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Einkauf | IT & Internet: 127 Jobs

Berufsfeld
  • Einkauf
Branche
  • It & Internet
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 99
  • Ohne Berufserfahrung 74
Arbeitszeit
  • Vollzeit 114
  • Home Office möglich 55
  • Teilzeit 23
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 93
  • Studentenjobs, Werkstudent 11
  • Ausbildung, Studium 8
  • Befristeter Vertrag 6
  • Praktikum 6
  • Berufseinstieg/Trainee 3
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
Einkauf
It & Internet

Category Manager/ Einkäufer Outlet (m/w/d)

Sa. 28.05.2022
Kirchentellinsfurt
Dein Herz schlägt für den Outdoorbereich sowie die entsprechenden Marken und noch mehr liebst Du es diese mit Deinem analytischen Verstand zu bearbeiten? Dazu bist Du ein Verhandler, Gestalter und Optimierer? Dann werde Teil des Bergfreunde Teams und unterstütze unser Sortimentsmanagement als Category Manager/ Einkäufer Outlet (m/w/d) in Kirchentellinsfurt bei Tübingen zum nächstmöglichen Zeitpunkt.Wir sind Bergfreunde.de - einer der führenden Online-Shops für Outdoor- und Bergsportbedarf. Ein klarer Fokus als Online-Pure-Player, ein stetig wachsendes Sortiment und operative Exzellenz haben uns von einem jungen Start-Up zu einer festen Größe am europäischen Outdoor-Markt werden lassen. Mit unserem rund 500 Mitarbeiter starken Team stellen wir uns den kommenden Herausforderungen - bist Du dabei?Du betreust und verantwortest unser Online-Outlet sowie verschiedene Sales-Formate, vom Einkauf bis zum Abverkauf.Gemeinsam mit dem Marketing-Team präsentierst Du unseren Kunden die attraktivsten Angebote - per Newsletter, in-shop Marketing und auf weiteren Kanälen.Du pflegst aktiv unsere Beziehungen zu bestehenden und neuen Lieferanten, führst Konditionsverhandlungen und ziehst die besten Deals an Land.Du bist verantwortlich für Umsatz, Marge und Lagerbestand der Outlet-Artikel. Gemeinsam mit unserem Planning-Team analysierst Du laufend die relevanten Kennzahlen und leitest entsprechende Maßnahmen zur Steuerung der Artikelperformance ein.Die Weiterentwicklung der Kategorien und Identifizierung von möglichen Abverkaufskanälen und -formaten liegt in Deinen Händen.Erste Berufserfahrung in der Outdoorbranche, idealerweise im E-Commerce.Ein wirtschaftswissenschaftliches Studium oder eine vergleichbare Ausbildung mit relevanter Berufserfahrung.Sehr gute analytische Fähigkeiten sowie Spaß am Umgang mit Zahlen.Eine Arbeitsweise, die von Eigenverantwortlichkeit, Termintreue und hohen Qualitätsansprüchen geprägt ist.Erfahrung mit komplexen Excel-Tools.Kommunikationsstärke und Verhandlungsgeschick - sowohl auf Deutsch als auch auf Englisch.Bei uns ist der Name Programm: Du arbeitest in einem motivierten und ständig wachsenden Team von Outdoorenthusiasten und E-Commerce-Spezialisten mit kurzen und direkten Kommunikationswegen.Wir wachsen dynamisch: Deswegen suchen wir Mitarbeiter, die mit uns wachsen wollen und offen sind für neue Herausforderungen im E-Commerce und Verantwortung übernehmen wollen.Wir lieben komplexe Fragestellungen und neue Lösungen: Als Teil der Backcountry Gruppe arbeitest Du in einem internationalen Umfeld.Wir möchten, dass sich unsere Mitarbeiter langfristig bei uns wohl fühlen: Deswegen bieten wir Dir ein attraktives Leistungspaket, das neben angemessener Entlohnung und fairen Urlaubs- und Arbeitszeitregelungen auch tolle Einkaufskonditionen umfasst.Nach Corona im Homeoffice freuen wir uns anschließend, im neu gestalteten Büro, mit einem hybriden Office-Modell auch wieder mehr Begegnung und Austausch zu erleben.
