zu werden!Als Teil unseres Sales Teams unterstützt Du uns bei der Neukundengewinnung, indem Du unsere innovative Softwarelösung vertreibst und damit unser Sprachrohr wirst.Du bist der direkte Ansprechpartner (m/w/d) unserer Kunden im Outbound-Bereich und arbeitest dabei eng mit unseren Sales Consultants zusammen.Nach Deiner Telefonakquise eines Kunden (mittleres Management bis C-Level), bist Du für die Terminbuchung für unser Sales Team zuständig und stellst somit eigenständig den Erstkontakt her.Du analysierst und interpretierst Kundenanforderungen und bist für die Vorbereitung, Entwicklung und Umsetzung einer Go-to-Market-Strategie in einem B2B-Sales-Modell verantwortlich.Wonach suchen wir?Einen bunten Mix aus Leidenschaft für den Vertrieb, Kommunikation und Teampower. Egal, aus welcher Branche Du kommst – sei es Wirtschaftsingenieurwesen, Marketing, Fitnessökonomie, Event und Hotellerie oder die Vermögensberatung. Wir suchen Deine Sales-Expertise und Deine starke Persönlichkeit! Und das solltest du mitbringen:Du hast ein abgeschlossenes Studium oder alternativ eine kaufmännische Ausbildung.Bestenfalls bringst Du (erste) Berufserfahrung im Vertrieb oder Telefonverkauf mit und hast ein Talent dafür, Menschen mit Emotionen und Fachkompetenz zu überzeugen.Du bringst eine Huntermentalität mit, brennst für den Vertrieb und zeichnest Dich speziell durch Deine Fähigkeiten in der B2B-Kaltakquise aus.Du bist kommunikationsstark, begeisterst Dich für den Kundenkontakt und schaffst es, schnell Vertrauen aufzubauen.Du überzeugst durch ein selbstsicheres Auftreten und lässt Dich nicht leicht aus der Bahn werfen.Du hast eine ausgeprägte Affinität zu IT- sowie Finanzthemen und Interesse an innovativen Produkten.Du gehst proaktiv mit Problemen um und zeigst Dich in jeder Situation lösungsorientiert.Du bist von Natur aus neugierig und selbstbewusst gegenüber neuen Situationen.Du verfügst über sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse.Ein zweiwöchiges Onboarding, bei dem Du in der ersten Woche das gesamte Unternehmen kennenlernen und in der zweiten Woche intensiv in die Welt des Sales eintauchen wirst.In unserer portagon-Academy, die sich über 60 Sessions im ersten Jahr verteilt, geben wir Dir das fachspezifische Know-how an die Hand. Mit den Modulen zu Legal, IT, Vertriebsprozessen oder Kommunikations- und Rhetoriktrainings entwickelst Du Dich zu einem erfolgreichen Sales Consultant (m/w/d).Durch Deine stetige Weiterentwicklung im Outbound wirst Du Verantwortung für Deal-Sizes bis zu 400.000 EUR übernehmenWährend des Programms steht Dir ein erfahrener Mentor zur Seite und Du erhältst natürlich Unterstützung von Deinem Team, das Dir mit Rat und Tat zur Seite steht.Das bieten wir Dir:Du hast die Möglichkeit, in der spannendsten Zeit eines FinTechs einzusteigen und die gemeinsame Vision des Wachstums aktiv mitzugestalten.Wir statten Dich mit einem Rund-um-Paket aus Wissen und Technik aus, das Dich ideal auf den Software Sales (SaaS) im B2B-Markt vorbereitet.Bei uns triffst Du auf ein ausgereiftes Karrieremodell, mit dem Du die Möglichkeit bekommst, Dich langfristig in eine Führungs- oder Expertenposition zu entwickeln.Unser Team-Fit liegt uns sehr am Herzen, zahlreiche Team-Events und Team-Reisen runden dies ab.Statt der Tastatur mal einen Controller? Zeige uns Dein Talent beim Mario Kart!
