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Business Development | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 12 Jobs

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
  • Ohne Berufserfahrung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 12
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
  • Praktikum 5
Business Development
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Senior Product Development Manager - Hotmelt Adhesives (d/f/m)

Mo. 10.08.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 2000008ZDevelop new and innovative hotmelt products to primarily serve the consumer goods bussiness unit according to the business priorities and requirement profiles of the individual projects, steering the progress of projects, assign resources appropriately and track status in the stagegate system Engage suppliers and third parties to learn about, evaluate and introduce new technology or raw materials with tangible benefits and identify, qualify and introduce raw material alternatives to support overall cost of goods targets Drive the continuous improvement of product development capabilities, including physical facilities and team member competencies within own team Define, implement and monitor SHE-Q improvement actions within own team to ensure a safe, clean and efficient working environment in the development team Engage customers to learn about unmet needs, product improvement potentials and to offer deep technical support related to adhesive chemistry  University degree in a relevant field Highly driven, experienced manager with a minimum 10 years of experience Proven track record of successfully managing technical teams and delivering high value complex projects Working knowledge of hotmelt adhesive technology ideally with experience of successfully developing formulations for consumer goods applications Established network within the hotmelt adhesive raw material industry Fluent English language skills, German and other languages are advantageous MS Office skills
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Business Consultant (m/w/d) Strategy & Corporate Development

Sa. 08.08.2020
Schiltach
Hier bist du in deinem Element: Mit den Marken AXOR und hansgrohe schafft die Hansgrohe Group begeisternde Erlebnisse mit Wasser. Unsere Armaturen, Brausen, Dusch- und Küchenspülsysteme setzen weltweit immer neue Maßstäbe. Möglich machen das rund 4.800 Mitarbeiter an 55 Unternehmensstandorten weltweit. Menschen, die mit-, quer- und weiterdenken. Was uns miteinander vereint, sind unsere Werte: Innovation, Design, Qualität und Verantwortung. Willkommen beim Global Player aus dem Schwarzwald. Starten Sie durch in unserem Bereich Strategy & Corporate Development. Unser Team berichtet an den Vorstandsvorsitzenden und arbeitet dem Top-Management der Hansgrohe SE zu. Neben Aufgabenfeldern zur Optimierung und Umsetzung der Unternehmensstrategie übernehmen Sie internationale Projekte. Über Projekteinsätze in interdisziplinären und internationalen Teams unterstützen Sie unsere Vertriebsgesellschaften rund um den Globus bei der Erschließung zusätzlicher Potenziale und der Weiterentwicklung der Organisationen und Prozesse. Des Weiteren erhalten Sie im Rahmen der Unternehmensentwicklung die Möglichkeit, Zukunftsthemen für Hansgrohe konzeptionell zu erarbeiten und umzusetzen. Wir bieten Ihnen die richtige Mischung aus Unternehmensstrategie und starker Umsetzungsorientierung. Wir erwarten ein abgeschlossenes Hochschulstudium mit wirtschaftlichem Bezug sowie erste Berufserfahrung in einem international aufgestellten Unternehmen, gerne auch im Rahmen diverser Praktika. Sie zeichnen sich durch eine sehr eigenständige, strategische und konzeptionelle Arbeitsweise aus. Wir suchen eine starke Persönlichkeit mit hoher Eigenmotivation und der Bereitschaft, unkonventionell zu denken und zu handeln. Eine schnelle Auffassungsgabe und analytischer Scharfsinn sowie die gewisse Portion Kreativität gehören zu Ihren starken Eigenschaften. Neugierig und ideenreich gehen Sie ebenso gern mit Zahlen wie mit Menschen um. Sie wollen Dinge nicht nur verstehen, sondern auch verändern, um wirklich etwas zu bewegen. Zeigen Sie uns, dass Ihnen theoretische Ansätze zu wenig sind und Sie in einer schnellen und dynamischen Umgebung Leistung bringen und verschiedene parallele Aufgaben erfolgreich bewältigen können. Wichtig ist uns, dass Sie neben Deutsch und verhandlungssicherem Englisch idealerweise noch eine weitere Fremdsprache beherrschen und international reisebereit sind. Individueller Einarbeitungsplan Betriebliche Altersvorsorge Moderne technische Ausstattung Betriebsrestaurant Erfolgsbeteiligung Weihnachtsgeschenk
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Praktikant (m/w/d) im Bereich Business Development New Growth Markets Industrie