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Einkäufer Kinderbekleidung (m/w/d) in Vollzeit oder Teilzeit

Sa. 28.05.2022
Kirchentellinsfurt
Dein Herz schlägt für Kinder Outdoorbekleidung und - Marken? Außerdem liebst Du es, dieses Sortiment mit Deinem analytischen Verstand zu bearbeiten? Dazu bist Du ein Networker, Verhandler, Gestalter und Optimierer? Dann werde Teil unseres Einkaufsteams und unterstütze unser Sortimentsmanagement als Einkäufer Kinderbekleidung (m/w/d) in Kirchentellinsfurt ab dem nächstmöglichen Zeitpunkt.Wir sind Bergfreunde.de - einer der führenden Online-Shops für Outdoor- und Bergsportbedarf. Ein klarer Fokus als Online-Pure-Player, ein stetig wachsendes Sortiment und operative Exzellenz haben uns von einem jungen Start-Up zu einer festen Größe am europäischen Outdoor-Markt werden lassen. Mit unserem rund 500 Mitarbeiter starken Team stellen wir uns den kommenden Herausforderungen - bist Du dabei?Als Einkäufer Kinderbekleidung im E-Commerce (m/w/d) betreust Du eigenverantwortlich einen großen Teil der Kinderbekleidungs-Kategorie innerhalb unseres Sortiments – vom Einkauf bis zum Abverkauf.In Abstimmung mit dem Planning bist Du für Umsatz, Marge und Lagerbestand Deiner Marken und Kategorien verantwortlich.Anhand von fortlaufenden Kennzahlenanalysen erkennst Du Chancen und Risiken frühzeitig und drehst an den richtigen Stellschrauben, um das Sortiment entlang der Planung auszusteuern.Den strategischen Ausbau des Sortiments planst Du in enger Zusammenarbeit mit den anderen Kategoriemanagern, dem Planning und der Teamleitung.Du pflegst aktiv und professionell die Beziehungen zu bestehenden und neuen Lieferanten und führst mit diesen Konditionsverhandlungen sowie Saison- und Jahresgespräche.Du besitzt relevante Berufserfahrung in der Sport- oder Modebranche (z.B. Einkauf oder Merchandise Planning) - idealerweise im E-Commerce.Du hast eine abgeschlossene kaufmännische Ausbildung, einen wirtschaftlichen Studienabschluss oder eine gleichwertige Qualifikation mit relevanter Berufserfahrung.Produkt-Knowhow sowie ein ausgeprägtes Gespür für Trends und Marken im Bereich Kinderbekleidung liegen Dir im Blut.Deine Arbeitsweise ist von Eigenverantwortlichkeit, Termintreue und hohen Qualitätsansprüchen geprägt.Du bringst eine hohe Zahlenaffinität, ausgeprägte analytische Fähigkeiten sowie einen sicheren Umgang mit MS Excel und PowerPoint mit.Du zeichnest Dich durch Kommunikationsstärke und Verhandlungsgeschick auf Deutsch und auf Englisch aus.Du besitzt einen Führerschein Klasse B und Reisebereitschaft für Lieferantenbesuche und Messen (sobald diese wieder stattfinden).Bei uns ist der Name Programm: Du arbeitest in einem motivierten und ständig wachsenden Team von Outdoorenthusiasten und E-Commerce-Spezialisten mit kurzen und direkten Kommunikationswegen.Wir wachsen dynamisch: Deswegen suchen wir Mitarbeiter, die mit uns wachsen wollen und offen sind für neue Herausforderungen im E-Commerce und Verantwortung übernehmen wollen.Wir lieben komplexe Fragestellungen und neue Lösungen: Als Teil der Backcountry Gruppe arbeitest Du in einem internationalen Umfeld.Wir möchten, dass sich unsere Mitarbeiter langfristig bei uns wohl fühlen: Deswegen bieten wir Dir ein attraktives Leistungspaket, das neben angemessener Entlohnung und fairen Urlaubs- und Arbeitszeitregelungen auch tolle Einkaufskonditionen umfasst.Nach Corona im Homeoffice freuen wir uns anschließend, im neu gestalteten Büro, mit einem hybriden Office-Modell auch wieder mehr Begegnung und Austausch zu erleben.
