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Business Development | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 28 Jobs

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 23
  • Ohne Berufserfahrung 11
Arbeitszeit
  • Vollzeit 27
  • Home Office 7
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 23
  • Praktikum 4
  • Berufseinstieg/Trainee 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Business Development
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Manager (m/w/d) Strategy Development & Projects

Do. 29.07.2021
Remscheid
Die Vaillant Group ist einer der weltweiten Markt- und Technologieführer in den Bereichen Heiz-, Lüftungs- und Klimatechnik. Werden auch Sie einer von 15.000 Kollegen aus mehr als 70 Nationen, die täglich an der Vision eines besseren Klimas arbeiten – für die Menschen zu Hause und die Umwelt. In großen, innovativen und strategischen Projekten. Und mit kleinen Gesten, die jeder im Alltag dazu beitragen kann. Handeln Sie global, arbeiten Sie global. Und werden Sie Teil eines globalen Teams, denn wir vertreiben unsere Produkte in rund 60 Ländern und verfügen über 10 Produktions- und Entwicklungsstandorte in sechs europäischen Ländern und China. Bei uns übernehmen Sie spürbar die Verantwortung für die Zukunft – Ihre eigene und die unseres Planeten. Wir bieten Ihnen dafür hervorragende Bedingungen. Manager (m/w/d) Strategy Development & Projects Vaillant GmbH | Remscheid | Deutschland Aktive Weiterentwicklung und engagierte Umsetzung der Vaillant Gruppen­strategie in allen Facetten Identifikation und Interpretation von Trends und Entwicklungen mit Relevanz für die Vaillant Gruppen­strategie sowie Bewertung möglicher Auswirkungen auf das Produkt­portfolio, die Regionen und unsere Geschäfts­modelle Unterstützung bei der Umsetzung der Vaillant Gruppen­strategie, z. B. durch die Über­setzung in Regional- und Funktional­strategien oder die Identifikation geeigneter Unternehmen zur Weiter­entwicklung des Portfolios Übernahme der Verantwortung als Projektleiter (m/w/d) oder starker Sparrings­partner (m/w/d) für wichtige strategische Projekte Vorbereitung von Management-Meetings und Präsentation von Konzepten, Projekt­ergebnissen und Roadmaps vor dem Management der Vaillant Group Erfolgreich abgeschlossenes Studium in Wirtschafts- oder Ingenieur­wissen­schaften oder einer ver­gleich­baren Fachrichtung Fundierte Berufserfahrung im Bereich Sales / Marketing / Services, erworben in einer industriellen bzw. strategischen Rolle oder einer Unternehmens­beratung Ausgeprägte analytische und strukturierte Denkweise sowie erkennbare Problem­lösungs­fähigkeiten Umfassende Präsentations- und Moderations­fähigkeiten sowie hohe Kommunikations­stärke auf allen Ebenen Fließende Englisch- und Deutschkenntnisse und eine offene und vertrauens­würdige Persönlichkeit Wir sind Teil der Lösung. Denn unsere hocheffizienten, umweltfreundlichen Technologien schonen Ressourcen und reduzieren langfristig CO2-Emissionen. Mehr als 15.000 Mitarbeiter tragen täglich dazu bei, dass Vaillant weltweit zu den führenden Anbietern in der Entwicklung nachhaltiger Produkte und Lösungen im Bereich Heiztechnik zählt. Jeder Mitarbeiter organisiert seine Stunden individuell in Abstimmung mit seinem Vorgesetzen. So lassen sich Familie und Beruf flexibel aufeinander abstimmen.