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Sales Manager/Business Developer (f/m/x) Digital Marketing

Do. 14.10.2021
Berlin, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, München, Stuttgart, Ulm (Donau)
Avanade leads in providing innovative digital services, business solutions and design-led experiences for its clients, delivered through the power of people and the Microsoft ecosystem. Our professionals combine technology, business and industry expertise to build and deploy solutions to realize results for clients and their customers. Avanade has 43.000 digitally connected people across 25 countries, bringing clients the best thinking through a collaborative culture that honors diversity and reflects the communities in which we operate. We welcome all, and seek talented individuals who can bring their whole self to work, build inclusive teams and encourage diversity inside and outside the organization. Majority owned by Accenture, Avanade was founded in 2000 by Accenture LLP and Microsoft Corporation. Do you already work with market-leading platforms such as Adobe, Sitecore etc. and have a passion for innovation in digital marketing? We are looking for a go getter, not constrained by conventional thinking who is willing to explore and develop innovative ideas. We need a results-oriented problem solver, self-starter with hunter mentality who has a passion for cutting edge digital platforms and the knowledge and experience across multiple industry verticals, technology, business services and operations. Reporting to the Business Development Executive Team, as Sales Manager – Digital Marketing you will be expected to lead all sales efforts within the Digital Marketing suite of offerings, including prospect identification, lead generation, sales calls, handling the sales cycle, proposal and contract negotiation through deal closure leveraging market standard digital platforms and in close collaboration with the Company’s business unit leadership and digital marketing groupsYou will create and own the sales plan and pipeline, review execution of sales plans, pipeline and account plans to track progress on lead identification and pursuit, qualify opportunities, mobilize the teams for proposal development and lead negotiations.  This position can sit anywhere in Germany. Directly responsible for the management of the end-to-end sales process within the digital marketing offering, including lead generation, opportunity qualification, RFI / RFP, contract negotiation, and deal close Leverage digital technology and platforms to develop and execute go-to-market strategies for lead generation, prospecting new business, sales, and other matters related to new revenue generation Define pipeline strategies and virtually build demand for established digital marketing service offerings as well as new solutions and services Generate new leads through networking and prospecting, including cold calling, digital marketing, traditional marketing and public relations activities to pursue targeted new business Maintain a real-time understanding of the competitive landscape to evaluate sales potential, assess the competition, pricing levels, and market trends to assist in figuring out win-based proposals and pricing In close collaboration with Avanade’s business units and digital marketing teams, develop and execute industry specific demand generation campaigns including the creation of collateral such as blogs, presentations, case studies, proposals etc. to drive market awareness Identify, interface and develop professional relationships with existing clients and prospects throughout the client organization and actively consult with them to fully understand their digital marketing needs Address benefits, competitive advantages and business terms of Avanade solutions and services with existing and prospect clients and facilitate all follow-ups to close each sale Coordinate and actively participate in contract negotiations to ensure the timely close of all deals Develop and maintain in-depth knowledge of Avanade’s offerings in both solutions and services Actively participate in sales planning status meetings and persistently follow up with internal stakeholders to push profitable, value added deals from qualification to close 7+ years of proven experience selling digital marketing solutions and services to clients at medium to large enterprise accounts in the DACH region. Advanced experience in selling digital marketing platforms, such as Adobe AEC and Sitecore XP.  Experience in selling e-commerce platforms, i.e. Magento, as well as Digital Marketing campaign solutions, i.e. Marketo Demonstrated experience working with, and active network of C-level contacts within mid to large enterprise accounts in the DACH region as well as relationship building with Technology Channel Partners e.g. Adobe Familiarity with the Microsoft Technology stack and product offerings Natural collaborator that brings people in, listens, and gets everyone to the best answer Has an entrepreneurial spirit – not afraid to be creative, but also understands there are limitations Experience in managing complex negotiations and the development of terms and conditions with new clients Engaging interpersonal skills and the ability to flex communications to various audiences at different levels, both verbal and written Always demonstrates the highest level of integrity and ethics A wide range of national as well as international trainings and a personal training budget of at least 80 hours per year will take you even further.  Be part of the Avanade community, e.g. in the Female Ambassador Network or the PRISM Network. A flexible work schedule and the option for home office. Go Team!, our internal tax-free bonus program to recognize outstanding performance, gives you the opportunity to provide special incentives to your colleagues and also to be rewarded additionally yourself. In addition, you can purchase various technical devices at a reasonable price through our private device leasing program. For important private occasions, such as weddings, births or relocations, you will of course receive special leave. 