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(Wirtschafts-) Ingenieur (m/w/d) als Projektmanager im Einkauf / Procurement Engineer

Sa. 28.05.2022
Herborn, Hessen
Rittal ist einer der weltweit führenden Systemanbieter für Gehäuse- und Schaltschranktechnik, Stromverteilungssysteme, System-Klimatisierung, IT-Infrastruktur sowie Software und Service. Das Unternehmen gehört zur international erfolgreichen Friedhelm Loh Group mit 12 Produktionsstätten, 94 Tochtergesellschaften und 11.600 Mitarbeitern. Sie arbeiten gerne im internationalen Umfeld und sind stark in Vertragsverhandlungen? Dann verstärken Sie unser Team in Herborn als(Wirtschafts-) Ingenieur (m/w/d) als Projektmanager im Einkauf / Procurement EngineerIT-InfrastrukturAuswahl geeigneter Lieferanten für 3rd-Party-Produkte und Services (wie z. B. Strom, Klima, USV etc.)Verhandlung und Anpassung von Einkaufs-VerträgenBudgetierung und Einholung von Final­angebotenVerhandlung mit Lieferanten vom Projekt­start bis zur FinalisierungRisiko­minimierung der kompletten Beschaffungs­seiteSicher­stellung und Maximieren der Prozess­sicherheitRegionale Projekt-Verantwortung in der Region EMEA und IndienAbgeschlossenes Studium als (Wirtschafts-) Ingenieur der Natur­wissenschaftenBerufs­erfahrung im technischen oder kauf­männischen Umfeld (z. B. technischer Einkauf, Methoden­entwicklung o. ä.)Gute Kenntnisse von Einkaufs­techniken, -methoden, -prozessen und -strategienKenntnisse Microsoft 365 und SAPVerhandlungs­sichere Englisch­kenntnisse in Wort und Schrift, weitere Fremd­sprachen von VorteilGute analytische FähigkeitenTeamplayer mit guter Kunden­orientierung, Kommunikations­fähigkeit und Durch­setzungs­stärke Einen Arbeits­platz in einem zukunfts­orientierten und inter­national erfolg­reichen Familien­unter­nehmen Raum für Mitgestaltung und eine team­orientierte Arbeits­atmosphäre Individuelle Einarbeitung und ein umfang­reiches Weiter­bildungs­programm (Loh Academy) Flexible Arbeits­zeiten mit Gleit­zeit­konto Vielzahl an freiwilligen sozialen Leistungen, u. a. Betriebliche Alters­vorsorge, Weihnachts- und Urlaubs­geld, betriebliches Gesundheits­management
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Vendor Delivery Manager (M/W/D)

Sa. 28.05.2022
Berlin
Klarna was founded in Stockholm, Sweden in 2005. Since then we've changed the banking industry forever. And now we're creating the world's smoothest shopping experience. We serve over 90 million consumers worldwide, and partner with 250,000 merchants – with a new merchant joining us every 8 minutes. Including some of the world's leading brands, such as H&M, ASOS, IKEA, Adidas, Samsung and Lufthansa. Our offices are spread over 17 different markets, hosted by 5000+ employees from 100+ nationalities. About the RoleAs a Vendor Delivery Manager you will own the overall outsourcing strategy, business relationship and budget for our outsourced operations across a specific region. This includes interacting with multiple BPOs in various rightshoring locations as well as Klarna’s internal stakeholders playing a pivotal role in the support operations.We are looking for someone passionate about leading customer service processes and who has worked within BPOs across various geographies. What you will do Have an overview of Klarna’s service operations and identify and act on outsourced business risks and opportunities. Oversee existing vendor relationships across various geographies. Be responsible for and manage delivery, vendor KPI fulfillment and act on deviations if necessary. Dig into details, identify gaps and opportunities in delivery to drive change by analysing large data sets Represent Klarna’s perspective in vendor discussions and negotiations. Represent the Partner perspective and objectives in internal discussions and negotiate win-win solutions that meet both parties' expectations. Liaising with a vast number of teams within Klarna to secure impactful delivery of consumer value. Adherence of commercial agreements and follow up on budget Provide hands-on leadership and support cross functional teams Change management processes Support business critical communication and changes impacting vendors Operational improvements Manage small- to large-sized projects across various geographies to optimize delivery Conduct analysis to identify improvement areas, efficiency gains, data quality enhancement, forecast accuracy, business intelligence etc together with relevant stakeholders Provide feedback about improvement opportunities to relevant Experience in delivery of complex projects spanning multiple teams and functions Project management and negotiation skills Contact center, BPO experience Extensive experience in cost/budget allocation Workforce Management experience Worked with external partners, supply chain management Klarna stakeholders You might have: You think, act and communicate clearly and confidently with team members and stakeholders across the company. You are comfortable partnering with individual contributors, vendors and executives. You understand the dynamic and importance of change and stakeholder management and you have the ability to influence others to make the team to quickly adapt to new ways of working and thinking. You are able to focus on the big picture and dive deep into the details when it’s appropriate. In addition to this, you have a strategic mindset and have a strong drive and capability to deliver according to deadlines with high quality and strive to always improve and reach high-set standards. You are fluent in both verbal and written communication in English. What are you waiting for? Send us your application in English now as interviews will be held continuously. Klarna is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Please refrain from including your picture and age with your application.