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Global CSR Manager (f/m/d)

Mi. 28.07.2021
Hamburg
Beiersdorf is known for its leading international skin care brands, including NIVEA, Eucerin, Labello, 8x4 and Hansaplast/Elastoplast. To maintain our growth we offer broad responsibilities and challenging tasks, enabling our people to raise the bar in all fields of our business - every day right from the start. Supporting the strategic development and implementation of the social and environmental initiatives in Beiersdorf’s focus area ‘Inclusive Society’ Advising the international marketing functions and subsidiaries on the cause related marketing commitments of the brands Acting as a sparring partner and consultant for internal and external stakeholders Carrying out sustainability evaluation and providing information for sustainability reporting Co-developing and implementing impact measurement frameworks for local and global initiatives Competitor monitoring and analysis of cause-related marketing and sustainability campaigns and trends Keeping up and engaging with relevant stakeholder groups in sustainability, e.g. researchers, practitioners, non-profit organizations Managing external service providers Supporting communications functions in the editorial development of internal and external sustainability communication Partnership management Successfully completed university degree, ideally majoring in sustainability management, Corporate Responsibility, international cooperation, or interdisciplinary degree with a focus on sustainability First years of professional project management experience in an international environment Fluent English Motivated team player with highly developed communication skills, intercultural competency, and a passion for sustainability topics Agile, self-responsible and solution-oriented working approach in a fast-paced business environment High system affinity: Proficient MS Office skills (specifically Excel and PowerPoint) and sustainability management systems Analytical and conceptual skills: Ability to analyze and portray complex issues in a comprehensive manner Experience in sustainability reporting and impact measurement Self-assured presence towards internal and external stakeholders Experience in collaborating with non-profit organizations preferred Employee DiscountsFlexible Working HoursCompetetive Pension SchemeDevelopment ProgramsTraining OffersNetworking EventsHealth ProgramLocated in the heart of CityPublic Tansportation AllowanceSports and Leisure ActivitiesInternational Working OpportunitiesOption to work from home
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Business Development Manager (m/w/d)

Mi. 28.07.2021
Berlin
Sony ist ein weltweit agierender Elektronikkonzern mit mehr als 125.000 Mitarbeitern an 40 Standorten in Japan, Europa und den Vereinigten Staaten. Als Vertriebstochter des japanischen Elektronik-Konzerns ist die Sony Deutschland GmbH verantwortlich für die deutschlandweiten Marketing und Vertriebsaktivitäten im Consumer- und Businessbereich. Unser äußerst umfangreiches Produktsortiment kombiniert innovative Technologien mit eleganten und zeitlosen Designs. Kundennah betreut Sony Händler unterschiedlichster Ausprägung wie zum Beispiel Einkaufskooperationen, Unterhaltungselektronik- Fachmärkte, Kauf- und Warenhäuser sowie Rundfunk- und Fernsehanstalten und Großkunden in direkter Zusammenarbeit mit spezialisierten Händlern. Is this you? You are experience in project sales and business management in the display industry with strong customer management skills who can effectively operate and communicate in an international environment. You have a proven track record of solid business judgement and an excellent collaboration and communication skills, and you truly believe that trust lies at the heart of effective relationships, it enables successful collaboration and more productive outcomes. You pursue everything with energy, drive, and the need to finish and stay persistent through challenges and setbacks and model a high standard of integrity and honors commitments. If this sounds like a perfect match, we may have the next step in your career? Who are we? Our mission would be to have Sony brand recognized as a main player in the display industry. We are developing state-of-the-art products and solutions across the AV Market, which includes Bravia B2B and Workspace Management Solutions, Business and Home Cinema projectors, videowalls, SRG cameras etc. Main touch would be end user and consultants/architects. This is the opportunity for you to join a small and dynamic team which is part of a European growing organization. We are building a team of highly motivated people, not afraid of trying new “things”, entering new market, creating  new solutions, partnering with 3rd party, proactively seeking new opportunities. A team who are willing to help each other, a culture that emphases team before the individual.These are your main responsibilities: Business Planning, Strategy & Execution Build and execute a Business Development plan for the priority market set out in the Zone Business plan. Create a pipeline and convert into Net sales and manage the product lifecycle of the projects Achieve budgeted net sales and profit for the selected categories Submit a monthly business report underlining successes, issues and requests Provide customer feedback into the organisation in an organised manner to ensure development of the Sony solution portfolio and provide regular structured feedback to seek Jigyobu appropriate hardware development Customer Management: Create and Develop strategic consultant & end user relationships (Corporate & Education segments) in DACH Specify Sony in (public & private) tenders (specific focus on new / not yet established products (eg, P.LED, Beamforming Mic, Edge Analytics) and solutions (eg, TEOS), with the support of the Solution marketing managers and Pre-sales support team Identify Decision Making Unit (DMU) for defined Concept/Product as well as other PSE solutions within targeted end users Establish close relationships with channel account managers and pre-sales engineer team to ensure efficient fulfilment of specified projects Explore