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(Junior) Strategy Manager (m/f/d)

Do. 14.10.2021
Mitte
flaconi is one of the largest online pure player for beauty products in Germany. The online shop’s extensive portfolio consists of more than 850 international brands and 55.000 products in the categories perfume, skin care, make-up, hair care, natural cosmetics and accessories. The online shop covers, from drugstore over organic cosmetics to premium, all product segments. flaconi was founded in 2011 and today already employs over 500 people at three locations, at its headquarters in Berlin-Charlottenburg and its logistics centre, as well as the flaconi Concept Store in Berlin Mitte. The German online shop has won numerous awards and is also represented in Austria and Poland. What you can expect in this role You will be responsible for driving flaconis goal achievement with OKR management system You prepare, analyze and evaluate existing topline challenges and projects to accelerate flaconis strategy & growth Managing directors, the advisory board, and shareholders are your main stakeholders You research a wide range of strategic issues and consolidate your findings in strategic papers and/or presentations Together with your team you will stay on top of challenges and bring flaconi's strategic business development to the next level You run workshops with the managing directors and ensure internal corporate communication Degree in Business/Economics or similar with an outstanding track record Experience in hyper-growth start-ups, consulting, investment banking, or a strategic unit of a leading group Hungry to challenge yourself and learn from top management & complex strategic business topics in a high-level manner Outstanding analytical mindset combined with Excel skills managing complex data Well-versed in creating and holding compelling presentations Critical thinking and passion for clear communication You thrive in a high-paced environment with multiple and complex challenges where you can make an impact and learn how a modern international organization is led Our employees matter to us: We offer you a permanent contract Easy-going workplace: We pay your BVG ticket and we do not have a dresscode International flair: We support your relocation Employee discounts: In our online shop you get 30% discount and can access further discounts at partner companies Work-Life-Balance: Flexible working hours and home office options allow you to reconcile work and private life Recreation and relaxation: We offer you 29 days of vacation and the possibility of a paid sabbatical Family first: Our "emergency-moms" are there for you in out-of-the-ordinary situations and look after your child on site in the office Flaconi Development Mix: Actively shape your own career path and take advantage of our internal and external training opportunities Dog Policy: Dogs are welcome in our office! Flaconis know how to party: You can look forward to cool team events and company parties Agile work: As part of our cross-functional teams, you have the opportunity to help shape and advance cross-departmental topics Freedom for innovation: You can let your ideas run free at our regular hackathons and get inspiration for your daily business at Tech Talks and Breakfast Lectures Thinking about tomorrow together: Flaconi subsidizes your savings contribution to the company pension scheme with an additional 20% Welcome aboard: Not only our onboarding day helps you to orientate yourself in the first time, but also your personal buddy Food & drinks: For us it goes without saying that extras such as drinks and fruits are free
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Senior Business Development Manager (w/m/d)

Do. 14.10.2021
München, Augsburg, Berlin