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Tactical Global Sourcing Analyst

Sa. 28.05.2022
Berlin
In this role you will be part of the Business Operations department, specifically in the Sourcing team. This team is responsible for the management of the entire source-to-contract process, for all deals with our external vendors. The Technology Global Sourcing Analyst will be part of a newly created Team and support the Tactical Global Sourcing Associate in developing the function, in charge of low-to mid-value spend and partnerships, whilst ensuring a full Outsourcing compliant process. The Technology Global Sourcing Analyst will be responsible for supporting the Implementation of eSourcing processes, catalogs, Procurement Cards and automation, for ensuring optimum Partners group density, compliance, costs and lead times delivery. This individual will be expected to build strong partnerships with internal and external stakeholders while driving optimal value for N26. N26 has reimagined banking for today’s digital world. Technology and design empower everything we do and it’s how we are building the global banking platform the world loves to use. We've eliminated physical branches, paperwork, and hidden fees for an elegant digital experience and supreme savings. Giving people the power to live and bank their way is what gets us out of bed in the morning and inspires the work that we do. Collaborate with stakeholders across all N26 Business functions and predominantly within the Sourcing Team, our Tech, Product, Security, Accounting, Legal and Finance departments to help meet their business objectives. Support N26 Tactical Sourcing function development ensuring all of N26 spend and Partners have been fully vetted and comply with regulatory requirements. Support the Sourcing function by allocating and managing the relevant Team Support the implementation of eSourcing processes, catalogs, Procurement cards. Support the optimum Partners group density, compliance, costs and lead times delivery. As needed, negotiate and implement supplier agreements/contracts that meet the business needs of cross-functional stakeholders and achieve sustainable relationships with suppliers Evaluate supplier core competencies and competitive positioning using industry cost models Develop the best possible supply base for N26 What you need to be successful: Background: 1-3 years of Procurement experience, working in a structured Procurement environment and ideally regulated, across multiple categories Procurement systems experience. Appetite for Data extraction and modelling in a Procurement context. You are a Bachelor/Master, in any field A ‘can-do’ attitude and a willingness to take on any task, no matter how big, or small Skills: Excellent communication skills in English Ability to work effectively in a fast-paced environment, with a problem-solving mindset, using data to support your decisions Excellent creative thinking skills with emphasis on developing innovative solutions to solve complex problems that may not have one clear answer The ability to see ahead and think in terms of possibilities; creates a clear vision and strategy, thinks broadly and understand interdependencies The ability to build relationships and credibility across the organisation; demonstrates managerial courage; leading through influence – not authority; strong negotiation skills An approach that seeks to understand the external market fundamentals, and can utilise cost models and your business and financial acumen to leverage the best value possible for N26 High degree of business ethics and accountability Traits: Actively help yourself (and others) be successful Continuously learn and challenge the status quo Think globally, act locally Strong bias for action Give and receive open, direct and timely feedback What’s in it for you: Accelerate your career growth by joining one of Europe’s most talked about disruptors, and a LinkedIn Germany Top Startup Employer three years running Personal development budget, discounted public transit pass, German language classes, fitness memberships, childcare services, N26 premium bank card, employee loans, and your choice of a Mac or Windows laptop 26 vacation days per year, with an additional day for each year of service - up to 30 days A high degree of collaboration and autonomy while working with a group of diverse peers, and access to cutting edge technologies A relocation package with visa support for those who need it Who we are Founded in 2013, N26 now has 7 million customers in 25 markets. Our talented team works across 8 global offices in Berlin, Barcelona, Madrid, Milan, Paris, Vienna, New York and São Paulo. Sound good? Apply now for this position. N26 is an equal opportunity employer and values diversity. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status or disability status.