Fr. 07.08.2020
Norderstedt
Mit einem Klebefilm fing alles an. Heute entwickeln wir als eigenständiges Unternehmen selbstklebende Systemlösungen für Industrie, Handwerk, Büro und Haushalt. Wir unterstützen Endverbraucher, den Alltag kreativ zu gestalten und die Lebensqualität zu erhöhen. In der Automobil-, Papier- und Elektronikbranche optimieren wir in enger Zusammenarbeit mit unseren Kunden Fertigungsprozesse und Endprodukte. Als einer der weltweiten Marktführer wollen wir auch in Zukunft weiter wachsen. Und wie sieht Ihre Zukunft aus? Anstellungsart: befristet auf bis zu 6 Monate Arbeitszeit: Vollzeit Unterstützung des Business Development Teams bei der Entwicklung neuer Geschäftsfelder im B2B-Bereich, insbesondere in den Bereichen Aviation, Health & Blechverarbeiter Vorbereitung und Durchführung von internationalen Kunden-, Markt- und Wettbewerbsanalysen Informationsrecherche und Aufbereitung zu Produkten, Trends und Marktbedürfnissen Unterstützung bei der Erstellung neuer Geschäftsmodelle und Go-to-Market-Strategien Selbstständiges durchsteuern von Projekten Erstellung internationaler Kommunikations- und Schulungsmaterialien für interne sowie externe on- und offline Kommunikation, z.B. Linkedin, Website Konzeptionierung und Durchführung von internationalen Messeauftritten Formelle und inhaltliche Erstellung von Präsentationen Zusammenarbeit mit den tesa Tochtergesellschaften im Ausland (weltweit) Studium: Wirtschafts-Ing. / BWL. Schwerpunkte: Business Administration, International Management, Marketing, Projektmanagement, Innovationsmanagement Affinität zu technischen Fragestellungen Sehr gute Kenntnisse in den MS-Office-Programmen, Schwerpunkt Powerpoint und Excel Erste relevante berufliche Erfahrungen durch Nebentätigkeiten oder Praktika Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Teamfähigkeit, Engagement, Kreativität, hohe Eigenmotivation Selbstständiges und strukturiertes Arbeiten Stark ausgeprägtes strategisches und analytisches Denken Problemlösungsorientierte und pragmatische Arbeitsweise Studienbegleitendes Praktikum oder mit Bachelorabschluss in Vorbereitung auf das Masterstudium Attraktive Vergütung Flexibles Arbeiten (Gleitzeit / Sabbatical) Weiterbildungs- und Entwicklungsperspektiven Fach- und bereichsübergreifende Karrieremöglichkeiten Betriebliche Altersvorsorge Zahlreiche Angebote für Mitarbeiter wie Gesundheitsförderung, Sport- und Freizeitangebote, Mitarbeiterrabatte und vieles mehr (u.a. tesa Bike, unternehmenseigenes Fitnessstudio, Vorsorgemöglichkeiten)
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Manager Workforce (w/m/d)