Wir sind ein Technologie- und Beratungsunternehmen und helfen unseren Kunden dabei, ihre Prozesse, Produkte und Organisationen zu digitalisieren und modernisieren. Unsere Philosophie: Gutes Arbeitsklima = motivierte Mitarbeiter:innen = zufriedene Kunden. Der Erfolg und unser stetiges Wachstum geben uns recht. Jetzt suchen wir dich zur Verstärkung unserer Teams in München, Augsburg und Berlin. Du arbeitest eng mit unseren vertriebsnahen Consultants sowie unserem Lizenzteam zusammen. Du generierst Leads und kümmerst dich aktiv um neue Kundenkontakte. Du übernimmst die Verantwortung für die Angebotserstellung und entsprechende Nachverfolgung. Du pflegst unsere bestehenden Kundenkontakte, eruierst potenzielle Erweiterungsmöglichkeiten und baust die Geschäftsbeziehungen entsprechend aus. Du führst Sales Aktivitäten zielgerichtet und verantwortungsbewusst durch und hältst eigenständig Produkt- und Angebotspräsentationen bei Kunden und Interessenten. Du hast ein abgeschlossenes Studium im Bereich Wirtschafts-/Kommunikationswissenschaften, Wirtschaftsinformatik oder eine vergleichbare Qualifizierung. Du kennst die IT-Branche und konntest schon mehrjährige Erfahrung in einem IT-Unternehmen sammeln. Du verfügst über Erfahrung im Auf- und Ausbau von Kundenbeziehungen und hast Verhandlungsgeschick. Du bist kundenorientiert, aufgeschlossen und sozialkompetent. Du arbeitest mit einer hohen Selbstverantwortung gerne im Team. Du beherrschst die deutsche und englische Sprache sehr gut in Wort und Schrift und bist eloquent. Wir sind mehr als 100 Leute, verteilt auf unsere Büros in München, Augsburg und Berlin sowie verschiedene Home Offices. Unser Leistungsportfolio erstreckt sich vom Agile Consulting und IT Consulting über das Software Development bis hin zum Systems Engineering in der Cloud. Wir arbeiten in einer selbstorganisierten Struktur und verzichten auf unnötige Hierarchien. Wir setzen auf eine offene Kommunikationskultur, in der sich jede:r mit seinen/ihren Ideen einbringen darf. Wir arbeiten mit modernen Tools (z.B. Miro, Slack, Zoom, Teams, G Suite, Atlassian Produkte, etc.) und bieten eine freie Wahl des Betriebssystems. Wir glauben an das lebenslange Lernen und bieten kontinuierlich Workshops, Schulungen, persönliche Zertifizierungen und Lernzeit an. Wir arbeiten in unseren gut ausgestatteten Büros oder im Home Office und sind nur gelegentlich beim Kunden vor Ort. Dank unserer flexiblen Arbeitszeiten mit Überstundenausgleich kannst du dir eine angenehme Work-Life-Balance schaffen und auf Wunsch auch in Teilzeit arbeiten. Wir zahlen ein sehr gutes Gehalt und jede:r Mitarbeiter:in ist zusätzlich am Gewinn beteiligt. Jeder braucht mal eine Pause - bei 30 Tagen Urlaub pro Jahr kannst du dich ausgiebig erholen. Wir sind nicht nur Kolleg:innen - auch wenn wir momentan leider nicht zusammen kochen oder weggehen können, ein virtueller Kaffeeklatsch, Team- oder Spieleabend geht immer. :)
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Senior Business Development Manager (m/w/d)

Do. 14.10.2021
Vierkirchen, Oberbayern
Senior Business Development Manager (m/w/d)Standort: Vierkirchen Als exklusiver Distributor der führenden IT-Management-Software-Produkte von ManageEngine sind wir bekannt für unseren erstklassigen Service und hohe Kundenzufriedenheit. Unsere erfahrenen und kompetenten Mitarbeiter betreuen derzeit mehr als 1.900 Kunden im deutschsprachigen Raum – Anzahl steigend. Ausbau des internationalen Lieferanten-Netzwerks für innovative Enterprise IT-Lösungen sowie Technologie- und Produkt-Scouting zur Identifikation von interessanten Produkten für unser Portfolio Entwicklung von Vertriebs- und Marketing-Strategien für den Vertrieb der jeweiligen Lösungen sowie Akquise von Pilotkunden für neue Enterprise-Lösungen