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Delivery Associate (Plug-ins)

Sa. 28.05.2022
Berlin
Klarna was founded in Stockholm, Sweden in 2005. Since then we've changed the banking industry forever. And now we're creating the world's smoothest shopping experience. We serve over 90 million consumers worldwide, and partner with 250,000 merchants – with a new merchant joining us every 8 minutes. Including some of the world's leading brands, such as H&M, ASOS, IKEA, Adidas, Samsung and Lufthansa. Our offices are spread over 17 different markets, hosted by 5000+ employees from 100+ nationalities. Klarna strives to become the world’s favourite way to buy, and you can contribute to reaching this goal! We are looking to hire great people, who are passionate about using their talents to generate success. We are currently looking to expand our Delivery teams, who play an important role during and after closing agreements with our merchants, to enable them using Klarna products as soon after signing as possible. What you will do You will be working with engineering teams creating plugins for smoooth implementation experience on key plugin e-commerce platform partners ensuring high-quality integrations. Working closely with team members, you will strengthen your knowledge about the e-commerce and payments industry as well as the underlying system and vendor landscape. This will make you an important source of feedback on Klarna’s products! Support the build of e-commerce plugins by supporting ticket creation, release testing, and planning. Ensure Klarna's quality standards are met for partner plugins. Monitoring and responding to support queues from internal resources on details of plugins. Review and input on public documentation for plugins. Provide training and knowledge sharing on partner systems and how to appropriately leverage the plug-in. Desired experience and understanding of XML, HTML, REST API Familiarity with e-commerce shop systems or payment systems. Have worked in either technical integration, technical support or similar roles. Klarna is looking for ambitious people with significant drive! You should be passionate about your job and enjoy a fast paced international working environment. You will play an important role in taking Klarna to the next level thus, you should desire to go above and beyond to produce best work results! At Klarna we embrace change, you should dare to challenge the status quo and be persistent. You should have Working proficiency and communication skills in verbal and written English You might also have Excellent ability to listen and and communicate with different audiences Ability to handle clients situations in a confident yet humble ways based on facts Genuine curiosity and good technical understanding Passion for solving problems How to apply Send over a CV in English. Klarna is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Please refrain from including your picture and age with your application.
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Delivery Associate (PST Open Banking)

Sa. 28.05.2022
Berlin
About Klarna Klarna was founded in Stockholm, Sweden in 2005. Since then we've changed the banking industry forever. And now we're creating the world's smoothest shopping experience. We serve over 90 million consumers worldwide, and partner with 250,000 merchants – with a new merchant joining us every 8 minutes. Including some of the world's leading brands, such as H&M, ASOS, IKEA, Adidas, Samsung and Lufthansa. Our offices are spread over 17 different markets, hosted by 5000+ employees from 100+ nationalities. Klarna strives to become the world’s favorite way to buy, and you can contribute to reaching this goal! We are looking to hire great people, who are passionate about using their talents to generate success. We are currently looking to expand our Delivery teams, who play an important role during and after closing agreements with our merchants, to enable them to use Klarna products as soon after signing as possible. What you will do You will be responsible for our partners' smoooth experience while they implement our products and solutions, ensuring high-quality integrations. Working closely with our partners, your sales, product, and engineering colleagues, you will strengthen your knowledge about the open banking industry as well as the underlying system. This will make you an important source of feedback on Klarna’s products! Be in contact with our partners via phone, video call, or email Responsible for handling and collaborating with the Commercial team on most of our integration cases across all segments. Act as an interface between involved parties in order to ensure the completion of the implementation project. Provide partners with implementation and open banking expertise to ensure the optimal end customer experience Provide feedback to product & engineering domains, with whom you will discuss needs and requirements. Work with a primary focus on the European market but as part of a global team supporting other countries as required. Desired experience and understanding of JavaScript, HTML, JSON, REST API Have worked in either technical integration, technical support, or similar roles. The preferred location is Berlin, but the candidate could also be located in Amsterdam or Munich Klarna is looking for ambitious people with significant drive! You should be passionate about your job and enjoy a fast-paced international working environment. You will play an important role in taking Klarna to the next level thus, you should desire to go above and beyond to produce the best work results! At Klarna we embrace change, you should dare to challenge the status quo and be persistent. You should have Working proficiency and communication skills in verbal and written English Excellent ability to listen and communicate with different audiences Ability to handle clients situations in confident yet humble ways based on facts Genuine curiosity and good technical understanding You might also have Working proficiency and communication skills in verbal and written German are a plus Passion for solving problems How to apply Send over a CV in English. Klarna is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Please refrain from including your picture and age with your application.