Fr. 31.07.2020
Hamburg
Creative. Innovative. Different. Tchibo is so successful because we shape change sustainably. We combine tradition and innovation, calling on all our creativity, passion and skill to surprise our customers with an ever-changing range of theme worlds while remaining true to our coffee tradition. Support us in shaping the future with courage and common sense! Manager Workforce (w/m/d) 22999 Hamburg [[permanent]], [[fulltime]] Arbeitsort: HamburgYour tasks: Scheduling call center employees to align to contact volume, distribution and providing analyses regarding Contact Centre volume, performance / productivity, and patterns to optimize staffing levels Overseeing the day to day operation and communication to ensure effective resource utilization for short/middle/long-range scheduling and capacity and budget planning Forecasting contacts (call, mail, backoffice) for 9 country markets Providing constant reviews and feedback on areas of potential risks and opportunities to identify these risk elements and take appropriate corrective and/or mitigation measures Managing initiatives aligned to the Workforce Management Road Map Providing guidance and leadership to the scheduler/planner of the partners as well as closely collaborating with the overall Workforce Management Team Escalating business-critical impacting events to senior management and implementing actions to mitigate such impacts as well as driving measures to guard against future occurrences. Acting as backup for Workforce Management Lead Your profile: In-depth knowledge of contact center operational management & workforce management methodologies and principles In depth understanding of Long-Term Resource Planning, Budgeting and Scheduling Processes Working knowledge of the principles of statistics normally acquired through college level courses or equivalent experience Ability to align the strategy of what will work within the scheduling sphere, with the ongoing reality and demands of the business Understanding of the potential impact of change upon the Operation associated with initiatives such as new Product releases or Marketing campaigns Highly developed analytical, problem recognition and decision-making skills Competent in influencing stakeholders, presenting alternatives, resolving conflict and assessing and navigating through high-risk or crisis management situations resulting in win-win solutions Creative approach to problem solving and team collaboration First experience in acting as a leader and a leadership understanding based on collaboration, empathy and development Ability to motivate and inspire others to achieve challenging goals through leading by example & managing change Fluent in English and German You can benefit from 30 days of vacation, flexible working hours, the possibility of part-time work and home office. We offer holiday care for children; family service offers and partly company-owned day care places - so that you can easily combine work and private life. You can look forward to good transport connections to our headquarters and a travel allowance for the Hamburg Transport Association. You will receive an employee discount on all Tchibo products and monthly Tchibo coffee of your choice for private enjoyment. There's something for everyone: with a restaurant, bistro, cafeteria and free drinks, you'll be well looked after. And at Christmas there's the Tchibo Christmas roast, also vegan. You can keep in shape in our fitness centre, the swimming pool and with sports courses.
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Head of Regulations (m/w/d)

Fr. 31.07.2020
Düsseldorf
GROHE is a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings, dedicated to providing innovative water products that deliver "Pure Freude an Wasser". GROHE has been committed to the values of technology, quality, design and sustainability that illustrate GROHE's commitment to creating exceptional experiences. With its engineering, innovation and design activities anchored in Germany, GROHE products bear the Quality label "Made in Germany". GROHE was the first in ist industry to win the German government’s CSR prize and was also featured in the Fortune® magazine’s ranking of Top 50 that are “Changing the World”. Since 2014 GROHE is part of LIXIL – a pioneer for water and housing products.Do you want to help determine the future of Grohe? An exciting new opportunity has come up to play a key role at Grohe and build up effective relationships. We are looking for a talented and experienced individual to join our team as Head of Regulations (m/w/d), to advise senior management and divisions.Acting as a project manager working with multiple stakeholders on legal, market and product requirements to:Bring understanding and transparency between global markets: Legal requirements, market specific requirements, project requirements, etc. for all key markets in EMENAAssure that products are developed ready to sell from start: Document, track and follow up all requirements with relevant stakeholders (R&D, projects, markets, system owners, etc.) to ensure product development including all relevant requirements are "ready to sell"Assure required product information/certification in main database is linked with customers e.g. BIM, MagiCAD and all other relevant systemsYou should have the following qualifications:University degree in business studies or related fieldsExperience in dealing with international markets and customersKnowledge of project managementVery good spoken and written German and English language skillsVery good knowledge of MS Office (PowerPoint, Excel etc.)We're the perfect match, if you...live a hands on mentality, are open-minded and communicativeYour job is your passion and you feel "Pure joy of water" just like usYou share our values, such as treating each other with respect, keeping commitments, ensuring high quality, and inspiring passion and continuous growthWhy Grohe?Take advantage of our diverse employee offeringsUse of internal training opportunitiesA dynamic and motivated team and working environmentFlexible working hours
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Internship as Global Business Development Manager