short- and long-term business opportunities in new segment Develop Customer Value Proposition through technical & commercial partnerships and internal support function to address the needs of selected segments With the support of the KAM follow opportunities in Salesforce and keep Contacts (in particular DMU) & Projects status updated => Salesforce opportunities input being made by KAM Issue a weekly/monthly activity report to appropriate management and provide sales forecast for the coming half year Additional: Willingness to travel frequentlyThis is what are we looking for Someone with business development experience who have a hands-on way of working with a clear focus on execution, finding the winning formula which will help to scale the business and move from a business development approach to a more channel product sales cycle and who can develop our customer value proposition together with our team in Germany. You value long term project and are curious to understand the technology, like how things are deployed, in order to promote our added value. You are used to think on your feet, are self-confident and highly motivated with a courageous “can do” and solution-oriented attitude. Competences we are looking for Relevant secondary education - Relevant University degree or equivalent preferred Language qualifications: fluent English and German language both verbally & written Min. 5 years of experience and knowledge from a Sales and/or Business development function, ideally with AV/IT Solutions within the Education and Corporate market in Germany. Excels in a matrix selling environment collaborating with local and international technical presales, services and account managers Substantial experience in understanding the customer/channel partners Strong prospecting skills employing a variety of techniques including cold calling, social selling, email, partner channels Proven success of delivering sustained incremental solution focused sales and profit for a sales organisation Personality traits we value Creative, curious and independent doer with a strong drive Strong in establishing and cultivate meaningful inter-personal relationships Excellent influencing and motivational skills who can handle objections effectively Challenge the status quo, demonstrate flexibility and engagement of innovative ways of handling assignments with the urge to complete on time A problem solver that are not afraid of hinders and setbacks and reacts quickly to change and view situations in a positive light Competitve salary package
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Head of Global Sales (m/f/d)

Di. 27.07.2021
Flensburg
Famobra specializes in the global trade of international, high-turnover goods. Their core strength is the sourcing and distribution of fast-moving brands. Famobra has a large international network of first-class suppliers and consequently a unique product portfolio with direct access to some of the world’s most sought-after brands. From their headquarters and warehouse in Northern Germany, 35 experienced buyers and export specialists handle the extensive range of over 2,000 high-demand, fast-moving brand products and work with more than 230 customers in 50 countries all around the world. Famobra is part of the Fleggaard Group, an international conglomerate with a rich story that goes back to 1926. The group’s activities are focused on three strategic business areas: Wholesale, Retail and Leasing. Even though the conglomerate’s subsidiaries have a global reach, it is still a family-owned business where good business sense lies at the foundation for all its activities. The group’s subsidiaries have an annual turnover of roughly EUR 1 billion and employ approx. 1,750 employees, making it one of Denmark’s largest family-owned businesses. Head of Global Sales (m/f/d) We are looking for an experienced international FMCG trading profile, who would like to participate in Famobra’s further growth – based on global sales. Heading the Global Sales team, you will be spearheading the sales execution yourself, alongside your own team of seven dedicated global sales colleagues.Execution of global Sales Strategy Referring to the CEO of Famobra, you will be part of the management team, and you will head your own Global Sales department. The responsibility in this role includes developing new business opportunities and execute the strategy plan when it comes to global sales initiatives. Furthermore, the Head of Global Sales will be responsible for 3-5 of the largest key accounts. The tasks within the position will be as follows: Motivation of the global sales team Process optimization of business approaches Sales activities Sales performance KPI`s Key account management for new business development Decision-making on business opportunities The position is based in Flensburg, and you can expect 50 to 60 travel days annually.Result driven international trading profile We are looking for a profile with international commercial experience within food and beverage (preferably spirits). Preferably, you have experience with FMCG trading outside of Europa, as there is a major growth potential here. You are fluent in English as this is the corporate language, and you will have several nationalities within your own department. Finally, we are looking for someone who, based on experience and attitude, can lead the global sales team ‘from the front’. If you have no prior leadership experience, we expect you to have a clear potential to become a strong leader. As a person, you have a strong drive to create great results. You can build and strengthen relations with a lot of different people from different cultures. You know when to push, and you know when to be more relaxed. Your situational leadership style enables you to create followers, but it also enables you to get the best out of your colleagues. Finally, you must be fluent in English written and spoken.Position with great potential This position in a strong Danish family-owned business but with a clear international and global perspective is a great opportunity to further develop your own career. The growth potential is evident, and you will be a key driver to the company’s future success.