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Sourcing Success Coordinator

Sa. 28.05.2022
Berlin
We are The Mobile Bank. Our vision is to build a bank the world loves to use. Technology and design empower everything we do. In this role you will be part of the Business Operations department, specifically in the Sourcing Success team. This team is responsible for the Procure to Pay process, supplier registration and maintenance and contract management across the organization. In this exciting new role as a Sourcing Success Coordinator you will be part of a new team that is being established to centralize the accounts payable function globally at N26. As part of the N26’s growth and technology investment strategy, N26 has recently transitioned to a new ERP system, called Workday and is looking for a dedicated Sourcing Success Coordinator. The Sourcing Success Coordinator is responsible for integrating the day-to-day operational business functions, maintenance, training, and assistance to the end users of the ERP system. Once here you will N26 has reimagined banking for today’s digital world. Technology and design empower everything we do and it’s how we are building the global banking platform the world loves to use. We've eliminated physical branches, paperwork, and hidden fees for an elegant digital experience and supreme savings. Giving people the power to live and bank their way is what gets us out of bed in the morning and inspires the work that we do. Be part of a newly created team, on the mission to centralize our accounts payable function globally Perform the day to day processing of accounts payable transactions to ensure that our company finances are maintained in an effective, up to date and accurate manner Create and maintain, vendor contract and master data Ensure vendors are paid in accordance with established terms Provide ad-hoc and refresher training sessions for users Perform complex invoice reconciliations using Microsoft Excel/SQL Maintain files and documentation thoroughly and accurately Commitment to working as part of a great team with a positive and ‘can-do’ attitude Detail oriented, reliability, with a professional attitude, as you will be the go-to person for every purchase order/invoice topic Possess strong organizational and time management skills Ability to communicate in English effectively, both orally and in writing, as you will be helping guide user through the procure to pay process Ability to recognize and resolve problems, identify issues and proactively work towards resolution Ability to meet tight time schedules Previous experience in a similar role (AP or Workday ERP) preferred but not essential, we believe that talent is developed through learning and experience Join N26 at the most exciting growth phase Be at the centre of scaling an organization in hyper-growth globally Flat hierarchy and open communication N26 yearly public transportation subscription Discount for Urban Sports Club subscription Find a career path. Not just an internship or a student role. Sounds good? Send us your application online, and we’ll get back to you soon. What’s in it for you: Accelerate your career growth by joining Germany’s #1 Top Startup Employer, named by LinkedIn two years running Personal development budget, discounted public transit pass, German language classes, fitness memberships, childcare services, N26 premium bank card, employee loans, and your choice of a Mac or Windows laptop 26 vacation days per year, with an additional day for each year of service - up to 30 days A high degree of collaboration and autonomy while working with a group of international peers, getting things done attitude, and access to cutting edge technologies Rotating selection of hot and cold drinks and snacks in the office, Friday Celebrations once per month with pizza, wine, and beer, plus a monthly company-wide lunch and learn A relocation package with visa support for those who need it Who we are N26 has international offices in Berlin, Barcelona, New York and Vienna. Sound good? Apply now for this position. N26 is an equal opportunity employer and values diversity. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status or disability status.