im DACH Raum Verhandlung von Kooperationsverträgen mit den Lieferanten und Mitwirkung am Aufbau der entsprechenden Vertriebs- und Presales-Organisation für den DACH Markt Abgeschlossenes Studium (BWL, Digitalisierung, Wirtschaftsinformatik) oder vergleichbare Qualifikation Mehrjährige Erfahrung im Business Development und Aufbau neuer Märkte im IT-Umfeld Langjährige Erfahrung im Vertrieb von IT-Produkten und -Lösungen sowie im Umgang mit internationalen Partnern Erfahrung im Umgang mit vielfältigen Unternehmensstrukturen und -kulturen Ausgesprägte Kommunikationsfähigkeit, Empathie und Fingerspitzengefühl Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Anspruchsvolle, spannende und abwechslungsreiche Aufgaben Hohe Eigenverantwortung und kurze Entscheidungswege Individuelle Weiterbildungs- und vielfältige Entwicklungsmöglichkeiten Homeoffice-Möglichkeit und flexible Arbeitszeiten Sehr gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr
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Business Development Manager (m/w/d) Aerospace Customers

Do. 14.10.2021
Paderborn
Als weltweit führender Anbieter von Lösungen für die Entwicklung und den Test mechatronischer Regelungssysteme treibt dSPACE seit 30 Jahren den Fortschritt in der Automobilindustrie voran. Wir gestalten Mobilität der Zukunft – mit Angeboten für das autonome Fahren, die automobile Vernetzung oder E-Mobility. Unser Team aus mehr als 1.700 Mitarbeitern unterstützt nahezu alle namhaften Automobilhersteller dabei, Innnovationen schneller auf die Straße zu bringen. Wir wachsen weiter und benötigen dazu Verstärkung. Kennung: RTDS-SPM-BDM Standort: Paderborn Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir für unseren Stammsitz in Paderborn einen Business Development Manager (m/w/d) zur Unterstützung des strategischen Produktmanagements der Business Unit Real-Time Test & Development Solutions. Als Business Development Manager (m/w/d) für die Luft- und Raumfahrtindustrie sind Sie verantwortlich für die Gewinnung wichtiger Neukunden und treiben aktiv die Markteinführung von identifizierten Schwerpunktthemen voran. Dabei stimmen Sie sich eng mit Vertrieb und Produktmanagement ab, um wirksame Marktstrategien zu erarbeiten und nachhaltig den Erfolg unseres Unternehmens zu sichern. Erweiterung des bestehenden Kundennetzwerks durch Akquirierung und Begleitung wichtiger Schlüsselkunden Teilnahme an internationalen Messen und Konferenzen zur Vertiefung globaler Geschäftsbeziehungen Enge Zusammenarbeit mit internationalen Kunden und unserem weltweiten Vertrieb zur Erschließung neuer Umsatzpotenziale Marktbeobachtung mit Fokus auf aktuelle technische Trends und Wettbewerber Regelmäßige Abstimmung mit dem Produktmanagement zwecks strategischer Weiterentwicklung des Lösungsangebots Abgeschlossenes Studium im Bereich der (Wirtschafts-)Ingenieurwissenschaften (vorzugsweise mit Schwerpunkt Luft- und Raumfahrttechnik, Elektrotechnik) oder vergleichbare Qualifikationen Mehrjährige Berufserfahrung in der Luft- und Raumfahrtindustrie Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Auslandserfahrung mit bestehenden Kundenkontakten Ausgeprägte Präsentationsfähigkeit sowie Kontaktfreunde Souveränes Auftreten gepaart mit einer hohen Überzeugungsfähigkeit Reisebereitschaft sowie Führerschein Klasse B wünschenswert Wir arbeiten in einer zukunftssicheren Branche in internationalen Teams. Mit dem dSPACE Mentoring gewährleisten wir eine zielsichere Einarbeitung. Fachkompetenzen fördern wir durch individuelle Weiterbildungen. Mit flexiblen Arbeitszeitmodellen sorgen wir für Work-Life-Balance. Die betriebseigene Kita ist nur eines unserer familienfreundlichen Angebote. Unser dSPACE Spirit: Bei uns sind alle per Du. Dresscodes gibt es nicht. Was bei uns zählt, ist der Mensch.