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Sales Development Representative – German speaking (m/f/d)

Di. 27.07.2021
Berlin
The Berlin-based vertical commerce company Berlin Brands Group, founded as Chal-Tec GmbH in 2005 by Peter Chaljawski, has been successfully producing and selling products for consumers in the area of home & living, consumer electronics, sound & light and sports since 2005 and is one of Germany's top-selling digital companies. The largest and best-known brands are Klarstein for household appliances, auna for audio equipment and Capital Sports for home fitness. The Berlin Brands Group combines the entire value chain: from product development, conception and design to production, marketing and customer service. From its headquarters in Berlin, the vertical commerce company manages the brand development and multi-channel distribution of more than 2,500 products for consumers in 24 countries worldwide. More than 700 employees currently work at the six locations in Berlin (headquarters), Kamp-Lintfort (logistics centre), Bratislava, Istanbul, Hong Kong and San Francisco. In order to continue to grow so successfully and dynamically, we are always looking for motivated colleagues like you to join us in shaping the DNA of the Berlin Brands Group. You identify, reach out to and engage with a large number of brands & sellers within the German market; besides generating leads and managing funnel, you will also support communications during due diligence and subsequent negotiations You identify and optimize communication channels for Germany You develop a network of brokers and multipliers within Germany You conduct first analysis of Amazon seller’s fit and sales history, including basic legal assessment You promote Berlin Brands Group through persistent outreach (phone and email) You manage our email marketing systems and create documentations of your work in our CRM system 4+ years of experience in a fast-paced, outbound Sales environment. You have an entrepreneurial mindset. You are capable of handling deadlines and prioritizing work in a fast-paced, often ambiguous environment with fire drills coming up on a near-daily basis. You are a self-starter who can manage multiple projects and figure out complex problems without a lot of oversight. You enjoy working cross-functionally in a diverse environment, always bringing positive attitude, reliability and transparency. You speak German at a native/bilingual level and are highly fluent in English (written and spoken). You have excellent communication and negotiation skills, as well as a high level of organization and attention to detail. Challenging projects with plenty of entrepreneurial freedom in one of Europe's leading e-commerce companies The chance to help bring BBG's newest, extremely ambitious business strategy into reality Flexible working hours and a modern office in the heart of Berlin (Spittelmarkt) Company benefits such as public transport ticket grant, 30% discount on products from our own shop and employer's contribution to the company pension plan Daily fresh fruits and vegetables as well as drinks and various health offers (physiotherapy, yoga and back training courses) Opportunities for professional development, language courses as well as team training and coaching
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Manager E-Payment (m/w/d)

Di. 27.07.2021
Berlin