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Tactical Global Sourcing Associate

Sa. 28.05.2022
Berlin
In this role you will be part of the Business Operations department, specifically in the Sourcing team. This team is responsible for the management of the entire source-to-contract process, for all deals with our external vendors. The tactical Global Sourcing Analyst will be part of a newly created Team and support the Tactical Global Sourcing Associate in developing the function, in charge of low-to mid-value spend and partnerships, whilst ensuring a full Outsourcing compliant process. The Technology Global Sourcing Analyst will be responsible for supporting the Implementation of eSourcing processes, catalogs, Procurement Cards and automation, for ensuring optimum Partners group density, compliance, costs and lead times delivery. This individual will be expected to build strong partnerships with internal and external stakeholders while driving optimal value for N26. N26 has reimagined banking for today’s digital world. Technology and design empower everything we do and it’s how we are building the global banking platform the world loves to use. We've eliminated physical branches, paperwork, and hidden fees for an elegant digital experience and supreme savings. Giving people the power to live and bank their way is what gets us out of bed in the morning and inspires the work that we do. Collaborate with stakeholders across all N26 Business functions and predominantly within the Sourcing Team, our Tech, Product, Security, Accounting, Legal and Finance departments to help meet their business objectives. Support N26 Tactical Sourcing function development ensuring all of N26 spend and Partners have been fully vetted and comply with regulatory requirements. Support the Sourcing function by allocating and managing the relevant Team Support the implementation of eSourcing processes, catalogs, Procurement cards. Support the optimum Partners group density, compliance, costs and lead times delivery. As needed, negotiate and implement supplier agreements/contracts that meet the business needs of cross-functional stakeholders and achieve sustainable relationships with suppliers Evaluate supplier core competencies and competitive positioning using industry cost models Develop the best possible supply base for N26 What you need to be successful: Background: +3 years of Procurement experience, working in a structured Procurement environment and ideally regulated, across multiple categories Procurement systems experience. Appetite for Data extraction and modelling in a Procurement context. You are a Bachelor/Master, in any field A ‘can-do’ attitude and a willingness to take on any task, no matter how big, or small Skills: Excellent communication skills in English Ability to work effectively in a fast-paced environment, with a problem-solving mindset, using data to support your decisions Excellent creative thinking skills with emphasis on developing innovative solutions to solve complex problems that may not have one clear answer The ability to see ahead and think in terms of possibilities; creates a clear vision and strategy, thinks broadly and understand interdependencies The ability to build relationships and credibility across the organization; demonstrates managerial courage; leading through influence – not authority; strong negotiation skills An approach that seeks to understand the external market fundamentals, and can utilize cost models and your business and financial acumen to leverage the best value possible for N26 High degree of business ethics and accountability Traits: Actively help yourself (and others) be successful Continuously learn and challenge the status quo Think globally, act locally Strong bias for action Give and receive open, direct and timely feedback What’s in it for you: Accelerate your career growth by joining one of Europe’s most talked about disruptors, and a LinkedIn Germany Top Startup Employer three years running Personal development budget, discounted public transit pass, German language classes, fitness memberships, childcare services, N26 premium bank card, employee loans, and your choice of a Mac or Windows laptop 26 vacation days per year, with an additional day for each year of service - up to 30 days A high degree of collaboration and autonomy while working with a group of diverse peers, and access to cutting edge technologies A relocation package with visa support for those who need it Who we are Founded in 2013, N26 now has 7 million customers in 25 markets. Our talented team works across 8 global offices in Berlin, Barcelona, Madrid, Milan, Paris, Vienna, New York and São Paulo. Sound good? Apply now for this position. N26 is an equal opportunity employer and values diversity. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status or disability status.
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Senior Einkäufer (m/w/d) IT-Dienstleistungen

Sa. 28.05.2022
Köln