Do. 30.07.2020
München
Biomed is a organic medical skin care brand that is produced in Germany "Made in Germany". Our products are dermatologically tested, up to 99% natural, vegan, free from parabens, essential oils, and have not been tested on animals! We are the natural alternative to Vichy, Eucerin, La Roche Posay and Avene. To strengthen our team, we are looking for an internship starting ASAP.Your tasks • Communication with CEO’s, COO’s ,Marketing directors and Business development managers • Establish contact with partner distributors in all 5 continents • Experience with the Salesforce program is desirable • Participation in the development of suitable strategies, concepts and measures to ensure the defined goals • First approach and acquisition of new customers • Independent handling of correspondence (incoming and outgoing mail) • Contact person for our international partners • Data analysis from international competitors • Offer and contract negotiations • Intercultural competence combined with a quick graspyour profile • Successful student in business administration or a similar course • Safe handling of common MS Office programs (Word, Excel,Powerpoint) • Commitment and quality orientation • A sense of responsibility and teamwork • Very good spoken and written English skills • Curiosity and enthusiasmWhat does Biomed offer you? • Friendly working atmosphere in a motivated and young team • Freedom to introduce and implement your own ideas in your area of ​​responsibility • A varied range of tasks • A company that values ​​commitment and performance • Flexible working hours • Direct connection to public transport (S-Bahn Siemenswerke; Ubahn Obersendling) • Attractive gross monthly remuneration of € 1,210 brutto (6 hours/day)
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Internship Category Management Core Writing Instruments, Accessories & Licenses (m/f/d)

Do. 30.07.2020
Hamburg
MONTBLANC is a manufacturer of exclusive products including watches, jewellery, writing instruments and leather goods which reflect our high demands with respect to culture, quality, design, tradition and craftsmanship. MONTBLANC is present all around the world with more than 25 subsidiaries and 600 boutiques. “My expectations were exceeded greatly. The internship  is a very rewarding experience that provided a great amount of responsibilities. Every day brings something new and being so close to the product is super interesting. The international team creates a unique and creative atmosphere that makes it fun to work in.” (Kristin – former Category Management intern) As an active member of our team you support us with the product management across the Writing instruments, Jewellery and Licensing product range from initial ideas through to launch in stores You create trade catalogues and manage content for the Montblanc online shop Furthermore you prepare business object and competitor analyses Internal communication across all departments: Marketing, Technical Engineering, Artisan, and Purchasing as well as external communication with agencies Support in article creation and product workflow on SAP platform Input of product information for or Website and catalogues in the Product Database (PIM) Preparation of PowerPoint presentations and information for the market launch of new products as well as preparation of market analysis for the development of new products You are a student (m/f/d) of business administration with specialization in marketing/product management or comparable or are in a gap year You have gathered sufficient experience from previous internships in the field of marketing or product management You are an Excel expert and ideally know how to apply SAP R3/BW respectively SAP/Business Warehouse/BOA The team enjoys collaborating with you because of your positive mindset and ‘can do’ attitude You have the possibility to implement your own ideas into existing procedures: With your proactive mindset you can introduce new suggestions to discussions International and diverse work place: We have over 30 different nationalities and 50% + of our employees are female We have an open corporate culture with flat hierarchies in a dynamic environment within the luxury sector We offer various discounts in terms of traveling, hotels, fitness activities and a discounted public transport card (HVV-ProfiCard) At Montblanc we have flexible working hours and work 35 hours per week You can do a voluntary or mandatory internship which will be fairly remunerated
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Channel + Category Development Manager (m/w/divers) Retail / Coffee