Bereits seit 2005 produziert und vermarktet das Berliner Vertical Commerce-Unternehmen Berlin Brands Group,  als Chal-Tec GmbH 2005 von Peter Chaljawski gegründet, erfolgreich Produkte für Konsumenten aus den Bereichen Home & Living, Consumer Electronics, Sound & Light sowie Sports und zählt zu den umsatzstärksten Digital-Unternehmen Deutschlands. Die größten und bekanntesten Marken sind dabei Klarstein für Haushaltsgeräte, auna für Audiogeräte sowie Capital Sports für Home Fitness. Die Berlin Brands Group vereint die gesamte Wertschöpfungskette: von der Produktentwicklung, Konzeption und Design über Produktion und Marketing bis hin zum Kundenservice. Vom Hauptsitz in Berlin steuert das Vertical Commerce-Unternehmen den Markenaufbau und den Multi-Channel-Vertrieb der mehr als 2.500 Produkte für Verbraucher in 24 Ländern weltweit. An den sechs Standorten der Berlin Brands Group in Berlin (Headquarters), Kamp-Lintfort (Logistikzentrum), Bratislava, Istanbul, Hongkong und San Francisco arbeiten derzeit mehr als 700 Mitarbeiter. Um weiterhin so erfolgreich und dynamisch zu wachsen, suchen wir stets motivierte Kollegen wie dich, die gemeinsam mit uns die DNA der Berlin Brands Group prägen. Wir suchen jemanden, der uns aktiv auf dem diesem Weg begleitet! Überprüfung der bestehenden Zahlungsstrukturen und e-Paymentanbieter Weiterentwicklung des Geschäftsbereichs e-Payment       Evaluation neuer Zahlungsmethoden und Zahlungstrends im internationalen Kontext Kommunikation und Verhandlungen mit e-Paymentanbietern Steuerung, Koordination und Auswahl externer E-Payment Dienstleister Steuerung, Kontrolle und die permanente Weiterentwicklung der eCommerce-Payment-Prozesse Verantwortlich für die Einführung neuer Zahlarten  Erfolgreich abgeschlossenes Studium im Bereich BWL oder einschlägige Berufspraxis im Finanzbereich, vorzugsweise in einem Unternehmen aus dem E-Commerce Umfeld Einschlägige Erfahrungen in der Arbeit an Zahlungsintegrationen mit großen Paymentprovidern, sowie der Einführung von neuen Zahlungsmethoden Du kannst dich schnell in neue Themengebiete einarbeiten Du punktest mit hervorragenden analytischen, kommunikativen und organisatorischen Fähigkeiten Du zeichnest dich durch ein sicheres Auftreten, ausgeprägte Kommunikationsfähigkeit sowie Durchsetzungsfähigkeit und Teamgeist aus Du bringst eine Hands-on-Mentalität und proaktive Herangehensweise mit und hast Spaß an kontinuierlicher Verbesserung Du verfügst über sehr gute Kenntnisse im Umgang mit den MS-Office Programmen, insbesondere deine Excelfähigkeiten zeichnen dich aus Deine Deutsch- und Englischkenntnisse sind sehr gut, weitere Sprachen sind von Vorteil Persönliche Weiterbildungsmöglichkeiten, Sprachkurse sowie Teamtrainings und Coachings. Aufregende und eigenverantwortliche Projekte in einem der führenden europäischen E-Commerce Firmen. Hybrid Working Model (2 Tage Office, 3 Tage Mobiles Arbeiten). Flexible Arbeitszeiten ein modern ausgestattetes Office im Herzen Berlins (Spittelmarkt) mit tollen Lunchmöglichkeiten. Company Benefits wie ÖPNV-Ticket-Zuschuss, 30% Rabatt auf Produkte aus unserem eigenen Shop und Arbeitgeberzuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge. Täglich frisches Obst & Gemüse sowie Getränke und diverse Gesundheitsangebote (Physiotherapie, Yoga- und Rücken-Fit-Kurse). Eine internationale und dynamische Arbeitsatmosphäre, Erfolge feiern wir gemeinsam auf zahlreichen Events.