Ort: 50933 Köln | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 406181    Was wir zusammen vorhaben:Der Funktionsbereich Zentrale Dienste umfasst alle kaufmännischen Prozesse der REWE Systems GmbH unter anderem das IT-Controlling sowie den IT-Einkauf. In deiner  Rolle des Senior Einkäufers trägst du maßgeblich zur Weiterentwicklung des IT-Einkaufs bei und passt die Strategien und Prozesse an die fortlaufende Digitalisierung und Internationalisierung im REWE Konzern an. Wir sind in Sachen Technologie auf dem Vormarsch und bewegen uns zunehmend in die Cloud Welt.   Was du bei uns bewegst: Du bist für die Bündelung und Standardisierung von Anforderungen der Fachbereiche und Gesellschaften der REWE Group verantwortlich. Zudem übernimmst du das Sourcing von Dienstleistungen, Arbeitnehmerüberlassungen und Werkverträgen im IT-Umfeld und verantwortest ein Volumen von mehreren Millionen Euro. Die Abstimmungen mit internen Stakeholdern (z.B. Rechtsabteilung, Arbeitsrecht, etc.) ist ein wichtiger Bestandteil deiner Arbeit. Du übernimmst federführend die Verhandlung und Prüfung von (z.T. auch englischsprachigen) Verträgen und greifst hier auf unsere IT Juristen zurück. Darüber hinaus versorgst du unsere Fachbereiche mit Know-how über den Markt, Handelsprozessen als auch der Produktportfolios von Lieferanten. Dies beinhaltet die Analyse des Lieferantenportfolios und der Beschaffungsmärkte. In deiner Rolle treibst du die Entwicklung und Implementierung von Einkaufsstrategien in enger Zusammenarbeit mit den Fachbereichen der REWE Group weiter voran. Letztlich übernimmst du die Erstellung der Lieferantenbasis sowie Planung und Koordination des gesamten Lieferantenmanagements.   Was uns überzeugt: Deine Persönlichkeit ist uns wichtig! Du bist kommunikationsstark und trittst selbstbewusst auf. Du kannst komplexe Sachverhalte zielgruppenspezifisch einfach und klar darstellen und kommunizieren. Zudem denkst du immer im Sinne des Unternehmens, handelst selbstständig und zugleich strukturiert und kannst dich auch in schwierigen Situation behaupten. Die Basis deines Erfolgs bildet ein abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium oder eine kaufmännische Berufsausbildung mit mehrjähriger einschlägiger Berufserfahrung. Du bist Einkäufer mit Leidenschaft und bringst mindestens 5 Jahre Erfahrung im Einkauf von IT-Dienstleistungen mit. Zudem besitzt du ein fundiertes Verständnis im Bereich des IT-Dienstleistungsmarktes gepaart mit guten vertragsrechtlichen Kenntnissen in der Abgrenzung Dienst-, Arbeitnehmerüberlassungs- und Werkvertrag. Dein Verhandlungsgeschick von IT-Dienstleistungsverträgen mit großen Lieferanten (idealerweise mit internationalem Fokus) konntest du bereits erfolgreich unter Beweis stellen. Sehr gute Kenntnisse von ERP, Vertragsmanagement und eSourcing Systemen sind notwendig. Fließende Deutschkenntnisse sowie gutes Englisch setzen wir voraus.   Was wir bieten:Für uns ist die Zukunft schon heute ein Teil des Tagesgeschäfts. Denn wir bewegen die digitale Welt der REWE Group und setzen damit täglich neue Maßstäbe für den Einsatz von IT im Handel. Bei der REWE Systems findest du deshalb alles, was du von einem modernen IT-Unternehmen erwartest: Anspruchsvolle Aufgaben und spannende Projekte. Neue Technologien und Applikationen. Offene Kommunikation und flache Hierarchien. Freiraum für deine Ideen und echtes Teamwork. Aber es gibt noch einiges mehr zu entdecken. Denn als Teil der REWE Group bieten wir dir zugleich die Sicherheit eines großen Konzerns und ein Leistungsangebot voller Möglichkeiten – mit vielen ganz konkreten Vorteilen für dich: Attraktive Vergütung: Mit Sonderleistungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld, vermögenswirksamen Leistungen, betrieblicher Altersvorsorge, Zuschüssen für Kantine und Jobticket sowie Vorteilen beim Fahrrad-Leasing. Mitarbeiterrabatte: Bei REWE, PENNY, toom Baumarkt und DER Touristik. Work-Life-Balance: Mit flexibler Arbeitszeit ohne Kernzeiten, Homeoffice, Auszeitmodellen, Betriebskindergärten, zeitgemäßen Eltern-Kind-Büros, Unterstützung bei der Suche nach Kinderbetreuung und Pflege. Persönliche Weiterbildung: Mit umfassenden Seminarangeboten, fachspezifischen Akademien und E-Learnings. Gesundheitsmanagement: Mit Vorsorgeuntersuchungen, Sport-, Gesundheits- und Kochkursen.   Weitere Informationen erhältst du auf unserer Website unter www.rewe-systems.com.   Wir freuen uns auf deine Bewerbung mit Angabe deiner Verfügbarkeit und Gehaltsvorstellung. Bitte nutze unser Onlineformular, so erreicht deine Bewerbung direkt den richtigen Ansprechpartner in unserem Recruiting Center. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden.   Für Rückfragen zu dieser Position (Job-ID: 406181) steht dir unser Bewerber-Servicetelefon unter 0221 149-7110 zur Verfügung.   Um dir den Lesefluss zu erleichtern, beschränken wir uns im Textverlauf auf männliche Bezeichnungen. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind.
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