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Game Funding Project Manager (m/f/d)

Do. 14.10.2021
Hamburg
The gamigo group is one of the leading publishers of  online games in Europe and North America and focuses on publishing, operating  and support of online and mobile games.   Counting over 300 employees in Germany, Poland, South Korea and USA, gamigo is one of the most important players in the gaming industry.     The gamigo group currently has a portfolio consisting of over 25 massively multiplayer online games and more than 5.000 casual games. The game selection includes first-person shooters, fantasy RPGs, building-strategy games, mobile- and casual-games.     Since the company’s founding in 2000, this diverse portfolio  has been build-up through company acquisitions, purchasing of game licenses as  well as worldwide publishing rights.     Part of the gamigo group are gamigo AG, gamigo Publishing GmbH, Aeria Games GmbH, gamigo Portals GmbH, gamigo US Inc., gamigo Inc. and Kings Isle Entertainment Inc.​The gamigo group is looking at the earliest opportunity for a Game Funding Project Manager (m/f/d) to join our Business Development Team in Hamburg. As the Game Funding Project Manager (m/f/d) you will be working effectively with colleagues/departments across the gamigo group and will build strong relationships with municipal, state and federal funding agencies, on a national and international level. YOUR TASKS You will carry out the structured screening of funding providers and funding measures on a national and international level You will be responsible for seeking and identifying specific funding opportunities for selected key areas of activity within the gamigo group and for implementing the acquisition of funding You will be responsible for defining and ensuring efficient processes for handling funding projects in compliance with regulations, in cooperation with the business units concerned and in compliance with the municipal, state, federal, and/or other funder guidelines You will assist the gamigo group in writing proposals before submission to funders, collecting information from partners, processing of written inputs and background documents You will act as the interface between the gamigo group and public funding organisations, third parties and management teams You will act as the focal point both for receiving reports, comments and project funds from the funding parties and partners as well as for distributing and disseminating these further as and when necessary You will monitor and work with applicable departments in achieving project completion and funding compliance, following up with responsible parties as needed in both obtaining and conveying information and contractual documentation You will check and monitor budget expenditure both at project and partner organisations’ level You will be responsible for the preparation of detailed interim and final reports You will present concepts, status updates, and information to a variety of groups, managing reporting and monitoring requirements as well as the annual project funding cash flow budget Bachelor’s degree or equivalent related field experience preferred Minimum 3 years of experience in public funding and demonstrating a track record of work that contributed to successful project funding proposals and administration Experience of project management or equivalent Understanding of public funding and project reporting Ability to absorb, retain, and proficiently implement complicated, nuanced processes and procedures Knowledge of federal, state, and municipal agencies and programs aimed at public funding  projects A detail-oriented, thorough, and organized approach to work High proficiency in Microsoft Office Applications, especially Word, Excel, and Outlook Ability to remain adaptable, flexible, and to change the approach or method to best fit the situation Ability to work well under pressure in a demanding, fast-paced environment Ability to build and maintain strong cross departmental relationships Detail- and efficiency-oriented approach to responsibilities Good communicator, with good written and oral skills Languages: fluent in German & English Nice to have:   Experience working within the gaming industry Demonstrable experience in raising funds Availability to travel  A challenging job with lots of responsibility and freedom to grow professionally and acquire new skills A fun and lively work environment in an energetic gaming company A very international team of passionate colleagues Regular company parties and team events The subsidization of the public transportation card Fresh fruits and beverages