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Business Consultant (m/w/d) Strategy

Di. 27.07.2021
Schiltach
Hier bist du in deinem Element: Mit den Marken AXOR und hansgrohe schafft die Hansgrohe Group begeisternde Erlebnisse mit Wasser. Unsere Armaturen, Brausen und Duschsysteme setzen weltweit immer neue Maßstäbe. Möglich machen das rund 4.700 Mitarbeiter an 54 Unternehmensstandorten weltweit. Menschen, die mit-, quer- und weiterdenken. Was uns miteinander vereint, sind unsere Werte: Innovation, Design, Qualität und Verantwortung. Willkommen beim Global Player aus dem Schwarzwald. Starten Sie durch in unserem Bereich Strategy & Corporate Development und arbeiten Sie dem Top-Management der Hansgrohe SE zu. Neben Aufgabenfeldern zur Optimierung und Umsetzung der Unternehmensstrategie übernehmen Sie internationale Projekte. Über Projekteinsätze in interdisziplinären und internationalen Teams unterstützen Sie unsere Vertriebsgesellschaften rund um den Globus bei der Erschließung zusätzlicher Potenziale und der Weiterentwicklung der Organisationen und Prozesse. Des Weiteren erhalten Sie im Rahmen der Unternehmensentwicklung die Möglichkeit, Zukunftsthemen für Hansgrohe konzeptionell zu erarbeiten und umzusetzen. Wir bieten Ihnen die richtige Mischung aus Unternehmensstrategie und starker Umsetzungsorientierung.  Wir erwarten ein abgeschlossenes Hochschulstudium mit wirtschaftlichem Bezug sowie erste Berufserfahrung (gerne auch im Rahmen diverser Praktika) in einem international aufgestellten Unternehmen. Sie zeichnen sich durch eine sehr eigenständige, strategische und konzeptionelle Arbeitsweise aus. Wir suchen eine starke Persönlichkeit mit hoher Eigenmotivation und der Bereitschaft, unkonventionell zu denken und zu handeln. Eine schnelle Auffassungsgabe und analytischer Scharfsinn sowie die gewisse Portion Kreativität gehören zu Ihren starken Eigenschaften. Neugierig und ideenreich gehen Sie ebenso gern mit Zahlen wie mit Menschen um. Sie wollen Dinge nicht nur verstehen, sondern auch verändern, um wirklich etwas zu bewegen. Zeigen Sie uns, dass Ihnen theoretische Ansätze zu wenig sind und Sie in einer schnellen und dynamischen Umgebung Leistung bringen und verschiedene parallele Aufgaben erfolgreich bewältigen können. Wichtig ist uns, dass Sie neben deutsch auch verhandlungssicher englisch sprechen sowie international reisebereit sind.  Individueller Einarbeitungsplan Betriebliche Altersvorsorge Weiterbildung Betriebsrestaurant Erfolgsbeteiligung Weihnachtsgeschenk
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Corporate Social Responsibility & Supply Chain Compliance Praktikum (m/w/d)

Mo. 26.07.2021
Hamburg
1906 als Schreibgerätehersteller gegründet, ist MONTBLANC heute ein Anbieter exklusiver Produkte wie Uhren, Schmuck, Schreibgeräte und edler Lederwaren, die den hohen Anspruch an Kultur, Qualität, Design, Tradition und meisterliche Handwerkskunst widerspiegeln. Mit mehr als 25 Tochtergesellschaften und über 600 Boutiquen ist MONTBLANC weltweit präsent. "Wir sind ein internationales, gut eingespieltes Team. Die Besonderheit an der Position ist, dass man innerhalb kürzester Zeit einen sehr guten Einblick in diverse Unternehmensprozesse erhält." (Tatjana - Coordinator CSR)Corporate Social Responsibility: Unterstützung bei der Vor- und Nachbereitung von Lieferanten-Audits Identifikation der größten Treiber von CO2-Emissionen im Scope 3 Mitwirkung bei der Vorbereitung des nächsten Responsible Jewellery Council (RJC) Audits sowie Due Diligence-Nachverfolgung Mithilfe am Projekt zur Plastik-Reduzierung Supply Chain Compliance: Unterstützung bei der Recherche sowie interner Übermittlung gesetzlicher Anforderungen und Richemont-Richtlinien Überwachung und Nachverfolgung von Produkt- und Handelskonformitäten Koordination lokaler Registrierungen Verschiedene Projektthemen, wie z. B. Product & Trade Compliance-Checkliste Studium im Bereich BWL oder vergleichbar oder Gap Year zwischen Bachelor und Master Erste praktische Erfahrungen im Bereich CSR und/oder Supply Chain Compliance sind wünschenswert Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse Sehr gute MS Office-Kenntnisse  Eigenständige Arbeitsweise, gutes Zeitmanagement sowie Teamfähigkeit Hohes Maß an Zahlenaffinität, analytischem Denken und strukturiertem Arbeiten Bei Montblanc verbinden wir scheinbare Gegensätze. Neben Tradition und dem Pioniergeist unserer Anfangstage setzen wir daher nicht nur im Produktbereich auf Innovation und entwickeln uns stetig weiter. Immer im Zentrum: unsere Mitarbeiter*innen. Ihre Vielfalt im Denken, Handeln und Sein ist dabei der Schlüssel für unseren Erfolg und etwas, auf das wir ganz besonders stolz sind. Daher fördern wir aktiv eine diverse Belegschaft unterschiedlicher Geschlechter, Nationalitäten, Kulturen, sexueller Orientierung und Generationen. Dabei schließen wir Menschen mit und ohne Behinderung ein. Werde Teil von uns hinterlasse Deine Spuren bei Montblanc. Wie wir Dich begeistern werden: Flexible Arbeitszeiten und mobiles Arbeiten Interne Netzwerkveranstaltungen Internationales Umfeld Standortservices wie: Kantine, Apotheken- & Wäschereiservice Bezuschussung zum Ticket für den öffentlichen Nahverkehr (HVV-ProfiCard) Mitarbeitervorteilsportale Das Praktikum startet um 01.10.2021 und dauert idealerweise 6 Monate. Bitte gib bei der Bewerbung Deinen frühesten Starttermin an.
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Online Business Development Manager:in Südostasien (m/w/d)

Mo. 26.07.2021
Sulzbach-Rosenberg
Mit unseren Marken essence und CATRICE haben wir neue Maßstäbe auf dem internationalen Kosmetikmarkt gesetzt und sind heute in rund 80 Ländern vertreten. Wir bieten einen interessanten Aufgabenbereich in einem wachstumsstarken, dynamischen Unternehmen und suchen Mitarbeiter, die uns hoch motiviert und mit ausgeprägter Fachexpertise zukünftig unterstützen. Entwicklung, Management und Optimierung unserer E-Commerce Marktaktivitäten in Südostasien mit Fokus auf B2C Marketplaces  Regelmäßiges Tracking der relevanten KPIs sowie Umsatz-, Profit- und Budgetmonitoring Preis- und Promotion Planung auf SKU Ebene entsprechend der cosnova Vertriebs- und Preisstrategie auf allen relevanten B2C Marketplaces in Südostasien    Unterstützung der Handelspartneragentur auf zweiter Ebene Überprüfung der von der Agentur bereitgestellten Inhalte und Daten Ansprechpartner:in für interne Abteilungen wie Produktmanagement, Kommunikation, Marketing, Planung und Logistik zu relevanten E-Commerce Prozessen und Aktivitäten Eine erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder ein betriebswirtschaftliches Studium, vorzugsweise mit Schwerpunkt E-Commerce Mindestens 3-5 Jahre Erfahrung in der operativen und strategischen Betreuung von E-Commerce-Kunden und/oder Marketplaces - idealerweise im FMCG-Bereich Erfahrung mit E-Commerce-relevanten Tools zur Kundenaktivierung (Performance Marketing, Social Media Marketing, PDP-Inhalte) Erfahrung und sicherer Umgang mit Kunden P&Ls Selbstständige Arbeitsweise, schnelle Auffassungsgabe und hervorragende analytische Fähigkeiten  Starke Kommunikationsfähigkeiten ergänzt durch hohe Eigeninitiative, Teamfähigkeit, Einsatzbereitschaft Sicherer Umgang mit MS Office, insbesondere sehr gute Excel-Kenntnisse, idealerweise auch SAP-Kenntnisse Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift, Kenntnisse einer weiteren asiatischen Sprache von Vorteil Interesse an anderen Kulturen (insbesondere Südostasien) und Offenheit für Geschäftsreisen Ein spannender Aufgabenbereich in einem innovativen Umfeld mit vielseitigen Entwicklungsmöglichkeiten Eine offene Unternehmenskultur, in der es Spaß macht Ideen einzubringen Ein sehr gutes Einarbeitungsprogramm Ein umfangreiches Angebot an Benefits, Vorsorgeleistungen, Familien- und Gesundheitsservices (u.a. diverse Versicherungen, firmeninternes Fitnessstudio)