Mi. 29.07.2020
Frankfurt am Main
Channel + Category Development Manager (m/w/divers) Retail / Coffee Produkte und Marken, die jeder kennt. Eine internationale Arbeitswelt, die begeistert. Eine Karriere, die Fahrt aufnimmt. In einem Weltkonzern mit beliebten Marken. Ist dies vielleicht die Stelle Ihres Lebens? Über 300.000 Mitarbeiter/innen engagieren sich weltweit für Marken wie KitKat, Wagner, Nescafé Dolce Gusto, BEBA, MAGGI oder Thomy. Werden Sie ein Teil davon. Mit Teamgeist, Weitblick und Vorausdenken. Mit dem Anspruch, die Zukunft der Ernährung zu gestalten. Was sind die Eckdaten? Standort: Frankfurt a.M. Bereich: Channel + Category Sales Development (CCSD) Kategorie: Heißgetränke/Kaffee Vertragsdauer: unbefristet Jobstart: ab sofortSie identifizieren die Potentiale unserer Marken wie Nesquik, Nescafé und Starbucks bei unseren Handelspartnern und entwickeln in enger Zusammenarbeit mit dem Marketing und Sales entsprechende Konzepte, um die Kategorie in allen Kanälen weiter zu entwickeln. Wie sieht ein Tag bei uns aus? Sie identifizieren für unsere Heißgetränke-Marken (z.B. Nesquik, Starbucks, Nescafe) Potentiale bei unseren LEH-Kunden und entwickeln hierauf basierend individuelle Konzepte, um die Kategorie weiter zu voranzutreiben Sie erarbeiten Selling Stories und helfen, unsere Kaffee-Kompetenz bei Kunden nachhaltig zu entwickeln Sie verantworten alle relevanten Prozesse im Rahmen der Umsatzplanung und -steuerung Sie stellen die gesetzte Zielerreichung des Heißgetränke-Geschäfts durch Steuerung/Nachhalten mit den KAM-Teams & Marketing in den Business Teams sicher Sie übernehmen KPI-Planung und -Tracking inkl. Identifizierung von GAPs sowie Steuerung der Gap-Fill Maßnahmen, unter Berücksichtigung von Profit und Pricing. Sie steuern das Geschäft aktiv durch die Mitgliedschaft in einem Business-Team Sie führen Potentialbewertungen und Analysen von neuen Kanälen/White Spots durch und übernehmen unterjährige Business-Analysen Neben Starbucks warten in den kommenden Jahren noch viele weitere spannende Innovationsprojekte Sie haben Ihr betriebswirtschaftliches Studium bzw. Ihre kaufmännische Berufsausbildung erfolgreich abgeschlossen Sie verfügen über relevante Berufserfahrung ím Channel- bzw. Category Management oder Key Account Management eines FMCG-Unternehmens Sie haben Spaß als Bindeglied zwischen Marketing und Sales zu agieren und Projekte auf Augenhöhe mit Geschäftsleitung, Key Account Management, Marketing sowie weiteren angrenzenden Bereichen intensiv zu treiben Sie besitzen ein sehr gutes Verständnis für Vertriebs- und Marketinganforderungen Sie haben ein ausgeprägtes Kommunikationsvermögen und bringen Handelswissen, Kundenverständnis und Kanal-Denkweise mit Analytische und strategische Fähigkeiten sowie Verhandlungsgeschick zählen zu Ihren Stärken Ein sicherer Umgang mit GFK, AFO, Nielsen und MS Office sowie fließende Englischkenntnisse runden Ihr Profil ab Wir stellen sicher, dass Sie Ihr Berufs- und Privatleben nach eigenen Vorstellungen gestalten können: mit einer attraktiven betrieblichen Altersvorsorge, individuell auf Sie zugeschnittenen Weiterbildungsangeboten sowie weiteren betriebsinternen Benefits (wie u. a. einer Kita und einem Fitnessstudio).
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International Business Development Manager (m/f/d)