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IT-Governancemanager (m/w/d)

Do. 14.10.2021
Wiesbaden
Als zentraler Online Broker der Sparkassen-Finanzgruppe mit Sitz in Wiesbaden stellen wir unseren Kunden eine Wertpapier-Handelsplattform zur Verfügung, die sich sowohl an Sparkassenkunden im Beratungsgeschäft als auch an onlineaffine Selbstentscheider richtet. IT-Governancemanager (m/w/d) Vollzeit | unbefristet | ab sofortSie behalten bei Prüfungen einen kühlen Kopf und nehmen dem Notfall den Schrecken? Dann suchen wir Sie! Bei uns stellen Sie die Funktionsfähigkeit des Business Continuity Management Systems sicher und entwickeln dieses nach gängigen Standards/Vorschriften weiter: Unterstützung der Fachbereiche bei der Aktualisierung von Geschäftsfortführungsplänen Eigenständige Durchführung von BCM Risikoanalysen Sicherstellung der Testdurchführungen und schriftlich fixierten Ordnung Außerdem begleiten Sie interne und externe Prüfungen und unterstützen den Steuerungskreislauf zur IT-Strategie: Besprechung von Prüfungsinhalten und Feststellungen mit den Beteiligten und Prüfungseinheiten Bereitstellung von Unterlagen, Koordination der Berichtsbearbeitung und Sicherstellung des Meldewesens Moderation von Meetings zur Steuerung der IT-Strategie Sie bringen ein betriebswirtschaftliches Studium (oder vergleichbar) sowie erste Berufserfahrung mit Neben Ihrem analytischen Denkvermögen und einer strukturierten Arbeitsweise zeichnen Sie ein grundlegendes IT-Verständnis und -Affinität aus Familiäres Umfeld mit starkem „Wir-Gefühl“ Freiräume für Ihre Ideen Flexible Arbeitszeitmodelle Regelmäßige Weiterbildungsangebote Faire Vergütung und Beteiligung am Unternehmenserfolg Wir suchen innovative und kreative Mitarbeiter, die sich in einem spannenden und dynamischen Arbeitsumfeld beweisen und weiterentwickeln möchten.
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Sales Representative (m/f/d)

Do. 14.10.2021
Stuttgart
At AnyDesk, we’re building a place where amazing people like you can use their abilities to their full potential and do their best work. If you want to grow your career and help shape how millions of people across the globe bridge distances and stay productive with our intuitive Remote Access Software, you’ll fit right in with our dynamic and international team.We are proud of our achievements & grow even further every day: 350+ mn downloads, 400+ mn sessions per month, 67 mn km bridged across the globe per month.We'd love to get to know you.Business Development: acquiring companies in the assigned sales territory and working with the marketing team.Monitor regional market trends and discover new growth opportunitiesCo-develop sales strategies, tactics and action plansRespond to and follow up on inbound sales inquiries using "solution selling" methodsRemote participation in key industry events, conferences as well as trade shows and customer visitsThe position is to be based in Berlin or StuttgartRelevant sales experience in a SaaS and B2B environment or equivalent experienceDegree or comparable qualification desirablePassion and interest for technology (cloud services & SaaS solutions)Good knowledge of CRM, HubSpot is a plusIndependent and structured way of working, creative streak, analytical and empathic skillsBusiness fluent communication skills in English, Spanish, French, Italian, PolishWillingness to travel occasionally (as soon as this is possible again)Centrally located offices in Stuttgart/BerlinFlexible working hours with the option of remote work30 vacation days/year in a full-time positionFree drinks and weekly team lunchPersonal and professional development potentialities and room for creative ideasAn international team
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