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(Junior) Strategy Manager (m/f/d)

Sa. 24.07.2021
Berlin
flaconi is one of the largest online pure player for beauty products in Germany. The online shop’s extensive portfolio consists of more than 850 international brands and 55.000 products in the categories perfume, skin care, make-up, hair care, natural cosmetics and accessories. The online shop covers, from drugstore over organic cosmetics to premium, all product segments. flaconi was founded in 2011 and today already employs over 500 people at three locations, at its headquarters in Berlin-Charlottenburg and its logistics centre, as well as the flaconi Concept Store in Berlin Mitte. The German online shop has won numerous awards and is also represented in Austria and Poland. What you can expect in this role You will be responsible for driving flaconis goal achievement with OKR management system You prepare, analyze and evaluate existing topline challenges and projects to accelerate flaconis strategy & growth Managing directors, the advisory board, and shareholders are your main stakeholders You research a wide range of strategic issues and consolidate your findings in strategic papers and/or presentations Together with your team you will stay on top of challenges and bring flaconi's strategic business development to the next level You run workshops with the managing directors and ensure internal corporate communication Degree in Business/Economics or similar with an outstanding track record Experience in hyper-growth start-ups, consulting, investment banking, or a strategic unit of a leading group Hungry to challenge yourself and learn from top management & complex strategic business topics in a high-level manner Outstanding analytical mindset combined with Excel skills managing complex data Well-versed in creating and holding compelling presentations Critical thinking and passion for clear communication You thrive in a high-paced environment with multiple and complex challenges where you can make an impact and learn how a modern international organization is led Our employees matter to us: We offer you a permanent contract Easy-going workplace: We pay your BVG ticket and we do not have a dresscode International flair: We support your relocation Employee discounts: In our online shop you get 30% discount and can access further discounts at partner companies Work-Life-Balance: Flexible working hours and home office options allow you to reconcile work and private life Recreation and relaxation: We offer you 29 days of vacation and the possibility of a paid sabbatical Family first: Our "emergency-moms" are there for you in out-of-the-ordinary situations and look after your child on site in the office Flaconi Development Mix: Actively shape your own career path and take advantage of our internal and external training opportunities Dog Policy: Dogs are welcome in our office! Flaconis know how to party: You can look forward to cool team events and company parties Agile work: As part of our cross-functional teams, you have the opportunity to help shape and advance cross-departmental topics Freedom for innovation: You can let your ideas run free at our regular hackathons and get inspiration for your daily business at Tech Talks and Breakfast Lectures Thinking about tomorrow together: Flaconi subsidizes your savings contribution to the company pension scheme with an additional 20% Welcome aboard: Not only our onboarding day helps you to orientate yourself in the first time, but also your personal buddy Food & drinks: For us it goes without saying that extras such as drinks and fruits are free
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