Di. 28.07.2020
München
The Westwing mission is to inspire and make every home a beautiful home. We are on a quest to bring the wonders of eCommerce for home & living to our almost 1 million customers in 11 countries. In only 9 years on the market, we have grown to more than 267 million Euros in annual revenue. More importantly, the opportunity ahead of us is massive. The Westwing team is the secret to our success. Our more than 1,500 team members balance creativity and style with innovative technology and strong business fundamentals. We are proud to be working with inspiring colleagues who are smart, fun, ambitious, and looking for the challenge to transform an industry and take it into the future. Do you think this could be you? To pursue our ambitious growth strategy, we are looking for an International Business Development Manager (m/f/d). In this position, you will be responsible for delivering projects critical to the global success of Westwing. In addition to gaining valuable experience on an international scale, we consider the role as an excellent preparation of highly talented individuals for a future line leadership role. It is your chance to combine a unique learning experience with real-life proof of your potential! Planning & executing strategic projects for Westwing countries ranging from short term quick wins to key changes/additions to the international business Identifying & analyzing opportunities for improving the customer experience of interacting & buying from international websites, also post purchase experience Process improvements & leaning across functions and Westwing countries Working and managing stakeholders from different functions & business groups across countries Strong academic background with a masters’ degree from business administration/Economics 1-5 years of experience from a top consulting firm, investment bank or any comparable business development position Very strong problem solving & analytical skills (excellent excel skills) from big topics to the most detailed ones, project management, as proven in past work experience Driven to deliver impact, with a hands-on attitude towards execution First understanding of e-commerce business & value chain Fluency in English, any additional language (French, Spanish, Italian, Polish, Dutch) is a plus A high-impact role in an incredibly fast-paced growth environment Insight into the inner workings of a fast-growing eCommerce company with exposure to a wide variety of different functions Taking responsibility early-on for a growing organization A highly talented, dynamic, and international team Location: Munich contact person: Anja Neusser Interested? Looking forward to your full application (cv, cover letter, work & education references) under specification of your possible starting date and salary expectation.  
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Senior Manager Strategic Projects (m/w/d)

Mo. 27.07.2020
Schwäbisch Gmünd, München
Wir sind stolz, in einem professionellen Team zu arbeiten, in dem wir mit viel Spaß Spielwelten höchster Qualität entwickeln, die durch unsere realistischen Figu­ren zum Leben erweckt werden. Damit schaffen wir ein einzigartiges, die Fantasie beflügelndes und inspirierendes Spielerlebnis für Kinder jeden Alters. Wir suchen für unsere spannende Welt am Standort Schwäbisch Gmünd oder München einen Senior Manager Strategic Projects (m/w/d). Aufbau, Umsetzung und Durchsetzung der Schleich-Fünfjahresstrategie sowie des Value Creation Process Sie managen Projekte in den Bereichen Strategie, Business & Corporate Development sowie Effizienzsteigerung. Die Entwicklung und Implementierung von Unternehmens- / Bereichs- und Markt­strategien sowie die Neuausrichtung von Geschäftsmodellen zählen zu Ihren Aufgaben. Planung und Durchführung von Transformationsprozessen Beratung der Geschäftsführung in der nachhaltigen Umsetzung von strate­gischen Programmen / Initiativen Sie weisen einen abgeschlossenen Hochschulabschluss vor, z. B. der Wirt­schafts­wissenschaften, der Betriebswirtschaftslehre o. Ä. Sie bringen mehrjährige Berufserfahrung in den Bereichen Project Manage­ment, ggf. M&A, Finance & Strategie mit. Sie verfügen über ein hohes Maß an Kommunikationsfähigkeit und inter­kultu­reller Kompetenz. Die beiden Bereiche Projektmanagement und Strategieentwicklung zählen zu Ihren Stärken. Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab. Sie werden Teil eines wachsenden Unternehmens mit leistungsgerechter Bezah­lung und attraktiven Rahmenbedingungen. Sie erwartet eine offene und partnerschaftliche Unternehmenskultur mit flachen Hierarchien sowie schnellen Entscheidungswegen. Wir unterstützen Sie bestmöglich mit einer intensiven Einarbeitung und beglei­ten stetig Ihre Entwicklung. Wir bieten Ihnen spannende Aufgaben in einem internationalen Umfeld mit viel Gestaltungsfreiraum. Teamgeist ist uns wichtig! Sie erwartet ein offenes Team mit Teamspirit und Spaß an der Arbeit und unseren Produkten.
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